تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های تبدیل فوریه

۶۳۱۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های تبدیل فوریه

در این تقلب‌نامه، فرمول های تبدیل فوریه ارائه شده است. تقلب‌نامه (Cheat Sheet)، نوشته‌ای است که در یک یا چند صفحه تنظیم می‌شود و دربردارنده نکات مهم و خلاصه یک درس یا کتاب و فرمول‌های لازم برای حل مسائل است. همچنین، تقلب‌نامه می‌تواند به صورت برگه‌های راهنمایی برای نرم‌افزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی باشد. تقلب‌نامه‌ها مفهوم کاملاً مثبتی دارند و در مقاطع مختلف تحصیلی به‌ کار می‌روند و سرعت و دقت حل مسائل را بالاتر می‌برند. همچنین، در برخی امتحانات که استفاده از تقلب‌نامه مجاز نیست، می‌توان قبل از امتحان، با مراجعه به آن‌ها نکات مهم را به‌ سرعت مرور کرد.

با توجه به مواردی که گفته شد، تدوین تقلب‌نامه‌های پرکاربرد در زمینه‌های مختلف، یکی از اهداف مجله فرادرس است و در همین رابطه، تقلب‌نامه‌های مختلفی تهیه و تدوین شده است. از این موارد، می‌توان به تقلب‌نامه‌های تبدیل لاپلاس و سری فوریه اشاره کرد. برای مشاهده سایر تقلب‌نامه‌های مجله فرادرس می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

تقلب‌نامه فرمول های تبدیل فوریه

تقلب‌نامه‌ای که در اینجا ارائه شده، حاوی مهم‌ترین فرمول های تبدیل فوریه گسسته زمان و پیوسته زمان است. تبدیل فوریه یک ابزار ریاضی است که شکل موج معلوم را به شکل‌های دلخواه تبدیل می‌کند. در واقع تبدیل فوریه، یک تابع یا سیگنال در حوزه زمان را به حوزه فرکانس انتقال می‌دهد. سری فوریه، تبدیل فوریه و انتگرال فوریه به طور گسترده در علوم گوناگون، برای تحلیل فیزیکی پارامترهای ریاضی، ساده‌سازی مسائل مختلف و حل آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تبدیل فوریه، کاربردهای بسیار زیادی در ریاضیات، مهندسی و علم فیزیک دارد. یکی از شاخه‌های تبدیل فوریه، «تبدیل فوریه گسسته» (Discrete Fourier Transform) است که به صورت اختصاری با نماد DFT نمایش داده می‌شود. این عملگر به صورت رایج با استفاده از «تبدیل فوریه سریع» (Fast Fourier Transform) قابل محاسبه است. تبدیل فوریه سریع به صورت اختصاری با نماد FFT نمایش داده می‌شود. پیدایش مفهوم FFT باعث پیشرفت بسیار زیاد در علم الکترونیک و مهندسی برق نیز شده است. در ادامه، مهم‌ترین فرمول های تبدیل فوریه در قالب تقلب‌نامه (با فایل PDF قابل دانلود) ارائه شده است.

برای دانلود این تقلب‌نامه، روی لینک زیر کلیک کنید.

تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های سری فوریهدانلود تقلب‌نامه (+ کلیک کنید)

اگر مطلب بالا برای شما مفید بوده، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شود:

^^

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس‌
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *