شرکت داده پردازی رسپینا | فرصت های شغلی و استخدام داده پردازی رسپینا + منابع آموزش و آزمون استخدام

۲۲۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۹ دقیقه
شرکت داده پردازی رسپینا | فرصت های شغلی و استخدام داده پردازی رسپینا + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به «شرکت داده پردازی رسپینا» می‌پردازیم. شرکت رسپینا ارائه دهنده راهکارهای ارتباطی برای سازمان‌های کوچک و متوسط به شمار می‌رود. به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اوپراتورهای دارای گواهی FCP در حوزه پهنای باند اختصاصی، شرکت داده پردازی رسپینا خدمات اینترنت و سایر خدمات ارتباطی را به بیش از پنج هزار شرکت سازمانی در طول ۱۸ سال و در سطح بیش از ۳۱ استان کشور ارائه کرده است. هدف اصلی شرکت رسپینا ، پوشش تمام نیازمندی‌های ارتباطی یک سازمان است.

شرکت داده پردازی رسپینا خدمات مختلفی از جمله پهنای باند اختصاصی، خدمات تلفن ثابت سازمانی (Nexfon)، خدمات اشتراک فضای دیتاسنتر و اینترنت پرسرعت برای برج‌ها و مجتمع‌های ساختمانی را ارائه می‌دهد. شرکت رسپینا با هدف فراهم‌سازی خدمات اینترنت، گسترش صنعت IT، طراحی و تولید نرم‌افزارهای کاربردی و تجارت الکترونیک پا به عرصه وجود گذاشته است. در ادامه به شرح مختصر تاریخچه کوتاه شرکت رسپینا پرداخته‌ایم.

تاریخچه کوتاه شرکت داده پردازی رسپینا

شرکت داده پردازی رسپینا در سال ۱۳۸۱ شمسی با هدف ارائه خدمات اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری بنیان‌گذاری شده است. موسسین رسپینا از متخصصین رشته‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار هستند و سابقه فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی را در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات دارند. با توجه به گسترش فعالیت‌ها در سطح کشور و بنابر کسب گواهینامه FCP، رسپینا خدمات خود را از سال ۱۳۹۳ به سراسر ایران ارائه می‌دهد.

رسپینا تاکنون برای بیش از ۵ هزار سازمان و بیش از ۴۰ شرکت اوپراتور شبکه ثابت، راهکارهای ارتباطی و خدمات اینترنت فراهم ساخته است. تجربه غنی رسپینا در طول سال‌های اخیر و همچنین سرمایه انسانی وسیع (بیش از ۷۰۰ پرسنل ثابت و غیرثابت) منجر به درک عمیق شرکت از نیازهای کوچک و بزرگ صنایع و کسب و کارهای خصوصی و عمومی شده است. در ادامه این مقاله به معرفی محصولات و خدمات شرکت رسپینا پرداخته می‌شود.

تاریخچه کوتاه شرکت داده پردازی رسپینا

محصولات و خدمات شرکت داده پردازی رسپینا

همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان شد، محصولات و خدمات شرکت داده پردازی رسپینا در حوزه شبکه، ارتباطات و اینترنت است. خدمات اصلی این شرکت را می‌توان به چهار دسته اصلی اینترنت اختصاصی، خدمات تلفن ثابت (Nexfon)، خدمات تجمیعی مرکز داده و اینترنت برای برج‌ها و مجتمع‌های ساختمانی تقسیم کرد. در ادامه این بخش به شرح هر یک از این خدمات پرداخته شده است.

خدمات پهنای باند اختصاصی شرکت رسپینا

دسترسی به اینترنت پر سرعت و پایدار یکی از نیازمندی‌های ضروری هر کسب و کاری به حساب می‌آید. اما اینترنت اشتراکی دارای محدودیت‌هایی است و کاربرد چندانی برای سازمان‌ها ندارد. اینترنت اشتراکی در بسیاری از موارد مشکلاتی را برای سازمان‌های بزرگ، متوسط و حتی کوچک به وجود می‌آورد.

در این راستا، خدمات پهنای باند اختصاصی رسپینا یا همان «اینترنت سازمانی» به شرکت‌ها و سازمان‌ها امکان می‌دهد تا به اینترنت فوق سریع، با Latency پایین و با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند. این خدمات به طور کاملاً اختصاصی ارائه می‌شوند و کیفیت آن‌ها به صورت تمام وقت توسط تیم پشتیبانی رسپینا تضمین شده است.

خدمات اینترنت اختصاصی شرکت داده پردازی رسپینا

پهنای باند اختصاصی رسپینا یک اتصال «Business-to-Business» به اینترنت محسوب می‌شود و به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا از امکانات بهتر و امن‌تر برای ارسال و دریافت اطلاعات نسبت به رقیبان خود بهره‌مند شوند. خدمات اینترنت اختصاصی رسپینا برای مشترکین خطوط رادیویی، فیبر نوری و همچنین VPLS در بستر پلتفرم‌های مخابراتی شرکت زیرساخت قابل ارائه است.

رسپینا با بیش از ۴۶۰ پاپ‌سایت وایرلس و رویکردی نوین برای راه‌اندازی خدمات، دسترسی اینترنت اختصاصی را به سازمان‌های مختلف خصوصی و عمومی ارائه می‌دهد و آماده فراهم ساختن پهنای باند حتی از ظرفیت‌های پایین تا سطوح STM1 است.

خدمات تلفن ثابت سازمانی شرکت رسپینا

شرکت داده پردازی رسپینا خدمات تلفن ثابت سازمانی خود را به نوعی نسل بعدی این نوع خدمات می‌نامد. خدمات تلفن ثابت سازمانی شرکت رسپینا با نام «نکسفون» (Nexfon) ارائه می‌شود. نکسفون، خدمات تلفن زمینی سازمانی شرکت رسپینا ، مبتنی بر اینترنت و پروتکل VoIP است.

نکسفون دو نوع راهکار و خدمات را برای بهبود کیفیت ارتباطات سازمانی ارائه می‌دهد. یکی «Nexfon Pro» (PBX تحت میزبانی) و دیگری «Nexfon Prime» (مبتنی بر SIP Trunk) است.

خدمات تلفن ثابت سازمانی شرکت داده پردازی رسپینا

خدمات Nexfon Pro شرکت رسپینا

Nexfon Pro اولین سامانه VoIP سازمانی مبتنی بر فضای ابری در ایران است. Nexfon Pro برای سازمان‌های کوچک و متوسط انتخاب مطلوبی به حساب می‌آید و ویژگی‌هایی از جمله کاهش هزینه مکالمات، عدم نیاز به تجهیزات و سرورها و امکان دسترسی به تمام نقاط کشور را به همراه دارد. در واقع، Nexfon Pro یک مرکز تلفن مجازی است که امکاناتی نظیر IVR، صف تماس، ضبط تماس، گزارش تماس و فاکس بر خط را ارائه می‌دهد.

خدمات Nexfon Prime شرکت رسپینا

Nexfon Prime یک سرویس تلفن سازمانی مبتنی بر SIP Trunking به حساب می‌آید. Nexfon Prime برای کسب و کارهایی مناسب است که تجهیزات و پرسنل حرفه‌ای VoIP را در اختیار دارند و در حال حاضر به دنبال راهی برای افزایش ظرفیت و کیفیت تماس‌ها و در عین حال کاهش هزینه‌های ارتباطی خود هستند. کلیه خدمات Nexfon در رسپینا شامل پشتیبانی ۲۴ ساعته است و پرسنل بخش پشتیبانی همواره پاسخگوی مشکلات احتمالی و دغدغه‌های مشتریان در اسرع وقت هستند.

خدمات اشتراک فضای دیتاسنتر شرکت رسپینا

ایجاد بستر لازم برای حضور پایدار و دسترس‌پذیری دائمی و با کیفیت بالا در اینترنت به سرمایه‌گذاری هنگفت در حوزه مالی و منابع انسانی وابسته است. بنابراین، ممکن است برای شرکت‌هایی که نیاز به چنین خدماتی دارند، صرفه اقتصادی لازم وجود نداشته باشد. بدین سبب، شرکت داده پردازی رسپینا خدمات اشتراک فضای دیتاسنتر (Colocation) را به شرکت‌ها و سازمان‌ها برای رفع موانع و جلوگیری از خروج غیر ضروری ترافیک داده‌ها از کشور، ارائه می‌دهد.

با فراهم ساختن فضای تجهیز شده دارای یک سیستم امنیتی پیشرفته برای سازمان‌ها و شرکت‌ها، رسپینا این امکان را برای آن‌ها به وجود آورده است تا سرورها و تجهیزات خود را با هزینه پایین و بدون نیاز به پشتیبانی و نگهداری دایر کنند.

خدمات اشتراک فضای دیتاسنتر شرکت داده پردازی رسپینا

خدمات اینترنت برج‌ها و مجتمع‌ها در شرکت رسپینا

پس از سال‌ها ارائه پهنای باند اختصاصی برای مشتریان، با تمام امکانات و مزایایی که به همراه داشته است، شرکت داده پردازی رسپینا تصمیم گرفت خدمات خود را به مصارفی با جنبه عمومی بیش‌تر گسترش دهد. به این سبب، رسپینا ارائه اینترنت پر سرعت به برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری را نیز در سبد محصولات خود فراهم ساخته است. بسیاری از ساکنین برج‌ها دسترسی به اینترنت اختصاصی و زیرساخت‌های لازم برای خدمات ADSL را در اختیار ندارند.

خدمات اینترنت برج‌ها و مجتمع‌ها در شرکت داده پردازی رسپینا

با استفاده از سرویس اینترنت رسپینا، تمام ساکنین می‌توانند از اینترنت پر سرعت و با کیفیت بدون نیاز به درگیر شدن با فرآیند اداری یا انتظار طولانی برای تخصیص پورت در مراکز مخابراتی، بهره‌مند شوند. این نوع خدمات اینترنتی به عنوان بهترین و موثرترین راهکار برای برج‌ها و مجتمع‌هایی به حساب می‌آيد که دارای خطوط تلفن فیبر نوری هستند. زیرا سایر روش‌های رایج دریافت سرویس اینترنت (مثل اینترنت ADSL) برای چنین محل‌هایی امکان‌پذیر نیستند.

موقعیت‌های شغلی و استخدام شرکت داده پردازی رسپینا

شرکت داده پردازی رسپینا یک شرکت بزرگ در حوزه IT به حساب می‌آید و یکی از اهداف اصلی این شرکت ایجاد اشتغال است. بر این اساس، رسپینا موقعیت‌ها و عناوین شغلی بسیاری را به کارجویان ارائه می‌دهد. در این بخش، برخی از موقعیت‌های شغلی مهم این شرکت معرفی و به دنبال آن مجموعه‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط با هر جایگاه شغلی نیز فهرست شده‌اند تا علاقه‌مندان بتوانند با گذراندن این دوره‌ها خود را برای هر یک از موقعیت‌های شغلی مورد نظر آماده سازند.

استخدام کارشناس فنی وایرلس در شرکت رسپینا

یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت شرکت داده پردازی رسپینا در ارتباط با ارائه سرویس اینترنت است. ارائه سرویس اینترنت توسط شرکت رسپینا در دو حوزه «پهنای باند اختصاصی» و «ارائه اینترنت به برج‌ها و مجتمع‌ها» انجام می‌شود. یکی از روش‌های رایج ارائه خدمات اینترنت در هر دوی این حوزه‌ها، ارائه سرویس وایرلس است.

سرویس اینترنت وایرلس به این صورت ارائه می‌شود که شرکت ارائه دهنده تعدادی پاپ‌سایت (Pop-Site) در نقاط مرتفع و از پیش تعیین شده بر پا می‌سازد. سپس در صورت مثبت بودن امکان‌سنجی، یک اتصال وایرلس از محل مشتری به نزدیک‌ترین و بهترین پاپ‌سایت برقرار می‌شود و به این طریق مشترکین می‌توانند از اتصال اینترنت بهره‌مند شوند.

به این اتصال نقطه به نقطه از پاپ‌سایت به محل ارائه سرویس، «اتصال Point-to-Point» نیز گفته می‌شود. هم برای راه‌اندازی پاپ‌سایت و هم برای امکان‌سنجی و نصب سرویس برای مشتریان، شرکت رسپینا نیاز به کارشناس فنی وایرلس دارد.

مسئولیت‌های اصلی یک کارشناس وایرلس در شرکت رسپینا شامل نصب و راه‌اندازی لینک‌های رادیویی (Point-to-Point) و کار با تجهیزات وایرلس است. از جمله توانمندی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای موقعیت شغلی کارشناس وایرلس در شرکت رسپینا می‌توان به آشنایی با Network+‎، آشنایی با میکروتیک و توانایی انجام تنظیمات رادیویی دستگاه‌ها اشاره کرد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:

استخدام کارشناس پشتیبانی مرکز تماس (ADSL) در رسپینا

شرکت داده پردازی رسپینا روی خطوط تلفن سرویس اینترنت ADSL اختصاصی به سازمان‌ها ارائه می‌دهد. به همین منظور برای پشتیبانی از ارائه سرویس ADSL، همواره در این شرکت نیاز به کارشناس پشتیبانی مرکز تماس وجود دارد. به طور قطع یک کارشناس پشتیبانی مرکز تماس باید آشنایی لازم را با فناوری ADSL داشته باشد و به اندازه کافی از ساز و کار این نوع سرویس‌ها آگاه باشد.

همچنین، آشنایی به مفاهیم مقدماتی شبکه‌های کامپیوتری، تسلط به تنظیمات انواع مودم‌های ADSL، آشنایی با مفاهیم Accounting و پورتال‌های ADSL، آشنایی کافی با تنظیمات DSLAM و آشنایی با مفاهیم CCNA از جمله مهارت‌های لازم برای استخدام در این سمت شغلی به حساب می‌آیند. همچنین، یک کارشناس مرکز تماس باید دارای روابط عمومی بالا، صبوری، روحیه کار تیمی، انعطاف‌پذیری بالا و مسئولیت‌پذیری باشد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:

استخدام کارشناس پشتیبانی فنی (NOC) در شرکت رسپینا

یک کارشناس پشتیبانی فنی (NOC) در شرکت رسپینا باید برنامه‌ریزی و کلیه کارهای مرتبط با پاسخگویی، نظارت و تشخیص مشکلات مشتریان را انجام دهد. کارشناس پشتیبانی فنی باید با مفاهیم نظری و کاربردی اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری آشنایی داشته باشد.

همچنین، این فرد باید به راه‌اندازی، پیکربندی و عیب‌یابی شبکه‌های متوسط تا بزرگ مسلط باشد. یکی دیگر از شرایط استخدام کارشناس پشتیبانی فنی در شرکت داده پردازی رسپینا ، داشتن مدک CCNA است. چنین فردی باید علاوه بر دانش فنی، با اصول مشتری مداری و روابط عمومی نیز آشنایی داشته باشد.

استخدام کارشناس پشتیبانی فنی (NOC) در شرکت داده پردازی رسپینا

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:

استخدام کارشناس فنی (VoIP) در شرکت رسپینا

یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت رسپینا، نکسفون است که مبتنی بر VoIP عمل می‌کند و در این دسته از خدمات، شرکت رسپینا خدمات تلفن ثابت بر پایه VoIP ارائه می‌دهد. در این راستا، رسپینا در موقعیت شغلی کارشناس فنی (VoIP) به استخدام افراد واجد شرایط اقدام می‌کند.

افراد باید برای این موقعیت شغلی به مفاهیم VoIP تسلط داشته باشند. همچنین، آشنایی با Elastix و Asterisk از دیگر شرایط این موقعیت شغلی است. علاوه بر آن، یک کارشناس فنی VoIP باید در خصوص سیستم عامل لینوکس و مفاهیم شبکه نیز اطلاعات لازم را داشته باشد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:

استخدام کارشناس DevOps در شرکت رسپینا

DevOps یکی از زمینه‌های شغلی به سرعت در حال رشد حوزه IT به شمار می‌رود و اکثر شرکت‌ها نیازمند به کارگیری افراد توانمند در حوزه DevOps هستند. یک کارشناس DevOps در شرکت رسپینا باید دارای پیشینه قوی در مدیریت و کاربری لینوکس باشد.

این فرد باید تجربه کافی در حوزه مدیریت پایگاه داده (MySQL و PostgreSQL) را کسب کرده باشد. کارشناس DevOps در شرکت رسپینا باید مفاهیم بنیادی شبکه‌های کامپیوتری، TCP/IP و سرویس‌های وابسته به آن را به خوبی درک کند.

استخدام کارشناس DevOps در شرکت داده پردازی رسپینا

همچنین، آشنایی با ابزارهای اتوماسیون مثل Puppet ،Chef و Ansible از دیگر شرایط احراز این موقعیت شغلی به حساب می‌آید. علاوه بر این، یک کارشناس DevOps باید با مفاهیم Load Balancing، راهکارهای High Availability و مفاهیم ‌Shared Storage مانند GlusterFS آشنا باشد. در نهایت، آشنایی کارجو با مفاهیم برنامه‌نویسی و توسعه Shell و پایتون نیز از دیگر نیازمندی‌های موقعیت شغلی کارشناس DevOps در شرکت رسپینا به حساب می‌آید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:

موقعیت‌های استخدام شرکت داده پردازی رسپینا در سایت‌های استخدامی

فهرستی از موقعیت‌های استخدام شرکت داده پردازی رسپینا در سایت رسمی این شرکت و سایر سایت‌های کاریابی در ادامه ارائه شده است.

  • صفحه استخدام سایت شرکت داده پردازی رسپینا: (+)
  • پروفایل شرکت رسپینا در جابینجا: (+)
  • پروفایل رسپینا در جاب ویژن: (+)
  • پروفایل رسپینا در ایران تلنت: (+)
  • پروفایل شرکت رسپینا در ایران استخدام: (+)
  • پروفایل رسپینا در کاربوم: (+)

راه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی شرکت داده پردازی رسپینا

در این بخش پایانی، راه‌های ارتباطی و آدرس شبکه‌های اجتماعی شرکت داده پردازی رسپینا فهرست شده‌اند:

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • ایمیل ارتباط با شرکت: info@respina.net
  • تلفن ارتباط با شرکت: ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۰۰ ، ۱۵۹۹

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *