آموزش ساخت پاورپوینت با قالب پاورپوینت در ۱۰ دقیقه

۵۵۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
آموزش ساخت پاورپوینت با قالب پاورپوینت در ۱۰ دقیقه
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

فرقی نمی‌کند که بخواهید برای جلسه دفاع پایان نامه، پاورپوینت بسازید یا اینکه نیاز به ساخت یک پاورپوینت برای کلاس درس داشته باشید. در هر صورت شما نیاز دارید که با طراحی یک پاورپوینت اصولی، مطلبی را که قصد ارائه‌ آن را دارید به مخاطبانتان برسانید.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که خیلی از دانش آموزان و دانشجویان بدنبال ساخت پاورپوینت‌های زیبا و جذاب هستند و دوست دارند پاورپوینت‌هایی را بسازند که دارای انیمیشن‌های متحرک و زیبا باشد. و ساعت‌های زیادی را صرف ساخت پاورپوینت می‌کنند.

اما چه بخواهید پاورپوینت ساده بسازید چه حرفه‌ای، راه ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید در زمان کوتاهی پاورپوینت خود را آماده کنید. این راه استفاده از قالب پاورپوینت از پیش طراحی شده است که در ادامه این مطلب به طور کامل این روش را توضیح می‌دهیم.

قالب پاورپوینت چیست؟

قالب پاورپوینت، طرح‌های از پیش ساخته شده برای نرم افزار پاورپوینت است، که می‌توانید با توجه به موضوع ارائه‌ خود از یکی از این طرح‌ها استفاده کنید. ویژگی جالب استفاده از قالب پاورپوینت این است که برای ساخت پاورپوینت دیگر نیازی ندارید که از اول یک پاورپوینت را طراحی کنید. فقط کافی است که با توجه به موضوع ارائه‌ خود، طرح قالب را انتخاب و آن را دانلود کنید و متن خود را در قسمت‌های تعبیه شده در قالب پاورپوینت قرار دهید.

حتی دیگر نیاز به متحرک سازی پاورپوینت هم ندارید چون خیلی از تم‌های پاورپوینت دارای انیمیشن‌های از پیش تعیین شده نیز هستند و کار شما را برای ساخت پاورپوینت بسیار راحت می‌کنند.

اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که از کدام سایت باید قالب پاورپوینت دانلود کنیم؟ و همچنین چطور با استفاده از قالب پاورپوینت، پاورپوینت خود را درست کنیم؟ در ادامه‌ این مطلب به این موارد می‌پردازیم.

از کجا قالب پاورپوینت دانلود کنیم؟

برای دانلود تم پاورپوینت می‌توانید از دسته بندی قالب پاورپوینت سایت جیب استور استفاده کنید. کار با سایت جیب استور بسیار راحت است و کافی است که به یکی از دسته‌بندی‌های قالب پاورپوینت در این سایت مراجعه نمایید و یک پاورپوینت را از بین آن‌ها انتخاب و دانلود کنید.

ویژگی بسیار خوب این سایت، استفاده از تمپلیت‌های متنوع و بروز است و اکثر قالب‌های پاورپوینت جیب استور دارای انیمیشن‌ است و این ویژگی، کار را برای شما بسیار راحت می‌کند، همچنین شما می‌توانید از قالب‌های آماده موجود در مایکروسافت آفیس پاورپوینت نیز استفاده کنید که در تصویر زیر دو نمونه از قالب‌های آماده قرار داده شده است.

قالب پاورپوینت سایت جیب استور

آموزش ساخت پاورپوینت با استفاده از قالب پاورپوینت

برای ساخت پاورپوینت با استفاده از قالب پاورپوینت ابتدا به سایت جیب استور بروید و یک تم پاورپوینت را با توجه به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید. برای اینکار می‌توانید از دسته‌بندی قالب پاورپوینت رایگان این سایت استفاده کنید.

بعد از اینکار کافی است که متنی که برای ارائه خود آماده کرده‌اید را، در اسلایدهای مختلف قالب پاورپوینت‌تان قرار دهید. کار تمام شد و به همین راحتی شما پاورپوینتی دارید که اگر در حالت عادی قصد داشتید از صفر تا صد آن را بسازید، باید وقت بسیار زیادی را صرف آن می‌کردید.

یکی از سوالات رایج دانشجویان ساخت پاورپوینت‌های منودار است که طرفداران بسیار زیادی هم دارد. مخصوصا برای جلسات دفاع که اکثر دانشجویان با آن مواجه هستند و باید برای ارائه‌ی پایان نامه‌ی خود یک پاورپوینت را طراحی کنند.

اما باز هم با استفاده از یک قالب پاورپوینت براحتی می‌توانیم در مدت زمان بسیار کوتاهی، پاورپوینت جلسه دفاع را نیز آماده کنیم. برای ساخت قالب منودار نیز می‌توانید به دسته بندی قالب پاورپوینت پایان نامه در سایت جیب استور بروید و از بین تم‌های رایگان و حرفه‌ای منودار این سایت یکی را انتخاب کنید و فقط متن خود را درون قالب قرار دهید.

با استفاده از اینکار، ساخت پاورپوینت پایان نامه که معمولا بین 1 تا 2 روز از شما وقت می‌گیرد را در کمتر از 1 تا 2 ساعت به اتمام می‌رسانید.

قالب پاورپوینت پایان نامه

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتواند در ساخت پاورپوینت ارائه‌ به شما کمک کند. اگر شما نیز برای ساخت پاورپوینت با استفاده از قالب‌های آماده نظری دارید، آن را در قسمت دیدگاه‌های سایت برایمان مطرح کنید.

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *