محاسبه آنلاین مساحت بیضی — معرفی بهترین سایت‌ها + مثال

۵۹۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
محاسبه آنلاین مساحت بیضی — معرفی بهترین سایت‌ها + مثال

محاسبه آنلاین مساحت بیضی با استفاده از سایت‌هایی نظیر گوگل، Omni Calculator و Keisan انجام می‌گیرد. هر کدام از این ابزارهای اینترنتی، قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این مقاله، قصد داریم به معرفی سایت‌های محاسبه آنلاین مساحت بیضی و بررسی قابلیت‌های آن‌ها به همراه حل مثال بپردازیم.

محاسبه آنلاین مساحت بیضی در گوگل

سایت گوگل، بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی است. از امکانات کاربردی این سایت می‌توان به نمایش ماشین‌حساب‌های آنلاین برای محاسبه اندازه‌های مختلف اشکال هندسی، از جمله محیط و مساحت بیضی اشاره کرد.

به منظور دسترسی به ابزار محاسبه مساحت بیضی گوگل، پس از ورود به این سایت (+)، عبارت‌های مرتبطی نظیر «ellipse area» را درون کادر جستجو تایپ کنید.

دسترسی به ابزار محاسبه مساحت بیضی در گوگل

پس از فشردن کلید Enter یا کلیک بر روی گزینه «Google Search»، کادری مشابه با تصویر زیر در ابتدای صفحه نتایج گوگل ظاهر می‌شود. این کادر، محاسبه‌گر آنلاین مساحت بیضی است.

ماشین حساب بیضی گوگل

بخش‌های مختلف ماشین‌حساب مساحت بیضی در گوگل را با عدد مشخص کرده‌ایم. کاربرد هر یک از این بخش‌ها عبارت است از:

  1. انتخاب اندازه مورد نیاز برای محاسبه
    • ماشین‌حساب بر روی گزینه محاسبه مساحت بیضی قرار دارد.
  2. فرمول محاسبه مساحت بیضی
    • π: عدد ثابت ۳/۱۴
    • a: اندازه یکی از شعاع‌های بیضی
    • b: اندازه شعاع دیگر بیضی
  3. محل وارد کردن اندازه یکی از شعاع‌های بیضی
  4. محل وارد کردن اندازه شعاع دیگر بیضی

کار کردن با ابزار محاسباتی گوگل، بسیار ساده است. برای این کار، فقط باید اندازه شعاع بزرگ (نصف محور اصلی) و شعاع کوچک (نصف محور) را درون کادرهای مشخص شده (۳ و ۴) وارد کنید. به عنوان مثال، یک بیضی با محور اصلی ۸۶ و محور فرعی ۷۲ را در نظر بگیرید. به منظور تعیین مساحت این بیضی، عدد ۴۳ (نصف محور اصلی) را درون کادر مقابل عنوان «a Axis» و عدد ۳۶ (نصف محور فرعی) را درون کادر مقابل عنوان «b Axis» تایپ می‌کنیم.

مثال محاسبه آنلاین مساحت بیضی توسط گوگل

با وارد کردن عدد دوم، مساحت بیضی در بالای کادر ظاهر می‌شود. روند حل مساحت نیز در پایین کادر به نمایش در می‌آید. در این مثال، مساحت بیضی برابر با ۴۸۶۳/۱۹ واحد سطح شد. سایت گوگل، گزینه بسیار ساده و مناسب برای محاسبه سریع مساحت بیضی و تعیین اندازه محورها بر اساس مساحت است. با این وجود، امکان تنظیم یکای مساحت و دقت محاسبات در آن وجود ندارد.

محاسبه آنلاین مساحت بیضی در Omni Calculator

Omni Calculator (+)، یکی از سایت‌های تخصصی شناخته شده در زمینه محاسبه اندازه‌های مختلف شکل‌های هندسی است. این سایت، ماشین‌حساب‌های آنلاین را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

محاسبه‌گر آنلاین مساحت بیضی در Omni Calculator (+) امکان تنظیم یکای اندازه‌های ورودی و خروجی را فراهم می‌کند. با ورود به صفحه مخصوص این محاسبه‌گر، با کادری مشابه تصویر زیر رو به رو می‌شوید.

محاسبه آنلاین مساحت بیضی در Omni Calculator

قسمت‌های عددگذاری شده در این ماشین‌حساب عبارت هستند از:

  1. محل وارد کردن یکی از شعاع‌های بیضی
  2. محل وارد کردن شعاع دیگر بیضی
  3. محل نمایش یا وارد کردن مساحت بیضی

در کنار هر یک از بخش‌ها، یک گزینه برای تنظیم یکا وجود دارد. یکای شعاع‌های بزرگ و کوچک بر روی سانتی‌متر و یکای مساحت بر روی سانتی‌متر مربع تنظیم شده است. هر یک از این یکاها را می‌توان به صورت دلخواه تغییر داد.

برای کار با ابزار محاسبه آنلاین مساحت در Omni Calculator، فقط باید اندازه‌های شعاع‌های کوچک و بزرگ را در کادر مقابل عنوان‌های «X» و «Y» وارد کنید. با این کار، نتیجه مساحت به نمایش در می‌آید. به عنوان مثال، یک بیضی با شعاع بزرگ ۱۵ سانتی‌متر و شعاع کوچک ۹ سانتی‌متر را در نظر بگیرید.

مثال محاسبه مساحت بیضی در Omni Calculator

مساحت این بیضی برابر با ۴۲۴/۱ سانتی‌متر مربع است. در ماشین‌حساب Omni Calculator، با وارد کردن اندازه یکی از شعاع‌ها و مساحت بیضی، اندازه شعاع دیگر به نمایش در می‌آید. به عبارت دیگر، تمام اندازه‌ها می‌توانند به عنوان خروجی یا ورودی مسئله در نظر گرفته شوند. در صورتی که برای محاسبه اندازه شعاع بیضی در ماشین‌حساب گوگل، باید گزینه اندازه مورد محاسبه را تغییر داد.

محاسبه آنلاین مساحت بیضی در keisan

keisan (+)، از دیگر گزینه‌های مناسب برای محاسبه مساحت بیضی به صورت آنلاین است. ماشین‌حساب مساحت بیضی در این سایت نیز با وارد کردن اندازه شعاع‌های بزرگ و کوچک کار می‌کند.

با این تفاوت که گزینه‌های بیشتری را نسبت به گوگل و Omni Calculator در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

محاسبه آنلاین مساحت بیضی در keisan

بخش‌های مختلف محاسبه‌گر آنلاین مساحت بیضی keisan عبارت هستند از:

  1. محل وارد کردن شعاع بزرگ بیضی
  2. محل وارد کردن شعاع کوچک بیضی
  3. دکمه محاسبه مساحت بیضی
  4. دکمه پاک کردن اطلاعات
  5. دکمه ذخیره محاسبات (برای کاربران عضو سایت)
  6. چاپ خروجی محاسبات
  7. گزینه تنظیم تعداد رقم‌های محاسبه مساحت

تفاوت اصلی keisan با گوگل و Omni Calculator این است که پس از وارد کردن اندازه شعاع‌ها، علاوه بر مساحت، اندازه‌های دیگری نظیر محیط، ضریب فشردگی و خروج از مرکز خطی نیز محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، اگر عدد ۳ را در کادر مخصوص شعاع بزرگ و عدد ۲ را در کادر مخصوص شعاع کوچک وارد کنیم، پس از کلیک بر روی دکمه «Execute»، نتیج زیر به نمایش در می‌آیند.

مثال محاسبه مساحت بیضی با keisan

بر اساس نتایج به دست آمده، مساحت بیضی مورد نظر (S)، حدودا برابر ۱۸/۸۵ واحد سطح است. از آنجایی که تعداد رقم‌های محاسبه بر روی عدد ۱۴ قرار دارد، تمام اندازه‌ها (محیط L، ضریب فشردگی c و خروج از مرکز خطی f)، تا ۱۴ رقم نمایش داده شده‌اند.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «محاسبه محیط و مساحت بیضی — هر آنچه باید بدانید» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *