صورت فلکی شکارچی — تصویر نجومی روز

۲۵۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۸ مهر ۱۳۹۸
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
صورت فلکی شکارچی — تصویر نجومی روز

آیا اخیرا «صورت فلکی شکارچی» (Orion Constellation) را در آسمان مشاهده کرده‌اید؟ ماه‌های آتی زمان بسیار مناسبی برای تماشای این صورت فلکی محسوب می‌شوند. زیرا طی این مدت، شکارچی هر شب زودتر از شب‌های قبل به آسمان خواهد آمد. ستارگان و «سحابی‌های» (Nebulas) صورت فلکی شکارچی با چشم غیر مسلح، به اندازه این تصویر، رنگارنگ به نظر نمی‌رسند.

صورت فلکی شکارچی -- تصویر نجومی روز

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل، کلیک کنید.

در این عکس، صورت فلکی شکارچی را در آسمان منطقه مرکز-غرب برزیل و بر فراز درخت «جاتوبا» (Copal Tree) مشاهده می‌کنید. صورت فلکی شکارچی دارای ستارگان آبی و گرم زیادی است. «پای شکارچی» (Rigel)، درخشان‌ترین ستاره این صورت فلکی و یک ابرغول آبی رنگ است. این ستاره، ۷۰ بار از خورشید بزرگ‌تر و ۴۰ هزار بار درخشان‌تر از آن است. پای شکارچی در بالا و سمت راست این تصویر قرار دارد. ستاره‌های «ناجِذ» (Bellatrix) و «کاپا شکارچی» (Saiph) پایین‌تر از پای شکارچی و در سمت راست قرار دارند.

ستاره «شبان‌شانه» (Betelgeuse)، دومین ستاره پر نور صورت فلکی شکارچی به رنگ نارنجی روشن در سمت چپ تصویر قرار دارد. همچنین، در امتداد کمربند شکارچی، ستارگان «نطاق» (Alnitak)، «نظام» (Alnilam) و «منطقه» (Mintaka) قرار گرفته‌اند که همگی نزدیک به ۱,۵۰۰ سال نوری از زمین دور هستند و در ابرهای میان‌ستاره‌ای صورت فلکی شکارچی متولد شده‌اند. همچنین، می‌توان سحابی شکارچی را نیز در جنوب کمربند شکارچی مشاهده کرد. این سحابی، تنها سحابی در آسمان است که با چشم غیر مسلح نیز دیده می‌شود.

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Nasa
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *