تعیین مسیر حرفه برنامه‌نویسی با استفاده از راهنمای گوگل

۹۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
تعیین مسیر حرفه برنامه‌نویسی با استفاده از راهنمای گوگل

هر فردی در مسیر شغلی خود، رؤیای کار کردن برای بزرگ‌ترین شرکت‌ها را در سر دارد. در حوزه برنامه‌نویسی نیز شرایط به همین ترتیب است و برنامه‌نویسان آرزوی کار برای شرکت‌های بزرگی مانند گوگل را در ذهن خود می‌پرورانند. قصد نداریم که بگوییم چنین هدفی غیرممکن است اما مطمئناً آسان نخواهد بود. در واقع، حتی پیدا کردن منابع مورد نیاز برای یادگیری یک حرفه و ترتیب یادگیری هر یک آن‌ها نیز می‌تواند دشوار باشد. این مسئله جدای از نوع حرفه‌ای است که در دنیای تکنولوژی قصد دنبال کردن آن را دارید. گاهی اوقات، پیدا کردن زبان برنامه‌نویسی مناسب نیز می‌تواند منجر به قرارگیری شما در شرایط پیچیده‌ای شود. در چنین شرایطی، گرفتن راهنمایی از افراد باتجربه و یا استفاده از سرویس‌های اینترنتی در این زمینه می‌تواند مفید باشد. در این مقاله، به معرفی سرویس گوگل برای تعیین مسیر حرفه برنامه‌نویسی خواهیم پرداخت.

از گوگل راهنمایی بگیرید

اگر قصد دارید وارد حرفه‌ای در حوزه تکنولوژی شوید یا حتی اگر چند سالی در این زمینه فعالیت داشته‌اید و به دنبال انتخاب مسیر مناسب برای حرفه خود هستید، شرکت گوگل، راهنمایی با عنوان «Tech Dev Guide» را برای کاربران فراهم کرده است. این راهنما می‌تواند نقشه راه مناسبی برای علاقه‌مندان به مشاغل مرتبط با تکنولوژی باشد.

از آنجایی که منابع گوگل به زبان انگلیسی هستند، داشتن تسلط نسبی به این زبان می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. ممکن است که دسترسی به برخی از این منابع برای کشور ما دارای محدودیت باشد. اگر با چنین محدودیتی مواجه نیستید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

توصیه‌های گوگل برای انتخاب مسیر شغلی در حوزه علوم کامپیوتر

راهنمای توسعه فنی گوگل، مجموعه از اصولی است که شما را در یادگیری موضوعات مناسب مرتبط با علوم کامپیوتر یاری می‌کند. این اصول را به عنوان مسیرهایی برای یادگیری مهارت‌های حرفه‌ای در نظر بگیرید که گوگل فراگیری آن‌ها را به شما توصیه می‌کند. هدف از کسب چنین مهارت‌هایی، تبدیل شدن به توسعه‌دهنده گوگل نیست (با اینکه چنین چیزی غیرممکن نیست) بلکه تبدیل شدن به یک دانشجو، آموزگار یا مهندس نرم‌افزار حرفه‌ای است. دو مسیر یادگیری توصیه شده توسط گوگل، به صورت خودآموز هستند.

  • مسیر یادگیری مبانی اولیه یا «The Foundations Path»: این مسیر (گزینه Foundations) برای برنامه‌نویسانی است که یک یا دو درس در رشته کامپیوتر را گذرانده باشند. در این بخش، شما برای حل مسائل نرم‌افزاری با استفاده از رویکردهای مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرید. بسیاری از سؤال‌ها و تمرین‌های مطرح شده در این قسمت، از مصاحبه‌های شغلی گوگل گرفته شده‌اند. بنابراین، می‌توان از چنین سؤال‌هایی به عنوان تمرین و آمادگی برای مصاحبه‌های شغلی نیز استفاده کرد.
  • مسیر یادگیری پیشرفته یا «Advanced Learning Path»: این میسر (گزینه Advanced Learning) مناسب افرادی است که به زودی در علوم کامپیوتری فارغ‌التحصیل می‌شوند و یا کسانی که مهارت‌های بالایی در مهندسی نرم‌افزار دارند.

  • بهره‌گیری از منابع و ایده‌ها یا «Racecourses and Ideas»: به غیر از این دو مسیر که به خوبی طراحی شده‌اند، گزینه دیگری با عنوان «For Faculty» نیز وجود دارد که امکان دسترسی به کتابخانه‌ای از منابع اینترنتی را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این منابع، مهارت‌های مذکور را کسب کنید. مسیرهای معرفی شده باید بر اساس ترتیب مناسب دنبال شوند. به منظور ثبت فرآیند پیشرفت، باید ثبت نام صورت گیرد. در این بخش، چندین کد جاوا، جاوا اسکریپت، ++C و پایتون ارائه شده است. به علاوه، یک سری اطلاعات غیر فنی از قبیل چک‌لیست مفیدی برای کارآموزی یا کار تمام‌وقت در گوگل نیز در این قسمت وجود دارد.

#

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
MUO
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *