جذب مشتری در اینستاگرام — تکنیک های تضمین موفقیت فروش در اینستا

۱۰۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
جذب مشتری در اینستاگرام — تکنیک های تضمین موفقیت فروش در اینستا

اینستاگرام دومین شبکه پربازدید پس از فیس‌بوک و اولین شبکه اجتماعی تصویری است که مطالبق آمار، ماهانه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد و روزانه 500 میلیون استوری در آن قرار داده می‌شود. افراد به طور متوسط روزانه 53 دقیقه وقت در آن سپری می‌کنند. بنابراین سرمایه‌گذاری برای جذب مشتری در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. در این مطلب روش‌های رایگان و پولی برای جذب مشتری در اینستاگرام را بیان می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

با چند آمار درباره اینستاگرام آغاز کنیم. مطابق آمار و ارقام، حدود ۷۱ درصد از کسب‌وکارها از اینستاگرام استفاده می‌کنند و ۴۵ درصد کاربران اینستاگرام بین 18 تا 44 سال هستند. ۹۰ درصد کاربران اینستاگرام حداقل یک «صفحه تجاری» (Business Account) را دنبال می‌کنند و ۸۳ درصد کل کاربران اذعان داشته‌اند که محصول یا خدمتی جدید در اینستاگرام یافته‌اند. با توجه به این موارد متوجه می‌شویم که اینستاگرام تنها کاربرد شخصی ندارد. اینستاگرام اکنون یک پلتفرم جهانی است که به برندها اجازه می‌دهد با محتوای خود با افراد تعامل کنند، استعدادها را به استخدام خود درآورند و محصولات خود را معرفی کنند.

اینستاگرام به آگاهی از برند و توسعه برند شما کمک می‌کند. همچنین با روشی معتبر و دوستانه می‌توانید محصولات خود را برای مشتریان تبلیغ کنید. در بازاریابی رسانه های اجتماعی به تفاوت پلتفرم‌ها باید توجه داشت. نکته مهم در مورد کاربران اینستاگرام این است که طرز فکر آن‌ها حول محور خرید کردن است. برای شروع به کار، پس از ایجاد یک حساب کاربری تجاری، استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را ایجاد کنید. مراحلی که در زیر فهرست شده‌اند در تدوین استراتژی بازاریابی اینستاگرام کارایی دارند.

  • اهداف خود را تعیین کنید.
  • به شناسایی مخاطبان هدف بپردازید.
  • به وسیله ماتریس SWOT یا سایر روش‌ها رقبای خود را تحلیل کنید.
  • یک برند پایدار در اینستاگرام ایجاد کنید.
  • فالوورهای خود را افزایش دهید.
  • تقویم محتوایی بسازید.

تقویم محتوا

روش‌های رایگان جذب مشتری در اینستاگرام

پس از ایجاد پایه‌های اولیه، با استفاده از روش‌های زیر بیشترین کارایی را در جذب مشتری در اینستاگرام داشته باشید. این روش‌ها در زیر فهرست شده‌اند.

  • تصاویر جذاب پست کنید.
  • از هشتگ برای افزایش Reach استفاده کنید.
  • با مخاطبان تعامل داشته باشید.
  • نرخ پاسخ‌دهی خود را بهبود بدهید.
  • از ویدیوهای اینستاگرامی استفاده کنید.
  • از محتوای تولید شده توسط کاربر بهره بگیرید.
  • آیکون به همراه لینک اینستاگرام خود را در وب‌سایت قرار دهید.
  • اینستاگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.
  • در ایمیل‌های بازاریابی، لینک صفحه اینستاگرام خود را قرار دهید.
  • از قابلیت‌های استوری اینستاگرامی بهره بگیرید.
  • در پست‌ها، خرید کردن را به مخاطبان تحمیل نکنید.
  • از فراخوانی به اقدام استفاده کنید.

تصاویر جذاب

یک تصویر گاهی به اندازه هزاران کلمه ارزش دارد. هیچ چیزی نمی‌تواند ماهیت پیام را تنها با یک نگاه توصیف کند. کاربرد اینستاگرام این است که موارد مورد علاقه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به اشتراک بگذارید. به همین دلیل ایجاد تصاویر جذاب و با کیفیت بالا در تبلیغ محصولات نقش مهمی دارد. شما فرصت کوتاهی برای جلب توجه کاربر در اختیار دارید. تصویر با کیفیت و با وضوح بالا به خوبی ویژگی‌های محصول را نشان می‌دهد.

تصاویر جذاب در اینستاگرام

استفاده از هشتگ برای افزایش Reach

از طریق اکانت اینستاگرام برند خود را در معرض نمایش به افراد بیشتری بگذارید. با افزایش دسترسی و ایجاد فرصت‌های جدید برای تعامل با مخاطبان، در نهایت، آن‌ها را به مشتری تبدیل می‌کنید. برای افزایش Reach اینستاگرام از نقش هشتگ‌ها در بیشتر دیده شدن پست‌های خود آگاه باشید. استفاده از هشتگ تنها محدود به اینستاگرام نمی‌شود و در فیس‌بوک نیز از آن استفاده می‌کنند. در ادامه نکاتی برای افزایش Reach با استفاده از هشتگ را بیان می‌کنیم.

  • از ۳ الی ۵ هشتگ در هر پست خود بهره ببرید و اجازه ندهید با استفاده بیش از حد از هشتگ، پست به صورت هرزنامه به نظر بیاید.
  • از نام برند در هشتگ برای هدف‌گذاری محلی استفاده کنید.
  • اگر در حال تبلیغ یا بازاریابی محصول خاصی هستید، از نام آن در هشتگ استفاده کنید.
  • از یک هشتگ متمایز کننده و مرتبط استفاده کنید.
استفاده از هشتگ برای جذب مشتری در اینستاگرام

ظرفیت هر پست برای هشتگ ۳۰ است اما با استفاده از ۳۰ هشتگ احتمالا به سراغ هشتگ‌های نامرتبط می‌رویم. استفاده صحیح از هشتگ به افراد بیشتری کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما را بیابند. برای استفاده صحیح از هشتک باید در مورد آن‌ها تحقیق کنید. این تحقیق شامل موارد زیر می‌شود.

  • رقبا از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند.
  • افراد هنگام جست‌وجو در حوزه تخصصی شما از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند.
  • چه هشتگ‌هایی در حوزه تخصصی شما مورد توجه قرار نگرفته‌اند. استفاده از آن‌ها به شما پتانسیل برجسته شدن می‌دهد.

به علاوه اگر می‌خواهید افراد را به تولید «محتوای تولید شده توسط کاربر» (UGC) تشویق کنید، یک هشتگ را برای این کار اختصاص دهید تا افراد هنگام تولید محتوا درباره شما آن را به پست خود اضافه کنند. این کار می‌تواند فالوورهای شما را افزایش دهد و سر و صدای برند شما را زیاد کند. برای مثال در تصویر زیر کاربر با هشتگ WITH_GALAXY# به تولید محتوا برای گوشی‌های موبایل سامسونگ پرداخته است. در واقع این هشتگ به محتوای تولید شده توسط کاربر و عکس‌هایی گرفته شده با گوشی سامسونگ اختصاص داده شده است.

محتوای تولید شده توسط کاربر

تعامل با مخاطبان

تعامل تنها دریافت لایک و کامنت نیست و نمی‌توان آن را به تنهایی یک معیار به حساب آورد. بلکه وسیله‌ای است که با آن به مخاطبان و مشتریان خود دست می‌یابید و رابطه خود را با آن‌ها مستحکم می‌کنید. فقط جمع‌آوری تعدادی مخاطب کافی نیست باید آن‌ها را با برند خود درگیر کنید و آن‌ها را طوری جذب کنید که شما را دوست داشته باشند. با استفاده از راهنمایی‌های زیر ارتباط خود با مشتریان را بهبود دهید.

  • فالوورهای خود را در مسابقات مرتبط شرکت دهید.
  • به نظرات پاسخ دهید و از فالوورها برای استفاده از محصولات تشکر کنید. مشتریان احساس قدردانی را می‌پسندند.
  • کپشن‌های جذابی بنویسید که کاربر را به انجام کاری هدایت کند و آن‌ها را به درگیر شدن با برند تشویق کنید. برای مطالعه بیشتر در مورد نوشتن کپشن مطلب «کپشن چیست ؟ — راهنمای نوشتن کپشن اینستاگرام موثر (+ فیلم آموزش رایگان)» توصیه می‌شود.

افزایش نرخ پاسخ‌دهی

تجربه مشتری است که باعث حفظ شدن یا از دست رفتن آن می‌شود و پاسخ دادن به نظرات در افزایش تعامل و حفظ مشتری نقش بسزایی دارد. جذب مشتری جدید 5 برابر حفظ مشتری موجود، هزینه دارد. براساس مطالعات مشتریانی با تجربه مثبت تجربه خوب خود را با حداقل 6 نفر به اشتراک می‌گذارند. از طرف دیگر یک مشتری با تجربه منفی، تجربه خود را با حداقل 15 نفر به اشتراک می‌گذارد. کانال تبلیغاتی اینستاگرام به حفظ مشتریان و وفاداری به برند کمک می‌کند.

استفاده از ویدیو اینستاگرامی

اگر در حال تولید ویدیو برای یوتیوب هستید، استفاده از آن‌ها در اینستاگرام یک حرکت هوشمندانه است. به خصوص این‌که اینستاگرام در ژوئن 2021 اعلام کرده است که این پلتفرم در آینده بیشتر روی ویدیو تمرکز خواهد داشت.

استفاده از ویدیو در جذب مشتری در اینستاگرام

با این کار افراد بیشتر با برند شما آشنا می‌شوند. برخی افراد به شدت محتوای ویدیویی را ترجیح می‌دهند. این موضوع با ظهور پلتفرم‌هایی مانند TikTok شدت گرفت. بنابراین احتمال دسترسی به این افراد با انتشار ویدیو بسیار بیشتر از تصویر است. برای مطالعه بیشتر در این حوزه مطلب «ویدیو مارکتینگ چیست و بازاریابی ویدیویی Video Marketing چه مزایایی دارد؟» توصیه می‌شود.

محتوای تولید شده توسط کاربر

«محتوای تولید شده توسط کاربر» (User Generated Content | UGC) می‌تواند به شما برتری بی‌نظیری بدهد. این محتوا معمولا در صفحه کاربران نیز به اشتراک گذاشته می‌شود بنابراین فالوورهای آن‌ها نیز با شما آشنا می‌شوند. از طرفی فالوورها و مشتریان به توصیه دوستان، خانواده و ارتباطات خود اعتماد دارند. افراد بیشتر از این‌که به حرف‎‌های شما اعتماد کنند به مواردی که سایرین در مورد کسب‌وکار شما می‌گویند، اعتماد می‌کنند. به عبارت دیگر هر محتوای تولید شده توسط کاربر رای اعتمادی است به شما است. برای مثال در تصویر زیر کاربری در مورد تجربه مثبت خود از یک برند بستنی و لبنیات، پستی در اینستاگرام خود قرار داده است.

محتوای تولید شده توسط کاربر

قرار دادن اینستاگرام در وب‌سایت

افرادی که به وب‌سایت شما سر می‌زنند تا حدی در مورد کسب‌وکار شما کنجکاو هستند. یک روش خوب برای پاسخ به کنجکاوی آن‌ها، هدایت کردن افراد به سمت شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام است. تعامل بیشتر با افراد و آشنایی آن‌ها با پشت صحنه شرکت، کاربران را به خرید نزدیک‌تر می‌کند.

قرار دادن اینستاگرام در وب‌سایت

بنابراین آیکون‌های شبکه اجتماعی را در سایت خود قرار دهید و حتی بهتر از آن، پروفایل اینستاگرام خود را نشان دهید. به این ترتیب کاربران محتوای منتشر شده را می‌بینند و احتمال بیشتری دارد که شما را دنبال کنند. برای مطالعه بیشتر در مورد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مطلب «بازاریابی شبکه های اجتماعی به زبان ساده — از استراتژی ها تا اجرا» توصیه می‌شود.

تبلیغ در سایر شبکه‌های اجتماعی

در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و تیک تاک فعالیت داشته باشید و از محتوای اینستاگرام خود در این شبکه‌ها بهره ببرید. البته باید این پست‌ها را براساس هر پلتفرم تنظیم کنید. تبلیغ محتوای اینستاگرامی در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا افراد صفحه اینستاگرام شما را بررسی کنند. بهترین عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام خود را در شبکه‌های دیگر منتشر کنید، لینک پروفایل اینستاگرام خود را در آن‌ها قرار دهید و افراد را به دنبال کردن صفحه خود دعوت کنید.

قرار دادن لینک اینستاگرام در ایمیل‌های بازاریابی

بازاریابی ایمیلی روشی است که بسیاری از شرکت‌ها از آن بهره می‌گیرند. در پانویس ایمیل‌های بازاریابی خود لینک اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی را قرار دهید و توجه افراد را به سمت اینستاگرام خود جلب کنید. این کار به افزایش تعداد فالوورهای شما کمک می‌کند.

استفاده از استوری‌های اینستاگرامی

در ادامه نکاتی برای بهبود کارایی و تاثیرگذاری استوری‌های اینستاگرامی بیان می‌کنیم که به وسیله آن‌ها می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

  • از سه‌پایه برای فیلم‌برداری و عکس‌برداری استفاده کنید تا با کاهش لرزش، کیفیت فیلم و عکس خود را بهبود بدهید.
  • داستان برند خود را در استوری‌ها مطرح کنید.
  • با استفاده از نور طبیعی از محصولات خود عکس و ویدیو تهیه کنید و آن را در استوری‌ها به اشتراک بگذارید.
  • از تجربه کاربران هنگام استفاده از محصولات و خدمات، فیلم و عکس تهیه کنید و در استوری قرار دهید.
  • تصاویر و فیلم‌هایی از پشت صحنه کسب‌وکار خود برای به اشتراک گذاشتن در استوری، ضبط کنید.

خرید کردن را به کاربران تحمیل نکنید

اینستاگرام پلتفرمی با هدف خرید و فروش نیست. افراد برای ایجاد روابط اجتماعی مجازی در آن حضور دارند و نه برای خرید کردن. بنابراین از قرار دادن مطالب و پست‌ها با هدف هل دادن افراد به سمت خرید، پرهیز کنید. اگر می‌خواهید از اینستاگرام برای فروش محصولات خود بهره ببرید، باید روشی خلاقانه به کار بگیرید. برای این کار باید محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطبان تولید کنید. تصاویر الهام گرفته از موقعیت‌های واقعی و نشان‌دهنده استفاده مشتری از محصول، در راستای این هدف مناسب است. همچنین از عکس‌ها و ویدیوها با نکات یا دستورالعمل استفاده از محصولات شما، جذاب به نظر می‌رسد. برای مثال در پست اینستاگرامی زیر کاربرد خامه و پنیر ماسکارپونه در تهیه کیک آموزش داده شده است.

پست اینستاگرامی

استفاده از فراخوانی به اقدام

در کپشن پست و در استوری‌ها از «فراخوانی به اقدام» (Call To Action | CTA) استفاده کنید. در تصویر زیر از کاربر خواسته شده که با بالا کشیدن استوری اطلاعات بیشتری کسب کند.

استوری اینستاگرام

یا در پست زیر از صفحه «نایک» در کپشن از کاربر خواسته شده تا برای خرید کفش نشان داده شده در تصویر، به وب‌سایت مراجعه کند.

کپشن اینستاگرام نایک

با توجه به اهمیت آشنایی با بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی فرادرس اقدام به انتشار فیلم آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی کرده است که لینک آن در ادامه آورده شده است.

روش‌های پولی برای جذب مشتری در اینستاگرام

برای جذب مشتری در اینستاگرام می‌توانید با اختصاص دادن بودجه، حساب کاربری اینستاگرام خود را تبلیغ کنید. در ادامه روش‌های پولی برای تبلیغ و جذب فالوور در اینستاگرام معرفی شده است.

  • مسابقه اجرا کنید و هدیه بدهید.
  • از تبلیغات پولی و «پست‌های حمایت شده» (Sponsored Post) اینستاگرام بهره بگیرید.
  • از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید.
  • صفحه اینستاگرام خود را در تبلیغات چاپی معرفی کنید.

اجرای مسابقات

اجرای مسابقه و دادن هدیه روش مناسبی برای جلب توجه افراد به کسب‌وکار و برند شما است. برای مثال می‌توانید یک هدیه در نظر بگیرد و از افراد بخواهید برای دستیابی به آن چند دوست اینستاگرامی خود را تگ کنند. با این روش در مدت زمان کوتاهی در معرض دید افراد زیادی قرار می‌گیرید و علاوه بر آن در آینده فرصت ایجاد رابطه با این افراد را خواهید داشت که ممکن است به فروش بیانجامد. یک مسابقه ارزشمند اینستاگرامی، ویژگی‌های زیر را دارد.

  • یک هشتگ خاص دارد.
  • تصویر یا ویدیوی آن جذاب است.
  • جایزه‌ای مرتبط با برند شما برای آن تعیین شده است.
  • شرکت در مسابقه مکانیزم ساده‌ای و قابل فهمی دارد.
  • برای شرکت در مسابقه، مدت زمان محدودی (معمولا یک هفته) درنظر گرفته شده است.
  • مشارکت عمومی در مسابقه به چشم می‌خورد. — این مورد به گسترش کلمه و هشتگ مسابقه شما کمک می‌کند و تعامل را افزایش می‌دهد.

برای مثال در تصویر زیر از کاربران خواسته شده تا در ازای تگ کردن دو نفر از دوستان اینستاگرامی خود، در قرعه‌کشی شرکت کنند و به عنوان جایزه، ماسک‌‌های طبیعی صورت هدیه بگیرند.

اجرای مسابقه برای جذب مشتری در اینستاگرام

مسابقه «دسترسی» (Reach) و تعامل شما را افزایش می‌دهد و برندسازی شما را به صورت طبیعی و بدون هیچ تلاش اضافه‌ای تقویت می‌کند.

اجرای تبلیغات پولی اینستاگرام

اگر توانایی اختصاص بودجه برای تبلیغات اینستاگرامی را دارید حتما این کار را انجام دهید. تصویر زیر نمونه‌ای از یک پست حمایت شده را نشان می‌دهد.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

برای این کار باید مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و محتوایی جذاب برای تبلیغات ایجاد کنید. در این صورت بازگشت سرمایه خوبی خواهید داشت.

تبلیغ اینستاگرام به صورت چاپی

در صورت استفاده از ایمیل مارکتینگ یا هرنوع تبلیغات چاپی برای مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی، از این فرصت نهایت استفاه را ببرید. تصویر زیر نمونه‌ای از کاربرد این روش را نشان می‌دهد.

استفاده از QR code

این که تنها به مشتریان حضور خود را در اینستاگرام نشان دهید کافی نیست. راه را برای دیدن صفحه اینستاگرام خود برای آن‌ها ساده کنید. برای مثال یک کد QR در کارت‌های ویزیت و تراکت‌های خود قرار دهید که مخاطبان را مستقیم به صفحه اینستاگرام شما هدایت کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در حال حاضر در حوزه تخصصی شما کار می‌کنند. اگر می‌خواهید در اینستاگرام تبلیغ کنید و توجه بیشتری را به برند خود جلب کنید، این افراد گزینه‌های خوبی هستند. تبلیغی که سایرین برای شما انجام می‌دهند به مراتب قوی‌تر از تبلیغاتی است که خودتان می‌کنید. تاثیر این موضوع زمانی بیشتر است که فرد تبلیغ‌کننده در حال حاضر اعتماد و توجه مخاطبان در اینستاگرام را دارا است. استفاده از این نوع تبلیغات رشد شما در اینستاگرام را تسریع می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که «میکرو اینفلوئنسرها» (Micro Influencer) نرخ تعامل بالاتری نسبت به اینفلوئنسرهایی با تعداد فالوور میلیونی دارند. علاوه بر این میکرو اینفلوئنسرها تمایل به محتوای متمرکزتری دارند که مخاطبان علاقه‌مندتر را جذب می‌کند. بنابراین اگر کسب‌وکار شما با حوزه ایفلوئنسر و مخاطبان او هم‌راستا باشد، مخاطبان به یادگیری در مورد کسب‌وکار شما پاسخ مثبت می‌دهند.

میکرو اینفلوئنسر، اینفلوئنسرهایی هستند که فالوور آن‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار است.

برای مثال در تصویر زیر یک میکرواینفلوئنسر در حال معرفی رستوران‌های «Dillas Quesadillas» است و در مورد ویژگی‌های آن مانند ارائه غذای بدون گلوتن یا دسترسی راحت به دلیل داشتن شعبه‌های متعدد، به مخاطبان توضیحاتی را ارائه می‌دهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

معرفی فیلم آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی

آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام در حوزه بازایابی اهمیت ویژه‌ای دارند. در حال حاضر مشاغل جدیدی در این پلتفرم‌ها به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازند و جایگاه خوبی در بازار و در میان مردم پیدا کرده‌اند. از جمله مزیت‌های این کسب‌وکارهای آنلاین در شبکه‌های اجتماعی عدم ترددهای غیرضروری و جلوگیری از اتلاف وقت در ترافیک، کاهش هزینه‌های جانبی مانند اجاره مغازه و به دست آوردن بازارهای برون‌مرزی است. به همین جهت «فردارس» اقدام به تدوین و انتشار فیلم آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی کرده است. این دوره در 3 ساعت و 22 دقیقه و در 4 درس تدوین شده است. در ادامه سرفصل‌های این دوره را بیان می‌کنیم.

درس یکم به معرفی شبکه‌های اجتماعی و استراتژی‌ها و تکنیک‌های کاربردی در آن‌ها می‌پردازد. در درس دوم شیوه‌ها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی آموزش داده می‌شود. درس سوم مبحث تولید محتوا، ابزارهای آن و کاربرد هشتگ را بیان می‌کند و در نهایت درس چهارم اصول بازاریابی و سئو در شبکه‌های اجتماعی را بیان می‌کند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

در این مطلب با نحوه جذب مشتری در اینستاگرام آشنا شدیم. تبلیغات در اینستاگرام مانند تبلیغات هدفمند اینترنتی برای معرفی کسب‌وکار، محصولات و خدمات به مخاطبان هدف به کار می‌رود. در تبلیغات هدفمند اینترنتی، مخاطبان هدف مشخص می‌شوند و تبلیغات تنها به آن‌ها نمایش داده می‌شود. پلتفرم‌های بین‌المللی مانند گوگل و فیسبوک برای این تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای درک بهتر این روش در ادامه مثالی را بیان می‌کنیم. برای مثال در «مجله فرادرس» مطلبی با عنوان «بازاریابی محتوا چیست» نوشته شده است و با استفاده از کاپریلا بنرهای تبلیغاتی زیر که با موضوع مطلب مرتبط هستند و اندازه کوچک و حجم کمی دارند در متن به نمایش درآمده‌اند.

بنرهای کاپریلا

کاربرد دیگر این پلتفرم، بخش «تبلیغ‌دهنده» آن است. افراد با استفاده از این بخش می‌توانند کسب‌وکار خود را معرفی کنند و به آن رونق دهند. از آنجایی‌که این تبلیغات برای مشتریان هدف انجام می‌شود و همان‌طور که می‌دانید جامعه هدف علاقه بیشتری به استفاده و خرید محصولات و خدمات شما دارند، این روش نرخ تبدیل بالایی نیز به همراه دارد.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم مناسب برای رپورتاژ آگهی، بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

رپورتاژ خبری روشی کارا در بازاریابی اینترنتی است. برای تدوین متن رپورتاژ آگهی رعایت تمام نکات مربوط به تدوین آن الزامی است و این کار داشتن دانش و صرف زمان زیادی را می‌طلبد. بنابراین استفاده از پلتفرمی توصیه می‌شود که تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد و خدمات را در زمان مناسب و با هزینه معقول ارائه کند. ازاین‌رو می‌توان از «نشریلا» به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم این حوزه تخصصی نام برد. کاربرد دیگر نشریلا استفاده از آن برای بررسی و معرفی محصولات است.

سوالات متداول پیرامون جذب مشتری در اینستاگرام

در ادامه سوالات متداول پیرامون جذب مشتری در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

ترفندهای جذب مشتری در اینستاگرام  چیست ؟

استفاده از تصاویر جذاب، بهره‌گیری صحیح از هشتگ‌ها، بهبود تعامل و پاسخگویی در صفحه اینستاگرام، استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر و فراخوانی به اقدام در پست‌ها و استوری‌ها از روش‌های جذب مشتری در اینستاگرام است.

راه‌های پولی برای جذب مشتری در اینستاگرام چیست؟

اجرای مسابقه و اهدای جوایز، استفاده از تبلیغات پولی و پست‌های حمایت شده اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ، قرار دادن کد QR اینستاگرام در تبلیغات چاپی و برگزاری جشنواره و تخفیف از روش‌های پولی برای جذب مشتری در اینستاگرام است.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HubSpotABERDEENLOCALiQJeff Bullas
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *