شرکت شاتل | فرصت ‌های اشتغال و استخدام شاتل + منابع آموزش و آزمون استخدام

۲۱۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ تیر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
شرکت شاتل | فرصت ‌های اشتغال و استخدام شاتل + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت شاتل می‌پردازیم. شرکت شاتل بزرگ‌ترین مجموعه‌ فعال در زمینه خدمات اینترنتی و ارتباطات از طریق اینترنت در کشور است. شاتل اولین ارائه‌‌کننده‌ خدمات اینترنت پرسرعت جدید موسوم به «+ADSL است که این خدمات را ساکنین ایران ارائه می‌کند. درواقع، گروه شرکت‌های شاتل با بیش از 1300 نیروی انسانی و حدود 300 نمایندگی در اقصی نقاط کشور، سراسر کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.

علاوه بر خدمات اینترنت پرسرعت، شاتل خدمات دیگری را نیز به مشتریان خود عرضه می‌کند که از جمله مهم‌ترین خدمات آن می‌توان به نماوا، شاتل تاک، شاتل تاک سازمانی، شاتل موبایل و… اشاره کرد. در ادامه این متن، توضیحاتی در مورد هر کدام از این خدمات آورده شده است .در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر در ایران از بیش از 800 سرویس فعال و خدمات اینترنت پرسرعت شاتل در منزل یا محل کار خود استفاده می‌کنند. گروه شرکت‌های شاتل، یک مجموعه بسیار بزرگ، با تعداد مشتریان زیاد سازمانی و غیرسازمانی است و گردش مالی بالایی دارد.

تاریخچه شرکت شاتل

گروه شرکت‌های شاتل، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های حوزه اینترنت در ایران، در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد. در ابتدا این شرکت مجوزهای اولیه را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد. این گروه در بدو تاسیس، خدمات دسترسی به اینترنت از طریق تماس تلفنی موسوم به Dial Up و کارت تلفن بین‌المللی متمرکز را انجام می‌داد. پس از یک سال، گروه شرکت‌های شاتل موفق شد مجوزهای دیگری را کسب کند. این موضوع باعث شد فعالیت‌های این شرکت گسترش زیادی پیدا کند و رشد انفجاری را در همان سال‌های ابتدایی فعالیتش تجربه کند.

در سال‌های بعدی، شاتل در چندین زمینه جدیدتر سرمایه‌گذاری کرد و خدماتی را در این زمینه به مشتریان خود ارائه کرد. در ادامه، پهنای باند بالا و بی‌سیم و راهکارهای اختصاصی برای برقراری ارتباط با شبکه‌های محلی و جهانی برای سازمان‌ها، به محصولات و خدمات این شرکت اضافه شد. مجموعه شاتل در سال ۱۳۹۴ پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت را دریافت کرد و خدمات خود را بیش از پیش گسترش داد.

محصولات شرکت شاتل

در ادامه، به معرفی محصولات شرکت شاتل می‌پردازیم.

اینترنت پرسرعت

مهمترین محصول گروه شرکت‌های شاتل، سرویس اینترنت پرسرعت این شرکت، موسوم به +ADSL2 است که اینترنت با سرعت زیاد را در اختیار کاربران خانگی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات قرار می‌دهد. هم‌اکنون اکثر نقاط کشور و تقریبا تمامی نقاط شهر تهران امکان استفاده از این سرویس شاتل را دارند. از جمله مزایای شاتل نسبت به دیگر رقبا در مورد این سرویس، می‌توان به پایداری بالای اینترنت پرسرعت، قیمت مناسب، پلن‌های متنوع و پشتیبانی مناسب اشاره کرد.

سرویس FMC

این سرویس، سرویس ترکیبی و همگرای موبایل و +ADSL2 به شمار می‌آید که با نام اختصاصی «FMC» برای اولین بار در ایران عرضه شده است. عمده مخاطبان این سرویس، کسانی هستند که در ایران از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند. این سرویس علاوه بر اینترنت پرسرعت شاتل که تا سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه قابل استفاده است، دارای سیمکارت نسل چهارم شاتل موبایل با ترافیک اینترنت همراه است.

از دیگر امکانات این سرویس، می‌توان به ترافیک اینترنت، مکالمه و پیامک درون شبکه اشاره کرد. این سرویس به طور همزمان، همه نیازهای ارتباطی کاربران شامل اینترنت همراه، اینترنت ثابت، پیامک و مکالمه را پوشش می‌دهد. 

شرکت شاتل

 

شاتل موبایل

شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری شاتل موبایل، جدیدترین عضو مجموعه شرکت‌های شاتل است که به عنوان اولین اپراتور نسل جدید خدمات تلفن همراه ایران‌ خود را مطرح کرده است.

نماوا

یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه شرکت‌های شاتل با نام «سرزمین شاتل»، در سال 1393 تاسیس شده است. اولین اقدام سرزمین شاتل، راه‌اندازی وب‌سایت «شاتل لند» بوده است تا بتواند نیازهای مخاطبان خود را در زمینه وب پاسخگو باشد. در واقع سرزمین شاتل یک پورتال است که مخاطبین پس از ورود در آن، می‌توانند به نیازهای خود در زمینه دانستنی‌ها، سوالات، اوقات فراغت و... پاسخ دهند. هدف سرزمین شاتل، پاسخ به این نیازها در حجم انبوه بوده است تا فارسی‌زبانان بیشتری بتوانند از خدمات این شرکت استفاده کنند.

یکی از وب‌سایت‌های راه‌اندازی شده، وب‌سایت نماوا است. کاربران در این وب‌سایت می‌توانند فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن‌ها، مستندها و... مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و البته کیفیت مورد نظر و متناسب با سرعت اینترنت خود مشاهده کنند.

در این وب‌سایت می‌توان پیش‌نمایشی از فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن‌ها و... را نیز تماشا کرد. علاوه بر این، امکان جستجوی پیشرفته و بسیار هوشمند و همچنین، وجود آرشیو بسیار کامل از این ویدیوها از دیگر امکانات وب‌سایت نماوا به شمار می‌آید. قسمتی از محتوا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و قسمتی دیگر در ازای حق اشتراک ماهانه قابل مشاهده خواهد بود. یکی از ویژگی‌های این وب‌سایت این است که تنها با چند کلیک و بدون اتلاف وقت می‌توان ویدیوهای مد نظر را جستجو و مشاهده کرد.

نماوا

شاتل تاک

شاتل تاک، سرویس مجموعه شرکت‌های شاتل در زمینه تلفن است. هر کاربر در هرجای ایران با توجه به نیازها و موقعیت مکانی خود می‌تواند از راهکارهای ویژه خدمات تلفن شاتل برای مکالمه تلفنی استفاده کند. در این سرویس، به هر کاربر یک شماره منحصر به فرد اختصاص داده می‌شود. یکی از این خدمات، شاتل تاک مخصوص برج‌ها و مجتمع‌ها است که از طریق سیم مسی و بر روی گوشی‌های تلفن‌ معمول و رایج در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

مورد بعدی، خدمت تلفن ثابت با استفاده از آی‌پی‌فون است. این طرح برای مشترکین فعلی شاتل و بر بستر اینترنت، بر روی دستگاه آی‌پی‌فون ارائه می‌شود که طرح شاتل تاک خانگی با استفاده از آی‌پی‌فون است. خدمات شاتل تاک امکان استفاده برای تلفن‌های هوشمند را هم دارد که این مورد نیز یکی دیگر از خدمات سرویس شاتل تاک به شمار می‌آید و مشتریان زیادی از این خدمت استفاده می‌کنند.

از ویژگی‌های این سرویس، می‌توان به هزینه کمتر، تماس بدون محدودیت با هرکجای جهان، پشتیبانی 24 ساعت در هفت روز هفته، دریافت شماره تلفن جدید به مقدار مورد نیاز، استفاده از ترافیک سرویس اینترنت شاتل برای تماس، مالکیت شماره تلفن، تماس رایگان با شماره‌های اضطراری و... نام برد.

شاتل تاک سازمانی

شاتل‌تاک سازمانی، برای استفاده کسب‌ و ‌کارها در شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تاسیس شده است. این سرویس، ارتقای کیفیت تماس‌ها و کاهش هزینه‌های سازمانی را به عنوان هدف خود دنبال می‌کند و بر پایه فناوری سیپ ترانک ساخته شده است. استفاده از این سرویس مناسب سازمان‌های بزرگی است که به دنبال سفارشی‌سازی، انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه‌ها در تماس‌های تلفنی خود هستند.

شرکت شاتل

موقعیت های شغلی و استخدام در شرکت شاتل

شرکت شاتل هرساله تعداد زیادی از افراد ماهر و توانمند را استخدام می‌کند. مجموعه شرکت‌های شاتل در در سال‌های اخیر، رتبه اول مسابقه «بهترین محل کار» را از آن خود کرده است. در ادامه، به مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی شرکت شاتل اشاره می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی شرکت شاتل در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید (کلیک کنید).

استخدام متخصص سئو در شرکت شاتل

قرارگیری در صفحه اول موتور جستجوی گوگل و بالاخص قرارگیری در اولین یا دومین جایگاه برای همه شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات، از اهمیت زیادی برخوردار است. برای شاتل نیز، قرارگیری در نخستین جایگاه‌ها پس از جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با اینترنت و ارتباطات توسط کاربران، اهمیت زیادی دارد. وجود رقبای قدرتمند در این زمینه اهمیت این موضوع را چند برابر می‌کند. تیم متخصص سئو وظیفه دارند تا با استفاده از تخصص خود، این شرکت را در بهترین جایگاه‌های وب‌سایت گوگل قرار دهند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام متخصص تجربه و رابط کاربری

امروزه با افزایش وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌های اندروید، iOS و ویندوز، صفحات شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی بصری و همچنین کسب‌و‌کارهای مبتنی بر وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، نیاز به طراحان گرافیک و «UI/UX» بیش از پیش به نظر می‌رسد و این روند در ایران در حال رشد سریع است. شرکت‌ها و کارفرمایان زیادی به طراحان خلاق، ماهر و کاربلد نیازمندند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن، محصول یا خدمت خود را به مخاطبین عرضه کنند. با توجه به اینکه گروه شرکت‌های شاتل اکثرا هم دارای وب‌سایت های پربازدید و هم اپلیکیشن‌های با نصب فعال زیاد هستند، نیاز به متخصصین تجربه و رابط کاربری دارند تا هم از نظر زیبایی بصری و هم راحتی بیشتر کاربران، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را بهبود ببخشند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مهندس مخابرات در شاتل

با توجه به اینکه موارد فنی سرویس‌هایی همچون اینترنت، تلفن اینترنتی و موبایل در بستر زیرساخت‌های مخابراتی انجام می‌شود، در این شرکت نیاز به مهندسان مخابرات حس می‌شود تا بتوانند این پروژه‌ها را از لحاظ فنی طرح ریزی، ایجاد و عارضه‌یابی کنند و آن را توسعه دهند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مهندس شبکه در شاتل

یکی دیگر از تخصص های بسیار مهم مهندسی مورد نیاز در این شرکت، مهندسی شبکه است. با توجه به اینکه سرویس‌های اینترنتی در بستر شبکه با یکدیگر در ارتباط هستند، متخصصین شبکه می توانند تمامی کارهای مربوط به شبکه، از جمله طراحی، اجرا، اصلاح و بازخوردگیری را انجام دهند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام توسعه دهنده Back-End در شاتل

با توجه به اینکه گروه شرکت‌های شاتل محصولات متنوعی دارند و هرکدام از این محصولات، وب‌سایت‌های مربوط به خود را دارند، نیاز به توسعه دهنده Back-End وجود دارد تا با دانش و مهارت برنامه نویسی، کارهای پشت صحنه وب‌سایت و غیرقابل رویت توسط کاربران را انجام دهند. همچنین سیستم‌های اتوماسیون داخلی شرکت نیز به برنامه نویسی توسط یک توسعه دهنده Back-End نیازمند است.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام توسعه دهنده Front-End در شاتل

با توجه به اینکه هرکدام از محصولات شاتل نیاز به وب‌سایت یا اپلیکیشن دارند، نیاز است تا توسعه دهنده Front-End قسمت جلوی وب‌سایت که توسط کاربران ملاحظه می‌شود را برنامه‌نویسی و طراحی نماید. این موضوع شامل سیستم های اتوماسیون داخلی شرکت هم می شود.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مدیر محصول / مدیر پروژه در شاتل

با توجه به اینکه گروه شرکت‌های شاتل، محصولات متنوع و گوناگونی دارند، به یک تیم متخصص در زمینه مدیریت محصول نیاز است. مدیر محصول مسئول استراتژی، نقشه راه و تعریف ویژگی برای یک محصول یا خط محصول است که شامل مواردی همچون پیش‌بینی، بازاریابی، مسئولیت‌های سود و زیان و… است.

مدیر محصول بر اساس نیازهای مشتریان و تجزیه و تحلیل شرایط بازار یک چشم‌انداز و استراتژی منحصر به فرد از محصول ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه شرکت محصولات متنوعی دارد، لازم است تا مدیران ارشد محصول، مدیران محصول و کارشناسان محصول را استخدام کند و هرکدام از فیچرها، محصولات و لاین‌ها را جهت بهبود و توسعه در اختیار آنها قرار دهد. اگر توسعه هر کدام از این محصولات جدید، به صورت یک پروژه در نظر گرفته شود، مدیران پروژه هم با داشتن مهارت‌های توسعه محصول، می توانند این مسئولیت را به خوبی انجام دهند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام متخصص مالی در شاتل

هر مجموعه‌ای به متخصصین مالی جهت امور مختلف مالی، حسابداری و تامین مالی دارد که مجموعه شرکت‌های شاتل نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام متخصص بازاریابی و فروش در شاتل 

هر مجموعه اقتصادی برای فروش بیشتر محصولات، نیاز به تیم متخصص در زمینه بازاریابی و فروش دارد تا بتواند محصولات خود را به آنها عرضه کند. مجموعه بزرگ شاتل نیز از این قاعده مستثنی نیست. هم خدمات قدیمی‌تر این شرکت مانند اینترنت پرسرعت و هم خدمات جدیدتر مانند نماوا، شاتل تاک، شاتل تاک سازمانی، شاتل موبایل و FMC نیازمند بازاریابی و فروش حرفه‌ای هستند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس پشتیبانی مشتریان در شاتل

با توجه به اینکه تنها یکی از محصولات شرکت شاتل، یعنی اینترنت پرسرعت، به بیش از 800 مکان مجزا و بیش از سه میلیون کاربر ارائه می‌شود، افراد زیادی هر روز با بخش پشتیبانی شرکت تماس می‌گیرند مواردی را در زمینه‌های فنی، صورت حساب مالی، نحوه ثبت نام یا تمدید پلن، مشکلات احتمالی پیش آمده و... با کارشناسان پشتیبانی شرکت مطرح می‌کنند. به همین دلیل، شرکت شاتل به تعدادی کارشناس پشتیبانی مشتریان نیاز دارد. 

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

موقعیت های همکاری شرکت شاتل در سایت های استخدامی و کاریابی

در ادامه، صفحات دعوت به همکاری و استخدام شرکت شاتل در سایت های مختلف استخدامی و کاریابی، آمده است.

  • صفحه همکاری با شاتل: (+)
  • پروفایل شاتل در جابینجا: (+)
  • صفحه استخدام سایت شاتل: (+)
  • پروفایل شاتل در ایران تلنت: (+)
  • پروفایل شاتل در ایران استخدام: (+)
  • پروفایل شاتل در جاب ویژن: (+)
  • پروفایل شاتل در کاربوم: (+)
  • پروفایل شاتل در استخدام نیرو: (+)

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی شرکت شاتل

در انتها نیز راه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی شرکت شاتل آورده شده است.

  • آدرس وب‌سایت: (+)
  • کانال تلگرام: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه توئیتر: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • صفحه آپارات: (+)

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۲ دیدگاه برای «شرکت شاتل | فرصت ‌های اشتغال و استخدام شاتل + منابع آموزش و آزمون استخدام»

اشتغال در هر کار منظور بالا بردن افکار باشد!

اینا همش یه رویای پوچ و تو خالیه

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *