چگونه مشکل اکشن بلاک Action Blocked در اینستاگرام را رفع کنیم؟

۳۷۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
چگونه مشکل اکشن بلاک Action Blocked در اینستاگرام را رفع کنیم؟

اگر مشغول مطالعه این مقاله شده‌اید پس احتمالا به دنبال راه‌هایی برای برطرف‌سازی مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام می‌گردید. خبر خوب اینکه به جای درستی آمده‌اید. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی سایت‌های شبکه اجتماعی در جهان به حساب می‌آید. این پلتفرم مجموعه قوانینی برای کاربران خود تدارک دیده و اگر بخواهید مورد اعتماد قرار گرفته و به یکی از اعضای همیشگی جامعه آن تبدیل شوید، باید از این خط مشی پیروی کنید. اما حتی با وجود این دستورالعمل‌ها، باز هم افراد زیادی به خاطر خطا، اشتباه یا خیلی ساده سر باز زدن از دنبال کردن قوانین بلاک می‌شوند.

فهرست مطالب این نوشته

در این مقاله به شما راجع به راه‌هایی خواهیم گفت که به کمک آن‌ها می‌توان مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام را برطرف کرد. اما پیش از اینکه وارد اصل ماجرا شویم، باید بدانیم که مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام اصلا چیست و چطور اتفاق می‌افتد؟

همچنین پیش از ادامه مقاله لازم است یادآور شویم در صورتی که تمایل دارید قابلیت‌ها و تنظیمات اینستاگرام را بهتر و بیشتر یاد بگیرید و حداکثر بهره را از آن‌ها ببرید می‌توانید مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس را مطالعه کنید. در گذشته در رابطه با راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام نیز صحبت کرده‌ایم و همینطور یاد داده‌ایم با چه ابزارهای می‌توانید تحلیل اینستاگرام را انجام دهید و عملکرد اکانت خود در آن را بهبود دهید.

مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام چیست؟

مشکل اکشن بلاک در اینستاگرم

برخی از کاربران اینستاگرام تلاش می‌کنند جامعه فالوئرهای خود را به سرعت افزایش دهند و در عین حال انبوهی از مخاطبان را آنفالو می‌کنند یا به شکلی افراطی و در مدت‌زمانی کوتاه زیر پست‌های دیگران کامنت می‌گذارند. چنین رفتارهایی اساسا سوء استفاده از سیستم اینستاگرام به حساب می‌آیند. به عبارت دیگر، در راستای محافظت از اپلیکیشن و جامعه کاربران، اینستاگرام این دست از اکانت‌هایی که رفتار اسپم‌گونه از خود به نمایش می‌گذارند را یافته و بلاک می‌کند.

آن دسته از کاربرانی که برای مدت‌زمانی مشخص مشغول به انجام چنین کارهایی در پلتفرم اینستاگرام بوده‌اند، از جایی به بعد پیام ارور «Action Blocked» را از اینستاگرام دریافت می‌کنند. اگر شما هم شاهد چنین پیامی هستید، یعنی از خط مشی‌های سیستم اینستاگرام تخطی کرده‌اید و حالا دسترسی شما به سیستم‌های بنیادین مانند لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست‌های دیگران مسدود شده است.

نکته‌ مهم اینکه تخطی از خط مشی‌های اینستاگرام به صورت خودکار و از سوی سیستم شناسایی می‌شود. بنابراین حتی اشتباهات ناخواسته یا کوچک هم می‌توانند منجر به بروز مشکل اکشن بلاک در اکانت شما شوند. بدترین بخش ماجرا این است که اینستاگرامی دقیقا توضیح نمی‌دهد چرا شما را از فعالیت با اکانتی که ساخته‌اید منع کرده. اینستاگرام هیچوقت نه هشداری به کاربران خود می‌دهد و نه دلیلی در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

اکشن بلاک موقتی

اکشن بلاک موقتی دقیقا همان چیزی است که از نامش پیداست و به صورت موقتی بلای جان کاربران می‌شود. به صورت معمول، اکشن‌ بلاک‌های موقتی امکان تعامل با سایر کاربران را از شما می‌گیرند و می‌توانند به خاطر استفاده افراطی و بیش از حد از برخی قابلیت‌های اینستاگرام رخ بدهند. این روشی است که اینستاگرام برای هشدار دادن به شما راجع به زیر پا گذاشتن قوانین فعالیت در جامعه خود در پیش می‌گیرد.

اکشن بلاک با تاریخ انقضا

به صورت مشابه با اکشن بلاک موقتی، اینستاگرام ممکن است به شما تاریخ دقیق برداشته شدن اکشن بلاک را اعلام کند. به صورت معمول این جنس از اکشن بلاک‌ها از ۲۴ ساعت به بالا طول می‌کشند. سپس هرچه برای دفعات بیشتری قوانین را زیر پا بگذارید، مدت زمان مسدودیت هم افزایش می‌یابد. در غایی‌ترین حالت ممکن است برخی اکانت‌ها با اکشن بلاک ۳۰ روزه هم مواجه شوند و در تمام این مدت قادر به استفاده از برخی قابلیت‌ها و انجام برخی کارها نباشند.

اکشن بلاک همیشگی

اکشن بلاک همیشگی هم ماهیتی کاملا واضح دارد. اینستاگرام یا دسترسی شما به اکانت را به صورت کامل می‌بندد یا اجازه نمی‌دهد تا مدت‌زمانی کاملا نامشخص و طولانی، دست به فعالیت‌هایی خاص بزنید. این اتفاق معمولا زمانی می‌افتد که شما قوانین زیادی را زیر پا گذاشته‌اید و قبلا هم چندین اکشن بلاک موقتی را در کارنامه داشته‌اید.

۹ دلیل پشت مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام

مشکل اکشن بلاک در اینستاگرم

اگرچه بعد از اعمال مسدودیت، دلیلی برای مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام اعلام نمی‌شود، اما با مطالعه قوانین استفاده از این شبکه اجتماعی خواهیم دانست که چه رویکردهایی می‌توانند به بروز مشکل منجر شوند. در ادامه ۹ دلیل پشت مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام را تشریح خواهیم کرد.

ظن به اتوماسیون اکانت شما

ساخت اکانت اینستاگرام با روش‌های غیر مجاز مانند استفاده از بات‌ها، اسپایدرها، اسکرپرها و کراولرها شدیدا ممنوع است. با این همه، در صورتی که از روش‌های درست استفاده کنید، اتوماسیون فعالیت‌ها ایرادی ندارد. اگر فعالیت‌های حساب کاربری خود در اینستاگرام را به شکلی افراطی اتوماتیک کنید، در آن صورت اینستاگرام به راحتی قادر به شناسایی حساب شما و اعمال اکشن بلاک خواهد بود.

ورود به اکانت با یک آی‌پی آدرس و دیوایس متفاوت

اگر با یک آی‌پی آدرس یا دستگاه متفاوت وارد حساب کاربری خود شوید و نتوانید هویت خود را از طریق پیامک یا ایمیل احراز کنید، در آن صورت سیستم می‌پندارد که اکانت شما توسط هکرها به سرقت رفته است. سیستم فورا به این اتفاق واکنش نشان داده و اکانت را بلاک می‌کند تا اساسا از امنیت و حریم شخصی شما محافظت کرده باشد.

اسپم کردن کامنت‌ها و پیام‌های دایرکت

هنگامی که برای دیگران پیام‌های دایرکت ناخواسته می‌فرستید، در لایک و کامنت گذاشتن زیاده‌روی می‌کنید یا اساسا هر فعالیت اسپم‌گونه‌ دیگری را در پیش می‌گیرید، اکانت شما در خطر اکشن بلاک خواهد بود. این موضوع به صورت خاص افرادی را تهدید می‌کند که از روش‌های نامتعارف برای افزایش انگیجمنت بهره می‌برند یا از سوی اتوماسیون پیام دایرکت استفاده می‌کنند.

اتوماسیون پیام‌های دایرکت می‌تواند روشی فوق‌العاده برای خوش‌آمدگویی به فالوئرهای تازه از راه رسیده و همینطور برقراری ارتباط با اعضای جامعه مخاطبان باشد. می‌توان به تمام ماجرا به چشم اتوماسیون ایمیل نگاه کرد که امروزه از محبوبیت فراوانی در دنیای کسب‌وکارها برخوردار است. با این همه، اینستاگرام چنین نگاهی به موضوع ندارد. بنابراین اکانت‌هایی که مقادیری نامتعارف از پیام‌های دایرکت را در مدت‌زمانی کوتاه برای دیگران ارسال می‌کنند مجازات شده و تحت تاثیر اکشن بلاک قرار می‌گیرند.

این یعنی اگر از طریق ‌پیام‌های دایرکت اینستاگرام به مکالمه گسترده با افرادی بپردازید که پیشتر فالو نکرده‌اید، در سیستم اینستاگرام علامت‌گذاری می‌شوید و در نهایت ممکن است ارور اکشن بلاک را دریافت کنید.

انتشار تصاویر یا ویدیوهای غیر اخلاقی

اگر تصاویر یا ویدیوهایی که منتشر کرده‌اید شامل محتوای جنسی و غیر اخلاقی باشند نیز به احتمال بسیار فراوان با مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام روبه‌رو خواهید شد. در چنین شرایطی، اینستاگرام هیچ اهمیتی به اعتراض کاربران یا دلایل پشت انتشار تصاویر نمی‌دهد و بدون ذره‌ای تردید شما را اکشن بلاک یا به طور کامل بن خواهد کرد.

شکایت کاربران

مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام

اگر شمار زیادی از کاربران اکانت شما را گزارش یا اصطلاحا ریپورت کرده باشند، اینستاگرام می‌تواند آن را مسدود سازد. مردم به دلایل زیادی می‌توانند شکایت‌نامه‌ای علیه شما تنظیم کنند و از جمله آن‌ها می‌توان به فالو کردن گروهی، لایک زدن گروهی، اسپم کردن، انتشار محتوای غیر اخلاقی، فحاشی و چیزهایی از این دست اشاره کرد. هرآنچه اینجا لیست شده می‌تواند دلیلی قانع‌کننده برای اینستاگرام باشد تا اکانت شما را در حالت اکشن بلاک قرار دهد.

نقض کپی‌رایت

اینستاگرام حسابی کپی‌رایت را جدی می‌گیرد. تمام تصاویر و ویدیوهایی که در اکانت شما منتشر می‌شوند یا باید متعلق به خود شما باشند یا اینکه اجازه انتشار را از صاحب محتوا دریافت کرده باشید. اگر می‌خواهید به بازنشر محتوای یک کاربر خاص بپردازید، در آن صورت باید حتما او را در توضیحات پست خود تگ کنید.

با این همه اگر می‌خواهید از محتوای کسی دیگر برای مقاصد تجاری بهره ببرید، در آن صورت تگ کردن کافی نیست و باید از صاحب محتوا اجازه گرفته باشید. علاوه بر این، اگر ویدیویی منتشر کنید که حاوی موزیکی باشد که جواز استفاده از آن برای شما صادر نشده، اینستاگرام در مدت‌زمانی کوتاه آن را حذف خواهد کرد.

می‌پرسید نقض کپی‌رایت در پلتفرم اینستاگرام چه مجازاتی به همراه دارد؟ صاحب محتوا می‌تواند شما را به خاطر استفاده غیر مجاز یا عدم اشاره به نام خودش گزارش کند و حساب کاربری هم به خاطر تخطی از قوانین بلاک می‌گردد.

قرار دادن هشتگ‌ها در کامنت‌ها به جای کپشن

این مشکلی عجیب است، اما بسیاری از کاربران مدعی شده‌اند بعد از قرار دادن هشتگ‌ها در بخش کامنت‌ها، به فاصله حدودا یک ساعت از زمان انتشار پست با اکشن بلاک روبه‌رو شده‌اند. بنابراین این هم دلیلی دیگر است که هشتگ‌ها را درون کپشن قرار دهید. از سوی دیگر، اگر تعداد زیادی هشتگ در کپشن قرار دهید شکلی بسیار بدقواره به خود می‌گیرد. بنابراین بهترین رویکرد این است که کپشن‌ها را محدود و تمیز نگه دارید و از نقاط بولت یا راهکارهای دیگر برای جدا کردن هشتگ‌ها از متن اصلی کپشن استفاده کنید.

انتشار مداوم پست

اینستاگرام به کمک الگوریتم صفحه اکسپلور از نزدیک به پایش پست‌های تولید شده از سوی کاربران می‌پردازد. سیستم‌های اینستاگرام می‌دانند که مقدار امن و معقول انتشار پست برای تک‌تک اکانت‌ها چقدر است. بنابراین اگر کاربرانی را می‌بینید که مداوما به انتشار پست می‌پردازند و مجازات نمی‌شوند، دلیلی برای این نیست که شما هم مسیری مشابه در پیش بگیرید.

بهترین توصیه به کاربران این است که فاصله‌ای معین میان پست‌های خود بگذارند. با انجام این کار، اکانت شما به خاطر فعالیت‌های اسپم‌گونه یا زیر پا گذاشتن قوانین مجازات نمی‌شود. علاوه بر این، بسیار مهم است که محتوا و کپشن‌هایی کاملا یکسان را به صورت همزمان روی چند اکانت مختلف منتشر نکنید.

مدت‌زمان کم و فعالیت بسیار زیاد

اینستاگرام عاشق پایش فعالیت‌های شما و مدت‌زمانی است که به این پلفترم اختصاص می‌دهید. اگر یک اکانت تجاری داشته باشید، می‌توانید ببینید که چه مقدار زمان را صرف استفاده از اینستاگرام کرده‌اید.

این یعنی اینستاگرام با تحلیل‌هایی ساده، بررسی می‌کند که در حال زیر پا گذاشتن قوانین جامعه کاربران هستید یا خیر. برای مثال اگر تنها یک یا دو بار در روز و هر بار برای چند لحظه از اینستاگرام استفاده می‌کنید اما حساب کاربری شما مقادیر زیادی از فعالیت داشته باشد، توجه سیستم فورا جلب خواهد شد.

به این ترتیب اکانت شما مورد پایش هرچه بیشتر قرار می‌گیرد و احتمالا شاهد هشدارهایی در قالب بلاک‌های موقتی باشید. بنابراین اگر زمان کمی را به اینستاگرام اختصاص می‌دهید اما اکانت شما مداوما در حال پشت سر گذاشتن فعالیت‌های گوناگون است، باید منتظر اکشن بلاک باشید.

معرفی ویدیوهای آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی فرادرس

مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز تبدیل به ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها و همینطور برندهای شخصی شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به معنای دستیابی به فرصت‌های شغلی و مشتریان تازه باشد. در همین راستا مجموعه فرادرس به تولید ویدیوهایی آموزش به طول ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه پرداخته که صفر تا صد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به شما می‌آموزند. این مجموعه ویدیوها در قالب چهار درس ارائه شده‌اند.

در درس نخست با اصول و قواعد بنیادین حضور در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید، تعاریف شبکه‌های اجتماعی را در می‌یابید، چگونگی کسب درآمد در بستر اینستاگرام را می‌آموزید و اصول دیده شدن، مدیریت و به‌کارگیری استراتژی‌های کاربردی در شبکه‌های اجتماعی را از بر خواهید شد. درس دوم با محودیت شیوه‌ها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی گوناگون دنبال می‌شود و مدل‌های کسب درآمد و همینطور شیوه صحیح فروش محصولات و سرویس‌ها را به شما می‌آموزد. در درس سوم یک لایه متفاوت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را خواهید آموخت و با خصوصیات تولید محتوای متنی و بصری در این پلتفرم‌ها آشنا خواهید شد. در نهایت درس چهارم با بررسی اصول بازاریابی نظیر بهینه‌سازی موتور جستجو، بک‌لینک، تکنیک‌های بازاریابی و تحلیل داده‌های آماری به پایان می‌رسد.

۸ راهکار برای مقابله با مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام

مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام

اگر اکانت شما با مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام مواجه شده، هنوز دنیا به آخر نرسیده و راهکارهایی برای مقابله با مشکل وجود دارد. در ادامه از ۸ راهکار برای برداشتن مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام خواهیم گفت.

استفاده از دستگاهی دیگر و سوییچ کردن به شبکه مخابراتی

اینستاگرام می‌تواند به دلایل گوناگون اکانت شما را بلاک کند. این احتمال هم وجود دارد که اساسا آی‌پی آدرس و دیوایس شما بلاک شده باشد و نه اکانت شما. اگر با ارور اکشن بلاک روبه‌رو می‌شوید، یکی از ساده‌ترین راهکارها استفاده از دستگاهی متفاوت و همینطور استفاده از شبکه اینترنت مخابراتی به جای وای‌فای خانگی خواهد بود.

هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود دو آی‌پی آدرس دارد: یک آدرس خصوصی و یک آدرس عمومی. روتر خانگی شما با استفاده از آی‌پی آدرس عمومی که توسط تامین‌کننده خدمات اینترنت تعیین شده به اینترنت ماصل می‌گردد. دستگاه شما هم یک آی‌پی آدرس عمومی دارد.

بنابراین با سوییچ کردن به دستگاهی دیگر و همینطور اینترنت مخابراتی، می‌توان اکشن بلاک اینستاگرام را برداشت، چرا که اساسا دیگر از آی‌پی آدرس بلاک شده استفاده نمی‌کنید.

حذف اپلیکیشن‌های شخص ثالث

استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث هم می‌تواند منجر به مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام شود. بنابراین اگر از چنین اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنید لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را حذف کنید. اکثر اپلیکیشن‌هایی که از رابط برنامه‌نویسی اینستاگرام بهره می‌برند محدودیت‌های خاصی برای کاربرانی که به سوء استفاده از قابلیت‌ها می‌پردازند اعمال نمی‌کنند و به همین خاطر، اینستاگرام اکانت‌های مرتبط با این اپلیکیشن‌ها را بلاک می‌کند.

متصل کردن اکانت‌های فیسبوک و اینستاگرام به یکدیگر

گاهی از اوقات سیستم اینستاگرام فکر می‌کند شما یک بات هستید و بنابراین لازم است اکانت اینستاگرام خود را به اکانت یک شبکه اجتماعی دیگر متصل کنید تا انسان بودن‌تان اثبات شود. به این شکل نوعی اعتماد میان شما و سیستم شکل می‌گیرد و شانس زیادی برای آنبلاک شدن اکانت طی ۲۴ ساعت آتی خواهید داشت.

متصل کردن اکانت اینستاگرام به اکانت فیسبوک به هیچ‌وجه کاری دشوار نیست. فقط کافی است به تنظیمات اپلیکیشن بروید و در آن‌جا شاهد گزینه‌ای برای لینک کردن دیگر اکانت‌های شبکه اجتماعی خواهید بود. وقتی روی این گزینه کلیک می‌کنید، به راحتی پروسه اتصال دو اکانت طی می‌شود.

خداحافظی با اینستاگرام برای حداقل ۴۸ ساعت

دانستن این موضوع مهم است که وقتی اکانت شما در اینستاگرام بلاک می‌شود، سیستم در آنبلاک کردن شما عجله‌ای ندارد. برای اثبات اینکه بات نیستید، لازم است از هر گونه فعالیت در اینستاگرام فاصله بگیرید. در واقع پیشنهاد می‌شود برای حداقل ۴۸ ساعت به سراغ این اپلیکیشن شبکه اجتماعی نروید تا سیستم ریست شود.

بعد از بازگشت به اینستاگرام و عدم فعالیت به مدت ۴۸ ساعت، متوجه خواهید شد که اکانت آنبلاک شده و می‌توانید مثل همیشه لایک کنید، کامنت بگذارید و به دنبال کردن کاربران مختلف بپردازید.

ارسال یک گزارش برای اینستاگرام

مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام

اگر احساس می‌کنید هیچ کار اشتباهی نکرده‌اید که لیاقت اکشن بلاک را داشته باشد، پس باید برای حقوق خود بجنگید. خیلی ساده گزارشی صادقانه برای تیم پشتیبانی اینستاگرام بفرستید و تمام اطلاعات مربوط به اکشن بلاک را در آن درج کنید. پس از این تیم پشتیبانی به بررسی ابعاد مختلف ماجرا پرداخته و اگر اثبات شود بی‌گناه هستید، اکانت فورا آنبلاک می‌شود. اما پیش از دست زدن به این کار لازم است قواعد استفاده از اینستاگرام را با دقت بخوانید و طبق توصیه‌ها عمل کنید.

برای ارسال گزارش، اپلیکیشن اینستاگرام را روی دیوایس خود باز کنید. به پروفایل بروید، در گوشه بالا سمت راست روی تنظیمات بزنید، آنقدر پایین بروید تا به گزینه Support برسید و در نهایت روی Report a Problem بزنید. مشکلات خود با اینستاگرام را توضیح دهید و دکمه ارسال را بزنید. بعد از ارسال باید اندکی منتظر بمانید تا بالاخره پاسخ تیم پشتیبانی به دست‌تان برسد.

پاک کردن تمام هشتگ‌ها از پست‌های اخیر

اینستاگرام استفاده از برخی هشتگ‌ها را ممنوع کرده‌ است. چنین هشتگ‌هایی معمولا به آن خاطر بن شده‌اند که شامل کلمات نامناسب و غیر اخلاقی می‌شوند. برخی دیگر از هشتگ‌ها هم ذاتا ایرادی ندارند، اما زیر محتوایی غیر اخلاقی استفاده می‌شوند. هشتگ‌هایی که در هر یک از این دو دسته‌بندی قرار می‌گیرند معمولا به صورت موقتی یا همیشگی از سوی اینستاگرام بلاک می‌شوند.

بنابراین باید فورا این هشتگ‌ها را از پست‌های اینستاگرامی اخیر خود پاک کنید. بسیاری از کاربران می‌گویند این ترفند برای آن‌ها جواب داده و ظاهرا سریع‌ترین راه برای مقابله با مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام به حساب می‌آید. برخی از کاربران هم می‌گویند که استفاده مداوم از هشتگ‌های متنوع می‌تواند از مواجهه با اکشن بلاک جلوگیری کند. با این کار به سیستم اطلاع می‌دهید که بات نیستید و کاربری فعال به حساب می‌آیید.

پاک کردن داده و نصب دوباره اپلیکیشن

این گام باید آخرین تلاش شما برای مقابله با اکشن بلاک باشد. اگر هیچ‌یک از راهکارها کارساز نبوده‌اند، اپلیکیشن اینستاگرام را به همراه تمام داده‌های قبلی پاک کنید. سپس می‌توانید به نصب دوباره اپلیکیشن بپردازید و بعد از گذشت مدتی، متوجه می‌شوید اکشن بلاک برداشته شده است.

تغییر رمز عبور

اگر هیچ‌یک از متدهای بالا موثر نبوده‌اند و این کار را هنوز امتحان نکرده‌اید، یک تغییر ساده رمز عبور می‌تواند راهکاری موثر برای برخی از عجیب‌ترین مشکلات شما باشد. برخی از کاربران توانسته‌اند صرفا با تغییر رمز عبور اکانت خود، مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام را حل کنند.

چطور از مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

در این بخش از مقاله توضیح می‌دهیم چطور می‌توانید از بروز مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام جلوگیری کنید. ترفندهایی که توضیح می‌دهیم را به خوبی به کار بگیرید تا هیچوقت اکانتی بن یا بلاک شده گیرتان نیاید. البته داشتن یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام پیش از شروع فعالیت نیز مفید خواهد بود و می‌تواند از بروز این مشکل تا حد زیادی پیشگیری کند.

در ابتدا زیاده‌روی نکنید

مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام

بسیار مهم است که فورا پس از ساخت یک حساب کاربری تازه، شروع به لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست سایر کاربران نکنید. این رفتاری است که معمولا بات‌ها از خود به نمایش می‌گذارند. رویکرد بهتر پس از ساخت اکانت در اینستاگرام این است که شروع به انتشار تصاویر خودتان کنید. بهتر است پیش از لایک زدن پست‌های دیگران و کامنت گذاشتن، حداقل ۱۰ تصویر یا ویدیو در حساب خود منتشر کرده باشید. البته تصاویر نباید در فاصله زمانی کوتاهی از یکدیگر منتشر شوند و اگر به دنبال بهترین رویکرد ممکن هستید، باید روزانه دو پست به اشتراک بگذارید.

هدف اصلی این است که به اینستاگرام نشان دهید کاربری حقیقی نیستید و صرفا در صدد اسپم کردن محتوا در این پلتفرم برنیامده‌اید. از سوی دیگر یک بیو کوتاه برای خود بنویسید، یک تصویر پروفایل تنظیم کنید و اساسا به سر و روی پروفایل خود برسید. این به سیستم اینستاگرام نشان می‌دهد پروفایل شما معتبر است.

فعال باقی بمانید

از سوی دیگر مهم است که از پست کردن تصاویر تازه دست نکشید. حداقل دو بار در هفته پست منتشر کنید تا سیستم متوجه شود شما بات نیستید. از زمان عرضه آخرین به‌روزرسانی اینستاگرام، این شبکه اجتماعی به شکلی سختگیرانه در حال مقابله با اپلیکیشن‌های شخص ثالث و بات‌ها بوده است. اگر مظنون به استفاده از هر یک از این‌ها باشید، اکانت شما در اینستاگرام بلاک می‌شود.

یکی از دلایل بلاک شدن اکانت‌ها این است که حساب‌های کاربری نه‌چندان فعال، شدیدا در حال تعامل در این پلتفرم هستند. برای مثال ممکن است به شکل گسترده در حال لایک کردن پست‌ها باشید اما هیچوقت هیچ‌چیز با دیگران به اشتراک نگذارید. به این شکل توجه اینستاگرام دائما به اکانت شما جلب می‌شود.

از اسپم کردن بپرهیزید

از استفاده از کامنت‌ها و اموجی‌های یکسان پرهیز کنید. به محض اینکه اینستاگرام چنین رفتاری را شناسایی کند شما را بلاک خواهد کرد. سپس مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام تا هر زمانی که سیستم بخواهد ادامه خواهد یافت و با مشکلی جدی روبه‌رو می‌شوید.

این موضوع زمانی رخ می‌دهد که از ابزارهای خارجی برای کامنت‌گذاری روی شمار زیادی از اکانت‌ها استفاده می‌کنید تا انگیجمنت به دست آورید. این نوع از «کامنت‌گذاری اسپم‌گونه» منجر به مسدودیت دسترسی به کامنت‌ها، لایک‌ها و دیگر فعالیت‌های مشابه می‌شود.حتی اگر در ارسال پیام‌های دایرکت طی برهه زمانی کوتاهی زیاده‌روی کنید هم ممکن است دسترسی به این قابلیت بلاک شود.

شمار فالوئرها و فالویینگ را در کمترین حالت نگه دارید

از فالو یا آنفالو کردن گسترده کاربران پرهیز کنید. سیستم اینستاگرام چنین رفتارهایی را اسپم‌گونه به حساب آورده و با بات‌ها مرتبط می‌داند. هر حساب کاربری می‌تواند در هر روز بین ۱ الی ۲۰۰ اکانت را فالو یا آنفالو کنید. بنابراین قوانین جامعه کاربران اینستاگرام را مطالعه کنید. کارهای دیگر و مشابه هم می‌توانند منجر به بلاک شدن شما در اینستاگرام شوند و شاید از آن‌ها باخبر نباشید. به همین خاطر است که باید قوانین را با دقت خوانده و دنبال کنید.

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
YRCharsima
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *