سئو کلاه سیاه چیست و چرا برای رتبه گوگل شما خطرناک است؟

۲۸۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
سئو کلاه سیاه چیست و چرا برای رتبه گوگل شما خطرناک است؟

سال‌ها پیش، بسیاری از افراد از بعضی تکنیک‌های سئو برای فریب الگوریتم‌های موتورهای جستجو و بهبود رتبه وب‌سایت در گوگل استفاده می‌کردند، اما حالا شرایط تغییر کرده است. با پیشرفت الگوریتم‌های گوگل، این وب‌سایت‌ها شناسایی و جریمه می‌شوند. در این مطلب بررسی می‌کنیم که سئو کلاه سیاه چیست و چرا استفاده از تکنیک‌های آن برای رتبه گوگل شما خطرناک است.

سئو کلاه سیاه چیست ؟

«سئو کلاه سیاه یا سئو بلک هت» (Black-Hat SEO)، به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که برای فریب الگوریتم‌های گوگل و موتورهای جستجوی دیگر و بهبود رتبه وب‌سایت‌ها به کار برده می‌شوند. نام سئو کلاه سیاه، برگرفته از فیلم‌های وسترن است که با استفاده از کلاه سیاه برای شخصیت‌های منفی و کلاه سفید برای شخصیت‌های مثبت، تفاوت آن‌ها را نشان می‌دهند.

موتورهای جستجوی پرکاربرد مانند گوگل و بینگ، همواره به روشنی اعلام می‌کنند که استفاده از چه روش‌هایی خلاف قوانین محسوب می‌شود و به کار گرفتن این روش‌های متقلبانه، چه خطراتی برای وب‌سایت‌های نقض‌کننده قوانین در پی خواهد داشت. استفاده از سئو کلاه سیاه می‌تواند باعث جریمه شدن وب‌سایت و در نتیجه، کاهش رتبه صفحات وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) و کاهش میزان ترافیک طبیعی (ارگانیک) شود.

سئو کلاه سیاه چیست

تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست ؟

«سئو کلاه سفید یا سئو وایت هت» (White-Hat SEO)، در نقطه مقابل سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرد. به طور کلی، با بهره‌گیری از روش‌های بهینه‌سازی مفید و اخلاقی مانند تولید محتوای باکیفیت و بهینه‌سازی تجربه کاربری برای بهبود رتبه صفحات وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو، می‌توان گفت از سئو کلاه سفید استفاده کرده‌اید. اما در بهینه‌سازی وب‌سایت با روش‌های سئو کلاه سیاه، از تکنیک‌های خلاف قوانین موتورهای جستجو برای به دست آوردن رتبه‌های بهتر استفاده می‌شود. جریمه شدن بر اثر استفاده از این تکنیک‌ها می‌تواند باعث شود که رتبه صفحات وب در نتایج گوگل کاهش پیدا کند یا وب‌سایت شما به کلی از صفحه نتایج موتورهای جستجو حذف شود.

 

اگر تکنیکی در هیچ‌کدام از این دو گروه قرار نگیرد، می‌توان گفت که آن تکنیک به گروه «سئو کلاه خاکستری» (Grey-Hat SEO) تعلق دارد. استفاده از تکنیک‌های کلاه خاکستری کمی غیراخلاقی است اما به طور کلی ممنوع نیست و ممکن است در آینده ممنوع شود.

تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

خطرهای استفاده از سئو کلاه سیاه چیست ؟

به کار بردن بسیاری از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه کاری غیراخلاقی و فریب‌کارانه به شمار می‌رود و برای رتبه شما خطرات جدی به همراه دارد. به همین دلیل، بسیاری از متخصصان سئو از استفاده از چنین روش‌هایی برای بهبود رتبه وب‌سایت دوری می‌کنند. اما در واقعیت، همیشه درصد کمی از متخصصان «بازاریابی دیجیتال» (Digital Marketing) تصمیم می‌گیرند از این روش‌های میان‌بر برای بهبود سریع رتبه وب‌سایت استفاده کنند. اما به یاد داشته باشید که حتی اگر استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای شما سودمند باشد، به طور معمول نتیجه‌اش فقط مدت کمی تأثیرگذار خواهد بود.

در «راهنمای وب‌مستر گوگل» (Google Webmaster Guidelines) به کاربران توصیه شده که از استفاده از روش‌های متقلبانه برای بهبود رتبه در نتایج موتور جستجو پرهیز کنند. به گفته گوگل، زمانی که به راحتی بتوانید راهکارهای بهینه‌سازیتان را به وب‌سایت‌های رقیب یا به کارکنان گوگل توضیح بدهید، از روش‌های مناسبی برای بهینه‌سازی استفاده کرده‌اید. یکی از روش‌های دیگر برای فهمیدن مناسب بودن استراتژی این است که از خودتان بپرسید «آیا این کار به کاربران ما کمک می‌کند؟ آیا اگر موتور جستجویی وجود نداشت همین کار را می‌کردیم؟». به کار بردن تکنیک‌های سئو کلاه سیاه اغلب به کاربران کمکی نمی‌کند و اگر موتور جستجویی وجود نداشت، از آن‌ها استفاده نمی‌شد.

  • لینک راهنمای وب‌مستر گوگل: «+»

جریمه های گوگل و اثرات منفی سئو کلاه سیاه چیست ؟

اما اگر از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده کنیم، با چه خطرات و جریمه‌هایی مواجه خواهیم بود؟ در راهنمای وب‌مستر گوگل گفته شده است که استفاده از این تکنیک‌ها و نقض قوانین می‌تواند وب‌سایت شما را به کلی از فهرست «نمایه‌گذاری یا ایندکس» (Index) گوگل حذف کند. در این صورت، وب‌سایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل به عنوان اسپم شناخته می‌شود و دیگر در نتایج جستجوهای دامنه Google.com یا وب‌سایت‌های همکار گوگل ظاهر نخواهد شد.

هدف از سئو، افزایش بازدید طبیعی وب‌سایت است، اما استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه می‌تواند نتیجه‌ای برعکس به همراه داشته باشد. در ادامه، درباره تعدادی از اثراث منفی این تکنیک‌ها بر وب‌سایت توضیح می‌دهیم.

 

تأثیر منفی بر رتبه وب‌سایت در جستجوها

اولین دلیل برای اجتناب از تکنیک‌های کلاه سیاه، تأثیر منفی آن‌ها بر رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوها و ترافیک سایت است. برای مثال، تصویر زیر کاهش ترافیک وب‌سایتی که از تکنیک‌های غیرطبیعی برای بهینه‌سازی سایت استفاده کرده را در طول زمان نشان می‌دهد.

کاهش ترافیک در اثر سئو کلاه سیاه
نمونه نمودار کاهش ترافیک وب‌سایت بر اثر استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

زمانی که وب‌سایتی ترافیک و جایگاهش در صفحه نتایج جستجو را از دست می‌دهد، با کاهش «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) و درآمد مواجه خواهد شد. این موضوع می‌تواند درآمد کلی کسب‌وکار را کاهش بدهد و حتی گاهی به شکست کسب‌وکار منجر شود. در بهترین حالت، کاهش شدید ترافیک می‌تواند با استفاده از روش‌های هزینه‌بر مانند تبلیغات کلیکی یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیگر جبران شود.

کوتاه بودن تأثیر سئو کلاه سیاه

گاهی اوقات میزان ترافیک طبیعی و رتبه وب‌سایت بر اثر استفاده از روش‌های کلاه سیاه و متقلبانه افزایش پیدا می‌کند، اما این نتایج به ندرت ماندگار خواهند بود.

هنگام بررسی دوباره الگوریتم‌ها یا به‌روزرسانی الگوریتم هسته، ممکن است مدتی طول بکشد که گوگل وب‌سایت خاطی را شناسایی کند. اما زمانی که این اتفاق رخ بدهد، وب‌سایت بدون شک با کاهش شدید ترافیک مواجه خواهد شد.

مشاهده افزایش سریع ترافیک سایت با اطمینان از سقوط رتبه در آینده نزدیک، از تلاش مستمر برای بهبود رتبه سایت دشوارتر است. عملکرد کسب‌وکار باید قابل پیش‌بینی باشد و تکنیک‌های کلاه سیاه در سئو این قابلیت را فراهم نمی‌کنند.

ایجاد تجربه کاربری نامطلوب

هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو، توجه به تجربه کاربری اهمیت بسیار زیادی دارد. متخصصان سئو باید تجربه کاربران در وب‌سایت را همیشه تحت نظر داشته باشند و همواره بهترین محتوا و تجربه کاربری را ارائه کنند.

اما تکنیک‌های سئو کلاه سیاه این امکان را فراهم نمی‌کنند. این تکنیک‌ها وب‌سایت را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کنند و کاربران را نادیده می‌گیرند و در نتیجه، وب‌سایت با مشکلات تجربه کاربری روبه‌رو می‌شود.

اعتماد کاربران به وب‌سایت بر نتایج جستجوها تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. اگر اولویت بهینه‌سازی به جای کاربر، موتور جستجو باشد، به احتمال زیاد توانایی کسب‌وکار برای تبدیل مخاطب به مشتری به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

 

تکنیک های سئو کلاه سیاه

اگر تازه کار سئو را شروع کرده باشید، شناختن تکنیک‌های درست و غلط کمی برایتان دشوار خواهد بود. بسیاری از مبانی اصلی سئو، استراتژی‌های کلاه سفید و اخلاقی‌اند، اما استفاده از بعضی روش‌های بهینه‌سازی وب‌سایت به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد.

هنگام انتخاب استراتژی‌های بهینه‌سازی هرچه بیشتر درباره تکنیک‌ها بدانید، کمتر ممکن است در دام تکنیک‌های سئو کلاه سیاه بیفتید. در ادامه، تعدادی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه را به شما معرفی می‌کنیم. این تکنیک‌ها قوانین وب‌مستر گوگل را نقض می‌کنند و نباید از آن‌ها در سئو استفاده کنید.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

تکرار بیش از حد عبارت کلیدی هدف صفحه به بهبود رتبه وب‌سایت کمکی نمی‌کند و حتی ممکن است «استفاده بیش از حد کلمات کلیدی» (Keyword Stuffing) نتیجه برعکس در پی داشته باشد.

در سئو کلاه سیاه، افراد تلاش می‌کنند با استفاده زیاد و غیرطبیعی از کلمات کلیدی در متن و «متن جایگزین تصاویر» (Alt Text) رتبه صفحات وب را در موتورهای جستجو ارتقا بدهند. گاهی اوقات ممکن است کلمات کلیدی در جملات نامفهوم و بی‌معنی در بخش‌هایی خارج از متن اصلی یا میان پاراگراف‌ها قرار داده شود.

استفاده از محتوای کپی

تولید محتوای باکیفیت کار آسانی نیست، اما به یاد داشته باشید که این کار یکی از سه معیار مهم گوگل در رتبه‌بندی محسوب می‌شود. یکی از تکنیک‌های رایج در سئو کلاه سیاه، استفاده از محتوای کپی خودکار برای بهبود رتبه در صفحات مرتبط با کلمه‌های کلیدی خاص است. در این تکنیک، یک محتوای خاص در چند صفحه از وب‌سایت کپی می‌شود و تنها نام صفحات تغییر می‌کند.

استفاده از روش‌های «بازنویسی مقاله‌ها» (Article Spinning) با کلمات مترادف و مشابه از طریق «مزرعه‌های محتوا» (Content Farms) نیز مانند کپی کردن محتوا، از روش‌های کلاه سیاه به شمار می‌رود. بازنویسی مقاله‌ها می‌تواند به شکل دستی یا با استفاده از ربات‌ها انجام شود. با این که ربات‌های بازنویسی به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌اند که بتوانند محتوای قابل فهم بنویسند، گوگل همچنان می‌تواند آن‌ها را شناسایی و جریمه کند.

استفاده از محتوای کپی

استفاده از متن مخفی

«متن مخفی» (Hidden Text) متنی است هم‌رنگ با پیش‌زمینه صفحات که دور از بخش اصلی صفحه یا پشت عکس‌ها پنهان شده است. این متن با استفاده از کدهای CSS با اندازه فونت صفر یا کاملاً هم‌رنگ با زمینه تولید می‌شود تا از دید کاربران مخفی بماند. الگوریتم‌های گوگل به خوبی می‌توانند تفاوت کلمات کلیدی درون پاراگراف‌های متن و کلمات کلیدی مخفی‌شده در صفحه را متوجه شوند و وب‌سایت خاطی را جریمه کنند.

این روش فریب‌کارانه برای جای دادن کلمات کلیدی، عبارت‌های کلیدی طولانی و مترادف‌های عبارت‌های کلیدی در متن‌ها استفاده می‌شود. اما گاهی اوقات متن‌های مخفی بدون اطلاع صاحب وب‌سایت درون صفحات قرار می‌گیرند. برای مثال در شرایط زیر ممکن است متن مخفی بدون اطلاع شما وارد وب‌سایت شود:

  • زمانی که نویسنده‌ای مهمان، محتوایی همراه با متن مخفی در وب‌سایت منتشر می‌کند.
  • زمانی که سیستم نظردهی وب‌سایت شما کارآمد نیست و نمی‌تواند متن مخفی در بخش «نظرات یا کامنت‌ها» (Cooments) را تشخیص بدهد.
  • هنگامی که وب‌سایت شما هک می‌شود و هکرها محتوای مخفی در صفحات وب‌سایت قرار می‌دهند.
  • زمانی که یک کاربر تأییدشده به شکل اتفاقی و غیرعمدی متنی با محتوای مخفی را در وب‌سایت منتشر می‌کند، زیرا بخشی از محتوا را از صفحه‌ای دیگر کپی کرده و با همان کدهای CSS در وب‌سایت قرار داده است.

استفاده از تمام انواع محتوای مخفی ممنوع نیست، فقط باید توجه داشته باشید که نباید عمداً از آن برای فریب موتور جستجو استفاده کنید. تصویر زیر، نمونه کد محتوای یک وب‌سایت با متن مخفی برای فریب موتورهای جستجو را نمایش می‌دهد.

متن مخفی
نمونه کد محتوای یک وب‌سایت با متن مخفی برای فریب موتورهای جستجو

استفاده از صفحه‌های دروازه

«صفحه‌های دروازه» (Doorway/Gateway Pages) که با نام صفحه‌های ورود یا درگاه نیز شناخته می‌شوند، به صفحاتی گفته می‌شود که کاربران را به صفحه‌های خاص هدایت می‌کنند. استفاده از این صفحات برای ارتقای رتبه در جستجوهای گوگل روی یک عبارت کلیدی خاص، خلاف قوانین گوگل است.

هر محتوایی در وب‌سایت باید هدف مشخصی داشته باشد و ایجاد صفحات دروازه برای ارتقای رتبه در عبارت‌های کلیدی نامرتبط با محتوای وب‌سایت، غیراخلاقی است. موارد زیر از مثال‌های استفاده از این نوع صفحات است:

  • صفحه‌هایی با کلمات کلیدی جغرافیایی خاصی که کسب‌وکار شما در آن مکان‌ها نمایندگی فیزیکی ندارد و فقط برای هدایت مخاطبان به یک صفحه ایجاد شده‌اند.
  • صفحه‌هایی که تنها برای ارتقای رتبه در جستجوهای گوگل ایجاد شده‌اند و به نیاز کاربران پاسخی نمی‌دهند.

همیشه به یاد داشته باشید که باید برای کاربران محتوا تولید کنید، نه برای موتورهای جستجو.

صفحه دروازه doorway

استفاده از تکنیک Cloaking

«تکنیک کلاکینگ» (Cloaking) به روشی گفته می‌شود که با استفاده از آن، محتوای نمایش داده شده برای کاربران و موتورهای جستجو متفاوت است. در واقع کدهای این صفحات مطابق با الگوهای رتبه‌بندی موتورهای جستجو نوشته می‌شود، اما محتوایی که کاربران می‌بینند به کلی با آن متفاوت است. استفاده از تکنیک Cloa‌king به هر شکل و روشی، فریب‌کارانه تلقی می‌شود و خلاف قوانین گوگل است.

تکنیک کلاکینگ Cloaking

خریدن یا دست‌کاری لینک‌ها

می‌دانیم که لینک‌سازی و بک‌لینک‌های باکیفیت، از تکنیک‌های مهم سئو خارجی است. اما بعضی افراد با تلاش برای خرید بک‌لینک یا دست‌کاری لینک‌ها و «انکر تکست‌ها» (Anchor Text)، سعی می‌کنند موتورهای جستجو را فریب بدهند. استفاده از لینک‌های غیرطبیعی، از روش‌های سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود.

بیشتر متخصصان سئو به خوبی می‌دانند که برای موفق شدن وب‌سایت باید محتوای باکیفیت تولید کنند و از روش‌های متقلبانه‌ای مانند مخفی کردن متن استفاده نکنند. اما تقلب در لینک‌سازی و شناسایی آن کمی پیچیده‌تر است.

از نظر موتورهای جستجو، بک‌لینک‌ها نوعی رأی محسوب می‌شوند و اعتبار وب‌سایت‌ها را نشان می‌دهند. به همین دلیل، هنگام لینک‌سازی بهتر است از روش‌های زیر استفاده نکنید:

  • خریدن بک‌لینک یا استفاده از لینک‌های اسپانسرشده بدون تگ «نوفالو» (No-follow) یا تگ اسپانسر
  • تبادل لینک بیش از حد زیاد
  • نوشتن نظرات اسپم در بخش نظرات وبلاگ‌ها
  • ارسال نظرات اسپم در «تالارهای گفتگو یا فروم‌ها» (Forums)
  • راه‌اندازی کمپین‌های بزرگ پست مهمان در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ
  • استفاده از لینک‌سازی خودکار
  • استفاده از لینک‌های اسپم در بخش «فوتر» (Footer) برای فریب موتورهای جستجو
  • ایجاد لینک‌های مخفی هم‌رنگ زمینه یا شبیه به متن اصلی که کاربران نتوانند آن‌ها را تشخیص بدهند
  • استفاده غیرطبیعی و بیش از حد از انکر تکست‌های منطبق

تصویر زیر، نمونه کد یک لینک مخفی درون متن را نشان می‌دهد.

لینک مخفی
نمونه کد یک لینک مخفی درون متن

استفاده از مزرعه لینک و شبکه‌های وبلاگ خصوصی

به گروه وب‌سایت‌هایی که به شکل مداوم برای افزایش رتبه در سئو به یکدیگر لینک می‌دهند «مزرعه لینک» (Link Farm) گفته می‌شود. استفاده از مزرعه‌های لینک می‌تواند باعث کاهش اعتبار صفحه و دامنه و کاهش رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو شود.

«شبکه وبلاگ خصوصی» (Private Blog Network | PBN) نیز به گروه وبلاگ‌هایی گفته می‌شود که صاحب مشترک دارند. به طور معمول هدف از ایجاد این گروه‌ها، ارتقای رتبه وب‌سایت‌های خارج از شبکه و کسب درآمد از طریق تبلیغات است. استفاده از PBNها لزوماً بد نیست، اما این شبکه‌ها ممکن است به خاطر استفاده از محتوای ضعیف یا ایجاد مزرعه لینک به عنوان اسپم شناسایی شده و جریمه شوند.

 

سوء استفاده از داده‌های ساختاریافته و ریچ اسنیپت‌ها

استفاده از «داده‌های ساختاریافته» (Structured Data) و «ریچ اسنیپت‌ها» (Rich Snippets) می‌تواند به شما در بهبود رتبه وب‌سایت کمک کند، اما سوء استفاده از این داده‌ها، از روش‌های کلاه سیاه محسوب می‌شود. داده‌های ساختاریافته‌ای که اطلاعات اشتباه به کاربران می‌دهند در این گروه قرار می‌گیرند. برای مثال، بسیاری از افراد برای کسب‌وکار خود دیدگاه‌های غیرواقعی با رتبه پنج ستاره ثبت می‌کنند تا رتبه وب‌سایت را در صفحه نتایج موتورهای جستجو ارتقا بدهند. استفاده از این روش درست مانند تمام روش‌های قبلی، فریب‌کارانه است و بهتر است از آن اجتناب کنید.

سوء استفاده از ریچ اسنیپت

ریدایرکت‌های فریب‌دهنده

استفاده از «تغییر مسیر یا ریدایرکت» (Redirect) در سئو هنگام به‌روزرسانی URLها یا مهاجرت وب‌سایت‌ها طبیعی است. در واقع بهره بردن از این روش شما را از قابل‌دسترس بودن محتوای وب‌سایت برای کاربران و «خزنده‌های موتورهای جستجو» (Search Engine Crawlers) مطمئن می‌کند.

اما گاهی اوقات افراد از ریدایرکت‌ها برای فریب موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. در این روش سئو کلاه سیاه درست مانند استفاده از تکنیک Cloaking، محتوای نمایش داده شده به کاربر و موتور جستجو با هم تفاوت دارند. به بیان دیگر، موتور جستجو صفحه اول را «ایندکس یا نمایه‌گذاری» (Index) می‌کند، اما کاربران به یک URL با محتوای متفاوت هدایت می‌شوند. در راهنمای وب‌مستر گوگل به روشنی گفته شده که استفاده از ریدایرکت‌های فریب‌دهنده، از روش‌های کلاه سیاه و خلاف قوانین گوگل است.

سئو منفی

همیشه از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند رتبه‌شان را بهبود بدهند استفاده نمی‌شود. گاهی اوقات تکنیک سئو منفی برای کاهش رتبه وب‌سایت رقیبان به کار گرفته می‌شود. در واقع افراد با استفاده از این روش‌ها باعث می‌شوند که وب‌سایت رقیب، قوانین گوگل را نقض کند.

در سئو منفی به طور معمول تعداد زیادی لینک غیرطبیعی برای دامنه وب‌سایت رقبا ایجاد می‌شود تا گوگل آن‌ها را جریمه کند. با این که گوگل در شناسایی این نوع حمله‌ها هوشمندتر از گذشته عمل می‌کند، مهم است که با تحلیل مداوم پروفایل لینک‌ها از طریق ابزارهای بررسی سئو، از این خطرات آگاهی داشته باشید.

سئو منفی

هک شدن وب‌سایت

با این که داشتن وب‌سایت ناامن از لحاظ فنی نمی‌تواند جریمه الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم پاندا یا پنگوئن را در پی داشته باشد، ممکن است باعث کاهش رتبه وب‌سایت شود.

اگر وب‌سایت شما هک شود یا مورد حمله کدهای مخرب قرار بگیرد و گوگل متوجه این حمله شود، وب‌سایت به طور کلی از دسترس کاربران در موتور جستجو خارج می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث از دست رفتن اعتماد کاربران و بازدیدکنندگان طبیعی وب‌سایت شود و رتبه آن را در صفحه نتایج گوگل کاهش بدهد.

در سئوی وب‌سایت مفهومی به‌نام هک سئو وجود دارد که مجموعه تکنیک‌های موثر در سئوی وب‌سایت را شامل می‌شود. در این مفهوم هک به معنی مثبت آن به کار می‌رود و اقداماتی شامل می‌شود که سریع‌تر در بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت اثرگذار هستند. در «مجله فرادرس» مطلبی با عنوان «هک سئو – ۳۶ تکنیک و ترفند برای جهش به رتبه یک» تهیه شده که دید مناسبی از این ترفندها در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه استفاده از سئو کلاه سیاه را گزارش بدهیم؟

با این که گوگل در شناسایی وب‌سایت‌های متخلف و اسپم پیشرفت بسیار زیادی داشته است، همچنان بعضی وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از روش‌های کلاه سیاه و با فریب الگوریتم‌ها، رتبه‌های بالایی در صفحات نتایج جستجو به دست بیاورند. اگر زمانی مشاهده کردید که وب‌سایتی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کند و جریمه نشده است، می‌توانید این موضوع را به گوگل گزارش بدهید.

زمانی که متوجه شدید وب‌سایتی از طریق خرید لینک، اسپم کردن یا روش‌های متقلبانه دیگر برای بهبود رتبه در گوگل استفاده می‌کند، می‌توانید فرم گزارش اسپم در گوگل را پر کنید. توجه داشته باشید که ممکن است گزارش‌های شما به شکل مستقیم در رتبه وب‌سایت تأثیر نداشته باشد اما با این کار به پیشرفت الگوریتم‌های شناسایی اسپم کمک می‌کنید. با توجه به شدت اسپم و تکنیک‌های استفاده شده، به احتمال زیاد وب‌سایت خاطی در آینده‌ای نزدیک با به‌روزرسانی الگوریتم‌های گوگل جریمه خواهد شد.

  • لینک فرم گزارش اسپم در گوگل: «+»

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

قیف فروش

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه، غیراخلاقی و خلاف قوانین موتورهای جستجو است. این روش‌ها می‌توانند اینترنت را به فضایی نامطلوب برای کاربران تبدیل کنند و به اعتبار و رتبه وبسایت‌ها آسیب برسانند. علاوه بر این، نتیجه استفاده از این روش‌ها اغلب مدت کوتاهی ماندگار است. بنابراین بهتر است با شناختن و اجتناب از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه و تمرکز بر استفاده از روش‌های بهینه‌سازی مفید و اخلاقی، کسب‌وکار خود را از آسیب دور نگه دارید. ممکن است روش‌های کلاه سفید دیر به هدف مطلوب شما برسند، اما نتیجه آن‌ها ماندگارتر و بهتر است.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
SemrushWordStreamHubSpotSEJ
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *