کسب درآمد سایت با ۲۶ روش کاربردی — راهنمای درآمدزایی از سایت

۸۲۹۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۱ دقیقه
کسب درآمد سایت با ۲۶ روش کاربردی — راهنمای درآمدزایی از سایت

ایده کسب درآمد سایت برخلاف جذابیت برای بسیاری از افراد، غیرواقعی به نظر می‌رسد. در حال حاضر هر کسی می‌تواند وب‌سایتی راه‌اندازی کند و از آن برای کسب درآمد بهره بگیرد. این کار می‌تواند به عنوان شغل جانبی شما باشد و مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به زمان‌بندی انعطاف‌پذیر و عدم وجود ترافیک اشاره کرد. در این مطلب ۲۵ روش برای کسب درآمد سایت را با ارائه وب‌سایت‌های کاربردی و مثال بیان کرده‌ایم.

فهرست مطالب این نوشته

کسب درآمد سایت

با ظهور اینترنت، کسب و کارها و روش‌های درآمدزایی به شدت متحول شدند. در ادامه روش‌های کسب درآمد سایت را با ارائه مثال‌های کاربردی بیان می‌کنیم.

۱. ایجاد وبلاگ

اگر به نوشتن علاقه دارید، یکی از روش‌های کسب درآمد سایت برای شما راه‌اندازی وبلاگ است. زمینه تخصصی خود را انتخاب و شروع به تولید محتوا کنید. وبلاگ شما می‌تواند در مورد موضوعات مختلف از جمله سفر، غذا یا کتاب باشد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت وبلاگ، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. برخی از راه‌های رایج برای کسب درآمد از وبلاگ‌نویسی تبلیغات، بازاریابی همکاری در فروش، حمایت از برندها و فروش محصولات و خدمات است.

برای داشتن وبلاگ سودآور، باید با انتشار محتوای مداوم و منظم مخاطبانی به دست آورید و جایگاه خود را پیدا کنید. همچنین باید از تکنیک‌های سئو وب‌سایت برای بهبود رنکینگ سایت در گوگل استفاده کنید تا ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو به دست آورید. همانند هر کسب و کار دیگری نیاز به تدوین هدف و استراتژی دارید تا فعالیت‌های بازاریابی خود را حول اهداف شکل دهید.

۲. بازاریابی همکاری در فروش

پیوستن به برنامه «بازاریابی همکاری در فروش» (Affiliate Marketing) روش دیگری برای کسب درآمد سایت است. در این روش، به‌ازای ترویج محصولات، خدمات یا کسب و کارها در چندین پلتفرم می‌توانید کمیسیون از فروش دریافت کنید. زمانی‌که مشتری روی لینکی کلیک کند که شما به اشتراک گذاشته‌اید، درصدی از سود را دریافت می‌کنید. بلاگرها از طریق بازاریابی همکاری در فروش مبالغ زیادی را به دست می‌آورند.

مانند مدل‌های کسب و کار دیگر، بازاریابی همکاری در فروش نیز نیازمند آزمون و خطاهای بسیاری است. از جمله اشتباهات رایج در بازاریابی همکاری در فروش می‌توان به تولید محتوای بی‌کیفیت، انتخاب حوزه نامناسب و نادیده گرفتن عملکرد سایت اشاره کرد.

کسب درآمد از دیجی کالا

در ایران می‌توانید از طریق برنامه همکاری در فروش فروشگاه دیجی‌کالا درآمد کسب کنید. روش کار به این صورت است که در «سیستم کسب درآمد دیجی‌کالا» ثبت‌نام می‌کنید و لینک‌های تبلیغاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد را در وبلاگ یا شبکه اجتماعی خود قرار می‌دهید. با هر فروش مبلغی را به عنوان کمیسیون از دیجی‌کالا دریافت می‌کنید.

درآمد سایت

کسب درآمد از سایت آمازون

کسب درآمد از سایت آمازون مانند دیجی‌کالا از طریق برنامه همکاری در فروش امکان‌‌پذیر است. نرخ کمیسون‌های آمازون تا ۲۰ درصد است و افراد به طور متوسط بین ۱۰۰ الی ۲۰ هزار دلار از این برنامه همکاری در فروش درآمد کسب می‌کنند.

لازم به ذکر است فعالیت در این وب‌سایت برای ایرانیان به دلیل نیاز به کارت‌های بانکی بین‌المللی امکان‌پذیر نیست.

سایت آمازون

کسب درآمد از سایت Semrush

وب‌سایت Semrush گزینه‌ای عالی برای بازاریابان محتوا به حساب می‌آید چراکه کمیسون آن برای فروش اشتراک Semerush مبلغ ثابت ۲۰۰ دلار است.

۳. ساخت فروشگاه آنلاین

فروش آنلاین محصولات یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد سایت است. فروشگاه‌های فیزیکی بسیاری در حال تبدیل شدن به فروشگاه آنلاین هستند چراکه مزایای آن بسیار زیاد است. جدا از این‌که به بازار گسترده‌تری دسترسی خواهید داشت، هزینه تاسیس فروشگاه‌های آنلاین کمتر است. بنابراین، می‌توانید بودجه بیشتری را برای هزینه‌های عملیاتی صرف کنید. برای مثال، با راه‌اندازی فروشگاه آنلاین نیازی نخواهید داشت تا برای افزایش دسترسی مشتریان، در مکان‌های مختلف مغازه اجاره کنید.

قبل از راه‌اندازی فروشگاه، تصمیم‌گیری در مورد حوزه آن ضروری است. اگر در مورد حوزه فروشگاه مطمئن نیستید، به بررسی محصولات پرطرفدار بپردازید. این کار باعث می‌شود تعداد محصولات خود را محدود کنید. به لطف رشد پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، ساخت فروشگاه آنلاین بسیار آسان شده است. البته باید در انتخاب این پلتفرم‌ها دقت کنید و ویژگی‌های آن‌ها را در نظر بگیرید. در ادامه چند نمونه از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مورد استفاده در ساخت فروشگاه آنلاین را معرفی می‌کنیم.

  • «ووکامرس» (WooCommerce): ووکامرس پلتفرم منبع‌بازی است که برای وردپرس طراحی شده است. اگر از وردپرس برای ایجاد وب‌سایت خود استفاده کرده‌اید، ووکامرس تمام موارد ضروری برای ایجاد فروشگاه را در اختیار شما می‌گذارد.
  • Shopify: این مورد نیز گزینه محبوبی برای ابزارهای سئو است و برای بازیابی سبد خرید رها شده نیز امکاناتی را در اختیار وب‌سایت‌ها می‌گذارد.
  • Zyro eCommerce: این مورد سایت‌سازی است که قالب‌های رایگان و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به کسب و کارها ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، باید عواملی مانند انبارداری، صورت کالاها، بسته‌بندی و ارسال را در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و نوشتن طرح کسب و کار لحاظ کنید. البته ممکن است بسته به نوع فعالیت نیاز به دریافت مجوز نیز داشته باشید.

در ادامه دوره‌های آموزشی فرادرس در حوزه ساخت فروشگاه اینترنتی را مطرح می‌کنیم.

۴. ساخت وب‌سایت دراپ شیپینگ

«Dropshipping» به نوعی مدل کسب و کار B2C است که در آن کالایی به فروش می‌رسد که توسط تامین‌کننده شخص ثالث به صورت مستقیم برای مشتری ارسال می‌شود. راه‌اندازی وب‌سایت Dropshipping جایگزین راحت‌تری برای فروشگاه آنلاین است، چراکه در این نوع کسب و کارها شما نیازی به سر و کار با انبار و حمل و نقل ندارید. ایجاد وب‌سایت Dropshipping مانند فروشگاه آنلاین است با این تفاوت که باید فروشندگان و تامین‌کنندگان خوبی برای سایت پیدا کنید. این موضوع اهمیت بسیاری دارد و موفقیت یا شکست وب‌سایت تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد.

درآمد سایت علی بابا

برای مثال درآمد سایت علی بابا از این روش است. سایت علی بابا پلتفرمی است که در آن فروشندگان کالاهای خود را عرضه می‌کنند و آن را مستقیم برای خریدار ارسال می‌کنند. درآمد سایت علی بابا، درصدی از فروش این کالاها است. برای کسب درآمد از سایت علی بابا باید به عنوان فروشنده در آن ثبت‌نام کنید که این موضوع در ایران امکان‌پذیر نیست.

۵. کسب درآمد از سایت خدماتی

علاوه بر فروش کالا، می‌توانید در وب‌سایت یا اپلیکیشن خود خدمات ارائه کنید. از جمله روش‌هایی که می‌توانید با فروش خدمات از وب‌سایت خود درآمد کسب کنید می‌توان  به موارد زیر اشاره کرد.

  • آموزش
  • ارتباطات
  • قالیشویی
  • خدمات حیوانات خانگی
  • وکالت
  • مشاوره
  • تور و سفر
  • تعمیرات
  • بیمه
  • خدمات بانکداری
  • حمل و نقل بار و مسافر
  • نظافت
  • حسابداری
  • تولید محتوا
  • نقاشی ساختمان
  • خدمات تاسیسات
  • مزون و خدمات دوخت و دوز
  • آشپزی
  • ماساژ
  • اجاره اتاق

در کل خدمات به سه بخش زیر تقسیم می‌شود.

  • خدمات تجاری: خدماتی هستند که توسط کسب و کارها برای انجام فعالیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله این خدمات می‌توان به بانک، بیمه و حمل و نقل اشاره کرد.
  • خدمات اجتماعی: این خدمات توسط سازمان‌های غیرانتفاعی در راستای اداف اجتماعی ارارئه می‌شود.
  • ‌خدمات شخصی‌: خدمات شخصی نیاز مشتریان را برطرف می‌کند. از جمله خدمات شخصی می‌توان به گردشگری، خدمات تفریحی و رستوران اشاره کرد.

نمونه‌های موفق ایرانی در کسب درآمد از وب‌سایت خدماتی شامل وب‌سایت‌های علی بابا و فلای تودی در خدمات تور و سفر، اسنپ در حمل و نقل و سفارش غذا، اسنپ دکتر و زوپ در مشاوره پزشکی آنلاین و آچاره در تعمیرات می‌شوند. برای کسب درآمد از وب‌سایت‌های خدماتی به بازاریابی در این حوزه نیاز دارید. برای مطالعه بیشتر در مورد بازاریابی خدمات، مطلب زیر توصیه می‌شود.

اسنپ

۶. فروش دوره آنلاین

پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ بازار جهانی آموزش الکترونیکی به ۳۳۶/۹۸ میلیارد دلار برسد. اگر در موضوع خاصی تخصص دارید و از آموزش مطالب لذت می‌برید، این حوزه برای داشتن درآمد سایت، حوزه مناسبی است. دوره‌های دیجیتالی فرمت‌های متفاوتی از PDF ساده گرفته تا ویدیوهای یوتیوب را شامل می‌شوند. برخی موضوعات پرطرفدار در آموزش الکترونیک شامل مهارت‌های کامپیوتر، سلامتی و تناسب اندام، کسب و کار و کارآفرینی، مالی و سرمایه‌گذاری و آموزش‌های توسعه فردی است.

دو روش برای فروش دوره‌های آنلاین وجود دارد. اول این‌که به پلتفرم‌های آموزش الکترونیک مانند فرادرس بپیوندید و دوم این‌که وب‌سایت آموزش الکترونیک ایجاد کنید. بدیهی است که روش اول راحت‌تر است، اما روش دوم فرصت‌های بیشتری را برای کسب درآمد پیش‌روی شما قرار می‌دهد. برای مثال، با استفاده از افزونه LMS وردپرس می‌توانید وب‌سایت آموزش الکترونیک ایجاد کنید. سپس از طریق دریافت حق اشتراک برای دسترسی به مواد آموزشی یا فروش هر دوره به صورت جداگانه، می‌توانید درآمد کسب کنید.

درآمد سایت

۷. معلم خصوصی آنلاین

اگر به تهیه و فروش دوره‌های آنلاین علاقه‌ای ندارید اما همچنان علاقه‌مند به تدریس هستید، گزینه معلم خصوصی آنلاین را در نظر داشته باشید. با شرایط پیش‌آمده به واسطه ویروس کرونا، بسیاری از دانش‌آموزان به دنبال آموزش از راه دور هستند. معلم‌های خصوصی اغلب خدمات خود را از طریق اسکایپ یا زوم به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند. بنابراین می‌توانید با تدریس و ارائه بازخورد به دانش‌آموزان، درآمد کسب کنید. دقت داشته باشید، معلم‌های خصوصی آنلاین علاوه بر این‌که باید برنامه‌های درسی و مواد آموزشی را برای دانش‌آموز فراهم کنند، باید روند پیشرفت آن‌ها را نیز رصد کنند و بازخورد بدهند.

قبل از این کار تخصص خود را ارزیابی کنید. محبوب‌ترین حوزه‌ها برای آموزش خصوصی شامل ریاضی، زبان و دانش کامپیوتر است. دریافت گواهینامه‌های مرتبط به شما کمک می‌کند تا اعتبار خود را به عنوان معلم خصوصی افزایش دهید.

تدریس خصوصی آنلاین

۸. ساخت سایت عضویت

ایجاد سایت عضویت روش دیگری برای کسب درآمد سایت از خانه است. روش کسب درآمد در سایت‌های عضویت به این صورت است که کاربران باید برای دسترسی به محتوای انحصاری طرح‌های اشتراک را تهیه کنند. اگر سیستم اشتراک طبقه‌بندی شده در وب‌سایت خود بسازید، باید امتیازات و میزان دسترسی هر طبقه را مشخص کنید. سیستم عضویت، جریان ثابتی از درآمد را برای شما ایجاد می‌کند، چراکه افراد باید برای حفظ دسترسی خود، اشتراکشان را تمدید کنند.

۹. فروش تبلیغات در سایت

فروش فضای تبلیغات دیجیتالی، یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد سایت است. درآمد تبلیغات براساس کلیک‌ها یا نمایش به کاربران مشخص می‌شود. هرچه تعداد کلیک‌ها یا نمایش بیشتر باشد، درآمد بیشتری خواهید داشت. از جمله عوامل مهمی که تبلیغ‌کنندگان برای تبلیغ در وب‌سایت‌ها در نظر می گیرند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • موضوع سایت
  • محتوا
  • ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مخاطبان
  • دستگاه مخاطبان

بنابراین برای کسب درآمد از تبلیغات باید زمان کافی برای تولید محتوای باکیفیت و سئوی داخلی، خارجی و تکنیکال اختصاص دهید. برای فروش تبلیغات در وب‌سایت خود می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند گوگل ادسنس استفاده کنید. عضویت در گوگل ادسنس بسیار ساده است. کافی است در آن ثبت‌نام کنید و کدی را که به شما می‌دهد در وب‌سایت خود قرار دهید. لازم به ذکر است، پر کردن سایت با تبلیغ تاثیر منفی روی تجربه کاربری خواهد داشت.

۱۰. ایجاد سایت کاریابی

در حال حاضر بیشتر افراد به کاریابی‌های آنلاین رو آورده‌اند. برای کسب درآمد از سایت کاریابی، دو روش وجود دارد. اول این‌که فضایی را به کارفرمایان اجاره دهید تا فهرست مشاغل مورد نیاز خود را در آن قرار دهند. دوم این‌که اشتراک پولی به کارجویان بفروشید تا بتوانند به شغل‌های انحصاری دسترسی داشته باشند. برای مثال، سایت‌های معروف کاریابی از کارفرمایان برای جایگاه‌های خاصی در وب‌سایت هزینه اضافی می‌گیرند.

راحت‌ترین روش برای ساخت سایت کاریابی استفاده از وردپرس و افزونه «WP Job Manager» است. این افزونه، ابزارهایی برای ارسال و مدیریت فهرست‌های شغلی ارائه می‌دهد، بدون این‌که نیازی به دانش برنامه‌نویسی داشته باشید. اگر می‌خواهید دسترسی کارجویان را به فهرست مشاغل محدود کنید، از افزونه‌های «Membership» استفاده کنید.

درآمد سایت

۱۱. خرید و فروش سایت

فرآیند خرید و فروش وب‌سایت بسیار ساده است. باید وب‌سایتی را بخرید، آن را براساس اصول سئو بهینه‌سازی کنید و سپس به قیمت بالاتر بفروشید. این کار روشی عالی برای کسب درآمد سایت و مناسب کسانی است که به طراحی وب‌سایت، سئو و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری علاقه دارند. باید بدانید چه وب‌سایت‌هایی را بخرید و روی آن سرمایه‌گذاری زمانی کنید. چراکه همه وب‌سایت‌ها ارزش آتی ندارند. به همین ترتیب، وب‌سایتی با مخاطبان بیشتر و نام دامنه بهتر، راحت‌تر و گران‌تر به فروش می‌رسد.

برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری بد، باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید. برای تعیین ارزش سایت ابتدا باید روش‌های کسب درآمد آن را بررسی کنید. سپس حجم و منابع ترافیک را بسنجید. این معیارها دید خوبی در مورد ارزش سایت به شما می‌دهد. همچنین پرسش در مورد مشکلات موجود وب‌سایت نیز باعث ارزش‌گذاری دقیق‌تر آن می‌شود. چرا مالک اصلی می‌خواهد وب‌سایت خود را بفروشد. نکته مهم دیگر این است که نباید از کارگزاران ناشناس سایت بخرید.

۱۲. ساخت ویدیوی آموزشی

راه‌اندازی کانال یوتیوب به روشی محبوب برای کسب درآمد سایت تبدیل شده است. یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو به حساب می‌آید. روش‌های متنوعی برای کسب درآمد از کانال یوتیوب وجود دارد. اما ابتدا باید در «YouTube Partner Program» ثبت‌نام کنید و مطمئن شوید که واجد شرایط کسب درآمد از یوتیوب هستید.

مرسوم‌ترین روش برای کسب درآمد، تبلیغات است. اما روش‌های دیگری مانند عضویت در کانال و «Super Chat» نیز وجود دارد. در کسب درآمد از طریق Super Chat باید به صورت لایو شروع به ضبط ویدیو کنید. طرفداران شما با استفاده از ویژگی می‌توانند برایتان از طریق یوتیوب پول بفرستند. این کار برای تشکر و حمایت انجام می‌شود.

یوتیوب

یوتیوب به کابران اجازه می‌دهد همه نوع محتوایی از واکنش به بازی‌های کامپیوتری گرفته تا ولاگ‌های روزمره را در کانال‌های خود به اشتراک بگذارند. رشد کانال یوتیوب مانند وبلاگ است. یعنی باید به صورت مداوم و منظم محتوا تولید و مخاطب جذب کنید. سرمایه‌گذاری روی دوربین خوب و نرم‌افزار ویرایش فیلم نیز باعث بهبود کیفیت ویدیو می‌شود و بینندگان بیشتری را جذب می‌کند.

همچنین، نباید از تکنیک‌های سئو یوتیوب غافل شوید. سئو یوتیوب شامل افزودن کلمات کلیدی و برچسب‌های مرتبط به عنوان ویدیو و بهینه‌سازی توضیحات ویدیو برای موتورهای جستجو است. جدا از این‌که ایجاد کانال یوتیوب می‌تواند سودآور باشد، برای برندسازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویدیو باعث تولید «لید» (Lead) می‌شود و ترافیک را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کند. همچنین نرخ بازگشت سرمایه ویدیوها بالاتر از تصاویر است.

یکی از روش‌های مرسوم برای کسب درآمد، ساخت ویدیوی آموزشی و انتشار آن است. تولیدکنندگان ویدیو برای انتشار آن بیشتر از یوتیوب استفاده می‌کنند. در ایران از پلتفرم آپارات برای این کار استفاده می‌شود. پس از این‌که ویدیوی خود را تولید و منتشر کردید، باید در سرویس کسب درآمد آپارات عضو شوید. اگر کاربران حداقل ۴ ثانیه از تبلیغات نمایش داده شده را مشاهده کنند می‌توانید از این طریق درآمد کسب کنید. شرایط کسب درآمد از طریق آپارات این است که حداقل ۲۰۰ دنبال‌کننده داشته باشید و حداقل نمایش ویدیوی شما در ۳ ماه اخیر ۳ هزار ساعت باشد. ۵۰ الی ۷۰ سود حاصل از تبلیغات به شما تعلق خواهد گرفت.

کسب درآمد از آپارات

روش دیگر استفاده از دیجی‌کالا مگ تلنت است. مگ تلنت بستری برای کسب درآمد از تولید و انتشار محتوای ویدیویی است. افراد در این پروژه با ساختن ویدیو در مورد موضوعاتی چون کالای دیجیتال، لوازم الکتریکی، لوازم خانگی، مد و لباس، زیبایی و سلامت، اسباب‌بازی، مادر و کودک، ورزش و سفر و کالاهای سوپرمارکتی درآمد کسب می‌کنند.

نوع ویدیوها در این بستر شامل جعبه‌گشایی و بررسی محصول، مقایسه محصولات، راهنمای خرید، دستور پخت و غیره می‌شود. ویدیوها نباید تبلیغاتی باشند. هدف از ساخت این ویدیوها اطلاع‌رسانی به کاربران است.

دیجیکالا مگ تلنت

۱۳. مشاغل فریلنسری در سایت

«فریلنسینگ» (Freelancing) نیز روشی عالی برای کسب درآمد از سایت است. در این نوع مشاغل شما می‌توانید مشتریان، ساعات کاری و نرخ پرداخت را تعیین کنید. فریلنسینگ به نوعی خوداشتغالی است. فریلنسرها به جای استخدام در شرکت‌ها، خدمات خود را به طور مستقیم به صورت قراردادی یا پروژه‌ای به مشتریان عرضه می‌کنند و گاهی به طور همزمان روی پروژه‌های مختلف کار می‌کنند. تنها در آمریکا بیش از ۵۰ میلیون فریلنسر وجود دارد.

از جمله پرطرفدارترین مهارت‌های فریلنسری می‌توان به طراحی و توسعه وب، ترجمه، حسابداری، تولید ویدیو و تولید محتوا اشاره کرد. اگر می‌خواهید پروژه‌های بزرگ‌تری بگیرید و درآمد خود را افزایش دهید در پروفایل خود نمونه کارهایتان را قرار دهید. در ادامه چند نمونه از وب‌سایت‌های فریلنسری را معرفی می‌کنیم.

  • وب‌سایت Upwork: تمرکز این وب‌سایت روی پروژه‌های بزرگی است که به مهارت‌های خاصی نیاز دارد.
  • وب‌سایت Freelancer: این وب‌سایت بیش از ۱۸۰۰ دسته فرصت شغلی برای فریلنسرینگ ارائه می‌دهد.
  • وب‌سایت Guru: پروژه‌های شرکت‌های کوچک و متوسط و شخصی را ارائه می‌دهد.
  • وب‌سایت کارلنسر: این وب‌سایت ایرانی فریلنسری است که هزینه اولیه ثبت پروژه برای کارفرما در آن رایگان است و از جمله مزایای آن می‌توان به تسویه حساب پس از جلب رضایت کارفرما اشاره کرد.
  • وب‌سایت پونیشا: پونیشا نیز وب‌سایت فریلنسر ایرانی است که رابط کاربری ساده کاربرپسندی دارد.

در ادامه نحوه کسب درآمد از یکی از وب‌سایت‌های پرطرفدار فریلنسری ایرانی را توضیح می‌دهیم.

کسب درآمد از سایت انجام میدم

در وب‌سایت انجام میدم، فریلنسرها خدمات خود را با عنوان «کاره» ثبت می کنند و نمونه کارهای خود را در پروفایلشان قرار می‌دهند. علاوه بر این‌که می‌توانید به عنوان فریلنسر در این سایت ثبت‌نام کنید و با ارائه خدمات، درآمد کسب کنید، کسب درآمد از روش بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش نیز امکان‌پذیر است. برای بازاریابی همکاری در فروش انجام میدم دو روش وجود دارد.

اگر وبلاگ یا وب‌سایت دارید، با استفاده از ویجت بازاریابی مشارکتی انجام میدم، کدی را در وب‌سایت خود قرار می‌دهید. اگر مشتری از طریق لینک وب‌سایت شما، در وب‌سایت انجام میدم خرید کند، ۵۰ درصد از سود را به دست می‌آورید. کمیسیون انجام میدم از هر کاره ۱۵ درصد قیمت آن است. بنابراین، ۷/۵ درصد مبلغ سفارش در حساب شما شارژ می‌شود. اگر وب‌سایت یا وبلاگ ندارید، از طریق اپلیکیشن اندروید «پولش کن» می‌توانید لینک کاره‌ها را در گرو‌های مختلف تلگرامی و غیره به اشتراک بگذارید و به ترتیبی که توضیح داده شد، درآمد کسب کنید.

وب سایت انجام میدم

کسب درآمد از سایت 3Dsky

وب‌سایت بین‌المللی 3Dsky نیز برای مجسمه‌سازان، طراحان داخلی و معماران مناسب است. در این سایت مدل‌های سه‌بعدی به فروش می‌رسد. این مدل‌ها بیشتر شامل وسایل خانه، آشپزخانه، مجسمه، اتاق کودک، دکوراسیون، لوستر، طراحی ساختمانی، طراحی تکنولوژیکی و لباس است. دقت داشته باشید برای فعالیت در این سایت باید به رقابت در سطح بین‌المللی بپردازید و کیفیت و استاندارد نمونه کارها بسیار بالا است.

۱۴. طراحی و توسعه سایت

رشد استخدام توسعه‌دهندگان وب بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ به میزان ۱۳ درصد پیش‌بینی شده است. بنابراین، زمان خوبی است که وارد عرصه فناوری اطلاعات شوید. اولین قدم برای تخصص یافتن در توسعه وب، انتخاب نوع تخصص است. انجام این کار باعث صرفه‌جویی در زمان، پول و انرژی شما می‌شود و کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوید. پس از انتخاب رشته تخصصی، باید کدنویسی را آموزش ببینید.

۱۵. طراحی گرافیک

مسیر شغلی طراح گرافیست مانند توسعه‌دهنده وب است. ابتدا باید حوزه تخصصی خود را انتخاب کنید، سپس به یادگیری مهارت‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز بپردازید. دوره‌های طراحی گرافیک زیادی در فرادرس برای توسعه مهارت‌های گرافیکی وجود دارد. برای مثال طراحان وب باید باید با طراحی رابط کاربری، تجربه کاربری و اصول اولیه HTML و CSS آشنا باشند و طراحان لوگو نیز باید با تئوری و روانشناسی رنگ‌ها، تایپوگرافی و نرم‌افزارهایی مانند Adobe Illustrator آشنا باشند.

به دلیل اهمیت آشنایی با آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing فرادرس اقدام به انتشار آموزشی در این حوزه کرده که لینک آن در ادامه آورده شده است.

گرافیک چیست

۱۶. فروش کتاب الکترونیک

اگر کتابی درخور دارید اما سال‌ها است انتشار آن را به تعویق انداخته‌اید، انتشار آن به صورت کتاب الکترونیک ایده خوبی است. با انتشار کتاب الکترونیک دیگر لازم نیست به انتشاراتی مراجعه کنید. از آنجایی که هزینه این کار پایین است، باید برای رقابت زیادی در این زمینه آماده باشید. برای متمایز شدن از میان رقبا باید انتظار خوانندگان را برآورده کنید. برای نوشتن کتاب باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • انتخاب موضوع مناسب: درباره موضوعی بنویسید که علاقه شدید به آن دارید یا در آن متخصص هستید.
  • عنوان کتاب الکترونیکی: عنوان باید به گونه‌ای باشد که توجه افراد را جذب کند.
  • محتوای منحصربه‌فرد: دیدگاهی متفاوت از سایرین در کتاب خود بیان کنید.
  • ویرایش: نباید اشتباهات تایپی و دستور زبانی در کتاب شما وجود داشته باشد.
  • طراحی روی جلد: تنها محتوا نیست که اهمیت دارد. طرح روی جلد نیز باعث جذب افراد می‌شود.

پس از تکمیل کتاب الکترونیک باید آن را بفروشید. هدف قرار دادن همه افراد، رویکردی اشتباه است. با شناسایی بازار، احتمال موفقیت شما بیشتر می‌شود.

۱۷. خرید و فروش دامنه

در دنیای مدرن تکنولوژی محور، خرید و فروش دامنه به کسب و کاری پرسود تبدیل شده است. در بعضی موارد دامنه‌ها با قیمت‌های میلیون دلاری به فروش می‌رسند. برای این کار باید دامنه‌ای مناسب را بیابید که تقاضا برای آن وجود داشته باشد. ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا پورتفولیوی باکیفیتی از دامنه‌ها ایجاد کنید، پس در کسب درآمد از این روش عجله نداشته باشید. خرید و فروش دامنه شامل تلاش شما برای پیش‌بینی دامنه‌هایی است که در چند ماه یا چند سال آینده محبوبیت خواهند داشت. روش دیگر این است که دامنه‌هایی را بخرید که در حال حاضر گران و محبوب هستند و ارزش آن‌ها رو به افزایش خواهد بود.

۱۸. مشاوره آنلاین

افراد و کسب و کارها از مشاوران برای دستیابی به اهداف خود بهره می‌گیرند. این موضوع به خصوص زمانی برای کسب و کارها اهمیت دارد که مشکلی بزرگ دارند و قرار گذاشتن با مشاوران حضوری به دلیل برنامه کاری سنگین، امکان‌پذیر نیست. مشاوران آنلاین می‌توانند در طیف وسیعی از موارد، از بازاریابی گرفته تا کاریابی، به مشتریان خود کمک کنند. ابتدا باید مهارت‌ها و تجربیات خود را و امکان ارائه آنلاین آن‌ها را در نظر بگیرید. برای ارائه خدمات مناسب و قیمت‌گذاری روی آن‌ها باید ابتدا کمی تحقیق کنید. نمودار زیر اندازه بازار مشاوره را بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

درآمد سایت

در ادامه فهرستی از گزینه‌ها برای مشاوره آنلاین مطرح شده است.

  • مشاوره روابط عمومی
  • مشاوره بازاریابی
  • مشاوره شبکه‌های اجتماعی
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره سفر
  • مشاوره مالی
  • مشاوره سلامتی و ورزشی
  • مشاوره منابع انشانی
  • مشاوره تکنولوژی و فناوری ارتباطات
  • مشاوره فروش
  • مشاوره حقوقی

۱۹. درآمد سایت از کتاب صوتی و پادکست

صنعت کتاب‌های صوتی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. این موضوع نشان می‌دهد که برای گویندگان کتاب‌های صوتی تقاضای زیادی وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود رشد این صنعت در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ به میزان ۲۴/۴ درصد باشد. نیاز به شرایط خاصی برای شروع این شغل ندارید، تنها باید صدایی خوب و علاقه به خواندن داشته باشید. البته می‌توانید روی میکروفون باکیفیت و نرم‌افزار ضبط نیز سرمایه‌گذاری کنید.

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد سایت، انتشار پادکست است. با انتشار و ساخت پادکست می‌توانید از طریق تبلیغات و محتوای حمایت‌شده درآمد کسب کنید. همچنین گاهی طرفداران از شما حمایت مالی می‌کنند تا بتوانید به پادکست خود ادامه دهید و آن را متوقف نکنید. از جمله دیگر روش‌های کسب از پادکست می‌توان به بازاریابی همکاری در فروش اشاره کرد. در بازاریابی همکاری در فروش، محصولات و خدمات کسب و کاری را در پادکست خود معرفی و در ازای هر فروش کمیسیون دریافت می‌کنید. با ارائه دوره‌های آموزشی نیز می‌توان درآمد کسب کرد. علاوه بر ایمیل و پادکست، وبینار نیز روشی عالی برای تعامل با دانش‌آموزان دوره‌های آموزشی است.

پادکست

۲۰. تست وب‌سایت

تست وب‌سایت برای شرکت‌هایی ارزشمند است که مبالغ زیادی را برای طراحی وب شرکت خود صرف کرده‌اند. برای تست وب‌سایت باید به آن دسترسی داشته باشید، ویژگی‌های مختلف آن را مورد استفاده قرار دهید و تجزیه و تحلیل کنید. سپس باید در مورد عملکرد و جذاب بودن یا نبودن آن بازخورد دهید. وب‌سایت شرکت، نقش مهمی در موفقیت آن دارد. وب‌سایت‌ها روشی موثر برای دستیابی، جذب و تبدیل مشتریان هستند. بنابراین جای تعجب نیست که این‌قدر تست وب‌سایت را جدی می‌گیرند. درآمد این کار به قدری زیاد نیست که به آن به عنوان شغل تمام وقت نگاه کنید اما برای کسب درآمد جانبی خوب است.

برای شروع در یکی از پلتفرم‌های تست وب‌سایت ثبت‌نام کنید. زمانی که فرصتی پیش بیاید، مطلع می‌شوید. اگر علاقه‌مند به شرکت در تست بودید، اعلام می‌کنید و منتظر دسترسی می‌مانید. به علت تعداد محدود وب‌سایت‌ها، رقابت بین افراد برای شرکت در این تست‌ها شدید است. در زیر چند مورد از پلتفرم‌های آنلاین تست وب‌سایت را فهرست کرده‌ایم.

  • UserTesting
  • IntelliZoomPanel
  • Userlytics
  • Enroll
  • TryMyUI

۲۱. کسب درآمد از اجاره خانه در سایت های آنلاین

اگر در خانه خود اتاقی برای اجاره دارید، روشی عالی برای کسب درآمد، اجاره آن است. سایت‌های زیادی برای این کار وجود دارند و کاربران نیز هر روز بیش از پیش از آن‌ها استفاده می‌کنند. بعضی افراد کل خانه و برخی تنها یک اتاق یا سوییت را اجاره می‌دهند. نسخه خارجی این وب‌سایت‌ها Airbnb‌ است و ۲/۹ میلیون میزبان در کل دنیا از این وب‌سایت استفاده می کنند. با اجاره خانه به افراد غریبه ممکن است احساس راحتی نکنید. پلتفرم‌های اجاره خانه برای اتفاقات احتمالی پشتیبانی در نظر گرفته‌اند تا هم میزابان‌ها و هم مسافران احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در زیر تعدادی از این وب‌سایت‌ها را فهرست کرده‌ایم.

  • وب‌سایت جاباما: جاباما یکی از معتبرترین وب‌سایت‌ها برای اجاره خانه، ویلا و رزرو بوم‌گردی و هتل‌های داخلی و خارجی است و پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه می‌دهد.
  • وب‌سایت اسنپ تریپ: این وب‌سایت علاوه بر خدمات اجاره و رزرو ویلا و هتل، خرید بلیط هواپیما و اتوبوس را نیز ممکن کرده است.
  • وب‌سایت جاجیگا: تمرکز این وب‌سایت روی خطه شمالی کشور است و قوانین و مقرراتی برای حفظ حریم خصوصی و بازپرداخت وجه به کاربران تدوین کرده است.
  • وب‌سایت اتاقک: اتاقک نیز امکان اجاره و رزرو اقامتگاه، بومگردی، خانه و هتل را فراهم کرده است.
کسب درآمد سایت

۲۲. اینفلوئنسر شدن

رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی اینفلوئنسری را به انتخابی برای کسب درآمد آنلاین تبدیل کرده است. مانند بازاریابی همکاری در فروش، شرکت‌ها هزینه زیادی به اینفلوئنسرها برای بازاریابی محصولات و خدماتشان پرداخت می‌کنند. تفاوت در این است که اینفلوئنسرها به جای جذب «لید» (Lead)، بر تصمیمات خرید افراد تاثیر می‌گذارند. میزان درآمد اینفلوئنسرها به شدت به تعداد فالوئرها و نرخ تعامل آن‌ها بستگی دارد. مهم‌ترین جنبه برای این‌که درآمد خود را در این شغل افزایش دهیم، توسعه برند شخصی است. این موضوع به جذب حامیان مالی و تبلیغ‌کنندگان کمک می کند.

بیشتر اینفلوئنسرها در اینستاگرام حضورر دارند. با این حال می‌توانید از توییتر و و یوتیوب نیز برای جذب فالوور و تولید محتوا استفاده کنید.

۲۳. ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ

با ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال مانند استراتژی‌های سئو و مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به کسب و کارها کمک کنید، مخاطبان هدف خود را جذب کنند و عملکرد فروش خود را بهبود ببخشند. خدمات سئو به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا در صفحه نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب و ترافیک بیشتری را جذب کنند. برخی مهارت‌هایی که در این شغل لازم است شامل کپی رایتینگ، لینک‌سازی و تحقیق کلمات کلیدی است. مدیر کارآمد شبکه‌های اجتماعی باید با روندها همراه باشد، مخاطبان هدف برند را شناسایی و داده‌های شبکه‌های اجتماعی را برای کسب نتایج بهتر رصد کند.

منابع زیادی برای کمک به یادگیری دیجیتال مارکتینگ در درسترس هستند.

۲۴. انتشار پست های حمایت شده

با افزایش محبوبیت وب‌سایت شما، شرکت‌ها برای انتشار پست‌های حمایت‌شده یا رپورتاژ آگهی با شما تماس می‌گیرند. البته باید خیلی مراقب باشید و تنها پست‌هایی را در وبلاگ ا وب‌سایت خود به اشتراک بگذارید که با سلیقه مخاطبان شما هماهنگ است. همچنین باید به بازدیدکنندگان وب‌سایت خود اعلام کنید که این محتوا حمایت مالی شده است.

برای مثال، وب‌سایتی دارید که ساعت‌های مختلف را بررسی و مقایسه می‌کند. بنابراین، منطقی به نظر نمی‌رسد که با شرکت مبلمان و وسایل خانه همکاری کنید، بلکه می‌توانید با شرکت‌های تعمیر ساعت یا جواهرات مکمل ساعت کار کنید. به این ترتیب، نه تنها محتوای مرتبط و جذاب تولید کرده‌اید، بلکه با معرفی برند دیگران، درآمد نیز کسب کرده‌اید.

کسب درآمد سایت

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

 رپورتاژ آگهی روشی برای بهبود رتبه وب‌سایت است. تدوین متن رپورتاژ آگهی به دانش کافی و صرف زمان لازم نیاز دارد. به همین منظور می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم متخصص در این حوزه، بهره برد. در نشریلا می‌توانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید.

۲۵. ایجاد مشتریان راغب برای شرکت ها

ایجاد لید یا مشتریان راغب برای شرکت‌ها فرآیند پیچیده‌ای دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. فرض کنید وب‌سایتی در حوزه دو و میدانی دارید و مطالبی در مورد این رشته ورزشی در آن به اشتراک می‌گذارید. می‌توانید با برندهای ورزشی کار کنید و مخاطبان خود را به آن‌ها معرفی کنید. این کار با بازاریای همکاری در فروش متفاوت است چراکه شما افراد را به سمت خرید کالایی خاص هدایت نمی‌کنید. آن‌ها را به خدمات و کالاهایی متصل می‌کنید که به احتمال زیاد به آن‌ها علاقه دارند. در این کار می‌توانید با مربیان و متخصصان تغذیه همکاری کنید و مخاطبان خود را به سمت این کسب و کارها هدایت کنید.

برای شروع ابتدا باید وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید و سپس شرکت‌هایی را پیدا کنید که علاقه‌مند به رابطه تجاری با شما هستند. وب‌سایت شما باید واضح و رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد. همچنین در نقاط مختلف وب‌سایت باید از دکمه فراخوانی به اقدام استفاده کنید. برای این‌که دکمه‌های فراخوانی به اقدام عملکرد مناسبی داشته باشند، کاربران باید بدانند با کلیک بر روی آن‌ها چه اتفاقی میفتد. در بیشتر مواقع کاربران به فرمی هدایت می‌شوند که باید آن را پر کنند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار شما قرار دهند. سپس شرکت‌ها با این افراد تماس می‌گیرند.

۲۶. پذیرفتن کمک مالی

اگر با مخاطبان خود به خوبی تعامل کنید، از حمایت‌های مالی آن‌ها بهره‌مند می‌شوید. اگر آن‌ها واقعا از محتوای شما لذت ببرند، ممکن است از طریق حمایت مالی علاقه خود را نشان دهند. علاوه بر خیریه‌ها، کمک‌های مالی بین وب‌سایت‌ها و پادکست‌ها نیز مرسوم است. بسیاری از پادکست‌ها نیز به سخاوت شنوندگان خود برای ادامه فعالیت نیاز دارند. ویکی‌پدیا، بزرگ‌ترین نمونه سایت غیرانتفاعی است که کمک‌های مالی می‌پذیرد.

معرفی فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing

دیجیتال مارکتینگ یکی از تخصص‌هایی است که به وسیله آن می‌توان از وب‌سایت درآمد کسب کرد. بازاریابی به دوسته دیجیتال و سنتی تقسیم می‌شود. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی کسب و کارها می‌توانند محصولات و خدمات خود را در فضای آنلاین تبلیغ کنند و فعالیت‌های بازاریابی خود را در این فضا شکل دهند. بازاریابی دیجیتال شامل استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند وب‌سایت، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. ازاین‌رو فرادرس اقدام به انتشار فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing در ۱ ساعت ۴۰ دقیقه و ۷ درس کرده است که در ادامه به توضیح سرفصل‌های آن آن می‌پردازیم.

در درس یکم با مفهوم و اهمیت بازاریابی دیجیتال آشنا می‌شوید. درس دوم به استراتژی بازاریابی دیجیتال مانند استراتژی تبلیغات، استراتژی برند و بازاریابی اشاره دارد. درس سوم نیز به الزامات بازاریابی دیجیتال می‌پردازد و مباحثی همچون تاثیر وب‌سایت در بازاریابی دیجیتال، انتخاب دامنه، روش‌های راه‌اندازی سایت و واکنش‌گرا بودن در آن آموزش داده می‌شود. درس چهارم اهمیت استفاده از آمارگیر را بیان می‌کند و درس پنجم سئو داخلی و خارجی، عملکرد سئو و آشنایی با گوگل ترندز را آموزش می‌دهد.

در درس ششم با روش‌هایتبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات همسان، کمپین تبلیغاتی و اصول ایجاد صفحه آشنا می‌شوید و در نهایت درس هفتم به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ویدیویی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا و بازاریابی موبایل اختصاص دارد.

  • برای مشاهده فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing + اینجا کلیک کنید.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تبلیغات هدفمند از جمله روش‌های دیجیتال مارکتینگ است و پلتفرم‌های بین‌المللی مانند گوگل و فیس‌بوک از جمله گزینه‌های مرسوم برای این نوع تبلیغات به شمار می‌آیند. بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر آن را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. با توجه به تصویر، ویژگی‌های بنرهای کاپریلا از جمله حجم کم و ارتباط موضوعی آن مشخص است.

بنرهای کاپریلا

کسب‌وکارها، در بخش دیگر کاپریلا می‌توانند خود را به افراد معرفی کنند. از آنجایی‌که این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شود، نرخ تبدیل آن بالا است.

سوالات متداول پیرامون درآمد سایت

در ادامه سوالات متداول در مورد کسب درآمد وب‌سایت را بررسی می‌کنیم.

بهترین روش برای کسب درآمد سایت چیست ؟

از جمله بهترین روش‌ها برای کسب درآمد از سایت، بازاریابی همکاری در فروش، فروش فضای تبلیغاتی، پست‌های حمایت‌شده و ساخت فروشگاه آنلاین است. همچنین با استفاده از وب‌سایت‌های فریلنسرینگ می‌توانید درآمد کسب کنید. با داشتن مهارت‌های مانند تایپ، طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی، حسابداری، تولید محتوا و ترجمه می‌توانید در وب سایت‌های فریلنسری عضو شوید و به صورت پروژه‌ای درآمد کسب کنید.

نحوه کسب درآمد از تدریس آنلاین چگونه است ؟

اگر در حوزه خاصی متخصص هستید و به تدریس هم علاقه دارید، می توانید از این راه درآمد کسب کنید. ضبط دوره‌ و فروش آن به صورت آنلاین، مشاوره تحصیلی آنلاین و تدریس خصوصی با استفاده از نرم‌افزارهای مانند اسکایپ از جمله روش‌هایی است که می‌توانید از تخصص خود درآمد داشته باشید.

بر اساس رای ۲۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
THRIVE my wayHOSTINGERWebsiteBuildErexpertPODCASTINSIGHTS
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *