سئو خارجی چیست؟ – به زبان ساده

۷۸۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
سئو خارجی چیست؟ – به زبان ساده

بهینه‌سازی موتورهای جستجو که بیشتر آن را با نام SEO می‌شناسیم، استراتژي‌های مختلفی را شامل می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها «سئو خارجی» (Off-Page) است. سئو خارجی سایت عبارت است از تکنیک‌هایی که با هدف بهبود رتبه در صفحه نتایج موتورهای جستجو در خارج از وب‌سایت انجام می‌شوند. بک لینک بخش بزرگی از سئو خارجی را به عنوان یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ تشکیل می‌دهند. در این مطلب بررسی می‌کنیم سئو خارجی چیست و چه تفاوتی با سئو داخلی دارد. در ادامه نیز تکنیک‌های سئو خارجی و مزایای آن را مرور می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

سئو خارجی یا سئو خارج از صفحه چیست ؟

«سئو خارجی یا سئو خارج از صفحه» (Off-Page/ Off-Site SEO) به مجموعه تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی گفته می‌شود که در خارج از وب‌سایت برای بهبود رتبه‌بندی در «صفحات نتایج موتورهای جستجو» (Search Engine Results Pages | SERP) انجام می‌دهیم. این تکنیک‌ها بیرون از محدوده وب‌سایت انجام می‌شوند و فعالیت‌هایی مثل لینک‌سازی، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و پیگیری «ذکر نام برند» (Mention) در سراسر وب را شامل می‌شوند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند سئو خارجی تنها روی گرفتن بک‌لینک تمرکز می‌کند، در حالی‌که لینک‌سازی یکی از بخش‌های سئو خارجی است و تمام آن نیست. تلاش‌های سئو خارجی با هدف بهبود دیدگاه کاربران و موتورهای جستجو در مورد «کیفیت» (Quality)، «اعتبار» (Authority) و «محبوبیت» (Popularity) وب‌سایت انجام می‌شوند.

سئو خارجی چیست

تفاوت سئو خارجی و سئو داخلی چیست ؟

قبل از این‌که در مورد تکنیک‌ها و مزایای سئو خارجی صحبت کنیم، بهتر است ابتدا تفاوت و رابطه بین دو مفهوم سئو آف‌پیج و سئو داخلی (آن‌پیج) را توضیح دهیم.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست

برای درک تفاوت میان این دو استراتژی لازم است ابتدا مفهوم سئو را به طور کامل یاد بگیریم. «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» (Search Engine Optimization | SEO) اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه اقدامات بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو به کار می‌رود. استراتژي‌های سئو نه‌تنها در هدایت ترافیک باکیفیت به سمت وب‌سایت موثرند بلکه روش‌هایی برای افزایش میزان «کاربر پسند» (User Friendly) بودن و اعتبار وب‌سایت پیشنهاد می‌کنند.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو از روش‌های پیجیده‌ای برای «نمایه‌گذاری» (Indexing) صفحات وب‌سایت‌ها و تعیین اولویت نمایش آن‌ها در نتایج جستجو استفاده می‌کنند. در واقع سئو زبان ارتباطی ما با موتورهای جستجو برای درک اطلاعات وب‌سایت است. همه اقداماتی که در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو انجام می‌دهیم در سه دسته اصلی زیر قرار می‌گیرند:

  • «سئو داخلی» (On Page SEO)
  • «سئوی خارجی» (Off Page SEO)
  • «سئو فنی» (Technical SEO)

 

سئو داخلی (On-Page SEO)

سئو داخلی یا سئو آن پیج به تنظیماتی گفته می‌شود که درون وب‌سایت با هدف بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو انجام می‌شوند. مهم‌ترین عناصر سئو داخلی عبارتند از:

  • بهینه‌سازی عنوان‌ها (Titles) و توصیف‌ها (Descriptions)
  • بهینه‌سازی ساختارهای URL
  • «ناوبری» (Navigation) کاربر پسند بودن وب‌سایت («نشانگر صفحه» (Breadcrumb) و «نقشه سایت کاربر» (User Sitemap))
  • بهینه‌سازی «لینک‌های داخلی» (Internal Links)
  • قالب‌بندی متن (توپر، کج و ...)
  • بهینه‌سازی مناسب تگ H1 و عنوان‌های دیگر
  • بهینه‌سازی تصاویر (اندازه و اسم عکس‌ها، استفاده از «متن جایگزین» (Alt Text))
  • صفحات 404 کاربر پسند
  • بارگذاری سریع صفحات
  • سازگاری وب‌سایت با تلفن همراه یا «ریسپانسیو» (Responsive) بودن
  • تولید محتوای باکیفیت و جدید
  • بهینه‌سازی «لینک‌های خارجی» (External Links) آسیب‌دیده یا نامعتبر

 

سئو خارجی (Off-Page SEO)

سئوی خارجی سایت از طرف دیگر در ارتباط با استراتژي‌هایی است که خارج از وب‌سایت برای بهبود رتبه‌بندی در صفحه نتایج جستجو انجام می‌شوند. می‌توان گفت سئو داخلی فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که به طور کامل روی آن‌ها کنترل دارید اما سئو خارجی در بسیاری از مواقع تحت کنترل شما نیست.

سئو خارجی یا سئو آف پیج

سئو فنی (Technical SEO)

در سئو فنی یا تکنیکال کارشناس سئو به بهبود عناصر فنی وب‌سایت می‌پردازد و از مطابقت آن‌ها با ملزومات فنی موتورهای جستجو اطمینان حاصل می‌کند. عناصر اصلی و مهم سئو تکنیکال عبارتند از:

  • «خزش» (Crawling)
  • «شاخص‌گذاری» (Indexing)
  • «قابلیت رندر شدن» (Rendering)
  • «معماری وب‌سایت» (Website Architecture)

بسیاری از مختصصان سئو بر این باورند سئو فنی بخشی از سئو داخلی است و نمی‌توان و نباید این دو تکنیک را از یکدیگر تفکیک کرد.

انواع سئو

مقایسه انواع سئو

به عنوان مثال می‌توانیم تولید و انتشار محتوای باکیفیت (سئو داخلی) و بهبود وب‌سایت را برای ربات‌ها و خزنده‌های گوگل (سئو تکنیکال) کنترل کنیم اما نمی‌توانیم به اجبار از وب‌سایت‌های دیگر بک‌لینک دریافت کنیم. جدول زیر تفاوت میان این دو مفهوم را به درستی بیان می‌کند.

سئو آن پیجسئو آف پیج
معماری وب‌سایتلینک‌سازی
لینک‌‌های داخلیفعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی
بهینه‌سازی تصاویرذکر نام برند
ایجاد لینک‌های «کانونی» (Canonical)مدیریت امتیازها و بررسی‌ها
سرعت بارگذاری صفحاتاینفلوئنسر مارکتینگ
تولید محتوای مرتبط و باکیفیتپست‌های مهمان

موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی صفحات مختلف وب‌سایت عوامل مختلفی را در نظر می‌گیرند. این عوامل اگرچه بیشتر بر اساس محتوا و عملکرد وب‌سایت تعیین می‌شوند اما گوگل از منابع خارج از دامنه نیز برای فهم میزان اعتبار و محبوبیت وب‌سایت استفاده می‌کند. به همین دلیل است که بعد از تولید محتوا و اقدامات فنی نیاز است استراتژی‌های سئو خارجی را به درستی اجرا کنیم.

با توجه به توضیحات بالا می‌توان نتیجه گرفت تکنیک‌های سئوی خارجی در پشتیبانی از استراتژی‌های سئوی داخلی انجام می‌شوند و به نوعی مکمل آن هستند. این دو روش در تکمیل فعالیت یکدیگر به افزایش اعتبار، ارتباط، قابل‌‌اعتماد بودن و بهبود «رتبه دامنه» (Domain Authority) کمک می‌کنند.

تکنیک های سئو خارجی

گفتیم که تکنیک‌های سئو خارجی با معرفی و تبلیغات وب‌سایت و هدف افزایش بازدید صفحه و بهبود رتبه آن انجام می‌شوند. مهم‌ترین تکنیک‌های سئو خارجی عبارتند از:

  1. لینک‌سازی (Link Building)
  2. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing | SMM)
  3. ذکر نام برند (Brand Mention)
  4. حساب کاربری Google My Business
تکنیک های سئو خارجی

لینک سازی

«لینک سازی» (Link Building) به عنوان موثرترین و اصلی‌ترین تکنیک سئو خارجی شناخته می‌شود. لینک‌سازی برای وب‌سایت چیزی به مانند جمع‌آوری امتیاز است. هرچه امتیاز‌های بیشتر و باکیفیت‌تری جمع کنید، رتبه وب‌سایت از رقیبان بیشتر می‌شود.

لینک سازی

به عنوان مثال اگر این مطلب به نظر خواننده آن‌قدر مفید باشد که در وب‌سایت یا وبلاگ شخصی خودش به آن لینک دهد، موتورهای جستجو متوجه مفید بودن این صفحه می‌شوند و این امتیاز را در زمان رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت و نمایش در صفحه نتایج مثبت تلقی می‌کنند.

 

قبل اینکه در مورد انواع لینک‌ها در سئو خارجی صحبت کنیم، بهتر است اشاره کوتاهی به دسته‌بندی کلی انواع لینک در مبحث سئو داشته باشیم. لینک‌ها در اغلب موارد طبق دسته‌بندی زیر معرفی و شناخته می‌شوند:

  1. «لینک‌های داخلی» (Internal Links): لینک داخلی بین صفحات مختلف یک وب سایت ایجاد می‌شود.
  2. «لینک‌های خارجی» (External Links): لینک خارجی بین صفحات وب‌سایت X و Y ایجاد می‌شود. این دسته از لینک‌ها دو نوع مختلف دارند:
    • «لینک ورودی» (Inbound Link) لینک‌هایی هستند که دیگر وب‌سایت‌ها به وب‌سایت ما ایجاد می‌کنند. به این دسته از لینک‌ها اصطلاحا «بک‌لینک» (Backlink) یا (لینک داخلی) نیز گفته می‌شود.
    • «لینک خروجی» (Outbound Link)لینک‌هایی که از وب‌سایت ما به وب‌سایت‌های دیگر تولید می‌شوند.
تفاوت لینک داخلی و لینک خارجی
تفاوت لینک داخلی و لینک خارجی

آنچه در بحث استراتژی لینک‌سازی در سئو خارجی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند، ایجاد و بهینه‌سازی بک‌لینک‌های معتبر و قابل اعتماد است که در بهبود رتبه گوگل و دیگر موتورهای جستجو تأثیر مثبت دارد.

در مورد بهینه‌سازی لینک‌های خروجی نیز در میان متخصصان سئو اختلاف‌نظر وجود دارد و عده‌ای معتقدند این لینک‌ها تأثیری در بهبود رتبه صفحه در گوگل ندارند. با این حال، بهتر است تمامی لینک‌های خارجی را چه ورودی باشند و چه خروجی تا جای ممکن بهینه کنیم و احتمال تأثیر مثبت لینک‌های خروجی را نیز در نظر بگیریم. در ادامه انواع مختلف بک‌لینک و روش‌های ایجاد آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع بک لینک

بک‌لینک‌های تولیدی در سئوی خارجی با دو تگ Do Follow و No Follow معرفی می‌شوند. در ادامه توضیحی در مورد هریک از این بک‌لینک‌ها ارائه می‌دهیم.

مقایسه لینک های do follow و no follow

۱. لینک Do Follow

لینک Do Follow به لینک پیش‌فرضی گفته می‌شود که به خزنده‌های گوگل و موتورهای جستجوی دیگر اعلام می‌کند «ارزش لینک» (Link Juice) یا اعتبار وب‌سایت لینک‌دهنده را به وب‌سایتی که به آن لینک داده شده، انتقال دهد. برای مثال فرض کنید وب‌سایت X به محتوای وب‌سایت Y لینک Do Follow ایجاد می‌کند. با این کار وب‌سایت X بخشی از ارزش خود را به وب‌سایت ‌Y می‌دهد و باعث می‌شود وب‌سایت Y رتبه صفحه بهتر و در نهایت رتبه‌بندی بالاتری در صفحه نتایج جستجو بگیرد.

نکته: بهترین روش استفاده از لینک Do Follow پیوند آن به کلمه کلیدی مرتبط با موضوع به نام انکر تکست است. انکر تکست‌ها به عنوان نام لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند و به موتورهای جستجو اعلام می‌کنند لینک موردنظر در چه موردی است. گوگل تعداد لینک‌های Do Follow‌ دریافتی و دامنه‌های مختلف لینک‌دهنده را بررسی می‌کند. هرچه تعداد این لینک‌ها از دامنه‌های مرتبط و مختلف بیشتر باشد، بک‌لینک ارزش بیشتری دارد.

۲. لینک No Follow

لینک‌های No Follow توسط ربات‌ها و خزنده‌های گوگل دنبال نمی‌‌شوند. به عبارت دیگر اگر وب‌سایت Y لینک No Follow از وب‌سایت X دریافت کرده باشد، ارزش یا لینک وب‌سایت X به آن انتقال نمی‌یابد. لینک‌های No Follow چون ارزشی را انتقال نمی‌دهند پس تأثیری هم روی رتبه‌بندی وب‌سایت در گوگل نخواهند گذاشت. این تگ‌ها برای جلوگیری از ایجاد اسپم توسط موتورهای جستجو ایجاد شده‌اند. مزیتی که این تگ‌‌ها در اختیار لینک دهنده قرار می‌دهند این است که در صورت عدم تأیید وب‌سایت مقصد، اعلام می‌کنند که ارزش لینک به او انتقال پیدا نکند.

لینک No Follow
نمایی از لینک No Follow در html

روش های ساخت بک لینک

حال که با انواع بک‌لینک آشنا شدیم بهتر است نگاهی به روش‌های ساخت آن نیز داشته باشیم. بک‌لینک‌ها از نظر نحوه تولید به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • «بک لینک‌های طبیعی» (Natural Backlinks): بک‌لینک‌های طبیعی همان‌طور که از نامشان پیداست به صورت کاملا طبیعی از وب‌سایت X به Y ایجاد می‌شوند. منظور از طبیعی این است که تیم شما هیچ مداخله یا تلاش خاصی برای به دست آوردن آن بک‌لینک انجام نمی‌دهد. برای مثال ممکن است وب‌سایت X به دلیل ارزشمندی محتوای وب‌سایت Y به آن لینک دهد.
  • «بک لینک‌های ساخته شده» (Built Backlinks): این نوع از بک‌لینک‌ها در نتیجه تبلیغ و «توسعه» (Outreach) محتوای وب‌سایت ایجاد می‌شوند. در این حالت تیم شما برای دریافت این بک‌لینک اقدامات خاصی انجام داده است. برای مثال با مدیران دیگر وب‌سایت‌ها، ناشران یا خبرنگاران هماهنگی کرده یا از کمپین‌‌های دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ و معرفی محتوا بهره برده باشید. استفاده از این نوع بک‌لینک‌ها در صورتی که واقعا تولید محتوای باکیفیت صورت گرفته باشد، راه‌حل بدی به نظر نمی‌رسد هرچند ارزش بک‌لینک‌های طبیعی بالاتر است.
  • «بک لینک‌های مصنوعی» (Created Backlinks): بک‌لینک‌های مصنوعی از طریق ثبت‌نام خود وب‌سایت در «فهرست‌های اینترنتی» (Web Directories)، «انجمن‌ها یا تالارهای گفتگو» (Forums) یا وب‌سایت‌های انتشار بیانیه رسانه‌ای (Press Release Websites) ایجاد می‌شوند. ایجاد این بک‌لینک‌ها توسط خود وب‌سایت و به صورت عامدانه صورت می‌گیرد. در حال حاضر این روش ایجاد بک‌لینک در سئو خارجی به عنوان سئوی کلاه سیاه شناخته می‌شود و به هیچ عنوان مورد تایید موتورهای جستجو نیست.

 

در زمان لینک‌سازی بهتر است تمرکز را روی ایجاد لینک‌های طبیعی و لینک‌های ساخته شده بگذارید. در سال‌های گذشته وب‌مسترها با تلاش برای افزایش تعداد بک‌لینک روش‌هایی برای افزایش تعداد بک‌لینک ابداع کردند. این موضوع باعث شد موتورهای جستجو قوانین سفت و سخت‌تر و الگوریتم‌های بیشتری را برای تشخیص طبیعی و ارزشمندبودن بک‌لینک‌ها در نظر بگیرند. ببینیم بک‌لینک‌های طبیعی و ارزشمند از نظر موتورهای جستجو چه ویژگی‌هایی دارند؟

بک لینک های بد

بک‌لینک‌های بد توسط خود وب‌مسترها و با هدف گول زدن موتورهای جستجو به صورت مصنوعی تولید می‌شوند. معروف‌ترین محل‌هایی که این بک‌لینک‌ها در آن‌ها ایجاد می‌شوند عبارتند از:

  1. «فهرست‌های اینترنتی وبلاگ‌ها» (Blog Directories): چیزی شبیه به صفحات آگهی اما هر یک از ورودی‌ها شامل لینک به یک وب‌سایت هستند.
  2. «امضا در تالارهای گفتگو» (Forum Signatures): افراد در تالارهای گفتگو و انجمن‌ها تنها با هدف گرفتن بک‌لینک نظر ثبت می‌کردند. در بسیاری از موارد لینک‌ها را در قسمت امضا قرار می‌دادند.
  3. لینک‌دهی با ثبت نظر: روشی شبیه به امضای اعضا در تالارهای گفتگو بود. در این روش افراد در وب‌سایت دیگری نظر می‌گذاشتند تا از طرف آن وب‌سایت بک‌لینک دریافت کنند. نکته بسیار منفی این بود که افراد می‌توانستند به نام جای خود از کلمات کلیدی استفاده کنند.
  4. فهرست‌های اینترنتی مقاله‌ها: در این روش وب‌سایت‌های فهرستی در ازای انتشار هر یک یا دو مقاله، یک یا دو بک‌لینک دریافت می‌کردند. برخی از این وب‌سایت‌ها تنها مقاله‌های ارزشمند را منتشر می‌کردند.
  5. فهرست‌های اینترنتی «محتوای همرسانی شده» (Shared Content): وب‌سایت‌هایی مثل «Hub Pages» در ازای انتشار محتوای شما یک یا دو بک‌لینک برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کردند.
  6. تبادل لینک: در این روش به جای انتشار محتوا می‌توانستید با وب‌‌مسترها به صورت مسقیم در ارتباط باشید و جا‌به‌جایی لینک انجام دهید. به عبارت بهتر، شما به وب‌سایت A لینک می‌دادید و وب‌سایت A نیز در عوض به وب‌سایت شما لینک ایجاد می‌کرد.

روش‌های بالا در گذشته بسیار مرسوم بودند اما در حال حاضر کارآمدی خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند. علت این موضوع نیز به الگوریتم‌های پیجیده موتورهای جستجو در تشخیص و جریمه این نوع بک‌لینک‌‌سازی برمی‌گردد.

 

البته گفتنی است در مورد تالارهای گفتگو و انجمن‌ها آن‌چه اثر مثبتی ندارد استفاده بی‌رویه و غیر اصولی برای ایجاد بک‌لینک است که خلاف دستورالعمل‌های گوگل هستند. در صورتی که از این پلتفرم‌ها برای معرفی خدمات و محصولات و تعامل بیشتر با مخاطب راغب (لید) استفاده کنید و صرفا هدف گرفتن بک‌لینک نداشته باشید، می‌توانند در افزایش آگاهی از برند نیز تأثیرگذار باشند.

بک لینک بد در سئو خارجی

بک لینک های خوب

اگر روش‌های بالا برای لینک‌سازی مفید نیستند پس چگونه می‌توانیم بک‌لینک خوب دریافت کنیم؟ در ادامه ضمن پاسخ به این سوال، ویژگی‌های بک‌لینک‌های خوب را با هم بررسی می‌کنیم.

  1. لینک‌های خوب از طرف وب‌سایت‌های قابل اعتماد و معتبر ایجاد می‌شوند. یکی از اصول پایه‌ای لینک‌سازی که نباید فراموش کنیم اولویت کیفیت بک‌لینک‌ها به کمیت آن‌ها است. به عبارت بهتر، دیگر اهمیتی ندارد که چند بک‌لینک دریافت کنیم. آنچه مهم است منبع بک‌لینک‌ها است. به عنوان مثال بک‌لینک وبلاگی معمولی از ارزش و اعتبار کمتری نسبت به بک‌لینک نیویورک تایمز دارد.
  2. لینک‌های خوب از طرف وب‌سایت‌های مرتبط ایجاد می‌شوند. بک‌لینک زمانی ارزشمند است که از طرف وب‌سایتی مرتبط ایجاد شود. برای مثال اگر وبلاگ شما در حوزه سئو تولید محتوا می‌کند و بک‌لینکی از وبلاگی در حوزه مد و فشن دریافت کنید، این بک‌لینک به اندازه بک‌لینک وبلاگی دیگر در حوزه سئو ارزشمند نیست.
  3. لینک‌های خوب انکر تکست های مرتبط دارند. انکر تکست متن توصیف‌گر لینک است و مثل راهنما توضیحاتی در مورد محتویات لینک در اختیار موتور جستجو قرار می‌دهد. بک‌لینک‌های خوب انکر تکست مرتبط دارند. برای مثال اگر وب‌سایتی با انکر تکست «سئو خارجی چیست» به این مطلب لینک دهد ارزش آن از لینکی با انکر تکست «اینجا کلیک کنید» خیلی بیشتر است.
  4. لینک‌های خوب تگ No Follow ندارند. لینک No Follow تگ ویژه‌ای است که می‌توانید آن را به لینک اضافه کنید و برای موتورهای جستجو این مفهوم را دارد که آن لینک به خصوص را به عنوان وب‌سایت منبع تایید نمی‌کنید. این کار باعث می‌شود که بتوانید به وب‌سایت‌های دیگر لینک بدهید اما ریسک جریمه برای فروش یا تبادل لینک را به جان نخرید. در سئو خارجی لینک‌هایی که تگ No Follow دارند توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می‌شوند و هیچ تأثیری روی رتبه‌بندی شما ندارند.
بک لینک در سئو خارجی

چگونه بک لینک باکیفیت بگیریم؟

بعد از آشنایی با بک‌لینک‌های ارزشمند و ویژگی های آن‌ها ببینیم چه چطور می‌توانیم برای وب‌سایت لینک‌های باکیفیت دریافت کنیم؟ طبق دستورالعمل گوگل و دیگر موتورهای جستجو بهتر است بک‌لینک‌های دریافتی به صورت طبیعی به وب‌سایت شما ایجاد شوند.

۵ روش موثر برای دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت در فهرست زیر آورده شده است.

  1. تولید محتوای مفید و منظم
  2. ایجاد پست‌های مهمان در وب‌سایت‌های دیگر
  3. انتشار محتوای بصری ارزشمند
  4. درخواست بک‌لینک
  5. ایجاد «لینک‌های خروجی» (Outbound Link)
چگونه بک لینک با کیفیت بگیریم

تولید محتوای مفید و منظم

قبل از بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو، آن را برای کاربر بهینه کنید. اگر محتوا برای کاربر مفید باشد، قطعا هم برای وب‌سایت‌های دیگر و هم برای موتورهای جستجو هم ارزشمند است. محتوای مفید برای کاربران دو ویژگی اصلی دارد:

  • «مرتبط بودن» (Relevant): مرتبط است و برای پاسخ‌گویی به نیازهای کاربر تولید می‌شود.
  • «به‌روز بودن» (Up To Date): دائما به‌روز‌رسانی می‌شود و همیشه نکات جدیدی را به کاربر یاد می‌دهد.

قبل از انتشار هر محتوا در وب‌سایت از خود سوال کنید آیا این محتوا به اندازه‌ای ارزشمند است که وب‌سایت‌‌های دیگر نیز آن را به کاربران خود معرفی کنند و به آن لینک دهند؟

در قدم بعدی به برنامه‌ریزی تولید محتوا نیز توجه کنید. تولید محتوای مفید به تنهایی کافی نیست و باید برای انتشار محتوا از زمان‌بندی منظم استفاده کنید. تهیه تقویم محتوایی می‌تواند در برنامه‌ریزی برای تولید و انتشار محتوا به شما کمک کند خصوصا اگر در کنار وب‌سایت، کانال‌های دیگری هم برای انتشار محتوا دارید. در بحث بازاریابی محتوایی گفتنی بسیار است اما در سئو خارجی این دو نکته را در نظر بگیرید:

  1. محتوای مفید و مستمر در صورت معرفی و تبلیغ اصولی برای مخاطب هدف، حتما می‌تواند تعداد زیادی بک‌لینک طبیعی برای وب‌سایت ایجاد کند. منظور از تبلیغ درست استفاده از روش‌هایی مثل بازاریابی رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ و غیره است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
  2. اگر دریافت بک‌لینک را در اولویت بالاتری نسبت به تولید محتوای درست و اصولی قرار می‌دهید، این نکته را در نظر داشته باشید که در طولانی‌مدت بک‌لینک‌های دریافتی تأثیر مثبتی روی رتبه صفحه و اعتبار وب‌سایت نخواهد داشت. چراکه عامل تکمیل کننده ماموریت بک‌لینک‌ها وجود محتوایی است که بتواند پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشد. لینک و محتوا در کنار یکدیگر در تعیین رتبه صفحه و بهبود اعتبار وب‌سایت نقش دارند.
تاثیر تولید محتوای مفید و منظم در سئو خارجی

نگارش پست مهمان در وب‌سایت‌های دیگر

نگارش «پست مهمان» (Guest Posting/ Blogging) از روش‌های رایج دریافت بک‌لینک برای وب‌سایت است. ایده‌پردازی برای انجام این کار سه مرحله ساده دارد:

  1. پیدا کردن وب‌سایت‌هایی که مطالب نویسندگان مهمان را انتشار می‌دهند.
  2. مطالب مرتبط و تبلیغی در مورد خدمات یا محصولات خود بنویسید.
  3. بعد از انتشار محتوا بک‌لینک دریافت خواهید کرد.

سوء استفاده از این روش توسط وب‌مسترها در سال‌های گذشته باعث شده گوگل الگوریتم‌ها و قوانین جدیدی برای «آشکار کردن» (Detect) و «کاهش ارزش» (De-Value) بک‌لینک‌های حاصل از پست‌های مهمان در نظر بگیرد.

به عبارت دیگر اگر وب‌سایتی تنها پست‌های مربوط به نویسندگان مهمان را منتشر کند، لینکی که از طرف آن ایجاد می‌شود هیچ ارزش یا تأثیر مثبتی روی رتبه‌بندی شما نخواهد داشت. اما اگر لینک از طرف وب‌سایتی ایجاد شود که رتبه خوبی دارد و محتوای آن هم توسط نویسندگان خود سایت و هم توسط نویسندگان مهمان تولید می‌شود، در رتبه شما تأثیر مثبت دارد.

انتشار محتوای بصری ارزشمند

این روش نسبتا قدیمی اما همچنان موثر است. تولید و انتشار محتوای تصویری ارزشمند مثل اینفوگرافیک، جدول، نمودار و موارد مشابه هم به فهم بهتر مطالب و هم به کاربردی‌تر شدن محتوا کمک بسیاری می‌کند. به عبارت بهتر محتوا و تصاویر برای کاربران آن‌قدر مفید به نظر می‌رسد که آن را به محتوای خود اضافه کنند و به وب‌سایت منبع لینک دهند.

 

درخواست بک لینک

یکی دیگر از روش‌های رایج برای دریافت بک‌لینک درخواست لینک از وب‌سایت‌های مرتبط است. در این روش ضمن برقراری ارتباط با وب‌مسترها و ارسال ایمیل برای آن‌‌ها می‌توان توجه آن‌ها را به محتوای وب‌سایت جلب کرد. شانس دریافت پاسخ مثبت از طرف این وب‌سایت‌ها معمولا پایین است اما صفر نیست. مسئله اینجاست که باید تعداد بسیار زیادی ایمیل ارسال کنید. این روش اگرچه بسیار رایج است اما آن را توصیه نمی‌کنیم.

ایجاد لینک‌های خروجی (Outbound Link)

این روش در نتیجه بهبود روش بالا ایجاد شده است. می‌توانید وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر در حوزه تخصصی کسب و کار را پیدا کنید و به محتوای آن‌ها لینک خروجی ایجاد کنید. اطلاع‌رسانی از ایجاد چنین بک‌لینک‌هایی را از طریق ارسال ایمیل انجام دهید. وب‌مسترها از دریافت بک‌لینک و جبران این لطف خوش‌حال خواهند شد. این موضوع با تبادل لینک که برخلاف دستورالعمل‌های سئو است تفاوت زیادی دارد. چراکه جبران این لطف و ایجاد لینک متقابل کاملا به نظر وب‌سایت هدف بستگی دارد و جزئی از قرارداد یا توافق پولی نیست.

مواردی که باید در زمان لینک‌سازی به آن‌ها توجه کنیم

هنگام لینک‌سازی موارد مختلفی وجود دارند که نیاز است آن‌ها را بررسی و اندازه‌گیری کنیم. این موارد در فهرست زیر آورده شده‌اند.

  • «رتبه دامنه» (Domain Authority | DA): شاخص اندازه‌گیری یا امتیازی است که توسط Moz برای ایجاد دید کلی از عملکرد وب‌سایت تعریف شده است. در زمان انجام تکنیک‌های سئو خارجی توجه به رتبه دامنه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رتبه دامنه در واقع توصیف‌کننده کیفیت وب‌سایت است. اگر بک‌لینکی Do-Follow از طرف وب‌سایت با رتبه دامنه بالا به وب‌سایتی با رتبه دامنه پایین‌تر ایجاد شود، وب‌سایت دریافت‌کننده رتبه صفحه بهتر و به دنبال آن جایگاه بهتری در صفحه نتایج موتور جستجو کسب می‌کند.
  • «ارتباط» (Relevancy): همان‌طور در قسمت ویژگی‌های بک‌لینک‌های خوب مطرح کردیم، دریافت بک‌لینک از وب‌سایت‌های با رتبه دامنه بالا اهمیت دارد اما آنچه مهم‌تر است، مرتبط بودن این وب‌سایت‌ها با وب‌سایت شما است. برای مثال اگر وبلاگ شما در حوزه سئو تولید محتوا می‌کند و بک‌لینکی از وبلاگی در حوزه مد و فشن دریافت کنید، این بک‌لینک ارزشی به اندازه لینکی که از طرف وبلاگی در حوزه مرتبط ایجاد می‌شود نخواهد داشت. نکته دیگر این‌که دریافت بک‌لینک نامرتبط به تعداد زیاد ممکن است جریمه وب‌سایت را به دنبال داشته باشد.
  • «نوع لینک» (Link Type): همان‌طور که در قسمت انواع بک‌لینک گفتیم، بک‌لینک‌های Do Follow و No Follow از نظر ارزش و اعتبار با یکدیگر متفاوت هستند و تایید صحت محتوای مورد لینک را تعیین می‌کنند بنابراین لازم است به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید.
نکات مهم لینک سازی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

احتمالا استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر به عنوان یکی از ابزارهای آگاهی از برند معرفی می‌‌شود نه سئو. در واقع هدف اصلی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی معرفی و تبلیغ خدمات، محصولات و محتوای وب‌سایت ضمن تعامل با مخاطبان هدف است. پس می‌توان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را به عنوان یکی از روش‌های موثر سئو خارجی نیز مطرح کرد. اما می‌توان گفت شکلی از لینک‌سازی هم به حساب می‌آید.

نکات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سئو خارجی

این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی خود به موتورهای جستجو تبدیل شده‌اند و بسیاری از افراد برای پیدا کردن محصولات و خدمات از آن‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که به عنوان یکی از روش‌های موثر در افزایش رتبه دامنه و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت از طرف موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته گوگل به طور رسمی اعلام کرده که «سیگنال حاصل از شبکه‌های اجتماعی» (Social Signal) مانند لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری تأثیر مستقیمی در رتبه‌بندی ندارند. این موضوع دو دلیل عمده دارد:

  • اغلب بک‌لینک‌های حاصل از شبکه‌های اجتماعی از نوع ‌No Follow هستند که یعنی موتورهای جستجو آن‌ها را دنبال نمی‌کنند.
  • دریافت بک‌لینک در شبکه‌های اجتماعی با پرداخت هزینه قابل انجام است و به همین علت ممکن است این سیگنال‌ها تصویری صادقانه و واقعی از میزان محبوبیت پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی ارائه نکنند.

بنابراین اینکه پستی هزاران لایک غیر واقعی دریافت کند هیچ کمکی به رتبه وب‌سایت نخواهد کرد. اما اگر پستی در شبکه‌های اجتماعی واقعا مورد توجه قرار بگیرد یا وایرال شود به صورت غیر مستقیم روی رتبه‌‌بندی وب‌سایت اثرگذار است.

بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

نکته‌ای که وجود دارد معرفی و تبلیغ محتوای وب‌سایت به شکلی سازنده با هدف افزایش تعامل است. شبکه‌های اجتماعی به کاربران کمک می‌کنند خدمات و محصولات موردنیاز خود را پیدا و با آن‌‌ها ارتباط برقرار کنند. تعامل بیشتر با مخاطب هدف یعنی افزایش اعتبار در نظر او و این افزایش اعتبار هم به لینک‌سازی موثر و هم افزایش ترافیک وب‌سایت کمک شایان توجهی می‌کند.

 

ذکر نام برند

گوگل به برندها علاقه‌مند است و ترجیح می‌دهد وب‌سایت‌های متعلق به برند را در جایگاه‌های بالاتری در صفحه نتایج نمایش دهد. الگوریتم‌های این موتور جستجو در زمان ارزیابی صفحات وب‌سایت از مدل EAT استفاده می‌کند. EAT از حروف اول سه کلمه زیر تشکیل شده است:

  • «تخصص» (Expertise)
  • «اعتبار» (Authority)
  • «قابل اعتماد بودن» (Trustworthiness)

در واقع احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران به برند‌ها اعتماد کنند. اعتماد بیشتر در نهایت تجربه کاربری بهتر و کاربران راضی‌تر گوگل را به همراه دارد. تفاوت میان لینک‌سازی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و «ذکر نام برند» (Brand Mention) در آن است که در آخری الزاما لینکی به طرف وب‌سایت ایجاد نمی‌شود. اشاره به نام برند ممکن است در تالارهای گفتگو، مقاله‌ها، بررسی‌ها یا شبکه‌های اجتماعی اتفاق بیافتد.

خزنده‌های گوگل این سیگنال‌ها را «دریافت» (Pick up) می‌کنند و آن‌ها را بر اساس برداشت کاربران از برند مورد ارزیابی قرار می‌دهند. بنابراین برای بهبود سئو خارجی باید تمامی دفعاتی را که نام برند، محصول یا نویسندگان در سراسر وب ذکر می‌شود دنبال کنید و به کامنت‌های منفی یا گمراه کننده نیز پاسخ مناسب دهید.

اگر ذکر نام برند به صورت طبیعی در وب‌سایت خاصی به همراه ایجاد بک‌لینک صورت بگیرد، از نظر گوگل ارزش بیشتری دارد اما بدون ایجاد بک‌لینک هم ارزشمند خواهد بود.

حساب کاربری Google My Business

ایجاد حساب کاربری در وب‌سایت Google My Business این امکان را در اختیار کسب و کار را قرار می‌دهد که اطلاعات مهم کسب و کار را مستقیما و به سادگی به خود گوگل ارائه کنند. این اطلاعات به طور معمول شامل «مکان جغرافیایی» (Location) یا مکان خدمت، نوع کسب و کار، اطلاعات تماس و ساعات شروع به کار سازمان است.

گوگل با استفاده از اطلاعاتی که از طریق Google My Business جمع‌آوری می‌کند، نتایج جستجو‌های سرویس‌های دیگر خود مثل Google Maps و Google Local Pack را در صفحه نتایج موتور جستجو تکمیل می‌کند.

حساب کاربری Google My Business

استفاده از این سرویس کاملا رایگان برای کسب و کارهای محلی که بخش زیادی از ترافیک وب‌سایت را از مکان‌های جغرافیایی اطراف دریافت می‌کنند، از اقدامات ضروری سئو خارجی است. بنابراین حتما حساب کاربری Google My Business را ایجاد و با اضافه کردن آن به Google Maps از مزایای این تکنیک سئو آف پیج و «سئو محلی» (Local SEO) بهره‌مند شوید.

مزایای سئو خارجی چیست ؟

استراتژي های سئوی آف پیج در بهینه‌سازی وب‌سایت مزایای بسیاری برای کسب و کارها ایجاد می‌کند که در نهایت افزایش ترافیک ورودی وب‌سایت و بهبود رتبه آن‌را در صفحه نتایج به همراه دارند. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود «رتبه‌بندی» (Ranking) وب‌سایت
  • افزایش «رتبه صفحه» (PageRank)
  • در معرض دید بودن بیشتر
  • اعتمادسازی بیشتر

در ادامه هریک از موارد را به تفکیک بررسی می‌کنیم.

مزایای سئو خارجی چیست

بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت

سئو خارجی به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو کسب کنند. هرچه جایگاه یک وب‌سایت در صفحه نتایج بالاتر باشد، وب‌سایت بازدید و نرخ کلیک بالاتری خواهد داشت. در تکمیل این روال، با انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای SEO و به دنبال آن تولید محتوای مرتبط، کاربران به وب‌سایت شما بیشتر اعتماد می‌کنند و به همین دلیل بک‌لینک‌های معتبر دریافت می‌کنید. در نتیجه موتورهای جستجو رتبه بهتری به وب‌سایت شما اختصاص می‌دهند. این عوامل زنجیروار در تکمیل فعالیت یکدیگر عمل می‌کنند.

 

افزایش رتبه صفحه

رتبه صفحه با رتبه‌بندی صفحه نتایج متفاوت است. رتبه صفحه به امتیاز عددی بین ۰٫۰۰ تا ۱۰٫۰۰ گفته می‌شود که توسط گوگل به وب‌سایت شما تعلق می‌گیرد. تعیین این امتیاز بر اساس شاخص‌های مختلفی مثل تجربه کلی صفحه وب‌سایت صورت می‌گیرد. کیفیت و تعداد لینک‌های صفحه نقش مهمی در تعیین این امتیاز ایفا می‌کند.

در معرض دید بودن بیشتر

هر چه تعداد افرادی که خارج از وب‌سایت با آن‌ها تماس برقرار می‌کنید بیشتر باشد، افراد بیشتری هم جذب وب‌سایت می‌شوند. با این اتفاق بیشتر در معرض دید کاربران قرار می‌گیرید و رتبه‌بندی وب‌سایت نیز شروع به افزایش می‌کند. وب‌سایت بازدیدکنندگان بیشتری می‌گیرد که می‌توانند به مخاطب راغب (لید) تبدیل شوند. این مخاطبان راغب با اعتمادسازی بیشتر می‌توانند به مشتریان دست به نقد تبدیل شوند.

اعتمادسازی بیشتر

رتبه‌بندی بهتر توسط موتورهای جستجو در نهایت باعث شگل‌گیری اعتماد بیشتر میان برند و مخاطبان می‌شود. هرچه افراد شناخت و اعتماد بیشتری نسبت به برند داشته باشند، احتمال گرفتن بک‌لینک و توصیه شما به دیگر کاربران بیشتر است.

جمع‌بندی

سئو خارجی به عنوان یکی از روش‌های بهینه‌‌سازی موتورهای جستجو در خارج از وب‌سایت شناخته می‌شود. سئو Off Page یکی از فاکتورهای اصلی کسب رتبه در کلمات کلیدی رقابتی حوزه تخصصی کسب و کار است. از سئو خارجی نه‌تنها به عنوان عنصر اصلی هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی برای برقراری ارتباط با مشتریان بیشتر استفاده می‌شود بلکه در بهبود اعتبار وب‌سایت و ایجاد پل ارتباطی با دیگر کسب و کارها نیز سازنده است.

اگر می‌خواهید کسب و کار شما در بالاترین جایگاه صفحه نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود، بهتر است هرچه سریع‌تر استفاده از کلمات کلیدی هدفمند را در خارج از وب‌سایت نیز آغاز کنید. انواع مختلف سئو در کنار هم مسیر را به سمت بیشتر دیده‌شدن هموار می‌کند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

سوالات متداول سئو خارجی

در این مطلب از مجله فرادرس در مورد سئو خارجی یا سئو آف پیج صحبت کردیم. پس از بیان تعریف سئو خارجی تفاوت سئو خارجی و سئو داخلی یا آن پیج را بررسی کردیم و پس از آن تکنیک‌های سئو خارجی و مزایای آن را به طور کامل مرور کنیم. در ادامه به چند سوال متداول در مورد این روش پاسخ می‌دهیم.

سئو خارجی چیست ؟

سئو آف پیج سئو خارجی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که در خارج از سایت برای بهینه‌سازی آن و بهبود رتبه در موتورهای جستجو انجام می‌دهیم. بیشتر تلاش‌های سئو خارجی با هدف بهبود دیدگاهی است که در مورد «کیفیت» (Quality)، «اعتبار» (Authority) و «محبوبیت» (Popularity) وب‌سایت ما ایجاد می‌شود.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست ؟

سئو داخلی یا سئو آن پیج شامل تنظیماتی می‌شود که در درون وب‌سایت با هدف بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو انجام می‌شوند. از جمله وظایف سئو داخلی می‌توان به بهینه‌سازی عنوان‌‌ها و تصاویر، بهبود لینک‌های داخلی، نظارت بر تولید محتوای باکیفیت، بررسی سازگاری وب‌سایت با دستگاه‌های مختلف و غیره اشاره کرد. از طرف دیگر سئو خارجی بیشتر بر لینک‌سازی، تعامل در شبکه‌های اجتماعی، ذکر نام برند در سراسر وب و نظرات مشتریان نظارت و فعالیت دارد. این دو استراتژی در تکمیل فعالیت‌های یکدیگر، به هدف نهایی بهینه‌سازی موتورهای جستجو که افزایش ترافیک طبیعی وب‌سایت و بهبود رتبه در موتورهای جستجو است، جامه عمل می‌پوشانند.

سئو خارجی چه تکنیک‌هایی دارد؟

تکنیک های سئو خارجی با معرفی و تبلیغات وب‌سایت و هدف افزایش بازدید صفحه و بهبود رتبه آن انجام می‌شوند. تکنیک‌های اصلی سئو خارجی عبارتند از لینک‌سازی، بازاریابی شبکه‌‌های اجتماعی، ذکر نام برند و حساب کاربری Google My Business.

بک لینک چه انواعی دارد و چگونه می‌توانیم بک لینک باکیفیت دریافت کنیم؟

«لینک ورودی» (Inbound Link) که گاهی آن را با نام (لینک داخلی) و بیشتر با نام بک‌لینک می‌شناسیم، به لینک‌هایی گفته می‌شود که از طرف وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت ما ایجاد می‌شوند. بک‌لینک‌ها می‌توانند از نوع Do Follow یا No Follow باشند. بک‌لینک‌های No Follow چیزی از ارزش و اعتبار لینک دهنده به وب‌سایت مقصد انتقال نمی‌دهند. بک‌لینک‌های Do Follow ارزش زیادی دارند و برای دریافت آن‌ها می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

  • تولید محتوای مفید و منظم
  • ایجاد پست‌های مهمان در وب‌سایت‌های دیگر
  • انتشار محتوای بصری ارزشمند
  • درخواست بک‌لینک
  • ایجاد «لینک‌های خروجی» (Outbound Link)

سئو خارجی چه مزایایی ایجاد می‌کند؟

سئو خارجی در تکمیل دیگر استراتژي‌های سئو مزایای بسیاری برای وب‌سایت‌ها و برندها ایجاد می‌کند. از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت
افزایش رتبه صفحه، در معرض دید بودن و اعتمادسازی بیشتر اشاره کرد.

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
RELIABLESOFTHubSpotInfidigitEduBridgewoorank
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *