چگونه دارک مد اینستاگرام را فعال کنیم؟ — راهنمای تصویری

۱۰۳۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
چگونه دارک مد اینستاگرام را فعال کنیم؟ — راهنمای تصویری

این روزها دیگر تقریبا تمام اپلیکیشن‌ها از دارک مد یا همان حالت تاریک برخوردار می‌شوند تا در شب‌هنگام قادر به استفاده از آن‌ها باشید، بدون اینکه آسیبی به چشمان خود وارد کنید. شبکه اجتماعی اینستاگرام هم یکی از همین اپلیکیشن‌ها است که به ارائه حالت تاریک پرداخته. به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید دارک مد اینستاگرام را به ساده‌ترین شکل روی سه پلتفرم مختلف اندروید، آیفون و وب فعال کنید.

همچنین پیش از ادامه مقاله لازم است یادآور شویم در صورتی که تمایل دارید قابلیت‌ها و تنظیمات اینستاگرام را بهتر و بیشتر یاد بگیرید و حداکثر بهره را از آن‌ها ببرید می‌توانید مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس را مطالعه کنید.

فعال‌سازی دارک مد اینستاگرام روی اندروید

در سیستم عامل اندروید گوگل، اگر حالت تاریک را به صورت سیستمی و در تنظیمات موبایل فعال کرده باشید، اینستاگرام نیز به صورت خودکار با تنظیمات وفق یافته و از تم تاریک برخوردار می‌شود. اما اگر تنظیمات را درون سیستم عامل دستکاری نکرده باشید، لازم است وارد اپلیکیشن این شبکه اجتماعی شده و دارک مد اینستاگرام را به صورت دستی و جداگانه از دیگر بخش‌های سیستم فعال کنید.

۱. برای شروع کار، اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل اندرویدی خود باز کنید. در نوار پایینی اپلیکیشن، روی آیکن پروفایل خود بزنید.

دارک مد اینستاگرام

۲. در صفحه پروفایل و در گوشه بالا سمت راست، روی آیکن سه‌نقطه افقی بزنید.

دارک مد اینستاگرام

۳. حالا خواهید دید که یک منوی جدید از سمت پایین صفحه به بیرون می‌جهد. در این منو به سراغ گزینه Settings بروید.

دارک مد اینستاگرام

۴. در صفحه Settings، روی Theme بزنید.

دارک مد اینستاگرام

۵. حالا وارد صفحه Set Theme شده‌اید که به شما اجازه می‌دهد تم غالب بر اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید. برای اینکه دارک مد اینستاگرام فعال شود، کافی است خیلی ساده گزینه Dark را بزنید.

دارک مد اینستاگرام

۶. به شکلی فوری، اپلیکیشن اینستاگرام حالتی تاریک به خود خواهد گرفت و تمام گزینه‌ها با شکل و شمایلی تازه مقابل چشم قرار می‌گیرند.

دارک مد اینستاگرام

۷. برای بازگردانی اپلیکیشن به حالت سابق نیست می‌توانید مجددا به صفحه Set Theme رفته و گزینه Light را انتخاب کنید.

۸. کار به همین سادگی به پایان رسید و اپلیکیشن اینستاگرام شما حالا به شکلی یکپارچه با دیگر اپلیکیشن‌های مورد علاقه، به صورت تاریک نمایش داده می‌شود.

فعال‌سازی دارک مد اینستاگرام روی آیفون

برخلاف ورژن اندرویدی اپلیکیشن، اینستاگرام روی دیوایس‌های آیفون شرکت اپل گزینه‌ای سرراست برای فعال‌سازی دارک مد ندارد. در عوض این اپلیکیشن به شکلی کاملا وابسته به تنظیمات پیش‌فرض موبایل شما عمل می‌کند. این یعنی تنها اگر دارک مد را در سطح سیستمی روی موبایل‌های آیفون فعال کرده باشید می‌توانید از همین حالت در اپلیکیشن اینستاگرام بهره ببرید.

۱. بیایید کار را آغاز کنیم. برای فعال‌سازی حالت تاریک روی موبایل‌های آیفون یا تبلت‌های آیپد، در ابتدا باید Control Center را باز کنید.

۲. اگر موبایلی در استایل آیفون X با بریدگی در بالای نمایشگر دارید، از گوشه بالا سمت راست نمایشگر به سمت پایین سوایپ کنید. همین موضوع برای کاربران آیپد نیز مصداق دارد. اگر از آیفونی مجهز به دکمه فیزیکی هوم استفاده می‌کنید، از بالای صفحه به پایین بکشید تا Control Center باز شود.

دارک مد اینستاگرام

۳. در اینجا روی اسلایدر Brightness زده و انگشت خود را روی آن نگه دارید.

دارک مد اینستاگرام

۴. حالا روی دکمه Dark Mode بزنید تا فعال شود. اگر خواستید در آینده این قابلیت را خاموش کنید نیز کافی است دوباره روی همین آیکن بزنید.

دارک مد اینستاگرام

۵. حالت تاریک iOS از یک روش دیگر هم قابل فعال‌سازی است. برای استفاده از این روش باید به منوی Settings و سپس Display رفته و گزینه Dark را بزنید.

فعال‌سازی حالت تاریک اینستاگرام روی وب

وب‌سایت رسمی اینستاگرام (+) از گزینه‌ای برای فعال کردن دارک مد برخوردار نشده، اما یک راهکار دیگر وجود دارد که اجازه می‌دهد این محدودیت را دور بزنید.

۱. در یک مرورگر وب روی کامپیوتر مبتنی بر ویندوز، MacOS، لینوکس یا سیستم عامل کروم، لینکی که در پایین قرار داده‌ایم را کپی کرده و در آدرس بار مرورگر پیست کنید. این آدرس در واقع آدرس وب‌سایت رسمی اینستاگرام است، اما همراه با پارامتری اضافه در انتها که به سایت می‌گوید باید به استفاده از دارک مد بپردازد.

https://www.instagram.com/?theme=dark

2. وقتی سایت بارگذاری شد، مشاهده خواهید کرد که تمام گوشه و کنارهای آن به رنگ‌های تیره نمایش داده می‌شود. حالا می‌توانید درحالی که تم مورد علاقه‌تان فعال است در سایت به گشت‌وگذار بپردازید.

دارک مد اینستاگرام

۳. در نظر داشته باشید که وقتی سایت را دوباره بارگذاری یا رفرش می‌کنید، دارک مد اینستاگرام از دست می‌رود. در واقع لینک بالا تنها به صورت موقتی حالت تاریک را فعالیت می‌کند، اما حداقل یک گزینه برای استفاده از آن در اختیار دارید. پیشنهاد ما این است که آدرس مورد نظر را در مرورگر خود بوکمارک کنید تا در آینده قادر به استفاده آسان از آن باشید.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
How To Geek
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *