مدیریت سرمایه چیست و چگونه آن را یاد بگیریم؟ — راهنمای کاربردی و عمومی

۱۶۲۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
مدیریت سرمایه چیست و چگونه آن را یاد بگیریم؟ — راهنمای کاربردی و عمومی

«مدیریت سرمایه» (Capital Management) برای بیشتر مردم یک معما است. برای بسیاری از آن‌ها سوال مدیریت سرمایه چیست یک سوال بنیادی و اساسی است. بیشتر مردم می‌دانند که پول از طریق اقتصاد در سطح جهانی جریان دارد اما پیچیدگی‌های آن را نمی‌توانند به صورت کامل درک کنند. درک مفهوم مدیریت سرمایه، سوال بسیاری از افراد در بازارهای مختلف است. مدیریت سرمایه به صورت یک استراتژی یا استراتژی‌هایی مالی که هدف آن‌ها تضمین حداکثر کارایی است، تعریف می‌شود. مدیریت سرمایه در سطح فردی، شرکت و بنگاه قابل بحث است. اگرچه تعریف دقیق‌ مدیریت سرمایه بسیار پیچیده‌ است، اما تمرکز آن تا حد زیادی بر مدیریت پول توسط یک شرکت یا فرد است. در این نوشتار بررسی خواهد شد که مدیریت سرمایه چیست و چگونه آن را یاد بگیریم. همچنین در این مقاله به موضوع مدیریت سرمایه در بازارهای مختلف نیز پرداخته خواهد شد.

مدیریت سرمایه چیست ؟

این موضوع که مدیریت سرمایه چیست و شامل چه مواردی است، سوال بسیاری از افراد و کسب‌وکارها در جهان امروز است. در ادامه در مورد این موضوع بحث خواهد شد که مدیریت سرمایه چیست و چه کاربردهایی در جنبه‌های مختلف دارد. مدیریت سرمایه (CM) یک استراتژی مالی است که هدف آن تضمین حداکثر کارایی در جریانات نقدی شرکت یا فرد است. هدف یک کسب‌وکار این است که ابزار کافی برای تامین هزینه‌های روزانه و همچنین تعهدات مالی خود در کوتاه‌مدت داشته باشد. هرگونه تعریف دقیق از مدیریت سرمایه باید شامل تعادل باشد. هدف نهایی مدیریت سرمایه، حداکثر بهره‌وری در بین تعدادی از عوامل رقیب است.

گاهی اوقات می‌توان وضعیت مالی یک شرکت را با کاهش هزینه‌های غیر ضروری بهبود بخشید. در مواقع دیگر، می‌توان با اعمال یک تغییر کوچک در یکی از حوزه های اصلی کسب‌وکار، درآمد را افزایش داد. با دانستن این‌که چه اقداماتی را در چه زمانی باید انجام داد، می‌توان سرمایه را به صورتی موثر مدیریت کرد.

مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه مبتنی بر تجزیه و تحلیل دقیق دارایی‌ها، بدهی‌ها و مدیریت هر یک از اجزا آن‌ها به صورت جداگانه است تا کارایی و سود شرکت بهبود یابد. گاهی اوقات می‌توان وضعیت مالی یک شرکت را با کاهش هزینه‌های غیر ضروری بهبود بخشید. در مواقع دیگر، می‌توان با اعمال یک تغییر کوچک در یکی از حوزه‌های اصلی کسب‌و‌کار، درآمد را افزایش داد. زمانی که مدیریت سرمایه به درستی انجام شود، شرکت باید شاهد افزایش سطح مالی خود باشد، مگر آن که از قبل با حداکثر بازدهی کار کند که در بیشتر موارد بعید است. تمرکز بر حوزه‌های کلیدی شرکت و استفاده از استراتژی‌های کارآمد بسیار مهم است. مدیریت سرمایه نقشی کلیدی در مدیریت ریسک دارد.

پیش از ادامه مطلب باید اشاره کنیم اگر می‌خواهید آشنایی بهتر و بیشتری با سرمایه‌گذاری داشته باشید، می‌توانید از مجموعه آموزش سرمایه گذاری فرادرس استفاده کنید.

آموزش مدیریت سرمایه

از نظر مدیر مالی، استراتژی‌های مدیریت سرمایه به سه دسته محافظه کارانه، تهاجمی و پوشش ریسک تقسیم می‌شوند.

استراتژی‌های محافظه کارانه

استراتژی‌های محافظه‌کارانه شامل تامین مالی سرمایه در گردش با ریسک و سودآوری کم است. در این رویکرد، علاوه دارایی‌های ثابت و جاری، بخشی از سرمایه در گردش موقت نیز از منابع بلندمدت، تأمین مالی می‌شود. به عبارتی استراتژی‌های سرمایه‌گذاری‌های بلندمدتی است که تمایل به نرخ بهره و سودآوری کمتر ی دارند و بخشی از چرخه تولید فعلی را تأمین مالی می‌کنند. استراتژی محافظه‌کارانه مزایای کمتری دارد اما امنیت بیشتری به شرکت ارائه می‌دهد.

آموزش مدیریت سرمایه

استراتژی‌های تهاجمی

استراتژی‌های تهاجمی، سودآوری را بر ایمنی ترجیح می‌دهند. صندوق‌های سرمایه‌گذای کوتاه‌مدت با نرخ‌ بهره بالاتر، هزینه‌های چرخه جاری را تأمین می‌کنند و وجوه بلندمدت فقط برای تأمین مالی دارایی‌های ثابت و بخشی از سرمایه در گردش دائمی استفاده می‌شود. این استراتژی، هزینه بهره را به قیمت ریسک بالا ذخیره می‌کند.

استراتژی‌های پرچین

استراتژی‌های پوششی در جایی بین استراتژی‌های محافظه کارانه و تهاجمی قرار می‌گیرند. آنها به قدری متنوع هستند که تعریف دقیق از آن بسیار سخت است. با این حال، افراد ماهر در مدیریت سرمایه از تعدادی روش برای مدیریت ریسک و بازده در بلندمدت و چه کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند.

مدیریت سرمایه در گردش چیست ؟

برای تعریف مدیریت سرمایه در گردش لازم است که ابتدا مفهوم سرمایه در گردش تعریف شود و مفهوم آن روشن شود. در ادامه مفهوم سرمایه در گردش توضیح داده خواهد شد. سرمایه در گردش یک شـرکت مـجموعه مبالغی اسـت که در دارایی‌های جاری سـرمایه‌گذاری می‌شود. اگر بدهی‌های جاری از دارایی‌های جاری کسر گردد، مقدار خالص سرمایه در گردش به دست می‌آید. مدیریت سرمایه در گردش عبارت است از تعیین حجم و ترکیب منابع و مصارف آن به نحوی که ثروت سهامدارن افزایش یابد. شرکت‌ها سرمایه در گردش را به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌ها و عملیات اصلی شرکت نگهداری می‌کنند، زیرا شرکت همیشه نیازمند مقداری نقدینگی برای خرید مواد اولیه مصرف است.

مدیریت سرمایه در گردش

سرمایه در گردش به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری توان نقدینگی شرکت به‌کار می‌رود. هر چه قدر مقدار سرمایه در گردش بالا باشد، توان نقدینگی شرکت نیز بالاتر خواهد بود. به طور خلاصه، سرمایه در گردش، سرمایه‌گذاریی است که امکان تداوم فعالیت شرکت را در کوتاه‌مدت فراهم می‌کند تا از فعالیت اصلی و سرمایه گذاری بلند‌مدت خود پشتیبانی کرده و به اهداف بلندمدت خود برسد. مدیریت سرمایه به صورت مدیریت منابع و مصارف کوتاه‌مدت شرکت تعریف می‌شود. دارایی‌های‌جاری و بدهی‌های ‌جاری معمولاً از محل فروش‌های کنونی و پیش‌بینی شده تامین می‌شوند.

هدف اصلی مدیریت سرمایه در گردش، توانمندسازی شرکت برای حفظ جریان نقدی کافی برای تامین هزینه‌های عملیاتی کوتاه‌مدت و تعهدات بدهی کوتاه‌مدت است. با کسر دارایی‌های جاری از بدهی‌های جاری، سرمایه در گردش شرکت محاسبه می‌شود. این منابع و مصارف (کوتاه‌مدت) از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده آن هستند. به‌علاوه مدیران مالی میزان ورود سرمایه‌گذاری در هر یک از این اقلام و رسانیدن آنها به سطح مطلوب و مورد نظر را تعیین می‌کنند. همچنین مدیران مالی، مقدار وجه مورد‌ نیاز برای تهیه و تامین‌ مالی دارایی‌های جاری و منابع تامین‌کننده این وجوه را مشخص می‌سازند.

مدیریت سرمایه

جنبه های مختلف مدیریت سرمایه در گردش

مدیریت سرمایه در گردش شامل جنبه های مختلفی است که آن را موضوع مهمی برای مطالعه می‌سازد. برخی از جنبه‌های اصلی به صورت زیر فهرست شده است.

  • زمان صرف شده در ارتباط با مدیریت سرمایه در گردش
  • سرمایه‌گذاری در دارایی‌های جاری
  • اهمیت مسئله برای موسسات کوچک
  • رابطه بین رشد فروش و دارایی‌های‌ جاری

در ادامه به صورت خلاصه این موارد توضیح داده خواهند شد.

زمان صرف شده در ارتباط با مدیریت سرمایه در گردش

مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر وقت مدیریت مالی صرف عملیات داخلی روزانه شرکت می‌شود. عملیاتی که به سادگی تحت عنوان «مدیریت سرمایه در گردش» می‌گنجد. از آن‌جا که زمان زیادی صرف عملیات آن می‌شود مطالعه کامل موضوع درطول دوره‌های مدیریت مالی صحیح به نظر می‌رسد.

سرمایه‌گذاری در دارایی‌های جاری

به طور کلی دارایی‌‌های ‌جاری بیش از نیمی از کل دارایی‌های یک موسسه را تشکیل می‌دهند. از آن‌جا که این دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای به حساب می‌آیند و نظر به این که سرمایه‌گذاری‌های به نسبت فراری هستند، ارزش توجه کامل مدیر مالی را دارند.

اهمیت مسئله برای موسسات کوچک

مدیریت سرمایه در گردش به ویژه برای شرکت‌های‌ کوچک، اهمیت زیادی دارد. یک موسسه‌ کوچک می‌تواند با اجاره کارخانه و تجهیزات، میزان دارایی‌های ثابت خود را کمینه سازد، اما راهی برای دوری از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های‌ جاری ندارد. بنابراین برای مدیر‌ مالی، شرکت‌های کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار است. به علاوه به علت عدم دسترسی مدیر‌ مالی آن‌ها به بازارهای سرمایه و اعتبارات بلند‌مدت شرکت باید به طور جدی بر اعتبارات تجاری و وام‌های کوتاه‌مدت بانکی تکیه کند. این‌ها هر دو بر سرمایه گردش خالص اثر می‌گذارند، زیرا باعث بالا رفتن بدهی‌های جاری می‌شوند.

رابطه بین رشد فروش و دارایی‌های‌ جاری

رابطه بین رشد فروش و نیاز به تامین مالی دارایی‌های جاری، رابطه نزدیک و مستقیم است. افزایش فروش باعث ایجاد نیازهای مشابه سرمایه‌گذاری در موجودی‌های اضافی می‌گردد.

 

مدیریت سرمایه در گردش

رکن های مدیریت سرمایه درگردش

مدیریت سرمایه در گردش شامل ردیابی نسبت‌های جاری، جمع‌آوری و موجودی آن است تا اطمینان حاصل شود که یک شرکت کارآمد عمل کرده است. هدف اصلی مدیریت سرمایه در گردش این است که شرکت را قادر سازد تا جریان نقدی کافی برای تامین هزینه‌های عملیاتی کوتاه‌­مدت و تعهدات بدهی بلندمدت خود را حفظ کند.

تصمیمات مربوط به تامین مالی بلند‌مدت برای پشتیبانی مالی از دارایی‌های جاری واحد انتفاعی انجام می‌گیرد و آن بخش از دارایی‌های‌ جاری است که بر بدهی‌های‌ جاری فزونی دارد و از طریق استقراض بلند‌مدت و حقوق صاحبان سهام پشتیبانی مالی شده است. واحد انتفاعی که نسبت جاری آن بیشتر از «1» باشد، سرمایه در گردش مثبت دارد.

برای سطح معینی از بدهی‌های‌ جاری، هر چه مدیریت سرمایه در گردش در یک واحد انتفاعی بیشتر باشد، نسبت جاری نیز بالاتر خواهد بود. به صورت کلی مدیریت سرمایه در گردش بیشتر به مدیریت دارایی‌های‌جـاری اشاره دارد کــــه درگیر دو فرایند است.

  • پیش بینی وجه نقد مورد نیاز
  • تامین وجوه

در ادامه این دو مورد بررسی خواهند شد.

پیش بینی وجه نقد مورد نیاز

تغییر در میزان عملیات شرکت می‌تواند تاثیر سریعی بر سطح سرمایه در گردش مورد نیاز بگذارد. برای مثال اگر قیمت مواد خام افزایش یابد، وجه نقد بیشتری برای خرید مواد اولیه لازم است، در چنین شرایطی حتی اگر شرکت بتواند قیمت فروش کالای تولیدی خود را افزایش دهد، نیاز بیشتری برای پشتیبانی فروش خواهد ‌بود. یک مدیر آگاه و هوشیار، فعالیت‌های‌ عملیاتی را تحت نظر داشته و بر اساس آن سطح مورد نیاز برای دوره‌های آتی را برآورد می‌کند.

تامین وجوه

زمانی که وجوه مورد نیاز پیش‌بینی شد، مدیر مالی باید آن را از بهترین منابع و با کمترین هزینه برای دوره مالی مورد نظر تامین کند. برای مدیریت سرمایه در گردش کارآ و موثر در یک شرکت، پیش‌بینی و تامین وجه مورد نیاز شرکت، یک هدف بزرگ است. به طور کلی، این فرآیند به این معنی است که وجوه‌ نقد، حساب‌های‌ دریافتنی و موجودی‌ کالا در سطحی حفظ شوند که بتوانند برای پرداخت صورت حساب‌های کوتاه‌مدت و تعهدات جاری شرکت مناسب و کافی باشند.

سیاستی که یک مدیر مالی در مورد اداره امور سرمایه در گردش شرکت در پیش می‌گیرد ممکن است با توجه به دارایی‌ها و بدهی‌های جاری متفاوت باشد. به طور مثال امکان دارد که مدیری هم در مورد دارایی‌های جاری و هم در مورد بدهی‌های جاری محافظه‌کارانه عمل کند، در حالی که مدیر دیگری، در هر دو مورد، سیاست جسورانه در پیش گیرد.

بیشتر مدیران شرکت‌ها، سیاستی را اتخاذ می‌کنند که از نظر ریسک و بازده در وضعیتی به نسبت متعادل قرار گیرند. سیاست متعادل برای مدیریت سرمایه در گردش دارای خصوصیات زیر است:

  • حجم دارایی‌های جاری و بدهی‌های جاری در حد متعارف است.
  • اقدامات جسورانه در زمینه دارایی‌های جاری در سایه سیاست‌های محافظه‌کارانه در زمینه بدهی‌های جاری، خنثی می‌شود.

سرمایه فکری چیست ؟

«سرمایه فکری» (Intellectual Capital) ارزش دانش کارکنان، مهارت‌ها، آموزش‌های تجاری یا هر گونه اطلاعات اختصاصی است که ممکن است برای شرکت مزیت رقابتی ایجاد کند. سرمایه فکری به عنوان یک دارایی در نظر گرفته می‌شود. این سرمایه را می‌توان به ‌عنوان مجموعه‌ای از تمام منابع اطلاعاتی در اختیار شرکت تعریف کرد که می‌تواند برای عوامل زیر مورد استفاده قرار دهد.

  • افزایش سود
  • به دست آوردن مشتریان جدید
  • ایجاد محصولات جدید
  • بهبود کسب‌وکار
سرمایه فکری

به بیانی دیگر، سرمایه فکری، مجموع تخصص کارکنان، فرآیندهای سازمانی و سایر موارد نامشهود است که به سودآوری و عملکرد بهتر شرکت کمک می‌کند. زیر مجموعه‌های سرمایه فکری را می‌توان به صورت زیر فهرست کرد.

  • سرمایه انسانی
  • سرمایه اطلاعاتی
  • آگاهی از برند
  • سرمایه آموزشی

سرمایه فکری یک دارایی تجاری است. اندازه­‌گیری سرمایه فکری یک کار بسیار ذهنی است و به همین دلیل سرمایه فکری به عنوان دارایی در ترازنامه ثبت نمی‌شود. شرکت­ ها زمان و منابع زیادی را صرف توسعه تخصص مدیریت و آموزش کارکنان خود در زمینه های خاص کسب­‌و­کار می‌­کنند تا ظرفیت ذهنی شرکت خود را توسعه دهند.

مدیریت صحیح سرمایه فکری، مستلزم تلاش برای افزایش تخصص و مهارت­‌های کارکنان و همچنین تلاش برای بقا و حفظ آن­‌ها در سازمان است. مدیران شرکت باید به صورت متناوب به ارزیابی سرمایه‌­های فکری در سازمان بپردازند و کاستی‌های آن در سازمان را شناسایی و تقویت کند.

مدیریت سرمایه در فارکس

مدیریت سرمایه در بازار فارکس مجموعه‌ای از فرآیندهایی است که یک معامله‌گر فارکس برای مدیریت پول در حساب معاملاتی فارکس خود استفاده می‌کند. مدیریت سرمایه در بازار فارکس اهمیت بسیار زیادی دارد. در بازار فارکس تمامی معاملات با اهرم انجام می‌شوند. به همین دلیل در صورتی که مدیریت صحیح سرمایه وجود نداشته باشید، ممکن است تنها در یک معامله تمام دارایی فرد از بین برود.

اصل اساسی مدیریت سرمایه در فارکس، حفظ سرمایه معاملاتی است. این بدان معنا نیست شما از هیچ معامله‌ای با ضرر خارج نشوید، زیرا چنین چیزی غیرممکن است. هدف مدیریت سرمایه در فارکس به حداقل رساندن ضررهای معاملاتی است. این بدان معناست که وقتی یک معامله با ضرر بسته می‌شود، مانع برنده شدن معامله‌گر در معاملات دیگر نمی‌شود.

ایده مدیریت پول ارتباط تنگاتنگی با مدیریت ریسک دارد، زیرا هنگام معامله، تمام ریسک‌ها به پول شما منتقل می‌شود. با این‌حال، تعاریف کمی متفاوت است. مدیریت ریسک مربوط به آماده‌سازی و مدیریت همه ریسک‌های قابل شناسایی است. اما مدیریت سرمایه در فارکس برای معامله‌گران فارکس به نحوه استفاده از پول خود برای افزایش موجودی حساب خود بدون این‌که آن را در معرض ریسک‌های ناخواسته قرار دهند، مربوط می‌شود.

مدیریت سرمایه در فارکس

بنابراین معامله‌گر باید به دنبال تکنیک‌های مدیریت ریسک مناسب باشد. به طور کلی، دو راه برای مدیریت موفق سرمایه در بازار فارکس وجود دارد. یک معامله‌گر می‌تواند توقف‌های کوچک و مکرر داشته باشد و سعی کند از معدود معاملات بزرگی که در تشخیص روند بازار موفق بوده است، سود به دست آورد.

از طرفی معامله‌گر می‌تواند به دنبال سودهای کوچک باشد. به صورت کلی معامله‌گر می‌تواند در صورتی که به استراتژی خود اطمینان بالا دارد، وارد معاملات با اهرم‌های نسبتاً بالا شود. در غیر این صورت معامله‌گر باید به دنبال معاملات با نسبت‌های اهرمی بسیار کوچک باشد. نسبت‌های اهرم کوچک، سودهای کمتری دارند اما ریسک از دست دادن کل سرمایه در آن‌ها نیز کم است

روشی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به شخصیت شما بستگی دارد. این بخشی از فرآیند کشف برای هر معامله‌گر است. یکی از مزایای بزرگ بازار فارکس این است که می‌تواند هر دو سبک را به طور مساوی بدون هیچ هزینه اضافی برای معامله‌گر در خود جای دهد. در کنار دو روش بالا، رو‌ش‌های زیر نیز توسط تحلیل‌گران و معامله‌گران برجسته بازار برای مدیریت سرمایه پیشنهاد شده است.

  • تعریف ریسک در هر معامله با استفاده از اندازه موقعیت
  •  حداکثر برداشت از حساب را در تمام معاملات خود تنظیم کنید.
  •  نسبت ریسک به پاداش برای هر معامله را محاسبه کنید.
  • برای خود حد ضرر و حد سود تعیین کنید.
  • فقط با وجوهی معامله کنیدکه پول اضافی هستند. با پول وام، شهریه، و فروش لوازم ضروری زندگی وارد بازار فارکس نشوید.
مدیریت سرمایه در فارکس

مدیریت سرمایه انسانی چیست ؟

«مدیریت سرمایه انسانی» (Human Capital Management | HCM) فرآیند استخدام افراد مناسب، مدیریت موثر نیروی کار و بهینه‌سازی بهره‌وری است. مدیریت سرمایه‌های انسانی یک بخش حیاتی از هر کسب‌وکار در جهان امروز است. به بیانی دیگر، مدیریت سرمایه انسانی، مجموعه‌ای از شیوه‌های مرتبط با مدیریت منابع انسانی است.

این شیوه‌ها به ارائه شایستگی‌های خاص در سازمان متمرکز شده و در سه دسته جذب، مدیریت و بهینه‌سازی نیروی کار اجرا می‌شوند. استراتژی مدیریت سرمایه انسانی برای موفقیت کسب‌وکار حیاتی است، زیرا حقوق، دستمزد و منابع انسانی از حوزه عملکردی هر سازمان عبور می‌کند و بر هر کارمندی تأثیر می گذارد.

مدیریت سرمایه انسانی، عملکردهای اداری سنتی بخش‌های منابع انسانی را به فرصت‌هایی برای ایجاد تعامل، بهره‌وری و ارزش تجاری تبدیل می‌کند. HCM نیروی کار را چیزی فراتر از هزینه انجام کسب‌وکار می‌داند.

مدیریت سرمایه انسانی

نیروی کار دارایی تجاری اصلی است که ارزش آن را می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری و مدیریت استراتژیک به حداکثر رساند. نیروهای بازار که دائماً در حال تحول هستند، فرآیند مدیریت سرمایه انسانی را با اهمیت‌تر می‌کنند. برنامه‌هایی که به فعال کردن مدیریت سرمایه انسانی کمک می‌کنند در ادامه فهرست شده‌اند.

  • مدیریت پرسنل
  • مدیریت مزایا
  • حقوق و دستمزد
  • کمک کارکنان
  • مرکز خدمات

همچنین پشتیبانی استراتژیک مدیریت منابع انسانی را می‌توان به صورت خلاصه به شکل زیر فهرست کرد.

  • برنامه‌ریزی نیروی کار
  • مدیریت شایستگی
  • مدیریت اجرایی
  • برنامه‌ریزی و استراتژی جبران خسارت
  • مدیریت زمان و هزینه
  • یادگیری (آموزش)
  • استخدام
  • تجسم سازمان

مدیریت سرمایه انسانی می‌تواند بهره‌وری نیروی کار را بهبود ببخشد و به مدیران منابع انسانی در استخدام، مشارکت و حفظ کارکنان کمک کند.

مدیریت سرمایه انسانی

چالش های مدیریت سرمایه انسانی

امروزه کسب‌وکارها با چالش‌های بسیار زیادی روبه‌رو هستند. مدیریت سرمایه انسانی می‌تواند به رفع این چالش‌های پیش‌روی سازمان کمک کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین چالش‌هایی که HCM می‌تواند به حل آن‌ها کمک کند ارائه شده است.

  • استراتژی‌های استعدادیابی
  • تجربه کاربر
  • مدیریت کلان داده‌ها
  • یکپارچه‌سازی سیستم‌ها
  • یکپارچه‌سازی سیستم‌ها
  • انطباق
  • امنیت داده‌ها و حریم خصوصی
  • در ادامه این موارد توضیح داده خواهد شد.

استراتژی‌های استعدادیابی

فرصت‌های زیادی در طول چرخه عمر کارمندان وجود دارد تا افراد خود را درگیر کنید و عملکرد آن‌ها را با اهداف تجاری خود هماهنگ کنید.

تجربه کاربر

استفاده از فناوری بصری و آسان می‌تواند بهره‌‌وری نیروی کار را افزایش دهد و روحیه کارکنان را بهبود ببخشد.

کلان داده‌ها

از برنامه‌های بهینه شده تا بسته‌های جبرانی رقابتی، کلان داده‌ها می‌توانند تصمیمات بهتری را تقویت کنند.

داده های بزرگ

یکپارچه‌سازی سیستم‌ها

سیستم‌های یکپارچه ممکن است در زمان، منابع و پول کسب‌وکار صرفه‌جویی کنند. آن‌ها همچنین به حفظ چشم‌‌انداز در سراسر مرزهای سازمان کمک می ‌کنند.

انطباق

داده‌های صحیح و رویکردهای پیشگیرانه برای تغییر مقررات می‌تواند به شما در حفظ انطباق کمک کند.

امنیت داده‌ها و حریم خصوصی

حفاظت‌های استاندارد طلایی و اقدامات پاسخ مطمئن برای امنیت داده‌ها حیاتی هستند.

فیلم آموزش نوسان گیری در بورس ‌تکمیلی

آموزش نوسان گیری در بورس

با توجه به اهمیت موضوع مدیریت سرمایه در بازارهای مالی مانند فارکس و بازار بورس، فرادرس اقدام به تهیه یک فیلم آموزش 5 ساعت و 8 دقیقه‌ای در زمینه نوسان گیری در بورس پرداخته است. این فیلم آموزشی در 6 درس ارائه شده است.

در درس اول مقدماتی در مورد مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با نوسان‌گیری ارائه شده است. درس دوم ملاحظاتی در زمینه نوسان‌گیری است که معامله‌گران باید مورد توجه قرار دهند. در این درس مفهوم مدیریت سرمایه از جنبه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در درس سوم روش نوسان‌‌گیری با الگوی شکاف قیمتی بررسی می‌شود. در این درس شناسایی این شکاف‌ها نیز به صورت کامل تدریس خواهد شد. خواننده با شناسایی این شکاف‌ها قادر خواهد تا نقاط مناسبی برای نوسان‌گیری شناسایی کند.
درس چهارم نیز به نوسان‌گیری براساس سطوح مقاومتی و حمایتی است. درس پنجم به نوسان‌گیری براساس کندل‌شناسی اختصاص دارد. درس ششم پیش‌نیازها، آماده‌سازی‌ها و موارد پشتیبان در نوسان‌گیری را معرفی می‌کند. درس پایانی نیز آماده‌سازی برای نوسان‌گیری از بعد روان‌شناسی معامله‌گر است.

جمع‌بندی

در این نوشتار این مفهوم که مدیریت سرمایه چیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سوال بسیاری از مردم این است که مدیریت سرمایه چیست و چگونه انجام می‌شود. در این نوشتار ابتدا مفهوم سرمایه از جنبه‌های گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ادامه مدیریت سرمایه در بازارهای مالی مانند بورس و فارکس تحلیل شد. مدیریت سرمایه یک رکن اساسی در هر سازمانی است و تمامی سازمان‌ها برای بقا در دنیای امروزی نیازمند به‌کارگیری این مفهوم هستند. در این نوشتار تا حد زیادی تلاش شد تا پاسخ این سوال که سرمایه چیست و چه کاربردهایی دارد از جنبه‌های مختلف بررسی شود. بنابراین پاسخ این سوال که مدیریت سرمایه چیست را به صورت کلی می‌توان این‌گونه داد که مدیریت سرمایه، استراتژی مالی است که حداکثر کارایی را تضمین می‌کند.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Flow BankInvestopediaمجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *