تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های فیزیک مکانیک

۹۳۴۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های فیزیک مکانیک

در این تقلب‌نامه فرمول های فیزیک مکانیک ارائه شده است. تقلب‌نامه (Cheat Sheet)، برگه‌ای است که در یک یا چند صفحه تنظیم می‌شود و در بر دارنده نکات مهم و خلاصه یک درس یا کتاب و فرمول‌های لازم برای حل مسائل است. واژه «تقلب‌نامه» به همان برگه‌های کوچکی برمی‌گردد که توسط دانش‌آموزان، معلمان یا اساتید تهیه می‌شود و برخی مواقع، دانش‌آموزان و دانشجویان فرمول‌ها و نکات فرّار زیادی را روی آن می‌نویسند و در جلسه امتحان از آن استفاده می‌کنند. تقلب‌نامه‌ها مفهموم کاملاً مثبتی دارند و در مقاطع مختلف تحصیلی به‌ کار می‌روند و سرعت و دقت حل مسائل را بالاتر می‌برند. همچنین، در برخی امتحانات که استفاده از تقلب‌نامه مجاز نیست، می‌توان قبل از امتحان، با مراجعه به آن‌ها نکات مهم را به‌ سرعت مرور کرد.

با توجه به مواردی که گفته شد، تدوین تقلب‌نامه‌های پرکاربرد در زمینه‌های مختلف، یکی از اهداف مجله فرادرس است و در همین رابطه، تقلب‌نامه‌های مختلفی تهیه و تدوین شده است. برای مشاهده دیگر تقلب‌نامه‌های مجله فرادرس می‌توانید به این لینک (+) مراجعه کنید. تقلب‌نامه‌ای که در اینجا تهیه شده، شامل فرمول‌های فیزیک مکانیک است که در مقطع دبیرستان و نیز فیزیک پایه دانشگاه (معمولاً در درس فیزیک ۱) ارائه می‌شود.

تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های فیزیک مکانیک

در این تقلب‌نامه، ابتدا فرمول‌ها و روابط ریاضی اساسی و مهم از جمله ضرب داخلی و اسکالر بردارها، قوانین سینوس‌ها و کسینوس‌ها و نیز روش حل معادله درجه دوم برای حل مسائل مربوط به فیزیک پایه بیان شده است.

برای آشنایی بیشتر با این مباحث، می‌توانید به آموزش‌های زیر مراجعه کنید:

فرمول‌های این تقلب‌نامه، مهم‌ترین و پرکاربردترین مباحث فیزیک مکانیک هستند که از آموزش‌های زیر در مجله فرادرس انتخاب شده‌اند:

برای دانلود این تقلب‌نامه، روی لینک زیر کلیک کنید.

فرمول های تبدیل لاپلاسدانلود تقلب‌نامه (+ کلیک کنید)

اگر این مطلب برایتان مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۴۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های فیزیک مکانیک»

اصلا فقط میتونم بگم عاااااااااااولی مثل گل قااااااااااولی =)

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *