دریافت تبلیغات برای سایت — راهنمای بازاریابی و کسب درآمد وبسایت

۲۰۱۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
دریافت تبلیغات برای سایت — راهنمای بازاریابی و کسب درآمد وبسایت

اگر صاحب وب‌سایت هستید و می‌خواهید از آن کسب درآمد کنید، یکی از روش‌ها برای کسب درآمد از وب‌سایت، دریافت تبلیغات است. می‌توانید محصولات و خدمات کسب و کارهای دیگر را در وب‌سایت خود تبلیغ کنید و از روش‌های مختلف درآمد کسب کنید. برای این‌که تبلیغ‌کنندگان را به وب‌سایت خود جذب کنید باید وب‌سایت خود را تقویت کنید و سئو آن را بهبود بدهید. در این مطلب روش‌های دریافت تبلیغات و شرایط آن را آموزش می‌دهیم.

نحوه دریافت تبلیغات

کسب درآمد از تبلیغات در وب‌سایت یا وبلاگ آسان‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. در واقع باید برنامه‌هایی را به وب‌سایت خود اضافه کنید تا افراد به انتشار تبلیغ در وب‌سایت شما ترغیب شوند. برای این کار از جدول زیر پیروی کنید.

روش‌های دریافت تبلیغات
نوعهدف
همکاری با پلتفرم‌های تبلیغاتیروشی ساده برای دریافت تبلیغات - کسب درآمد به شیوه سیستماتیک
شبکه اجتماعیدریافت تبلیغات در رسانه‌های مختلف
پست مهماناستفاده از ظرفیت محتوای متنی برای دریافت تبلیغات
همکاری در فروش دریافت تبلیغات مرتبط برای فروش کالا و خدمات
همکاری مستقیم با وب سایت های مرتبطدریافت تبلیغات مرتبط برای حفظ تجربه کاربری
محتوای حمایت شدهدریافت تبلیغات از رسانه‌های مختلف
تبلیغات در اپلیکیشندریافت تبلیغات از رسانه‌های مختلف
رپورتاژ آگهیاستفادهاز ظرفیت محتوای متنی برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌‌ها

همکاری با پلتفرم تبلیغاتی

همکاری با پلتفرم‌های تبلیغاتی، ساده‌ترین روش دریافت تبلیغات و کسب درآمد از آن است. بزرگ‌ترین پلتفرم تبلیغاتی، گوگل ادسنس نام دارد. زمانی که دراین پلتفرم‌ها ثبت‌نام می‌کنید، به شما ناشر می‌گویند. ناشران به تبلیغ‌کنندگانی نیاز دارند تا به آن‌ها در درآمدزایی از تبلیغ کمک کنند. تبلیغ‌کنندگان نیز برای دستیابی به مخاطبان هدف و ترویج محصولات و خدمات خود به ناشران نیاز دارند. برای ارتباط دادن ناشران با تبلیغ‌دهندگان به پلتفرم‌های تبلیغاتی مانند گوگل ادسنس نیاز داریم.

کسب درآمد

در ادامه باید در گوگل ادسنس یا سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی ثبت‌نام کنید. شرایط ثبت‌نام در گوگل ادسنس ساده و شامل داشتن حداقل ۱۸ سال سن و حساب کاربری جی‌میل است. پس از ثبت‌نام باید منتظر تایید گوگل ادسنس بمانید. تایید معمولا پس از ۲۴ الی ۴۸ ساعت انجام می‌شود اما گاهی ۱ تا ۲ هفته نیز طول می‌کشد.

برای قراردادن تبلیغات در وب‌سایت خود باید به بخش «Ads» و سپس «Ad Unit» در حساب کاربری خود بروید و نوع تبلیغ را انتخاب کنید. سپس کدی برای نمایش تبلیغات به شما داده می‌شود که باید آن را در وب‌سایت خود وارد کنید. گوگل ادسنس به‌صورت ماهانه با ناشران تسویه‌حساب می‌کند. ازآنجایی‌که کار با گوگل ادسنس نیاز به داشتن حساب دلاری و کارت‌های بانکی بین‌المللی دارد، فعالیت در این پلتفرم تبلیغاتی برای ایران امکان‌پذیر نیست. بنابراین، می‌توان از پلتفرم‌های تبلیغاتی داخلی برای کسب درآمد از تبلیغات بهره برد.

گوگل

شبکه اجتماعی

تبلیغ‌کنندگان هنگام انتخاب رسانه تبلیغاتی فاکتورهای زیادی را در نظر می‌گیرند. از جمله این معیارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تعداد بازدید از صفحات سایت
  • تعداد بازدیدکنندگان روزانه
  • هزینه به‌ازای هزار نمایش (Cost Per Mile | CPM)

یکی از معیارهای روبه‌رشد دراین‌خصوص، صفحه شبکه اجتماعی وب‌سایت یا وبلاگ ناشر است. تبلیغ‌کنندگان علاوه بر تعداد فالوور، به موضوعات مطرح در صفحه شبکه اجتماعی و نرخ تعامل با کاربر نیز توجه دارند. برای مثال وقتی تبلیغ‌کنندگان تعداد زیادی فالوور در توییتر وب‌سایتی را می‌بینند، نرخ بازگشت سرمایه خود را بالاتر تخمین می‌زنند. پیشنهاد انتشار پست‌های حمایت شده در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ را سودآورتر می‌کند.

دریافت تبلیغات برای اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی روبه‌رشد در دنیا است. این شبکه اجتماعی بیش از ۱/۲ میلیارد کاربر در سال ۲۰۲۱ داشت. برای این‌که بتوانید تبلیغ‌کنندگان را به صفحه اینستاگرام خود جذب کنید، باید پیج خود را تقویت کنید. به این منظور می‌توانید با انتشار محتوای ارزشمند باید برای مخاطبان ارزش ایجاد کنید. همچنین رعایت اصول در کپشن‌نویسی و نوشتن بیو اینستاگرام باعث می‌شود تا کاربران بهتر با شما تعامل کنند. روش‌های بهبود پیج اینستاگرام در فهرست زیر آمده است.

  • انتشار پست‌های ارزشمند: با در نظر گرفتن مخاطبان و نیاز آن‌ها، به تولید محتوای اینترنتی بپردازید. اگر محتوای شما ارزشمند باشد، کاربران آن را در صفحات خود به اشتراک می‌گذارند و از این طریق در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرید.
  • ورود به صفحه اکسپلور: الگوریتم‌های اینستاگرام برای نمایش پست‌ها در اکسپلور به‌صورت دقیق مشخص نیست اما به‌ نظر می‌رسد پست‌ها با تعامل بالاتر را در اکسپلور نشان می‌دهد.
  • برگزاری مسابقات و اهدای جایزه: برگزاری مسابقه و هدیه دادن روشی عالی برای افزایش فالوور و جذب مخاطبان است.

برای مطالعه بیشتر در مورد تبلیغات در اینستاگرام مطالعه مطلب زیر توصیه می‌شود.

پست مهمان

به‌جز تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و همکاری با پلتفرم‌های تبلیغاتی، می‌توانید فرصت‌های حمایت مالی دیگری را نیز به تبلیغ‌کنندگان ارائه دهید. اجرای نظرسنجی، تدوین مطلب در مورد ویژگی‌های محصول و هدایای تبلیغاتی از جمله گزینه‌هایی است که می‌توانید به تبلیغ‌کنندگان ارائه دهید.

پست مهمان یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای تعامل تبلیغ‌کنندگان به‌وسیله وبلاگ است. این پست‌ها معمولا توسط برندها برای ایجاد ترافیک وب و هدایت خوانندگان به سمت خرید استفاده می‌شود. پست‌های مهمان به وب‌سایت اصلی لینک می‌دهند و از این طریق باعث افزایش ترافیک آن می‌شوند.

همکاری در فروش

روش دیگر برای کسب درآمد از سایت این است که دیگر وب‌سایت‌های فروشنده محصولات و خدمات را بیابید. با افزودن لینک همکاری در فروش آن محصولات و خدمات به وب‌سایت خود، درازای هر فروش، درصدی از سود را به‌دست آورید. برنامه‌های همکاری در فروش به شما امکان می دهند پیوندهای محصولات و خدمات را به‌صورت مستقیم به متن وب‌سایت خود اضافه کنید.

برای مثال، مطلبی در مورد تمرینات ورزشی قلبی می‌نویسید. در این مطلب می‌توانید لینک محصولات و خدمات مرتبط با این ورزش مانند صفحه نمایشگر ضربان قلب را اضافه کنید. در تصویر زیر از «مجله فرادرس» محتوایی در مورد خرید ورودی گوگل تدوین شده است و در آن به دوره آموزشی از «فرادرس» با عنوان آموزش گوگل آنالیتیکس لینک داده شده است.

فروش دوره در فرادرس

زمانی که چنین تبلیغاتی را در وب‌سایت خود قرار دهید، با کلیک بازدیدکنندگان وب‌سایت روی این لینک و تکمیل خرید، درصدی از سود طبق توافق قبلی به شما تعلق خواهد گرفت. در ایران وب‌سایت‌هایی مانند «افیل»، «درجه» و «به نظر»برنامه‌های همکاری در فروش ارائه می‌دهد که می‌توانید برای کسب درآمد از وب‌سایت خود به آن بپیوندید.

همکاری مستقیم با وب سایت های مرتبط

سعی کنید وب‌سایت‌ها و کسب و کارهایی را بیابید که مخاطبانی مشابه مخاطبان شما دارند، اما رقیب محسوب نمی‌شوند. در واقع اگر وب‌سایت شما به اندازه کافی ترافیک دارد، به دنبال وب‌سایت‌هایی باشید که محصولات مکمل ارائه می‌دهند و بازار یکسان با شما دارند.

برای مثال اگر وب‌سایت شما مربوط به مراسم عروسی است و در کنار وبلاگ خود، خدمات تشریفات عروسی نیز می‌فروشید، همکاری با دیگر کسب و کارها در حوزه تشریفات کار معقولی نیست. درعوض می‌توانید با وب‌سایت یا کسب و کاری همکاری کنید که در حوزه لباس عروس یا سفره عقد فعالیت دارد. در مواردی با توافق دو طرف می‌توانید بدون پرداخت هزینه، یکدیگر را تبلیغ کنید.

محتوای حمایت شده

محتوای حمایت شده نوعی رسانه تبلیغاتی است که تبلیغ‌کننده هزینه تدوین و انتشار آن را می‌پردازد و ناشر یا اینفلوئنسر دیگری آن را تدوین می‌کند و به اشتراک می‌گذارد. این نوع محتوا زمانی تاثیرگذاری بیشتری دارد که رسانه منتشرکننده قبلا درباره آن موضوع با مخاطبان صحبت کرده باشد و مخاطبان صحیح را هدف قرار دهد. در این نوع محتوا مخاطبان باید احساس کنند که در حال یادگیری هستند. وقتی صحبت از محتوای حمایت شده می‌شود، اعتماد عامل اصلی جذب مشتریان است. تصویر زیر نمونه‌ای از محتوای حمایت شده در مجله آنلاین را نشان می‌دهد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات در اپلیکیشن

اگر صاحب اپلیکیشن هستید، می‌توانید از شبکه‌های تبلیغات اپلیکیشنی برای انتشار تبلیغات در برنامه خود استفاده کنید. این شبکه‌ها براساس سیستم پلتفرم سمت عرضه و تقاضا کار می‌کنند. شبکه‌های تبلیغات اپلیکیشنی از نظر کمپین‌ها، قالب‌های تبلیغاتی، سیستم‌عامل و هدف‌گذاری متفاوت هستند. انواع تبلیغات زیر را می‌توانید در اپلیکیشن خود انتشار دهید و درآمد کسب کنید.

  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات همسان
  • تبلیغات بینابینی
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات ویدیویی همراه با پاداش

برای مطالعه بیشتر در مورد تبلیغات در اپلیکیشن، مطالب زیر توصیه می‌شوند.

انتشار رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی، مقاله‌ای تبلیغاتی است که برای معرفی محصول یا خدمتی تدوین می‌شود. از ویژگی‌های مهم رپورتاژ آگهی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ظاهر تبلیغی ندارد و در ابتدا مخاطب متوجه مواجهه با تبلیغ نیست. یکی از روش‌های دریافت تبلیغات برای وب سایت یا وبلاگ، انتشار رپورتاژ آگهی یا همکاری با وب‌سایت‌های منتشرکننده رپورتاژ آگهی، مانند نشریلا است.

برای مطالعه بیشتر در مورد نکات خرید رپورتاژ آگهی، مطلب زیر توصیه می‌شود.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

رپورتاژ آگهی روشی برای بهبود رتبه وب‌سایت است. تدوین متن رپورتاژ آگهی به دانش کافی و صرف زمان لازم نیاز دارد. به همین منظور می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم متخصص در این حوزه، بهره برد. در نشریلا می‌توانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید.

شرایط دریافت تبلیغات

برای این‌که تبلیغ‌کنندگان بخواهند تا در وب‌سایت یا وبلاگ شما تبلیغ کنند، باید ابتدا وب‌سایت خود را برای دریافت تبلیغات آماده کنید. با داشتن شرایط زیر، به‌راحتی می‌توانید تبلیغ‌کنندگان را به وب‌سایت خود جذب کنید.

ترافیک بالا

اگر وب‌سایت خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و هنوز بازدیدکننده‌ای ندارید، دریافت تبلیغات برای وب‌سایت تقریبا غیرممکن است. ابتدا باید با تکنیک‌های بهبود سئو وب‌سایت و تولید محتوا برای وب‌سایت خود مخاطب جذب کنید. به‌این منظور از تکنیک‌های زیر برای افزایش بادید وب‌سایت خود استفاده کنید.

  • وبلاگ‌نویسی: تولید محتوا و وبلاگ‌نویسی یکی از موثرترین روش‌ها برای بهبود سئو و افزایش ترافیک وب‌سایت است.
  • عبارات کلیدی طولانی: کلمات کلیدی بلند نسبت به کلمات کلیدی کوتاه، سختی کمتری دارند. بنابراین، راحت‌تر می‌توانید در آن‌ها رتبه کسب کنید. عبارات کلیدی بلند از ۳ الی ۴ کلمه تشکیل و باعث افزایش بازدید وبلاگ می‌شوند.
  • بک‌لینک: دریافت بک‌لینک از سایر وب‌سایت‌ها به‌خصوص وب‌سایت‌های معتبر، عاملی برای بهبود رتبه وب‌سایت است.
  • بهینه‌سازی و واکنش‌گرا بودن در موبایل: بسیاری از کاربران اینترنت، از موبایل برای جستجو استفاده می‌کنند. بنابراین سازگاری وب‌سایت با موبایل یکی از عوامل مهم در بهبود تجربه کاربری است.
  • امنیت وب‌سایت: امنیت وب‌سایت نیز یکی از معیارهای رتبه‌بندی گوگل به شمار می‌رود. برای مثال، استفاده از گواهینامه SSL باعث بهبود امنیت وب‌سایت می‌شود.
  • سرعت سایت: سرعت سایت بر تجربه کاربری تاثیر مستقیم دارد.

برای مطالعه بیشتر در مورد افزایش ترافیک، مطالب زیر توصیه می‌شوند.

نوع مخاطبان و حوزه تخصصی

پرسونای مخاطبان وب‌سایت در تبلیغات اهمیت زیادی دارند. برای اثربخش بودن تبلیغات و البته بهبود تجربه کاربری، تبلیغات باید بر اساس نوع مخاطبان باشد. برای مثال اگر وب‌سایت شما در حوزه سلامت و زیبایی است نباید تبلیغات لوازم جانبی خودرو را در آن قرار دهید. برای مثال، در چنین وب‌سایتی تبلیغ مراکز پاک‌سازی پوست گزینه مناسبی است. برای مثال در تصویر زیر تبلیغات در وب‌سایت علی بابا را مشاهده می‌کنید. باتوجه به این‌که این وب‌سایت در حوزه گردش و سفر است، تبلیغ کتاب سفر را در منتشر کرده است.

علی بابا

تعیین شیوه‌های پرداخت تبلیغ

تبلیغات در وب‌سایت روش‌های متنوعی برای پرداخت دارد و شما باید روش‌های موردنظر خود را برای تبلیغ‌کنندگان به‌صورت واضح توضیح دهید. در ادامه این روش‌ها را فهرست کرده‌ایم.

  1. پرداخت براساس «نمایش» (Impression): در این نوع پرداخت، تبلیغ‌کننده براساس تعداد دفعاتی که تبلیغ توسط کاربران مشاهده شده است، باید هزینه پرداخت کند. بیشتر افراد از «پرداخت به‌ازای هر هزار نمایش» (Cost Per Mile | CPM) استفاده می‌کنند. در این مدل پرداخت تنها نشان دادن تبلیغ به کاربر اهمیت دارد. ممکن است کاربر روی تبلیغ کلیک کند یا نکند.
  2. پرداخت براساس کلیک: روش CPC، تبلیغ‌کننده تنها زمانی هزینه می‌پردازد که کاربر روی تبلیغ کلیک کند.
  3. پرداخت براساس فروش: در این روش، پرداخت زمانی صورت می‌گیرد که کاربر پس از کلیک روی تبلیغ و ورود به وب‌سایت تبلیغ‌کننده، از آن خرید کند. در این حالت تبلیغ‌کننده درصدی از فروش را به شما به عنوان هزینه تبلیغات می‌پردازد. این همان مفهوم بازاریابی همکاری در فروش است.
  4. پرداخت براساس نصب: این روش پرداخت برای اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پرداخت براساس نصب، تبلیغ‌کننده زمانی هزینه پرداخت می‌کند که کاربر برنامه را نصب کند.
  5. «پرداخت براساس اقدام» (CPA): این مورد مانند پرداخت براساس نصب و حتی دقیق‌تر از آن است. در این روش تبلیغ‌کننده زمانی هزینه را پرداخت می‌کند که کاربر اقدام موردنظر را انجام بدهد. برای مثال، اگر کاربر خرید یا ثبت‌نام کند، تبلیغ‌کننده باید هزینه بپردازد. پرداخت براساس اقدام برای هر دو طرف، یعنی ناشر و تبلیغ‌کننده، منصفانه است.

تعیین آمار بازدیدکنندگان

تبلیغ‌کنندگان برای انتخاب ناشر تبلیغ به مخاطبان آن توجه می‌کنند. نوع و تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما یکی از مهم‌ترین عوامل در انتشار تبلیغات است. از طرفی تبلیغاتی که در وب‌سایت خود انتشار می‌دهید باید مطابق با سلیقه کاربران باشد تا به تجربه کاربری آسیب نزند. اگر وب‌سایتی در مورد ورزش تنیس دارید و تعداد مخاطبان شما به چند ده نفر در روز می‌رسد، نباید توقع داشته باشید کارخانه سازنده راکت تنیس تبلیغات خودش را به شما بسپارد. هیچ استاندارد مشخصی برای ترافیک وب‌سایت وجود ندارد و هر تبلیغ‌کننده نیازهای متفاوتی دارد.

می‌توانید از گوگل آنالیتیکس برای کسب اطلاعات در مورد تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت در روز استفاده کنید. تبلیغ‌کنندگان اطلاعات دیگری مانند سن، جنسیت، درآمد، سطح تحصیلات و سایر ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مخاطبان وب‌سایت شما را نیز می‌خواهند.

گوگل آنالیتیکس

ساخت مدیا کیت

مدیا کیت مجموعه‌ای از اطلاعات درباره برند شما است و شامل بخش‌های درباره ما، تماس با ما، آمار و اطلاعات موفقیت کسب و کار و اثبات اجتماعی می‌شود.

درگذشته، مدیا کیت تنها توسط روزنامه‌نگاران و نویسندگان مقالات مورداستفاده قرار می‌گرفت. آن‌ها بدون‌ این‌که به‌صورت مستقیم با آن‌ها در ارتباط باشند، مقالاتی درباره برندها می‌نوشتند. اگرچه مدیا کیت‌ها برای شروع همکاری با اینفلوئنسرها و دیگر برندها در تبلیغات نیز کاربرد دارند. شکل‌های مدیا کیت بسیار گسترده است. برخی اطلاعات را به‌صورت موردی فهرست می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر از طراحی‌های گرافیکی بهره می‌گیرند. جدا از شکل آن، مدیا کیت باید شامل ۶ بخش اصلی باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  1. داستان برند: این بخش همان درباره ما است و بخش کلیدی در مدیا کیت محسوب می‌شود. در این بخش اطلاعات دقیقی درباره کسب و کار و شرکای تجاری شما درج می‌شود. این بخش باید تعاملی، مفید و دقیق باشد.
  2. ارائه تصویری با وضوح بالا: این بخش قسمت مناسبی برای افزودن تصویر است. اشتراک‌گذاری تصاویر در مدیا کیت با دو هدف انجام می‌گیرد. اول این‌که روشی مناسب برای ایجاد ارتباط با مخاطب بدون اشغال فضای زیاد است. برای این‌ کار از صفحات اصلی وب‌سایت یا محصولات و خدمات خود تصاویری را قرار دهید. دوم، هرکسی که بخواهد در مورد برند شما بنویسد، به این تصاویر دسترسی خواهد داشت.
  3. ارائه آمار برای نشان دادن موفقیت: وقتی قرار است دیگر کسب و کارها تبلیغات خود را به شما بسپارند، آمار بالای ترافیک و سطح تعامل با کاربر اهمیت زیادی دارد. ترکیبی از داده‌های گوگل آنالیتیکس و بینش شبکه‌های اجتماعی عملکرد شما را نشان می‌دهد.
  4. قرار دادن توصیه مشتریان راضی: این بخش الزامات نیست اما می‌تواند مفید باشد. از نظر مشتریان راضی در مدیا کیت بهره بگیرید. با این کار کسب و کارها، نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات خود را بالاتر تخمین می‌زنند.
  5. قرار دادن راهنمای حمایت مالی: مدیا کیت به منبع مهمی برای اینفلوئنسرها نیز تبدیل شده است. جمعیت روبه‌رشد کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به کانال بازاریابی مهمی هستند. احتمالا نمی‌خواهید از هر کسب و کاری در وب حمایت کنید. قرار دادن راهنمای حمایت مالی از پیشنهاد‌های نامناسب جلوگیری می‌کند.
  6. اطلاعات تماس: با وارد کردن اطلاعات تماس، تبلیغ‌دهندگان می‌توانند با شما در تماس باشند. مدیا کیت بسیاری از اطلاعات لازم را در اختیار تبلیغ‌کنندگان می‌گذارد، اما باز هم مواردی وجود دارد که افراد یا کسب و کارها نیازمند تماس مستقیم با شما هستند.
مدیا کیت

تصویر بالا نمونه‌ای از مدیا کیت را نشان می‌دهد. در سمت راست اطلاعات جمعیت‌شناختی مخاطبان درج شده است. برای مثال ۹۳ درصد کاربران زن و ۷ درصد مرد هستند و بین ۲۰ تا ۵۰ سال سن دارند. قیمت تبلیغات و خدمات ارائه شده نیز در بخش دیگری نوشته شده که در آن هزینه‌ها و مدل همکاری نیز مشخص شده است. سپس در بخش «About» به تعیین موضوع وبلاگ پرداخته است. در سمت چپ نیز اطلاعات بازدید ماهانه و تعداد فالوورها در شبکه‌های اجتماعی به همراه اطلاعات تماس آمده است.

ساخت فهرست تماس

زمانی‌ که برای فروش تبلیغات آماده شدید، فهرستی هدفمند از تبلیغ‌کنندگان بالقوه ایجاد کنید. محصولات و خدمات کسب و کارهای هدف را به‌اضافه مخاطبان خود در نظر بگیرید. وب‌سایت‌های شرکت‌های رقیب را بررسی کنید تا ایده‌هایی در مورد انواع کسب و کارها به دست آورید. با این روش می‌توانید وب‌سایت‌هایی را بیابید که به تبلیغات در وب‌سایت شما علاقه دارند. وب‌سایت‌های رقیب را با استفاده از ابزارهای تحلیلی بررسی کنید و آن‌ها را با خود مقایسه کنید.

اطمینان از اعتبار تبلیغ کننده

قبل از این‌که تبلیغی را در وب‌سایت خود منتشر کنید، از اعتبار فروشنده و کیفیت محصولات و خدمات مطمئن شوید. چراکه اگر کاربری از طریق شما از آن وب‌سایت خرید کند و محصول کیفیت لازم را نداشته باشد، درنهایت شما را سرزنش خواهد کرد و اعتبار خود را زیر سوال می‌برید.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تبلیغات هدفمند از جمله روش‌های دیجیتال مارکتینگ است و پلتفرم‌های بین‌المللی مانند گوگل و فیسبوک از جمله گزینه‌های مرسوم برای این نوع تبلیغات به شمار می‌آیند. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر آن را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. با توجه به تصویر، ویژگی‌های بنرهای کاپریلا از جمله حجم کم و ارتباط موضوعی آن مشخص است.

بنرهای کاپریلا

کسب‌وکارها، در بخش دیگر کاپریلا می‌توانند خود را به افراد معرفی کنند. از آنجایی‌که این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شود، نرخ تبدیل آن بالا است.

سوالات متداول پیرامون دریافت تبلیغات

در ادامه سوالات متداول پیرامون دریافت تبلیغات را بررسی می‌کنیم.

دریافت تبلیغات از چه طریقی امکان پذیر است ؟

برای دریافت تبلیغات می‌توانید به‌صورت مستقیم با کسب و کارهای مکمل محصولات و خدمات خود همکاری کنید یا در پلتفرم‌های تبلیغاتی عضو شوید.

دریافت تبلیغات برای اینستاگرام چگونه است ؟

برای دریافت تبلیغات در صفحه اینستاگرام، تبلیغ‌کنندگان به موارد متعددی از جمله تعداد فالوور، نرخ تعامل، نوع مخاطبان و حوزه تخصصی شما توجه می‌کنند. بنابراین، برای دریافت تبلیغات، باید صفحه اینستاگرام خود را تقویت و حوزه تخصصی خود را مشخص کنید.

دریافت تبلیغات برای تلگرام چگونه است ؟

دریافت تبلیغات در تلگرام برای ناشر و تبلیغ‌دهنده مزیت‌های بسیاری دارد. این تبلیغات نرخ تعامل بالایی دارند، مقرون‌به‌صرفه هستند و برای کاربر نوتیفیکیشن ارسال می‌شود. ناشران نیز می‌توانند با استفاده از واسطه‌های تبلیغاتی برای کانال خود تبلیغات دریافت و درآمدزایی کنند.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
CHRONPROBLOGGERMonetizeMore
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *