چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم؟ — راهنمای تصویری

۳۹۲۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم؟ — راهنمای تصویری

اینستاگرام و به طور کلی شبکه‌های اجتماعی کاربردهای مفید زیادی در عصر حاضر دارند. اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان، یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای برقراری ارتباط با دوستان محسوب می‌شد. همچنین با استفاده از اینستاگرام می‌توانید به پیگیری کارهایی بپردازید که چهره‌های مشهور محبوب شما انجام می‌دهند. اما اگر شبکه‌های اجتماعی از این دست، این حس را در شما ایجاد می‌کنند که مجبور هستید هر کاری که انجام می‌دهید را جایی ثبت کنید و یا اگر از دیدن تصاویر غیر واقعی از لحظات ناب زندگی دیگران آزرده خاطر می‌شوید، ممکن است به فکر حذف اکانت اینستاگرام بیفتید. موضوع این نوشته نیز چیزی به جز آشنا شدن با روش انجام این کار نیست.

اگر فکر می‌کنید اینستاگرام تبدیل به غل و زنجیری بر پای شما شده است، بدیهی است که به فکر حذف اکانت اینستاگرام بیفتید. با پیگیری دستورالعمل‌هایی که در ادامه این راهنما مشاهده می‌کنید، می‌توانید اکانت خود را به طور موقت غیر فعال کرده و یا به طور کامل حذف کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی اکانت خود را حذف کنید، این کار قابل بازگشت نیست. همه عکس‌ها و تاریخچه حساب شما از جمله لیست افرادی که دنبال می‌کنید و لایک‌ها و نظرات به طور غیر قابل بازیابی از دست خواهد رفت و حتی در صورتی که بخواهید دوباره با همان نام کاربری یک حساب باز کنید، امکان انجام این کار را نخواهید داشت.

شیوه حذف اکانت اینستاگرام

در نخستین گام باید از طریق مرورگر گوشی یا رایانه وارد حساب خود در وب‌سایت instagram.com شوید. متأسفانه امکان حذف اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن این شبکه اجتماعی وجود ندارد.

حذف اکانت اینستاگرام

سپس به صفحه حذف اکانت در این نشانی (+) بروید.

حذف اکانت اینستاگرام

در این صفحه یک پاسخ برای سؤالی در خصوص دلیل حذف حساب کاربری خود انتخاب کنید. سپس رمز عبور خود را مجدداً وارد کرده و روی Permanently delete my account کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

اگر قصد پاک کردن دائمی همه چیز را ندارید و صرفاً می‌خواهید برای مدت کوتاهی از این شبکه اجتماعی به دور باشید، یک گزینه غیر فعال‌‌سازی موقت نیز عرضه شده است. این گزینه غیر فعال‌سازی به کاربران امکان می‌دهد که حساب کاربری خود را برای مدتی غیر فعال کرده و پس از سپری شدن مدت معین دوباره به آن بازگردند. به این ترتیب پروفایل، تصاویر، ویدئوها و لایک و کامنت‌های شما همگی از دید کاربران دیگر پنهان می‌شوند و زمانی که دوباره اکانت خود را فعال کنید، ظاهر خواهند گشت.

غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

برای غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام یا دی اکتیو اکانت اینستاگرام از طریق مرورگر وب گوشی همراه یا رایانه‌تان به وب‌سایت instagram.com لاگین کنید. چنان که در بخش قبل اشاره کردیم، متأسفانه اینستاگرام امکان غیر فعال‌سازی حساب را از طریق اپلیکیشن‌های خود ارائه نکرده است.

حذف اکانت اینستاگرام

سپس روی آیکون شخص در گوشه راست-بالای صفحه کلیک کنید تا به پروفایلتان دسترسی پیدا کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

روی Edit Profile کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

سپس به سمت پایین و انتهای صفحه اسکرول کرده و روی Temporarily disable my account در گوشه پایین-چپ صفحه کلیک نمایید.

حذف اکانت اینستاگرام

زمانی که به صفحه مورد نظر رسیدید، دلیل غیر فعال ساختن اکانت خود را از لیست بازشوی حاضر انتخاب کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

سپس رمز عبور را دو بار وارد کرده و در نهایت روی دکمه Temporarily Disable Account کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

به این ترتیب اکانت شما تا زمانی که آن را دوباره فعال کنید، غیر فعال می‌شود. البته عملی شدن این حالت ممکن است چند ساعت به طول انجامد.

سخن پایانی

با این که اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است و حضور در آن قطعاً مزیت‌ها و فواید زیادی دارد، اما شما به دلایل مختلف ممکن است از خیر این حضور بگذرید و بخواهید حساب خود را به طور کامل حذف کرده و یا برای مدت محدودی غیر فعال کنید. در مطلب حاضر روش‌های انجام این دو کار را به طور گام به گام و تصویری مورد بررسی قرار دادیم. همچنین برای آشنایی با دیگر قابلیت‌ها، امکانات و تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام می‌توانید مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس را مطالعه کنید.

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Today
۱ دیدگاه برای «چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم؟ — راهنمای تصویری»

عالی است

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *