بهترین منابع لغت آیلتس — لیست جامع منابع IELTS Vocabulary

۴۳۴۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
بهترین منابع لغت آیلتس — لیست جامع منابع IELTS Vocabulary

برای تسلط کافی به زبان انگلیسی، دانستن لغات کلیدی و کاربردی، امری ضروری است. بسیاری بر این باورند که سطح زبان انگلیسی، با توجه به دایره واژگان هر فرد تخمین زده می‌شود. اما واقعیت این است که لغت بدون قرار گرفتن در «متن» (context) معنی پیدا نمی‌کند. بنابراین، یادگیری اصولی لغات و در قالب مثال‌های متعدد، از نکات مهم برای دستیابی به این مهارت است. در این آموزش، به بررسی راه‌های مؤثر در یادگیری لغات آیلتس و معرفی بهترین منابع لغت آیلتس پرداخته‌ایم.

فهرست مطالب این نوشته

اهمیت یادگیری لغات انگلیسی

یادگیری لغات انگلیسی و استفاده درست از آن‌ها، یکی از روش‌های مهم در بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی است و این امر معمولاً به صورت تدریجی و پیوسته میسر خواهد شد. اما افرادی که زبان جدیدی را یاد می‌گیرند، به مدت زمان کوتاه‌تری نیاز دارند تا دایره واژگان خود را بهبود بخشند.

در رابطه با متقاضیان آزمون‌های بین‌المللی نظیر آیلتس و تافل، این بازه زمانی به‌مراتب کوتاه‌تر خواهد بود. بنابراین، باید اصول و تکنیک‌های لازم برای دستیابی به این مهارت، به درستی آموزش داده شود. به همین دلیل، یافتن بهترین منابع لغت آیلتس یا تافل، همواره برای افراد چالش‌های زیادی به همراه دارد. اهمیت یادگیری زبان انگلیسی و استفاده از واژگان مناسب را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد که در ادامه این آموزش به آن اشاره شده است.

ارتباط بهتر با دیگران

بدون آشنایی با واژگان، نمی‌توانیم منظور دیگران را خوب متوجه شویم. علاوه بر این، نمی‌توانیم منظور خودمان را به‌درستی منتقل کنیم. در نتیجه، ضرورت یادگیری لغات انگلیسی در ارتباط با افراد، چه در رابطه با مکالمات روزمره و چه در سطح شغلی خلاصه می‌شود.

آموختن رشته‌های تحصیلی دیگر

برای آموختن رشته‌های تحصیلی دیگری نظیری علوم و هنر، باید با واژگان مناسب آشنا شوید. از طرفی، بین یادگیری لغات و مهارت‌های Reading و Writing ارتباط زیادی وجود دارد.  بنابراین، اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس، هم بهتر بنویسید و هم بهتر بخوانید، لازم است با طیف بخصوصی از لغات آشنایی داشته باشید و به بهترین منابع لغت آیلتس دسترسی پیدا کنید.

امکان بهبود سایر مهارت‌ها

دانستن لغات انگلیسی به‌تنهایی کافی نیست و بدون شک، هنگامی که برای بهبود مهارت‌های اصلی زبان به کار می‌رود، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. علاوه بر این، تلفظ و املای درست کلمات نیز از موارد مهمی است که موقع یادگیری لغات باید به آن توجه داشت. در نتیجه، می‌توان گفت که آشنایی با لغات انگلیسی، باعث ارتقای سایر مهارت‌ها می‌شود.

بهترین منابع لغت آیلتس

بایدها و نبایدها در یادگیری لغات آیلتس

در آزمون آیلتس، چهار مهارت اصلی زبان‌آموزان ارزیابی می‌شود که عبارت‌اند از:

  • Listening
  • Reading
  • Writing
  • Speaking

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در آزمون آیلتس، بخش مجزایی برای سنجش واژگان در نظر گرفته نشده است، اما در عوض، در هر چهار مهارت آزمون، دانش لغات انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و معیار مهمی برای نمره‌دهی است. برای مثال، وقتی در بخش Speaking آزمون آیلتس شرکت می‌کنید، با توجه به موضوع، باید بتوانید از کلمات کاربردی و مناسب سطح خود استفاده کنید.

نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد، این است که ۲۰-۳۰٪ از نمره Speaking و Writing داوطلب در آزمون، بر مبنای میزان تسلط او در به کار بردن لغات انگلیسی محاسبه می‌شود. بنابراین، لازم است برای بهبود دانش خود در این زمینه، از منابع و روش‌های مفیدی کمک بگیرید. در ادامه این آموزش، به باید و نبایدهایی در رابطه با یادگیری لغات آیلتس اشاره کرده‌ایم که در کنار منابع لغت آیلتس می‌تواند در یادگیری واژگان انگلیسی به شما کمک کند.

  • هیچ دلیلی ندارد که فهرستی از کلمه‌ها را تهیه و آن‌ها را به خاطر بسپرید.
  • واژگانی را انتخاب کنید که در موقعیت‌های مختلف، کاربردهای وسیعی دارند.
  • از طریق خواندن و گوش دادن، به‌دنبال واژگان کاربردی باشید.
  • سعی کنید معنی و مفهوم واژگان را با توجه به متن تشخیص دهید.
  • بارها و بارها تمرین کنید تا بتوانید مانند یک انگلیسی‌زبان، به راحتی از کلمات استفاده کنید.
  • واژگانی را یاد بگیرید که با موضوعات مختلفی مرتبط هستند.
  • کلمات و عبارت جدید را طوری به خاطر بسپارید که بتوانید آن‌ها را آسان به یاد بیاورید.

آموزش زبان انگلیسی

بهترین راه یادگیری لغات آیلتس

یادگیری لغات برای آیلتس، صرفاً یاد گرفتن کلمه‌ و عبارت‌های جدید نیست، بلکه نحوه استفاده درست از کلمات برای دادن پاسخ‌های مناسب است. منابع یادگیری لغات آیلتس بسیار زیاد و متنوع است. مهم‌ترین آن‌ها شامل کتاب‌های آموزشی می‌شود. اما روش‌های دیگری نیز در کنار این منابع می‌تواند مؤثر واقع گردد، نظیر گوش دادن به پادکست، استفاده از اپلیکیشن‌های آیلتس یا مشاهده فیلم و سریال.

مهم‌ترین مشکلی که زبان‌آموزان حین یادگیری لغات آیلتس با آن مواجه هستند، حجم زیاد واژگان است. به همین خاطر، بهتر است لغات ضروری را یاد بگیرید که در نهایت باعث تقویت مهارت‌های Reading و Speaking شما خواهد شد. علاوه بر این، با یادگرفتن الگوهای صحیح نگارش و تلفظ کلمات، نتیجه بهتری در بخش Writing آزمون آیلتس به دست می‌آورید. در ادامه این آموزش، به چند راه‌کار مؤثر برای یادگیری لغات آیلتس اشاره کرده‌ایم.

دفترچه یادداشت تهیه کنید

تحقیقات نشان داده که یادداشت کردن نکات مهم بر روی کاغذ، در به خاطر سپردن و به یاد آوردن آن‌ها مؤثر است. بنابراین، می‌توانید دفترچه‌ای تهیه کنید و لغات جدید را در یک طرف و معنی آن‌ها را در طرف دیگر آن یادداشت کنید تا از این طریق خودتان را بهتر مورد ارزیابی قرار دهید.

از دیکشنری مناسبی استفاده کنید

از دیکشنری‌های متخص زبان‌آموزان (Learner's Dictionary) کمک بگیرید تا معنی لغات جدید را به‌آسانی درک کنید. در صورتی که معنی و تعریف کلمه را در دفتر خود یادداشت کنید، مهارت Writing خود را نیز تقویت خواهید کرد. در ادامه، به تعدادی از دیکشنری‌های خوب و سایت‌های آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • سایت Oxford Advanced Learner’s Dictionary «+»
  •  سایت Cambridge Learner's Dictionary «+»
  • سایت Macmillan Dictionary «+»
  • سایت Longman Dictionary of Contemporary English «+»

به قبل و بعد از کلمه توجه کنید

یکی از روش‌های بسیار مؤثر در یادگیری لغات آیلتس، آشنایی با «کلمات هم‌نشین» (Collocations) است، یعنی گروهی از کلمات که کنار هم قرار می‌گیرند. برای مثال، در زبان انگلیسی می‌توانیم بگوییم «heavily polluted»، اما نمی‌توانیم بگوییم «strongly polluted». بنابراین، هنگام یادگیری لغات، همواره این را مد نظر داشته باشید که چه چیزی قبل یا بعد از آن کلمه آمده است. به این ترتیب، با نحوه استفاده درست از لغات در جمله آشنا می‌‌شوید. یکی از منابع مهم و معتبر در یادگیری کلمات هم‌نشین، کتاب «English Collocations in Use» است که در این مطلب به معرفی آن پرداخته‌ایم.

کلمات مترادف را پیدا کنید

بخشی از وقت خود را به آشنایی با کاربرد کلمات مترادف اختصاص دهید و از کلماتی استفاده کنید که از کاربرد آن‌ها در جمله یا در متن اطمینان دارید. بهترین راه یادگیری کلمات مترادف این است که آن‌ها را در متن یاد بگیرید.

با پیشوندها و پسوندهای انگلیسی آشنا شوید

«پسوندها» (Suffixes) و «پیشوندها» (Prefixes) به واژگان انگلیسی اضافه می‌شوند و در معنای آن‌ها تغییر ایجاد می‌کنند. برای مثال، «ly-» پسوند قیدساز است که به انتهای «beautiful» اضافه می‌شود و آن را از صفت به قید تبدیل می‌کند. در زبان انگلیسی، پیشوندها و پسوندهای متعددی وجود دارد که برای یادگیری لغات آیلتس، لازم است تعدادی از انواع مهم و پرکاربرد آن‌ها را بدانیم.

پیوسته تمرین و تکرار کنید

برای این‌که لغات انگلیسی برای مدتی طولاتی در ذهنتان بماند، توصیه می‌شود از روش مناسب و منظمی برای مرور و تمرین کردن استفاده کنید. برای مثال، روزهای خاصی را فقط به مرور کردن اختصاص دهید. بهترین زمان برای انجام این کار، آخر هفته است.

از اپلیکیشن‌های موبایل کمک بگیرید

همان‌طور که اشاره کردیم، بهترین روش برای یادگیری لغات آیلتس نوشتن آن‌ها روی کاغذ است. اما اپلیکیشن‌های شناخته‌شده‌ای نیز وجود دارند که به‌عنوان منابع لغت آیلتس می‌توانند به شما کمک کنند. در بخشی از همین مطلب به برخی از این اپلیکیشن‌ها پرداخته‌ایم و تعدادی که شناخته‌شده‌تر و کاربردی‌تر هستند را معرفی کرده‌ایم.

تقویت لغات آیلتس

لغات ریدینگ آیلتس را چگونه یاد بگیریم ؟

بخش Reading در آزمون آیلتس، در مقایسه با بخش‌های دیگر، سطح بسیار پیشرفته‌ای دارد، چرا که ممکن است با تعداد زیادی از کلمات ناآشنا و تخصصی مواجه شوید و در چنین شرایطی، بدون شک از خودتان می‌پرسید که چگونه باید این‌همه لغت تخصصی را بدانم. نکته مهم دقیقاً همین است: برای این‌که از عهده این بخش به‌خوبی بربیایید، لازم نیست معنی همه کلمات را بدانید. در ادامه این مطلب، قصد داریم به چند راه‌کار مفید برای یادگیری لغات ریدینگ آیلتس اشاره کنیم.

به ساختار کلمه دقت کنید

پیشوندها در ابتدای کلمه قرار می‌گیرند و می‌توانند در حدس زدن معنی کلمه به شما کمک کنند. پسوندها نیز در بسیاری مواقع، نشان‌دهنده مفهوم کلمه هستند. برای مثال، پسوند «ology-» در کلمه «geology» بیانگر رشته تحصیلی است.

به متن توجه کنید

بعضی وقت‌ها پیشوندها و پسوندها گمراه‌کننده هستند. بنابراین، راه مطمئن‌تر این است که معنی کلمه را با توجه به متن حدس بزنیم. برای مثال، کلمه «geology» حتماً با کلمات مرتبط خود نظیر «stone» یا «rock» در متن همراه می‌شود که فهم و درک آن را برای ما ساده‌تر می‌کند.

به کلمات غیر ضروری توجه نکنید

در مواردی که از هیچ‌یک از روش‌های فوق نتوانستید معنی کلمه را حدس بزنید، بهترین راه این است که ادامه متن را بخوانید و آن کلمه را نادیده بگیرید. به‌ویژه در مواردی که به نظر می‌رسد دانستن معنی کلمه، کمک چندانی به درک مطلب نمی‌کند. بنابراین، لازم است تفاوت بین کلمات ضروری و غیر ضروری را در متن بدانید و آن‌ها را از هم تشخیص دهید.

بهترین منابع لغت برای آیلتس

در ادامه این آموزش، فهرست کامل و جامعی از بهترین منابع لغت آیلتس معرفی شده است.

کتاب Essential Words For IELTS

این کتاب برای افرادی که می‌خواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند، واقعاً ضروری است و شامل تمرین‌های جامع و کاربردی برای بهبود دایره واژگان است. علاوه بر این، شامل فهرستی از ۶۰۰ کلمات رایج در اکثر آزمون‌های آیلتس می‌شود. لغات ضروری آیلتس در دسته‌بندی‌هایی نظیر گردشگری، طبعیت، محیط زیست، هنر، سرگرمی، مسائل اجتماعی و مواردی از این قبیل قرار می‌گیرند. بنابراین، به‌عنوان یکی از منابع لغت آیلتس به زبان‌آموزان توصیه می‌شود.

Essential Words for IELTS

کتاب Focus on Vocabulary

به منظور افزایش دایره واژگان انگلیسی، برای سطوح متوسط و پیشرفته، کتاب «Focus on Vocabulary» منبع مناسبی به شمار می‌رود. از مزیت‌های این کتاب این است که فرد با کلمات روزمره و رایج انگلیسی آشنا می‌شود. جلد اول به ۵۰۴ واژه ضروری و پرکاربرد اشاره دارد. جلد دوم این مجموعه از لغات تخصصی‌تری تشکیل شده و برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته مناسب است.

Focus on vocabulary

کتاب IELTS Vocabulary Booster

این کتاب، به‌طور مختصر و به‌شکلی ساده طراحی شده است و شامل آموزش نکات مهمی برای یادگیری کلمات می‌شود. این مجموعه بیش از ۵۰۰ کلمه دارد که در آزمون‌های آیلتس به‌وفور استفاده شده‌اند و برای افرادی مفید است که قصد دارند نمره ۷ به بالا کسب کنند. هدف اصلی این کتاب، بر روی آموزش لغات آیلتس در قالب Essay است، اما برای مهارت‌های دیگر نیز مفید خواهد بود.

منبع لغت انگلیسی آیلتس

کتاب Collins Vocabulary for IELTS

این کتاب به همراه سی‌دی، در بهبود واژگان هر چهار مهارت زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند. کتاب به ۲۰ درس تقسیم شده و هر درس تمرین‌هایی دارد که در تقویت واژگان به‌گونه‌ای هدفند مؤثر است. در انتهای هر درس نیز آزمونی طراحی شده که شبیه آزمون اصلی آیلتس است.

Collins Vocabulary for IELTS

کتاب English Collocations in Use

این کتاب، مجموعه کلمات هم‌نشین یا «کالوکیشن» را آموزش می‌دهد و به دو سطح متوسط و پیشرفته اختصاص دارد. با مطالعه این کتاب و نحوه آشنایی با کلمات در متن و در قالب مثال، تسلط کافی بر مهارت Speaking و Writing پیدا می‌کنید. از دیگر مزیت‌های این کتاب، اشاره به اشتباهات رایج میان زبان‌آموزان است، بنابراین، نه‌تنها به‌عنوان منبع لغات آیلتس بلکه به‌عنوان منبعی مفید برای انگلیسی روزمره به شمار می‌رود.

اصطلاحات انگلیسی

کتاب‌های English Vocabulary in Use

«English Vocabulary in Use» مجموعه‌ای از کتاب‌های آموزش واژگان است که از پایه مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود. انتشارات دانشگاه کمبریج این مجموعه را منتشر کرده و شیوه خاصی در آموزش دارد که به صورت توضیح واژگان در سمت چپ و تمرین‌های مربوط به آن در سمت راست صفحه است. این مجموعه، جزو محبوب‌ترین کتاب‌های آموزشی و پرطرفدارترین منابع لغت آیلتس محسوب می‌شود.

English Vocabulary in Use

کتاب‌های ‎4000 Essential English Words

این مجموعه از ۶ کتاب تشکیل شده و هدف آن تقویت دایره واژگان انگلیسی به‌کمک ۴۰۰۰ کلمه است که اغلب در آزمون‌های آیلتس تکرار می‌شوند. این مجموعه برای سطوح مقدماتی تا پیشرفته گردآوری شده است. هر درس کتاب شامل ۲۰ کلمه است که علاوه بر توضیح لغت، مثال‌هایی در رابطه با آن ارائه شده و کاربرد صحیح کلمه را در جمله نشان می‌دهد. انتهای هر درس نیز داستان کوتاهی دارد که شامل تمام لغات جدید درس می‌شود. همچنین در درس‌های بعدی، سطح لغات و داستان‌های کوتاه، بالاتر می‌رود.

بهترین منبع لغات ielts

کتاب‌های Oxford Word Skills

مجموعه کتاب‌های «Oxford Word Skills» در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته، توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد در اختیار زبان‌آموزان قرار گرفته است و به‌عنوان منابع لغت آیلتس و کتاب‌های کمک‌آموزشی توسط اساتید و آموزشگاه‌ها معرفی می‌شود. در این مجموعه، دسته‌بندی کلمات، بر اساس موضوعات مختلف و در قالب درس‌های متنوع انجام شده است و آموزش‌های مرتبط بر مبنای آن صورت می‌گیرد.

منابع لغت برای آیلتس

کتاب Vocabulary for IELTS

این کتاب راهنمای خودآموز برای متقاضیان آزمون «آکادمیک» آیلتس است و شامل دو سطح Intermediate و Advanced می‌شود. هر کتاب از ۲۵ درس تشکیل شده و موضوعات هر دو کتاب تقریباً شبیه هم است. سطح Advanced برای زبان‌آموزانی طراحی شده که قصد گرفتن نمره ۶.۵ به بالا را دارند. هر دو کتاب، سی‌دی صوتی هم دارد که به یادگیری تلفظ صحیح واژگان کمک می‌کند.

Vocabulary for IELTS

کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS

کتاب «Check Your English Vocabulary for IELTS» یکی دیگر از منابع لغت آیلتس و مخصوص همه افرادی است که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند. این کتاب شامل واژگانی است که به بهبود مهارت Writing در آزمون آیلتس کمک فراوانی می‌کند. نحوه آموزش لغات نیز بسیار جالب است. به‌جای ارائه فهرستی از کلمات در کنار هم و آموزش روش‌هایی برای حفظ کردن آن‌ها، به شما کمک می‌کند تا از طریق تمرین‌های کتاب، لغات جدید را یاد بگیرید. مزیت این روش، به خاطر سپردن کلمات در طولانی مدت است.

منایع لغت آزمون آیلتس

اپلیکیشن های موبایل منابع لغت آیلتس

علاوه بر کتاب‌های موجود در بازار، اپلیکیشن‌های معتبری به‌عنوان منابع لغت آیلتس و به‌طور کلی جهت آمادگی آزمون آیلتس در دسترس افراد هستند. تعدادی از این اپلیکیشن‌ها و لینک دانلود آن‌ها در ادامه معرفی شده است.

اپلیکیشن IELTS Prep App

این اپلیکیشن توسط «‌British Council» عرضه شده و برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. هدف اصلی این اپلیکیشن، مرور چهار مهارت اصلی آزمون آیلتس و تمرین‌های مکرر است. از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی سریع به تمام ابزارهای مورد نیاز
  • تمرین‌ و تست‌های رایگان و ارائه نکات گرامری مهم
  • ویدئوی مصاحبه‌های آزمون Speaking آیلتس
  • تمرین‌ برای لغات آیلتس
  • ارزیابی روند پیشرفت زبان‌آموزان

این اپلیکیشن به صورت رایگان در دسترس همه قرار گرفته است. برای دانلود آن می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن IELTS Prep App از گوگل پلی: «+»

Learn English

اپلیکیشن IELTS Test Pro 2020

یکی از اپلیکیشن‌های جامع است که امکان دسترسی رایگان به تمرین‌ها و فلش‌کارت‌های لغات آیلتس را فراهم می‌سازد. این اپلیکیشن نیز هم بر روی سیستم عامل اندروید و هم iOS قابل اجراست. از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی بیش از ۳۰۰۰ سؤال توسط اساتید حرفه‌ای
  • گزارش دقیق روند پیشرفت زبان‌آموز در هر سؤال
  • قابلیت استفاده در حالت Offline
  • تقویم روزانه بر اساس روند مطالعه

برای دانلود آن می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن IELTS Test Pro 2020 از گوگل پلی: «+»

آزمون آیلتس

اپلیکیشن IELTS Word Power

این اپلیکیشن یکی از بهترین‌ها برای یادگیری لغات انگلیسی است که توسط «British Council» منتشر شده و دو ویژگی مهم دارد:

  • یادگیری آسان و بهبود واژگان انگلیسی
  • بیش از ۱۰۰ سؤال برای ارزیابی دایره لغات انگلیسی زبان‌آموزان

این اپلیکیشن برای کسانی که قصد یادگیری لغات انگلیسی را دارند، به‌عنوان منبع لغات آیلتس بسیار مفید است. لینک دانلود آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن IELTS Word Power:‌ «+»

اپلیکیشن لغت آیلتس

اپلیکیشن IELTS Vocabulary

این اپلیکیشن به‌طور تخصصی، شامل آموزش لغات مهم برای آمادگی در آزمون آیلتس می‌شود و ویژگی‌های آن عبارت‌اند از:

  • آزمون‌های چهارگزینه‌ای برای تقویت واژگان
  • دسته‌بندی لغات بر اساس عنوان‌های مختلف نظیر تحصیلات، کار، محیط زیست، بهداشت و...
  • فلش‌کارت‌های آیلتس
  • امکان افزودن لغات مهم به فهرست لغات مورد علاقه
  • تلفظ Offline
  • قابلیت جست‌وجوی لغات آیلتس

برای دانلود این اپلیکیشن، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن IELTS Vocabulary از گوگل پلی: «+»

منابع یادگیری لغت آیلتس

اپلیکیشن Vocabulary for IELTS

این اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد و انواع مهارت‌های آزمون آیلتس را آموزش می‌دهد. «Vocabulary for IELTS» برای کسانی مفید است که می‌خواهند نمره بالایی در آزمون کسب کنند. از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش لغات ضروری آیلتس جنرال و آکادمیک
  • نکات مهم در رابطه با آزمون آیلتس
  • بیش از ۲۰ آزمون Listening آیلتس
  • نمونه آزمون‌های Speaking آیلتس
  • تمرین‌های Writing و Reading آیلتس

برای دانلود اپلیکیشن «Vocabulary for IELTS» می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

  • لینک دانلود اپلیکیشن Vocabulary for IELTS از گوگل پلی: «+»

بهترین راه یادگیری لغت آیلتس

سوالات رایج درباره بهترین منابع لغت آیلتس

در ادامه سعی کرده‌ایم به تعدادی از پرسش‌های رایج در خصوص بهترین منابع لغت آیلتس پاسخ دهیم.

اهمیت یادگیری لغات آیلتس چیست؟

ضرورت یادگیری لغات انگلیسی را می‌توان در مواردی مانند بهبود درک مطلب برای بخش ریدینگ آیلتس و کسب نمره بهتر برای بخش اسپیکینگ آیلتس خلاصه کرد. همچنین برای این‌که بتوانید کلمات مترادف و پارافریزهای بخش لیسنینگ را شناسایی کنید، باید دامنه واژگان خوبی داشته باشید. بنابراین می‌توان گفت که برای تمام بخش‌ها باید تسلط کافی بر واژگان انگلیسی داشته باشید.

ازطرفی، ۲۵٪ نمره کل آزمون آیلتس به گرامر و لغت اختصاص داده شده است و همین امر می‌تواند ضرورت یادگیری لغات انگلیسی را نشان دهد.

نحوه یادگیری لغات ریدینگ آیلتس چگونه است؟

برای یادگیری لغات آیلتس لازم است چند نکته مهم را مدنظر داشته باشید. برای مثال به ساختار کلمه دقت کنید و سعی کنید برخی از پسوندهای اسم‌ساز یا صفت‌ساز را یاد بگیرید. همچنین می‌توانید معنی برخی از کلمه‌ها را با توجه به متن حدس بزنید. البته این را فراموش نکنید که نیازی نیست وقت خود را صرف بررسی کلمات غیرضروری بکنید.

برای مطالعه لغات آیلتس از چه منابعی استفاده کنیم؟

یکی از کتاب‌های مؤثر در یادگیر لغات آیلتس «Essential Words For IELTS» است که شامل فهرستی از ۶۰۰ کلمه رایج و پرتکرار آزمون‌های سال قبل است. همچنین کتاب «Focus on Vocabulary» که در دو جلد طراحی شده است، باعث تقویت کلمات روزمره و رایج انگلیسی می‌شود. سایر کتاب‌ها را در این مقاله معرفی کردیم و ویژگی‌های هر یک را به طور کامل توضیح دادیم تا برای انتخاب منبع مناسب خود اطلاعات کافی داشته باشید.

سخن پایانی

در بخش پایانی این آموزش، به چند نکته اشاره کرده‌ایم که برای یادگیری لغات مؤثر خواهد بود.

  • برای تسلط بر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی، باید دایره واژگان خوبی داشته باشید.
  • برای بهبود دایره واژگان خود، از منابع لغت آیلتس کمک بگیرید.
  • هر روز لغات جدیدی یاد بگیرید و سعی کنید با کاربرد آن‌ها در متن یا جمله آشنا شوید.
  • اگر تعداد نه چندان زیادی کلمه یاد بگیرید و از آن‌ها درست استفاده کنید، بهتر از این است که هزاران کلمه را حفظ کنید ولی ندانید که چطور در جمله به کار می‌روند.
  • تمرین مداوم و مستمر، مهم‌ترین عامل در پیشرفت و بهبود دایره واژگان است.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «راهنمای آزمون های زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۲۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
IELTS Material7ESLIELTS with Fiona
۲ دیدگاه برای «بهترین منابع لغت آیلتس — لیست جامع منابع IELTS Vocabulary»

بسیار عالی بود

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *