بهلینک — سرویسی برای درج چند لینک در بیو اینستاگرام + فیلم آموزشی رایگان

۲۱۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
بهلینک  — سرویسی برای درج چند لینک در بیو اینستاگرام + فیلم آموزشی رایگان

امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند کلاب‌هاوس و اینستاگرام، کسب‌وکارها تمایل بیشتری برای توسعه زمینه کاری خود از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی دارند و به همین دلیل سعی در بکارگیری کارشناسان تولید محتوا و معرفی محصولات و خدمات خود دارند. از جمله شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد برای دیجیتال مارکتینگ، اینستاگرام است و افراد یا کسب‌وکارها می‌توانند با درج لینک در بیو اینستاگرام خود، محتوای تولیدی خود را به اشتراک بگذارند. با درج بهلینک در بیو اینستاگرام می‌توان از چندین لینک برای معرفی محصولات و خدمات به بازدیدکنندگان و کسب درآمد از اینستاگرام استفاده کرد.

فیلم آموزشی بهلینک چیست؟

دانلود ویدیو

اهمیت استفاده از لینک بهینه در بیو اینستاگرام

اگر سعی کرده باشید بیو اینستاگرام خود را به شکلی مناسب بنویسید حتما به این نکته پی برده‌اید که تنها در ۱۵۰ کاراکتر باید فعالیت و خدمات خود برای بازدیدکنندگان خود شرح دهید. علاوه بر این، این امکان وجود دارد که با معرفی وب‌سایت خود به بازدیدکنندگان، اطلاعات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار دهید. حتی بسیاری از کسب‌وکارها علاوه بر کپشن‌نویسی اصولی، از فونت خاصی در متن بیو استفاده می‌کنند و به این ترتیب، بیو جذاب‌تری را در اختیار بازدیدکننده قرار می‌دهند.

البته در بسیاری از موارد، درج تنها یک لینک نمی‌تواند به خوبی تمامی خدمات و محصولات را معرفی کند. علاوه بر این، در اینستاگرام این امکان وجود ندارد که به هر یک از پست‌های خود لینکی اختصاص دهید و به ناچار باید بازدیدکنندگان را به بازدید از صفحه اصلی و لینک در بیو اینستاگرام خود دعوت کنید. در نتیجه، برای هر پستی که بخواهید لینکی در آن قرار دهید، باید لینک بیو اینستاگرام را عوض کنید.

این کار محدودیت‌هایی برای شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر ایجاد می‌کند در حالیکه می‌توانید چندین کمپین تبلیغاتی در فیسبوک داشته باشید و این امکان وجود دارد که هر چند ساعت، توییتی با لینک مشخص در توییتر منتشر کنید. باید به این نکته توجه دااشته باشید که نمی‌توانید برای محصولات مختلف خود در یک هفته چندین بار تبلیغ کنید. همچنین مناسب نیست که برای هر پست منتشر شده، تبلیغ جداگانه در نظر بگیرید.

در نتیجه باید تعداد و مدت زمان کمپین‌های تبلیغاتی خود را محدود کنید تا مجبور به تعویض مداوم لینک در بیو اینستاگرام نباشید. در حقیقت، تمامی این موارد برای این است که تنها یک لینک را می‌توانید در بیو اینستاگرام خود قرار دهید و در نتیجه، رویکرد دیگری را برای حل این مشکل باید در نظر بگیرید.

یکی از راه‌های حل این مشکل، استفاده از بهلینک است تا به کمک آن، دسته‌‌بندی‌های مشخصی برای لینک‌های خود داشته باشید. در حقیقت، بهلینک به شما کمک می‌کند تا یک لینک منحصر به فرد ایجاد کنید و آن‌را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید.

خصوصیات بهلینک به عنوان یک لینک بهینه

تا اینجا در مورد اهمیت استفاده از لینک بهینه صحبت کردیم و محدودیت‌های بکارگیری لینک در بیو اینستاگرام را شرح دادیم. اما در ادامه متن قصد داریم ویژگی‌های بهلینک را به عنوان یک لینک بهینه مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی، ویژگی‌های بهلینک در زیر فهرست شده‌اند که به توضیح هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • درج چندین لینک به جای یک لینک در بیو اینستاگرام
  • وارد کردن آدرس پست‌های اخیر در وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی
  • وارد کردن لینک مربوط به صفحه محصولات
  • درج شماره تماس‌های مختلف به همراه آیدی پیام‌رسان‌هایی همچون واتساپ و تلگرام
  • ثبت پاسخ سوالات متداول
  • ارائه تاریخچه کوتاه از کسب‌وکار
  • نمایش آدرس دقیق پستی

علاوه بر ویژگی‌های بالا، بهلینک این امکان را فراهم می‌کند که بخشی را به عنوان توضیحات در لینک خود قرار دهید تا محدودیت ۱۵۰ کاراکتر بیو اینستاگرام نیز رفع شود.

درج چندین لینک به جای یک لینک در بیو اینستاگرام

می‌دانیم که در بیو اینستاگرام تنها امکان درج یک لینک وجود دارد اما اگر این لینک، بهلینک باشد، بازدیدکنندگان با مراجعه به آن این امکان را دارند که با لینک‌های مختلفی روبرو شوند. به طور مثال، می‌توانید نتایج برگزاری قرعه‌کشی را در لینکی جداگانه قرار دهید.

وارد کردن آدرس پست‌های اخیر در وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی

اگر وبلاگ‌نویس هستید می‌توانید یک لینک را به آخرین پست‌های مربوط به وبلاگ خود اختصاص دهید. افزون بر این، تولیدکنندگان محتوا علاوه بر استفاده از اینستاگرام ممکن است فیلم‌های آموزشی مختلفی با نرم‌افزاری همچون کمتازیا تولید و از آن در کانال‌های ویدیویی خود مانند یوتیوب استفاده کنند. بهلینک این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا لینک کانال‌های ویدیویی خود را نیز در بیو اینستاگرام قرار دهد.

وارد کردن لینک مربوط به صفحه محصولات

اگر صفحه فرودی برای محصولات خود طراحی کرده‌اید، بهلینک به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر لینک محصولات شامل فروش ویژه، در لینکی جداگانه، آدرس صفحه فرود را نیز قرار دهید.

درج شماره تماس‌های مختلف به همراه آیدی پیام‌رسان‌هایی همچون واتساپ و تلگرام

به طور قطع اگر بخواهید کسب‌وکار خود را به شکل گسترده‌تری به افراد معرفی کنید، بهره‌گیری از اینستاگرام و وب‌سایت به تنهایی میسر نیست. از این‌رو بسیاری از کسب‌وکارها از پیام‌رسان‌هایی همچون واتساپ و تلگرام استفاده می‌کنند تا با ایجاد گروه و کانال، بازاریابی خود را توسعه دهند. به کمک بهلینک می‌توانید شماره‌های تماس واتساپ و تلگرام و همچنین آدرس کانال‌های مربوط به کسب‌وکار خود را در اختیار مخاطب قرار دهید.

ثبت پاسخ سوالات متداول

کسب‌وکارهای موفق به طور معمول با سوالات مختلفی از طرف کاربران مواجه می‌شوند که در بسیاری از موارد، این سوال‌ها همگی مفهومی مشترک دارند و از این‌رو با پاسخ به چنین سوالات متداولی، علاوه بر جلب اعتماد مشتری، در زمان نیز صرفه‌جویی می‌شود.

ارائه تاریخچه کوتاه از کسب‌وکار

آشنایی مخاطب با کسب‌وکار شما از ‌آن‌جایی اهمیت دارد که مشتری احتمالی برای تهیه خدمات و محصولات در ابتدا به جستجوی سابقه فعالیت‌های شما می‌پردازد. ارائه این سابقه در بهلینک راه دسترسی سریع‌تری را در اختیار مشتری قرار می‌دهد و این امکان البته در بیو اینستاگرام با توجه به محدودیت کاراکترها امکان‌پذیر نیست که با استفاده از بهلینک، این کمبود جبران می‌شود.

نمایش آدرس دقیق پستی

با توجه به تعداد محدود کاراکترها در بیو اینستاگرام این امکان وجود ندارد که آدرس پستی دقیق فروشگاه خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید. به همین دلیل، مشتری احتمالی باید برای پیدا کردن آدرس فروشگاه شما جستجوی بسیاری را انجام دهد و در بیشتر موارد،‌ بدون جستجو، از صفحه پروفایل شما به محل دیگری خواهد رفت.

از ویژگی‌های بهلینک این است که بدون محدودیت کاراکتر به راحتی می‌توانید آدرس پستی خود را بیو اینستاگرام قرار دهید تا مشتری‌های احتمالی، بدون نیاز به جستجو به آدرس شما دسترسی داشته باشند.

با توجه به اهمیت یادگیری نرم‌افزارهای تولید محتوا، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش تولید محتوای الکترونیک با نرم افزار Adobe Captivate کرده که لینک آن در ادامه آمده است.

نحوه ساخت بهلینک

تا اینجا به خوبی با اهمیت داشتن یک لینک بهینه آشنا شدیم و دیدیم که با داشتن بهلینک از مزایای بسیاری بهره‌مند می‌شویم. برای ساخت بهلینک فرآیند بسیار ساده‌ای پیش رو دارید و تنها در چند دقیقه می‌توانید یک لینک بهینه با تمام ویژگی‌های بالا داشته باشید که در ادامه با نحوه ساخت بهلینک آشنا خواهیم شد.

برای ایجاد بهلینک در ابتدا باید به وب‌سایت مراجعه و بر روی دکمه «ایجاد بهلینک رایگان» کلیک کنید.

پنجره جدیدی باز می‌شود که در آن بعد از وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور دلخواه خود باید بر روی دکمه «ثبت‌نام» کلیک کنید. توجه داشته باشید که این رمز عبور، گذرواژه‌ای دلخواه است و نیازی به وارد کردن رمز عبور ایمیل خود در این بخش ندارید.

ساخت بهلینک

بعد از ثبت‌نام، وارد صفحه اصلی در بهلینک خواهید شد و بهلینک‌های شما در این بخش نشان داده می‌شوند اما چون هنوز هیچ بهلینکی نساخته‌اید برای ساخت آن بر روی دکمه «ایجاد بهلینک جدید» کلیک کنید.

ساخت بهلینک

با کلیک بر روی این دکمه، پنجره جدیدی باز می‌شود. توضیحات مناسبی در پایین هریک از کادرهای مربوطه قرار داده شده است. به عنوان مثال در این آموزش، شناسه‌ای انگلیسی به نام «faralink» ایجاد و اطلاعات مربوطه را مانند تصویر زیر در آن پر می‌کنیم.

تمامی ویژگی‌های ذکرشده برای بهلینک را می‌توانید در پنجره باز شده تنظیم کنید. در ابتدای کار این پنجره به همراه منوهای بازشونده آن به صورت زیر است و در ادامه متن، نحوه تنظیم هریک از کادرها را توضیح می‌دهیم.

تنظیمات اصلی

این بخش برای ویرایش تنظیمات قبلی در نظر گرفته شده است. البته توجه داشته باشید که شناسه بهلینک را بعد از ساخته شدن نمی‌توانید تغییر دهید.

ساخت بهلینک

اطلاعات تماس

پیشتر راجع به اهمیت دسترسی به اطلاعات تماس صحبت کردیم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، راه‌های ارتباطی مختلف یک کسب‌وکار در این بخش وارد می‌شوند. با خالی گذاشتن هریک از کادرها، اطلاعات مربوط به آن در خروجی نمایش داده نخواهد شد.

ساخت بهلینک

نمونه‌ای از خروجی نمایش داده شده به کاربر در تصویر زیر آورده شده است.

ساخت بهلینک

لینک ها

اصلی‌ترین ویژگی بهلینک یعنی امکان درج چندین لینک به جای یک لینک در تنظیمات این بخش قرار دارد به گونه‌ای که در کادر مربوط به متن، عنوان لینک را قرار می‌دهید و در کادر مقصد، آدرس لینک درج می‌شود.

به طور مثال، خروجی زیر شامل ۵ لینک است و امکانات مختلف یک کسب‌وکار را در اختیار بازدیدکننده قرار می‌دهد.

سوالات رایج

پاسخ به سوالات رایج مشتریان در این بخش امکان‌پذیر است. در صورتیکه نیاز به درج سوالات متداول ندارید کافی است این بخش را خالی بگذارید تا در خروجی نمایش داده نشوند.

نمونه‌ای از خروجی سوالات متداول نیز در تصویر زیر آورده شده است.

متن و توضیح

درج توضیحات مربوط به کسب‌وکار همچون تاریخچه کوتاه یا ارائه توضیحات مربوط به قرعه‌کشی‌ها و نتایج آن‌ها در این بخش امکان‌پذیر است. علاوه بر این، شماره حساب‌های واریز وجه یا نحوه سفارش را نیز در این قسمت می‌توان وارد کرد.

در تصویر زیر، توضیحات مربوط به «فرادرس» را به عنوان خروجی مشاهده می‌کنید.

آدرس و مسیریابی

آدرس دقیق پستی را در این بخش وارد کنید تا بازدیدکنندگان به سرعت به آدرس پستی شما دسترسی داشته باشند. در صورت عدم نیاز به درج آدرس پستی، کادر مربوط به آن‌را را خالی بگذارید.

نمونه خروجی نیز در تصویر زیر نمایش داده شده است.

بهلینک

در انتهای کار و بعد از انجام تنظیمات مورد نظر بر روی دکمه «ذخیره و ساخت بهلینک» کلیک کنید تا به صفحه‌ای مانند زیر هدایت شوید. در این صفحه، تمامی بهلینک‌های شما نمایش داده می‌شوند و می‌توانید در صورت نیاز، آن‌ها را مشاهده یا ویرایش کنید.

در تصویر زیر، خروجی یک بهلینک را با تمامی ویژگی‌های آن مشاهده می‌کنید که بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام شما با کلیک بر روی بهلینک در بیو به صفحه‌ای مانند زیر دسترسی خواهند داشت.

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *