۲۵ ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل — راهنمای رسیدن به رتبه یک

۲۵۵۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
۲۵ ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل — راهنمای رسیدن به رتبه یک

بهینه‌سازی وب‌سایت برای کسب و کارهایی که بیشترِ ترافیک وب‌سایت خود را از طریق موتورهای جستجو کسب می‌کنند، امری ضروری است که باید آن را در اولویت فعالیت‌های خود قرار بدهند. بر اساس آمارها، بسیاری از کاربران اینترنت تجربه‌های آنلاین خود را با جستجو در گوگل آغاز می‌کنند و اولین لینک نتیجه گوگل، حدود یک‌سوم از تمام کلیک‌ها را می‌گیرد. بنابراین ظاهر شدن در اولین نتیجه جستجوی عبارت کلیدی در گوگل برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. در این مطلب با معیارهای مهم برای رنکینگ یا رتبه‌بندی صفحات وب در گوگل و چند ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب این نوشته

معیارهای مهم برای رتبه‌بندی در گوگل

در حال حاضر، گوگل مشهورترین و بهترین موتور جستجوی دنیاست و بر اساس تخمین‌های متخصصان، روزانه بیش از ۵/۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود. این موضوع باعث شده که گوگل از رقیبان خود، مانند موتورهای جستجوی بینگ و یاهو، پیشی بگیرد و بنابراین همه افراد می‌خواهند که رتبه‌های بهتری در گوگل دریافت کنند. اما معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها چیست؟

گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بیش از ۲۰۰ معیار را در نظر می‌گیرد. از مهم‌ترین این معیارها می‌توان محتوای باکیفیت، بک‌لینک، «هدف کاربران از جستجو» (Search Intent)، سرعت بارگذاری صفحه، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل، بهینه‌سازی کلمات کلیدی سئو، ساختار وب‌سایت، امنیت وب‌سایت و تجربه کاربری را نام برد. در ادامه درباره مهم‌ترین معیارهای رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل می‌خوانید.

مهم ترین معیارها برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل

محتوای باکیفیت

تولید محتوای باکیفیت از مهم‌ترین معیارها برای گرفتن رتبه‌های بالاتر در صفحه نتایج جستجوهای گوگل است. محتوایی که تولید می‌کنید باید منحصربه‌فرد، جدید و نسبتاً طولانی و برای کاربران ارزشمند و مفید باشد. همچنین محتوای صفحات وب باید ساختاری مناسب داشته باشد و با استفاده از تیترها، بولت پوینت‌ها و جدول‌های مختلف سازمان‌دهی و مرتب شود تا خواندن سریع آن‌ها برای کاربران ساده‌تر باشد.

بک‌لینک

داشتن بک‌لینک باکیفیت نیز از معیارهای مهم برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل است. در واقع محتوا و بک‌لینک در کنار هم باعث رشد یک وب‌سایت و بهبود رتبه آن در گوگل می‌شوند و می‌توان گفت وب‌سایتی که هیچ بک‌لینکی نداشته باشد، ترافیک طبیعی (ارگانیک) خوبی نخواهد داشت.

بک‌لینک‌ها در واقع یک رأی مثبت به وب‌سایت شما از طرف وب‌سایت‌های دیگرند. گوگل این آرا را در کنار هم قرار می‌دهد و بررسی می‌کند که آیا وب‌سایت شما به اندازه کافی برای قرار گرفتن در ۱۰ رتبه اول مناسب است یا نه. اگر بک‌لینک‌ها را از وب‌سایت‌های معتبر دریافت کنید، شانس بالا رفتن رتبه شما در گوگل بیشتر می‌شود.

هدف کاربران از جستجو

یکی دیگر از معیارهای مهم گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب، مطابقت محتوای صفحه با هدف کاربر از جستجو درباره موضوع محتوای آن صفحه است. هدف کاربران از جستجوی هر کلمه کلیدی در گوگل متفاوت است و این موتور جستجو همواره در تلاش است که این هدف را درک کند.

برای مثال، اگر شخصی عبارت «بهترین قالب‌های وردپرس» را در گوگل جستجو کند، با نتایج فهرست‌واری مواجه خواهد شد که بهترین قالب‌ها را برای خرید به او معرفی می‌کنند. همچنین اگر کاربری «طرز تهیه کیک وانیلی» را جستجو کند، نتایج اولیه‌ای که به او نمایش داده می‌شود شامل مقاله‌هایی همراه با دستور تهیه کیک وانیلی همراه با ویدیوی آموزشی است.

مثال هدف از جستجو

سرعت بارگذاری صفحه

یکی دیگر از معیارهای مهم در رنکینگ گوگل، سرعت بارگذاری صفحه است. این معیار، از معیارهای مهم برای بهبود تجربه کاربری به شمار می‌رود. در سرعت بارگذاری صفحه، ویژگی‌هایی مانند سرعت بارگذاری عناصر مختلف صفحه مانند تصاویر و فونت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف نهایی از بهبود سرعت بارگذاری صفحه این نیست که وب‌سایت شما چند میلی‌ثانیه از وب‌سایت رقیب سریع‌تر بارگذاری شود، بلکه مقصود نهایی، بهبود تجربه کاربران در سایت و جلب رضایت آن‌هاست.

بهینه‌سازی سایت برای موبایل

بسیاری از کاربران اینترنت از تلفن‌های همراه هوشمند برای جستجو در گوگل استفاده می‌کنند و بر اساس الگوریتم «موبایل فرست ایندکس» (Mobile-First Index)، گوگل از نسخه موبایل وب‌سایت‌ها برای ایندکس کردن آن‌ها و رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کند. بنابراین بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل از معیارهای بسیار مهم برای افزایش رتبه سایت در گوگل محسوب می‌شود.

بهینه سازی سایت برای موبایل - ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل

بهینه‌سازی کلمات کلیدی

علاوه بر تولید محتوای باکیفیت و دریافت بک‌لینک‌های معتبر، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در نوشته‌های وب‌سایت از معیارهای مهم در تولید محتوا و بهبود رتبه سایت در گوگل است. استفاده از کلمات کلیدی در تگ‌های هدینگ، توضیحات متا، متن جایگزین تصاویر، انکر تکست‌ها و URL به ظاهر شدن وب‌سایت در صفحه اول نتایج گوگل کمک می‌کند.

 

ساختار وب‌سایت

یکی دیگر از معیارهای مهم در رنکینگ گوگل، داشتن ساختاری مشخص و منظم است. معماری وب‌سایت برای «کراول شدن یا خزش» (Crawling) و «ایندکس شدن یا نمایه‌گذاری» (Indexing) وب‌سایت توسط ربات‌های گوگل بسیار مهم است. داشتن ساختار مناسب در وب‌سایت به ربات‌های گوگل این امکان را می‌دهد که به سادگی صفحات شما را بیابند و آن‌ها را بررسی کنند.

امنیت وب‌سایت

امنیت وب‌سایت نیز از معیارهای مهم در رتبه‌بندی گوگل محسوب می‌شود. در این بخش شما باید از پروتکل HTTPS برای وب‌سایت خود استفاده کنید تا داده‌های ردوبدل شده میان مرورگرهای کاربران و وب‌سایت شما رمزگذاری و محافظت شود. گوگل از سال ۲۰۱۴ استفاده از HTTPS را به عنوان معیار رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد و اگر وب‌سایت شما گواهی SSL نداشته باشد، باید آن را به‌روز کنید.

تجربه کاربری

به طور کلی تجربه کاربران در وب‌سایت از معیارهای مهم در رتبه‌بندی گوگل است. افرادی که به وب‌سایت‌های غیرجذاب با محتوای بی‌کیفیت وارد می‌شوند، با آن تعامل نمی‌کنند، بنابراین بهبود تجربه کاربری به افزایش تعامل کاربران با وب‌سایت کمک می‌کند. در نتیجه وب‌سایت‌هایی که رضایت کاربران بیشتری را جلب می‌کنند، رتبه‌های بهتری نیز دریافت خواهند کرد.

 

ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل

به گفته وب‌سایت «‌Backlinko»، اولین نتیجه در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل حدود ۳۱/۷ درصد از کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، در حالی که نتایج صفحه دوم تنها ۰/۷۸ درصد از کلیک‌ها را می‌گیرند. بنابراین افزایش رتبه صفحات وب در گوگل برای هر کسب و کاری ضروری است. اما هیچ ترفند و راه میان‌بری بالا بردن رتبه سایت در گوگل وجود ندارد. در واقع تنها با اختصاص زمان، کسب اطلاعات مفید درباره «بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا سئو» (Search Engine Optimization | SEO)، فعالیت مداوم و خلاقیت می‌توان رتبه وب‌سایت‌ها در گوگل را بهبود بخشید.

در ادامه این مطلب، چند راهکار و ترفند برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل به شکل اصولی را می آموزید.

ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل

شناختن الگوریتم‌های گوگل

گوگل همواره الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد و بسیاری از این الگوریتم‌ها به شکل عمومی منتشر نمی‌شوند. گوگل در گذشته اطلاعات تغییرات بزرگ در الگوریتم‌های خود را منتشر می‌کرد، اما اطلاعات زیادی درباره عملکرد دقیق آن‌ها را به صورت عمومی اعلام نمی‌کرد. در حال حاضر بیشتر اطلاعاتی که از این الگوریتم‌ها منتشر می‌شود در واقع حدس و گمان‌هایی بر مبنای تجربه‌های افراد حرفه‌ای در زمینه سئو و شناسایی الگوریتم‌های گوگل است. چراکه اگر همه افراد می‌دانستند چطور با روش‌های میان‌بر یا سئو کلاه سیاه به رتبه اول گوگل دست پیدا کنند، این موتور جستجو به عنوان موتور جستجویی با بهترین نتیجه‌ها شناخته نمی‌شد.

در حال حاضر، اطلاعات موجود از الگوریتم‌های گوگل به تغییرات بزرگ الگوریتم‌ها محدود می‌شود. از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل در سئو می‌توان موارد فهرست زیر را نام برد.

  • پنگوئن (۲۰۱۲): این الگوریتم وب‌سایت‌های منتشرکننده اسپم و وب‌سایت‌هایی که برای بهبود رتبه، لینک‌های اسپم و غیرعادی می‌خریدند را جریمه می‌کرد.
  • مرغ مگس‌خوار (۲۰۱۳): این الگوریتم برای درک بهتر هدف کاربران از جستجوها و جایگزینی آن با تحلیل کلمه به کلمه جستجوها طراحی شد.
  • کبوتر (۲۰۱۴): الگوریتم کبوتر برای هماهنگ کردن نتیجه جستجوهای محلی مانند جستجوهای Google Maps طراحی و به کار گرفته شد.
  • الگوریتم موبایل فرندلی (۲۰۱۵): بر اساس این الگوریتم، وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل رتبه‌های بهتری دریافت کردند و زمینه‌ها برای جریمه کردن وب‌سایت‌های بدون نسخه موبایل ایجاد شد.
  • الگوریتم موبایل فرست (۲۰۱۹): پس از به‌کار گرفتن این الگوریتم، ربات‌های گوگل ابتدا از نسخه موبایل برای ایندکس کردن یا نمایه‌گذاری صفحات استفاده می‌کنند و وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل را در اولویت ایندکس شدن و رتبه‌بندی قرار می‌دهند.
  • به‌روزرسانی الگوریتم هسته گوگل (۲۰۲۰): این به‌روزرسانی بر کیفیت محتوا و مرتبط بودن آن‌ها با موضوع وب‌سایت تمرکز می‌کرد.
  • به‌روزرسانی الگوریتم تجربه صفحه (۲۰۲۱): این به‌روزرسانی بر الگوریتم‌های هسته، نمایش نتایج ارگانیک و هشدارهای خبری تأیرگذار بود.

در مطلب «الگوریتم‌های گوگل در سئو» می‌توانید درباره این تغییرات بزرگ الگوریتم‌ها بیشتر مطالعه کنید. شناختن الگوریتم‌های گوگل و شناسایی مشکلات وب‌سایت و رفع جریمه‌ها از مهم‌ترین ترفند های بالا بردن رتبه سایت محسوب می‌شود.

ارزیابی رتبه کنونی صفحات وب در موتورهای جستجو

برای بهبود رتبه سایت در گوگل، ابتدا باید ببینید صفحات وب شما از نظر رنکینگ یا رتبه‌بندی در چه وضعیتی قرار دارند. برای این کار می‌توانید از ابزارهای مختلف سئو بهره بگیرید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند که معیارهایی مانند ترافیک ورودی، رتبه صفحه در گوگل، سرعت بارگذاری صفحه، جریمه‌های وب‌سایت بر اساس الگوریتم‌های سئو، کلمات کلیدی، سلامت و امنیت وب‌سایت و... را بررسی کنید و به رفع مشکلات مربوط بپردازید تا رتبه سایت در صفحات گوگل را بهبود ببخشید. از مهم‌ترین ابزارها برای ارزیابی رتبه و وضعیت صفحات وب می‌توان ابزار «گوگل آنالیتیکس» (Google Analytics) را نام برد.

بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب

همان‌طور که می‌دانید سرعت بارگذاری صفحات وب از معیارهای بسیار مهم در بهبود رتبه وب‌سایت در گوگل به شمار می‌رود و سرعت کم بارگذاری صفحات، در رتبه وب‌سایت تأثیر منفی دارد. علاوه بر این داشتن وب‌سایتی با سرعت بارگذاری کم می‌تواند به تعامل با کاربران آسیب برساند و تجربه کاربری بدی را برای مخاطبان رقم بزند. تصویر زیر نشان می‌دهد که نرخ ترک صفحات وب با کند شدن بارگذاری صفحات، افزایش می‌یابد.

نمودار رابطه سرعت بارگذاری و نرخ خروج از وب سایت

اما سرعت بارگذاری صفحات باید چقدر باشد؟ پژوهش‌ها نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد از کاربران، صفحات با زمان بارگذاری بیش از سه ثانیه را ترک می‌کنند و ۸۰ درصد از این افراد هیچ‌وقت به آن وب‌سایت بازنمی‌گردند. اما هرچقدر سرعت بارگذاری صفحات وب بیشتر باشد، کاربران تمایل بیشتری برای بازگشت به آن پیدا می‌کنند و گوگل بر اساس محبوبیت وب‌سایت شما، رتبه آن را افزایش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات درباره سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت خود می‌توانید از ابزارهای فهرست زیر کمک بگیرید:

  • ابزار Pingdom: «+»
  • ابزار GTMetrix: «+»
  • ابزار Google PageSpeed Insights: «+»

تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوای باکیفیت از ترفند های مهم برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل به شمار می‌رود. به طور معمول اگر محتوای وب‌سایت خود را به‌روزرسانی نکنید و به شکل مداوم در آن محتوای جدید و باکیفیت منتشر نکنید، رتبه مطلوبی در صفحه نتایج جستجوها در گوگل نخواهید داشت. برای جذب ترافیک به وب‌سایت و افزایش محبوبیت آن، باید همواره کاربران را به بازگشت به وب‌سایت و بازدید از آن ترغیب کنید.

محتوایی که در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید باید باکیفیت، جدید و مرتبط با موضوع فعالیت وب‌سایت باشد. این نوع از محتوا باعث می‌شود که کاربران مدت بیشتری در صفحات وب‌سایت شما بمانند. همچنین با انتشار محتوای جالب و به‌روز و اطلاعات مفید، کاربران به صفحات شما برمی‌گردند و این موضوع به بهبود رتبه وب‌سایت شما در گوگل کمک می‌کند.

برای مثال در تصویر زیر، مجله فرادرس با استفاده از تیترهای مختلف، تصویر و بولت پوینت، محتوای باکیفیتی را درباره «تیترهای تبلیغاتی» منتشر کرده است.

نمونه تولید محتوای باکیفیت مجله فرادرس

برای تولید محتوای باکیفیت، به نکات فهرست زیر توجه کنید:

  • بهینه‌سازی تصاویر
  • استفاده از تگ‌های هدینگ
  • وبلاگ‌نویسی
  • استفاده از انواع مختلف محتوا
  • بهره گرفتن از اینفوگرافیک‌ها
  • انتشار محتوای طولانی
  • نوشتن محتوا با لحن دوستانه و قابل فهم برای همه

بهینه‌سازی تصاویر

استفاده از تصاویر مختلف در محتوای وب‌سایت بسیار سودمند است، اما باید به بهینه‌سازی تصاویر برای بهبود سئو نیز توجه کرد. برای مثال معیارهایی مانند فرمت تصاویر و اندازه و حجم آن‌ها در سرعت بارگذاری وب‌سایت تأثیرگذار است و استفاده از تصاویر با حجم بسیار زیاد می‌تواند به رتبه سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو آسیب وارد کند. به همین دلیل باید تمام تصاویر وب‌سایت را به اندازه مناسب وب‌سایت دربیاورید و حجم آن‌ها را بهینه‌سازی کنید. برای بهینه‌سازی اندازه و حجم تصاویر می‌توانید از ابزارهای فهرست زیر کمک بگیرید:

علاوه بر این، می‌توان از کلمات کلیدی در عنوان و «متن جایگزین» (Alt) تصاویر نیز بهره برد. برای مثال، اگر کسب و کار شما به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی مرتبط است و میخواهید تصویر یک مدل شامپو را در محتوای خود قرار بدهید، بهتر است نام آن را به جای «shampoo1» به «best shampoo for short hair» تبدیل کنید و از کلمه کلیدی مدنظر خود در بخش متن جایگزین، شرح یا «کپشن» (Caption) تصویر استفاده کنید.

استفاده از تگ‌های هدینگ

استفاده از «تگ‌های هدینگ یا تیتر» (Heading Tags) نیز از ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل و بهبود تجربه کاربری وب‌سایت به شمار می‌رود. با استفاده از این تگ‌ها می‌توان مطالب را به بخش‌های کوتاه‌تر تقسیم کرد تا خواندن آن‌ها برای کاربران ساده‌تر شود.

علاوه بر این، تگ‌های هدینگ باعث می‌شوند که مطالب شما ظاهر بهتری پیدا کنند و این موضوع در بهبود رتبه و تجربه کاربری وب‌سایت شما تأثیر مثبتی خواهد داشت. اگر وب‌سایت شما متن‌های طولانی داشته باشد، به احتمال زیاد کاربران مطالب آن را مطالعه نخواهند کرد. در نتیجه رتبه وب‌سایت کاهش می‌یابد.

در «وردپرس» (WordPress) به راحتی می‌توانید تگ‌های هدینگ مطالب خود را مطابق تصویر زیر انتخاب کنید.

استفاده از تگ هدینگ در وردپرس - ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل

وبلاگ‌نویسی

ساخت وبلاگ و تولید محتوا در آن برای کسب و کارها بسیار مفید است. نوشتن وبلاگ باعث ایجاد «مخاطب راغب یا لید» (Lead) می‌شود و راهی مناسب برای افزایش تعامل با بازدیدکنندگان وب‌سایت است. این کار همچنین از ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل به شمار می‌رود.

همان‌طور که گفتیم، تولید محتوای جدید و به‌روز و مرتبط با حوزه فعالیت وب‌سایت می‌تواند کاربران را به بازدید از وب‌سایت شما ترغیب کند و آن‌ها را در وب‌سایت نگه دارد. نوشتن مقاله‌های مختلف در وبلاگ‌ها از بهترین روش‌ها برای تولید محتوای مداوم محسوب می‌شود.

اگر بتوانید گروه بزرگی از مخاطبان را به بازدیدکنندگان وفادار خود تبدیل کنید، ترافیک زیادی را برای وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید. همچنین می‌توانید در مطالب وبلاگ خود از کلمات کلیدی، تصاویر، تگ‌های هدینگ، لینک‌های داخلی و خارجی و عناصر تأثیرگذار دیگر در سئو استفاده کنید. در ادامه این مطلب با عناصر تأثیرگذار دیگر نیز آشنا خواهید شد.

اگر به ساخت و نوشتن وبلاگ علاقه‌مندید، مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

استفاده از انواع مختلف محتوا

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، محتوای وب‌سایت نباید فقط به صورت متن منتشر شود. بلکه می‌توان از تصاویر و فایل‌های چندرسانه‌ای دیگر مانند ویدیو، اسلایدشو یا فایل‌های صوتی نیز برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل استفاده کرد. به طور کلی ویدیوها باعث بهبود تجربه کاربری می‌شوند، چراکه براساس آمارهای مختلف، کاربران تماشای ویدیو را به انواع دیگر محتوا ترجیح می‌دهند. نمودار زیر میزان محبوبیت انواع مختلف محتوا در میان کاربران را نشان می‌دهد.

محبوبیت انواع مختلف محتوا میان کاربران
نوع محتوایی که کاربران ترجیح می‌دهند از برندها و کسب و کارهای موردعلاقه خود ببینند. برگرفته از وب‌سایت HubSpot.

استفاده از ویدیو باعث بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو نیز می شود، چراکه بسته به طول ویدیو، افراد ممکن است چندین دقیقه را در وب‌سایت شما بمانند تا ویدیوی مدنظر خود را تماشا کنند و این موضوع «زمان سپری شده در صفحه» (Time on page) را افزایش خواهد داد.

بهره گرفتن از اینفوگرافیک‌ها

اینفوگرافیک‌ها می‌توانند مفاهیم پیچیده و طولانی را با استفاده از ترکیب تصویر، متن، نمودار و... به سادگی شرح دهند و درک آن‌ها را ساده‌تر کنند. به همین دلیل کاربران آن‌ها را دوست دارند. در نتیجه اینفوگرافیک‌ها از ابزارهای مناسب برای بهبود سئو وب‌سایت‌ها شناخته می‌شوند.

برای بهبود تأثیر اینفوگرافیک‌ها باید از طراحی و محتوای عالی در آن‌ها بهره بگیرید. همچنین با قرار دادن آن‌ها در کنار محتوای نسبتاً طولانی و باکیفیت، می‌توانید رتبه صفحه در گوگل را افزایش دهید.

 

انتشار محتوای طولانی

آمارها نشان می‌دهند که صفحات با محتوای طولانی اغلب رتبه‌های بالاتری را در گوگل از آن خود می‌کنند. نمودار زیر، رابطه میانگین تعداد کلمات محتوای صفحات وب و میانگین جایگاه آن‌ها در گوگل را به خوبی نمایش می‌دهد.

نمودار طول محتوا در جایگاه های اول گوگل

نوشتن توضیحات بیشتر و استفاده از نمودار، گراف، تصویر و... از ترفندهای طولانی کردن محتوا و افزایش تعداد کلمات مقاله‌ها به بیش از هزار کلمه برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل است.

نوشتن محتوا با لحن دوستانه و قابل فهم برای همه

هنگام نوشتن محتوا همواره مخاطبان خود را ذهن داشته باشید و مطالب را طوری بنویسید که مخاطبان را به ماندن در وب‌سایت ترغیب کنند. محتوای صفحات وب باید طوری نوشته شود که بیشتر افراد بتوانند آن را درک کنند. بنابراین از به کار بردن کلمات پیچیده، طولانی و دشوار در مطالب خودداری کنید و سعی کنید محتوا را با لحنی دوستانه و قابل درک برای همه افراد بنویسید.

بهینه‌سازی لینک‌ها

استفاده از لینک‌های مختلف داخلی و خارجی به بهبود «اعتبار صفحه یا پیج آتوریتی» (Page Authority) کمک می‌کند. برای افزایش میزان اعتماد کاربران به ادعاهای مطرح شده در مطالب وب‌سایت، بهتر است لینک منابع معتبر خود را در اختیار آن‌ها بگذارید. همچنین باید در مطالب خود از لینک‌های داخلی استفاده کنید و کاربران را به بازدید از صفحات مختلف در وب‌سایت خود ترغیب کنید. اصلاح کردن لینک‌های خراب قدیمی و جایگزین کردن آن‌ها با لینک‌های مفید نیز از روش‌های لینک‌سازی سودمند محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید که باید محتوای وب‌سایت را طوری ایجاد کنید که بتوانید در آن «خوشه‌های محتوایی» (Content Clusters) ایجاد کنید. برای اینکه در نتایج جستجو رتبه‌های بهتری داشته باشید می‌توانید از مدل «زیرشاخه‌های موضوعی» بهره بگیرید.

برای پیاده‌سازی این مدل باید ابتدا موضوعی گسترده را انتخاب کنید که می‌خواهید در آن موضوع رتبه‌های بالاتری در گوگل داشته باشید. سپس محتوای مرتبط با آن موضوع را تولید کنید و تمام پست‌ها را به یکدیگر لینک کنید تا در موتورهای جستجو اعتبار بیشتری به دست بیاورید. در نهایت نوشته‌های شما باید مدلی مشابه تصویر زیر پیدا کنند.

مدل زیرشاخه در فرادرس - ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهینه‌سازی لینک‌ها و یادگیری ترفند های آن برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل، مطالعه مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل

همان‌طور که می‌دانید، میزان استفاده کاربران از موبایل افزایش پیدا کرده است. در واقع گفته می‌شود که بیش از ۶۰ درصد از جستجوهای گوگل از طریق موبایل انجام می‌شود و به همین دلیل، گوگل رتبه وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای استفاده کاربران موبایل را افزایش می‌دهد. تمام وب‌سایت‌ها باید برای استفاده کاربران موبایل بهینه‌سازی شوند و در غیر این صورت، تجربه کاربری نامطلوبی که برای کاربران موبایل در وب‌سایت شما ایجاد می‌شود، بر رتبه آن تأثیر منفی خواهد گذاشت.

برای بهبود تجربه کاربران موبایل در وب‌سایت خود باید آن را «واکنش‌گرا یا ریسپانسیو» (Responsive) کنید. همچنین طراحی اپلیکیشن‌های موبایل کاربردی می‌تواند به بهبود سئو وب‌سایت کمک کند.

استفاده از فرمت مناسب برای صفحات

حتماً زمانی را برای طراحی یک وب‌سایت با ظاهر مناسب اختصاص بدهید. وب‌سایت شما باید تمیز، ساده، دسته‌بندی شده و مرتب باشد. همچنین باید فونت و تایپوگرافی مناسبی داشته باشد. استفاده صحیح از رنگ‌های مختلف در نوشته‌ها، فونت‌های بولد شده و ایتالیک (Bold & Italic)، بولت پوینت و چک‌لیست نیز روشی مناسب برای جلب توجه و رضایت کاربران محسوب می‌شود.

اگر وب‌سایت شما شلوغ باشد و تعداد زیادی تصویر، تبلیغ، رنگ‌های مختلف و بلوک‌های متنی مختلف در آن وجود داشته باشد ممکن است کاربران آن را وب‌سایتی غیرقابل اعتماد تلقی کنند.

معماری سایت و «ناوبری یا نویگیشن» (Navigation) مناسب نیز در این بخش از کار اهمیت پیدا می‌کنند. ساختار وب‌سایت شما باید به هم پیوسته باشد و تمام صفحات آن به خوبی به صفحات مرتبط، متصل باشد.

بهبود معماری یا ساختار سایت - ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل

فرآیند بهینه‌سازی ساختار وب‌سایت را می‌توان با ایجاد «سایت مپ» (XML Sitemap) در وردپرس آغاز کرد. علاوه بر این، بهینه‌سازی فایل robots.txt در وردپرس به بهتر ایندکس شدن وب‌سایت شما کمک می‌کند.

 

همچنین ارائه راه‌های تماس به کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد. یافتن اطلاعات تماس نباید برای کاربران دشوار باشد و همیشه باید آن‌ها را در معرض دید آن‌ها قرار بدهید.

ترغیب کاربران به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که می‌دانید، هر کسب و کار و برندی باید در شبکه‌های اجتماعی فعال باشد. اما موضوعی که بسیاری از افراد از آن مطلع نیستند این است که فعالیت کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری لینک‌های وب‌سایت توسط کاربران به سئو و رتبه‌بندی وب‌سایت آن‌ها در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

از بهترین روش‌ها برای تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری لینک‌های وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی، قرار دادن آیکون‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در کنار تمامی محتوای وب‌سایت است. برای مثال در «مجله فرادرس» می‌توان تمامی مطالب را از طریق آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی یا لینک‌های کوتاه موجود در انتهای مطالب، به سادگی به اشتراک گذاشت. تصویر زیر نمونه‌ای از این آیکون‌ها را نمایش می‌دهد.

آیکون شبکه های اجتماعی مجله فرادرس

همچنین می‌توانید لینک‌های وب‌سایت خود را در پست‌های شبکه‌های اجتماعی قرار بدهید، چراکه زمانی که اطلاعات مورد نیاز کاربران در تایملاین آن‌ها ظاهر می‌شود، تنها با یک کلیک می‌توانند مطالب را با دیگران به اشتراک بگذارند.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

از معیارهای مؤثر در رنکینگ یک صفحه وب در گوگل می‌توان میزان محبوبیت لینک، اعتبار صفحه، انکر تکست لینک‌های خارجی، ترافیک و نرخ کلیک، اعتبار هاست و میزان استفاده از کلمات کلیدی در مطالب را نام برد. از میان تمامی این معیارها، استفاده از کلمات کلیدی نقش بسیار مهم و پررنگی را در رتبه‌بندی وب‌سایت ایفا می‌کند.

برای بهینه‌سازی استفاده از کلمات کلیدی در محتوای وب‌سایت ابتدا باید کلمات کلیدی مرتبط با جستجوهای کاربران را بیابید و متوجه شوید که کدام کلمات و عبارات می‌توانند به شما در دریافت رتبه‌های بهتر در صفحات نتایج جستجوها کمک کنند. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب ابتدا باید مرحله تحقیق کلمات کلیدی را به پایان برسانید.

پس از تحقیق و یافتن کلمات کلیدی مناسب، از آن‌ها در مطالب خود استفاده کنید. کلمه کلیدی مدنظر برای هر مطلب را در سراسر محتوا تکرار کنید، اما مراقب باشید که این کار را بیش از حد انجام ندهید. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در مطالب می‌تواند بر رتبه‌بندی صفحه تأثیر منفی داشته باشد. به گفته وب‌سایت «Yoast» بهتر است تراکم کلمات کلیدی در هر مطلب بین ۰/۵ تا ۳ درصد باشد. همچنین گاهی اوقات استفاده از کلمات کلیدی طولانی می‌تواند به دریافت رتبه بهتر کمک کند.

نوشتن عنوان مطالب

هنگام نوشتن عنوان مطالب برای نمایش در موتورهای جستجو به یاد داشته باشید که تنها ۵۰ تا ۷۰ کاراکتر از عنوان مقاله‌ها در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و ممکن است عنوان‌های طولانی‌تر از این بازه به شکل کوتاه شده و ناقص مانند تصویر زیر دیده می‌شوند. به همین دلیل بهتر است عنوان مقاله‌های خود را به شکل کوتاه و جامع بنویسید.

نمونه عنوان کوتاه شده

توجه به نکات زیر هنگام نوشتن عنوان مطالب نیز به شما در بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو کمک می‌کند:

  • استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای عنوان: بخش ابتدایی عنوان مقاله‌ها مهم‌ترین قسمت عنوان محسوب می‌شود و بهتر است که کلمات کلیدی خود را در ابتدای عنوان به کار ببرید. آمارها نشان می‌دهد که افراد به طور معمول تنها دو کلمه اول از عنوان‌ها را می‌خوانند.
  • تطبیق عنوان با محتوا: عنوان‌ها باید مخاطبان را به صفحاتی با محتوای مرتبط هدایت کنند و انتظار آن‌ها از محتوایی که قرار است ببینند را برآورده کنند.
  • واضح بودن: عنوان‌ها باید در بازه ۵۰ تا ۷۰ کاراکتر به مخاطبان بگویند محتوای صفحه مدنظر به طور کلی درباره چه موضوعی است.
  • تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان با عنوان مطالب: بهتر است هنگام نوشتن عنوان محتوا به جنبه احساسی آن‌ها و قابلیت مشهور یا وایرال شدن آن‌ها نیز توجه کنید.

نوشتن توضیحات متا

«متا دسکریپشن یا توضیحات متا» (Meta Description) بخش بعدی است که باید به آن توجه کنید. توضیحات متا در صفحه نتایج جستجوهای گوگل به شکل زیر نمایش داده می‌شود.

نمونه توضیحات متا مجله فرادرس

اگر به کدهای صفحه وب خود نگاه کنید، بخش توصیحات متا را به شکل مثال زیر مشاهده خواهید کرد.

1 <meta name="description" content="َInformative description here">

گوگل راهنمای نوشتن توضیحات متا را در مطلبی منتشر کرده است که می‌توانید آن را از طریق بخش Developers گوگل مشاهده کنید. از نکته‌های مهم در این مطلب می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • توضیح درباره محتوا: بهتر است کلمات کلیدی مدنظر در ابتدای توضیحات متا به کار گرفته شود. همچنین بهتر است توضیحات متا به پرسش‌های «چرا؟ چه کسی؟ چه چیزی؟ چه زمانی؟ چطور؟» درباره محتوا پاسخ بدهند.
  • منحصربه‌فرد بودن: توضیحات متا در صفحات مختلف باید با هم متفاوت باشند.
  • کوتاه بودن: گوگل محدودیتی ۱۶۰ کاراکتری برای توضیحات متا در نظر گرفته است.

ممکن است توضیحات متا به اندازه عنوان مطلب برای جلب توجه کاربران مهم نباشد، زیرا افراد به طور معمول به اندازه عنوان به آن توجه نمی‌کنند، اما این توضیحات از معیارهای مهم برای رتبه‌بندی در سئو محسوب می‌شوند و نباید آن‌ها را نادیده بگیرید.

بهینه‌سازی URLها و کدها

عنوان مطالب باید احساسات کاربران را درگیر و نظر آن‌ها را جلب کند، اما URL آن‌ها نیازی به توجه به جنبه احساسی ندارد. URL مطالب وب‌سایت‌ها باید کوتاه باشد و شامل کلمات کلیدی مدنظر بشود.

پاک کردن کدهای غیرضروری نیز به بهبود رتبه صفحات وب در موتورهای جستجو کمک می‌کند. اگر وب‌سایت شما کدهای اضافی زیادی داشته باشد، کراول شدن آن‌ها توسط ربات‌های موتورهای جستجو زمان بیشتری طول می‌کشد و این موضوع می‌تواند بر رتبه صفحات شما تأثیر منفی داشته باشد. کدهای وب‌سایت باید تا حد ممکن کوتاه باشد. این موضوع به افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب نیز کمک می‌کند و در نتیجه در بهبود رتبه شما تأثیر مضاعفی خواهد داشت.

مشهور کردن نام وب‌سایت

بالا بردن رتبه سایت در گوگل از طریق لینک‌سازی به شکل دستی و در حجم کم ممکن است ماه‌ها طول بکشد. برای دریافت تعداد زیادی بک‌لینک باکیفیت از وب‌سایت‌های معتبر باید برند و وب‌سایت خود را مشهور کنید. صحبت کاربران و وب‌سایت‌های دیگر درباره برند شما در رتبه وب‌سایتتان تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. برای مشهور شدن سایت و بالا بردن رتبه آن در گوگل از این طریق می‌توانید از ترفند های فهرست زیر استفاده کنید.

  • فعالیت در وب‌سایت‌های پرسش و پاسخ
  • شرکت در مصاحبه‌های مختلف
  • تبدیل شدن به متخصص در حوزه تخصصی فعالیت‌ها
  • بهره گرفتن از اینفلوئنسر مارکتینگ

 

فعالیت در وب‌سایت‌های پرسش و پاسخ

کاربران اینترنت همواره به دنبال کسب اطلاعات مختلف درباره موضوعات مختلف هستند. به همین دلیل افراد زیادی در دنیا از وب‌سایت‌های پرسش و پاسخ مانند «Yahoo! Answers» و «Quora» استفاده می‌کنند یا در «تالارهای گفتگو یا فروم‌ها» (Forums) فعالیت می‌کنند.

با ارائه پاسخ‌های کامل و مطلوب همراه با لینک وب‌سایت خود در این نوع از وب‌سایت‌ها می‌توانید توجه کاربران را به خود جلب کنید. با این کار، به کاربری کمک می‌کنید که پاسخ پرسش خود را بیابد، توجه کاربران زیادی را به لینک وب‌سایت خود جلب می‌کنید و اعتبار بیشتری میان کاربران پیدا می‌کنید.

شرکت در مصاحبه‌ها

یکی از روش‌های آسان برای دریافت لینک‌های خارجی، شرکت در مصاحبه‌هاست. به طور معمول زمانی که شخصی یا سازمانی با شما مصاحبه می‌کند، لینک وب‌سایت شما را در مصاحبه خود قرار می‌دهد. این لینک‌ها به کسب و کار شما نیز مرتبط خواهند بود، چراکه معمولاً صفحه‌های مصاحبه درباره داستان کسب و کار شما و فعالیت‌های شرکتتان نوشته می‌شوند.

اگر کسب و کار و وب‌سایت شما جدید است و برندتان به اندازه‌ای شناخته شده نیست که بتوانید به راحتی با دیگران مصاحبه کنید، می‌توانید به بلاگرها و افراد دیگری که با کسب و کارهای مشابه شما مصاحبه می‌کنند ایمیل ارسال کنید و از آن‌ها درخواست کنید که با شما مصاحبه کنند. همچنین می‌توانید با نظر دادن درباره مصاحبه‌های دیگر این بلاگرها و توجه به مطالب آن‌ها، شانس پذیرفته شدن درخواست مصاحبه خود را بیشتر کنید.

تبدیل شدن به متخصص در حوزه تخصصی فعالیت‌ها

ممکن است تبدیل شدن به متخصص و کارشناس واقعی برای کسب و کارهای تازه‌کار دشوار به نظر برسد، اما این موضوع به مشهور شدن کسب و کار و بهبود رتبه وب‌سایت آن در گوگل کمک بسیار زیادی می‌کند.

با رشد و توسعه برندسازی شخصی می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید. این کار به شما در افزایش تعداد مخاطبان راغب و بهبود نرخ تبدیل نیز کمک می‌کند. برای رسیدن به این مقصود می‌توانید دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و بدون این که اسرار کسب و کار خود را افشا کنید، به کاربران کمک کنید.

همچنین ثبت‌نام در وب‌سایت‌های پرسش و پاسخ و عضو شدن در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند لینکدین می‌تواند شما را به وب‌سایت‌های دیگر در حوزه تخصصی‌تان وصل کند و امکان نویسندگی مهمان در این وب‌سایت‌ها را ایجاد کند. بهتر است در زمان شروع این نوع از مکالمات از تبلیغ کسب و کار خود و لینک دادن به وب‌سایت آن خودداری کنید. اگر پاسخ‌ها و مکالمه‌های شما برای افراد مفید باشد، باز هم برای کمک گرفتن از شما بازمی‌گردند و در این زمان می‌توانید کسب و کار خود را به آن‌ها معرفی کنید.

بهره گرفتن از اینفلوئنسر مارکتینگ

شاید شنیده باشید که دوران «اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار» (Influencer Marketing) به سر رسیده و این روش دیگر مفید نیست، اما این تصور اشتباه است. اگر اینفلوئنسری با زمینه کاری مناسب و مرتبط با کسب و کار شما لینک پست‌هایتان را به اشتراک بگذارد، به سرعت با افزایش ترافیک و تعداد دنبال‌کنندگان مواجه خواهید شد.

می‌توانید به طور مستقیم از اینفلوئنسرها درخواست کنید که محصولات، خدمات یا محتوای شما را معرفی و تبلیغ کنند. اما این بهترین روش برای جلب توجه اینفلوئنسرها نیست. شما می‌توانید با بهره گرفتن از خلاقیت خود و تولید محتوای مرتبط با اینفلوئنسر مدنظرتان، نظر او را جلب کنید تا محتوای مدنظرتان را به اشتراک بگذارد.

 

کامل کردن مشخصات کسب و کار در گوگل بیزینس

سئو محلی (Local SEO) برای کسب و کارهایی که به فروش محصولات و خدمات در یک منطقه خاص می‌پردازند اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر این بخش از سئو را نادیده گرفته باشید، ممکن است رتبه مطلوبی در گوگل کسب نکنید.

برای شروع، اطلاعات خود را در «گوگل مای بیزینس» (Google My Business | GMB) کامل کنید. بهره گرفتن از گوگل بیزینس باعث می‌شود که بتوانید از رقبا پیشی بگیرید و کسب و کار خود را در بخش بزرگی از صفحه نتایج جستجو نمایش بدهید. این بخش به شکل تصویر زیر در صفحه نتایج جستجوهای گوگل نشان داده می‌شود.

گوگل مای بیزینس فرادرس

اگر به مبحث بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا سئو علاقه‌مندید، مطالعه مطالب زیر را نیز به شما توصیه می‌کنیم:

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که می‌دانید، بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «آموزش سئو خارجی» ـ مرتبط است.

معرفی کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب و کار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب و کار شما تشویق می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، مؤثر است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

پرسش‌های متداول پیرامون ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل

در این بخش، به پرسش‌های متداول درباره رتبه‌بندی یا رنکینگ صفحات وب و ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل پاسخ می‌دهیم.

معیارهای گوگل برای افزایش رتبه سایت چیست؟

گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها بیش از ۲۰۰ معیار را در نظر می‌گیرد. از مهم‌ترین این معیارها می‌توان محتوای باکیفیت، بک‌لینک، هدف کاربران از جستجو، سرعت بارگذاری صفحه، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل، بهینه‌سازی کلمات کلیدی، ساختار وب‌سایت، امنیت وب‌سایت و تجربه کاربری را نام برد.

ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل چیست؟

تولید محتوای باکیفیت، بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب، لینک‌سازی و گرفتن بک‌لینک‌های باکیفیت، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل، استفاده صحیح از کلمات کلیدی، بهبود تجربه کاربری و ارزیابی مداوم رتبه صفحات با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس از مهم‌ترین ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل است.

آیا می‌توان رتبه سایت را به سرعت افزایش داد؟

به گفته وب‌سایت معتبر «Ahrefs» حدود ۹۵ درصد از صفحه‌های جدید تا یک سال پس از انتشار به صفحه اول نتایج گوگل نمی‌رسند اما با بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها بر اساس اصول سئو می‌توان طی ۲ تا ۶ ماه آن‌ها را به فهرست ۱۰ نتیجه اول در گوگل رساند. استفاده از روش‌های سئو کلاه‌سیاه و تقلب برای بهبود سریع رتبه نیز به کاربران توصیه نمی‌شود، چراکه می‌تواند باعث جریمه شدن وب‌سایت از طرف گوگل شود.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Neil PatelQuick SproutMonster InsightsSEJahrefs
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *