شرکت اسنپ | فرصت های اشتغال و استخدام اسنپ + منابع آموزش و آزمون استخدام

۶۴۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۹ دقیقه
شرکت اسنپ | فرصت های اشتغال و استخدام اسنپ + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت اسنپ می‌پردازیم. شرکت اسنپ یک سرویس هم‌سفری آنلاین در ایران است که برای نخستین بار، پای تاکسی‌های آنلاین را به کشور باز کرد. شرکت «ایده گزین ارتباطات روماک»، سازنده اسنپ، طی سال ۱۳۹۳ سرویس تاکسی آنلاین خود را راه انداخت، اما کسب‌وکار اسنپ صرفا به همین حوزه محدود نبود و در تمام سال‌هایی که از آغاز به کار این مجموعه می‌گذرد، هلدینگ «گروه اینترنتی ایران» که مالک اسنپ به حساب می‌آید با پشت سر گذاشتن رشدی تصاعدی، نه‌تنها به میلیون‌ها کاربر در ایران دست پیدا کرده، بلکه چندین سرویس و استارتاپ برجسته‌ی دیگر نظیر «بامیلو»، «اسنپ‌فود»، «اسنپ‌روم»، «اسنپ‌تریپ»، «اسنپ‌مارکت» و «اسکانو» را نیز تحت مدیریت خود در آورده است.

اسنپ اکنون بیشتر از اینکه یک تاکسی اینترنتی باشد، یک سوپراپ است که مجموعه‌ای از خدمات مختلف را در خود جای می‌دهد: از سفارش تاکسی و موتور و وانت گرفته تا خدمات درمانی، خدمات سوپر مارکتی و رزرو هتل و بلیت سفر. این موفقیت و گستردگی فعالیت تا حد زیادی مدیون سرمایه‌گذاری دو مجموعه بزرگ ایرانسل و همینطور شرکت آفریقایی MTN بوده. به عنوان مثال شرکت ایرانسل در سال ۱۳۹۵ رقمی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار روی اسنپ سرمایه‌گذاری کرد و به این ترتیب فضای رشد هرچه بیشتر مهیا شد.

تاریخچه کوتاه شرکت اسنپ

لوگوی قدیمی اسنپ

شرکت ایده گزین ارتباطات روماک در سال ۱۳۹۳ با نام تجاری «اسنپ» راه‌اندازی شد. دکتر ایاد الکسار و دکتر محمو فوز هم‌موسسین این شرکت هستند. شرکت اسنپ کار خود را با تیمی شروع کرد که اعضایی اندک بیشتر از تعداد انگشتان دست داشت و تاکسی اینترنتی آن‌ها طی تابستان سال ۹۳ با برند «تاکسی‌یاب» از راه رسید. با این حال در ماه خرداد سال ۹۴ نام تاکسی‌یاب به اسنپ تغییر کرد و به صورت همزمان، نسخه آزمایشی اپلیکیشن اسنپ هم معرفی شد و در دسترس قرار گرفت.

در دورانی که موبایل‌های هوشمند به همه‌گیری هرچه بیشتر رسیده بودند و دسترسی به اینترنت پرسرعت نیز حداقل در شهرهای بزرگ تبدیل به یک نرم شده بود، اسنپ و رقیبش، تپسی، توانستند تحولی بزرگ در دنیای تاکسی‌رانی به وجود آورند. سامانه هوشمند حمل‌ونقل شرکت اسنپ، اساسا به پلی ارتباطی میان کاربر مسافر و کاربر راننده تبدیل شد و راهکاری ساده‌تر و کم‌دردسرتر نسبت به تاکسی‌ها و آژانس‌ها برای سفرهای داخل شهری بود. در ابتدای راه، قیمت‌گذاری‌های مقرون به صرفه و ایمنی سفرها باعث می‌شد که کاربران با اشتیاق فراوان شروع به استفاده از این سرویس کنند و همین سیاست، مقدمات رشد هرچه بیشتر در سال‌های بعدی را فراهم کرد.

خیلی زود اسنپ دیگر پلتفرمی برای سفارش اتومبیل نبود و کاربران می‌توانستند از آن برای سفارش موتور نیز استفاده کنند؛ چه برای سفرهای درون‌شهری و چه برای ارسال بسته‌های پستی. سپس اسنپ امتیاز یک سایت سفارشی اینترنتی غذا به نام زودفود را خرید و به یک بازار دیگر که حداقل آن زمان خالی از رقیب جدی بود ورود کرد. زودفود در گذر زمان تبدیل به اسنپ‌فود شد و در کنار سرویس هم‌سفری شرکت اسنپ، بیشترین میزان سود را برای این شرکت به ارمغان آورد.

اسنپ‌فود سکوی پرتاب اسنپ به سمت جاه‌طلبی‌های هرچه بیشتر بود. تا جایی که امروز نام «اسنپ» به مترادفی برای سوپر اپلیکیشنی تبدیل شده که انبوهی از نیازهای مشتریان ایرانی را برطرف می‌کنند. برای مثال سرویس‌های رزرو هتل و بلیت از طریق «اسنپ‌تریپ» از راه رسیدند، سپس اسنپ در همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار سرویس «اسنپ‌مارکت» را برای خرید خواربار راه‌اندازی کرد و در دورانی پاندمی کرونا ویروس هم سرویس «اسنپ‌دکتر» دسترسی به مشاوره‌های پزشکی از راه دور و همینطور پشت سر گذاشتن تست‌های کووید-۱۹ در منزل را امکان‌پذیر کرد.

محصولات اسنپ

در ۷ سالی که از شروع به کار شرکت اسنپ می‌گذرد، شاهد پیشرفت‌های گسترده در کسب‌وکار آن بوده‌ایم و عبارت «اسنپ» اگرچه ذاتا به سرویس هم‌سفری آنلاین شرکت اشاره دارد، اما گستره وسیعی از سرویس‌های دیگر را نیز در بر می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. تمامی این سرویس‌ها گرچه یک اپلیکیشن مستقل برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS دارند و اساسا مجزا از یکدیگر عمل می‌کنند، اما به صورت یک‌جا در سوپر اپلیکیشن اسنپ قرار گرفته‌اند و به این ترتیب دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است. سوپراپ اسنپ ۴۱.۴ میلیون کاربر دارد که حدودا ۹.۵ میلیون نفر از آن‌ها در همان سال شروع به استفاده از این اپلیکیشن کرده‌اند.

اسنپ و اسنپ باکس

لوگوی اسنپ

شرکت اسنپ اصلی‌ترین و سودده‌ترین سرویس شرکت ایده گزین ارتباطات روماک به حساب می‌آید. این سرویس هم‌سفری آنلاین، به اتصال مشتریان و رانندگان فراهم می‌پردازد و امکان درخواست آنلاین تاکسی را به صورت ۲۴ ساعته و طی ۷ روز هفته فراهم می‌آورد. کاربران اسنپ در ابتدا تنها قادر به سفارش تاکسی در سنتی‌ترین معنای آن بودند. اما در گذر زمان این سرویس گسترش یافت و شامل تاکسی موتوری و موتور پیک هم شد. اما کار همین‌جا به پایان نرسید و اکنون سرویس هم‌سفری اسنپ به تنهایی میزبان چند زیرشاخه دیگر است: اسنپ اکو که سفرهای مقرون به صرفه را در بر می‌گیرد، اسنپ پلاس که اتومبیل‌هایی لوکس‌تر و در مجموع سفری باکیفیت‌تر در اختیارتان می‌گذارد و در نهایت اسنپ رز که مخصوص بانوان است و رانندگان خانم نیز دارد.

این سرویس هم‌سفری آنلاین بالغ بر ۲.۴ میلیون راننده دارد و به رکورد ۲.۳ میلیون سفر در یک روز نیز دست پیدا کرده است.

اسنپ‌فود

لوگوی اسنپ فود

اسنپ‌فود که پیشتر تحت عنوان زودفود شناخته می‌شد، در سال ۱۳۹۵ به زیرمجموعه تازه‌ی گروه اسنپ تبدیل شد و اکنون یکی از سودده‌ترین تجارت‌های هلدینگ گروه اینترنتی ایران به حساب می‌آید. اسنپ‌فود امکان سفارش غذا از هزاران کترینگ و رستوران در اقصی نقاط ایران را فراهم آورده و دلیوری غذا در عمده موارد به کمک پیک موتوری‌های اسنپ صورت می‌گیرد. این سرویس در ابتدا صرفا برای سفارش غذا از رستوران‌ها و فست‌فودها کاربرد داشت، اما حالا به سایر نیازهای کاربران مانند خریدهای سوپر مارکتی، خرید میوه، خرید نان و حتی شیرینی هم رسیدگی می‌کند.

اسنپ‌دکتر

لوگوی اسنپ دکتر

اسنپ‌دکتر سرویسی است که به صورت خاص در دوران پاندمی کرونا ویروس به کمک کاربران اسنپ آمد. با این سرویس، کاربران به صورت ۲۴ ساعته قادر به برقراری ارتباط با پزشکان و دکترها، دریافت مشاوره، ویزیت شدن و همینطور دریافت نسخه دارویی هستند. از سوی دیگر، اسنپ امکان پشت سر گذاشتن تست کرونا در منزل را برای مشتریان خود به ارمغان آورد. اسنپ‌دکتر گستره‌ وسیعی از حوزه‌های پزشکی را در بر می‌گیرد و در آن متخصصین گوش و حلق و بینی، دندان، ارتوپد، سلامت عمومی، بارداری و روان‌شناسی را خواهید یافت.

اگرچه این سرویس هنوز در ابتدای راه به سر می‌برد، اما در نخستین سال فعالیت توانست به رکورد ۳۴۷۵ مشاوره پزشکی در تنها یک روز دست پیدا کند.

اسنپ‌تریپ

لوگوی اسنپ تریپ

اسنپ‌تریپ آمده که اساسی‌ترین نیازهای افرادی که برای سفر داخل یا خارج کشور برنامه‌ریزی می‌کنند را برطرف سازد. این سرویس اجازه می‌دهد که به رزرو هتل و ویلا در نقاط مختلف کشور بپردازید یا اینکه بلیت‌های هواپیما، قطار و اتوبوس را به مقاصد مختلف دریافت کنید. جزییات چندانی راجع به میزان محبوبیت این سرویس میان کاربران یا رفتارهای آن‌ها در این سرویس منتشر نشده، اما اسنپ در گزارش سال ۱۳۹۹ خود خبر از رشد سالانه ۱۶۹ درصدی داد.

اسنپ فین‌تک

اسنپ فین‌تک مجموعه‌ای از سرویس‌های اعتباری و همینطور سرویس‌هایی مانند بیمه، شارژ سیم‌کارت، خرید بسته‌ی اینترنت، پرداخت قبض و خدمات مربوط به سرمایه‌گذاری، بخش مالی و سرمایه‌گذاری را در بر می‌گیرد. اسنپ می‌گوید که تلاش دارد با ارائه‌ی راه‌ حل‌های مالی نوین، فعالیت‌ در این حوزه را برای کاربران آسان‌تر کند. اسنپ فین‌تک در نخستین سال فعالیت خود به رشد قابل توجه ۷۲۷ درصدی دست پیدا کرد و از این بابت یکی از نویدبخش‌ترین سرویس‌های جدید اسنپ تلقی می‌شود.

اسنپ‌مارکت

لوگوی اسنپ مارکت

اسنپ‌مارکت ثمره همکاری اسنپ با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار بود و به سهولت هرچه بیشتر خرید خواربار، خصوصا در دوران پاندمی کووید-۱۹ کمک کرد. کاربران با استفاده از سرویس اسنپ‌مارکت قادر به خرید محصولات سوپرمارکتی هستند، اما با این ویژگی مهم که کالاها عمدتا قیمتی پایین‌تر از قیمت رایج بازار دارند و اساسا می‌توانند مقرون به صرفه‌تر از خریدهای عادی تمام شوند.

موقعیت های شغلی و استخدام در شرکت اسنپ + معرفی منابع آموزشی

مجموعه اسنپ سالانه به استخدام صدها نفر در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. در ادامه برخی از مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی این شرکت را تشریح کرده‌ایم و به معرفی منابع آموزشی هر حوزه نیز می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی شرکت اسنپ در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید (کلیک کنید).

شرکت اسنپ فود

استخدام برنامه‌نویس اندروید در شرکت اسنپ

ویترین کسب‌وکار اسنپ، سوپراپ اسنپ و همینطور اپلیکیشن‌هایی است که به صورت جداگانه و مستقل سر از سیستم‌های عامل اندروید و iOS درمی‌آورند. تمام نیازهای کاربران از طریق این اپلیکیشن‌ها برطرف می‌شود و بدون تردید اسنپ حاضر است هر میزان سرمایه و وقت و منابع لازم را به توسعه اپلیکیشن‌های خود اختصاص دهد تا آن‌چه به دست مشتریان فعلی و بالقوه می‌رسد، تجربه‌ای بی‌نقص و روان از کار با بیش از ۱۰ سرویس مختلف باشد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مدیر پروژه نرم‌افزاری در اسنپ

مدیر پروژه نرم‌افزاری کسی است که مسئولیت پیاده‌سازی و اتمام پروژه نرم‌افزاری را برعهده می‌گیرد. چنین شخصی باید به طور کامل با فازهای چرخه حیات توسعه سیستم (SDLC) آشنایی داشته باشد. مدیر پروژه هیچوقت به صورت مستقیم در روند تولید محصول نهایی دخیل نمی‌شود، اما بر تمام فعالیت‌هایی که در روند تولید صورت می‌گیرد کنترل و نظارت دارد. شخص حاضر در این سمت باید از نزدیک پروسه‌های توسعه را پایش کند، به برنامه‌ریزی و اجرایی کردن آن‌ها بپردازد، منابع را به درستی تخصیص دهد، به حفظ ارتباط میان اعضای تیم کمک کند و چالش‌های موجود از نظر هزینه، بودجه، منابع، زمان، کیفیت و رضایت مشتریان را از پیش رو بردارد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس Front-End در اسنپ

برنامه‌نویسان Front-End مسئولیت توسعه بخش‌های واضح یک وب‌سایت یا سرویس را برعهده دارند: بخش‌هایی که مقابل چشم کاربران است و از طریق مرورگر با آن‌ها تعامل می‌شود. فرانت‌اند یک وب‌سایت (یا یک اپلیکیشن موبایل یا اپلیکیشن تحت وب) با زبان‌هایی نظیر HTML و CSS و جاوا اسکریپ نوشته می‌شود. برنامه‌نویسان فرانت‌اند افرادی هستند که با استفاده از این زبان‌ها، وب‌سایتی کاربردی طراحی می‌کند. برخی سایت‌ها تنها با این سه زبان نوشته می‌شوند و برخی دیگر کدهای پنهان بیشتری دارند تا تجربه کار با فرانت‌اند سایت بهبود یابد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس Back-End در اسنپ

برنامه‌نویسان Back-End به توسعه بخش‌های «پنهان» سایت می‌پردازند که کاربران تعامل مستقیمی با آن‌ها ندارند. بک‌اند شامل کارهای پشت صحنه‌ای می‌شود که در برخی پروژه‌های خاص، مزیت‌های بیشتری نسبت به تکنولوژی‌های فرانت‌اند به ارمغان می‌آورند. توسعه‌دهندگان این حوزه معمولا به کار با گستره متنوعی از زبان‌های برنامه‌نویسی می‌پردازند. چنین برنامه‌نویسانی همچنین با همتایان فرانت‌اند خود همکاری می‌کنند تا کدهایشان بیشترین سازگاری ممکن را با بخش جلویی سایت داشته باشند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس Full Stack در اسنپ

برنامه‌نویس Full Stack یک مهندس یا توسعه‌دهنده وب است که هم با فرانت‌اند و هم بک‌اند در یک اپلیکیشن یا وب‌سایت سر و کله می‌زند. این یعنی چنین برنامه‌نویسی باید قادر به رسیدگی به پروژه‌های مختلف مانند دیتابیس‌ها، ساخت وب‌سایت‌های مخصوص کاربران یا حتی همکاری با مشتریان در فاز برنامه‌ریزی پروژه باشد. برنامه‌نویسان فول‌استک با زبان‌های HTML ،CSS ،JavaScript و یک یا چند زبان بک‌اند آشنایی دارند. اکثر توسعه‌دهندگان فول‌استک در یک زبان برنامه‌نویسی بک‌اند خاص هم به تخصص رسیده‌اند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

مرکز تماس و پشتیبانی اسنپ

استخدام مهندس DevOps در اسنپ

مهندس DevOps کسی است که با چرخه حیات توسعه نرم‌افزار کاملا آشنایی دارد و اهمیت استفاده از ابزارهای اتوماسیون را برای توسعه خط لوله‌های دیجیتال درک می‌کند. این مهندس با همکاری با توسعه‌دهندگان و کارمندان بخش آی‌تی می‌پردازد تا بر کدهایی که منتشر می‌شوند نظارت کند. مهندسین DevOps یا توسعه‌دهندگانی هستند که به راه‌اندازی و نظارت بر عملیات‌های شبکه علاقه‌مند شده‌اند یا ادمین‌هایی که عاشق اسکریپت‌نویسی و کدنویسی هستند و می‌خواهند با حرکت به سمت توسعه محصول، به بهبود برنامه‌ریزی تست‌ها و عرضه کدها بپردازند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کپی‌رایتر در اسنپ

کپی‌رایتینگ هنر و علم نوشتن کلمات، صفحات وب و تبلیغات به گونه‌ای است که بتوانند به فروش یک محصول یا سرویس منجر شوند و مشتریان را به دست زدن به کاری خاص ترغیب کند. اساسا کپی‌رایتر مثل فروشنده‌ای می‌ماند که به استخدام یک شرکت در می‌آید تا به مکالمه با مشتریان بپردازد. درحالی که تیم فروش یکی‌یکی به سراغ مشتریان می‌رود، کپی‌رایتر با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی مانند بیلبوردها، تبلیغات روزنامه‌ای، بلاگ پست‌ها و چیزهایی از این دست، به صورت همزمان با هزاران مشتری ارتباط برقرار می‌کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس مرکز تماس در اسنپ

وظیفه اصلی کارشناس مرکز تماس در اسنپ، راهنمایی کردن مشتریان (مسافر و راننده) و همینطور رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها از طریق مکالمه تلفنی است. افرادی که در شغل کارشناسی مرکز تماس به بیشترین موفقیت می‌رسند قدرت بیان و مکالمه بالا دارند. همچنین این کارشناسان باید از مهارت‌های ارتباطی، هوش هیجانی، قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری مناسب برخوردار باشند تا خدمات به بهترین شکل به مسافرین و رانندگان ارائه شوند. آشنایی با مبانی کامپیوتر و اینترنت هم از دیگر پیش‌نیازهای این سمت شغلی به حساب می‌آید.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس فروش در اسنپ

وظیفه کارشناس فروش در اسنپ، جذب و سرپرستی تیم پروموترها و همینطور هماهنگی پروسه‌های کاری آن‌ها است. پروموترها نیز مسئولیت جذب رانندگان جدید در اسنپ را برعهده دارند و محل فعالیت تیم فروش در سطح شهر و به صورت میدانی است. کارشناس فروش باید با نرم‌افزارهای آفیس از قبیل اکسل، ورد و پاورپوینت آشنا باشد، اصول بازاریابی را بشناسد و در سرپرستی تیم فروش از خود توانمندی نشان دهد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

اپلیکیشن اسنپ

موقعیت های استخدام شرکت اسنپ در سایت های استخدامی

  • صفحه استخدام سایت شرکت اسنپ: (+)
  • پروفایل شرکت اسنپ در جابینجا: (+)
  • پروفایل اسنپ در ایران تلنت: (+)
  • پروفایل اسنپ در ایران استخدام: (+)
  • پروفایل اسنپ در جاب ویژن: (+)
  • پروفایل اسنپ در کاربوم: (+)

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی شرکت اسنپ

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • کانال تلگرام: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه توئیتر: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • ایمیل ارتباط با شرکت: (info@snapp.cab)
  • تلفن ارتباط با شرکت: ۰۲۱۴۱۸۴۹۰۰۰

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *