بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام – راهنمای ویژه سال ۲۰۲۲

۱۷۸۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام – راهنمای ویژه سال ۲۰۲۲

بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام چه زمانی است؟ می‌توان گفت که تقریبا تمام کاربران حرفه‌ای این شبکه اجتماعی حداقل یک بار چنین سوالی را از خود پرسیده‌اند و با جستجویی ساده در سطح وب نیز به انبوهی از پاسخ‌های گوناگون خواهید رسید. اما حق با چه کسی است و چه کسی اشتباه می‌کند؟ چه کسی داده‌هایی درست و قابل استناد در اختیار دارد و حرف چه کسی را نباید جدی گرفت؟ در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام آشنا کنیم و برای این کار، به سراغ داده‌های به دست آمده از سوی موسسات آماری گوناگون رفته‌ایم.

فهرست مطالب این نوشته

در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام را براساس آمار ۷ منبع مختلف بررسی کرده‌ایم، با جزییات فراوان به بررسی فاکتورهای گوناگون نظیر روز، هفته، حوزه تخصصی فعالیت، منطقه زمانی و جنس پست‌ها پرداخته‌ایم و در نهایت نیز به سراغ ترفندها و ملاحظاتی رفته‌ایم که باید هنگام شناسایی بهترین زمان ممکن، آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

ناگفته نماند که این مقاله صرفا بر بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام متمرکز است، اما اگر علاقه‌مند به آشنایی با دیگر تنظیمات و قابلیت‌های این شبکه اجتماعی محبوب هستید، مطالعه مقاله «آموزش اینستاگرام» و همینطور مقاله «سایز پست اینستاگرام» را نیز پیشنهاد می‌کنیم.

آیا بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام اصلا وجود خارجی دارد؟

بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام

وقتی راجع به بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام سوال می‌پرسیم، مثل این می‌ماند که بپرسیم تبلیغات گوگل چقدر هزینه دارد. فاکتورهای بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانند بر پاسخ نهایی اثر بگذارند و داده‌ها هر روز دگرگون می‌شوند. بنابراین همه‌چیز وابسته به عوامل زیر است:

  • روز هفته (و حتی ماه سال و ترندهای سالانه)
  • سبک زندگی و سلیقه‌های دنبال‌کنندگان صفحه
  • هدفی که از انتشار پست دارید
  • جنس پست (پست عادی، استوری اینستاگرام، ریلز، IGTV یا ویدیوی لایو اینستاگرام)
  • هزاران سیگنالی که الگوریتم اینستاگرام بر مبنای آن‌ها کار می‌کند

بنابراین پاسخ این سوال مثبت است، چیزی به نام بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام داریم، اما این ساعت می‌تواند برای هر حساب کاربری متفاوت باشد. با این وجود، داده‌هایی در سطح وب یافت می‌شود که می‌توانند فونداسیونی قابل قبول برای تعیین زمان مناسب در اختیار شما قرار دهند. وقتی به جستجو برای یافتن بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام مشغول می‌شوید، دو منبع به‌روز و بسیار معتبر در میان انبوه نتایج به چشم می‌خورد: Later و Sprout Social. اما در نهایت حتی این منابع نیز بر اهمیت این موضوع تاکید می‌کنند که لازم است به شناسایی بهترین زمان‌ها، بسته به تجارب خودتان بپردازید.

بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام بنابر داده موسسه های گوناگون

در ادامه مقاله قصد داریم به سراغ داده‌هایی برویم که از سوی موسسه‌ها و سازمان‌های گوناگون نظیر Later و Sprout Social و Expert Voice و Hootsuite به دست آمده‌اند.

داده‌های موسسه Later

گزارش سال ۲۰۲۱ شرکت Later براساس پژوهشی که روی ۳۵ میلیون پست صورت گرفته به دست آمده، اما شامل داده‌های Reels و IGTV نمی‌شود.

  • بهترین ساعت روز: ۳ صبح الی ۶ صبح
  • بهترین روز: جمعه
  • بهترین روز و ساعت: جمعه ساعت ۶ صبح
  • بدترین روز: دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها

احتمالا شما هم مثل ما بعد از دیدن این ساعات حسابی تعجب کرده‌اید. چطور ممکن است بهترین ساعت انتشار پست، بین ۳ الی ۶ صبح و به این زودی باشد؟

Later می‌گوید که اکثر کسب‌وکارها استراتژی محتوایی خود را در اینستاگرام به‌گونه‌ای می‌چینند که پست‌ها در زمان اوج فعالیت کاربران (بین ۹ صبح تا ۱ ظهر) منتشر شوند. اما در این برهه، رقابت نیز به اوج خود می‌رسد. بنابراین اگر پست خود را زودتر از این بازه منتشر کنید، شانس بیشتری برای تعامل کاربران خواهید داشت. وقتی تعامل بیشتر می‌شود، الگوریتم هم توجه بیشتری به شما نشان داده و می‌توانید دست بالا را در رده‌بندی‌ها داشته باشید. علاوه بر این، با انتشار پست‌ها در این ساعات، به احتمال بیشتری جزو نخستین پست‌هایی خواهید بود که کاربران هنگام باز کردن اپلیکیشن مشاهده خواهند کرد.

آمار دقیق‌تر موسسه Later به شرح زیر است:

روزبهترین زمانزمان‌های مناسب بعدی
شنبه۵ صبح۱ صبح – ۳ تا ۶ صبح – ۷ عصر
یکشنبه۶ صبح۳ صبح – ۵ الی ۶ عصر – ۱۰ شب
دوشنبه۶ صبح۳ تا ۶ صبح
سه‌شنبه۵ صبح۲ صبح – ۴ الی ۶ صبح
چهارشنبه۶ صبح۲ تا ۶ صبح
پنجشنبه۶ صبح۱ صبح – ۳ صبح – ۶ صبح – ۱۱ شب
جمعه۶ صبح۲ صبح – ۶ تا ۷ صبح – ۱۰ شب

داده‌های موسسه Sprout Social

داده‌های موسسه Sprout Social راجع به بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام براساس پژوهشی به دست آمده که روی بیش از ۲۰ هزار حساب کاربری صورت گرفته. یافته‌های این شرکت، رویه‌ای‌ معکوس نسبت به داده‌های Later را به نمایش می‌گذارند، چراکه اولویت با رویکرد سنتی و انتشار پست‌ها در زمان اوج فعالیت کاربران بوده است.

بهترین ساعت در روز: ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر

بهترین روز: یکشنبه

بهترین روز و ساعت: یکشنبه ساعت ۱۱ صبح تا ۲ ظهر

بدترین روز: جمعه

نکته جالب این است که با پیشروی در هفته و حرکت از شنبه به سمت جمعه، تعامل عصرگاهی کاربران زودتر و زودتر شروع می‌شود و در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، تعامل زودتر از هر زمان دیگر آغاز می‌گردد.

آمار دقیق موسسه Sprout Social به شرح زیر است:

روزبهترین زمانزمان‌های مناسب بعدی
شنبه۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر۱۰ صبح - ۱ تا ۳ عصر
یکشنبه۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر۱۰ صبح - ۳ تا ۴ عصر
دوشنبه۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر۱۰ صبح - ۱ تا ۴ عصر
سه‌شنبه۱۱ صبح۱۰ صبح - ۱۲ تا ۳ عصر
چهارشنبه۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر۹ تا ۱۱ صبح - ۱ تا ۲ ظهر
پنجشنبه۱۰ صبح تا ۱ ظهر۸ تا ۱۰ صبح - ۱ تا ۴ عصر
جمعه۹ صبح تا ۴ عصر۸ صبح - ۴ تا ۶ عصر

داده‌های موسسه ExpertVoice

ٍExpertVoice زمان‌بندی‌هایی اندک متفاوت را به نمایش می‌گذارد، اما در هر صورت هم‌سویی بیشتری با داده‌های Later دارد. این موسسه منبع دقیقی برای آمار خود به اشتراک نگذاشته و بنابراین نمی‌توان از صحت کامل اطلاعات اطمینان داشت:

بهترین ساعت در روز: ۹ صبح الی ۵ عصر

بهترین روز: دوشنبه

بهترین روز و ساعت: دوشنبه ساعت ۵ صبح، ۱۱ صبح و ۳ ظهر

بدترین روز: شنبه

روزبهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام
شنبه۱۱ صبح تا ۵ عصر
یکشنبه۵ صبح - ۹ صبح - ۶ عصر
دوشنبه۵ صبح - ۱۱ صبح - ۳ ظهر
سه‌شنبه۵ صبح - ۱۱ صبح - ۳ تا ۴ ظهر
چهارشنبه۵ صبح - ۹ صبح - ۴ ظهر
پنجشنبه۱۱ صبح
جمعه۱۰ صبح تا ۲ ظهر

داده‌های موسسه Hootsuite

موسسه Hootsuite اخیرا اطلاعات چندانی براساس پژوهش‌های جدید منتشر نکرده، اما می‌گوید در مجموع، بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام، ۱۱ صبح روز دوشنبه است. این شرکت هم رویکردی مشابه به Sprout Social در پیش گرفته و انتشار پست را در اوقاتی پیشنهاد می‌کند که میزان تعامل به بیشترین مقدار خود رسیده.

از سوی دیگر، Hootsuite داده‌هایی که بیشترین بازدهی را برای حساب خودش در اینستاگرام داشته‌اند را نیز منتشر کرده: ۸ صبح الی ۱۲ ظهر و ۴ الی ۵ عصر. این یعنی ساعات ابتدایی روز که کاربران تازه از خواب بیدار شده‌اند و همینطور برهه بعد از ناهار، بیشترین نتایج را برای این شرکت به همراه آورده‌اند.

بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام براساس حوزه کاری

Sprout Social در اقدامی جالب، بهترین ساعت‌های انتشار پست در اینستاگرام را براساس حوزه‌های کاری گوناگون نیز اعلام کرده است:

حوزه کاریبهترین زمانبهترین زمان دومبهترین روزبدترین روز
سلامتجمعه ۸ تا ۹ صبحیکشنبه ۸ صبح تا ۱۲ ظهر - ۵ عصر تا ۸ شبشنبه و یکشنبهپنجشنبه
اخبار (مدیا)یکشنبه ۱ ظهر تا ۵ عصردوشنبه ۱۱ صبح - سه‌شنبه ۸ تا ۹ صبحیکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبهجمعه
آموزشچهارشنبه ۴ تا ۵ صبحسه‌شنبه ۲ ظهرچهارشنبهجمعه
غیر انتفاعیدوشنبه ۱۰ صبح تا ۶ عصر-دوشنبه‌جمعه
رستورانشنبه ۹ صبح تا ۱ ظهر-شنبهپنج‌شنبه
تکنولوژیشنبه ۱۱ تا ۱۱ صبح - ۲ ظهر تا ۵ عصر - ۸ شبیکشنبه ۱۰ صبح تا ۱ ظهر - سه‌شنبه ۱۲ ظهر - چهارشنبه ۱۱ صبحشنبهجمعه
سفر و توریسمسه‌شنبه ۷ صبحشنبه ۱۱ صبح تا ۳ ظهرسه‌شنبهپنجشنبه و جمعه
مهمان‌نوازیدوشنبه ۱۲ ظهرسه‌شنبه ۳ تا ۴ ظهر - چهارشنبه ۸ صبح تا ۱۲ ظهرچهارشنبه-

بهترین زمان انتشار IGTV و برگزاری لایو استریم

بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام

موسسه آماری Statusbrew برخلاف بسیاری از همتایان خود، بهترین زمان انتشار پست‌های IGTV و همینطور برگزاری لایو استریم در اینستاگرام را به اشتراک گذاشته است که می‌تواند حاوی اطلاعات ارزشمندی باشد.

بهترین زمان برای برگزاری لایو استریم‌های اینستاگرامی، روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۲ ظهر یا ۷ الی ۹ شب است.

روزبهترین زمان انتشار پست در IGTV
شنبه۸ تا ۱۰ شب
یکشنبه۸ تا ۱۰ شب
دوشنبه۸ شب
سه‌شنبه۸ تا ۱۰ شب
چهارشنبه۴ صبح - ۱۲ ظهر - ۲ ظهر
پنجشنبه۱۰ صبح - ۶ عصر - ۷ عصر
جمعه۶ صبح - ۷ صبح - ۳ ظهر

بهترین زمان برای انتشار ریلز اینستاگرامی

موسسه influencer Marketing Hub براساس پژوهشی که روی بیش از ۱۰۰ هزار پست اینستاگرامی در سراسر جهان و نرخ انگیجمنت یا تعامل آن‌ها ترتیب داده، آماری جالب توجه منتشر کرده که می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید:

روزبهترین زمان برای انتشار پست در Reels
شنبه۶ صبح - ۱۰ صبح - ۱۰ شب
یکشنبه۲ صبح - ۴ صبح - ۹ صبح
دوشنبه۷ صبح - ۸ صبح - ۱۱ شب
سه‌شنبه۹ صبح - ۱۲ ظهر - ۷ عصر
چهارشنبه۴ صبح - ۱۲ ظهر - ۲ ظهر
پنجشنبه۱۰ صبح - ۶ عصر - ۷ عصر
جمعه۶ صبح - ۷ صبح - ۳ ظهر

چطور بهترین زمان تبلیغ در اینستاگرام را برای حساب خودمان شناسایی کنیم؟

می‌توان با قطعیت گفت که بدان خاطر در صدد یافتن پاسخ این پرسش هستید که می‌خواهید بیشترین تعامل را از پست‌هایی که در حساب کاربری خود منتشر می‌کنید به دست آورید. حق هم دارید. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید و باعث شکل‌گیری بی‌شمار کسب‌وکار گوناگون شده که حیات خود را در گرو افزایش تعامل می‌بینند. در این بخش از مقاله از این می‌گوییم که چطور خودتان قادر به شناسایی بهترین زمان‌ها برای انتشار پست‌ها و تبلیغات هستید.

۱. از قابلیت Instagram Insight استفاده کنید

شاید بخواهید یک قشر هدف برای پست‌های اینستاگرامی خود بیابید و توجهی ویژه به آن‌ها نشان دهید، اما در عین حال ندانید که کار از کجا آغاز می‌شود. در این حالت، ابزاری آنالیتیکس داخلی اینستاگرام می‌تواند به یاری شما بیاید، چراکه اطلاعاتی مانند موارد زیر را به شما نشان می‌دهد:

  • اصلی‌ترین لوکیشن‌های مخاطبان شما
  • بازه سنی مخاطبان شما
  • برهه زمانی فعالیت مخاطبان شما
  • جنسیت مخاطبان شما
بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام

با دستیابی به چنین اطلاعاتی، می‌توانید ببینید که مخاطبان شما چه ماهیتی دارند، چه زمانی دست به بیشتری فعالیت می‌زند و به چه چیزهایی علاقه نشان می‌دهند. از سوی دیگر با بررسی بازه سنی مخاطبان می‌توانید حدسی حدودی راجع به زمان خوابیدن، اوقات فراغت و بیداری آن‌ها نیز بزنید.

۲. به پرسوناهای خود فکر کنید

پرسونا به معنای شخصیتی خیالی است که نمایه‌ای کلی از مخاطبان بالقوه شما ترسیم می‌کند. وقتی یک پرسونا برای کسب‌وکار خود تدارک می‌بینید، در واقع به شخصیتی شبیه به یک انسان واقعی فکر کرده و فاکتورهای مختلف مانند سبک زندگی، شغل، تفریحات، خانواده، سطح سواد، علایق او و موارد مشابه را متصور می‌شوید. خلق پرسونا برای شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام ضروری است.

برای مثال اگر مخاطب هدف شما به احتمال زیاد ناهار خود را با همراهی دوستان میل کند یا به خاطر شغل خود، زمان ناهاری نامتعارف داشته باشد، احتمالا انتخاب زمان ناهار به عنوان تایم انتشار پست، بهترین ایده ممکن نباشد. به همین شکل، شب‌هنگام هم شاید زمان مناسبی برای والدینی نباشد که باید کودکان خود را به تشویق به خواب کنند. سایر سوالاتی که باید هنگام خلق پرسونا در ذهن داشته باشید به شرح زیر است:

  • چرا آن‌ها به اینستاگرام می‌روند؟
  • چه میزان از زمان خود را صرف فعالیت در اینستاگرام می‌کنند؟
  • چه اکانت‌های دیگری را فالو می‌کنند؟
  • آیا ۱۰۰ اکانت را فالو می‌کنند؟ ۱۰۰۰ اکانت چطور؟
  • چه زمانی واقعا دست به تعامل می‌زنند و چه زمانی صرفا پست‌های گوناگون را مشاهده می‌کنند؟
  • چند بار در روز به اینستاگرام سر می‌زنند؟

چنین اطلاعاتی می‌تواند به شما در شناسایی بهترین نوع محتوا و بهترین زمان انتشار همان محتوا کمک کند.

۳. استفاده از ابزارهای شخص ثالث

در حال حاضر انبوهی از پلتفرم‌های مختلف برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل اینستاگرام وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دانشی گسترده راجع به مخاطبان به دست آورید و حتی دست به کارهایی مانند زمان‌بندی پست‌ها بزنید. از جمله این ابزارها می‌توان به Later ،Buffer ،HubSpot ،Sprout Social ،Autogrammer و Schedugram اشاره کرد. برخی حتی قابلیت‌هایی پیشرفته‌تر دارند. برای مثال Hootsuite می‌تواند زمان انتشار پست‌ها و تبلیغات را به شما پیشنهاد دهد.

۴. الگوریتم اینستاگرام بشناسید

اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی، اینستاگرام مقاله‌ای جامع منتشر کرد و نحوه کار الگوریتم خود را به طور مفصل توضیح داد. این الگوریتم به جمع‌آوری آخرین پست‌هایی می‌پردازد که توسط آن‌هایی که دنبال می‌کنید منتشر شده‌اند و سپس بسته به هزاران سیگنال و فاکتور مختلف، به رده‌بندی پست‌ها مشغول می‌شود. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پست شما: محتوا، لوکیشن، طول ویدیو، لایک‌ها، معیارهای علاقه‌مندی
  • خود شما: چه کسی با شما تعامل دارد و چطور
  • سلایق و رفتارهای دیگران
  • تعاملات پیشین دیگران با شما

بنابراین اگر می‌خواهید از فید اصلی اینستاگرام سر در بیاورید، زمان انتشار پست در قیاس با میزان تعامل از اهمیت کمتری برخوردار خواهد بود.

۵. در پی تعامل هرچه بیشتر باشید

اصلی‌ترین برداشتی که می‌توان از نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام داشت این است که موضوع راجع به انتشار پست‌ها در بهترین زمان ممکن نیست، بلکه راجع به خلق بهترین پست‌های ممکن است. با چنین کاری، تعامل حساب شما افزایش یافته و در گذر زمان باعث می‌شود الگوریتم به نفع شما عمل کند. در ادامه به برخی از راهکارهایی پرداخته‌ایم که باعث می‌شوند نرخ تعامل بهتر و بیشتر از همیشه داشته باشید:

  • کاربران را چند ثانیه پای هر پست نگه دارید: با استفاده از تصاویر چشم‌نواز، توجه مخاطبان را به خود جلب کنید، کپشنی خواندنی بنویسید و کاری کنید که حداقل چند ثانیه پای محتوای شما نشسته و با آن تعامل کنند.
  • کاربران را ترغیب به کامنت‌گذاری کنید: تکنیک‌های گوناگونی برای ترغیب کردن کاربران به کامنت گذاشتن وجود دارد. می‌توانید از آن‌ها سوالات سرراست بپرسید، می‌توانید نظرسنجی کنید، می‌توانید با اشتراک‌گذاری یک تجربه، از آن‌ها بخواهید تجربه‌ای مشابه را تعریف کنند یا حتی جمله‌ای در کپشن بنویسید و از آن‌ها بخواهید جای خالی فلان عبارت را پر کنند.
  • کاربران را به لایک کردن ترغیب کنید: پست‌هایی کارآمد، عاطفی، منحصر به فرد، جذاب از نظر بصری و همسو با ارزش‌های بنیادین خودتان خلق کنید تا کاربران نیز ترغیب به لایک کردن آن شوند.
  • کاربران را به ذخیره ویدیوها ترغیب کنید: اطلاعاتی کارآمد مانند ترفندها، آموزش‌ها و ایده‌های جذاب منتشر کنید که کاربران بخواهند در آینده نیز دوباره آن‌ها را از نظر رد کنند.

و فراموش نکنید که همواره امکان بازنشر هم در اینستاگرام وجود دارد و بنابراین می‌توانید بخشی از تعاملی که محتوای دیگران به دست می‌آورد را مال خود کنید.

چند نکته دیگر

  • استفاده از استوری‌های اینستاگرام را فراموش نکنید. لازم نیست استوری‌هایی شدیدا با کیفیت داشته باشید و ضمنا هر استوری به مدت ۲۴ ساعت قابل مشاهده باقی می‌ماند.
  • همواره به ویژگی‌های جدید اینستاگرام توجه نشان دهید. سازندگان این شبکه اجتماعی روز به روز قابلیت‌های جدیدی به اپلیکیشن خود اضافه می‌کنند که فرصت‌هایی تازه برای افزایش نرخ تعامل فراهم می‌آورند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تبلیغات هدفمند اینترنتی از جمله روش های دیجیتال مارکتینگ است. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر آن را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. با توجه به تصویر، ویژگی‌های بنرهای کاپریلا مانند حجم کم و ارتباط موضوعی آن با مطلب کاملا مشخص است.

بنرهای کاپریلا

کسب‌وکارها، در بخش دیگر کاپریلا می‌توانند خود را به افراد معرفی کنند. از آنجایی‌که این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شود، نرخ تبدیل آن بالا است.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

 رپورتاژ آگهی مانند روش‌هایی که تا کنون ذکر کردیم، روشی برای بهبود رتبه وب‌سایت است. تدوین متن رپورتاژ آگهی به دانش کافی و صرف زمان لازم نیاز دارد. به همین منظور می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم دارای تخصص در این حوزه، بهره برد. در نشریلا می‌توانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید.

پاسخ به چند پرسش رایج در مورد بهترین زمان تبلیغ در اینستاگرام

در ادامه سعی خواهیم کرد به برخی از پرسش‌های مهم‌تر و البته عمومی مخاطبین درباره بهترین زمان تبلیغات در اینستاگرام پاسخ بدهیم.

پیک فعالیت کاربران در اینستاگرام چه ساعتی است؟

طبق آخرین آمارها، پیک فعالیت کاربران اینستاگرام و ترافیک این پلتفرم بین ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۱:۰۰ است. از سوی دیگر، تحلیل‌ها نشان می‌دهند که کاربران در ساعت ۱۱ صبح بالاترین نرخ تعامل با محتوا را دارند. در نتیجه ارائه محتوا در این بازه‌های زمانی بر حسب نیاز و اهداف می‌تواند اثربخشی مناسبی داشته باشد.

چه نوع تبلیغاتی در اینستاگرام بیشترین اثربخشی را دارند؟

استفاده از تصویر، یا اسلایدی ترکیبی از تصویر و ویدیو که با عکس شروع شود و بتواند در نگاه اول یک پیام جذاب و صریح را به مخاطب انتقال دهد تا او را وادار به تعامل به محتوا کند، به یقین بیشترین اثر بخشی را خواهد داشت.

بدترین زمان برای گذاشتن پست و تبلیغات روی اینستاگرام چه موقع است؟

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند، بدترین زمان برای گذاشتن پست و تبلیغ روی اینستاگرام صبح و نیمه شب روزهای تعطیل است. معمولاً کاربران در این بازه‌های زمانی، کمترین توجه را به شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام دارند و فعالیت آن‌ها به حداقل ممکن می‌رسد.

سخن پایانی راجع به بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام

در نهایت باید گفت که تنها خود شما هستید که می‌توانید بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام را بسته به حساب کاربری شناسایی کنید. اما احتمالا سوال مهم‌تر این باشد که اصلا تمام این ماجرا چقدر برایتان اهمیت دارد؟ اگر اینستاگرام تنها عنصری کوچک در استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما است و عمدتا از آن برای شناساندن برند به مخاطبان استفاده می‌کنید، احتمالا بتوانید به سراغ بازه‌های زمانی حدودی مانند صبح و عصر بروید. اگر حساب بیشتری روی اینستاگرام خود باز کرده‌اید، احتمالا بد نباشد که انتشار زودهنگام پست را طبق قاعده Later دنبال کنید و در واقع به آزمون و خطا مشغول شوید.

اما مهم‌ترین سوالی که باید پاسخی برایش یافت این است: چطور می‌توانم بهترین محتوای ممکن را برای مخاطبان خود بسازم؟ می‌دانیم که چنین کاری آسان نیست. اما امیدواریم که اطلاعات در این مقاله و همینطور مقالات لینک شده، باعث شوند ذهنیتی روشن‌تر از کارکرد این شبکه اجتماعی و رمز موفقیت در آن به دست آورید.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Word Stream
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *