معرفی رشته مدیریت بازرگانی — از تحصیل تا اشتغال

۱۵۴۶۴۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
معرفی رشته مدیریت بازرگانی — از تحصیل تا اشتغال

در این مطلب از مجموعه مطالب معرفی رشته‌های دانشگاهی مجله فرادرس، به رشته مدیریت بازرگانی پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم تناسب آن با روحیات افراد، دروسی که برای موفقیت در این رشته باید در آن‌ها پایه‌ای قوی‌تر داشت، گرایش‌های آن، بازار کار و سایر موارد مرتبط را مورد بررسی قرار دهیم.

رشته مدیریت بازرگانی مناسب چه کسانی است؟

همان‌طور که از نام این رشته پیدا است، مدیریت بازرگانی رشته‌ای است که می‌خواهد به مخاطبین خود آموزش‌هایی را ارائه کند تا بتوانند از طریق آن‌ها خروجی کسب و کارها را مدیریت کرده و بری آن‌ها رشد و سود‌آوری به ارمغان آورند. تحصیل‌کردگان رشته مدیریت بازرگانی ممکن است خود مدیریت سازمان را به عهده داشته باشند و یا به صورت مدیر یک بخش فعالیت کنند. این رشته متناسب افرادی است که از چالش‌ها استقبال می‌کنند، به دنبال حل مسئله هستند و از اینکه بتوانند نیازهای محیط کسب و کار و بازار را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها اقدام کنند لذت می‌برند.

لازمه موفقیت در رشته مدیریت بازرگانی، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و تعامل بیشتر است؛ چرا که بازرگانی سازمان برای موفقیت، باید اطلاعات مناسبی از محیط کسب و کار و به خصوص مشتریان داشته باشد. برای این امر نیاز به تیم‌سازی است و البته دارا بودن مهارت‌های رهبری نیز می‌توانند سبب موفقیت بیشتر شوند. همچنین، دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی، باید به مسائل اقتصادی علاقه‌مند باشد، خلاقیت و توانایی حل مسئله داشته باشد و هر مسئله‌ای را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار دهد.

مدیری با کارمندان خود صحبت می کند

برای موفقیت بیشتر دانشجوی این رشته باید بتواند خوب تحلیل کند، کمی پیش‌بینی بلد باشد و بتواند با اطلاعاتی که از محیط اقتصادی داخلی و خارجی به دست می‌آورد بهترین پیشنهادات را ارائه کند. به عنوان مثال، تاثیر تغییرات نرخ ارز، تغییرات جمعیت، قوانین و مقرراتی که دولت و مجلس تصویب می‌کند را به خوبی درک و اثری که روی کسب و کارها دارند را بررسی کرده و قبل از سایر رقبا راهکارهای خود را ارائه کند.

جهت وارد شدن به رشته مدیریت بازرگانی لطفاً اولویت را مباحث مالی قرار نداده و فقط به بازار کار آن اکتفا نکنید، چراکه اگر این رشته با روحیات، علایق، انتظارات شما هماهنگی نداشته باشد نمی‌توانید در آن به موفقیت چندانی برسید. موفقیت در این رشته نیازمند مطالعه زیاد، تحقیق و بررسی، تفکر و برنامه‌ریزی، داشتن هوش بالا، توانایی در دیدن فرصت‌ها، توانایی حل مسئله، توانایی برنامه‌ریزی، انجام کار تیمی، هدف‌گذاری، مذاکره حرفه‌ای، توانایی انتخاب شایسته نیروی انسانی و به کارگیری صحیح آن‌ها است.

در رشته مدیریت بازرگانی، دانشجویان با مهم‌ترین وظایف سازمان‌های بازرگانی آشنا خواهند شد، شناخت آن‌ها بر موضوعات مرتبط با مدیریت افزایش می‌یابد، توانایی آن‌ها برای جمع‌اوری و تحلیل داده‌های مرتبط با موضوعات رشته‌شان زیاد می‌شود و می‌توانند راه‌حل‌های مختلف هر مسئله را ارزیابی کرده و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

اگر علاقه‌مند هستید و می‌توانید نسبت به سایرین متفاوت باشید و برای رسیدن به موفقیت حاضر به انجام کارهایی متفاوت و بیشتر از دیگر افراد هستید این رشته می تواند برای شما یک سکوی پرتاب باشد و زندگی‌تان را در آینده تضمین کند. برای آشنایی بیشتر با این رشته و رشته‌های مرتبط با بازرگانی و تجارت پیشنهاد می‌کنیم حتما از فیلم‌های مجموعه آموزش بازرگانی و تجارت از مقدماتی تا پیشرفته فرادرس بهره ببرید.

در صورتیکه بخواهیم مثالی عملیاتی‌تر برای شما مخاطبین ارائه کنیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که سال‌های گذشته که زمان ورود تلفن همراه به بازار بود، انتظارات مصرف‌کنندگان در سطح یک تماس تلفنی و ارسال پیامک بود، اما امروزه با گوشی‌های هوشمندی طرف هستیم که امکانات متنوع و بسیار زیادی دارند و هر روز نیز به فهرست این امکانات افزوده می‌شود. در فضای کسب و کار نیز به همین صورت است، شاید در سال‌های گذشته با مدرک تحصیلی دانشگاهی به راحتی جذب بازار کار می‌شدید، اما امروزه مانند گوشی فقط تماس تلفنی و پیامک نمی‌تواند باعث موفقیت و جذب شما شود و باید مهارت‌های دیگری (مانند گوشی‌های هوشمند که امکانات بیشتری دارند) را کسب کرده باشید تا بتوانید وجوه تمایز بیشتری داشته باشید و شانس خود را بالاتر ببرید.

کدام دروس دوره دبیرستان در رشته مدیریت بازرگانی بیشتر کاربرد دارند؟

از دوره دبیرستان دروس‌ ریاضی‌، زبان‌ انگلیسی‌، هندسه و ادبیات فارسی بسیار حائز اهمیت هستند و در عین حال لازم است یادآور شویم که این رشته از هر سه گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد. بدیهی است که با تلاش و علاقه، قبولی در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله دانشگاه تهران برای مخاطبین امکان‌پذیر خواهد بود.

تصویر گرافیکی نزدیک از چندین کتاب چیده شده روی هم

گرایش‌های رشته مدیریت بازرگانی برای ادامه تحصیل چه هستند؟

از جمله اصلی‌ترین گرایش‌های رشته مدیریت بازرگانی، می‌توان به مواردی که در فهرست زیر آمده‌اند اشاره کرد:

  1. بازاریابی
  2. بازرگانی بین المللی
  3. تجارت الکترونیکی
  4. مدیریت استراتژیک
  5. بازرگانی داخلی
  6. کارآفرینی
  7. گرایش‌های مالی
  8. بیمه
  9. تحول

مهم‌ترین دروس دانشگاهی رشته مدیریت بازرگانی چه هستند؟

در ادامه فهرستی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین دروسی که در رشته مدیریت بازرگانی تدریس می‌شوند را آورده‌ایم:

  1. (+) مدیریت‌ رفتار سازمانی
  2. (+) مدیریت منابع انسانی
  3. (+) روش تحقیق در مدیریت
  4. بازرگانی بین الملل
  5. (+) بازاریابی و مدیریت بازار
  6. (+) سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت
  7. (+) مدیریت استراتژیک
  8. (+) اصول‌ حسابداری
  9. (+) مدیریت مالی
  10. (+) سیاست‌های پولی و مالی
  11. (+) حقوق بازرگانی بین‌الملل
  12. (+) بهره‌وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
  13. (+) مدیریت سازمان‌های پیچیده
  14. ساختار سازمانی
  15. (+) اقتصاد خرد و کلان
  16. (+) تحقیق در عملیات
  17. (+) مبانی سازمان و مدیریت

فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در چه کارها و صنایعی می‌تواند شاغل شود؟

فارغ التحصيلان اين رشته در زمان تحصیل، نباید فقط به دانشی که در دانشگاه کسب می‌کنند اکتفا کنند، بلکه باید موازی با آن در نشریات اقتصادی عضو شوند، کتاب‌های جانبی مرتبط را مطالعه کنند، مقالات را بررسی کنند و به نوعی از شرایط و محیط کسب و کار اطلاعات مناسبی داشته باشند. در ادامه نیز باید خودشان را وارد محیط کسب و کار و بازار کنند تا بتوانند مواردی که آموخته‌اند را به صورت عملی پیاده‌سازی کنند.

جلسه مدیر و کارمندان

برای این کار، پیشنهاد می‌شود فارغ‌التحصیلان از سمت‌های پایین‌تر مثل کارشناس شروع به کار کنند و با کسب مهارت‌ها و آموزش‌های جانبی بیشتر مرحله به مرحله رشد کنند. این مهارت‌ها در کنار سایر مهارت‌هایی که در بخش اول توضیح داده شد، کمک می‌کنند تا افراد بتوانند نقطه تمایز بیشتری بین خودشان و سایر فارغ‌التحصیلان ایجاد کنند و در آینده جایگاه‌های شغلی بهتر و با درآمدهای بالاتری را کسب کنند. در ادامه، برخی از مشاغل مرتبط به رشته مدیریت بازرگانی فهرست شده‌اند:

  1. مشاور مدیریت
  2. مدیر بازاریابی
  3. مدیر صادرات
  4. مدیر تحقیقات بازار و پژوهش
  5. مدیر فروش
  6. جذب در سیستم بانکی
  7. مدیر در بخش بیمه
  8. مدیر سفارشات خارجی
  9. مدیر دیجیتال مارکتینگ
  10. مدیر تبلیغات

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی به چه صورت است؟

با توجه به اینکه کشور ما صنایع تولیدی و خدماتی زیادی دارد، همواره با یک چالش اساسی روبه‌رو بوده است، چالش عدم تواناییی صحیح در فرایندهای بازاریابی، برند‌سازی، تجارت، صادرات و... افرادی که در این زمینه‌ها دانش مناسبی دارند بسیار کم هستند و این افراد کم نمی‌توانند به بهتر شدن اقتصاد همه صنایع کمک کنند. لذا آن‌هایی که با خلاقیت، تلاش و پشتکار بتوانند در سازمان‌ها تحول ایجاد کنند، می‌توانند یک جایگاه شغلی بسیار عالی و با درآمد خیلی خوب داشته باشند.

حتی اگر به رده‌های بالاتر هم نخواهید دست پیدا کنید، در سمت‌های میانی نیز می‌توانید باعث تغییرات مثبت شوید و به سودآوری سازمان خودتان کمک کنید. البته با توجه به سرعت بسیار زیاد تغییرات در دنیا و شرایطی که کشور ما به دلایل سیاسی و اقتصادی با آن روبه‌رو است، قطعاً فرصت‌ها و تهدیدهای زیادی در محیط کسب و کار وجود دارد و اگر یک فارغ‌التحصیل این رشته بتواند فرصت‌ها را به خوبی شناسائی کند، می‌تواند به موفقیت‌های بسیار خوبی برسد.

تصویر گرافیکی چند نفر با کت و شلوار در یک اتاق شیشه ای دور میز در حال صحبت

در فضایی که استارت‌آپ‌ها ‌در آن به شدت در حال رشد هستند و برخی کسب و کارهای سنتی نیز در حال نابودی هستند، اهمیت این رشته و کسب مهارت‌های جانبی آن روز به روز بیشتر جلوه پیدا می‌کند.

البته قبل از ورود به این رشته بهتر است با خود صادق باشید، زیرا تنها در نظر گرفتن جاذبه‌های مالی کافی نیست و باید توانایی دائماً به‌روز بودن و مواجه به چالش‌های گوناگون را نیز داشته باشید. قطعاً اگر به توانایی‌های خودتان روز به روز اضافه کنید و طرز فکر شما در راستای رشد باشد، نگرانی از بابت بازار کار نخواهید داشت و حتی موفقیت‌های متعددی را نیز به دست خواهید آورد.

برای ورود به بازار کار، علاوه بر آشنایی با مهارت‌های تخصصی رشته مورد نظر باید با سایر مهارت‌های فردی هم آشنایی داشته باشید. در حقیقت، این مهارت‌های فردی هستند که یک شخص را از میان رقبا متمایز می‌کنند و سبب موفقیت او در زمینه‌ها و موقعیت‌های شغلی می‌شوند. چنین مهارت‌هایی سبب تعامل بهتر فرد در سازمان و محیط‌های کاری خواهد شد و به طور معمول با نام «مهارت‌های نرم» از آن نام می‌برند. به همین دلیل، برای یادگیری مهارت‌های فردی، مشاهده مجموعه فیلم‌‌های آموزش توسعه مهارت فردی فرادرس پیشنهاد می‌شود که لینک آن در زیر آورده شده است.

امکان ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در داخل ایران چگونه است؟

از نظر ادامه تحصیل، افراد این امکان را دارند تا رشته مدیریت بازرگانی را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز در دانشگاه‌های مختلف ایران دنبال کنند. همچنین در ایران به دلیل نیاز بسیار زیاد به علوم مدیریت و ضعف گسترده در این راستا، مدارس کسب و کار آزاد زیر نظر وزارت علوم تاسیس شده‌اند که دانش مدیریت را در رشته های MBA ،DBA و حتی به تازگی POST DBA عرضه می‌کنند. گفتنی است دیدگاه شرکت‌ها به افرادی که این دوره‌ها را گذرانده‌اند بسیار متفاوت است و آن‌ها را سریع‌تر و بهتر جذب می‌کنند.

امکان ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در خارج از کشور به چه صورت است؟

این رشته به دلیل اهمیت بالا و جامعیت بالایی که دارد امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور را نیز دارا است؛ استعدادها و افرادی که هوش بالائی دارند در دنیا جذب رشته مدیریت می‌شوند، چرا که یک مدیر حرفه‌ای می‌تواند با تصمیم گیری‌های خود نقش بسیار زیادی داشته باشد.

تصویر گرافیکی از یک پسر جوان با کوله پشتی و چمدان در سالن فرودگاه

در بعضی از کشور‌ها و دانشگاه‌ها برای تحصیل مدیریت در خارج از کشور به شما یک سال تحصیلی نیز فرجه خواهند داد تا با چگونگی اشتغال در این رشته آشنا شده و برای این موضوع به صورت کامل آماده شوید. شما ضمن تحصیل در رشته مدیریت گرایش‌های مدیریت استراتژیک، مدیریت برند، مدیریت منابع انسانی و یا مدیریت بازاریابی می‌توانید در رشته MBA از دانشگاه‌های کشورهای، هندوستان، امارات، ترکیه، آلمان، استرالیا، انگلستان، امریکا و کانادا پذیرش گرفته و ادامه تحصیل دهید.

توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، باید با زبان‌ خارجی کشور مورد نظر و همچنین زبان انگلیسی آشنایی خوبی داشته باشید. علاوه بر این، برای اثبات آشنایی با زبان انگلیسی نیز به شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و معتبر زبان خارجی مانند تافل، آیلتس و دولینگو نیاز دارید. برای شروع این مسیر می‌توانید از مجموعه فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی فرادرس کمک بگیرید.

دروس دانشگاهی رشته مدیریت بازرگانی تا چه میزان نیازهای بازار کار را پاسخگو هستند؟

در دانشگاه و در رشته مدیریت بازرگانی با اصول پایه و مفاهیم مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب در جهت بهبود کسب و کار آشنا خواهید شد، اما این آموزش‌ها به تنهایی کافی نیست، زیرا سرعت تغییرات اغلب آموزش‌ها با متد آموزشی چند سال گذشته ارائه می‌شوند و همچنین منابع درسی اغلب از کتا‌ب‌های تئوری و ترجمه شده چندان به‌روز نیست.

به عنوان مثال، در دنیای بازاریابی دیگر برخی از آموزش‌هایی که ارائه می شوند جزء اصلی کسب و کارها شده و به نوعی اصول اولیه و پایه هستند و فارغ‌التحصیل این رشته همواره باید نسبت به یادگیری فراتر از محیط دانشگاه اقدام کند. از آنجا که بخشی از مهارت در رشته مدیریت فقط با تجربه و کار عملی به دست می‌آید، باید در زمان تحصیل در دانشگاه و بعد از آن در خصوص موارد مختلف مدیریتی بحث‌های زیادی شود و پروژه‌هایی به صورت عملی تعریف شوند.

برای آشنایی بیشتر و بهتر با سایر رشته‌های دانشگاهی روی + این لینک کلیک کنید.

دانشجویان باید کتاب‌های جدید منتشرشده در این حوزه را نیز حتماً مطالعه کنند، از اخبار، قوانین و مقررات تصویب شده توسط دولت و مجلس آگاهی کافی وجود داشته باشند و در خصوص آمارها و تاثیرات رویدادهای مختلف بر محیط کسب و کار همواره اطلاع لازم کسب کنند. یک مدیر به ویژه زمانی که در حوزه مدیریت بازرگانی که یکی از نقاط بسیار مهم و حساس سازمان است فعالیت می‌کند، باید اطلاعات به‌روز و مناسبی داشته باشد. شرکت در سمینارهای آموزشی نیز می‌تواند به فارغ‌التحصیلان در یادگیری هرچه بیشتر کمک کند.

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله فرادرس با رشته مدیریت بازرگانی آشنا شدیم. ابتدا توضیح دادیم این رشته برای چه کسانی می‌تواند مفید باشد. سپس، در مورد گرایش‌ها و مهم‌ترین درس‌های هر گرایش صحبت و در پایان، بازار کار این رشته را به صورت اجمالی برسسی کردیم.

بر اساس رای ۶۷۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۴۸ دیدگاه برای «معرفی رشته مدیریت بازرگانی — از تحصیل تا اشتغال»

سلام ببخشید ایا برای ورود به رشته مدیریت بازرگان به غیر از انسانی از رشته دیگری هم میشه وارد شد

سلام من ارشد مدیریت دولتی خواندم و قصد دارم دکترا رو در یک رشته غیر از مدیریت دولتی بگیرم چون دانشگاه مورد نظرم این رشته رو ارائه نمی دهد بهترین انتخاب برای من چی میتونه باشه؟؟ رشته ای که با مدیریت دولتی هم مرتبط باشه

سلام خانم کریمی من قراره کنکور بدم و میخوام تو رشته مدیریت دولتی شرکت کنم امکانش هست از شمایی که تو این رشته تحصیل کردید کمک بخوام و اطلاعت بیشتری بهم بدید؟ لطف بزرگی در حقم میکنید

سلام خسته نباشید
ببخشید میخواستم ببینم با رشته کاردانش مدیریت میشه وارد نظام بشم ؟؟؟

سلام من دوازدهم هستم و میخواستم ببینم بازار کار این رشته چجوریه راضی هستید؟

سلام الان در چه جایگاهی هستید؟

خوب شد این مطالبو خوندم ،خیلی مفید بود برام ،الان با تمرکز و دقت بیشتری به هدفم فک میکنم ممنون از کسی که این مطالبو گذاشت ):

سلام و وقت بخیر خدمت شما .بنده کارشناسی ارشد
بیوشیمی دارم .اگر بخوام کارشناسی مدیریت بازرگانی بخونم نیازه از صفر شروع کنم یا واحدهای عمومی تطابق میخوره ؟

سلام ببخشید یک سوالی داشتم من دانشگاه برای مدیریت بازرگانی قبول شدم ولی نمیدونم میتونم ادامه بدم این رشته رو چون ریاضیم خوب نیست وزبان انگلیسی هم کمی یاد دارم دیپلم برق دارم اگه میشه راهنماییم کنین درضمن کتاب های خوندنی رو خیلی خوب یاد میگیرم لطفا کمکم کنینومنوراهنمایی کنین

ببین من خودم لیسانس رو مدیریت بازرگانی خوندم هر چند مباحث ریاضی رو دوست ندارم، ولی اونقدری به شدت سخت نیس که نتونی از پسش بر بیای. از دوستانی که ریاضیشون خوبه میتونی کمک بگیری. اینجوری که میتونی مدرکتو بگیری ولی برا موفقیت تو این رشته لازمش اینه که محاسباتت خوب باشه، برا همین پیشنهادم اینه که اگه محاسباتت ضعیفه ادامه ندی ولی اگه صرف مدرک میخوای که زیاد مشکل نیس.

سلام من دیپلم گرافیک کامپیوتر دارم می تونم مدیریت بازرگانی بخونم در دانشگاه علمی کاربردی

سلام امیدوارم عالی باشین . واقعا از خوندن این مطالب لذت بردم ، ادم از خوندنش خسته نمیشه ..منی که اصلا تا به حال مطلبی رو کامل نخونده بودم همشو مطالعه کردم.ممنون و موفق باشید?

سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون خیلی کامل بود خیلی راهنماییم کرد فقط من یه سئوال دارم من میخوام دانشگاه دولتی این رشته رو قبول شم و دیپلمم تربیت بدنی کنکور چی باید بدم چی باید بخونم ؟

سلام .من علاقه زیادی به رشته مدیریت بازرگانی دارم.ولی اطلاعات کمی دربارش دارم.چجوری اطلاعات خودمو در این زمینه بیشتر کنم.کسی هست که بتونه راهنماییم‌کنه؟

واقعا مفید بود
ممنون از راهنماییتون

سلام، برای اینکه بخواییم مدیرت تبلیغاتی رو در دانشگاه بخونیم، چه رشته ای باید برای دبیرستان انتخاب کنیم که خوب باشه؟؟؟

عالی بود ممنون

سلام. در مورد رشته مدیریت بازرگانی سوالی دارم.بعد از فارغ التحصیل میتونیم در بانک کار کنیم

سلام من میتونم رشته روانشانسی بخونم بعد برا ارشد مدیریت بازرگانی بخونم؟؟
امکانش هست تو دانشگاه دوتا رشته بخونیم

سلام
من الان دانش آموز دهم هستم ودر زبان انگلیسی و فارسی نمره های عالی دارم و به زبان انگلیسی علاقه زیادی دارم میخواستم بدونم رتبه ای که برای مدیریت بازرگانی لازمه چقدر است؟

سلام من مدیر یک واحد تولید قطعات خودرو هستم از فارغ التحصیلان رشته بازرگانی دعوت به همکاری می کنم

سلام بنده دانشجوی مدیریت بازرگانی و درحال ترم ۴رو تموم کرده ام اگر بنده را استخدام کنید لطف بزرگی کرده اید

سلام دانشجوی مديريت بازرگانیم و دوست دارم که تو یکی از بخش ها مشغول به کار بشم

سلام ، وقت بخیر
من دانشجوی مدیریت بازرگانی هستم و مایل به همکاری …
مچکرم

با سلام؛

برای همکاری با مجله فرادرس می‌توانید از این لینک اقدام کنید.

با تشکر از همراهی شما با مجله فرادرس

سلام
منم فارق التحصیل مدیریت بازرگانی هستم.علاقه دارم تو بخشی مشغول به کار بشم

سلام من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم میخواستم وارد کاری بشم که منو به یه مدیر میانی برسونه از کجا باید شروع کنم اول در چه سمتی باید مشغول به کار بشم ؟

سلام.
پیشنهاد میکنم‌به عنوان ویزیتور در شرکتهای معتبر شروع به کار کنید و چون مدرک داری میتونی تو همون شرکت به درجات بالاتر شغلی برسی مثل مدیر فروش منطقه یا مدیر فروش ارشد

سلام من دیپلم عمران ساختمان کاردانش دارم چطوری میتونم مدیریت بازرگانی بخونم؟ممنون از لطفتون

سلام.
بلد بودن زبان خارجه خیلی به شما کمک میکنه مخصوصا تو این رشته شما رو چند قدم فرا تر میبره! من الان 18 سال دارم و در 16 سالگی مدرک بین المللی IELTS رو کسب کردم و در 17 سالگی دوره های TTC رو هم گذروندم. بنظر شما واجبه که تا فوق لیسانس بخونم بعدش برم تجارت بین المللی یا تا همون لیسانس کافیه؟ از لحاظ فرصت استخدام عرض میکنم ممنون میشم جواب بدید

ادم در رشته ای موفق میشه که اونو به سر انجام برسونه و شما فوق لیسانس هم ادامه بده الان لیسانه همه جا ریخته شما حداقل باید فوق لیسانس رو بگیری که فرصت کاری و استخدامت هم بیشتر بشه البته باید مهارت هم داشته باشی در کنار اینا

سلام
رشته مدیریت بازرگانی با مدیریت کسب و کار یکی است؟

سلام وقتتون بخیر
من دانش آموز دهم هستم و خیلی دوست دارم که مستقیم از لیسانس مدیریت بازرگانی بخونم اما خیلی ها میگن که بهتره فوق لیسانس مدیریت بخونی و لیسانس یه رشته دیگه بخونی که باهاش بتونی کسب و کار داشته باشی و حرفه داشته باشی
و اینکه مثلا اگه من مدیریت خونه باشم ولی برای اینکه کسب و کار داشته باشم هیچ حرفه ای بلد نباشم…

ببین دانشگاه چیزی نیست که بخوای برنامتو روش بچینی تو باید ببینی لعد دانشگاه میخوای چیکار کنی مطابق با اون بری رشته ای که لازم داری ، بعدشم شما اگه از لیسانس بخونی فرصت بیشتری داری تا اطلاعات غیر دانشگاهیتو در حوزه ی درسیه خودت افزایش بدی و یه چیز دیگه اینکه مدیریت خودش یه حرفه اس که میتونی کوچ بشی ولی اما بازهم اگه بخوای از اون دانش استفاده کنی برای بیزینس خودت فرصت های زیادی در خین درس خوندن و بعد دانشگاه برای یادگیریه یه مهارت داری

سلام من کتاب باور ها و ویژگی های فروشندگان حرفه ای رو میخوام ممنون میشم راهنمایی ام کنید

بله من خودم از طریق رشته ریاضی می‌خوام برم. تحقیق کردم از طریق رشته های نظری میشه بری چون ی رشته شناوره

سلام
من کارشناسی شهرسازی خوندم میتونم ارشد مدیریت بازارگانی ثبت نام کنم؟

سلام من یه سوال دارم اگه داخل ایران مدیریت بازرگانی بخونم برا یادامه تحصیل میتونم به خارج از کشور برم یا نه
بعدش من چه گرایش رو بخونم که بانک کار کنم

سلام در جاهای زیادی دیدم ک میگن کسانی ک مدیریت بازرگلنی میخونن در دانشگاه مطابق انتظاراتشون نبوده
میشه بگید بعد فارق التحصیل شدن چکار میشه کرد و دروس مرتبط مدیریت بازرگانی رو هم بگید مثلا معارف اسلامی داره یا …؟؟
درمورد طول دوران تحصیل و مدت زمان هر دوره کاردانی و کارشناسی چقدر هست؟؟

شما باید مدیریت منابع بانکی بخونید مدیریت بازرگانی فرق میکنه

با عرض سلام و خست نباشید و خدا قوت
.
.
.ایول دمتون گرم واقعا .
.
.
.
مطالب خیلی خوبی بود .

چه عجب جواب سوالامونو گرفتیم …..مممممممنننننووووووننننننن

سلام! خدا قوت!
خیلی سایت یا وبلاگ حرفه ای و پر محتوایی دارید. انشااله سلامت و موفق باشید!
من خیلی علاقه به یاد گرفتن زبان های کامپیوتری دارم مثل جاوا و پی اچ پی ولی چون شغل مرتبطی در این خصوص ندارم، میخواستم ببینم چطوری میتونم جایی رو برای کارآموزی پیدا کنم؟
اگر براتون مقدور راهنمایی بفرمائید. ممنون

سلام خسته نباشید من رشته تاسیسات مکانیکی فنی انتخاب کردم‌ و سال دهم و الان میخواهم‌ تغییر رشته کنم و میخوام‌ رشته حسابداری و بازرگانی انتخاب کنم و میگم این رشته فنی حسابداری و بازرگانی اگر انتخاب کنم وارد نظام میشه و خودت نظر چیه خوبه یا بد

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *