مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید چیست؟ — از صفر تا صد

۹۱۵۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید چیست؟ — از صفر تا صد

برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید در ابتدا نیاز به یک ایده خوب دارید. البته بین داشتن یک ایده خوب و راه‌اندازی موفق یک کسب و کار تفاوت زیادی وجود دارد. طی کردن مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید داشتن ویژگی‌های یک کارآفرین را می‌طلبد. بسیاری از شرکت‌های غول پیکر زمانی یک استارت‌آپ کوچک بوده‌اند. نمونه‌هایی از این شرکت‌ها فیس‌بوک، واتس‌آپ و اوبر را هستند. در ادامه مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید را به طور کامل شرح می‌دهیم و در آخر به سوالات احتمالی پیرامون آن می‌پردازیم.

فهرست مطالب این نوشته

راه اندازی یک کسب و کار

برای افرادی که هرگز کسب و کاری را راه‌اندازی نکرده‌اند، این کار وحشت‌آور به نظر می‌رسد. البته در واقع این فرآیند ساده‌ای است ولی نیاز به تلاش زیاد، پول، شب بیدار ماندن، فداکاری و شکست قبل از پیروزی دارد.

در تصویر زیر نمودار تجمعی شکست کسب و کارها در آمریکا را مشاهده می‌کنید که در عرض ۱۰ سال 71 درصد از آن‌ها شکست خورده‌اند. عوامل زیادی از جمله عدم برنامه‌ریزی، عدم شناخت منابع لازم و چالش‌های پیش‌ رو در این شکست‌ها نقش دارند.

نمودار شکست کسب و کارها

مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید

بدیهی است برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز به ایده دارید.

برای تبدیل ایده به یک کسب و کار ۱۱ مرحله زیر را طی کنید.

  1. چالش‌های راه‌اندازی یک کسب و کار را در نظر بگیرید.
  2. برای حفاظت از دارایی‌های شخصی، یک شرکت ثبت کنید.
  3. طرح کسب و کار خود را بنویسید.
  4. بودجه لازم را تامین کنید.
  5. از افراد متخصص و مناسب بهره بگیرید.
  6. مکان شرکت را انتخاب کنید و وب‌سایت خود را طراحی کنید.
  7. تبدیل به متخصص بازاریابی شوید.
  8. ارزش قابل ارائه و نقاط تمایز خود را مشخص کنید.
  9. پایگاه مشتریان خود را بسازید.
  10. کسب و کارهای رقیب را به صورت جامع بررسی کنید.
  11. برای هر اتفاقی آماده باشید.

برای شروع، توصیه می‌کنیم حتما فیلم‌های مجموعه آموزش اصول و تکنیک های راه اندازی کسب و کار از مقدماتی تا پیشرفته را در فرادرس به دقت ببینید.

یک مرد کت شلواری در وسط جاده (تصویر تزئینی مطلب مراحل راه اندازی یک کسب و کار)

۱. در نظر گرفتن چالش‌های پیش‌ رو

راه‌اندازی یک کسب و کار تعهد زیادی را برای شما ایجاد می‌کند. قبل از شروع به کار در مورد زمان، منابع و انرژی موردنیاز اطلاعات کسب کنید. در ادامه مهم‌ترین چالش‌های پیش‌ رو در مراحل راه اندازی یک کسب و کار را فهرست کرده‌ایم.

  • داشتن ایده برای محصول یا خدمتی منحصربه‌فرد.
  • داشتن برنامه و چشم‌انداز برای کسب و کار
  • منابع مالی کافی
  • استخدام کارمندان شایسته
  • کار کردن در ساعات طولانی
  • نا امید نشدن در صورت عدم پذیرش محصولات و خدمات توسط مشتریان
  • مدیریت زمان کارآمد
  • ایجاد تعادل بین کار و زندگی
  • دانستن زمان مناسب برای تجدید نظر کردن در استراتژی‌ها

۲. ثبت یک شرکت برای حافظت از دارایی‌های شخصی

بدون ثبت یک شرکت، دارایی‌های شخصی شما به دلیل مسئولیت و بدهی‌های کسب و کارتان، در معرض خطر قرار می‌گیرند. البته این کار صد درصد از دارایی‌های صاحبان شرکت محافظت نمی‌کند، اما احتمال ریسک را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین اقدامات لازم برای حافظت از مالکیت معنوی محصولات و خدمات باید انجام گیرند.

3. طرح کسب و کار

باید ایده خود را به یک بیزنس پلن تبدیل کنید. در طرح تجاری پیش‌بینی موارد متعددی از جمله میزان سرمایه، نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز انجام می‌گیرد. کسب و کارهایی که با تدوین بیزنس پلن کار خود را آغاز می‌کنند، جوانب امور را بهتر می‌سنجند و در مورد چالش‌های پیش‌ رو دیدگاه بهتری دارند. طرح تجاری به زبان ساده، شرح مکتوب آینده شرکت شما است و فعالیت‌های آن را مشخص می‌کند. به طور معمول، استراتژی‌های 3 تا 5 سال اول کسب و کار، توسط بیزنس پلن تعیین می‌شود. برای مطالعه بیشتر در مورد تدوین طرح کسب و کار مطالعه مطلب «نحوه نوشتن بیزینس پلن به زبان ساده — آموزش اصول پایه» توصیه می‌شود.

4. تامین بودجه

برای شروع کار، به سرمایه نیاز دارید، البته هیچ رقم ثابتی برای راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف وجود ندارد. بودجه مورد نیاز بسته به حوزه‌های تخصصی مختلف و شرایط، متفاوت است. هزینه‌های یک استارت‌آپ کوچک پاره وقت بدون هیچ‌گونه امکانات خاص، حقوق به کارکنان و سایر هزینه‌های تولید بسیار کمتر از یک واحد تولیدی با ماشین‌آلات پیشرفته و کارکنان متعدد است.

منایع اصلی تامین بودجه در مراحل راه اندازی یک کسب و کار چیست؟

در تصویر زیر نحوه تامین مالی استارت‌آپ‌های آمریکایی را مشاهده می‌کنید. تقریبا در هر ماه 565000 استارت‌آپ در آمریکا راه‌اندازی می‌شوند. بر اساس تصویر زیر در بیشتر مواقع تامین بودجه برای راه‌اندازی کسب و کار از پس‌انداز کارآفرینان است. توجه داشته باشید که هزینه راه‌اندازی کسب و کار بسیار بیشتر از چیزی است که افراد در ابتدا تصور می‌کنند.

تامین مالی کسب و کار
روش‌های تامین بودجه برای راه‌اندازی کسب و کار

همه طرح‌های تجاری، یک برنامه مالی دارند. این برنامه شامل ترازنامه، پیش‌بینی فروش، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد است. دقت داشته باشید 82 درصد از کسب‌وکارها به دلیل مشکلات در «جریان نقدی» (Cash Flow) شکست می‌خورند.

از این صورت‌های مالی برای تعیین میزان سرمایه لازم برای شروع کار استفاده می‌شود. معمولا ارقام به طور قابل توجهی بیشتر از آن چیزی است که در ابتدا پیش‌بینی می‌کردید. به عنوان مثال، افراد زیادی بدون این‌که هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل را بدانند، برای ایده‌های مختلف پیشنهاد ساخت آن را می‌دهند. حتی اگر یک اپلیکیشن فروشگاهی کوچک ایجاد کنید، برای شما بین 50 هزار تا ۱۰۰ هزار دلار در آمریکا هزینه خواهد داشت و اگر چنین پولی را نداشته باشید، باید از روش‌های تامین مالی بهره بگیرید.

طبق مطالعات، در آمریکا 22 درصد از وام‌های تجاری به مشاغل کوچک تعلق می گیرد و 88 درصد آن‌ها برای شرکت های بزرگی است که در قبل تاسیس شده‌اند. این اختلاف زیاد در میزان وام‌های شرکت‌های کوچک و بزرگ به این دلیل است که بانک‌ها به شرکت‌های بدون درآمد و با دارایی اندک، به سختی وام می‌دهند. علاوه بر این می‌توانید برای تامین مالی یک سرمایه‌گذار برای خود پیدا کنید. سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی کسب و کار موارد زیر را شامل می‌شوند.

  • دوستان
  • خانواده
  • سرمایه‌گذاران «Angel» (سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند که در شرکت‌های کوچک در ازای دریافت سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند.)
  • «سرمایه‌گذاران خطرپذیر» (سرمایه‌گذارانی هستند که در مراحل اولیه کسب و کارهای نوآورانه با پتانسیل رشد زیاد، سرمایه‌گذاری می‌کنند و برای نرخ بازگشت سرمایه خود، رقمی را مشخص می‌کنند.)
  • وام‌های بانکی

نوع کسب و کاری که می‌خواهید آغاز کنید در احتمال مشارکت سرمایه‌گذاران Angel و خطرپذیر تاثیر دارد.بر اساس مطالعات بیش از نیمی از پول سرمایه‌گذاران خطرپذیر در آمریکا در حوزه نرم‌افزار و فناوری سرمایه‌گذاری می‌شود.

5. بهره‌گیری از افراد مناسب

برای راه اندازی یک کسب و کار جدید، به تعدادی کارمند و مدیر نیاز دارید تا به کمک آن‌ها شرکت را ایجاد کنید. تعداد نیروی کار لازم برای شروع، به حوزه تخصصی شما مرتبط است. در صورتی‌که از قانون، مالی و حسابداری سر رشته‌ای ندارید، از یک وکیل، حسابدار و مشاور مالی کمک بگیرید. این موضوع در بلند مدت باعث صرفه‌جویی‌های زیادی می‌شود. آن‌ها می‌توانند الزامات قانونی و تعهدات مالی را بر اساس ساختار کسب و کار شما توضیح دهند و از بروز بسیاری از مشکلات پیش‌گیری کنند.

سپس بیمه‌ای با پوشش مناسب و قیمت مناسب پیدا کنید و کسب و کار خود را بیمه کنید. اکنون زمان آن است که کارمندان خود را استخدام کنید. استفاده از فریلنسرها و مشاوران به صورت پروژه‌ای در شروع کار نیز ایده خوبی به نظر می‌رسد.

6. انتخاب مکان شرکت و طراحی وب‌سایت

کسب و کار شما به یک مکان فیزیکی و وب‌سایت نیاز دارد و تفاوتی ندارد که یک دفتر کار، مغازه خرده‌فروشی یا واحد تولیدی تاسیس می‌کنید. برای این‌که حجم زیادی از سرمایه خود را صرف خرید مکان کسب و کار نکنید، یک واحد را اجاره کنید. البته خریدن ملک در بلند مدت صرفه اقتصادی دارد. برای ایجاد وب‌سایت منتظر راه‌اندازی کسب و کار خود نمانید. از این طریق زمانی که افراد به صورت آنلاین برای خدمات حوزه تخصصی شما جست‌وجو می‌کنند، خود را به آن‌ها به عنوان یک کسب و کار فعال معرفی می‌کنید.

یک مرد کت شلواری در مقابل یک نقشه شهر (تصویر تزئینی مطلب مراحل راه اندازی یک کسب و کار)

همچنین می‌توانید از طریق وب‌سایت درآمدزایی کنید و فروش داشته باشید. به این روش از فروش «پیش سفارش» (Pre-order) می‌گویند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند تسلا از این روش هنگام تولید یک محصول جدید استفاده می‌کنند و قبل از این‌که آن را وارد بازار کنند، در وب‌سایت خود اقدام به فروش از طریق روش پیش سفارش می‌کنند. کسب و کار شما بدون حضور در فضای آنلاین دوام نمی‌آورد. پس از راه‌اندازی وب‌سایت از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و اسنپ چت برای تبلیغات و جذب مشتری استفاده کنید. بیشتر مشتریان احتمالی شما حتما در یکی از این شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.

7. متخصص شدن در بازاریابی

اگر بهترین محصولات و خدمات در دنیا را داشته باشید اما کسی از آن خبر نداشته باشد، کسب و کار شما به موفقیت نمی‌رسد بنابراین، باید یک متخصص بازاریابی شوید. روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند موارد زیر را یاد بگیرید.

اگر کسب و کار کوچک و محلی راه‌اندازی می‌کنید، از مزایای روش‌های سنتی مانند موارد زیر نیز بهره ببرید.

  • تبلیغات چاپ شده مانند تراکت‌ها
  • تبلیغات رادیویی
  • تبلیغات تلویزیونی
  • بیلبوردها

اگرچه این روش‌های سنتی موثر هستند اما تلاش‌های بازاریابی برون‌گرا برخلاف بازاریابی درون‌گرا، مانند گذشته کارآمد نیست. اگر اطلاعات بازاریابی محدودی دارید، بسته به اندازه کسب و کارتان، استخدام یک مدیر بازاریابی یا حتی تیم بازاریابی مفید است. تلاش‌های بازاریابی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های راه‌اندازی استارت‌آپ شما خواهد بود. باید بودجه‌ای به بخش بازاریابی اختصاص دهید و نحوه توزیع آن را در کانال های مختلف تعیین کنید. برای این کار باید برنامه‌ریزی کنید و نرخ بازگشت سرمایه برای هر کمپین تبلیغاتی را به حداکثر برسانید.

تصویر زیر نشان‌دهنده نرخ بازگشت سرمایه بر اساس هزینه‌های بازاریابی در شرکت‌های مختلف است. در این تصویر نرخ بازگشت سرمایه بر اساس هر ۱ دلار هزینه شده نمایش داده می‌شود. برای مثال ۱ دلار هزینه در تبلیغات بنری، ۲ دلار به شرکت بازگردانده است. برای هزینه کردن در هر کانال به این نمودار توجه کنید و سرمایه خود را در تبلیغات بنری هدر ندهید. بنا بر مطالب گفته شده، بازاریابی باید اولویت کسب و کار شما باشد.

نرخ بازگشت سرمایه در مراحل راه اندازی یک کسب و کار

8. مشخص کردن ارزش قابل ارائه و نقاط تمایز

در مورد ارزشی که محصولات و خدمات شما ایجاد می‌کند به کارمندان، سرمایه‌گذاران و مشتریان توضیح دهید و نقاط تمایز خود با سایرین را مشخص کنید. آن‌ها را متقاعد کنید که کسب و کار شما منحصربه‌فرد است. در صحبت‌های خود روی این موضوع تمرکز کنید که استفاده از این محصولات یا خدمات چه کمکی به افراد می‌کند و چگونه مشکلات آن‌ها را حل می‌کند.

9. ایجاد پایگاه مشتریان

پس از ایجاد وب‌سایت، آغاز فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی زمان آن است که مشتریان را به خرید دعوت کنید. برای کارایی و سودآوری بیشتر، باید کاری کنید که مشتریان بارها و بارها از شما خرید کنند. به همین جهت باید واحد پشتیبانی از مشتریان را راه‌اندازی کنید. مشتریان، دارایی اصلی کسب و کار شما هستند و باید به خوبی با آن‌ها رفتار شود. با ایجاد پایگاه مشتریان می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. به خاطر داشته باشید از مشتریان فعلی نسبت به مشتریان جدید درآمد بیشتری خواهید داشت. در ضمن حفظ مشتریان فعلی به شما در صرفه‌جویی در هزینه برای جذب مشتری جدید کمک می‌کند چراکه هزینه حفظ مشتری فعلی بسیار کمتر از جذب مشتری جدید است.

برای فروش بیشتر به مشتریان فعلی می‌توان از روش‌های «Upselling» و «Cross Selling» استفاده کرد. روش Upselling بهتر از روش Cross Selling عمل می‌کند. طبق آمار کمتر از نیم درصد افراد به روش Cross Selling پاسخ مساعد می‌دهند در حالی‌که بیش از ۴ درصد با روش Upselling محصولات شما را خریداری می‌کنند.

روش Upselling عبارت است از تشویق افراد به خرید محصول باکیفیت‌تر از محصول موردنظر و روش Cross Selling دعوت مشتری به خرید محصولات مکمل یا مرتبط به محصول مورد نظر است. برای مثال می‌خواهید یک تشک خریداری کنید، فروشنده با روش Upselling به جای یک تشک فنری معمولی به شما یک تشک طبی ضد آب با گارانتی دائمی می‌فروشد. در روش Cross Selling فرض کنید یک گوشی موبایل خریداری می‌کنید و فروشنده پیشنهاد خرید یک قاب گوشی را نیز به شما می‌دهد.

این استراتژی ها هر دو به داشتن کمپین های بازاریابی موثر کمک می‌کنند. به طور کلی پایه‌گذاری، ایجاد و حفظ پایگاه مشتری در راه‌اندازی کسب و کار به شما کمک می کند.

10. تحلیل کسب‌وکارهای رقیب

محصولات و خدمات رقبای خود را بررسی کنید و پیشرفت‌ها و اطلاعیه‌های آن‌ها را در نظر داشته باشید. برای اطلاع از هر مطلبی که رقبا در فضای آنلاین منتشر می‌کنند، از ابزار «Google Alert» استفاده کنید. احتمالا سرمایه‌گذاران سوالات زیر را از شما در مورد رقبا می‌پرسند.

  • رقبای اصلی شرکت چه کسانی هستند.
  • مزیت رقابتی شرکت شما چیست.
  • در مقایسه با رقبا، برنامه شما برای رقابت در بازار با در نظر داشتن قیمت و کیفیت، چیست.
  • موانع ورود به حوزه تخصصی شما چیست.

11. آمادگی برای همه پیش‌آمدها

انتظار اتفاقات غیرمنتظره را داشته باشید. مراحل راه اندازی یک کسب و کار آسان نیست و باید برای موانع پیش رو برنامه‌ریزی کنید. اگر همه چیز طبق برنامه جلو نرفت، نا امید نشوید. مشکلاتی که در هر مرحله با آن روبه‌رو می‌شوید، شما را برای مراحل بعدی آماده‌تر می‌سازد. حتی پس از راه‌اندازی شرکت، لزوما همه‌چیز آرام و بدون مشکل نخواهد بود.

یک مرد کت شلواری نشسته در حالت مدیتیشن (تصویر تزئینی مطلب مراحل راه اندازی یک کسب و کار)

در طول فعالیت شرکت موفقیت‌ها، اشتباهات و شکست‌ها اتفاق خواهند افتاد و بسیاری از این موارد در کنترل شما نیستند. برای این موضوع می‌توان بحران اقتصادی ملی یا فجایع طبیعی را مثال زد. کارمندان زیادی به شرکت شما می‌آیند یا از آن می‌روند و با تصمیمات سخت و دوراهی‌ها مواجه می‌شوید و گاهی تصمیم اشتباه می‌گیرید. همه این‌ها قابل قبول هستند. بخشی از کارآفرین بودن این است که از اشتباهات خود درس بگیرید و وقتی کار اشتباهی انجام دادید، رو به جلو حرکت کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا آن اشتباه را دوباره تکرار نکنید. مالیات خود را بپردازید و در محدوده قانون فعالیت کنید. با عمل کردن در این قالب، بر موانع پیش‌ روی شرکت غلبه می‌کنید.

معرفی فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام

مراحل راه اندازی یک کسب و کار

با گسترش اینترنت و رقابت کسب و کارها در فضای مجازی، مدیریت یک کسب و کار به صورت سنتی و بدون حضور در شبکه‌های اجتماعی میسر نیست. اینستاگرام شناخته شده‌‌ترین شبکه اجتماعی در دنیا و ایران است و برای تبلیغ و گسترش کسب و کار از آن استفاده می‌شود. با توجه به رقابتی شدن این فضا، یادگیری تکنیک‌های بازاریابی در اینستاگرام ضروری است. به همین دلیل «فرادرس» دوره آموزش کسب و کار در اینستاگرام را در ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه و در ۷ فصل تدوین کرده‌ است. در ادامه به توضیح سرفصل‌های این دوره می‌پردازیم.

در فصل اول و دوم با کسب و کار در اینستاگرام و نکات مربوط به ساخت صفحه استاندارد آشنا می‌شوید. فصل سوم و چهارم به آشنایی با ابزارهای تجزیه و تحلیل اطلاعات و روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام می‌پردازد و در فصول پنجم، ششم و هفتم تکنیک‌های جذب فالوور، نکات مهم و روش‌های افزایش فروش مطرح می‌شوند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تا اینجا می‌دانیم مراحل راه اندازی یک کسب و کار چیست و چطور باید از فرصت‌های موجود برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنیم. تبلیغات هدفمند اینترنتی، بخش مهمی در بازاریابی را شامل می‌شود که می‌تواند به معرفی کسب و کار شما به خصوص در ابتدای کار کمک زیادی کند. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال قصد دارید کسب و کاری در حوزه گرافیک راه‌اندازی کنید. پس از ایجاد وب‌سایت و پایگاه مشتریان، برای بخش تبلیغات روش‌های متنوعی را از جمله تبلیغات کلیدواژه‌ای را به‌کار می‌گیرید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در «مجله فرادرس»‌ مطلبی با موضوع «مدت زمان یادگیری فتوشاپ» منتشر و با استفاده از کاپریلا بنرهای تبلیغاتی زیر که به موضوع نوشته مرتبط هستند و حجم کم و اندازه کوچکی دارند در متن نمایش نمایش داده شده است.

بخش دیگری در پلتفرم کاپریلا وجود دارد که کاربرد «تبلیغ‌دهنده» دارد و با استفاده از آن می‌توان کسب و کار خود را معرفی کرد. از آنجایی که این تبلیغات تنها به مشتریان هدف نمایش داده می‌شوند و جامعه هدف علاقه بیشتری برای خرید و استفاده از این محصولات دارند، نرخ تبدیل بالایی نیز با این روش همراه خواهد بود و نرخ پرش سایت بهبود می‌یابد.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم مناسب برای رپورتاژ آگهی، بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

یکی دیگر از روش‌هایی که به وسیله آن می‌توانید کسب و کار خود را معرفی کنید و محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید، رپورتاژ آگهی است. باید توجه داشت که متن هر رپورتاژ آگهی باید بر اساس لحن هر رسانه تدوین شود و رعایت نکات مربوط به تدوین متن رپورتاژ آگهی نیازمند صرف وقت و هزینه زیادی است. بنابراین بهتر است از پلتفرمی با هزینه‌های معقول استفاده کرد که این موارد را در زمانی مناسب برای شما به انجام برساند. «نشریلا» بزرگ‌ترین پلتفرم در حوزه رپورتاژ آگهی است که در زمینه بررسی محصول و معرفی آن نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

سوالات متداول در مراحل راه اندازی یک کسب و کار

در ادامه سوالات متداول پیرامون مراحل راه اندازی یک کسب و کار را بررسی می‌کنیم.

قدم‌های اولیه در مراحل راه اندازی یک کسب و کار چیست؟

ابتدا باید چالش‌های پیش‌رو را در نظر بگیرید و سپس برای حفاظت از دارایی‌های شخصی یک شرکت ثبت کنید و ایده خود را به صورت طرح تجاری درآورید.

چطور باید از قواعد بازاریابی در مراحل راه اندازی یک کسب و کار استفاده کرد؟

استفاده از استراتژی‌هایی مانند بازاریابی محتوایی، بازاریابی معارفه‌ای، بازاریابی ایمیلی، سئو، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین توصیه می‌شود.

آیا در مراحل راه اندازی یک کسب و کار، راه‌اندازی وب‌سایت نیاز است؟

در بیشتر موارد بله. همانند حضور در شبکه‌های اجتماعی، راه‌اندازی وب‌سایت نیز برای مخاطبان شما کاربردی است.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NEILPATELForbes
۱ دیدگاه برای «مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید چیست؟ — از صفر تا صد»

سلام ممنون خوب بود

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *