حضوری یا فریلنسینگ، کدام یک برای برنامه نویسان بهتر است؟

۵۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
حضوری یا فریلنسینگ، کدام یک برای برنامه نویسان بهتر است؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

با شیوع ویروس کرونا و تاثیر زیادی که در سبک زندگی کل انسان‌های دنیا داشت، موضوع فریلنسینگ یا کار حضوری هم به نوبه‌ی خود یک بحث جنجالی و چالشی بین همه کسانی شد که قبلا حضور در محیط کاری را به فریلنسری ترجیح می‌دانند.

امروز در این مقاله ما قصد داریم تا در مورد این موضوع برای شما بگوییم که برای یک برنامه نویس بهتر است که به صورت فریلنسینگ فعالیت داشته باشید یا به صورت حضوری. ما تمامی جوانب مثبت و منفی این موضوع را با هم بررسی خواهیم کرد و به یک جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی‌های خیلی زیادی در همین دوران کرونا بر روی همین موضوع صورت گرفت. این امر برای برنامه نویسان جوانب مثبت و منفی خیلی زیادی را با خود به همراه داشت. مثلا همه کسانی که تا دیروز علیرغم میل شدیدشان به آزادکاری، از نظر احساسی شدیدا به این نیاز داشتند که با همکاران خود تعامل بیشتری داشته باشند؛ بسیاری از افراد در همین دوران به دلیل دوری از محل کار و دوستان و همکاران، دچار فرسودگی شغلی شدند و نیاز به حضور در جمع را داشتند.

دفتر کار اختصاصی

یکی از اصلی‌ترین جوانب فریلنسری این است که شما در هرجایی از خانه خود می‌توانید کار کنید. دیگر مجبور نخواهید بود که در پشت یک میز قدیمی کهنه و یک صندلی که اصلا راحت نیست در ادامه ساعات طولانی را سر کنید.

در خانه کار کردن شما به هیچ وجه نیازی به هزینه کردن برای خرید یک میز یا صندلی و... را نخواهد داشت. حتی می‌توانید در تختخواب خود بنشینید و با هر پوششی مشغول به کار شوید.

کار کردن بدون هیچ محدودیت

دفتر کار شما می‎تواند در هر مکانی باشد، شمایی که به عنوان فریلنسر برنامه نویس مشغول به کار هستید نیاز نیست که حتما در خانه کار کنید. مثلا می‌توانید در هنگام مسافرت، کارهای خود را انجام دهید و یا در یک گوشه دنج یک کافی شاپ و یا هر جای دیگر که احساس بهتری داشته باشید.

لازم به ذکر است که یکی از وب‌سایت‌های خوب و معتبری که با استفاده از آن می‌توانید کار کنید و کلی پروژه‌های برنامه نویسی بگیرید وب‌سایت کاریتو است.

پس‌انداز کردن بیشتر

  • قاعدتا وقتی که به صورت فریلنسینگ کار می‎کنید، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌‎های رفت و آمد نخواهید داشت. پس از گذشت اندکی خودتان متوجه خواهید شد که چقدر در همین مدت کوتاه از هزینه‌های شما کم خواهد شد.
  • دیگر نیازی به خرید لباس‌ یونیفرم نخواهید داشت.
  • هزینه‌های کمتر برای خورد و خوراک در محل کار و می‌توانید به راحتی از هر آنچه که در خانه دارید استفاده کنید.

بالابردن مهارت‌های فردی و کاری

یکی دیگر از مزایای که همین کار کردن در خانه برای شما دارد این است که در زمان‌هایی که آزاد هستید، می‌‎توانید مهارت‌های خود را بالا ببرید.

منابع بسیاری در اینترنت وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌‎توانید مهارت‌های کاری و فردی خود را بالا ببرید. یکی از همین منابع فوق‌العاده، سایت فرادرس است که با استفاده از آن می‌‎توانید جدید و به‌روزترینآموزش‌های کاری خود را پیدا کنید و استفاده کنید.

  • پیشنهاد میکنیم برای اینکه به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید این مقاله را مطالعه کنید.

لذت بردن بیشتر از کار کردن

یکی از ترس‌هایی که مردم از کار ریموت یا فریلنسری کردن دارند این است که نگران هستند طرد شوند و دوستان خود را از دست بدهند. ولی واقعا این طور نیست. به لطف شبکه‌های اجتماعی و ... شما می‌توانید خیلی بیشتر از حتی زمانی که هیچ محدودیتی نداشتید با دوستانتان در ارتباط باشید و آنها را ببینید.

تمرکز بیشتر روی کار

با آزادکاری شما می‌توانید خیلی بیشتر از قبل روی کارها تمرکز کنید و پروژه‌های دلخواه و حتی بیشتری بگیرید و انجام دهید. دیگر شلوغی و حواس‌پرتی‌های احتمالی در محیط کاری را نخواهید داشت و می‌توانید با خاموش کردن تلویزیون و ... با تمرکز بیشتری روی پروژه‌های خود کار کنید و بازده خود را دوچندان کنید.

دور شدن از حاشیه‌های محیط کاری

یک ضرب‌المثل قدیمی هست که می‎گوید «شاید نتوانید خانواده خود را انتخاب کنید، ولی می‌توانید شغل و محل کارتان را انتخاب کنید.»

وقتی برنامه نویسی کردن را به صورت فریلنسری انتخاب می‌کنید، شاید نتوانید دوستان خیلی زیادی پیدا کنید، ولی دیگر هیچ حاشیه‌ای اطراف شما نخواهد بود و با تمرکز بیشتری می‌توانید کارهای خود را انجام دهید. این یکی از اصلی‌ترین و بهترین اتفاق‌هایی خواهد بود که می‌تواند از مزایای آزادکاری برای شما باشد.

جوانب منفی آزادکاری برای برنامه نویسان

البته آزادکاری یا فریلنسری ممکن است با کمی غفلت آسیب‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد که در ادامه به برخی از این آسیب‌ها در مورد جامعه برنامه‌نویسان می‌پردازیم.

معاشرت کمتر

همانطور که در بالا اشاره شد، شاید از ارتباط گرفتن از طریق شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی شما را به دوستان و همکارانتان نزدیک کند، ولی دیدار حضوری هیچ‌وقت نمی‌تواند جای دیدارهای اینترنتی را بگیرید.

استخدام فریلنسر برنامه نویس نه تنها ایجاد پیوند عمیق با همکارانتان را برای شما دشوار می‎کند، بلکه امکان تبادل نظر و گرفتن پیشنهادات و انتقادات را در حین کار از شما خواهد گرفت.

کار کردن بیش از حد

یکی از معایب فریلنسر بود این است که اکثرا نمی‌توانند ساعات کاری و زندگی شخصی خود را جدا کنند، و مجبورند ساعت‌های طولانی‌تری را به نسبت زمانی که به صورت حضوری به فعالیت می‌پردازند، کار کنند. دلیل اصلی این امر هم تغییر سبک زندگی این افراد است اما خب با برنامه ریزی دقیق می‌توانند ساعت کاری خود را مشخص کنند.

آنها در محل کار شاید زمانی را به رفت و آمد، استراحت، خوردن چای و ناهار و... اختصاص می‌دادند، ولی این روتین‌ها امروزه همه تبدیل به یک جلسه طولانی به صورت ویدیو کنفرانس و تماس‌های تلفنی طولانی و جلسات گفتگوی آنلاین، شده است. به همین صورت آن‌ها مجبور به کار کردن در بازه‌های زمانی طولانی‌تری نسبت به حالت عادی هستند.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *