بهترین سایت های فریلنسری ایران – معرفی سایت های انجام پروژه

۳۵۷۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
بهترین سایت های فریلنسری ایران – معرفی سایت های انجام پروژه

چه دلتان بخواهد رییس خودتان باشید، چه به آزمون و خطا با یک مسیر شغلی تازه بپردازید و چه پروژه‌هایی جداگانه از شغل اصلی خود دریافت کنید تا به علایق خود برسید، زندگی فریلنسری می‌تواند همان مسیری باشد که مدت‌ها آرزویش را کرده‌اید. این روزها افراد زیادی را می‌بینیم که خود را فریلنسر معرفی می‌کنند و رویکرد کاری آن‌ها گاهی گنگ به نظر می‌رسد. در این مقاله قصد داریم شما را با معنای عبارت «فریلنسر» آشنا کنیم، از ساز و کار زندگی فریلنسری بگوییم و همچنین به معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایران بپردازیم که دریافت پروژه و همکاری با مشتریان را آسان می‌کنند.

فریلنسری به چه معناست؟

فریلنسری یا فریلنسینگ رویکردی قراردادی است که در آن، شخص به جای این‌که توسط تنها یک سازمان جذب و استخدام شود، از مهارت‌ها و تخصص خود برای خدمت‌رسانی به چندین مشتری به صورت همزمان استفاده می‌کند.

اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، فریلنسینگ بدین معناست که شما از مهارت‌ها، تحصیلات و تجارب خود برای همکاری با مشتریان گوناگون استفاده می‌کنید و بدون تعهد به تنها یک کارفرما، پروژه‌های متعددی را به انجام می‌رسانید. میزان پروژه‌ها و وظایفی که بر عهده می‌گیرید نیز کاملا به توانایی‌های شما وابسته است.

در زندگی فریلنسری، شخص معمولا به سراغ کارهایی می‌رود که می‌توان به صورت دورکاری و از منزل نیز به آن‌ها رسیدگی کرد. اما نمی‌توان فریلنسری را لزوما «کار از خانه» توصیف کرد و همه‌چیز بستگی به فاکتورهای گوناگون و توافق فرد با شرکت یا مشتری مورد نظر دارد.

گاهی از اوقات ممکن است برای رسیدگی به یک پروژه، نیازمند مراجعه حضوری به دفتر مشتری باشید. از سوی دیگر، کار از منزل خیلی از اوقات به معنای استخدام شدن توسط کارفرمایی است که در ازای دورکاری، حقوقی ثابت به شما می‌پردازد و این موضوع کاملا در تضاد با ماهیت فریلنسری است. در عین حال باید این را نیز در نظر گرفت که اکثر مشاغلی که فریلنسرها به سراغ آن می‌روند وابستگی کامل به اینترنت دارد و اصلا به همین خاطر است که می‌توان بخش اعظم آن‌ها را به صورت دورکاری نیز به انجام رساند.

فریلنسر کیست؟

فریلنسر یا کارگر فریلنس، فردی خویش‌فرما است که در ازای خدمت‌رسانی به مشتریان گوناگون، به کسب درآمد می‌پردازد. این خدمات رابطه مستقیمی با مهارت‌های شخص دارند و ضمنا تنها در اختیار مشتریان سازمانی قرار نمی‌گیرند.

فریلنسرها از پلتفرم‌های شخص ثالث گوناگون مانند سایت های فریلنسری ایران و جهان استفاده می‌کنند و با شبکه‌سازی، به مشتریانی متصل می‌شوند که قادر به همکاری مستقیم با آن‌ها باشند.

سایت های فریلنسری ایران

اما آیا زندگی فریلنسری انتخابی درست به حساب می‌آید؟ آیا می‌توان با در پیش‌گیری این رویکرد، به درآمدی باثبات و بهتر از زندگی کارمندی دست یافت؟

مزایا و معایب زندگی فریلنسری

هر شغلی مجموعه‌ای از مزایا و معایب را با خود به همراه می‌آورد و فریلنسری نیز تفاوتی از این بابت ندارد. در واقع آشنایی با چالش‌ها و فرصت‌ها باعث می‌شود که بتوانید تصمیمی آگاهانه اتخاذ کنید.

مزایا

  • آزادی عمل در همکاری با مشتریان: فریلنسر‌ها مزیتی بزرگ نسبت به کارمندان معمولی دارند و آن، امکان انتخاب افرادی است که به همکاری با آن‌ها مشغول می‌شوند. فریلنسرها ضمنا قادر به همکاری همزمان با چندین مشتری مختلف هستند. آمارها نشان می‌دهد که حدودا ۵۶ درصد از فریلنسرها مشتریان خود را از طریق شبکه‌سازی و ۴۷ درصد از آن‌ها نیز مشتریان را از طریق سایت های فریلنسری پیدا می‌کنند.
  • کنترل کامل بر میزان کار: یکی دیگر از مزایای فریلنسری، امکان تعیین و کنترل حجم کارها است. یک فریلنسر می‌تواند پروژه‌های هر چقدر کم یا هر چقدر زیاد را بپذیرد یا اصلا صرفا به سراغ پروژه‌هایی برود که به نوعی برای او معنادار هستند. بدین ترتیب می‌توان صرفا روی کار متمرکز بود و خبری از حواس‌پرتی‌های زندگی کارمندی (مانند جلسه‌ها، سیاست‌های سازمانی و موارد مشابه) نیست.
  • انعطاف‌پذیری: همانطور که تاکنون خودتان متوجه شده‌اید، چنین حدی از آزادی عمل در انتخاب مشتریان و حجم کار باعث می‌شود فریلنسرها به سطحی بالا از انعطاف‌پذیری دست پیدا کنند که اکثر مردم آرزویش را دارند. به عنوان مثال اگر بخواهید در اکثر ماه‌های سال به صورت تمام‌وقت کار کنید و در فصل تابستان به کار پاره‌وقت مشغول شوید، هیچکسی نیست که جلوی شما را بگیرد.
  • استقلال: مشاغل فریلنس، استقلالی منحصر به فرد با خود به همراه می‌آورند. نه‌تنها نیازی به حضور یافتن در دفاتر و پایبندی به ساعات کاری طولانی ندارید، بلکه می‌توانید به تنهایی کار کنید یا شرایطی را برای خود فراهم آورید که منجر به دستیابی به بیشترین احساس راحتی می‌شود.
  • دستیابی به موقعیت‌های شغلی متعدد: بسیاری از مشاغل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرصت‌های مختلفی در اختیار کارمندان می‌گذارند. با این حال در زندگی فریلنسری می‌توان روی گستره وسیعی از پروژه‌ها با پس‌زمینه‌های گوناگون فعالیت کرد. وقتی برای تنها یک شرکت کار می‌کنید، تجربه چندانی راجع به دیگر صنایع و مسیرهای شغلی به دست نمی‌آورید. اما فریلنسینگ افق‌هایی تازه پیش روی شما می‌گذارد. این تنوع، فضایی پدید می‌آورد که کمتر خسته‌کننده و فرسایشی تلقی می‌شود.

معایب

  • عدم وجود مزایا: درحالی که کارمندان در اکثریت مواقع از مزایای گوناگون مانند بیمه و عیدی برخوردار می‌شوند، فریلنسرها به ندرت چنین امتیازاتی به دست می‌آورند. از آن‌جایی که فریلنسرها خویش‌فرما هستند، معمولات خودشان باید مسئولیت تهیه بیمه را برعهده بگیرند.
  • کار منقطع: یافتن جریانی ثابت از کارها و پروژه‌ها، یکی از دشوارترین وظایف یک فریلسنر است. پروژه‌ها ممکن است کلید بخورند و بعد رها شوند. مشتریان ممکن است کارها را زودتر از آنچه که توافق شده به پایان برسانند. ممکن است پروژه‌های قبلی را به پایان برسانید و سپس به سختی قادر به یافتن کارهای هرچه بیشتر باشید. در واقع نظرسنجی‌ها و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ۶۵ درصد از کارگران فریلنس، یافتن مشتریان را دشوارترین بخش کار خود می‌دانند. اما استفاده از پلتفرم‌های گوناگون مانند سایت های فریلنسری ایران و همینطور شبکه‌سازی می‌تواند به شما در حل این مشکل کمک کند.
  • نیاز به مسئولیت‌پذیری بی‌حد و حصر: وقتی به عنوان یک فریلنسر شروع به کار می‌کنید، در واقع در حال مدیریت یک کسب‌وکار کامل هستید. شما باید به تنهایی توسعه کسب‌وکار، یافتن مشتریان، مدیریت مشتریان، رسیدگی به امور مالی و موارد مشابه را برعهده بگیرید. در عین حال باید تصمیماتی مهم را به صورت روزانه اتخاذ کنید: مثلا این‌که پرداختی خود را چطور دریافت می‌کنید، برای کار خود به سراغ چه ابزارهایی می‌روید، با چه افرادی وارد همکاری می‌شوید و چطور می‌توانید بیشترین بهره‌وری را به دست آورید تا قادر به رسیدگی همزمان به چندین پروژه باشید. بدیهی است که هرکسی نمی‌تواند تمام این وظایف را به تنهایی پیش ببرد. شما مدیر برند خودتان هستید و بنابراین باید مسیر فریلنسری خود را نیز مثل یک کسب‌وکار مدیریت کنید.
  • مشکلات مربوط به جریان مالی: هنگامی که در حال سبک و سنگین کردن مزایا و معایب زندگی فریلنسری باشیم، یکی از نگران‌کننده‌ترین دغدغه‌ها به جریان مالی مربوط می‌شود. اگرچه فریلنسرها با درنظرگیری نیازهای خود و مشتری قادر به تعیین نرخ هستند، اما جمع‌آوری پول را نیز برعهده دارند. متاسفانه کم نبوده‌اند فریلنسرهایی که با مشتریانی روبه‌رو شده‌اند که به وعده‌های خود پایبند نبوده و در زمان مقرر، پول را پرداخت نمی‌کنند. از سوی دیگر، پروژه‌ها در اشکال گوناگون (مانند پروژه‌های یک‌مرتبه‌ای، پروژه‌های فصلی یا پروژه‌های طولانی‌مدت) از راه می‌رسند و این یعنی نمی‌توان از دریافت ارقامی ثابت در بازه‌های یک‌ماهه اطمینان داشت.
  • انزوا: یکی دیگر از نقاط ضعف رایج در زندگی فریلنسری این است که در غایی‌ترین حالت، شکلی منزوی در یک تیم یا سازمان خواهید داشت. مگر این‌که افرادی نزدیک به خود داشته باشید که به همکاری با آن‌ها بپردازید (که به ندرت پیش می‌آید)، باید به تنهایی کارها را پیش ببرید. البته برخی چنین اتفاقی را یک موهبت به حساب می‌آورند و نه لزوما یک عیب.

برای تبدیل شدن به یک فریلنسر نیازمند چه مشخصه‌هایی هستید؟

سایت های فریلنسری ایران

برای این‌که بتوانید تبدیل به یک فریلنسر شده و در این مسیر به موفقیت برسید، نیازمند مشخصه‌های فردی گوناگونی هستید. اگرچه فهرست مشخصه‌هایی که در پایین آورده‌ایم لزوما برای هرکسی ضروری نیست، اما می‌توانید ایده‌ای کلی راجع به آنچه باید بر آن تمرکز کنید به دست آورید.

  • انضباط فردی: وقتی ساعات کاری خود را در منزل یا هر محیط دیگری که با ادارات متفاوت است سپری می‌کنید، هیچ مدیری نیست که بر شما نظارت کند و هیچ همکاری هم نیست که از گوشه چشمان خود به شما خیره شده و دست به قضاوت بزند. بنابراین برای این‌که کارها به خوبی پیش بروند و به درآمدی مطلوب برسید، نیازمند انضباط و دیسیپلینی مثال‌زدنی خواهید بود.
  • تداوم: تداوم در هر کاری و هر حوزه‌ای ضروی است، اما زمانی که وارد دنیای فریلنسری شده‌اید اهمیتی هرچه بیشتر نیز پیدا می‌کند. اگر تداوم خود را حفظ نکنید، به ناگاه خود را در شرایطی خواهید یافت که مشتریان را از دست می‌دهد و در نتیجه به درآمد کمتری هم دست می‌یابید.
  • تاب‌آوری: در دنیای فریلنسینگ، هیچ کلمه‌ای را بیشتر از کلمه «نه» نخواهید شد. رد شدن پیشنهادات و از دست رفتن فرصت‌های شغلی، یکی از اصلی‌ترین تجاربی است که بارها و بارها به دست خواهید آورد و باید از لحاظ ذهنی برای پذیرش شرایط و عبور از آن آماده باشید.
  • مسئولیت‌پذیری: شما مسئولیت انبوهی از پروژه‌های مختلف را برعهده دارید. در عین حال لازم است به دخل و خرج رسیدگی کنید، به پیام‌ها و ایمیل‌های مشتریان پاسخ دهید، به ددلاین‌ها پایبند باقی بمانید، اسناد خود را مرتب کنید و کارها را به بهینه‌ترین و سرراست‌ترین شکل ممکن پیش ببرید.
  • کنشگرایی: اگرچه لازم نیست به سنتی‌ترین شکل ممکن به تعامل با دیگران بپردازید و شخصیتی فعال داشته باشید، اما برای دستیابی به پروژه‌ها و همکاری‌های تازه لازم است رویکردی اندک سلطه‌جویانه از خود به نمیاش بگذارید. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان رشد کنید، نباید از شبکه‌سازی و ارتباط با غریبه‌ها بترسید. فرقی هم ندارد که این فرایند به صورت حضوری طی می‌شود یا کاملا دیجیتالی.
  • برقراری ارتباط موثر: وقتی وارد دنیای فریلنسری می‌شوید، در واقع پذیرفته‌اید که باید به ارتباط گسترده با افراد زیادی مشغول شوید. گاهی از اوقات لازم است مکالماتی دشوار (مثلا برای تعیین نرخ کار یا اتمام همکاری با یک مشتری) را پشت سر بگذارید و در عین حال، سیاستمدار و حرفه‌ای باقی بمانید. هیچ مدیر یا همکاری ندارید که این کارهای دشوار را برای شما انجام دهد.

معرفی مجموعه فیلم های آموزش مهارت‌های نرم (توسعه فردی) فرادرس

مهارت های نرم

همانطور که در بخش قبلی مقاله مطالعه کردید، موفقیت در دنیای فریلنسری نیازمند مشخصه‌هایی مانند تاب‌آوری، انضباط و برقراری ارتباط موثر است. این مهارت‌ها به شکلی ذاتی شکل نمی‌گیرند و برای توسعه فردی، باید آموزش‌هایی صحیح را پشت سر گذاشت. فرادرس در مجموعه فیلم‌هایی با محوریت آموزش توسعه فردی و مهارت‌های نرم، شما را در مسیر موفقیت در جهان فریلنسرها یاری می‌کند. در این مجموعه آموزش عناوینی مانند آموزش مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری، آموزش مدیریت زمان و تکنیک‌های آن، آموزش موفقیت در کار تیمی و آموزش غلبه بر اهمال‌کاری یافت می‌شود که در ادامه برخی از برجسته‌ترین دوره‌های آموزشی را از نظر رد می‌کنیم:

  • آموزش مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری: این دوره آموزشی با مدت زمان ۱ ساعت و ۳۹ دقیقه از راه می‌رسد و توسط مریم فلاحی تدریس می‌شود. دوره آموزش مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری سرفصل‌هایی مانند لزوم داشتن اعتماد به نفس، تعریف مسئله، حل مسئله و گردآوری اطلاعات و بارش فکری را در برمی‌گیرد. برای دیدن فیلم آموزش مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری + کلیک کنید.
  • آموزش پرورش خلاقیت، ایده‌پردازی و نوآوری: این دوره آموزشی مدت زمانی معادل ۱۳ ساعت و ۴۹ دقیقه داشته و توسط دکتر آرش کتابفروش بدری تدریس می‌شود. در این دوره با مفهوم هوش‌های چندگانه، بررسی فرایند حل مسئله خلاقانه، مفهوم خلاقیت و نوآوری، تکنیک‌های توسعه خلاقیت و بالاخره هنر تفکر خلاق آشنا خواهید شد. برای دیدن فیلم آموزش پرورش خلاقیت، ایده‌پردازی و نوآوری + کلیک کنید.
  • آموزش موفقیت در کار تیمی – اصول تیم‌سازی: دوره موفقیت در کار تیمی با مدت زمان ۱ ساعت و ۳۸ دقیقه از راه رسیده و توسط بهنام محمدیان دوگاهه تدریس می‌شود. به کمک فیلم‌های آموزشی این دوره با سرفصل‌هایی نظیر مقدمات تیم‌سازی، مراحل تشکیل تیم با مدل تاکمن، ساخت تیم براساس تیپ شخصیتی و رفتار افراد و بالاخره ساخت تیم براساس مهارت‌ها و تخصص‌ها آشنا می‌شوید. برای دیدن فیلم آموزش موفقیت در کار تیمی – اصول تیم‌سازی + کلیک کنید.
برای مشاهده فهرست کامل فیلم‌های آموزش مهارت‌های نرم فرادرس + این صفحه را ببینید.

بهترین سایت های فریلنسری ایران برای دریافت و تحویل پروژه

حالا که به صورت کامل و مفصل با زندگی فریلنسری، مزایا و معایب و همینطور مشخصه‌های مورد نیاز برای ورود به این جهان آشنا شده‌ایم، زمان آن رسیده که به سراغ بهترین سایت های فریلنسری ایران برای دریافت و تحویل پروژه برویم. این سایت‌ها در اشکال گوناگون از راه می‌رسند، اما همگی هدفی یکسان را دنبال می‌کنند: ایفای نقش واسط برای برقراری ارتباط میان مشتریان و فریلنسرها.

وب‌سایت پونیشا

سایت های فریلنسری ایران

پونیشا (+) را احتمالا بتوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین سایت های فریلنسری ایران به حساب آورد که مزایای گوناگونی برای فریلنسرها و همینطور مشتریان آن‌ها به ارمغان می‌آورد. ساز و کار پونیشا سرراست و در عین حال کاربردی است. مشتریان از میان دسته‌بندی‌های گوناگون مانند «طراحی گرافیک»، «برنامه‌نویسی وب»، «برنامه‌نویسی موبایل»، «نویسندگی»، «حسابداری» و موارد مشابه، یکی را انتخاب و پروژه خود را تشریح و ثبت می‌کنند. پس از این، فریلنسرهای فعال در همان حوزه پیشنهادات خود را ارسال کرده و مشتری می‌تواند از میان پیشنهادات یکی را انتخاب کرده و با شخص مورد نظر وارد همکاری شود.

پونیشا به سه روش کسب درآمد می‌کند. از یک سو، چهار سطح اشتراک برای فریلنسرهای علاقه‌مند به کار در این وب‌سایت مهیا شده و در واقع در ازای پرداخت مبالغ گوناگون، می‌توانید به دفعات مشخصی در سال، برای مشتریان بالقوه پیشنهاد بفرستید. از سوی دیگر، مشتریان نیز باید در ازای ثبت پروژه و میزان اهمیت آن برای خود، هزینه‌هایی را به پونیشا پرداخت کنند.

هنگامی که پروژه‌ها به پایان رسید نیز، پونیشا ۵ درصد از هزینه پروژه را از کارفرمان و ۱۰ درصد از هزینه پروژه را از فریلنسر دریافت می‌کند. این نرخ منصفانه باعث شده که بیش از ۲۷۰ هزار فریلنسر حاضر به فعالیت در بستر پونیشا شوند. از سوی دیگر باید افزود که این وب‌سایت از پرداخت‌های مبتنی بر حساب‌های اعتباری بین‌المللی مانند پی‌پل، ویزا و مستر کارت هم پشتیبانی می‌کند و این یعنی برقراری ارتباط با مشتریان خارج از کشور نیز تسهیل شده است.

وب‌سایت پارسکدرز

پارسکدرز (+) هم یکی دیگر از سایت های فریلنسری ایران است که برای بیش از ۱۴ سال مشغول به فعالیت بوده و در این سال‌ها، اعتبار فراوانی برای خود دست و پا کرده است. در حال حاضر که این مقاله نوشته می‌شود، پارسکدرز بیش از ۱۰۰ هزار پروژه موفق داشته و بیش از ۳۰۰ هزار متخصص نیز از آن برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند.

بخش اعظمی از این محبوبیت به خاطر مزایایی بوده که پارسکدرز هم برای مشتریان و هم فریلنسرها فراهم آورده. سیستم پرداخت امن این وب‌سایت از مشتری می‌خواهد که به محض پذیرش پروژه از سوی یکی از متخصصین، تمام مبلغ کار را گروگذاری کند. به این ترتیب، هزینه پروژه تا زمان اتمام کار در اختیار پارسکدرز است و خیال فریلنسر می‌تواند از دریافت هزینه راحت باشد. از سوی دیگر، ثبت نام در این وب‌سایت کاملا رایگان است، هم برای مشتریان و هم فریلنسرها. اما مثل بسیاری دیگر از وب‌سایت‌های مشابه، برای این‌که قادر به دریافت پروژه‌های بهتر و بیشتر باشید، باید مبالغی را در ازای اشتراک‌های پیشرفته‌تر بپردازید.

درون پارسکدرز دسته‌بندی‌های متعددی برای کارهای فریلنسری به چشم می‌خورد و می‌توان در حوزه‌های مختلف مانند «تایپ»، «ترجمه و ویرایش»، «طراحی وب»، «برنامه‌نویسی»، «وب» و «SEO» به ایجاد یا تحویل پروژه مشغول شد. تمام کاربران پارسکدرز (چه مشتریان و چه متخصصین) نیز پروفایل مخصوص به خود را دارند که از طریق آن می‌توان به بررسی مواردی مانند سابقه فعالیت، امتیازهای دریافتی و نتیجه پروژه‌های پیشین پرداخت.

وب‌سایت پارس فریلنسر

سایت های فریلنسری ایران

پارس فریلنسر (+) برخلاف رقبای خود امکان ایجاد پروژه را به صورت کاملا رایگان در اختیار مشتریان گذاشته و از سوی دیگر، بعد از تحویل پروژه نیز کمیسیونی از فریلنسرها دریافت نمی‌کند. اگرچه این پارس فریلنسر سابقه‌ای کوتاه‌تر از دیگر وب‌سایت‌های موجود در این لیست دارد و به همین خاطر نیز قادر به جذب مشتریان کمتری بوده، اما در عین حال ویژگی‌های قابل توجهی در اختیار کاربران می‌گذارد.

به عنوان مثل می‌توان به یک سیستم چت مشابه واتساپ اشاره کرد که قابلیت‌هایی مانند چت صوتی، تصویری و همینطور تبادل فایل را در اختیار طرفین می‌گذارد و بنابراین می‌توان به شکلی کم‌دردسر و آسان، هماهنگی‌های لازم را به انجام رساند. از سوی دیگر شاهد ساز و کارهای رایج مانند سیستم پرداخت امن (به معنای پرداخت هزینه پروژه، تنها در صورتی که کار به درستی انجام شده باشد)، نظارت کامل پلتفرم بر روند انجام پروژه‌ها و رویکرد مناقصه‌ای برای یافتن نیروی مطلوب هستیم.

تمام نیروهای فریلنسر حاضر در پارس فریلنسر پروفایل مخصوص به خود را دارند تا مشتریان بالقوه قادر به مشاهده فعالیت‌های پیشین او و نظرات سایر کارفرمایان باشند. اما متاسفانه عکس این موضوع مصداق نداشته و نیروهای فریلنسر قادر به مشاهده سابقه مشتری و میزان رضایت متخصصین قبلی از همکاری با او نیستند.

وب‌سایت کارلنسر

کارلنسر (+) هم یکی دیگر از سایت های فریلنسری ایران است که انعطاف‌پذیری بیشتری به مشتریان و فریلنسرها می‌دهد اما همچنان به ساختار اشتراکی برای دریافت پروژه‌های بهتر و بیشتر در هر ماه پایبند است. کارلنسر محیطی به نام «میز کار» در اختیار متخصصین می‌گذارد که تمام فعالیت‌های مربوط به هر پروژه در آن انجام می‌شوند.

در محیط میز کار می‌توان به برقراری ارتباط با مشتری مشغول شد، فایل‌ها را برای او ارسال کرد و حتی برخی جزییات مانند زمان تحویل و هزینه دریافتی را تغییر داد. البته بدیهی است که چنین تغییراتی باید به تایید طرف مقابل نیز برسند. همین انعطاف‌پذیری در سمت مشتریان هم به چشم می‌خورد و به عنوان مثال می‌توان در صورت دستیابی به توافق با متخصص، هزینه کار را در چند بخش و به صورت طولانی‌مدت پرداخت.

اشتراک‌های ماهانه کارلنسر در ۴ سطح از راه می‌رسند و هرچه به سراغ اشتراک‌های پیشرفته‌تر و گران‌قیمت‌تر بروید، از مزایای بیشتری نیز برخوردار می‌شوید. به عنوان مثال اشتراک طلایی که بیشترین هزینه را روی دست فریلنسرها می‌گذارد، از مزایایی مانند تخفیف ۲۰ درصدی در کارمزد کارلنسر، ارسال ایمیل و پیامک اعلان راجع به پروژه‌های جدید و امکان ارسال پیشنهادهای «متمایز» و «برجسته» بیشتر که به شکلی چشمگیرتر برای کارفرما به نمایش درمی‌آیند اشاره کرد.

وب‌سایت انجام میدم

سایت های فریلنسری ایران

وب‌سایت انجام میدم (+) خدمات را به دو شکل در اختیار مشتریان می‌گذارد. از یک سو می‌توان در رویکردی مثل تمام سایت‌های مشابه به ایجاد پروژه مشغول شد، پیشنهادها را بررسی کرد و پروژه را با شخصی که بهترین پیشنهاد را می‌دهد پیش برد. از سوی دیگر نیز، در این وب‌سایت شاهد مجموعه‌ای از آگهی‌ها هستیم که انجام میدم نام «کاره» را برای آن‌ها انتخاب کرده.

سیستم «کاره» این‌طور کار می‌کند که به جستجو برای خدمات مورد نظر خود مشغول می‌شوید و سپس از میان فهرستی حاوی مشخصات فریلنسرها و هزینه‌هایی که مشخص کرده‌اید، پروژه خود را به هر یک می‌سپارید. بدین ترتیب شاهد رویکردی تسهیل‌ شده‌تر برای برقراری ارتباط میان فریلنسرها و مشتریان هستیم که هر دو طرف را از برخی گام‌های زمان‌بر میانی (مثلا مکالمه برای دستیابی به توافق هرچه بیشتر) بی‌نیاز می‌سازد.

انجام میدم تا این لحظه که مقاله نوشته می‌شود بیش از ۳۰۰ هزار پروژه موفقیت‌آمیز داشته و هزاران فریلنسر به صورت روزانه در آن مشغول به کار هستند. هر یک از این فریلنسرها پروفایل مخصوص خود را نیز دارند که در آن می‌توان به بررسی جزییاتی مانند تعداد سفارش‌های پیشین، میزان رضایت مشتریان قبلی، سفارش‌های در حال انجام او، حداکثر زمان رسیدگی به پروژه‌ها و میزان پروژه‌های لغو شده او دسترسی یافت.

بر اساس رای ۳۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
۲ دیدگاه برای «بهترین سایت های فریلنسری ایران – معرفی سایت های انجام پروژه»

من خودم بنظرم واقعا فریلنسری یکی از مشاغلیه که راحت تو خونه کارتو انجام میدی و پول برات واریز میشه
اولین باری که آموزش دیدم فکرشم نمیکردم به این سطح از درآمد به همین راحتی برسم

ممنون بابت توضیحات جامع و عالیتون

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *