سلامت باتری آیفون (Battery health) چیست؟

۲۵۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
سلامت باتری آیفون (Battery health) چیست؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

خرید گوشی موبایل یکی از آن دست مواردی است که تحقیقات زیادی را برای آن انجام می‌دهیم تا بتوانیم در نهایت، یک گوشی موبایل باکیفیت و مناسب تهیه کنیم. گاهی ممکن است هفته‌ها و حتی ماه‌ها به بررسی گوشی‌های مختلف بپردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. حال به نظر شما مهم‌ترین مواردی که باید در انتخاب یک تلفن همراه باکیفیت در نظر بگیریم کدام‌اند؟ حقیقت این است که هر یک از ما با توجه به استفاده‌ای که از گوشی موبایل داریم، انتظارات متفاوتی از آن خواهیم داشت.

برای مثال افرادی که به گیم علاقه دارند و می‌خواهند از گوشی به عنوان ابزاری برای گیمینگ استفاده کنند، اغلب به گرافیک آن اهمیت بیشتری می‌دهند. از طرف دیگر، کسانی که عکاسی کردن را دوست دارند، طبیعتاً کیفیت دوربین را مورد بررسی قرار می‌دهند بر این اساس گوشی مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. اما یک چیز میان همه افراد مشترک است، همه ما به دنبال گوشی موبایلی هستیم که باتری با کیفیتی داشته باشد که بتواند تا ساعت‌ها شارژ موبایل را حفظ کند. بنابراین باتری تلفن همراه یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنیم. اگر از طرفداران گوشی‌های موبایل شرکت اپل هستید و در حال حاضر نیز از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، با یک مقاله کاربردی درباره سلامت باتری آیفون همراه تیم آموزش تعمیر موبایل کافه آموزشگاه باشید.

سلامت باتری آیفون چیست؟

زمانی که یک گوشی موبایل نو را خریداری می‌کنید و برای اولین بار شارژ می‌کنید، انتظار می‌رود باتری موبایل تا حداکثر ظرفیت خود شارژ شود و برای مدت قابل قبولی نیز شارژ را نگه دارند. این روزها تلفن‌های همراه جدید در مقایسه با گوشی‌های قدیمی‌تر، باتری‌های بسیار قدرتمندی دارند که می‌توانند تا ساعت‌ها شارژ را حفظ کنند و موبایل را روشن نگه دارند. با این حال پس از مدتی استفاده می‌بینید که قدرت و توان باتری کاهش یافته و ظرف مدت زمان کمتری خالی می‌شود. حتی ممکن است برای شارژ شدن نیز به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. در این حالت متوجه می‌شویم که باتری نسبت به حالت اولیه خود، دارای توان کمتری است و با گذشت زمان و استفاده بیشتر از گوشی، این مسئله تشدید می‌شود.

با وجود آنکه گوشی‌های آیفون را می‌توان از هر نظر پیشتاز بازار موبایل دانست، اما نمی‌توان منکر مشکلات کاربران با باتری این گوشی شد. اغلب گوشی‌های آیفون به نسبت سایر امکانات خود، باتری چندان قدرتمندی نداشته‌اند، البته این مسئله در سری‌های جدیدتر این برند کمتر به چشم می‌خورد. نکته مهم اینجاست که باتری‌های آیفون اغلب تا مدت‌های طولانی مانند روز اول کار می‌کنند و این نقطه قوت آن‌هاست. با این حال، باتری گوشی آیفون نیز همچون سایر گوشی‌های موبایل بعد از مدتی دچار خرابی می‌شود و کمتر می‌توانند انرژی را در خود ذخیره کند.

باتری هلث آیفون چیست؟

در یک توضیح مختصر، باتری هلث آیفون عددی است که بر اساس درصد بیان شده و نشان‌دهنده ظرفیت باقی‌مانده از کل ظرفیت اولیه باتری است. در واقع درصد battery health به شما نشان می‌دهد که تا به الان چه میزان از توان باتری را استفاده کرده‌اید و تا چه مدت دیگر می‌توانید از آن استفاده کنید.

این معیار در سال 2018 و هم‌زمان با معرفی ios 11.3 از طرف کمپانی اپل معرفی شد. طبق این معیار هرقدر سلامت باتری آیفون شما به 100 نزدیک‌تر باشد، باتری در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد. طبق بررسی‌های انجام شده، battery health گوشی‌های آیفون پس از گذشت یک سال، به 95 درصد می‌رسد. این در حالی است که در سایر گوشی‌ها ممکن است باتری هلث برابر با 80 درصد باشد. همین مسئله نشان‌دهنده قابل قبول بودن سلامت باتری آیفون و کارایی مطلوب آن است. نکته مهم اینجاست که اگر سلامت باتری آیفون به کمتر از 70 درصد برسد، باید باتری موبایلتان را عوض کنید، چراکه کارایی باتری بسیار کم شده و حالا ضعیف‌تر از آن است که بتوانید از آن استفاده کنید.

چگونه درصد سلامت باتری آیفون را بفهمیم؟

برای آنکه از درصد باتری هلث آیفون مطلع شوید، کافی است چند مرحله ساده را انجام دهید. برای این کار باید ابتدا وارد قسمت settings شوید و سپس گزینه battery را انتخاب کنید. در ادامه با کلیک روی گزینه battery health می‌توانید از درصد سلامت باتری آیفون مطلع شوید. در اغلب مواقع درصدی که مشاهده می‌شود، درصدی بیشتر از 80 است، چرا که در گوشی‌های آیفون معمولاً باتری هلث پس از 500 چرخه شارژ به 80 می‌رسد.

حال اگر درصد سلامت باتری موبایل شما کمتر از 70 درصد بود، طبق گفته‌های پیشین باید باتری موبایل را تعویض کنید. جالب است بدانید که با کمی دانش و مهارت، می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید و باتری موبایل را تعویض کنید. اگر به این کار علاقه مندید، بد نیست سری به وب‌سایت آموزشی «کافه آموزشگاه» بزنید و از آموزش تعمیرات موبایل کافه آموزشگاه استفاده کنید. کافه آموزشگاه بهترین و دقیق‌ترین آموزش‌ها درباره تعمیرات آیفون، تعمیرات اندروید و موارد دیگر در حوزه تعمیر موبایل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم؟

حال که با مفهوم «سلامت باتری آیفون» آشنا شدید، بهتر است با چند راهکار ساده، battery health آیفون را افزایش دهید و آن را برای مدت طولانی‌تری سالم نگه دارید. چند مورد از این راهکارها در ادامه بیان شده‌اند:

  • تنظیمات تلفن همراه را به نحوی تغییر دهید که انرژی کمتری را مصرف کنند. برای مثال می‌توانید نور صفحه را کم کنید و از تصاویر متحرک برای پس زمینه استفاده نکنید.
  • نکته دیگر خاموش کردن آپشن‌هایی است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. در صورت عدم استفاده از اینترنت بهتر است دسترسی به شبکه را خاموش کنید و wifi را نیز خاموش کنید.
  • موقعیت مکانی، بلوتوث و موارد این چنینی را نیز خاموش کنید.
  • تازه‌سازی پس زمینه را غیرفعال کنید.
  • باتری را تا 100 درصد شارژ نکنید و نگذارید به صفر هم برسد.

توجه داشته باشید به هر میزان که فشار کمتری به باتری گوشی بیاورید و کمتر از آن استفاده کنید، باتری برای مدت طولانی‌تری سالم می‌ماند. با این راهکارهای ساده می‌توانید سلامت باتری آیفون خود را حفظ کنید و باتری را سالم نگه دارید.

کلام آخر

در این مقاله به پرسش «سلامت باتری آیفون چیست» پاسخ دادیم و راهکارهایی را نیز برای حفظ سلامت باتری ارائه کردیم. حال می‌دانید که برای دریافت آموزش تعمیر موبایل و تعویض باتری آیفون درصورت خراب شدن، می‌توانید به وب‌سایت آموزشی کافه آموزشگاه مراجعه کنید. به هیچ عنوان این آموزش‌های هیجان‌انگیز را از دست ندهید.

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *