برگزاری مسابقه آنلاین پیشگوی بزرگ ویژه دانش آموزان

۶۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
برگزاری مسابقه آنلاین پیشگوی بزرگ ویژه دانش آموزان

خانه ریاضیات اصفهان با همراهی فرادرس، «مسابقه پیشگوی بزرگ» را برگزار می‌کند. این مسابقه که ویژه دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی شامل ابتدایی، دوره اول و دوره دوم متوسطه است، از ۱ مرداد الی ۳۱ شهریور ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود. در این مسابقه دانش‌آموزان باید پاسخ یک مسأله جذاب ریاضی را با برنامه‌نویسی پیدا کنند. پرسش مسابقه پیشگوی بزرگ در ادامه بیان شده است.

«شهر کرونیا یک پیشگوی نوگرا به نام نورا دارد که برای پیدا کردن دستیار جدید خود یک مسابقه برگزار کرده است. کرونیا دارای یک شبکه بزرگ قطار شهری با ایستگاه‌های زیاد است. شرکت‌کنندگان در مسابقه باید تعداد مسافران یکی از ایستگاه‌های شهر به نام Miya را در روزهای آینده پیش‌بینی کند. برای پاسخ به این پرسش، داده‌های روزهای قبل به شرکت‌کنندگان داده شده است و آن‌ها باید با بهره‌گیری از این داده‌ها به پرسش پاسخ دهند.»

با توجه به آنلاین بودن مسابقات، دانش‌آموزان باید فایل پاسخ خود را در یک ایمیل به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند. جزئیات نحوه ارسال ایمیل پاسخ، در سایت مسابقه بیان شده است. داوری مسابقه پیشگوی بزرگ بر اساس پاسخ‌های ارسالی توسط کلیه شرکت‌کنندگان و با توجه به میانگین اختلاف مقدار پیش‌بینی شده با مقدار واقعی هر یک از روزها انجام خواهد شد. این اختلاف با استفاده از فایل خروجی ارسالی توسط دانش‌آموزان محاسبه می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات تکمیلی پیرامون سوال آن، نحوه ارسال پاسخ، روش داوری جواب‌ها و جوایز باید به سایت مسابقه مراجعه کنند.

برای شرکت در مسابقه پیشگوی بزرگ اینجا کلیک کنید.

 

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *