مشکل عدم شناسایی اثر انگشت در آی‌فون و روش‌های برطرف کردن آن

۸۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
مشکل عدم شناسایی اثر انگشت در آی‌فون و روش‌های برطرف کردن آن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام باز کردن قفل آی‌فون خود به وسیله اسکن اثر انگشت، مجبور باشید چندین بار امتحان کنید. عدم شناسایی صحیح یا سریع اثر انگشت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. راه حل‌های متعددی نیز برای رفع این مشکل وجود دارد. بیشتر مشکلات مربوط به عدم شناسایی مناسب اثر انگشت، ریشه نرم‌افزاری دارد. از این‌رو، ارائه به‌روزرسانی‌های جدید برای سیستم‌عامل آی‌اواس می تواند منجر به برطرف شدن برخی از این مشکلات شود. در این مقاله برخی از روش‌های موثر در بهبود شناسایی اثر انگشت توسط دستگاه را برای شما خواهیم کرد.

1. دستان خود را بشویید

برای حل مشکل عدم شناسایی اثر انگشت در آی‌فون، با اساسی‌ترین نکته شروع می‌کنیم. دست شما در هنگام استفاده از شناسه اثر انگشت، همیشه باید خشک، بدون چربی، بدون مواد اضافی و تمیز باشد. دستان عرق کرده، چرب و آغشته به مواد لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانند از مهم‌ترین دلایل عدم شناسایی اثر انگشت باشند و ساده‌ترین راه حل برای این موضوع، پاک کردن انگشت خود قبل از لمس حسگر است.

مسئله قابل توجه دیگر این است که آیا هنگام وارد کردن اثر انگشت، دستانتان کاملاً تمیز بوده‌اند یا خیر؟ این احتمال وجود دارد که عدم تشخیص انگشت شما به دلیل کیفیت پایین اثر انگشتتان در هنگام ثبت آن برای اولین بار بوده باشد. بنابراین، باید انگشت خود را مجدداً اسکن کنید.

2. تمام اسکنر را با انگشت خود بپوشانید

مشکل برخی از افراد در هنگام کار با حسگر اثر انگشت این است که آن‌ها قواعد اولیه را به خوبی رعایت نمی‌کنند. احتمال این وجود دارد که شما به این کار عادت نکرده‌اید و اسکنر دستگاه را با انگشتتان به خوبی پوشش نمی‌دهید. باید تمرین کنید که بهترین موقعیت یا زاویه را برای قرار دادن انگشت خود بر روی حسگر پیدا کنید.

3. اثر انگشت‌های خود را مجدداً اسکن کنید

اگر در زمان خرید آی‌فون خود، اثر انگشتتان را ثبت و پس از آن چندین بار آی‌اواس دستگاه را به‌روزرسانی کرده باشید، پیشنهاد می‌کنیم که اثر انگشت‌های خود را مجدداً اسکن کنید. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دستگاه باعث بهبود عملکرد شناسه اثر انگشت شده است. در نتیجه، اگر با مشکل عدم شناسایی اثر انگشت روبه‌رو هستید، به‌روزرسانی سیستم‌عامل، یکی از اولین گزینه‌های رفع مشکل شما خواهد بود.

از قسمت «Settings»، بخش «General» و منوی «Passcode & Fingerprint»، گزینه «Edit» را انتخاب و سپس اثر انگشت‌های ثبت شده را حذف کنید. بعد از این کار، ابتدا دستانتان را بشویید، سپس محل اسکنر اثر انگشت آی‌فون را تمیز کرده و در انتها، انگشت مورد نظر خود را با استفاده از گزینه «Add a fingerprint» مجدداً اسکن کنید.

به خاطر داشته باشید که هر چه تعداد اثر انگشت‌های ذخیره شده بیشتر باشد، مدت زمان مطابقت دادن آن و در نتیجه باز شدن گوشی طولانی‌تر خواهد شد. اگر سرعت برایتان اهمیت بالایی دارد، تنها انگشتی را اسکن کنید که اغلب از آن برای باز کردن دستگاه استفاده می‌کنید.

4. یک انگشت را چندین بار اسکن کنید

یکی از ترفندهای مورد استفاده برای کاهش احتمال عدم شناسایی اثر انگشت، اسکن یک انگشت برای چند بار و ذخیره اسکن‌ها به عنوان رمزهای جداگانه است. با اینکه این کار، برخلاف توصیه قبلی است، استفاده از این ترفند روش بسیار مؤثری برای کسانی است که با شناسه اثر انگشت خود مشکل دارند.

به بخش General در Settings بروید و از منوی Passcode & Fingerprint، انگشت مورد نظر خود را انتخاب و سپس بر روی گزینه «Add new fingerprint» را بزنید. انگشت خود را به تعداد دلخواه اضافه کنید (حداکثر پنج اثر انگشت مجاز است). تنها ایراد این روش، استفاده از تنها یک انگشت برای احراز هویت است.

سخن آخر

در این مقاله، مشکل عدم شناسایی اثر انگشت در آی‌فون و روش‌های برطرف کردن آن را مورد بررسی قرار دادیم. اگر تمام روش‌های بالا را امتحان کردید و هیچ‌یک از آن‌ها برایتان کارساز نبود، آخرین راه حل پیشنهادی ما این است که دستگاه خود را پیش یک متخصص ببرید. با اینکه عملکرد کلی دستگاه به قابلیت تشخیص اثر انگشت بستگی ندارد اما نمی‌توان به این دلیل، چنین مشکلی را نادیده گرفت. توصیه می‌کنیم که پیش از برطرف شدن مشکل، از یک کلمه عبور معمولی استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر به مطالعه موضوعات مشابه علاقه‌مند هستید، مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
MUO
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *