رشته انیمیشن | معرفی، حقوق و درآمد و بازار کار

۳۱۷۸۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
رشته انیمیشن | معرفی، حقوق و درآمد و بازار کار

در این مطلب از مجموعه مطالب معرفی رشته‌های دانشگاهی مجله فرادرس، به بررسی رشته انیمیشن پرداخته‌ایم و بازار کار این رشته را به همراه دروس مهم در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار داده‌ایم. علاوه بر این، امکان ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور را بیان کرده‌ایم. همچنین، صنایع و مشاغل مرتبط با رشته انیمیشن نیز در ادامه متن آورده شده‌اند.

رشته انیمیشن مناسب چه کسانی است؟

رشته کارگردانی انیمیشن برای تمام افراد علاقه‌مند به فیلم‌سازی و انیمیشن‌سازی مناسب است. راه یادگیری انیمیشن و حضور در بازار کار این رشته، فقط دانشگاه نیست و بیشتر افراد حاظر در این رشته، بدون داشتن مدرک و صرفا با داشتن تجربه عالی، اقدام به کار و فعالیت در این رشته می‌کنند.

تجارب آکادمیک می‌تواند در پیدا کردن دید بهتر و دید بیشتر در بازار کار موثر باشد. به علاوه وجود مطالب آکادمیکی چون تاریخچه انیمیشن، فیلمنامه نویسی، تکنیک‌های انیمیشن و ... بسیار لازم و ضروری است.

کدام دروس دوره دبیرستان در رشته انیمیشن بیشتر کاربرد دارند؟

دروس طراحی پایه و مبانی هنرهای تجسمی بسیار در دوره کاردانی و کارشناسی کاربرد دارد و بسیاری از دروس در دوره کاردانی و کارشناسی و حتی ارشد تکرار خواهند شد که از میان آن‌ها می‌توان به دروسی همچون تاریخچه انیمیشن، طراحی شخصیت، کارگردانی و مبانی فیلمنامه‌نویسی اشاره کرد. در دوره ارشد دانشجو باید روی مباحثی مثل طراحی و کار با نرم‌افزارها تمرکز کند. اما به جهت عملی بودن این رشته، داشتن تجربه خیلی مهم است.

دانشجویی در حال ساخت انیمیشن - رشته انیمیشن

گرایش‌های رشته انیمیشن برای ادامه تحصیل چه هستند؟

فلسفه هنر و نقاشی و همه رشته‌های هنرهای تجسمی می‌توانند گزینه خوبی برای ادامه تحصیل در داخل باشند. در خارج از کشور رشته‌هایی مثل «Design Fine Art» و «Creative Arts»  گزینه‌هایی خوبی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند.

در خارج از کشور، رشته انیمیشن بیشتر در کالج و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود و در مقطع کارشناسی ارشد هم دانشگاه‌های مختلف رشته‌های مختلفی مثل «Illustration for Animation»، «Creative Direction»  و «Animation» را شامل می‌شوند و در دوره کالج می‌توانید در رشته‌هایی مانند رشته‌های زیر شرکت کنید:

مهم‌ترین دروس دانشگاهی رشته انیمیشن چه هستند؟

در ادامه، واحدهای ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد به همراه توضیح مختصری، ارائه خواهند شد و سپس، فهرستی از دروس دوره‌های کاردانی و کارشناسی، به صورت جدول ارائه می‌شوند.

  • فضاسازی: با طراحی کلی فضا برای انیمیشن آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم بتوانیم هارمونی مورد نظر را برای فضاهای مختلف انیمیشن ایجاد کنیم. البته تمرین و ممارست خود دانشجو در این درس حرف اول را می‌زند.
  • طراحی کاراکتر: با مدلهای مختلف طراحی کاراکتر آشنا می‌شویم تا بتوانیم شخصیت مورد نظر را خلق کنیم.
  • استوری برد: یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمتهای یک انیمیشن، به طراحی استوری‌بورد مربوط می‌شود، در این درس، با انواع مختلف دوربین‌گذاری، انواع تکنیک های اجرا و انواع داستان‌پردازی‌ها آشنا می‌شویم.
  • روش تحقیق در هنر: در این درس با روش‌های دانشگاهی و علمی تحقیق در هنر آشنا می‌شویم و یاد میگیریم چه طور به صورت علمی، پایان نامه و مقاله بنویسیم.
  • کاامپوزیت و خروجی نهایی: دراین درس یاد می‌گیریم تا بتوانیم تمام مراحل کار را در یک نرم‌افزار با هم جمع‌بندی کنیم و خروجی نهایی را بسازیم.
  • (+) تولید در انیمیشن: با تمام مشکلات و راه حل‌های تولید در انیمیشن و راه های برون رفت از این مسائل آشنا خواهیم شد.
  • مشکلاتی مثل مدیریت نیرو، تنظیم قرارداد، مشکلات مربوط به تولید، پیش‌تولید، پساتولید و...
  • (+) کارگردانی انیمیشن: در این واحد دانشگاهی با تمام مسایل و مشکلات و روندهای تولید و پیش‌تولید و پساتولید و مدیریت تیم و داستان‌نویسی و رهبری کردن تیم آشنا می‌شویم و از نزدیک در چندین تمرین عملی با چالش‌های کارگردانی دست و پنجه نرم می‌کنیم.
  • (+) کارگاه متحرک سازی 1: در این درس کارگاهی با مقدمات و مبانی متحرک‌سازی در انیمیشن آشنا می‌شویم.
  • کارگاه متحرک سازی 2: در این درس با تکنیک‌های بیشتر متحرک‌سازی در انیمیشن آشنا خواهیم شد و دید عمیق‌تری به این موضوع پیدا می‌کنیم.
  • کارگاه متحرک سازی 3: در این واحد به صورت کاملا تخصصی به متحرک‌سازی نگاه می‌کنیم و با انجام تمرینات تخصصی،‌ مهارت خود را در این زمینه افزایش خواهیم داد.
  • (+) ایده یابی و خلاقیت: در این درس با انواع تکنیک‌های ایده‌یابی آشنا می‌شویم تا بتوانیم از هر اتفاق و هر حادثه‌ای ایده بگیریم و جلو برویم.
  • سبک‌ها و تکنیک‌های انیمیشن: با تاریخچه‌ای کلی از انیمیشن‌سازی در دنیا آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم در هر دوره با چه تکنیکی انیمیشن ساخته شده‌اند، علاوه بر این، با تکنیک های روز دنیا در انیمیشن‌سازی آشنا نیز می‌شویم.
  • (+) فیلمنامه‌نویسی: با روش‌های اصولی فیلمنامه‌نویسی در انیمیشن آشنا خواهیم شد و اصول ابتدایی آن‌را یاد می‌گیریم تا بتوانیم فیلمنامه‌های مختلفی در سبک‌های مختلف بنویسیم
دانشجویی در حال طراحی شخصیت انیمیشن

در ادامه به کمک جداول زیر، فهرستی از دروس ارائه شده در دوره کارشناسی و کاردانی آورده شده‌اند:

فهرست دروس ارائه شده در دوره کارشناسی رشته انیمیشن
مبانی ارتباطات (+) عکاسی و هنرهای دیجیتالقصه در ادیان و داستان‌نویسی
مردم‌شناسی و رسانه های تصویریمخاطب‌شناسی تلویزیونیگونه‌شناسی برنامه‌های تلویزیونی
عکاسیسیر تحولات گرافیکمبانی انیمیشن دیجیتالی
آشنایی با هنر در تاریخانیمیشن دو بعدی(+) نرم‌افزارهای گرافیکی
تاریخ انیمیشنتلویزیون زبان ساختاردرک وبیان بصری
طراحی (۱ تا ۴)مبانی گرافیکتدوین دیجیتالی
رسالت صدا وسیمامبانی سایر مدیاکارگاه انیمیشن دیجیتالی
تاریخ تلویزیون و فناوری رسانه های جدیدکاربرد رایانه در فیلم و تلویزیونفلسفه هنر
ارتباطات بصریپژوهش و نگارش در تلویزیونمبانی تبلیغات تلویزیونی
جلوه‌های بصری دیجیتالینویسندگی برای انیمیشنزیبایی‌شناسی هنرهای دیجیتال
موسیقی و انیمیشنانیمیشن سه‌بعدیانیمیشن  تعاملی

فهرست دروس ارائه شده در دوره کاردانی نیز در جدول زیر آورده شده است:

فهرست دروس ارائه شده در دوره کاردانی رشته انیمیشن
عکاسی(+) فیزیک حرکتساخت دکور عروسکی
مبانی هنرهای تجسمیکارگردانی انیمیشن مقدماتیانیمیشن عروسکی
پرسپکتیوتدوینمبانی فیلمبرداری و تصویربرداری
تاریخچه و سبک شناسی انیمشنمبانی فیلمنامه‌نویسیتولید انیمیشن
مبانی طراحیانیمیشن دو بعدی کلاسیکداستان‌نویسی
طراحی فیگور انسانانیمیشن دو بعدی دیجیتالکارورزی
طراحی فیگور حیوانانیمیشن سه بعدی دیجیتال
طراحی کاریکاتورمدل‌سازی سه بعدی دیجیتال
طراحی شخصیتساخت عروسک تک‌فریم

فارغ التحصیل رشته انیمیشن در چه کارها و صنایعی می‌تواند شاغل شود؟

دانش‌آموخته رشته انیمیشن می‌تواند در مشاغل زیر مشغول به کار شود:

  • استودیوهای تبلیغاتی
  • آموزش نرم افزارهای مرتبط
  • استودیوهای تولید گیم
  • انتشارات ها
  • استودیوهای تولید انیمیشن
  • طراح استوری برد
  • طراحی کاراکتر
  • طراح بک گراند
  • طراح فضا
  • طراحی گرافیک

همچنین، هر مجموعه و صنعتی که به طراحی و تولید انیمیشن یا تصویرسازی نیاز داشته باشد می‌تواند از دانش‌آموختگان این رشته کمک بگیرد. تولید انیمیشن در دنیا فقط به تولیدهای سینمایی محدود نمی‌شود و بخش اعظمی از تولیدات انیمیشنی مربوط به بحث تبلیغات است. انیمیشن‌های تبلیغاتی در ایران و جهان نقش بسیار پررنگ و موثری را ایفا می‌کنند، بنابراین،‌ به شرط کیفیت بالای کار، بازار کار مناسبی هم وجود دارد. لازم به ذکر است که در انیمیشن، درآمدهای بالا مربوط به افراد حرفه‌ای است و افراد متوسط، درآمدهایی معمول دارند.

طراحی شخصیت انیمیشن با حالت های مختلف روی کاغذ - رشته انیمیشن

بازار کار رشته انیمیشن به چه صورت است؟

به دلیل ارتباط این رشته با بحث تبلیغات، رشته انیمیشن دارای بازار کار مناسبی است. از طرفی، بسیاری از افراد به انجام کارها به صورت دورکاری مشغول هستند و همزمان با چندین شرکت همکاری می‌کنند. با بالابردن مهارت و تجربه، امکان کار با شرکت‌های خارجی و کسب درآمد وجود دارد.

در تمام تولیدات انیمیشن، بازی و تبلیغات، همواره نیاز شدید به طراح و مدل‌ساز و انیماتور وجود دارد و سیر کار به صورتی است که باید ابتدا طراحی انجام و سپس بقیه موارد تولید، به پیش برود.

برای ورود به بازار کار، علاوه بر آشنایی با مهارت‌های تخصصی رشته مورد نظر باید با سایر مهارت‌های فردی هم آشنایی داشته باشید. در حقیقت، این مهارت‌های فردی هستند که یک شخص را از میان رقبا متمایز می‌کنند و سبب موفقیت او در زمینه‌ها و موقعیت‌های شغلی می‌شوند. چنین مهارت‌هایی سبب تعامل بهتر فرد در سازمان و محیط‌های کاری خواهد شد و به طور معمول با نام «مهارت‌های نرم» از آن نام می‌برند. به همین دلیل، برای یادگیری مهارت‌های فردی، مشاهده مجموعه فیلم‌‌های آموزش توسعه مهارت فردی فرادرس پیشنهاد می‌شود که لینک آن در زیر آورده شده است.

امکان ادامه تحصیل در رشته انیمیشن در داخل ایران چگونه است؟

این رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود و برای ادامه تحصیل در دوره دکترا می‌توان رشته‌ای مثل فلسفه هنر را در نظر گرفت.

دانشجویی در حال اپلای برای رشته انیمیشن

امکان ادامه تحصیل در رشته انیمیشن در خارج از کشور به چه صورت است؟

بهترین کشور برای تحصیل انیمیشن را باید کشور کانادا دانست چون تعداد بسیار زیادی استودیو گیم و انیمیشن بسیار بزرگ در این کشور وجود دارد. رشته انیمیشن در کالج به صورت رشته‌های بسیار تخصصی ارائه می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به طراحی کاراکتر، طراحی فضا، طراحی جلوه‌های ویژه، طراحی استوری‌برد و... اشاره کرد. در مقطع کارشناسی نیز دانشگاه‌های زیادی، عناوین مختلف رشته‌های نزدیک و مرتبط با رشته انیمیشن را ارائه می‌کنند. امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا، کانادا، انگلیس و آمریکا در مقطع ارشد در رشته طراحی برای انیمیشن و در دوره دکتری رشته هنرهای خلاق وجود دارد. در دوره دکتری، رشته دیزاین و فاین‌آرت نیز در دانشگاه‌های اکثر دنیا ارِائه می‌شوند.

توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، باید با زبان‌ خارجی کشور مورد نظر و همچنین زبان انگلیسی آشنایی خوبی داشته باشید. علاوه بر این، برای اثبات آشنایی با زبان انگلیسی نیز به شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و معتبر زبان خارجی مانند تافل، آیلتس و دولینگو نیاز دارید. برای شروع این مسیر می‌توانید از مجموعه فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی فرادرس کمک بگیرید.

دروس دانشگاهی رشته انیمیشن تا چه میزان نیازهای بازار کار را مرتفع می‌کنند؟

شاید خود دروس به صورت مستقیم تا بیست درصد کارساز باشند، اما نکته مهم این است که گذراندن این دورس در کنار اساتید با تجربه، سبب استفاده از تجربه کاری این اساتید خواهد شد. از طرفی گذراندن واحدهایی مثل طراحی فضا و طراحی کاراکتر و دیدن مدل طراحی استاد از نزدیک، درک طراحی را بالا خواهد برد.

برای آشنایی بیشتر و بهتر با سایر رشته‌های دانشگاهی روی این لینک کلیک کنید.

بر اساس رای ۲۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
۷۰ دیدگاه برای «رشته انیمیشن | معرفی، حقوق و درآمد و بازار کار»

سلام یه سوال میشه تو دبیرستان انسانی خوند تو دانشگاه هنر رو انتخاب کرد؟

مگر اینکه کنکور هنر و کنکور عملی بدی

سلام
رشته بسیار جذاب و پولساز است. البته اگر صرفا یادگیری ساخت انیمیشن نمی تونه کافی باشه. باید مطلبی برای گفتن داشته باشی. مثل اینکه شما ماشین سواری را یاد بگیری ولی ندونی می خوای کجا بری.
متاسفانه در داخل مسأله را خیلی پیچیده و غیرقابل دسترس نشون میدن ولی با نگاهی به انیمیشن های موفق مثل باب اسفنجی و پلنگ صورتی و غیره مشخص میشه که داشتن یک سناریو از عمق وجود مهمترین چیز می تونه باشه. وگرنه پیشرفته ترین متدهای انیمیشن هم نمی تونه کارساز باشه.

سلام آیا میشه بدون مدرک انیمیشن سازی در استودیو های طراحی گیم و انیمیشن استخدام بشیم
مثلا در رشته ریاضی درس خونده باشیم یا کلا یه شغل دیگه مثل مهندسی داشته باشیم
آیا میتونیم در کنارش انیمیشن کار کنیم یا حتما باید انیمیشن خونده باشیم و مدرک داشته باشیم .

سلام وقت بخیر . من ۱۹ سالمه و تا دهم رشته انسانی خواندم ولی ادامه ندادم چطور میتونم تغییر رشته بدم و انیمیشن سازی بخونم؟؟

سلام حتما رشته که دوست دارید بخوانید بعدا خیلی روحیه تان خراب می شود اگر کارتان دوست نداشته باشید حتی اگر پول خوب دربیاورید بازم همیشه احساس بدی دارید به اینکه این رشته اینده نداره با فلان فلان اهمیت ندهید در هر کاری تلاش کنی بلاخره به نتیجه می رسد…
ریاضی ام خوبه المپیاد می رفتم شب امتحان هم درس نمی خوانم بازم بهترین نمره را داشتم تو کنکور ریاضی هم بدون هیچ سهمیه راحت برق که بهترین رشته ریاضی قبول شدم البته اون موقع کنکور هنر دادم ولی همه از معلم و بقیه توصیه

دمتوون گرمم خیلیی عالی بود
اینکه فقط اسم نبردید بلکه یه پیش زمینه ای از هر درس دادید خیلی خوب بود

سلام. دوستان نوجوان دوره راهنمایی هم نقاشی خوبی داره هم علاقه به کامپیوتر و همین رشته انیمیشن سازی داره. زبان انگلیس هم کلاس میره. تو این رده سنی باید ازکجا شروع کنم که هم زوق وشوق بیشتری به رشته مورد علاقش پیدا کنه

این رشته عالیه>>

من تازه فارغ التحصیل رشته کامپیوتر تولید محتوا یا انیمیشن شدم چطودی باید وادد دانشگاه بشم و همین رشته رو ادامه بدم؟؟!!

از رشته ریاضی میشه رفت؟

میتونیم تو دبیرستان گرافیک بخونیم و بعدش برا دانشگاه بریم انیمیشن سازی ؟ یا بهتره که همون اول انیمیشن سازی بخونیم؟

باید در دبیرستان برای انیمیشن سازی هنر بخونیم یا ریاضی ؟

دبیرستان نباید بری هنر باید بری

خود هنرستان بری بهتره.
فنی حرفه ای رشته پویانمایی یا انیمیشن

درود
من خودم هنرجو هستم و دارم انمیشن میخونم
از نظر من توی دبیرستان باید خود انیمشن رو گذروند بخاطر اینکه چیزهای پایه رو یادمیگیری و خیلی پیشرفت میکنی تا اینکه از یه رشته ی دیگه وارد این رشته بشی

درود
من خودم هنرجو هستم و دارم انمیشن میخونم
از نظر من توی دبیرستان باید خود انیمشن رو گذروند بخاطر اینکه چیزهای پایه رو یادمیگیری و خیلی پیشرفت میکنی تا اینکه از یه رشته ی دیگه وارد این رشته بشی

سلام ببخشید برای رشته انیمیشن چه وسایلی باید تهیه کرد زیاد چیز میخواد و خرج داره؟

سلام عزیزم و خسته نباشی.
ببین برای این رشته جدا از یسری وسایل سطحی که واسه هنرستان ازت میخوان(مثل ابرنگ گواش اکرلیک و..) برای ساخت انیمیشن اسااپ موشن به انواع خمیر و عروسک و صحنه احتیاج داری، برای دوبعدی دستی هم که بسته به خلاقیت و قوی بودن طراحیت به وسایل احتیاج پیدا میکنی(مثلا دوبعدی شنی، سوزنی، یا پین اسکرین و سل انیمیشن)
جدا از اون برای کارای کامپیوتری دیجیتالیش(که بیشتر رو این قضیه مانور میدن) باید لپ تاپ گرافیک بالا قلم نوری دوربین داشته باشی، و باید طراحیت قوی باشه کار با پریمایر موهو فتوشاپ و.. یاد بگیری (یاد میدن اما خب بستگی به تمرین توهم داره)
همین

سلام…انیمیشن چون یه رشته بسیار گسترده ای هست هم باید با نرم افزار کار کنی و هم دستی…اگه واقعا بخوای در این رشته موفق بشی و به یه چیزی در این رشته برسی اول علاقه خیلی زیاد میخاد و تمرین و پشتکار…باید لپ تاپ داشته باشی قلم نوری داشته باشی هم چه بهتر دوربین عکاسی هم میخواد چون کار با دوربین رو یاد میدن..خرج های خورده هم زیاد داره

سلام برای رشته انیمیشن سازی هنرستان بهتره یا فنی حرفه ای؟

سلام باید هم کاردانی رو بخونیم هم کارشناسی درسته؟
هر کدوم چن سالن؟

هنرستان یا فنی حرفه ای اشتباهه
هنرستان دو نوعه یکیش کار و دانشه یکیش فنی حرافه ای و انیمیشن توی فنی حرفه ای هست

سلام
من توی نقاشی کارم خوب نیست یعنی اصلا کلاسی درمورد انیمیشن و نقاشی و…نرفتم
وقتی به این نتیجه رسیدم که ایران از نظر رسانه و انیمیشن سازی ضعیفه دوست دارم به این رشته برم فکر میکنم علاقش رو هم دارم
بنظرتون میتونم در این رشته موفق بشم؟

درود🌹 همه رشته ها که به پزشکی محدود نمیشه بنده خودم در رشته پیراپزشکی قبول شدم از بچگی عاشق این رشته بودم ولی در کنار اون رشته انیمیشن هم جزو رشته های مورد علاقم بوده مثلا دوست داشتم ایده ها و داستان هایی که مینویسم به انیمیشن تبدیل کنم و به مخاطبانم ارجاع بدم این رشته عالیه😊👌

سلام به مرور در این حوضه و با راهنمایی دبیر و کتاب و تلاش طراحی تون خوب میشه ولی اگر از قبل با اصول طراحی اشنایی داشته باشید چند قدم جلو می افتید

سلام خسته نباشید.
ببخشید دوستان برای تحصیل در رشته انیمیشن دانشگاه علمی کاربردی.
باید زبان انگلیسی مون قوی باشه؟

سلام آیا برای رشته انیمیشن باید زبان انگلیسی خوبی داشته باشیم؟
و این رشته انیمیشن چه وقایعی رو نیاز داره؟

سلام ..ممنون از مقاله خوبتون..من رشتم انسانی ولی علاقم انیمیشنه…باید تغییر رشته بدم به هنر؟و اینکه مگه رشته انیمیشن توی ایران نداریم ؟آخه همه سایتا زدن فقط کارشناسی به بالا داره!!در کل برای ورود به این رشته چیکار باید کنم؟

سلام در کل چون این رشته با نرم افزار کار داره بله باید روی زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشیم

واقعاممنونم واین که درسته که دیزنی وپیکسارخوبن امامحتوای درستی تولیدنمیکنن به همه پیشنهادمیکنم اونقدر تو انیمیشن سازی تو ایران تلاش کنین که تو این زمینه خودمون ابرقدرت بشیم

پیکسار محتوای خوب تولید نمیکنه؟؟

دانشگاه تهران این رشته رو داره؟

والا سوال من هم همینه

سلام ممنونم از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتین من طراحی دستیم رو کاغذ زیاد خوب نیست ولی کار با نرم افزار ها و طراحی دیجیتالم خوبه بنظر شما میتونم در این رشته تحصیل کنم؟

بله ولی باید اون رو هم تمرین کنید ولی همین کار با نرم افزار و نقاشی دیجیتال خیلی خوبه و باعث پیشرفت میشه

سلام من هم انتخاب رشته امسال دارم و بین دو درس یکی تجربی و یکی هنر رو مونده بودم،ممنون از این سایت که باعث شدید من بتونم رشته ای رو برای خودم انتخاب کنم که توش شادم خب واقعا تو نقاشی استعداد هم دارم پس،انیمیشن سازی رو انتخاب کردم واقعا ممنونم.

سلام من پارسال دیپلم تجربی گرفتم و امسال تصمیم گرفتم که طراحی انیمیشن و انیمیشن سازی بخونم .با دیپلم تجربی میتونم انیمیشن سازی بخونم ؟و برای انیمیشن سازی باید کنکور هنر بدم؟ برای ترمیم معدل تجربی امتحان بدم یا هنر؟
ممنون از سایت خوبتون و پاسخ گوییتون.

با سلام؛

خوشحالیم که مجله فرادرس در این انتخاب شما نقش داشته است.

با سپاس از همراهی شما

سلام برای اینکه از طریق کنکور وارد دانشگاه این رشته بشم ایا کنکور عملی هم برای این رشته هست؟

میشه یه توضیح کوچیک بدین یا لینک سایتی که توضیحات کامل داده باشه درباره اینکه چطوری میتونیم در دانشگاههای خارج کشور رشته انیمیشن رو بخونیم؟ درباره امتحانا و مدارکش آزمون ورودی هزینه هاش

سلام واسه ی کنکور هنر باید چه درس هایی رو بخونیم تا قبول شیم؟و رتبمون باید حداقل چند باشه

سلام ببخشید میشه درمورد راه های ورود به شرکت های انیمیشن سازی یا بازی سازی خارج توضیح بدید راه ارتباطی وجود داره؟

سلام من امسال انتخاب رشته دارم و رشته فنی حرفه ای انیمیشن رو انتخاب کردم میشه بگید این رشته چه وسایل هایی میخاد؟

سلام من الا رشته انسانی هستم دوازدهمم به رشته انیمیشن خعلییی علاقه درم میشع راهنمایی کنین چجوری دانشگاه تهران رشته انیمیشن قبول بشمم ممنونمم?

دانشگاه فنی و حرفه ای
دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر
دانشکده صداو سیما
و دانشگاه غیر انتفاعی پارس

سلام هنرجویان عزیز. آیا کسی از شهرستان ابهر هست که متقاضی رشته انیمیشن باشه؟

سلام
باید کنکور هنر بدید

سلام ببخشید کاردانی انیمیشن هست ولی کارشناسی میشه بگین کدوم دانشگاه ها دارن

باسلام

من امسال انتخاب رشته دارم،و به رشته انمیشن علاقه مندم،و کارم داخل کاراکتر سازی فوقولاده هستش و همینطور فیلمنامه نویسی،بازیگری…..
کلا در همه رشته های هنر عالی هستم اما من وسایل های لازم مثل لپ تاپ و کامپیوتر و دیگر نرم افزار های رایانه ای خوب نیستم و ندارم این رایانه هارو و وضعیت مالی خوبی هم ندارم،به نظر شما رشته انمیشن که علاقه زیاد دارم میتونم در هنرستان بخونم؟

رشته انيميشن و پونمایی در ایران شغل دولتی دارد یعنی دولتی نه آزاد!؟
و من خوزستانم چطور در این رشته ادامه تحصیل بدم در خارج و چطور مهاجرت کنم مهاجرت بر حساب دولت یا من!؟

دانشکده فنی و حرفه ای

انیمیشن رشته کارشناسیش ب اسم هنر های دیجیتاله

خیلی مفید بود ممنون
اما خیلی خوب میشه اگه راجب چطوری قبول شدن توی این رشته و دروسی ک باید مطالعه بشه و اینکه آیاباید از طریق کنکور هنر وارد شد،یکم توضیح بدید?

سلام ببخشید میشه بگین چه دانشگاه هایی رشته انیمیشن رو تدریس میکنن؟

بنظرتون آسونه یا سخت و چند تا کتاب داره میش بگید:)

فنی و حرفه ای
فرهنگ و هنر
صداو سیما
پارس

سلام رشته انیمیشن مقطع کارشناسی تو کدوم دانشگاه های کشور تدریس میشه؟ و برای کنکور سراسری هنر توی کدوم زیرگروه قرار میگیره؟

سلام. ضمن تقدیر وتشکر از شما بابت سایت خوبتون. پسر من علاقه شدیدی به انیمیشن سازی داره متاسفانه توی چهارمحال هنرستان پسرانه برای این رشته نیست. ایا امکانش هست دبیرستان رو کامپیوتر نرم افزاربخونه وبعد دانشگاه رشته انیمیشن رو انتخاب کنه. لطفا راهنماییم کنید. ممنون

دانشگاه فنی و حرفه ای

سلام بهتون پیشنهاد میکنم در ایران این رشته ادامه ندید یا خداقل امپزشگاه های ازاد بخونید
اگر میخواید وقت و پولتون هدر بدید برید دانشگاه ولی این رشته در مقطع فوق دیپلم و ارشد در دانشگاه ها تدریس میشه

سلام
اتفاقا برای منم سواله
ممنون میشم اگر اطلاعاتی بدست اوردید به من هم برسونین

عرض سلام خدمت شما…
بسیاار سپاسگذارم، مطالبتون فوق‌العاده هست، از شما خواهشمندم درمورد حقوق و شرکت های این رشته بیشتر مطالب قرار بدید با تشکر از شما…

من می‌خوام برای دوره دوم انیمیشن بخونم ولی انسانی خواندم تابستون میتونم عوض کنم و در چهره شهر هوایی این رشته است

سلام
ممنونم اطلاع رسانی جامع و گویایی بود.
من اطلاعاتی در مورد انیمیشن که علاقه دخترم هستش می خواستم که تا حدود مطلوبی بدست آوردم
اگر امکان داره شرکتهای انیمیشن سازی داخلی و خارجی و سایت شون رو معرفی کنید متشکرم

گروه هنر پویا
استودیو هورخش
اینا بهتریناشن توی ایران
توی خارجج هم پیکسار و دیزنی و دریم ورکس و سونی معروفرترین ها هستن
من میخاستم برم انیمیشن ولی به خاطر این که استعداد درخشان درس میخوندم و رشته هنر در سمپاد وجود نداشتم رفتم تجربی ، الان پشیمونم
شما بزارید دخترتون بره رشته ای که دوست داره بعدن پشیمون میشه

با سلام خواهشمند است بفرمایید بهترین هنرستان جهت ثبت نام رشته انیمیشن در تهران کدام است. سپاسگزارم ?

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *