۱۶ برنامه ادیت عکس اندروید — فهرست بهترین ها + لینک دانلود

۳۶۳۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۸ دقیقه
۱۶ برنامه ادیت عکس اندروید — فهرست بهترین ها + لینک دانلود

اگر موبایلی مجهز به دوربینی قدرتمند داشته باشید، بدون تردید دوست دارید که بهترین برنامه ادیت عکس اندروید را نیز روی آن نصب کنید. این روزها موبایل‌های هوشمند میان‌رده و پرچمدار تصاویری حقیقتا معرکه به ثبت می‌رسانند، اما اگر به سراغ نرم‌افزارهایی بروید که به صورت خاص برای بهبود تصاویر شما طراحی شده‌اند، شرایط از قبل هم بهتر خواهد شد. البته که تمام موبایل‌های هوشمند اپلیکیشن‌هایی پیش‌فرض برای برش زدن یا بهبود نسبی تصاویر دارند، اما تنها با کمک یک برنامه ادیت عکس اندروید است که می‌توانید تمام پتانسیل‌ها را به صورت حقیقی به کار ببندید.

برای مثال برخی اپلیکیشن‌هایی که در ادامه این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد با فایل‌های فرمت RAW سازگاری دارند، یا می‌توانند عناصر ناخواسته را از پس‌زمینه تصاویر شما حذف کنند و یا حتی با فیلترهای هوشمندانه و مبتنی بر هوش مصنوعی، آن‌ها را به کل دگرگون سازند. از سوی دیگر گزینه‌هایی مانند متعادل‌سازی رنگ سفید، پشتیبانی از لایه‌ها، تنظیم نوردهی و مواردی از این دست را نیز در اپلیکیشن‌های پیش رو خواهید یافت. به صورت مشابه، اگر صرفا می‌خواهید با استفاده از استیکرها شکلی مفرح به تصاویر ببخشید و آن‌ها را خیلی سریع در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید هم چند گزینه جذاب به شما معرفی خواهیم کرد.

تمام اپلیکیشن‌هایی که در این فهرست بهترین برنامه ادیت عکس روی گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل گوگل خواهید یافت به شکلی گسترده آزموده شده‌اند و همگی نیازهای گستره وسیعی از کاربران را برطرف می‌کنند. همچنین اگر به دنبال نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان هستید، مطلب دیگری در مجله فرادرس در همین رابطه منتشر شده است. بنابراین به مطالعه ادامه دهید.

بهترین برنامه ادیت عکس اندروید چیست؟

بعد از آزمون و خطا با انبوهی اپلیکیشن مختلف، PicsArt را می‌توان بهترین برنامه ادیت عکس با گوشی به حساب آورد. این نرم‌افزار مجموعه‌ای غنی از ابزارهای مختلف را در اختیار شما می‌گذارد و از سوی دیگر قابلیت‌هایی مانند افکت‌های تصویری مبتنی بر هوش مصنوعی، استیکرها، لایه‌های متنی و پس‌زمینه‌هایی که منجر به بهبود تصویر می‌شوند را با خود به همراه می‌آورد.

علاوه بر این، PicsArt بی‌شمار ویدیوی آموزشی جذاب دارد و شما را به پشت سر گذاشتن چالش‌هایی روزانه دعوت می‌کند که مهارت‌های شما را صیقل خواهند داد. حتی یک کتابخانه بزرگ از تصاویر گوناگون را در اپلیکیشن خواهید یافت که می‌توانید به ویرایش آن‌ها و تمرین کردن مشغول شوید. عناصر اجتماعی PicsArt هم از دیگر جذابیت‌های آن به شمار می‌روند که اجازه می‌دهند با سایر کاربران گفتگو کنید و تصاویر خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

از سوی دیگر اگر به دنبال نرم‌افزاری کمابیش جامع‌تر می‌گردید، می‌توانید به سراغ Snapseed بروید که قابلیت‌هایی مانند ویرایش غیر مخرب، ویرایش تصاویر RAW، ویرایش تعادل نوردهی سفید و همینطور فیلتر نوردهی دوگانه را با خود به همراه می‌آورد. به همین شکل قادر به سخت افکت‌های چند لایه‌ای خواهید بود که ذخیره و سپس روی تصاویر بعدی شما اعمال می‌شوند. با این حال Snapseed بیشتر برای آن‌هایی طراحی شده که دانشی کلی راجع به ویرایش تصویر دارند و بنابراین یادگیری روش کار با آن می‌تواند برای کاربران تازه‌کارتر دشوار باشد.

در نهایت اما پیشنهاد ما این است که خودتان را به این دو اپلیکیشن محدود نکرده و این مقاله را تا انتها بخوانید. هنگام مطالعه ویژگی‌های مختلف هر اپلیکیشن ممکن است با مواردی روبه‌رو شوید که دقیقا همان چیزی هستند که می‌خواهید.

۱. اپلیکیشن PicsArt

بهترین برنامه ادیت عکس اندروید

PicsArt را بهترین برنامه ادیت عکس اندروید انتخاب می‌کنیم چون ساختاری سرگرم‌کننده دارد، کار با آن آسان است و تمام نیازهای عکاسان تازه‌کار و نیمه‌حرفه‌ای را به صورت تمام و کمال پوشش می‌دهد. این اپلیکیشن انبوهی گزینه خلاقانه و ابزار ویرایش تصویر دارد و می‌توانید بی‌شمار فیلتر جذاب نیز در آن بیابید. علاوه بر این، می‌توانید به سرعت استیکرهای سرگرم‌کننده را انتخاب کنید یا از نو بسازید، تصاویر خود را در کلاژهای قابل شخصی‌سازی قرار دهید، متون هنرمندانه به آن‌ها اضافه کنید و سپس با هرکسی و در هر جایی به اشتراک بگذارید.

یک قابلیت جالب دیگر اینکه می‌توانید از سیستم Remix Chat برای اشتراک‌گذاری تصاویر خود با ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه PicsArt استفاده کنید یا اصلا به ویرایش گروهی تصاویر مشغول شوید. همین کار را می‌توان با دوستان نیز انجام داد. درون اپلیکیشن دستورالعمل‌هایی آسان برای ویرایش تصاویر خود می‌یابید و گاهی کاربران به چالش ویرایش تصاویری به‌خصوص براساس یک تم مشخص دعوت می‌شوند. سپس برنده براساس رای کاربران انتخاب خواهد بود.

اما یک نقطه ضعف بزرگ این است که تبلیغات مربوط به اشتراک پریمیوم PicsArt به صورت مداوم (و گاهی حتی در میانه فرایند ویرایش) به نمایش درمی‌آیند. برای خاموش کردن این تبلیغات - و همینطور دستیابی به ویرایش ویدیو و ابزارها و فیلترهای بیشتر - لازم است اشتراک ماهانه اپلیکیشن را به قیمت ۱۱.۹۹ دلار بخرید یا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به سراغ اشتراک سالانه ۵۵.۹۹ دلاری بروید.

در نهایت اما PicsArt مجموعه‌ای غنی و دسترس‌پذیر از ابزارهای ویرایش تصویر و کلاژسازی را در اختیار کاربران اندروید می‌گذارد و به طور یقین ارزش امتحان کردن را دارد.

  • دانلود اپلیکیشن PicsArt از گوگل پلی استور (+)

۲. اپلیکیشن Snapseed

اپلیکیشن Snapseed را نمی‌توان برنامه‌ای مناسب برای کاربران تازه‌کار به حساب آورد و در عوض برای آن دسته از تصویربرداران حرفه‌ای ساخته شده که می‌خواهند حسابی روی عکس‌های خود وقت گذاشته و بهترین خروجی ممکن را روی موبایل هوشمند به دست آورند. در نتیجه شاهد گستره وسیعی از ابزارهای ویرایش حرفه‌ای هستیم و به عنوان مثال می‌توان به قلم‌های مختلف برای ویرایش و همینطور مجموعه‌ای غنی از فیلترهای مرتبط با فیلم‌ها (مانند Lens Blur و Retrolux و Double Exposure) هستیم.

برای آن دسته از تصویربردارانی که توجهی ویژه به جزییات نشان می‌دهند، استفاده از Snapseed عملا اعتیادآور خواهد بود. کافیست برای دقایقی با اپلیکیشن کار کنید و می‌بینید که از سر و کله زدن با تنظیمات مربوط به نوردهی، رنگ، ماسکه، ابزارهای تغییر شکل، قلم‌ها و فیلترها در سناریوهای گوناگون لذت فراوان می‌برید. از آن‌جایی که ویرایش تصاویر به صورت غیر مخرب انجام می‌شود نیز می‌توانید همواره به سراغ Stack (یا به عبارت دیگر، لایه‌های ویرایش) بازگردید و هر ادیت پیشینی را ویرایش کنید. از سوی دیگر می‌توان از یک قلم Stack برای اعمال کردن افکت‌ها روی تنها بخش مشخصی از تصاویر استفاده کرد. به همین ترتیب، می‌توان مجموعه‌ای از ویرایش‌های اعمال شده بر یک تصویر را به عنوان یک «Look» ذخیره و سپس آن‌ها را روی تمام تصاویر بعدی پیاده‌سازی کرد.

ابزارهای سنتی معرکه Snapseed و همینطور ویرایش غیر مخرب در آن باعث می‌شود این به راحتی بهترین برنامه ادیت عکس اندروید برای تصویربرداران حرفه‌ای باشد، به عبارت دیگر آن‌هایی که قرار است زمان زیادی را صرف بی‌نقص کردن تصاویر خود کنند. این اپلیکیشن به صورت رایگان عرضه شده و خبری از ورژن پریمیوم نیز در آن نیست.

  • دانلود اپلیکیشن Snapseed از گوگل پلی استور (+)

 

۳. اپلیکیشن Adobe Photoshop Camera

بهترین برنامه ادیت عکس اندروید

Adobe Photoshop Camera به راحتی در فهرست بهترین برنامه ادیت عکس اندروید ما قرار می‌گیرد، عمدتا به خاطر هوش مصنوعی معرکه‌اش که می‌تواند افکت‌های به خصوص و اصلاحات مشابه را پیش یا پس از تصویربرداری با دوربین موبایل اعمال کند.

فتوشاپ کمرا از فیلترهایی بهره می‌گیرد که «Lenses» نام دارند و با بهره‌گیری از آن‌ها، جلوه‌های ویژه‌ها را به تصاویر شما می‌آورد یا رنگ، نورپردازی و وضوح را بهبود می‌بخشد. اما آنچه این اپلیکیشن را واقعا منحصر به فرد می‌کند، امکان بهره‌گیری از قابلیت Adobe Sensei است که به صورت خودکار نوع تصویر (پرتره یا لنداسکیپ) را تشخیص می‌دهد و برای بخش‌های مختلف آن (مثلا چهره اشخاص یا آسمان) ماسک می‌سازد.

بنابراین برای مثال لنزهای Sky می‌توانند رنگ آسمان را در تصوی شما تغییر دهند، ابرها را به آن اضافه یا از آن حذف کنند و حتی باعث شوند که بازتاب نور به شکلی صحیح در آب به نمایش درآید، آن هم بدون اینکه هیچ بخش دیگری از تصویر تحت تاثیر قرار بگیرد. علاوه بر این‌ها، لنزهای مورد نظر از «Sprites» نیز برخوردار شده‌اند. این‌ها در واقع آبجکت‌هایی هستند که در آن بخش شناسایی شده از تصویر توسط Adobe Sensei، قابلیت جابه‌جایی و زوم دارند. این یعنی می‌توانید برخی سوژه‌های داخل تصویر را دچار تغییر ابعاد یا جابه‌جایی کنید (مثلا ابرهای داخل آسمان یا سیاره‌ها). برخی لنزها انیمیشن‌هایی کوچک نیز دارند و به عنوان مثال می‌توان به انیمیشن ستاره‌های دنباله‌دار یا پرتاب یک موشک فضایی اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه: آموزش فتوشاپ جامع | صفر تا صد، رایگان و تصویری (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

شرکت ادوبی می‌گوید که در گذر زمان و به شکلی مداوم، لنزهای هرچه بیشتر را در اختیار کاربران خواهد گذاشت و خبر بهتر اینکه تمامی آن‌ها کاملا رایگان خواهند بود. برخی از این لنزها نیز توسط هنرمندان سلبریتی یا اینفلوئنسرها طراحی می‌شوند. از آن‌جایی که هر لنز چندین متغیر مختلف نیز دارد، روند ویرایش تصاویر شما می‌تواند گاهی به یک ماجراجویی چند ساعته تبدیل شود. در مجموع Adobe Photoshop Camera یک اپلیکیشن واقعا معرکه است که هم سرعت تصویربرداری و ویرایش تصاویر را بالا می‌برد، هم شکلی هیجان‌انگیز به تمام این فرایند می‌بخشد. بنابراین بیشتر از اینکه به درد کاربران حرفه‌ای بخورد، برای آن‌هایی ساخته شده که برای دل خود تصویربرداری می‌کنند. این اپلیکیشن هم رایگان است و هیچ نسخه پریمیومی ندارد.

  • دانلود اپلیکیشن Adobe Photoshop Camera از گوگل پلی استور (+

۴. اپلیکیشن Pixlr

Pixlr بهترین برنامه ادیت عکس اندروید برای تصویربرداران تفننی است که می‌خواهند اندکی تصاویر خود را دستکاری کنند، شاید چند افکت جالب به آن‌ها بیفزایند و سپس آن‌ها را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. رابط کاربری این نرم‌افزار واقعا نوآورانه است و به سادگی نیازهای شما را برطرف می‌کند. در نتیجه، به جای اینکه لازم باشد از منوها و گزینه‌های مختلف سر در بیاورید، می‌توانید خیلی ساده با تصاویر خود خوش بگذرانید.

Pixlr گستره‌ای متنوع از ابزارهای ویرایش تصویر دارد که همگی به سادگی مورد استفاده قرار می‌گیرند و با گزینه‌های بی‌شمار، سردرگم‌تان نمی‌کنند. از جمله این ابزارها می‌توان به قلم‌هایی برای اعمال کردن ویرایش‌های انتخابی (مانند تاریک کردن تصویر یا بازگشت به گام قبلی) اشاره کرد. کتابخانه فیلترهای جلوه‌های ویژه، لایه‌هایی روی و مرزها واقعا غنی است و تقریبا تمام گزینه‌های موجود در آن‌ها به دل کاربران می‌نشینند. از سوی دیگر هم استیکرهایی کارتونی و متنوع را داریم که تصاویر شما را سرگرم‌کننده‌تر می‌کنند.

نسخه پریمیوم این اپلیکیشن (با قیمت ۱.۹۹ دلار در ماه یا ۱۱.۹۹ دلار در سال) باعث می‌شود دیگر شاهد هیچ تبلیغی درون اپلیکیشن نباشید و از سوی دیگر، محتوایی هرچه بیشتر (شامل استیکرها، لایه‌های رویی، مرزها و فونت‌ها) در اختیارتان می‌گذارند. اگرچه ابزارهای ویرایش عکس Pixlr در نظر تصویربرداران حرفه‌ای بیش از حد کم‌عمق جلوه می‌کنند، اما کاربران تازه‌کارتر و تفننی می‌توانند به راحتی خلاقیت خود را به کار بسته و تصاویر عالی خلق کنند.

  • دانلود اپلیکیشن Pixlr از گوگل پلی استور (+)

۵. اپلیکیشن Canva

اگر یک طراح گرافیکی هستید و از قالب‌های مختلف برای ساخت تصاویر کاور در شبکه‌های اجتماعی و هر چیز مشابه دیگری استفاده می‌کنید، در آن صورت حتما نام اپلیکیشن Canva را شنیده‌اید. این وب‌سایتی محبوب است که می‌توان از آن برای ادیت عکس آنلاین بهره گرفت و ضمنا یک اپلیکیشن هم برای موبایل‌های هوشمند دارد.

Canva انبوهی قالب مختلف برای موارد استفاده مختلف نظر پست‌های اینستاگرامی، استوری‌ها، تصاویر بند انگشتی یوتیوب، پوسترها، بروشورها، کارت‌های تجاری و موارد مشابه دارد. از سوی دیگر با استفاده از قالب‌های از پیش موجود می‌توانید تصاویری واقعا جذاب خلق کنید. به صورت مشابه می‌توانید اندکی خلاق‌تر ظاهر شده و تمام تصاویر خود را به صورت کامل از ابتدا تا انتها بسازید. بنابراین اگر خواستار طراحی و ویرایش تصاویری برای قالب‌ها و اهداف به‌خصوص خود هستید، لازم نیست به سراغ هیچ‌چیز جز Canva بروید. اگر مایل به یادگیری کامل کار با این اپلیکیشن هستید مطالعه مقاله «آموزش برنامه Canva» فرادرس را پیشنهاد می‌کنیم که شما را با تمام تنظیمات و گزینه‌ها آشنا می‌کند.

  • دانلود اپلیکیشن Canva از گوگل پلی استور (+)

۶. اپلیکیشن Adobe Lightroom

بهترین برنامه ادیت عکس اندروید

نسخه موبایل نرم‌افزار Adobe Lightroom در واقع بخشی کوچک از یک اکوسیستم بزرگ‌تر و مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی ابری است که اجازه می‌دهد تمام تصاویر خود را در یک کتابخانه واحد نگه داشته و روی تمام دیوایس‌های خود (یعنی موبایل، لپ‌تاپ و دسکتاپ) به فایل‌های خود با رزولوشن کامل دسترسی داشته باشید. بنابراین وقتی سیستم Lightroom را (با قیمت ۹.۹۹ دلار در ماه) می‌خرید، به یک اکوسیستم پردازش تصویر بسیار قدرتمند دسترسی خواهید یافت که سطوحی حرفه‌ای از کنترل و کیفیت را با خود به همراه می‌آورد. البته اگر صرفا به دنبال یک برنامه ادیت عکس اندروید عالی برای موبایل یا تبلت خود باشید، می‌توانید Lightroom را به صورت رایگان دانلود کنید یا ۴.۹۹ دلا بابت اشتراک پریمیومی بپردازید که دسترسی به فضای ابری ۱۰۰ گیگابایتی را امکان‌پذیر می‌کند.

Adobe Lightroom Mobile یک پلتفرم معرکه برای یادگیری است. این ابزار یک کتابخانه غنی و دائما در حال رشد از دروس تعاملی دارد که به شما می‌آموزند چطور مثل یک ویرایشگر حرفه‌ای، تصاویر را ادیت کنید. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که Lightroom بی‌شمار ابزار مختلف و عمیق را در خود جای داده و انبوهی ابزار دیگر نیز برای سر و کله زدن با نوردهی، رنگ، فیلترها و موارد این چنینی دارد. بخش اعظمی از این ابزارها با یک اسلایدر ساده کنترل و تمام تغییرات در یک چشم برهم‌زدن اعمال می‌شوند، بنابراین در لحظه به‌خوبی متوجه خواهید شد که هر تغییر چه تاثیری روی تصویر می‌گذارد. علاوه بر این ویرایش به صورت غیر مخرب انجام می‌شود تا همیشه بتوانید به سراغ تصویر اصلی و بدون تغییر خود بازگردید.

گذشته از امکانات نوآورانه برای اشتراک‌گذاری تصاویر، Lightroom یک بخش به‌خصوص به نام Discover نیز دارد که در آن می‌توانید انیمیشن‌های مربوط به گام‌های طی شده از سوی سایر هنرمندان و تصویربرداران را مشاهده کنید و متوجه شوید آن‌ها چطور بهترین تصاویر خود را خلق می‌کنند. علاوه بر این، خودتان هم می‌توانید تصاویر ویرایش شده را در بخش Lightroom Discover به اشتراک بگذارید.

در نهایت باید گفت Lightroom Mobile به راحتی یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس کنونی است که حرفه‌ای‌ترین افراد را به خود جذب می‌کند. با این حال اگر نمی‌خواهید زمان و تلاش فراوانی را به ویرایش تصاویر خود اختصاص دهید و صرفا به دنبال ابزارهایی ساده برای تنظیم نور، برش زدن و زاعمال افکت می‌گردید، بهتر است از Lightroom دوری کرده و به سراغ اپ‌های ساده‌تر این فهرست بروید.

  • دانلود Adobe Lightroom Mobile از گوگل پلی استور (+)

۷. اپلیکیشن Instagram

اپلیکیشن اینستاگرام در حال حاضر بیش از ۸۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و علت این موفقیت هم کاملا واضح است: این اپلیکیشن شبکه اجتماعی همواره روی اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها به شکلی سریع و غیر پیچیده متمرکز بوده. رابط کاربری ساده و نوآورانه اپلیکیشن باعث می‌شود تمام مراحل کار، از تصویربرداری و ویرایش تصاویر گرفته تا اشتراک همزمان آن‌ها در چندین شبکه اجتماعی مختلف به آسان‌ترین شکل ممکن طی شوند.

لایک کردن و اشتراک‌گذاری پست‌ها، ارسال و دریافت پیام‌های دایرکت و در مجموع تعامل با دیگر کاربران، اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان در اینستاگرام انجام داد. با این حال همه‌چیز در اینستاگرام به اشتراک‌گذاری تصویر و تعامل دو طرفه محدود نمی‌شود و این اپلیکیشن ابزارهایی برای ویرایش تصاویر و ویدیوها نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد که تمام نیازهای بنیادین و فراتر را برطرف می‌سازند.

تنظیم رنگ، میزان نوردهی و اعمال افکت‌های گوناگون، همگی در این اپلیکیشن امکان‌پذیر شده‌اند و سازندگان اینستاگرام که زیر نظر فیسبوک فعالیت می‌کنند به صورت مداوم مشغول به افزودن و حذف کردن ابزارها و ویژگی‌ها هستند و تمام این تصمیمات براساس تجربه کاربران و بازخوردهای آن‌ها گرفته می‌شوند. اما آنچه به صورت مداوم رخ داده، افزایش محبوبیت اینستاگرام بوده است.

  • دانلود اپلیکیشن اینستاگرام از گوگل پلی استور (+)

۸. اپلیکیشن Google Photos

بهترین برنامه ادیت عکس اندروید

Google Photos تنها اپلیکیشن این فهرست است که نصب آن روی هر موبایلی را ضروری می‌دانیم. اگر تابه‌حال تمام فایل‌های تصویری خود را به خاطر از کار افتادن گوشی یا گم کردن آن از دست داده باشید دقیقا می‌دانید چرا. اگرچه ابزارهای ویرایش تصویر گوگل فوتوز به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند، اما این اپلیکیشن به تمام تصاویر و ویدیوهای شما سامان می‌بخشد و اشتراک‌گذاری آن‌ها را با هرکسی و در هرجایی آسان می‌کند. مهم‌تر از همه اینکه برنامه ارزشمند گوگل می‌تواند به صورت خودکار از تمام فایل‌های حافظه داخلی شما درون فضای ذخیره‌سازی ابری بکاپ بگیرد. از این لحظه به بعد روی تمام دسدتگاه‌های هوشمندی که به هر نحوی گوگل فوتوز را اجرا می‌کنند، به فایل‌های خود دسترسی خواهید داشت. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به موبایل‌های اپل، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، کامپیوترهای دسکتاپ، کامپیوترهای ویندوزی و تمام موبایل‌های اندرویدی اشاره کرد.

قابلیت‌های ویرایش تصویر گوگل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیازمند کمترین ورودی ممکن از سوی کاربر هستند و در نتیجه به شکلی سریع و ساده طراحی شده‌اند. برای مثال کاربر تنها به کنترل کردن اسلایدرهایی مشغول می‌شود که رنگ، نور و کنتراست کلی تصویر تعیین می‌شود. از سوی دیگر شاهد چندین فیلتر هستیم که شدت اعمال آن‌ها نیز بار دیگر با یک اسلایدر کنترل می‌شود. البته که گوگل فوتوز جنبه‌های سرگرم‌کننده خود را نیز دارد و به عنوان مثال از تصاویر پی‌درپی شما گیف‌های متحرک می‌سازد.

گوگل فوتوز ضمنا از بهترین انتخاب‌های هر کاربری ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری فایل‌های تصویری به حساب می‌آید. فقط در نظر داشته باشید که برخلاف سال‌های نه‌چندان دور دیگر خبری از فضای ذخیره‌سازی نامحدود نیست و هر کاربر می‌تواند از ۱۵ گیگابایت فضای رایگان استفاده کند. بعد از این لازم است بابت اشتراک گوگل درایو پول بپردازید و قیمت‌گذاری‌ها از ۱.۹۹ دلار به ازای ۱۰۰ گیگابایت در ماه آغاز می‌شوند. در مجموع وجود گوگل فوتوز در موبایل شما ضروری است. بنابراین همین حالا آن را دانلود و نصب کنید و اجازه دهید خودش در پس‌زمینه کارهایش را انجام دهد.

  • دانلود Google Photos از گوگل پلی استور (+)

۹. اپلیکیشن Pixtica

برنامه Pixticia ابزارهای چندان بیشتری نسبت به کارهایی که می‌توان با دیگر اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر انجام داد ندارد، اما به ندرت می‌توان چنین اپلیکیشنی را یافت که مجموعه‌ای غنی از تمام آن قابلیت‌ها را همراه با رابط کاربری مشتری‌پسند ارائه کند. این اپلیکیشن که به صورت اختصاصی روی سیتسم عامل اندروید عرضه شده کنترلی کامل بر تمام ابعاد تصویربرداری به شما می‌دهد، از ISO گرفته تا سرعت شاتر و فوکوس. از سوی دیگر شاهد فیلتر‌های زنده (Live Filters)، پانوراما، دامنه داینامیک بالا، استیکرها و حالت‌های هایپرلپسی هستیم که همگی گزینه‌های خلاقانه بسیار زیادی برای شما به ارمغان می‌آورند.

در صورتی که به سراغ نسخه پولی اپلیکیشن بروید فیلترهای بیشتر و پشتیبانی از رزولوشن‌های بالاتر را به دست می‌آورید و چند گزینه دیگر هم آزاد می‌شود. اما نسخه رایگان هم به اندازه کافی برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران مناسب است.

  • دانلود اپلیکیشن Pixtica از گوگل پلی استور (+)

۱۰. اپلیکیشن Prisma

بهترین برنامه ادیت عکس اندروید

Prisma چیزی را ارائه می‌کند که اندکی با دیگر اپلیکیشن‌های ویرایش عکس اندرویدی موجود در این فهرست تفاوت دارد. ماجرا از این قرار است که تمام اپلیکیشن با محوریت فیلترهای خوش‌استایلی ساخته شده که از آثار هنرمندان واقعی الهام گرفته شده‌اند. اگرچه انبوهی اپلیکیشن دیگر با پشتیبانی از فیلترهای گوناگون داریم -و به عنوان مثال می‌توان به Adobe Photoshop Camera در بخش‌های قبلی مقاله اشاره کرد- Prisma توجهی ویژه به ابعاد هنری تصاویر نشان داده و اجازه می‌دهد با دوربین موبایل خود تصاویری مشابه به آثار پیکاسو یا ون گوگ به ثبت برسانید. و جالب‌تر اینکه اپلیکیشن واقعا به وعده خود پایبند است و هوش مصنوعی قدرتمندی دارد که نتایجی واقعا دقیق و دلچسب تحویل می‌دهد.

در این اپلیکیشن بیش از ۳۰۰ فیلتر مختلف برای استفاده وجود دارد اما باید هشدار بدهیم که بسیاری از آن‌ها پشت دیوار پرداخت‌های درون برنامه‌ای قرار گرفته‌اند. برای دسترسی یافتن به تمام فیلترها می‌توانید ۱.۹۹ دلار در هفته، یا ۷.۹۹ دلار ماه و یا ۲۹.۹۹ دلار در سال بدهید. اشتراک پریمیوم ضمنا دسترسی به پردازش HD تصاویر را هم امکان‌پذیر می‌کند. زمانی هم که یک فیلتر اعمال می‌شود، می‌توانید به آسانی پس‌زمینه‌ای سفارسی برای آن تدارک ببینید و بیش از پیش به تنظیم نوردهی، کنتراست و دیگر تنظیمات مشغول شوید، آن‌ها را درون حافظه داخلی ذخیره کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، به صورت مداوم شاهد عرضه فیلترهای هرچه بیشتری هستیم که اپلیکیشن را شاداب نگه می‌دارند.

  • دانلود اپلیکیشن Prisma از گوگل پلی استور (+)

۱۱. اپلیکیشن Facetune ۲

Facetune 2 همچنان بهترین برنامه ادیت عکس اندروید برای ویرایش تصاویر پرتره به حساب می‌آید. با استفاده از یک هوش مصنوعی واقعا نابغه، Facetune 2 پا را از روتوش کردن پوست و سفید کردن دندان‌ها فراتر می‌گذارد. برای مثال ابزارهای آرایش اپلیکیشن می‌توانند رنگ‌ها، سایه‌ها و سایه‌روشن‌ها را به شکل ماهرانه‌ای نرم کنند. یک قابلیت جذاب هم امکان تبدیل کردن حالات جدی‌تر صورت به پرتره‌ای با لبخندی دلچسب‌تر است. سیستم کنترل اسلایدری و ساده باعث می‌شود بتوانید شدت اعمال هر افکت را نیز به خوبی و با دقت تعیین کنید. حتی می‌توان پرتره را پیش از ثبت در نمای پیش‌نمایش دوربین موبایل مشاهده کرد و بعد به ثبتش رساند.

متاسفانه اگر نسخه پریمیوم اپلکیشن را تهیه نکنید به برخی از جالب‌ترین ابزارهای آن نیز دسترسی نخواهید یافت. از جمله این ابزارها می‌توان به ابزار تغییر پس‌زمینه تصویر، تنظیم رنگ چشم یا آسمان، حذف کردن خال‌های صورت یا ابزارهای آرایشی (مانند حذف کردن پف زیر چشم یا تغییر شکل ابروها و افزودن درخشش پوست) اشاره کرد.

نسخه پریمیوم اپلیکیشن ۱.۹۹ دلار در ماه قیمت‌دارد و اشتراک سه‌ماهه نیز ۳۵.۹۹ دلار. یا می‌توانید تنها یک‌بار ۶۹.۹۹ دلار بپردازید و اشتراک مادام‌العمر را تهیه کنید. در هر صورت اما نسخه رایگان هم ابزاری قدرتمند به حساب می‌آید و خیلی ساده منجر به بهبود سلفی‌ها و تصاویر پرتره شما می‌شود.

  • دانلود اپلیکیشن Facetune 2 از گوگل پلی استور (+)

۱۲. اپلیکیشن Afterlight

بهترین برنامه ادیت عکس اندروید

Afterlight برای آن‌هایی طارحی شده که می‌خواهند واقعا روی ویرایش تک‌تک تصاویر خود وقت بگذارند. ابزارهای موجود برای تصحیح رنگ، نوردهی، قاب‌بندی و ساختار همگی بسیار عمیق از آب درآمده‌اند. استیکرهای داخل اپلیکیشن ساده اما متنوع ظاهر می‌شوند و برای نوشتن متن نیز چندین فونت مختلف دارید. هر دو را می‌توان از نظر رنگ، میزان تاری، محل قرارگیری و گردش دچار تغییر کرد. علاوه بر این شاهد چندین سطح از Undo (بازگردانی کار به یک مرحله قبل) و Redo (تکرار یک عمل) هستیم و می‌توانید از تاریخچه ویرایش‌های خود برای بازگردانی تصویر به نقطه‌ای مشخص از فرایند ویرایش استفاده کنید. یا اینکه می‌توانید خیلی ساده از صفحه لایه‌ها استفاده کرده و هر ادیت خود را به صورت مجزا انتخاب، ویرایش یا حذف کنید.

رابط کاربری اپلیکیشن به‌گونه‌ای است که در اکثریت مواقع به شکلی آسان مورد استفاده قرار می‌گیرد، هرچند که در ابتدای کار از وجود چند نماد نه‌چندان استاندارد در صفحه اصلی گیج خواهید شد. متاسفانه برای دسترسی یافتن به بخش قابل توجهی از ابزارها و گزینه‌ها و همینطور بیش از ۱۳۰ فیلتر مختلف لازم است که اشتراک ماهانه ۲.۹۹ دلار، سالانه ۱۷.۹۹ دلار و یا ۳۵.۹۹ دلار بابت اشتراک مادام‌العمر را بخرید. ضمنا نسخه اندروید این اپلیکیشن به اندازه نسخه iOS پیشرفته نیست.

  • دانلود اپلیکیشن Afterlight از گوگل پلی استور (+)

۱۳. اپلیکیشن VSCO

با تمرکز بر تصویربرداری سنتی، اپلیکیشن VSCO تنوع بسیار خوبی از قابلیت‌های مرتبط با تصحیح و ویرایش تصاویر در اختیار شما می‌گذارد که همگی نتایجی باکیفیت به همراه می‌آورند. این اپلیکیشن حتی امکان مدیریت فایل‌های RAW را نیز مهیا می‌سازد. البته که مجموعه قابلیت‌های موجود در آن از برخی دیگر از اپ‌های حاضر در فهرست بهترین برنامه ادیت عکس اندروید ما کمتر است. برای مثال در این اپلیکیشن نمی‌توانید ویرایش انتخابی، پشتیبانی از متون یا جلوه‌های ویژه را بیابید و مرزهای پیرامون تصاویر هم معمولا خیلی ساده و پیش‌ پا افتاده از آب در می‌آیند که صرفا تصویر شما را در قابی مربعی قرار می‌دهند. اما در سوی دیگر سکه می‌توانید تا سقف ۱۰ «رسید» (Receipts) - به معنای فهرستی از ویرایش‌هایی که روی یک تصویر اعمال می‌شوند - برای خود داشته باشید و روی هر تصویری پیاده کنید.

VSCO یک جامعه بزرگ از کاربران و انیفلوئنسرها دارد، اما نباید انتظار داشته باشید که به اندازه آنچه در اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر است با آن‌ها تعامل کنید. ضمنا پست کردن تصاویر VSCO روی هر شبکه‌ای که در موبایل هوشمند خود دارید آسان است، هرچند که باید یکی یکی به سراغ آن‌ها بروید و امکان اشتراک‌گذاری گروهی مهیا نیست. هر تصویری که در پروفایل VSCO خود قرار می‌دهید عمومی می‌شود و حتی مقابل چشم آن‌هایی که حساب کاربری VSCO ندارند هم قرار می‌گیرد. تنها گزینه‌ای هم که برای حریم شخصی یافت می‌شود به اشتراک‌گذاری تنظیمات لوکیشن تصاویر شما ارتباط دارد.

نسخه رایگان اپلیکیشن به ابزارهای ویرایش بنیادین (تنها برای تصاویر ثابت) و ۱۰ پیش‌تنظیم (یا فیلتر) محدود شده است. در ازای ۱۹.۹۹ دلار می‌توانید به ویرایشگر ویدیو، بیش از ۲۰۰ پیش‌تنظیم، ابزارهای ویرایش پیشرفته، ابزارهای مونتاژ ثابت و متحرک، چالش‌های تصویربرداری هفتگی و همینطور محتوای آموزشی دسترسی پیدا کنید. VSCO ابزاری جذاب برای تصویربردارانی است که نتایج با کیفیت می‌خواهند و در عین حال حوصله سر و کله زدن با ابزارهای مختلف را دارند.

  • دانلود اپلیکیشن VSCO از گوگل پلی استور (+)

معرفی مجموعه فیلم‌های آموزش فتوشاپ، طراحی و گرافیک کامپیوتری

در این دوره و زمانه دیگر تنها طراحان حرفه‌ای نیستند که باید با نحوه کار با ابزارهای ویرایش تصویر و گرافیک کامپیوتری آشنا باشند. در واقع هرکسی ممکن است بالاخره یک روز سر و کارش با چنین ابزارهایی بیفتد. فرادرس در مجموعه‌ آموزش‌های فتوشاپ، طراحی و گرافیک کامپیوتری به شکلی گسترده به دروس پیرامون این موضوعات پرداخته و هرآنچه لازم است برای یادگیری ابزارهای گوناگون بدانید را پوشش داده.

در مجموعه فیلم‌های آموزش فتوشاپ و طراحیِ، عناوین بسیار متنوعی را خواهید یافت که برای مثال می‌توان به دوره‌های آموزشی »فتوشاپ برای عکاسان»، «آموزش ادوبی ایلاستریتور»، «آموزش طراحی لوگو با ایلاستریتور» و همینطور «آموزش طراحی کارت ویزیت و بروشور با پاورپوینت» اشاره کرد.

  • برای مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزش فتوشاپ، طراحی و گرافیک کامپیوتری فرادرس + اینجا کلیک کنید

۱۴. اپلیکیشن TouchRetouch

بهترین برنامه ادیت عکس اندروید

ابزار «پاک‌کن جادویی» (Magic Eraser) گوگل وقتی سر از موبایل‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو در آورد حسابی سر و صدا کرد، اما این ویژگی گوگل را نمی‌توان نخستین مرتبه‌ای دانست که امکان پاک کردن سوژه‌های ناخواسته از تصاویر مهیا می‌شود. در واقع اپلیکیشن TouchRetouch برای سالیان سال در دسترس بوده و به شکلی بی‌سروصدا اجازه می‌داده افراد یا اجسام ناخوشایند را از تصاویر پاک کنید. استفاده از این برنامه ادیت عکس اندروید بسیار آسان نیز هست: خیلی ساده انگشت خود را سراسر سوژه‌ای که می‌خواهید حذف شود می‌کشید و سپس روی دکمه «Go» می‌زنید. از این لحظه به بعد می‌توانید آن بخش از تصویر را کاملا حذف شده در نظر بگیرید.

البته که اپلیکیشن در ۱۰۰ درصد مواقع به موفقیت کامل نمی‌رسند و طبیعتا برخی تصاویر نتایجی بسیار بهتر از سایرین به همراه می‌آورند. اما در اکثریت مواقع تمام کار به سادگی انجام می‌دهد و ۲ دلاری که پای اپلیکیشن می‌دهید هم هزینه‌ای آنقدرها کمرشکن به حساب نمی‌آید. ضمنا در TouchRetouch ابزاری برای حذف کردن خطوط صاف مانند کابل‌های برق نیز خواهید یافت.

  • دانلود اپلیکیشن TouchRetouch از گوگل پلی استور (+)

۱۵. اپلیکیشن Photo Editor Pro

Photo Editor Pro یک ابزار ویرایش تصویر اندرویدی است که اوسط سازندگان InShot، اپلیکیشنی بسیار محبوب برای ادیت ویدیو، ساخته شده است. اگذر به دنبال یک برنامه ادیت عکس اندروید می‌گردید که یک‌جورهایی مانند چاقوی سوییسی باشد، به این معنا که تقریبا تمام قابلیت‌های بنیادین را داشته باشد و نیازهای متنوعی را برطرف سازد، در آن صورت باید به سراغ Photo Editor Pro بروید.

از ویرایش‌های بسیار ساده مانند اعمال فیلتر و برش زدن گرفته تا افزودن افکت‌های نئونی و چندین لایه مختلف به تصاویر، این اپلیکیشن از پس تقریبا هرکاری برمی‌اید. این ابزار حتی یک قابلیت زیباسازی هم دارد که جزییات ناخوشایند را از تصاویر پاک می‌کند. از سوی دیگر می‌توان از آن برای ساخت کلاژهای جذاب نیز بهره گرفت.

اگرچه اپلیکیشن انبوهی از قابلیت مختلف را در خود جای داده اما در عین حال تبلیغاتی آزاردهنده به نمایش درمی‌آورد که هر چند وقت یک‌بار باید آن‌ها را تماشا کنید یا اینکه به سراغ نسخه Pro بروید و یک‌بار برای همیشه به نمایش تبلیغات تکراری پایان بدهید.

  • دانلود اپلیکیشن Photo Editor Pro از گوگل پلی استور (+)

۱۶. اپلیکیشن Fotor

از منظر قابلیت‌هایی که به دست می‌آورید،‌ Fotor شباهت بسیار زیادی به اپلیکیشن PicsArt دارد و بنابراین به راحتی در فهرست بهترین برنامه ادیت عکس اندروید جای می‌گیرد. گذشته از قابلیت‌های بنیادین ادیت، می‌توانید افکت‌های مختلف و تاری را روی هر بخشی از تصویر که می‌خواهید اعمال کنید تا توجه به بخشی دیگر جلب شود. علاوه بر این می‌توانید به افزودن متون، استیکرها و فریم‌ها به تصاویر خود مشغول شوید.

یک قابلیت بسیار جالب در Fotor همان‌چیزیست که در برنامه VSCO نیز می‌بینیم و می‌توانید به ساخت «رسید‌»هایی مشغول شوید که در واقع پیش‌تنظیم‌های سفارشی هستند. بنابراین می‌توان چندین رسید ایجاد کرد و به این ترتیب هر زمان که بخواهید ویرایشی یکسان با موارد قبلی روی تصویر خود داشته باشید، می‌توانید به سراغ رسیدی مشخص رفته و آن را به کار ببندید. این قابلیت در اوقاتی که چندین تصویر برای ویرایش دارید واقعا کارآمد ظاهر می‌شود. Fotor ضمنا به شما در ساخت کلاژ و طراحی پوستر هم یاری می‌رساند.

  • دانلود اپلیکیشن Fotor از گوگل پلی استور (+)

چطور بهترین برنامه ادیت عکس اندروید را انتخاب کنیم؟

دنیای اپلیکیشن‌های مرتبط با تصویربرداری و ویرایش تصویر این روزها حسابی اشباع و رقابتی شده است. بنابراین وقتی یک اپلیکیشن از قابلیتی محبوب پرده برمی‌دارد، دیگران نیز به سرعت مسیری مشابه را در پیش می‌گیرند. برای مثال موفقیت اپلیکیشن اسنپ‌چت با پیام‌های تصویری و ویدیویی‌اش که ظرف ۲۴ ساعت ناپدید می‌شدند منجر به تعبیه قابلیت استوری در انبوهی اپلیکیشن مختلف شد و برجسته‌ترین مثال نیز استوری اینستاگرام است.

به عنوان یک قاعده کلی اما بهترین برنامه ادیت عکس اندروید، اپلیکیشنی است که در یکی از این دو دسته‌بندی جای می‌گیرد: برنامه‌های مناسب برای کارهای روزمره و کاربران آماتور یا برنامه‌هایی که به صورت خاص برای تصویربرداران و مصرف‌کنندگان حرفه‌ای ساخته شده‌اند. در فهرست بالا به سراغ هر دو دسته‌بندی از اپلیکیشن رفته‌ایم و خیلی خوب است که بسته به توضیحات ما، بتوانید نیازهای خود را شناسایی و اولویت‌بندی کنید.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Tom's Guide
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *