لست سین در اینستاگرام چیست و چگونه Last Seen را مخفی کنیم؟

۱۱۴۳۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
لست سین در اینستاگرام چیست و چگونه Last Seen را مخفی کنیم؟

کاربران اینستاگرام، حواس خود را جمع کنید. برنامه اشتراک‌گذاری عکس محبوب شما قابلیتی دارد که به دوستان‌تان نشان می‌دهد که آخرین بار چه زمانی آنلاین بوده‌اید. تنظیمات لست سین اینستاگرام نیز درست مانند لست سین فیسبوک مسنجر و واتساپ، نشان می‌دهد که آخرین بار چه زمانی داخل برنامه به سر می‌بردید. در حال حاضر این ویژگی به صورت پیش‌فرض در تنظیمات شما غیرفعال است، اما رویکرد بهتر این خواهد بود که جانب احتیاط را رعایت کنید.

در این مقاله تنها نحوه کارکرد این قابلیت را بررسی می‌کنیم و سپس به چگونگی غیرفعال کردن آن می‌پردازیم. اما لازم است یادآور شویم در صورتی که تمایل دارید قابلیت‌ها و تنظیمات اینستاگرام را بهتر و بیشتر یاد بگیرید و حداکثر بهره را از آن‌ها ببرید می‌توانید مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس را مطالعه کنید.

قابلیت لست سین در اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

قابلیت لست سین به افرادی که تا به حال به آن‌ها پیام دایرکت داده‌اید، نشان می‌دهد که آخرین بار چه زمانی آنلاین بوده‌اید و آیا در حال حاضر هم در اینستاگرام آنلاین هستید یا نه.

لست سین شما تنها به افرادی که دنبال می‌کنید نمایش داده می‌شود. پس اگر کسی شما را دنبال می‌کند اما شما به او فالوبک نداده‌اید، این فرد توانایی دیدن لست سین شما را ندارد. این در مورد فالویینگ‌های شما نیز صدق می‌کند. شما تنها در صورتی می‌توانید لست سین افراد را ببینید که به شما فالوبک داده باشند.

لست سین دوستان شما در مسیر پیام‌های دایرکت شما قابل دیدن است:

مخفی کردن لست سین اینستاگرام

به خاطر داشته باشید که این قابلیت تنها آنلاین بودن یا نبودن شما و آخرین باری که در برنامه بوده‌اید را نشان می‌دهد. مخاطبان شما قادر به دیدن پست‌هایی که لایک کرده‌اید و پست‌هایی که روی آن‌ها کامنت گذاشته‌اید نیستند.

هنوز در مورد غیرفعال کردن این قابلیت مردد هستید؟ به مطالعه ادامه دهید تا تصمیم بهتری با توجه به شرایط خود بگیرید.

آیا لازم است استاتوس خود را پنهان نگه داریم؟

فعال نگه داشتن این قابلیت چند فایده دارد. این کار باعث می‌شود که لست سین دوستان خود را بدون داشتن احساس ورود به حریم شخصی آن‌ها، دنبال کنید. در این صورت هنگامی که می‌خواهید مطلب خنده‌داری در زمان مناسب برای آن‌ها بفرستید، می‌توانید انتظار داشته باشید که دوست شما آن را در همان لحظه ببیند یا به زودی به سراغ آن برود.

در مقابل، مخفی کردن لست سین این فایده بزرگ را دارد که می‌توانید بدون اینکه دیگران بدانند، از اینستاگرام استفاده کنید. در نتیجه قادر خواهید بود که پیام‌های دایرکت را هر زمان که می‌خواهید پاسخ دهید و از حس رصد شدن توسط دیگران هنگام استفاده از برنامه در امان باشید. تنها معضلی که با آن روبه‌رو خواهید شد این است که با مخفی کردن لست سین خودتان، شما نیز نمی‌توانید لست سین دیگران را ببینید.

اگر می‌خواهید پرسه‌های نصفه‌شبی خود در اینستاگرام را برای دیدن تصاویر توله سگ‌ها خصوصی نگه دارید، نگران نباشید. شما می‌توانید با روشی که در ادامه نوشته‌ایم، در چند قدم سریع، لست سین خود را مخفی کنید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

چگونه لست سین خود را مخفی کنید؟

  1. برنامه اینستاگرام را در تلفن همراه خود باز کنید.
  2. روی عکس پروفایل‌تان در گوشه سمت راست نوار ناوبری پایین برنامه بزنید و به پروفایل خود بروید.
  3. روی آیکن منو در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید.
  4. گزینه Setting (تنظیمات) را از منو انتخاب کنید.
  5. روی گزینه Privacy کلیک کنید تا به بخش تنظیمات حریم خصوصی بروید.
  6. گزینه Activity Status را در پایین تیتر Interactions انتخاب کنید.
  7. گزینه Show Activity Status را غیرفعال کنید.

تنظیماتی که به دنبال آن هستید، به شرح زیر است:

پس از غیرفعال کردن این بخش، شما آزاد هستید که بدون شناسایی شدن در برنامه چرخ بزنید. بهترین بخش مسئله این است که قادر خواهید بود هر زمان که تصمیم‌تان عوض شد، دوباره این تنظیمات را فعال کنید.

حفظ حریم شخصی در شبکه‌های اجتماعی به اندازه کافی سخت هست. برای اطمینان از اینکه لست سین شما به طور تصادفی برای افرادی که به آن‌ها دایرکت داده‌اید فعال نباشد، آن را در تنظیمات خود مخفی کنید. در این صورت می‌توانید از داشتن حریم شخصی در هنگام استفاده از اینستاگرام لذت ببرید.

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HubSpot
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *