رپورتاژ خبری چیست؟ + تعاریف و نکات مهم رپرتاژ آگهی

۶۳۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
رپورتاژ خبری چیست؟ + تعاریف و نکات مهم رپرتاژ آگهی

برای اینکه بدانیم رپورتاژ خبری چیست باید از تعریف تبلیغات شروع کنیم. رپورتاژ خبری شکلی از تبلیغات در روزنامه، مجله و وب‌سایت است که در مورد یک محصول یا خدمت در قالب یک مقاله اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. در این مطلب در مورد رپورتاژ خبری و روش‌های تدوین آن مطالبی را بیان می‌کنیم و در ادامه نکاتی در مورد تبلیغات همسان مطرح می‌شود.

رپورتاژ خبری چیست ؟

رپورتاژ خبری تبلیغات پولی هستند که در قالب مقاله در وب‌سایت، مجله یا روزنامه منتشر می‌شوند. متخصصان بازاریابی از این تبلیغات برای آموزش ویژگی‌های محصولات و خدمات خود به مشتریان استفاده می‌کنند. با انتخاب رسانه مناسب برای تبلیغات می‌توان رپورتاژ خبری را به مخاطبان هدف نمایش داد و از مزایای تبلیغات هدفمند بهره برد.

به عنوان مثال، یک رپورتاژ خبری در روزنامه شامل مطلب آموزش مالی به افرادی است که علاقه بیشتری به اقتصاد و مالی دارند و صفحه اقتصادی روزنامه را مطالعه می‌کنند. رپورتاژ خبری رسانه‌ای موثر برای کسب‌وکارها است چرا که می‌توانند از طریق یک داستان با مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار کند. در حالی‌که تبلیغات سنتی در مجله و روزنامه و تبلیغات بنری در وب‌سایت‌ها فاقد این ویژگی است.

رپورتاژ آگهی جزئیات بیشتری را نسبت به سایر تبلیغات شامل می‌شود و به مشتریان در شناخت بهتر محصول یا خدمت کمک می‌کند. این تبلیغات توسط آژانس‌های تبلیغاتی یا خود فرد نوشته می‌شوند. سپس مکان نمایش آن‌ها در مجله، روزنامه یا وب‌سایت باید خریداری شود.

نکته: در اکثر نشریات برای رپورتاژ خبری کلمه «تبلیغات» در بالا یا پایین آگهی نمایش داده می‌شود. برخی از روزنامه‌ها یا مجلات این آگهی‌ها را در بخش‌های جداگانه‌ای قرار می‌دهند.

رپورتاژ خبری چیست

مزایای رپورتاژ خبری چیست ؟

اگر قصد دارید در روزنامه یا مجله تبلیغی چاپ کنید یا از تبلیغات بنری وب‌سایت‌ها بهره ببرید، یک لحظه تامل کنید که فضای درنظر گرفته شده برای تبلیغ، چه قدر با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. تبلیغ شما در میان انبوه تبلیغات دیگر چگونه برجسته‌تر به نظر خواهد آمد.

به جای این کار می‌توانید از رپورتاژ خبری استفاده کنید. رپورتاژ خبری یک ابزار بازاریابی است و مانند یک مقاله آموزنده به نظر می‌رسد بنابراین افراد آن را با اشتیاق می‌خوانند. معمولا یک عنوان جذاب برای رپورتاژ خبری انتخاب می‌شود. این تبلیغات بیش از یک آگهی معمولی خوانندگان را درگیر می‌کند. از آنجایی که رپورتاژ خبری محدود به قوانین سخت‌گیرانه تبلیغات در مجله و روزنامه نیست، می‌توانید اطلاعات بیشتری برای شناخت بهتر مخاطب اضافه کنید. حتی یک فضای کوچک تبلیغاتی می‌تواند یک مقاله مختصر را در خود جای دهد. برای مطالعه بیشتر در مورد نحوه تدوین رپورتاژ مطلب «نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی — راهنمای نوشتن رپرتاژ آگهی (+ فیلم آموزش رایگان)» توصیه می‌شود.

راه‌های بهبود بازاریابی با استفاده از رپورتاژ خبری چیست ؟

استفاده از رپورتاژ خبری پولی به شما اختیار کامل در کنترل محتوا  و قالب می‌دهد و می‌توانید دقیقا موارد مدنظر خود را در تبلیغ نمایش دهید. هرچند باید در بالا یا پایین مقاله خود مشخص کنید که این مقاله تبلیغاتی است اما در برخی موارد، می‌توانید رپورتاژ خبری خود را به عنوان محتوای تحریریه واقعی درج کنید.

در برخی از نشریه‌ها با رزرو یک آگهی سنتی، پیشنهادی برای درج مقاله در مورد محصولات و خدماتتان دریافت می‌کنید. این مقالات بهتر از رپورتاژ خبری معمولی هستند چراکه این قبیل مقاله در واقع بخشی از روزنامه یا مجله تلقی می‌شوند و نیازی به نوشتن واژه «تبلیغات» در بالا یا پایین مطلب نیست. در نتیجه افراد، بیشتر به محتوای آن اعتماد می‌کنند. البته کنترل شما روی طرح‌بندی در این حالت کمتر از رپورتاژ خبری پولی است اما هرچه مطالب بیشتری از جمله گرافیک و عکس ارائه دهید، شانس نمایش مقاله، مطابق سلیقه شما بیشتر می‌شود.

اگر نشریه‌ای که انتخاب کرده‌اید برای مخاطبان هدف شما با اهمیت است، شرایط انتشار مجدد رپورتاژ خبری در آن نشریه را بررسی کنید و سعی کنید در صفحاتی تبلیغ خود را منتشر کنید که مخاطبان آن صفحات، مشتریان احتمالی شما باشند. برای مثال اگر کسب‌کار شما در حوزه ابزارهای نقاشی است، در صفحه یا دسته هنری رپورتاژ خود را منتشر کنید.

بیانیه مطبوعاتی، ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و سئو

بیانیه مطبوعاتی نقش جدیدی در فضای آنلاین به عنوان ابزاری برای سئوی خارجی دارد. با انتشار بیانیه مطبوعاتی در وب‌سایت‌ها می‌توانید تعدادی بک‌لینک بگیرید و رتبه وب‌سایت خود را بهبود دهید. اگر مقاله خوب و مفیدی ارائه دهید این احتمال وجود دارد که مطلب شما توسط نشریات در سراسر جهان مورد توجه قرار گیرد.

در نوشتن بیانیه مطبوعاتی خلاق باشید و به جای انتشار مطالب خسته‌کننده، سعی در جلب نظر افراد داشته باشید. در این صورت برای خوانندگان و مشتریان احتمالی و همچنین نشریه ارزش ایجاد می‌کنید. بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد تا مطالب شما به طور مجدد منتشر شوند و خوانندگان بیشتری پیدا کنید. برای یادگیری سنجش عملکرد رپورتاژ خبری مطلب «سنجش عملکرد رپورتاژ آگهی — راهنمای رصد عملکرد تبلیغات + فیلم آموزش رایگان» توصیه می‌شود.

دو روش کارا برای انتشار رپورتاژ خبری رایگان

مجلات آنلاین پرطرفدار را پیدا کنید و به آن‌ها پیشنهاد ارسال مطالب با ارزش و با کیفیت را بدهید. برای مثال مطالبی در مورد حوزه تخصصی یا محصولات و خدمات خود ارسال کنید. این مطالب را به صورت رایگان در اختیار نشریه قرار دهید و در عوض از آن‌ها بخواهید به وب‌سایت شما لینک دهند. انتشار این مطالب به ارتقای اعتبار شما کمک می‌کند.

علاوه بر این‌که ارائه اطلاعات ارزشمند، قدردانی و اعتماد خوانندگان را در پی دارد، انتشار آن‌ها در وب‌سایت‌های معتبر به بهبود سئو وب سایت شما کمک می‌کند.

اگر مطالب خود را به صورت انحصاری در اختیار یک نشریه بگذارید، برای آن نشریه خوشایندتر است اما می‌توانید از خدمات وب‌سایت‌هایی بهره ببرید که محتوای رایگان برای استفاده افراد منتشر می‌کنند. هر زمان پست شما در این وب‌سایت‌ها منتشر شود، اعتبار و لینک شما در آن نیاز است. در این صورت تعداد زیادی بک‌لینک دریافت می‌کنید که این موضوع به بهبود سئو خارجی سایت می‌انجامد.

استفاده از داستان‌های واقعی

در ادامه دو روش مطالعات موردی و استفاده از توصیه مشتریان راضی را توضیح می‌دهیم. برای این‌که مشتریان قبلی با شما در این مسیر همراهی کنند، به آن‌ها اطمینان دهید که تا جای ممکن شرایط را برای آن‌ها ساده می‌کنید. به آن‌ها بگویید قرار نیست تمام داستان خود را بنویسند. از آن‌ها مصاحبه بگیرید و از نظرات و توصیفات آن‌ها برای نوشتن توصیه یا مطالعات موردی استفاده کنید.

در طول مصاحبه، به دنبال جزئیاتی باشید که داستان را زنده می کند و نشان می‌دهد که به طور دقیق چگونه از محصول یا خدمات شما استفاده کرده‌اند و چگونه زندگی یا تجارت آنها به وسیله محصولات یا خدمات شما بهبود یافته است. پس از اتمام کار، از آنها بخواهید که مطالب را بررسی کنند و صحت آن‌ها را تائید کنند. می‌توانید مشوقی در نظر بگیرید تا افراد را به همکاری تشویق کنید.

توصیه مشتریان راضی

اگر مشتریان شما راضی هستند، منبع اطلاعاتی با ارزشی دارید که برای مشتریان احتمالی شما ارزش ایجاد می‌کند. مشتریان راضی با نشان دادن کیفیت محصولات و خدمات شما برای شما بازاریابی می‌کنند. توصیه مشتریان واضح و شفاف است. از مشتریان خود بخواهید در یک متن کوتاه تجربه خودشان از محصولات و خدمات شما را بنویسند. می‌توانید آن‌ها را به یک جلسه مصاحبه دعوت کنید و در آخر از صحبت‌ها و تائیدات آن‌ها یک پاراگراف کوتاه بنویسید.

نکته: لحن این مطالب باید تا حد امکان طبیعی باشد. همچنین در صورت امکان از جلسه مصاحبه عکس بگیرید.

مطالعات موردی

مطالعات موردی اطلاعات ارزشمندتری را در اختیار مشتریان احتمالی شما قرار می‌دهند. موضوع این مطالعات موردی، طیف وسیعی را در بر می‌گیرد. برای مثال داستانی در مورد این‌که «چکونه استفاده از یک محصول یا خدمت، زندگی شخصی را تغییر داده است» یک مطالعه موردی است و در ابعاد بزرگ‌تر می‌توان یک مطالعه موردی در مورد «نرخ بازگشت سرمایه یک کالای گران B2B» را مثال زد.

استفاده از رپورتاژ خبری در کمپین تبلیغات همسان

افراد برای خواندن تبلیغ به مجلات، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌ها سر نمی‌زنند. تبلیغات باید به نحوی باشند که توجه افراد را جلب کند و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنند. رپورتاژ خبری و «پست‌های حمایت شده» (Sponsored Post) مانند یک مقاله حاوی مطالب جذاب و جریان طبیعی است. از این‌رو استفاده از «تبلیغات همسان» (Native Ads) در ابتدا با عنوان «پست‌های حمایت شده» (Sponsored Post) افزایش یافت. تصویر زیر نمونه‌ای از یک پست حمایت شده درباره خرید خانه را نشان می‌دهد.

رپورتاژ خبری چیست

پست‌های حمایت شده، هزینه‌هایی را به شما تحمیل می‌کنند به خصوص اگر در وب‌سایت‌های معتبری مانند نیویورک تایمز منتشر شوند اما این تبلیغات فرصت‌های جدیدی را پیش‌روی کسب‌وکارها باز می‌کنند. این فرصت‌ها در زیر فهرست شده‌اند.

  • با صرف هزینه، به خوانندگان مجلات و وب‌سایت‌های معروف دسترسی پیدا می‌کنید.
  • از نحوه طبیعی قرارگیری تبلیغ در مجله، روزنامه یا وب‌سایت بر اساس «اثر هاله‌ای» (Halo Effect) بیشترین استفاده را می‌برید. اثر هاله‌ای یا خطای هاله‌ای نوعی جهت‌گیری شناختی است که در آن فرد تحت تاثیر قضاوت‌های قبلی خود قرار می‌گیرد. برای مثال اگر شرکتی در یک زمینه خوب است طبق خطای هاله‌ای تصور شخص این است که آن شرکت در سایر زمینه‌ها نیز به خوبی عمل می‌کند.
  • با سرگرم کردن افراد به وسیله مقالات، ویدیوها و سایر انواع محتوا، افراد را به وب‌سایت خود بیاورید.

تبلیغات همسان چیست؟

این تبلیغات را در قالب «به شما توصیه می‌شود» (Recommended for You) یا «احتمالا به این موارد علاقه دارید» (You May Also Like) مشاهده کرده‌اید. تبلیغات همسان به عنوان بخشی از محتوا یا توصیه ناشر پدیدار می‌شوند. تصویر زیر چند تبلیغ همسان را در قالب توصیه به نمایش گذاشته است.

رپورتاژ خبری چیست

احتمالا پست‌هایی مانند «چهره ۱۰ سلبریتی قبل از عمل جراحی زیبایی» را به وفور مشاهده کرده‌اید و وسوسه شده‌اید که روی چنین مطلب بی‌ارزشی کلیک کنید که فقط برای کسب درآمد از تبلیغات ایجاد شده‌اند. اگر چنین محتوایی که با نیازهای شما مرتبط نیست، شما را جذب می‌کند، بنابراین تبلیغات مرتبط با علاقه و نیازهای شما عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت.

نحوه عملکرد کمپین‌های تبلیغات همسان

در ادامه روش‌های استفاده از تبلیغات همسان در فرآیند بازاریابی را شرح می‌دهیم. این موارد در زیر فهرست شده‌اند.

  • پرهیز از تبلیغات بنری
  • ایجاد ارتباط موضوعی
  • ایجاد محتوای با ارزش
  • شروع رابطه با مشتریان احتمالی

پرهیز از تبلیغات بنری

دهه‌ها از ایجاد تبلیغات بنری می‌گذرد. تا اینجا یاد گرفتیم که باید از این نوع تبلیغات سنتی در مجلات و روزنامه‌ها پرهیز کنیم. GIFهای چشمک‌زن نیز باعث آزار مخاطب می‌شوند و ممکن است افراد تبلیغات شما را مسدود کنند. از طرف دیگر، تبلیغات همسان به عنوان بخشی از محتوای ناشر به نظر می‌رسند. با قرار گرفتن در یک وب‌سایت مشهور، برند شما مطرح‌تر می‌شود و از نتایج حاصل از اثر هاله‌ای نیز بهره‌مند می‌شوید.

ایجاد ارتباط موضوعی

در انتشار تبلیغات همسان باید ویژگی‌های جمعیت شناسی مخاطبان خود مانند گروه سنی و تحصیلات و سطح درآمد و همچنین سیستم و تکنولوژی مورد استفاده آن‌ها را مشخص کنید. این موارد باید با وب‌سایت یا نشریه‌ میزبان تبلیغات شما همخوانی داشته باشند. با این کار ارتباط موضوعی بین تبلیغ و نشریه ایجاد می‌کنید و مشتریان احتمالی بیشتری تبلیغ شما را مشاهده می‌کنند.

ایجاد محتوای با ارزش

نحوه قرارگیری تبلیغات و خلاقیت در تصاویر و عنوان تبلیغ اهمیت زیادی دارد. شما برای کاربری که روی تبلیغ کلیلک می‌کند، تجربه‌ای را رقم می‌زنید که مثبت بودن این تجربه در کارایی تبلیغ تاثیرگذار است. محتوای تبلیغ باید برای افراد ارزش به همراه داشته باشد. این محتوا باید حداقل یکی از ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • سرگرم کننده
  • حاوی اطلاعات ارزشمند
  • راه‌حل مشکل

در غیر این صورت افراد تصور می‌کنند که در حال فریب آن‌ها هستید بنابراین زمان و پول خود را هدر داده‌اید.

شروع رابطه با مشتریان احتمالی

برای اینکه مشتریان راغب را به خرید تشویق کنید، از تکنیک‌های زیر برای کارایی تبلیغ خود بهره ببرید.

  1. از آن‌ها بخواهید اقدامی انجام دهند. برای مثال با شماره شما تماس بگیرند یا فرمی را پر کنند.
  2. برای آن‌ها ارزش بیشتری ایجاد کنید. مخاطبان را به خواندن مطالب بیشتر در مورد موضوعات مرتبط دعوت کنید.
  3. نام و آدرس ایمیل آن‌ها را دریافت کنید. به افراد مشوق‌هایی مانند کتاب الکترونیک رایگان ارائه دهید.
  4. بازاریابی مجدد کنید. سعی کنید بر اساس علاقه افراد، به آن‌ها در سایر وب‌سایت‌ها و نشریات دسترسی پیدا کنید و اطلاعات ارزشمند ارائه دهید.

معرفی فیلم آموزش تبلیغ نویسی (Copywriting)

معرفی فیلم آموزش تبلیغ نویسی (Copywriting)

باتوجه به مطالب مطرح شده می‌دانیم در تبلیغات به خصوص در رپورتاژ خبری تولید محتوای ارزشمند برای مخاطب اهمیت ویژه‌ای دارد. یک تبلیغ خوب باید جذاب باشد و مخاطب بتواند به سرعت پیام تبلیغ را درک کند و بین نیاز خود و تبلیغ ارتباطی ایجاد کند. در حال حاضر شغل کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی یکی از مهم‌ترین و پردرآمدترین مشاغل در حوزه بازاریابی و تبلیغات است. به همین منظور «فرادرس» دوره آموزش تبلیغ نویسی (Copywriting) را در ۲ ساعت و ۴5 دقیقه و ۴ درس تدوین کرده است. در ادامه به توضیح سرفصل‌های این دوره می‌پردازیم.

در درس یکم با مفهوم تبلیغ نویسی، دسته‌بندی تبلیغات و مراحل تبلیغ نویسی آشنا می‌شویم. درس دوم به تبلیغات با هدف فروش، استفاده از روانشناسی در تبلیغ و شناخت مشتریان می‌پردازد. درس سوم تبلیغ‌ نویسی برای رسانه‌های مختلف را آموزش می‌دهد و درس چهارم روش‌های تبلیغات اینترنتی و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را بیان می‌کند.

برای مشاهده فیلم آموزش تبلیغ نویسی (Copywriting) + اینجا کلیک کنید.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تبلیغات همسان، نمونه‌ای از تبلیغات هدفمند بر اساس نیاز و علاقه مخاطب است. در تبلیغات هدفمند جامعه هدف انتخاب و تبلیغات بر اساس سلیقه و نیاز آن‌ها طراحی می‌شود و به نمایش درمی‌آید. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند در ایران معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید کسب‌وکاری در حوزه گرافیک دارید و قصد دارید تبلیغات همسان شما در وب‌سایت‌های معتبر به نمایش درآید. ابتدا با استفاده از یک تولیدکننده محتوا مطالب ارزشمند تولید کنید، سپس از چند وب‌سایت معتبر برای نمایش تبلیغات همسان خود بهره بگیرید. نحوه کار کاپریلا تا حدودی مانند تبلیغات همسان است. برای مثال می‌توان به «مجله فرادرس» اشاره کرد. در این مثال مطلبی با موضوع «مدت زمان یادگیری فتوشاپ» نوشته شده است و با استفاده از کاپریلا بنرهای تبلیغاتی زیر که به موضوع مطلب مرتبط هستند و اندازه و حجم کمی دارند در متن نمایش داده شده است.

معرفی کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم کاربردی مانند یک تبلیغ‌دهنده دارد و افراد با استفاده از آن می‌توانند کسب‌وکار خود را معرفی کنند. از آنجایی که این تبلیغات تنها برای مشتریان هدف انجام می‌گیرد و جامعه هدف علاقه بیشتری برای خرید و استفاده از این محصولات دارند، نرخ تبدیل بالایی نیز با این روش همراه است.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم مناسب برای رپورتاژ آگهی، بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

همان‌طور که تا اینجا یاد گرفتیم رپورتاژ خبری چیست و می‌دانیم رپورتاژ آگهی روشی کارآمد در تبلیغات است چراکه نه تنها یک ابزار بازاریابی است بلکه مانند یک مقاله آموزنده به نظر می‌رسد و افراد آن را با اشتیاق می‌خوانند. معمولا یک عنوان جذاب برای رپورتاژ خبری انتخاب می‌شود. این تبلیغات بیش از یک آگهی معمولی خوانندگان را درگیر می‌کند.

البته متن هر رپورتاژ آگهی باید بر اساس لحن هر رسانه نوشته شود. رعایت نکات مربوط به تدوین متن رپورتاژ آگهی علاوه بر دانش، نیازمند صرف وقت و هزینه زیادی است. به همین دلیل باید از پلتفرمی استفاده کرد که تمامی این موارد را در زمانی مناسب و با هزینه‌ای معقول انجام دهد. برای این کار می‌توان از «نشریلا» به عنوان بزرگترین پلتفرم در این حوزه بهره برد. کاربرد دیگر نشریلا استفاده از آن برای انتشار بررسی محصول و معرفی آن است.

سوالات متداول پیرامون رپورتاژ خبری چیست ؟

در ادامه سوالات متداول در مورد رپورتاژ خبری را پاسخ می‌گوییم.

کاربرد رپورتاژ خبری چیست ؟

متخصصان بازاریابی از این تبلیغات برای آموزش ویژگی‌های محصولات و خدمات خود به مشتریان استفاده می‌کنند.

مزایای رپورتاژ خبری چیست ؟

رپورتاژ خبری یک ابزار بازاریابی است و مانند یک مقاله آموزنده به نظر می‌رسد بنابراین افراد آن را با اشتیاق می‌خوانند.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
myFAVORITEmarketerTheEconomicTimesmyFAVORITEmarketer
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *