۷ روش برای تبلیغات پر بازده در تلگرام — حداکثر بازدهی با هزینه کمتر

۱۲۷۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
۷ روش برای تبلیغات پر بازده در تلگرام — حداکثر بازدهی با هزینه کمتر

تلگرام هر روز کابران بیشتری را به خود جذب می‌کند. این اپلیکیشن در حال رشد، سریع، کاربرپسند، ایمن و در دسترس است و شامل ویژگی‌هایی از جمله کانال، ربات، نظرسنجی، استیکرهای رنگی و ارسال پیام زمان‌بندی‌شده است. دیگر ویژگی مهم تلگرام این است که فضای نامحدود برای نگهداری انواع فایل‌ به کاربران ارائه می‌دهد. این برنامه نه تنها در برقراری ارتباط افراد بلکه در تبلیغات نیز تغییرات قابل توجهی را ایجاد کرده است. در این مطلب ۷ روش برای تبلیغات پر بازده در تلگرام را به همراه مثال مطرح می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

چرا تلگرام محبوب است؟

تلگرام در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و تا زمان نوشتن این مطلب در حدود ۱ میلیارد دانلود داشته است. ویژگی‌های تلگرام مانند منبع باز بودن، امنیت و کاربرپسند بودن در محبوبیت این پیام‌رسان نقش کلیدی دارند. یکی از ویژگی‌‌هایی که این پیام‌رسان را از بقیه متمایز می‌کند، چت خصوصی آن است. چت خصوصی با پروتکل‌های ویژه رمزگذاری شده است و حریم خصوصی کاربران را به صورت کامل رعایت می‌کند.

ویژگی دیگری که این‌قدر تلگرام را محبوب کرده است، منبع‌باز بودن آن است. برای مثال در تلگرام هر فرد می‌تواند استیکر مربوط به خود را ایجاد کند. بیشتر برندها از این ویژگی برای ویروسی کردن استیکرهای خود استفاده می‌کنند. برای معرفی محصولات و خدمات خود می‌توانید کانال تلگرامی ایجاد کنید و در آن علاوه بر معرفی کالاها، به فعالیت‌های برندینگ بپردازید.

در ضمن کاربران می‌توانند به صورت رایگان و متناسب با هدف خود، ربات ایجاد کنند. ربات‌ها، حساب‌های کاربری خاصی در تلگرام هستند که فرآیندها را خودکار می‌کنند و با کاربر تعامل دارند. برای مثال چت بات‌های تلگرامی در حوزه‌های ترجمه، پیش‌بینی آب و هوا، اشتراک‌گذاری کتاب و فیلم، بازی و خدمات اجتماعی کاربرد دارند.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

مزایای تبلیغات پر بازده در تلگرام

کانال‌های تلگرامی، ابزارهای مناسبی برای تبلیغات به حساب می‌آیند. تبلیغ شما به افرادی نمایش داده می‌شود که به صورت بالقوه به حوزه شما علاقه‌مند هستند و با آن تعامل دارند. افراد بیشتر، تبلیغات پولی تلگرام را انتخاب می‌کنند. دلیل این موضوع در ادامه فهرست شده است.

  • ۱۰۰ درصد کاربران تبلیغ را دریافت می‌کنند.
  • نرخ تعامل آن بالا است.
  • کاربران موبایل بیشتر به سمت پیام‌رسان‌ها متمایل هستند.
  • نوتیفیکیشن آن به صورت فوری ارسال می‌شود.
  • نرخ دسترسی آن در حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد است.
  • قیمت آن برای تبلیغات مقرون‌ به‌صرفه است.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

حتی اگر کانال تلگرامی ندارید، می‌توانید کسب و کار خود را در کانال تلگرام سایرین تبلیغ کنید. روش‌های مرسوم برای محاسبات قیمتی در تلگرام شامل موارد زیر است.

  • تبلیغات بازدیدی: در تبلیغات بازدیدی هزینه تبلیغات براساس تعداد بازدیدهای پست تبلیغی شما است.
  • تبلیغات ساعتی: در تبلیغات ساعتی، بازه زمانی را انتخاب می‌کنید و از صاحب کانال می‌خواهید که در این بازه، تبلیغات شما را نمایش دهد. بازه‌های زمانی معمولا ۶، ۱۲ یا ۲۴ ساعته است.
  • تبلیغات دائمی: در این نوع تبلیغات، پست تبلیغی شما از کانال پاک نمی‌شود. البته این روش را توصیه نمی‌کنیم چراکه علاوه بر هزینه بیشتر، افراد تنها به پست‌های اخیر کانال توجه می‌کنند. بنابراین، پست‌های قدیمی‌تر دیده نمی‌شوند.

تبلیغات رایگان کانال تلگرام

اگر کانال تلگرامی دارید و می‌خواهید با استفاده از روش‌های رایگان تعداد اعضای آن را افزایش دهید و به مخاطبان هدف دست پیدا کنید، روش‌های زیر را توصیه می‌کنیم.

۱. وارد کردن کانال تلگرام در فهرست

می‌توانید کانال تلگرامی خود را در کاتالوگ کانال تلگرامی ثبت کنید. این کاتالوگ‌ها در وب‌سایت‌هایی مانند Tgstst.com (+) و Telegramcatalog.com و telegramchannels.me ارائه می‌شوند. افراد با مراجعه به این وب‌سایت‌ها در مورد موضوع موردنظر خود به جستجوی کانال تلگرامی می‌پردازند و ممکن است شما را پیدا کنند. این وب‌سایت‌ها معمولا کانال‌ها، گروه‌ها و ربات‌ها را براساس موضوع، دسته‌بندی می‌کنند.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

۲. تبلیغ متقابل

روش دیگر برای تبلیغات رایگان و پربازده در تلگرام این است که کسب و کاری با مخاطبان هدف مشابه خود را بیابید. البته توجه داشته باشید این کسب و کار نباید رقیب شما باشد. پیشنهاد تبلیغ متقابل را مطرح کنید. با این کار هر دو کسب و کار به مخاطبان یکدیگر دسترسی خواهند داشت.

۳. راه‌اندازی مسابقه یا هدیه دادن

این روش خیلی هم رایگان به حساب نمی‌آید، اما با پیشنهاد تخفیف خوب یا جایزه، افراد زیادی لینک کانال تلگرام شما را به اشتراک خواهند گذاشت.

۴. انتشار محتوای ویروسی

انجام این کار بسیار دشوار اما نتایج آن حیرت‌آور است. اگر محتوای ویروسی و یکتا ایجاد کنید، پست‌های شما بدون هیچ هزینه‌ای به کانال‌ها و گروه‌ها مختلف ارسال می‌شود.

تبلیغات پولی در تلگرام

در ادامه، روش‌های تبلیغات پولی در تلگرام را مطرح می‌کنیم.

۵. تبلیغ در کانال های تلگرامی

بسته به حوزه فعالیت خود باید کانال‌های مرتبط را برای تبلیغات در تلگرام بیابید. برای به‌دست آوردن حداکثر ترافیک از تبلیغات تلگرام باید موارد زیر را در عنوان، بدنه متن و فراخوانی به اقدام رعایت کنید. برای مثال در تصویر زیر شرکت گردشگری الی گشت در کانال آهنگیفای با ۴/۶ میلیون عضو، تبلیغ کرده است.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

عنوان تبلیغات پر بازده در تلگرام

عنوان باید به گونه‌ای باشد تا توجه کاربر را جذب کند. از موارد زیر می‌توان در عنوان استفاده کرد.

البته می توانید بخشی از عنوان را با حروف برجسته بنویسید یا از ایموجی بهره بگیرید. اما همواره دقت داشته باشید از عنوان‌های تبلیغاتی تهاجمی استفاده نکنید.

متن تبلیغ در تبلیغات پر بازده تلگرام

در بدنه متن باید مزایای استفاده از محصول یا عضو شدن در کنال تلگرام خود را به افراد توضیح دهید. برای این‌که متن جذابی بنویسید، ابتدا از خود بپرسید چرا افراد باید از وب‌سایت، اپلیکیشن یا کانال تلگرام من بازدید کنند. سپس مزایای محصولات و خدمات خود را بنویسید و بدنه متن تبلیغاتی را شکل دهید.

فراخوانی به اقدام در تبلیغات پر بازده در تلگرام

در نهایت باید فرد را به انجام اقدام مورد نظر هدایت کنید. این کار از طریق «فراخوانی به اقدام» (Call To Action |CTA) انجام می‌گیرد. در این قسمت باید لینکی از وب‌سایت را قرار دهید. برای قرار دادن لینک از ابزارهای کوتاه کننده لینک استفاده کنید و صفحه فرودی در وب‌سایت برای آن طراحی کنید. همچنین می‌توانید با افزودن تصویر یا GIF به تبلیغ خود، مفهوم را به صورت بصری نیز توصیف کنید. برای مثال در تصویر زیر تبلیغ فروش اقساطی برند خودرو منتشر شده است. در انتهای این تبلیغ، مخاطبان با استفاده از لینک کوتاه شده‌ای به وب‌سایت خرید هدایت می‌شوند.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

۶. تبلیغات با استفاده از واسطه‌های تبلیغاتی

در تبلیغات واسطه‌ای تلگرام، شما برای تبلیغات از آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریابی استفاده می‌کنید. معمولا روال کار به این شکل است که در وب‌سایت شرکت تبلیغاتی حساب کاربری باز و حوزه کسب و کار خود را مشخص می‌کنید، سپس کانال‌ها و ربات‌های مرتبط با کسب و کار شما نمایش داده می‌شوند. با درنظر گرفتن تعداد عضو، قیمت و نرخ تعامل کانال، تعدادی کانال و گروه را انتخاب کنید و سپس باید کانال خود را برای تبلیغ معرفی و نوع پرداخت را مشخص کنید. شرکت‌های تبلیغاتی عملکرد کمپین را طی گزارشی به شما اطلاع می‌دهند. این موضوع از دو جهت اهمیت دارد. اول این‌که هزینه تبلیغات مشخص می‌شود و دوم این‌که تبلیغ‌دهنده از عملکرد و بازدهی کمپین خود اطلاع پیدا می‌کند.

۷. تبلیغات رسمی تلگرام

در پایان اکتبر ۲۰۲۱ موسس تلگرام، راه‌اندازی پلتفرم رسمی تبلیغات تلگرام را اعلام کرد. تبلیغات رسمی در تلگرام شامل پست‌های کوتاه با ۱۶۰ کاراکتر بدون لینک و تصویر است. این تبلیغات، فرد را به کانال تلگرامی تبلیغ‌دهنده هدایت می‌‌کنند. تبلیغات در کانال‌هایی با بیش از ۱۰۰۰ عضو نمایش داده می‌شود. پس از اینکه کاربر تمام پست‌های کانال را مشاهده کرد، در انتها ممکن است تبلیغی به او نمایش داده شود. این تبلیغات با کلمه «Sponsored» در گوشه آن‌ها مشخص شده‌اند. GIF زیر نمونه‌ای از این تبلیغات و نحوه هدایت کاربر به کانال تبلیغ‌دهنده را نشان می‌دهد.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

تبلیغات در فهرست چت، از جمله چت‌های شخصی و گروه‌ها نمایش داده نمی‌شود. همچنین، از داده‌های شخصی افراد برای تبلیغات شخصی‌سازی شده استفاده نمی‌شود و تبلیغات به صورت موضوعی هدف‌گذاری می‌شوند. این تبلیغات به گفته موسس تلگرام مزاحم کاربران نیست. در حال حاضر افراد در کانال‌های تلگرامی تبلیغ می‌کنند که این تبلیغات مانند سایر پیام‌های کانال نمایش داده می‌شود. پیام‌های تبلیغات رسمی تلگرام برای کاربران به مراقب راحت‌تر خواهد بود. درآمد این تبلیغات به اپلیکیشن تلگرام اجازه می‌دهد تا به ارائه خدمات رایگان و نامحدود خود ادامه دهد.

با توجه به اهمیت یادگیری ساخت ربات در تلگرام، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش ساخت ربات تلگرام با متلب MATLAB کرده است که لینک آن در ادامه آمده است.

تبلیغ در پلتفرم رسمی تبلیغات تلگرام

همان‌طور که گفتیم این تبلیغات در کانال‌هایی با بیش از ۱۰۰۰ عضو انجام می‌گیرد. در ادامه نحوه ساخت و مدیریت تبلیغ، تخصیص بودجه و رصد عملکرد در پلتفرم رسمی تبلیغات تلگرام را توضیح می‌دهیم.

ورود به حساب کاربری

برای شروع تبلیغات در پلتفرم رسمی تبلیغات تلگرام، نیاز به حساب کاربری دارید. اگر در حال حاضر حساب کاربری دارید، وارد شوید و اگر حساب کاربری ندارید، با استفاده از شماره موبایل خود به راحتی می‌توانید در «Telegram Ad Platform» حساب کاربری ایجاد کنید. دقت داشته باشید این حساب کاربری با حساب کاربری پیام‌رسان تلگرام متفاوت است و صرفا به پلتفرم تبلیغاتی تلگرام اختصاص دارد.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

انتخاب نوع حساب کاربری

پس از ورود به حساب کاربری خود، می‌توانید با استفاده از حساب شخصی تبلیغ را ایجاد کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا در پلتفرم تبلیغاتی تلگرام «سازمان» (Organization) بسازید. سازمان‌ها حول گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی ساخته می‌شوند. با پیوند دادن به گروه یا کانال به عنوان سازمان، به همه مدیران چت امکان مدیریت تبلیغات ایجاد شده توسط سازمان را می‌دهید. دقت داشته باشید تنها «مالک» (Owner) گروه یا کانال اجازه ایجاد سازمان را دارد.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

پس از ورود روی گزینه «Create Ad» کلیک کنید تا به بخش طراحی و تخصیص بودجه تبلیغات هدایت شوید.

ایجاد تبلیغ

برای شروع روی گزینه «Creating A New Ad» کلیک کنید. همان‌طور که در GIF زیر مشاهده می‌کنید باید بخش‌هایی شامل عنوان، متن و URL را پر کنید. همه لینک‌هایی که در این قسمت وارد می‌کنید باید متعلق به کانال یا ربات تلگرامی باشد. لینکی که در این قسمت وارد می‌کنید، پایین تبلیغ شما قرار خواهد گرفت.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

بودجه تبلیغاتی

زمانی که متن تبلیغ آماده شد، باید برای آن CPM تعریف کنید. CPM هزینه به ازای هر هزار نمایش است و حداقل میزان آن باید ۲ یورو باشد. بودجه تبلیغاتی،‌ مبلغی است که می‌خواهید برای یک تبلیغ خاص هزینه کنید. تبلیغ تا زمانی نمایش داده می‌شود که بودجه به پایان برسد. هر زمان که تبلیغ را متوقف و حذف کنید، باقی‌مانده بودجه تبلیغاتی به حساب شما باز می‌گردد.

زبان، موضوعات و کانال‌های هدف

برای این‌که تبلیغ شما با کانال هماهنگی بیشتری داشته باشد، زبان و موضوع‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال تبلیغ شما با کانال‌های انگلیسی و اسپانیایی‌زبان در موضوعات فیلم و موسیقی هماهنگ است. این موارد را باید در تبلیغ خود مشخص کنید. می‌توانید زبان‌ها و موضوع‌های متعددی را در این بخش انتخاب کنید یا این بخش را خالی رها کنید.

اگر کانال خاصی وجود دارد که می‌خواهید تبلیغ شما به طور مشخص در آن نمایش داده شود، باید لینک آن کانال را در بخش «Excluded» قرار دهید. برای مثال لینک کانال موسس تلگرام «t.me/durov» را در بخش «Excluded» قرار می‌دهید. در این صورت تبلیغ شما در آن کانال نمایش داده می‌شود. در این بخش باید تیک «Ad Platform Terms of Service» را بزنید و تایید کنید که شرایط و قوانین پلتفرم تبلیغاتی را قبول دارید. سپس روی دکمه «Create Ad» کلیک کنید.

کپی کردن تبلیغات

همان‌طور که در GIF زیر مشاهده می‌کنید، با باز کردن هر تبلیغ می‌توانید از گزینه «Create Similar Ad» استفاده کنید. با این کار تبلیغ جدید شما، مشابه تبلیغ قبلی و با همان پارامترها ایجاد می‌شود. اگر می‌خواهید چندین تبلیغ با اندکی تفاوت ایجاد کنید، این ویژگی برای شما کابرد خواهد داشت. برای مثال می‌خواهید تنها عنوان تبلیغی را اندکی تغییر دهید یا تنها پارامترهای هدف‌گذاری را متفاوت انتخاب کنید. در این موارد می‌توانید از این ویژگی بهره بگیرید.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

مدیریت تبلیغ

در ادامه عناصر موجود برای مدیریت تبلیغ در پلتفرم رسمی تبلیغات تلگرام را بررسی می‌کنیم.

وضعیت تبلیغات پر بازده در تلگرام

پس از ثبت تبلیغ، آن را در صفحه اصلی حساب خود مشاهده می‌کنید. تبلیغ شما یکی از وضعیت‌های زیر را خواهد داشت.

  • متوقف: این وضعیت پیش‌فرض برای تمام تبلیغات جدید بدون بودجه است. همچنین زمانی که بودجه تبلیغی به پایان برسد، وضعیت متوقف برای آن نمایش داده می‌شود.
  • در حال بررسی: در این وضعیت تیم تلگرام در حال بررسی محتوای تبلیغ قبل از نمایش آن است.
  • رد شده: در این حالت تبلیغ شما رد شده است و باید قبل از انتشار، آن را تغییر دهید. با باز کردن تبلیغ توضیحات بیشتری در مورد چرایی رد کردن تبلیغ مشاهده می‌کنید، همچنین می‌توانید از راهنمای پلتفرم تبلیغاتی تلگرام استفاده کنید.
  • فعال: در این وضعیت تبلیغ شما فعال است و پیام تبلیغاتی شما با تنظیمات انجام شده در کانال‌ها نمایش داده می‌شود.
  • در انتظار: در این حالت شما تبلیغ را به صورت موقت متوقف کرده‌اید، اما تبلیغ آماده است تا هر زمان که بخواهید دوباره آن را فعال کنید.

اطلاعات تبلیغات پر بازده در تلگرام

برای تغییر دادن تبلیغات، به صفحه اصلی بروید و روی تبلیغ مورد نظر کلیک کنید. موارد زیر در این صفحه قابل اجرا است.

  • تغییر دادن محتوای تبلیغ
  • تغییر دادن CPM
  • افزایش بودجه
  • مشاهده آمار و عملکرد

در هر زمان می‌توانید عنوان، متن و URL تبلیغ خود را تغییر دهید اما نمی‌توانید این تغییرات را هر زمان که بخواهید در مورد پارامترهای هدف‌گیری اعمال کنید. برای مشاهده پیش‌نمایش تبلیغ خود در کانال، روی گزینه «Preview Ad» کلیک کنید. GIF زیر این ویژگی را نشان می‌دهد.

تلگرام

برای تغییر پارامترهای هدف، روی گزینه «Create Similar Ad» در کنار عنوان کلیک کنید. با این کار قالب جدیدی با همان محتوا برای شما با ز می‌شود و می‌توانید به سرعت پارامترهای هدف را مشخص کنید.

بودجه تبلیغات پر بازده در تلگرام

برای افزایش بودجه، روی بخش «Current Budget» کلیک کنید و می‌توانید میزان CPM را بالاتر یا پایین‌تر قرار دهید. همچنین برای پاک کردن تبلیغ روی «Delete Ad» کلیک کنید. دقت داشته باشید پس از ثبت تبلیغ امکان کاهش بودجه وجود ندارد. در این حالت بهتر است از امکان «Create Similar Ad» استفاده کنید و تبلیغی دیگر با بودجه کمتر ایجاد کنید. روش دیگر برای افزایش بودجه استفاده از صفحه «بودجه» است. این صفحه تاریخچه تراکنش‌ها و افزایش بودجه را نیز به شما نشان می‌دهد.

عمکلرد و آمار تبلیغات پر بازده در تلگرام

صفحه «Statistics» نمای کلی از تبلیغ شما را ارائه می‌دهد. از جمله اطلاعات ارائه شده در بخش آمار می‌توان به زمان ایجاد تبلیغ، CPM، بودجه و بازدید کلی اشاره کرد. در زیر این بخش می‌توانید نمودار تعداد دفعات بازدید تبلیغ خود را مشاهده کنید. همچنین تعداد دفعاتی که کاربر پس از مشاهده تبلیغ، عضو کانال شما شده است یا از ربات استفاده کرده است در بازه زمانی چند روز یا چند دقیقه قابل نمایش است.

حساب کاربری و سازمان

روی نام خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید تا منو باز شود. با استفاده از این قسمت می‌توانید اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش کنید، سازمان جدید بسازید، حساب کاربری را تغییر دهید یا از حساب کاربری خود خارج شوید. با استفاده از بخش «Edit Account Info» می‌توانید اطلاعات شخصی خود مانند ایمیل را تغییر دهید. همچنین برای مشاهده تاریخچه کامل تراکش‌های حساب کاربری خود می‌توانید از بخش «Budget» استفاده کنید.

تبلیغات پر بازده در تلگرام

پلتفرم تبلیغاتی تلگرام به شما امکان می‌دهد تا با یک حساب کاربری شخصی، به طور همزمان وارد چندین سازمان مختلف شوید. برای تغییر حساب کاربری، کافی است نام خود را از گوشه بالا سمت راست منو انتخاب کنید و با استفاده از بخش «Switch To» حساب کاربری خود را تغییر دهید.

حساب کاربری تلگرام

قیمت تبلیغات در تلگرام

قیمت تبلیغات پر بازده در تلگرام بین ۱۰ الی ۱۰۰۰ دلار متغیر است و به عوامل زیر بستگی دارد.

  • منطقه جغرافیایی: بسته به شهری که در آن تبلیغ می‌کنید هزینه‌ها متفاوت است.
  • بازه زمانی:‌ برای مثال بازه زمانی ۶ ساعت از بازه زمانی ۲۴ ساعت ارزان‌تر خواهد بود.
  • تعداد عضو کانال تلگرام: هرچه تعداد عضو کانال تلگرامی بیشتر باشد، تبلیغات در آن گران‌تر خواهد بود.
  • نرخ تعامل: اگر نرخ تعامل کانال تلگرامی پایین باشد، بالا بودن تعداد اعضای آن معنی ندارد. برای مثال فرض کنید مبلغ زیادی را برای تبلیغ در کانال تلگرامی با ۱ میلیون عضو هزینه کنید اما پست شما تنها ۵۰۰ بازدید داشته باشد.

بنابراین برای داشتن تبلیغات پر بازده در تلگرام باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • برای این‌که نتایج تبلیغاتان محسوس باشد، کانال تلگرامی که در آن تبلیغ می‌کنید باید بیش از ۱۰ هزار عضو داشته باشد.
  • نرخ تعامل آن باید بالای ۱۰ درصد باشد.
  • پست تبلیغاتی دائمی خیلی کاربردی و مفید نیست.
  • موضوع کانال تلگرامی باید با کسب و کار شما مرتبط باشد. برای مثال تبلیغ نوشابه پپسی در کانالی در مورد بیت کوین کاملا بی‌معنی است.

هزینه تبلیغات در پلتفرم رسمی تلگرام

در پلتفرم رسمی تبلیغات تلگرام، هزینه از روش CPM یعنی هزینه به‌ازای هر ۱۰۰۰ نمایش، محاسبه می‌شود. حداقل هزینه تبلیغات به‌ازای ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغ در این پلتفرم، ۲ یورو است. اما باید توجه داشته باشید حداقل مبلغ برای شارژ اولیه تبلیغات ۲ میلیون یورو است. ۱ میلیون یوروی این مبلغ، سپرده است که بازپرداخت نمی‌شود مگر این‌که هزینه تبلیغات شما در عرض ۱۲ ماه به مبلغ ۱۰ میلیون یورو برسد.

با توجه به این‌که این مبالغ بسیار زیاد هستند، آژانس‌های بزرگ تبلیغاتی را به این سیستم جذب می‌کنند. این آژانس‌ها پس از سپردن مبلغ در این سیستم، می‌توانند تبلیغات رسمی در تلگرام را به مشتریان خود در بخش‌های کوچک‌تر بفروشند. کاربران و صاحبان کانال‌های روسی از این نوآوری ناراضی و حتی خشمگین هستند. به نظر آن‌ها این تبلیغات مزاحم و نامناسب به نظر می‌رسد.

تلگرام

آموزش حذف تبلیغات در تلگرام

پلتفرم رسمی تبلیغات تلگرام در نوامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده و بسیار جدید است. برای سنجش عملکرد این پلتفرم، گروه‌های کوچکی متشکل از کاربران تشکیل شد. این افراد که تبلیغات را مشاهده کردند و با آن‌ها تعامل داشتند، بسیار منتقد و ناراضی بوده‌اند. علت نارضایتی کاربران، عادت نداشتن به تبلیغات بود. موضوع دیگری که کاربران را آزار می‌داد، مشاهده تبلیغات تکراری بود. کاربران اجازه می‌دهند تا پیام‌ها در کانال‌ها انباشته شوند و پس از باز کردن کانال به انتهای آن می‌روند تا پیام‌های جدیدتر را مشاهده کنند و درنهایت با تبلیغ مواجه می‌شوند. سپس به کانال بعدی می‌روند و همین رفتار را تکرار می‌کنند. بنابراین، در مدت زمان کمی با تبلیغات بسیاری مواجه می‌شوند که برخی از آن‌ها مشابه هم است.

ممکن است تصور کنید این تبلیغات برای کاربرانی بهتر است که کانال‌های کمتری را دنبال و روزانه آن‌ها را بررسی می‌کنند. اما این کاربران بیشتر با تبلیغات مواجه می‌شوند. چراکه هربار برای خواندن پیام جدیدی به کانال موردنظر می‌روند، باید تبلیغات را نیز مشاهده کنند.

تا کنون نیمی از تبلیغ‌کنندگان در این پلتفرم تبلیغاتی، شرکت‌های مرتبط با کریپتو بوده‌اند. این شرکت‌ها که بسیاری از آن‌ها کلاه‌بردار هستند، درآمد بسیار زیادی دارند و می‌توانند در سطح گسترده تبلیغ کنند.از طرفی بسیاری از تبلیغات به محتوای کانال مرتبط نیستند. البته ممکن است زمانی که کانال‌های بیشتری در این سیستم وارد شوند، این مشکل برطرف شود.

تلگرام برای ادامه فعالیت نیاز به پول دارد. این پول از طریق فروش تبلیغات به دست می‌آید. روش دیگر برای کسب درآمد تلگرام این است که به کاربران اشتراک بفروشد. کاربرانی که برای خرید اشتراک پول پرداخت می‌کنند، در این پیام‌رسان تبلیغی مشاهده نمی‌کنند. قرار است قیمت خرید این اشتراک پایین و منطقی درنظر گرفته شود. در حال حاضر می‌توانید تبلیغات را در نسخه وب تلگرام مسدود کنید. البته شرکت‌هایی در حال کار بر روی ساخت مسدودکننده تبلیغات تلگرام روی اندروید نیز هستند.

معرفی فیلم آموزش ساخت ربات تلگرام با متلب MATLAB

ساخت ربات تلگرام

با استفاده از نرم‌افزار متلب، کاربر به جای تمرکز بر پیچیدگی‌های زبان‌های برنامه‌نویسی، تنها بر توسعه الگوریتم و قابلیت‌های ربات خود تمرکز می‌کند. اگر هیچ زبان برنامه‌نویسی بلد نیستید و قصد دارید ربات تلگرام طراحی کنید، استفاده از متلب سریع‌ترین روش برای شما است. ویژگی‌های تلگرام مانند منبع باز بودن و امنیت آن باعث شده تا یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در دنیا باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلگرام این است که رابط کاربری بسیار ساده برای ساخت و مدیریت ربات‌ها در اختیار کاربران می‌گذارد.

کاربران می‌توانند برای اهداف سرگرمی یا تجاری و باتوجه به سطح مهارت‌ها و خلاقیت خود، ربات‌هایی با سطوح مختلف هوشمندی در تلگرام ایجاد کنند. ربات‌های تلگرامی در واقع حساب‌های کاربری هوشمندی هستند که درخواست ارسال شده را پردازش می‌کنند و پاسخ می‌دهند. همان‌طور که گفتیم طراحی ربات با متلب نیازی به دانستن زبان‌های برنامه‌نویسی ندارد. به همین جهت «فرادرس» دوره آموزش ساخت ربات تلگرام با متلب را در ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه و ۳ درس تدوین کرده است. در ادامه به بررسی سرفصل‌های این دوره می‌پردازیم.

در درس اول تعرفی از ربات تلگرام و قابلیت‌های آن ارائه می‌شود. درس دوم آموزش گام به گام ایجاد ربات در تلگرام است. مباحثی همچون ثبت ربات در سرور تلگرام، مفهوم توکن و استاندارد برقراری ارتباط با ربات‌های تلگرام در این درس توضیح داده می‌شود. درس سوم نیز برنامه‌نویسی ربات توسط متلب را بیان می‌کند. از جمله مباحث این درس می‌توان به پیش‌نیازهای برنامه‌نویسی متلب، نحوه بازخوانی داده‌های ارسالی به ربات، ایجاد ربات ساده بازتاب‌دهنده کلام و نکات مهم در استفاده از متلب اشاره کرد.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تبلیغات هدفمند اینترنتی از جمله روش های بهبود رنکینگ وب‌سایت در گوگل است. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر کاپریلا را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. با توجه به تصویر، ویژگی‌های بنرهای کاپریلا کاملا مشخص است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به حجم کم و ارتباط موضوعی آن با مطلب اشاره کرد.

بنرهای کاپریلا

کسب‌وکارها، در بخش دیگری از کاپریلا می‌توانند محصولات و خدمات خود را به افراد معرفی کنند. این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شود، بنابراین نرخ تبدیل آن بالا است.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

 رپورتاژ آگهی مانند روش‌هایی که تا کنون ذکر کردیم، روشی برای بهبود رتبه وب‌سایت است. تدوین متن رپورتاژ آگهی به دانش کافی و صرف زمان لازم نیاز دارد. به همین منظور می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم دارای تخصص در این حوزه، بهره برد. در نشریلا می‌توانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید.

سوالات متداول پیرامون تبلیغات پر بازده در تلگرام

در ادامه به سوالات متداول پیرامون تبلیغات پر بازده تلگرام می‌پردازیم.

تبلیغات رایگان در تلگرام چگونه است ؟

برای تبلیغات رایگان در تلگرام می‌توانید کانال، گروه یا ربات خود را وب‌سایت‌هایی مانند telegramchannels.me ثبت کنید. در این وب‌سایت‌ها افراد به صورت موضوعی به دنبال کانال‌های مورد علاقه خود هستند و شما را پیدا می‌کنند. همچنین با انتشار محتوای جذاب می توانید خود را تبلیغ کنید. به این صورت که افراد زیادی آن را به اشتراک می‌گذارند و به نوعی کانال شما را تبلیغ می‌کنند. روش دیگر تبلیغ متقابل با کسب و کاری است که مخاطبان آن مشابه شما است اما فعالیت آن در حوزه تخصصی شما نیست و رقیب محسوب نمی‌شود.

نحوه تدوین متن تبلیغ در تلگرام چگونه است؟

تبلیغ در تلگرام از ۴ جزء عنوان، بدنه متن، تصویر یا ویدیو و فراخوانی به اقدام تشکیل شده است. اگر از تبلیغات رسمی تلگرام استفاده می‌کنید، امکان افزودن تصویر و ویدیو به تبلیغ وجود ندارد و تنها می‌توانید لینک کانال یا ربات تلگرام خود را به عنوان فراخوانی به اقدام قرار دهید. عنوان باید جمله‌ای جذاب یا سوالی و بدنه متن باید حاوی مزایا محصولات و خدمات شما باشد.

هزینه تبلیغات رسمی تلگرام چه‌قدر است ؟

هزینه تبلیغات رسمی تلگرام براساس CPM‌ یعنی پرداخت به‌ازای هر هزار نمایش است و حداقل میزان CPM برای تبلیغات مبلغ ۲ یورو است.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
EARTHWEBAppsGeyserADGUARDTelegram
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *