معرفی بهترین کتاب تحلیل بورس — فهرستی که باید بخوانید

۱۰۵۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۱ دقیقه
معرفی بهترین کتاب تحلیل بورس — فهرستی که باید بخوانید

سوال بسیاری از افراد در بدو ورود به بازارهای مالی مانند بورس، پیدا کردن یک منبع مناسب آموزشی برای یادگیری اصول معامله‌گری در این بازارها است. پیدا کردن بهترین کتاب تحلیل بورس سوال مشترک بیشتر معامله‌گران در این بازار است. طیف زیادی از کتاب‌ها با دیدگاه‌ها و رویکردهای مختلف توسط نویسندگان زیادی معرفی شده است. وجود تعداد بسیار زیادی کتاب در حوزه تحلیل بورس و بازارهای مالی سبب سردرگمی معامله‌گران نوپا برای انتخاب یک منبع معتبر و علمی است. در این نوشتار تلاش خواهد شد تا بهترین کتاب‌‌های تحلیل بورس از دیدگاه تکنیکال و بنیادی معرفی شود.

فهرست مطالب این نوشته

بهترین کتاب تحلیل بورس

این بخش به بررسی بهترین کتاب تحلیل بورس اختصاص دارد.در این بخش مروری جامع بر بهترین کتاب‌های مرجع و معتبر در زمینه تحلیل بورس و بازارهای مالی خواهد شد. از آن‌جا که معامله‌گران ممکن است با رویکردهای مختلفی معامله کنند، کتاب‌ها در چند بخش مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند. براساس رویکرد نوشتار حاضر، بهترین کتاب تحلیل بورس در سه رده زیر طبقه‌بندی خواهند شد.

در ادامه مهم‌ترین کتاب‌ها مرجع در سه دسته بالا معرفی و درمورد نویسندگان و سرفصل‌های هر کتاب توضیحات کاملی ارائه خواهد شد.

بهترین کتاب تحلیل بورس

بهترین کتاب های تحلیل تکنیکال بورس کدامند ؟

تحلیل تکنیکال «منحصربه‌فرد» (Unique) است، به این معنا که از مطالعه مالی شرکت، شرایط صنعت و سایر اطلاعات صرف‌نظر می‌کند و بر روند قیمت‌های گذشته برای پیش‌بینی روندهای آتی تمرکز می‌کند. در ادامه ۱۰ کتاب برتر در زمینه تحلیل تکنیکال در سال ۲۰۲۱ و ویژگی‌ها و مشخصات این کتاب‌ها فهرست شده است.

  1. کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه: نوشته جان مورفی
  2. کتاب آموزش تحلیل تکنیکال: نوشته مارتین پرینگ
  3. کتاب تحلیل تکنیکال از A تا Z: نوشته ستیون اچلیس
  4. کتاب جادوگران بازار نوین: نوشته جک د. شواگر
  5. کتاب تحلیل تکنیکال: نوشته چارلز کایرپاتریک
  6. دایره‌المعارف الگوهای نموداری: نوشته توماس بولکوفسکی
  7. کتاب تکنیک‌های نمودار شمعی ژاپنی: استیو نیسون
  8. کتاب تحلیل تکنیکال برای Dummies: نوشته باربارا راکفلر
  9. کتاب مباني اصول امواج اليوت: نوشته رابرت پرچر و چارلز کوبین
  10. تحلیل تکنیکال روند سهام: نوشته رابرت ادواردز و جان مگی
تحلیل تکنیکال

در ادامه هر کدام از این کتاب‌ها و ویژگی‌های برجسته آن‌ها شرح داده خواهد شد.

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» (Technical Analysis of the Financial Markets) نوشته «جارن مورفی» (John Murphy) یکی از جامع‌ترین کتاب‌های تحلیل تکنیکال در سطح جهان است. این کتاب اصول و مفاهیم زیربنایی تحلیل تکنیکال و نحوه استفاده موفقیت‌آمیز از آن‌ها در دنیای واقعی را بیان می‌کند. هدف این کتاب کمک به معامله‌گران برای درک بهتر تحلیل تکنیکال و آشنایی با آخرین ابزارهای تکنیکال برای تشخیص روند بازار به صورتی صحیح است.

موارد مطرح شده در این کتاب، بخشی از دانش لازم برای هر معامله‌گری در بازارهای مالی است. به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران بازارهای مالی، این کتاب بهترین کتاب تحلیل بورس و بازارهای مالی است. نویسنده روابط بین بازار، چرخش سهام و نمودار‌های شمعی را همراه با مفاهیم تکمیلی توضیح می‌دهد. مطالب ارائه شده در این کتاب همچنین به درک نمودارها و شاخص‌های تکنیکال کمک می‌کند تا بتوانید تصمیمات معامله‌گری هوشمندانه‌ای بگیرید.

تحلیل تکنیکال جان مورفی
کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه: نوشته جان مورفی

به طور کلی، این کتاب یک راهنمای کامل در زمینه تحلیل تکنیکال برای معامله گران واقعی در زتمامی بازارها و از جمله بورس، بازار فارکس و همچنین ارزهای دیجیتال است. مواردی عمده و کلیدی که این کتاب پوشش می‌دهد در ادامه فهرست شده است.

  • طیف وسیعی از مفاهیم تحلیل تکنیکال را پوشش می‌دهد و ایده‌های پیچیده را به زبانی قابل فهم برای خوانندگان معمولی ارائه می‌دهد.
  • اطلاعات مفیدی در مورد شاخص‌های تکنیکال و الگوهای شمعی ارائه می‌دهد که با مثال‌های عملی و تمرکز بر جنبه‌های کاربردی پشتیبانی می‌شود.
  • یک کتاب مرجع عالی برای معامله‌گرانی است که مایل هستند تا یادگیری خود در زمینه بازارهای آتی را با استفاده از تحلیل تکنیکال گسترش دهند.
  • خواندن این کتاب توسط برجسته‌ترین تحلیل‌‌گران بازارهای مالی در جهان به معامله‌گران توصیه شده است.

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه جان مورفی در ایران توسط کامیار فراهانی‌‌فرد و رضا قاسمیان لنگرودی ترجمه شده است.

کتاب آموزش تحلیل تکنیکال مارتین پرینگ

کتاب «آموزش تحلیل تکنیکال» (Technical Analysis Explained)، نوشته «مارتین پرینگ» (Martin Pring) از برجسته‌ترین تحلیل‌گران بازارهای مالی است. این اثر مهم، در بازارهای مالی به «کتاب مقدس تحلیل تکنیکال» معروف است. این کتاب به دنبال آن است که تحلیل تکنیکال را به بخشی ضروری و جدایی‌ناپذیر از استراتژی سرمایه‌گذاریِ معامله‌گران متوسط تبدیل کند.
نویسنده بینش روشنی در مورد مطالعه تحلیل تکنیکال به عنوان ابزاری کاربردی و مفید برای پیش‌بینی حرکات قیمت در پیش گرفته است. در این کتاب چگونگی انجام یک سرمایه‌گذاری مطمئن و کم‌ریسک در بازارهای پیچیده امروزی ارائه می دهد. نحوه مدیریت سهم و همچنین مدیریت ریسک در این کتاب به خوبی توضیح داده شده است. تمرکز کتاب، بیشتر بر روی توسعه و اجرای استراتژی‌های موفق با کمک ابزارها و تکنیک‌های سرمایه‌گذاری پیشرفته و روان‌شناسی بازار است.

کتاب آموزش تحلیل تکنیکال: نوشته مارتین پرینگ

خوانندگان کتاب اطلاعات مفیدی در مورد ترکیب احساسات و تحلیل تکنیکال برای کسب سود در بازار کسب می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی‌ها و نکات کلیدی این کتاب به صورت زیر است.

  • یک کار نسبتاً دقیق است که تا حدی تمام جنبه‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای امروزی را در بر می‌گیرد و در عین حال تمرکز خود را بر تحلیل تکنیکال به عنوان یک رویکرد کارآمد برای سرمایه‌گذاری حفظ می‌کند.
  • خواندن کتاب برای خوانندگان عادی و حرفه‌ای برای به کسب درکی عمیق از عملکرد و ساختار بازارهای مدرن، ابزارها و همچنین تکنیک‌های سرمایه‌گذاری پیشرفته بسیار لازم و ضروری است.

کتاب تحلیل تکنیکال از A تا Z ستیون اچلیس

کتاب تحلیل تکنیکال از «A» تا «Z»، مرجعی برجسته در حوزه تحلیل تکنیکال است. این کتاب برای افراد مبتدی و تازه‌وارد به بازارهای مالی جهت یادگیری اصول تحلیل تکنیکال با مفاهیم و اصطلاحات استاندارد، بسیار مفید است. در این کتاب اصول تحلیل تکنیکال در قالبی آسان و استاندارد ارائه شده است. در این کتاب حدود 100 اندیکاتور تکنیکال و طیف گسترده‌ای از الگوهای شمعی رایج به روشی کاربردی آموزش داده شده است. چیزی که این کتاب را بسیار کاربردی می‌کند، رویکرد روشمندی است که نویسنده در توضیح اندیکاتورها و نشان دادن آن‌ها با مثال‌های عملی و مرتبط به کار گرفته است.

کتاب تحلیل تکنیکال از A تا Z ستیون اچلیس
کتاب تحلیل تکنیکال از A تا Z: نوشته ستیون اچلیس

مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب از نگاه خوانندگان به صورت زیر بوده است.

  • کتابی آسان برای خوانندگان عادی که علاقه‌مند به یادگیری مفاهیم پایه تحلیل تکنیکال در زمانی کم هستند.
  • اطلاعاتی مفید در مورد اندیکاتورهای تکنیکال و الگوهای شمعی که می‌تواند به یک مبتدی در پیدا کردن مسیر خود کمک کند ارائه می‌دهد.
  • کتابی مفید و کاربردی برای کسانی است که به تازگی وارد مطالعه در حوزه تحلیل تکنیکال می‌شوند.

کتاب جادوگران بازار نوین شواگر

کتاب «جادوگران بازار نوین» (Market Wizards, Updated) اثر «جک د. شواگر» (Jack D. Schwager) حاصل گفتگو با معامله‌گران برتر در حوزه بازارهای مالی است. این کتاب در حوزه تحلیل تکنیکال است و مجموعه‌ای جذاب از مصاحبه‌های معامله‌گران برتر است که بینش‌های ارزشمندی را در مورد برخی از بهترین ذهنیت‌ها در بازارهای مالی را ارائه می‌دهد.

این کتاب یک اثر جالب برای معامله‌گران مبتدی و همچنین حرفه‌ای برای یادگیری نکات ظریف هنر معامله‌گری و تقویت مهارت‌های مدیریت ریسک خود با استفاده از داستان‌های شگفت‌انگیز معامله‌گرانی است که با آن‌ها در آن زمینه مصاحبه شده است.

کتاب جادوگران بازار نوین جک د. شواگر
کتاب جادوگران بازار نوین: نوشته جک د. شواگر

این کتاب زیبا شامل مصاحبه‌های «بروس کوونر» (Bruce Kovner)، «مارتی شوارتز» (Marty Schwartz)، «اد سیکوتا» (Ed Seykota) و «تام بالدوین» (Tom Baldwin) به همراه دیگر سوپر معامله‌گران بازار است. نویسنده تلاش زیادی کرده است تا مجموعه‌ای از اصول اساسی و موردنیاز معامله‌گران را بر اساس تجربیات معامله‌گران موفق در بازار گردآوری کند.

  • این کتاب یکی از بهترین منابع معامله‌گری در بازارهای مالی است که جذابیت خاص خود را دارد.
  • در این کتاب، اسرار معامله‌گران موفق به روشی ساده برای افراد کنجکاو فاش می‌شود که می‌تواند به یک معامله‌گر معمولی کمک کند تا یاد بگیرد چگونه معاملات متفاوتی انجام دهد.
  • کتابی جالب، آموزنده و الهام‌بخش برای هر فرد علاقه‌مند به معامله‌گری است.

کتاب تحلیل تکنیکال چارلز کایرپاتریک

کتاب «تحلیل تکنیکال» (Technical Analysis) نوشته «چارلز کایرپاتریک» (Charles D. Kirkpatrick) یک راهنمای جامع در مورد تئوری‌ها و کاربردهای تحلیل تکنیکال است. این کتاب طیف کاملی از مفاهیم مرتبط با تحلیل تکنیکال را مورد بحث قرار می‌دهد. از جمله مهم‌ترین مواردی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است به صورت زیر می‌توان فهرست کرد.

  • احساسات آزمون شده
  • اندیکاتورهای حرکت سهام
  • جریان پول
  • اثرات فصلی
  • استراتژی‌ها و تکنیک‌های مدیریت ریسک
  • الگوهای شمعی
  • الگوهای بازگشتی

بررسی مفاهیم و تئوری‌ها در این کتاب، با تصاویر مفید و مثال‌های عملی و کاربردی پشتیبانی شده است. برای به‌روز نگه داشتن خوانندگان با پیشرفت‌های اخیر در زمینه تحلیل تکنیکال، مفاهیم پیشرفته در تشخیص الگو، تجزیه و تحلیل بازار و اندیکاتورهای مختلف مانند ایچیموکو، آجرهای رنکو و نمودارهای سه خط شکست نیز در این کتاب بحث شده است.

کتاب تحلیل تکنیکال چارلز کایرپاتریک
کتاب تحلیل تکنیکال: نوشته چارلز کایرپاتریک

چیزی که این کتاب را از سایر کتاب‌ها متمایز می‌کند، ترکیب مناسب رویکردهای آکادمیک و عملی برای مطالعه تحلیل تکنیکال است که آن را به منبعی ارزشمند هم برای دانشجویان و هم برای معامله‌گران حرفه‌ای تبدیل می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته این کتاب به صورت زیر فهرست شده است.

  • بزرگترین مزیت این کتاب این است که حوزه گسترده تحلیل تکنیکال را به شیوه‌ای سیستماتیک پوشش می‌دهد و حتی برای یک خواننده معمولی هم قابل فهم است.
  • تصاویر کاربردی و اطلاعات به‌روز شده در هر مرحله، به سودمندی این کار برای معامله‌گر افزوده است.
  • این کتاب یک منبع علمی کامل برای تحلیل تکنیکال به معنای واقعی کلمه است.

دایره‌المعارف الگوهای نموداری توماس بولکوفسکی

کتاب «دایره‌المعارف الگوهای نموداری» (Encyclopedia of Chart Patterns)، نوشته «توماس بولکوفسکی» (Thomas N. Bulkowski) است. این کتاب یک مرجع تحلیل تکنیکال عمیق برای ترسیم الگوهای رفتاری در بازارهای مالی است. این دایره‌المعارف با اطلاعات به‌روز شده و استفاده از حدود 53 الگوی نموداری مختلف، به معامله‌گر متوسط ​​کمک می‌کند تا یاد بگیرد که چگونه رویدادهای مهم را در فرآیند معامله‌گری خود لحاظ کند.

این کتاب بهترین مرجع برای الگوهای نموداری است. در این کتاب، اطلاعیه‌ها و بیان‌نامه‌های بانک‌های مرکزی، تغییرات قیمت و ارزش سهام به تفصیل مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. همچنین نویسنده در این کتاب، درباره استراتژی‌های مؤثر بر معامله با کمک الگوهای نموداری و چگونگی به حداقل رساندن ریسک ذاتی بحث می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این کتاب از دید معامله‌گران و خوانندگان کتاب به صورت زیر فهرست شده است.

  • این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا رفتار الگوی نمودار را بهتر درک کند و یاد بگیرد که چگونه با اطمینان معامله کند.
  • این مرجع، تحلیل تکنیکال و الگوهای نموداری را به صورتی گسترده و همراه با جزئیات دقیق پوشش می‌دهد.
  • در این کتاب تحلیل الگوهای نموداری برای شناسایی، تفسیر و استفاده از الگوهای نموداری جهت انجام معامله با وضوح زیادی توضیح داده شده است.
  • این مرجع به ویژه برای مبتدیان که نیاز به آشنایی تحلیل تگنیکال دارند تا بتوانند در شرایط پیچیده بازار، بهتر معامله کنند و ریسک را به طور موثر مدیریت کنند، بسیار مفید است.
  • در نهایت این دایره‌المعارف برای علاقه‌مندان به یادگیری کاربرد‌های تحلیل تکنیکال مفید است.
دایره‌المعارف الگوهای نموداری توماس بولکوفسکی
دایره‌المعارف الگوهای نموداری: نوشته توماس بولکوفسکی

کتاب تکنیک‌های نمودار شمعی ژاپنی استیو نیسون

کتاب «تکنیک‌های نمودار شمعی ژاپنی» (Japanese Candlestick Charting Techniques) نوشته «استیو نیسون» (Steve Nison) است. این اثر تکنیک‌های رسم نمودارهای شمعی را معرفی می‌کند و به طور گسترده توسط تحلیل‌گران برجسته بازارهای مالی، مورد تحسین قرار گرفته است. این کتاب، یک راهنمای عالی در زمینه اصول اساسی و زیربنایی نمودارهای شمعی است.

امروزه نمودارهای شمعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از مطالعات تحلیل تکنیکال تبدیل شده است و با استقبال زیادی از طرف معامله‌گران در سراسر جهان رو‌به‌رو شده است. نویسنده کتاب همچنین اطلاعاتی در مورد چگونگی ترکیب خلاقانه این تکنیک‌ها و استفاده بهتر از این الگوها برای شناسایی صحیح روند بازار در کتاب گنجانده است. این رویکرد می‌تواند برای تجزیه و تحلیل بازارهای آتی، سهام، سفته‌بازی و پوشش ریسک اتخاذ شود.

با توجه به کاربرد گسترده الگوهای شمعی و پشتیبانی مطالب کتاب با مثال‌های کاربردی گسترده، خواندن این اثر برای هر معامله‌گر تکنیکالیستی توصیه می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب حاضر از دید معامله‌گران و خوانندگان کتاب به شرح زیر بوده است.

  • این کتاب یک اثر مقدماتی عالی در زمینه نمودارهای کندل‌ برای افراد مبتدی و حرفه‌ای در بازارهای مالی است.
  • این اثر ارتباط، دامنه و عمق تحلیل تکنیکال را در بازارهای پیچیده مانند بورس و فارکس نشان می‌دهد.
  • این کتاب تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان این تکنیک‌ها را با هر ابزار تکنیکی دیگری برای تجزیه و تحلیل در هر بازاری مانند بازار سهام، معاملات آتی، پوشش ریسک و سفته بازی، ترکیب و با اطمینان معامله کرد.
  • این کتاب یک همراه ویژه برای تمامی علاقه‌مندان برای فهم الگوهای شممعی و شیوه کاربرد آن‌ها در بازارهای مالی است و خواندن آن برای افراد مبتدی و حرفه‌ای در این بازارها ضروری و سودمند است.
کتاب تکنیک‌های نمودار شمعی ژاپنی استیو نیسون
کتاب تکنیک‌های نمودار شمعی ژاپنی:نوشته استیو نیسون

کتاب تحلیل تکنیکال برای Dummies

«کتاب تحلیل تکنیکال برای Dummies، نوشته «باربارا راکفلر» (Barbara Rockefeller) یک راهنمای آسان برای درک مفاهیم تحلیل تکنیکال است. این اثر برای سرمایه‌گذاران یا معامله‌گران متوسط و مبتدی بسیار مفید و آموزنده است. نویسنده در این کتاب به طور مختصر، اصول تحلیل تکنیکال را توضیح می‌دهد و بر نحوه استفاده از مفاهیم آن برای تصمیمات معامله‌گری هوشمند و به حداکثر رساندن سود تمرکز می‌کند. این کار چگونگی درک شرایط فعلی بازار و استفاده از داده‌های واقعی برای تصمیم‌گیری در مورد فروش یا نگهداری اوراق بهادار را توضیح می‌دهد. این کتاب همچنین بخش‌هایی را به مطالبی که برای معامله‌گران بسیار مهم هستند، اختصاص داده است. از جمله مهم‌ترین موارد در ادامه فهرست شده است.

  • شناسایی رفتار و الگوهای جمعی
  • استفاده از اندیکاتورها
  • انجام تحلیل پویا
  • تفسیر نمودارها و اندیکاتورها
  • بهترین ترکیب از اندیکاتورها
کتاب تحلیل تکنیکال برای Dummies باربارا راکفلر
کتاب تحلیل تکنیکال برای Dummies: نوشته باربارا راکفلر

خوانندگان با مطالعه این کتاب، روش‌های معامله‌گری خود را با تحلیل‌های نویسنده مقایسه و تفاوت‌های آن را متوجه خواهند شد. در مجموع این کتاب یکی از بهترین آثار مقدماتی تحلیل تکنیکال از نظر سادگی، شفافیت و بیان مناسب در زمنیه معامله‌گری با ابزارهای تکنیکال است.

کتاب مباني اصول امواج اليوت رابرت پرچر و چارلز کوبین

کتاب «مباني اصول امواج اليوت» (Elliott Wave Principle) نوشته «رابرت پرچر» (Robert Prechter) و «چارلز کوبین» (Charles J. Collins) است و بر موج‌شماری و تحلیل امواج الیوت متمرکز می‌شود. این کتاب یک کار تحلیلی بسیار عالی بر روی امواج الیوت پیشنهاد می‌کند که می‌تواند حرکات بازار سهام را با کمک الگوهایی موج‌مانند مطالعه کرد. در این کتاب کاربرد امواج الیوت را در کشف اسرار حرکات به ظاهر تصادفی بازار سهام مورد بررسی قرار می‌دهد.

شناسایی حرکات بازار سهام، کاربردی گسترده در پیش‌بینی روندهای آینده بازار دارد. نویسندگان کتاب ادعا می‌کنند که اصل علمی نهفته در پشت این امواج الیوت را می‌توان در طبیعت، هنر، ریاضیات و حتی بدن انسان یافت . این کتاب تا حد زیادی آکادمیک است و در برخی موارد برای فهم بهتر، مثال‌ها و کاربردهای عملی نیز ارائه شده است. مهم‌ترین ویژگی‌ها و نکات برجسته کتاب را می‌توان به صورت زیر فهرست کرد.

  • این کتاب تئوری امواج الیوت را برای مطالعه حرکات بازار سهام و انجام حرکات هوشمندانه مطابق با الگوهای در حال ظهور معرفی می‌کند.
  • در سطح واقع‌بینانه، تحلیل‌گران تکنیکال، این روش را در کنار سایر ابزارهای تکنیکی به کار گرفته‌اند و بهترین کار این است که در انتخاب استراتژی معامله‌گری به صورت مجزا به آن تکیه نکنیم.
  • این اثر یکی از ساده‌ترین کتاب‌های تحلیل تکنیکال است و حتی برای کسانی که در بازارهای مالی فعالیت ندارند جذاب است. تقویت دانش افراد در زمینه امواج الیوت می‌تواند به کاهش خطا در تصمیمات معامله‌گری و همچنین مدیریت بهتر ریسک کمک کند.
کتاب مباني اصول امواج اليوت رابرت پرچر و چارلز کوبین
کتاب مباني اصول امواج اليوت: نوشته رابرت پرچر و چارلز کوبین

تحلیل تکنیکال روند سهام رابرت ادواردز و جان مگی

کتاب «تحلیل تکنیکال روند سهام» (Technical Analysis of Stock Trends) نوشته «رابرت ادواردز» و (Robert Edwards) «جان مگی» (John Magee) یک شاهکار در تحلیل تکنیکال است. این اثر ابتدا در سال 1948 منتشر شد و همچنان منبع مهمی برای معامله‌گران تکنیکال با تمرکز بر نمودارهای میله‌ای است. آخرین ویرایش این کار شامل اطلاعات به‌روز شده زیادی در مورد نمودارها و الگوهای تحلیل تکنیکال است. به طور خلاصه این کتاب یک راهنمای جامع برای تحلیل‌گران تکنیکال و معامله‌گران است. برجسته‌ترین نکات مرتبط به این کتاب به شرح زیر است.

  • تمرکز ویژه کتاب بر نمودارهای میله‌ای است. همچنین نحوه کاربرد این نمودارها توسط معامله‌گران تکنیکال در معاملات روزمره شرح داده شده است.
  • این شامل اطلاعات گسترده ای در مورد تجزیه و تحلیل الگوی نمودار است، که آن را به یک اثر مرجع عالی برای نمودارهای مبتدی و متخصص تبدیل می کند.
  • نسخه جدید این کتاب، با جدیدترین تئوری‌ها، ابزارها و تکنیک‌ها برای ایجاد ارتباط بیشتر با کار در بازارهای امروزی به روز شده است.
تحلیل تکنیکال روند سهام رابرت ادواردز و جان مگی
تحلیل تکنیکال روند سهام: نوشته رابرت ادواردز و جان مگی

بهترین کتاب های تحلیل بنیادی بورس کدامند ؟

میانگین بازدهی بازار سهام در 100 سال گذشته حدود 10 درصد بوده است. به همین دلیل نه تنها باید یک سبد سرمایه‌گذاری قوی مهم داشته باشید، بلکه باید آن را به خوبی مدیریت کنید. خواندن یک کتاب سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند شما را در انجام حرکت‌های مالی مناسب در بازارهای مالی کمک کند. تحلیل بنیادی هم به معامله‌گران تازه‌کار و هم به معامله‌گران با تجربه کمک می‌کند تا تصمیمات سرمایه‌گذاری بهتر و برنامه‌ریزی شده‌ اتخاذ کنند.

کتاب‌های تحلیل بنیادی که توسط برخی از موفق‌ترین نویسندگان نوشته شده‌اند، راهی عالی برای کسب دانش و آموزش در زمینه مدیریت ریسک در بازارهای مالی است. در زمینه تحلیل بنیادی، کتاب‌های بسیار زیادی وجود دارد. غربال کردن این کتاب‌ها کاری زمان‌بر و دشوار است. برای این منظور باید به کتاب‌هایی رجوع کرد که توسط افراد سرشناس در زمینه تحلیل بنیادی نوشته شده است. همچنین می‌توان با رجوع به نظرات تحلیل‌گران برجسته یا معامله‌گران موفق، کتاب‌های مناسب در این زمینه را شناسایی کرد.

موفق‌ترین معامله‌گران معمولاً کسانی هستند که مطالعات، تجربه کافی یا تحصیلات مرتبط با بازارهای مالی دارند. تحلیل بنیادی، ابزاری کلیدی برای اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری مستدل است. کتاب‌های تحلیل بنیادی از بهترین روش‌های کم‌هزینه برای ارتقای دانش شما در بازار سهام هستند. مراجعی که در ادامه بررسی می‌شوند، مملو از استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی هستند که به شما در تصمیم‌گیری‌های موفق در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت کمک می‌کنند.

کتاب های تحلیل بنیادی

این تکنیک‌ها به شما در به حداقل رساندن ریسک‌های بازار کمک می‌کنند. در این بخش بهترین کتاب تحلیل بورس از جنبه بنیادی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه مهم‌ترین کتاب‌های تحلیل بورس با دیدگاه بنیادی فهرست شده است.

بهترین کتاب های تحلیل بنیادی بورس

در زمینه تحلیل بنیادی کتاب‌های بسیار زیادی در کلاس جهانی وجود دارند. برخی از مهم‌ترین کتاب‌ها که توسط تحلیل‌گران مالی و معامله‌گران برجسته در بازارهای معاملاتی تالیف شده‌اند، در ادامه فهرست شده است.

  • تحلیل اوراق بهادار: نوشته بنجامین گراهام و دیوید ال.داد
  • کتاب تحلیل اوارق بهادر: نوشته بنجامین گراهام و دیوید ال.داد
  • کتاب یادگیری برای کسب درآمد: نوشته پیتز لینچ
  • کتاب سهام عادی و سود غیرمعمول: نوشته فیلیپ فیشر
  • کتاب تحلیل بنیادی برای Dummies: نوشته مت کرانتز
  • کتاب نظریه ارزش سرمایه‌گذاری: نوشته جان بور ویلیامز
  • مبانی تحلیل نسبت‌های مالی: نوشته آکسل تریسی
  • تحلیل کسب‌وکار و ارزش‌گذاری با استفاده از صورت‌های مالی: کریشنا پالپئو و پاول هیلی

در ادامه در زمینه ویژگی‌های برجسته این کتاب‌ها توضیحاتی ارائه خواهد شد.

کتاب تحلیل اوارق بهادار بنجامین گراهام و دیوید ال.داد

کتاب «تحلیل اواراق بهادار» (Security Analysis) یکی از منابع معتبر معتبر تحلیل بنیادی است که توسط «بنجامین گراهام» (Benjamin Graham) و «دیوید ال.داد» (David L. Dodd) نوشته شده است. این کتاب نخستین بار در سال 1934 و پس از سقوط بازار سهام در سال 1920 منتشر شد. هر چند از نخستین چاپ این کتاب حدود 8۷ سال می‌گذرد، اما این کتاب هنوز بینش‌های مفید بسیار زیادی در زمینه تحلیل بنیادی ارائه می دهد.

بنجامین گراهام به عنوان «پدر سرمایه‌گذاری ارزش» (The Father of Value Investing) شناخته می‌شود. این اثر یکی از کتاب‌های عالی در زمینه تحلیل بنیادی برای هر سطحی از سرمایه‌گذاران است. چه یک سرمایه‌گذار مبتدی یا حرفه‌ای باشید، برای داشتن درکی قوی از تحلیل بنیادی، باید این کتاب را مطالعه کنید.

تحلیل اوارق بهادر: نوشته بنجامین گراهام و دیوید ال.داد

تحلیل بنیادی مسیری بسیار طولانی است و گاهی اوقات می‌تواند برای یک فرد تازه‌کار خسته‌کننده باشد، اما با تقویت عمق دانش افراد در مورد اصول اولیه تحلیل بنیادی، طی کردن این مسیر را ارزمشند می‌کند. این کتاب ارزشمند توسط بسیاری از معامله‌گران و تحلیل‌گران برجسته بازار در حوزه تحلیل بنیادی و تکنیکال برای سرمایه‌گذاران مبتدی و پیشرفته جهت مطالعه پیشنهاد شده است.

 

کتاب سرمایه‌گذاری هوشمند بنجامین گراهام

کتاب «سرمایه‌گذاری هوشمند» (The Intelligent Investor) نوشته بنجامین گراهام یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های تحلیل بنیادی و همچنین سرمایه‌گذاری ارزش به حساب می‌آید. این کتاب که در سال 1949 منتشر شد، این اثر کتابی گران‌بها و ارزشمند در زمینه سرمایه‌گذاری برای برای تمامی افراد در تمامی سطوح در جهان است. این منبع علمی ارزشمند به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نشان می‌دهد که چگونه عملکرد آتی شرکت را با مطالعه صورت‌های مالی فعلی شرکت تجزیه و تحلیل کنند.

همچنین در این کتاب نکاتی ارزشمند در زمینه صورت‌‌های مالی و نحوره تفسیر آن‌ها ارائه شده است. نویسنده، موضوعات مختلفی مانند سود هر سهم (EPS)، انتخاب سهام، تحلیل تیم مدیریت و غیره را توضیح می‌دهد. «وارن بافت» (Warren Buffet) از برجسته‌ترین معامله‌گران جهان، این کتاب را یکی از بهترین آثار در زمینه تحلیل بنیادی می‌داند. همچنین وی این اثر را به عنوان «بهترین کتاب سرمایه‌گذاری» (Best Book on Investing) به سرمایه‌گذراران و معامله‌گران معرفی کرده است. این کتاب در زمره برجسته‌ترین کتاب‌های تحلیل بنیادی در جهان قرار دارد.

سرمایه‌گذاری هوشمند نوشته بنجامین گراهام 

کتاب یادگیری برای کسب درآمد پیتز لینچ

کتاب «یادگیری برای کسب درآمد» (Learn to Earn) یکی از محبوب‌ترین آثار در زمینه تحلیل بنیادی است که توسط «پیتر لینچ» (Peter Lynch) از مدیران ارشد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نوشته شده است. لینچ در مقدمه کتاب خود بیان می‌کند که هرکسی می‌تواند با سرمایه‌گذاری روی برندهایی که هر روزه از آن‌ها استفاده می‌کند، به نقطه عطف مالی خود برسد. این کتاب به منظور کمک به سرمایه‌گذاران برای درک بهتر و سرمایه‌گذاری در بازار از طریق محصولاتی است که هر روز مشاهده یا استفاده می‌کند.

به عبارتی فرد با مشاهده تمایل و گرایش مردم به برندهایی که سهام آن‌ها در بورس عرضه می‌شود، درباره خرید و فروش سهام تصمیم‌گیری می‌کند. زبان نگارش این کتاب، به گونه‌ای است که از افراد مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. نویسنده نه تنها چگونگی سرمایه‌گذاری را توضیح می‌دهد بلکه نحوه تفکر مانند یک سرمایه‌گذار را نیز توضیح داده است. در مجموع این کتاب به صورتی جذاب نوشته شده است و خواننده از مطالعه آن احساس خستگی نمی‌کند.

یادگیری برای کسب درآمد نوشته پیتز لینچ

کتاب سهام عادی و سود غیرمعمول فیلیپ فیشر

کتاب «سهام عادی و سود غیرمعمول» (Common Stocks and Uncommon Profits) نوشته فیلیپ فیشر (Philip A Fisher) از تحلیل‌گران و پیشگامان برجسته در بازارهای مالی است. این مرجع یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های تحلیل بنیادی است که نخستین بار در سال 1958 منتشر شد. نویسنده تاکید می‌کند که سرمایه‌گذار نباید هیچ سهامی را بدون انجام تحقیقات مناسب یا کسب اطلاعات کافی در مورد عملکرد سال‌های گذشته آن خریداری کند. طبق تحلیل فیشر، چشم‌انداز مناسب بازار یک سهم خاص، تاثیرات مثبتی بر قیمت آن سهم در آینده نیز خواهد داشت.

سهام عادی و سود غیرمعمول نوشته فیلیپ فیشر

کتاب تحلیل بنیادی For Dummies

کتاب تحلیل بنیادی برای Dummies، نوشته «مت کرانتز» (Matt Krantz) از تحلیل‌گران برجسته بازارهای مالی است. این مرجع یک کتاب مکمل برای کسانی است که قبلاً در مورد تحلیل بنیادی سهام و سرمایه‌گذاری مطالعاتی داشته‌اند یا درحال مطالعه در این زمینه هستند. این کتاب شروعی مناسب برای تحلیل بنیادی است و اطلاعات دقیقی در مورد سرمایه‌گذاری در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

ویژگی این کتاب تحلیل بنیادی، ساده بودن فهم آن است و برای کسانی که دانش بنیادی آن‌ها در سطح پیشرفته یا متوسط نیست، مناسب نخواهد بود. خوانندگان مبتدی، هنگام شروع به خواندن این کتاب، اطلاعات بسیار خوبی در مورد موضوع پیدا خواهند کرد، اما لازم است قبل از مطالعه این کتابُ یک مرجع مقدماتی در زمینه تحلیل بنیادی را مطالعه کنند. برای ورود حرفه‌ای به دنیای تحلیل بنیادی، این کتاب نقطه شروع بسیار مناسبی است.

تحلیل بنیادی برای Dummies

کتاب نظریه ارزش سرمایه‌گذاری جان بور ویلیامز

کتاب «نظریه ارزش سرمایه‌گذاری» (The Theory of Investment Value) نوشته «جان بور» (John Burr Williams) است که نخستین بار در سال 1938 منتشر شده است. این کتاب از برجسته‌ترین آثار در زمینه تحلیل بنیادی است که وارن بافت نیز در کتاب‌های خود از آن الهام گرفته است. بنیاد این کتاب بر استفاده از ارزش‌گذاری شرکت در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری‌های استوار است. در این کتاب ارزش فعلی سهام به عنوان خالص ارزش فعلی سود سهام آتی آن در نظر گرفته شده است.

نظریه ارزش سرمایه‌گذاری نوشته جان بور ویلیامز

کتاب مبانی تحلیل نسبت‌های مالی آکسل تریسی

کتاب «مبانی تحلیل نسبت‌های مالی» (Ratio Analysis Fundamentals) نوشته «آکسل تریسی» (Axel Tracy) از مهشورترین تحلیل‌گران بنیادی در بازارهای مالی است. این کتاب مرجعی عالی برای برای درک تحلیل نسبت‌های مالی و بهبود تصمیمات معاملاتی یا سرمایه‌گذاری است. این مرجع کتابی مختصر، روشن و با بیانی دوستانه است. این اثر با استفاده از داده‌های صورت‌های مالی و ارزیابی عملکرد، کاربرد تحلیل نسبت‌های مالی در تحلیل بنیادی را به شما آموزش می‌دهد.

تحلیل نسبت‌های مالی نوشته آکسل تریسی

کتاب تحلیل کسب و کار و ارزش‌گذاری با استفاده از صورت‌های مالی

کتاب« تحلیل کسب‌وکار و ارزش‌گذاری شرکت‌ها با استفاده از صورت‌های مالی» (Business Analysis And Valuation: Using Financial Statements) توسط «کریشنا پالپئو» (Krishna G. Palepu) و «پاول هیلی» (Paul M. Healy) تالیف شده است. این کتاب شامل موضوعات مهمی مانند تحلیل‌های حسابداری، تحلیل استراتژی‌های کسب‌وکار و تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی است. این کتاب با استفاده از تحلیل‌های معامله‌گری و ارزش‌گذاری شرکت‌های بورسی به ورود یا عدم ورود به سرمایه‌گذاری اقدام می‌کند. این کتاب شامل «مطالعات موردی مدرسه بازرگانی هاروارد» (Harvard Business School) است که بر اعتبار علمی کتاب افزوده است.

تحلیل کسب‌وکار و ارزش‌گذاری با استفاده از صورت‌های مالی کریشنا پالپئو و پاول هیلی

بهترین کتاب های آموزش بورس در ایران کدامند ؟

در بخش‌های قبلی بهترین کتاب‌ تحلیل بورس و بازارهای مالی در کلاس جهانی معرفی شدند. برخی از این کتاب‌ها در ایران به فارسی ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان و تحلیل‌گران قرار گرفته است. در ایران نیز برخی کتاب‌های ارزشمند در زمینه تحلیل بورس و بازاراهای در سال‌های اخیر تالیف شده است. در ادامه بحث در زمینه بهترین کتاب تحلیل بورس در این بخش برخی از کتاب‌هایی که توسط تحلیل‌گران برجسته ایرانی تالیف شده‌اند مرور خواهند شد. مهم‌ترین کتاب‌ها در ادامه فهرست شده است.

  • مجموعه آموزشی کتاب‌های تحلیل بورس: نوشته نیما آزادی
  • کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس: نوشته حجت بهادری و نسیم کردستانی
  • کتاب بورس باز: نوشته سلمان امین
  • کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار (مقدماتی): قابل استفاده برای همه افراد جامعه: نوشته عزت‌اله ملائی، آوات تیموری و بهنام بدری بگه‌جان
  • هنر جنگ در بازار بورس: نوشته سلمان امین
  • کتاب کالبدشناسی حباب‌های بازار سهام: ترجمه مریم ذوالفقار روشن
بهترین کتاب های آموزش بورس در ایران

مجموعه آموزشی کتاب‌های تحلیل بورس

مجموعه آموزشی تحلیل بورس و بازارهای مالی که توسط نیما آزادی تالیف شده است شامل چهار جلد است. اسامی این ۴ جلد به صورت زیر هستند.

  • جلد اول: دوئل با روند
  • جلد دوم: رکن سوم بازار
  • جلد سوم: واگرایی‌ها
  • جلد چهارم: استراتژیست

در ادامه درباره کلیات این کتاب‌ها توضیحاتی ارائه خواهد شد.

جلدو اول: دوئل با روند

این کتاب آموزشی مقدماتی برای شناخت اصطلاحات و واژه‌های پرکاربرد در بازار بورس است که هر معامله‌گری در بدو ورود به بازار بورس باید آن‌ها را بداند. کتاب «دوئل با روند» در ۹ بخش تدوین شده است. در بخش اول کتاب موضوع پیوت‌ها بررسی شده است. در بخش دوم که به معرفی روندها اختصاص دارد، روندهای صعودی، نزولی و خنثی شرح داده شده است. بخش سوم و چهارم کتاب نیز در زمینه الگوهای برگشتی و ادامه‌دهنده در بورس است که به معرفی الگوهای کلاسیک در این زمینه پرداخته شده است.

در بخش پنجم نیز مفهوم حمایت و مقاومت و نقش آن در شناسایی نقاط ورود و خروج و تشخیص روند بازار شرح داده شده است. بخش ششم در ارتباط با کانالیزه کردن است. بخش‌های هفتم تا نهم نیز به ترتیب در زمینه استراتژی‌های معاملاتی، سطوح حمایت و مقاومت مدرن و مفاهیم متفرقه در زمینه روندشناسی است.

بهترین کتاب تحلیل بورس

 

جلدم دوم: رکن سوم بازار

تمرکز اصلی کتاب رکن سوم بازار بر رموز فیبوناچی در بعدهای قیمت و زمان است. این کتاب در ۶ بخش ارائه شده است که به مفهوم فیبوناچی از نظر زمانی و قیمتی می‌پردازد و کاربرد آن را در شناسایی روندها بررسی می‌کند.

جلد سوم: واگرایی‌ها

جلد سوم کتاب در زمینه واگرایی‌ها است. این کتاب بر مفهوم بسیار مهم واگرایی ها استوار است و سعی شده است از تمام جنبه‌های بااهمیت در زمینه واگرایی‌ها به موضوع نگاه شود تا یک معامله‌گر به صرف دیدن یک واگرایی دنبال چرخش‌های بزرگ نباشد. همچنین در این کتاب تلاش شده است تا توضیحاتی در خصوص مدیریت سرمایه و تکنیک‌های مدیریت ریسک ارائه شود.

جلد چهارم: استراتژیست

جلد چهارم کتاب با عنوان استراتژیست، تا حد زیادی در تکمیل موضوعات قبلی در ۳ جلد قبلی است. این جلد در چند بخش تنظیم شده است. این جلد تا حد زیادی بر استراتژی‌های ورود و خروج و همچنین ریسک به پاداش متمرکز است. همچنین نکاتی ارزشمند در زمینه مدیریت سرمایه و سیستم معاملاتی نیز ارائه شده است.

کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس

کتاب «صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس» تالیف حجت بهادری و نسیم کردستانی است. این کتاب در زمینه آموزش و آشنایی با بازار بورس و روش‌های درست سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مانند بورس است. این کتاب در ۱۶ فصل ارائه شده است و تمرکز عمده کتاب بر موارد زیر است.

  • انواع نهادها و بازارهای مالی
  •  انواع اوراق بهادار و اصطلاحات رایج در بورس
  • ریسک و بازده
  •  روش‌های خرید و فروش سهام و کارمزد معاملات
  • عرضه اولیه سهام و افزایش سرمایه
  •  صورت‌ها و نسبت‌های مالی
  • تحلیل تکنیکال و بنیادی
  • روان‌شناسی بازار
صفر تا صد سرمایه گذاری بورس

کتاب بورس باز

کتاب «بورس باز» از کتاب‌های خوب در زمینه تحلیل بورس در ایران و تالیف سلمان امین است. کتاب در ابتدا مروری بر سوابق نویسنده در زمینه فعالیت در بازارهای مالی را مرور می‌کند. در نهایت نیز پیشنهاد می‌کند بدون مطالعه و آموزش کافی اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار نکنید. تمرکز کتاب بر آموزش تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی است که نویسنده در بازارهای مالی به کار برده و توانسته نتایج خوبی از آن‌ها بگیرد.

بورس باز

کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار (مقدماتی)، قابل استفاده برای همه افراد جامعه

کتاب سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار (مقدماتی) قابل استفاده برای همه افراد جامعه، نوشته عزت‌اله ملائی، آوات تیموری و بهنام بدری بگه‌جان است. این کتاب در زمینه آموزش سرمایه‌گذاری در بورس با دیدی مقدماتی است. این کتاب مناسب کسانی است که تازه وارد بازار بورس شده‌اند یا تصمیم دارند که وارد این بازار شوند. این کتاب با زبانی ساده، مفاهیم و اصطلاحات اساسی که هر سرمایه‌گذاری در بازار بورس باید با آن آشنا باشد را آموزش می‌دهد. خواننده با مطالعه این کتاب می‌تواند درکی مقدماتی از بازار بورس به دست بیاورد.

سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

هنر جنگ در بازار بورس

هنر جنگ در بازار بورس کتابی دیگر از سلمان امین در زمینه آموزش و تحلیل بورس است. این کتاب در ۱۳ فصل تدوین شده است و در آن مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌های جنگی مربوط به بازار بورس شرح داده شده است. سلمان امین کتاب هنر جنگ در بازار بورس را براساس تطبیق مباحث بازار بورس با سخنان «ژنرال سان‌ ژو« (General Sun Zhu) در کتاب «هنر رزم» (Martial Arts) تالیف کرده است. این کتاب برای کسانی که در زمینه تحلیل بورس در سطح مبتدی و متوسط هستند، مناسب است.

هنر جنگ در بازار بورس

کتاب کالبدشناسی حباب‌های بازار سهام

کتاب کالبدشناسی حباب‌های بازار سهام نوشته «گئورگی کومارومی» (Georgi Kumaromi) و ترجمه مریم ذوالفقار روشن است. گئورگی کومارومی از اساتید مالی در کشور مجارستان است. وی از تحلیل‌گران برحسته مالی در این کشور به حساب می‌آید و مطالعات زیادی در زمینه بررسی نقش و اهمیت اقتصادی بورس داشته است. کتاب کالبدشناسی حباب‌های بازار سهام تلاشی برای ارائه یک تعریف معتبر از حباب‌های بازار سهام بوده است. وی در این کتاب ضمن بیان مفهوم حباب، تعاریف و مفاهیم مربوط به آن را به شکلی مبسوط و کامل مورد بررسی قرار داده است. مطالعه این کتاب برای افراد مبتدی و متوسط در بورس مفید خواهد بود.

کالبدشناسی حباب‌های بازار سهام

مواردی که در بالا مرور شدند در زمینه کتاب‌های آموزش تحلیل بورس و بازارهای مالی در جهان و ایران بود. در ادامه می‌توانید فهرستی از مطالب مربوط به آموزش و تحلیل ور بورس را مطالعه کنید.

معرفی فیلم آموزش مقدماتی ورود به بازار بورس و نکات کاربردی

آموزش مقدماتی ورود به بازار بورس و نکات کاربردی

کسب اطلاع از منابع و مراجع معتبر در هر زمینه مطالعاتی، ضمن کاهش وقت جستجوی افراد، سبب افزایش کارایی و بهره‌وری فرد در آن زمینه می‌شود. پیدا کردن بهترین کتاب تحلیل بورس کاری دشورا، زمان‌بر و پرهزینه است. بازار بورس نیز از این امر مستثنی نیست. اطلاع از آثار علمی و مستند که به شیوه‌ای صحیح، سیستم معامله‌گری در بازارهای مالی را آموزش می‌دهند برای هر معامله‌گری در بازارهای مالی مفید است. با توجه به این موضوع، فرادرس اقدام به تهیه یک فیلم آموزشی ۳ ساعت و ۲۸ دقیقه‌ای جامع در زمینه آموزش مقدماتی ورود به بازار بورس همراه با نکات کاربردی کرده است. این فیلم آموزشی در ۷ درس تنظیم شده است.

در درس اول، مقدماتی در زمینه آشنایی اولیه با بازار بورس و سهام ارائه شده است. در درس دوم مهم‌ترین نکاتی که یک معامله‌گر در بدو ورود به بازار بورس باید بداند تدریس می‌شود. درس سوم، ورود به سایت‌های مربوط به سازمان بورس و ثبت‌نام در سامانه سجام را آموزش می‌دهد. درس چهارم در زمینه آشنایی با اصطلاحات و انواع قرارداد و صندوق‌های موجود در بورس است.

در درس پنجم نیز مفاهیم سرمایه‌گذاری، انواع بورس و عرضه اولیه مورد بررسی قرار می‌گیرد. درس ششم، مروری بر ابزارهای تحلیل تکنیکال در بورس و بازارهای مالی را را ارائه می‌دهد. درس پایانی نیز در زمینه آشنایی با سامانه کدال و کارگزاری‌ها است.

  • برای مشاهده فیلم آموزش مقدماتی ورود به بازار بورس و نکات کاربردی + اینجا کلیک کنید.

جمع‌بندی

این نوشتار در زمینه بهترین کتاب تحلیل بورس برای معامله‌گران و تحلیل‌گران در بازار بورس بود. پیدا کردن بهترین کتاب تحلیل بورس کاری دشوار است. از طرفی نمی‌توان تنها به یک کتاب اکتفا کرد و باید یک مجموعه مناسب از کتاب‌ها را مطالعه و بررسی کرد. در این نوشتار تلاش شد تا بهترین کتاب تحلیل بورس و بازارهای مالی به تفکیک تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی معرفی شود. مزیت رجوع به منابع معتبر این است که سبب کاهش زیادی در سردرگمی افراد علاقه‌مند به این بازار می‌شود.

همچنین داشتن یک فهرست از کتاب‌‌های مرجع در زمینه تحلیل بورس، سبب کاهش عدم تقارن اطلاعاتی افراد و همچنین مطالعه در حوزه‌های مورد علاقه با استفاده از منابع علمی روز جهان است. در این نوشتار فهرستی از کتاب‌های مرجع در زمینه تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و همچنین روانشناسی بازار به تفکیک ارائه شد تا معامله‌گران بسته به نوع سیستم معامله‌گری خود، به انتخاب بهترین کتاب تحلیل بورس و بازارهای مالی بپردازند.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
WallStreetMojoelearnmarketsInvestopediaمجله فرادرس
۱ دیدگاه برای «معرفی بهترین کتاب تحلیل بورس — فهرستی که باید بخوانید»

ممنون از حوصله و دقتی که توی معرفی کتاب ها به خرج دادین

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *