آنتی ویروس ویندوز — فهرست بهترین آنتی ویروس های ویندوز ۲۰۲۱

۱۴۲۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۹ دقیقه
آنتی ویروس ویندوز — فهرست بهترین آنتی ویروس های ویندوز ۲۰۲۱

بعضی از اوقات دانستن اینکه برخی کمپانی‌های تکنولوژی دارند با ساخت یک نرم افزار آنتی ویروس ویندوزی به مقابله با هکرها و تهدیدهای بالقوه می‌پردازند موجب قوت قلب است. این شرکت‌ها پکیج‌های امنیتی خود را دائما بهبود می‌بخشند تا زندگی آنلاین و آفلاین کاربران همواره شکلی امن داشته باشد. بهترین آنتی ویروس ویندوز نرم‌افزاری است که امکانات مختلف مانند امنیت همه‌جانبه را با قابلیت‌های ارزش افزوده برای مقابله با کلاه‌برداری‌ها ادغام کند و در عین حال به شکلی بسیار آسان نصب شده و مورد استفاده قرار گیرد.

اگر به دنبال حفاظت همه‌جانبه در برابر تازه‌ترین تهدیدات سایبری می‌گردید، بهترین کار این است که روی نرم‌افزاری مناسب سرمایه‌گذاری کنید. البته این بدان معنا نیست که باید حسابی دست به جیب شده و ارقامی کلان را صرف خرید بهترین آنتی ویروس ویندوز کنید. در عوض در این مقاله برخی از بهترین و ارزان‌قیمت‌ترین گزینه‌های موجود را معرفی خواهیم کرد و در بخش دوم هم به سراغ بهترین آنتی‌ ویروس‌های رایگان خواهیم رفت. اما با توجه به اینکه برخی از بهترین آنتی ویروس های بازار قیمت‌گذاری‌هایی کمتر از ۱۰ یا ۲۰ دلار در سال دارند، پیشنهاد ما این است که همواره امن‌ترین گزینه را انتخاب کرده و به سراغ یک پکیج پریمیوم بروید.

۱۰ آنتی ویروس ویندوز برتر

فهرست ده آنتی‌ ویروس برتر ویندوز در ادامه به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

۱. Bitdefender Antivirus

آنتی ویروس ویندوز بیت دیفندر

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • امکان استفاده همزمان: روی ۱۰ دستگاه
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: امنیت بانکداری اینترنتی، ابزارهای محافظت از حریم شخصی، سیستم چند لایه برای مقابله با باج‌افزارها، ابزار تغییر آی‌پی

دلایل خرید:

  • ابزار آنتی ویروس قدرتمند
  • انبوهی از قابلیت‌های مختلف
  • محافظت از شما هنگام استفاده از سیستم‌های بانکداری آنلاین
  • مقرون به صرفگی فراوان

دلایل اجتناب:

  • مته به خشخاش گذاشتن بیش از حد هنگام مقابله با باج‌افزارها

Bitdefender به نظر ما بهترین آنتی ویروس ویندوز حال حاضر به حساب می‌آید که برخی از قدرتمندترین رقبا را کنار زده و از نظر هزینه‌های اشتراک نیز خواسته چندان غیر معقولی از مشتریان ندارد؛ در واقع اشتراک پایه این نرم‌افزار به گونه‌ای قیمت‌گذاری شده که هیچکس نمی‌تواند آن را گران‌قیمت بنامد.

البته که اگر Bitdefender از نظر امنیتی که در برابر بدافزارها و ویروس‌ها ایجاد می‌کند آنقدرها توانمند نبود، این قیمت‌گذاری ارزان چندان معنایی نمی‌داشت، اما شرایط دقیقا معکوس است. این نرم‌افزار به شکلی بسیار تحسین‌برانگیز از شما در برابر بدافزارهای گوناگون محافظت می‌کند، البته که انتقاداتی به روش‌های مقابله آن با برخی باج‌افزارها وارد است. اما هنگام استفاده از بیت‌دیفندر هیچ‌چیز نمی‌تواند امنیت کامپیوتر ویندوزی شما را به خطر بیندازد و این آنتی ویروس توانسته به خاطر توانایی‌هایش در مقابله با تهدیدهای پیشرفته، بالاترین امتیاز را در تست امنیت شرکت AV Comparatives به دست آورد.

شمار قابلیت‌های موجود در آنتی ویروس بیت‌دیفندر واقعا تحسین‌برانگیز است. حتی ساده‌ترین و کم‌آلایش‌ترین اشتراک این آنتی ویروس هم به شکلی معرکه از شما به هنگام گشت‌وگذار در وب و همینطور در برابر لینک‌های بدخواهانه و حملات فیشینگ محافظت می‌کند.

افزون بر این‌ها می‌توانید منتظر قابلیت Safepay برای بانکداری آنلاین نیز باشید که اساسا مرورگری امن است و به شکلی همه‌جانبه از شما محافظت خواهد کرد. بعد نوبت به قابلیت مدیریت پسوورد و اسکنر آسیب‌پذیری‌ها می‌رسد که هر دو در ورژن سال ۲۰۲۱ بیت‌دیفندر بهبود فراوان یافته‌اند. اگر هم نیازمند محرمانه نگه داشتن فعالیت‌ها یا سر زدن به وب‌سایت‌هایی بودید که آی‌پی ایران را تحریم کرده‌اند، می‌توانید به سراغ ابزار تغییر آی‌پی بیت‌دیفندر بروید. البته یک نقطه ضعف وجود دارد و این ابزار از محدودیت ترافیک روزانه ۲۰۰ مگابایت رنج می‌برد. اما در نهایت با قابلیتی ارزش افزوده روبه‌رو هستیم که گاهی کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

بیت‌دیفندر محیطی بسیار کاربرپسند دارد و رابط کاربری آن شدیدا صیقل خورده و سرراست از آب درآمده است، به این ترتیب گزینه‌ای عالی برای تازه‌کاران در دنیای آنتی ویروس‌ها و همینطور افراد حرفه‌ای که می‌خواهند با گزینه‌های مختلف سر و کله بزنند به حساب می‌آید. کمپانی سازنده بیت‌دیفندر محصولات دیگری هم در اختیار مشتریان گذاشته. برای مثال می‌توان به مجموعه Bitdefender Internet Security اشاره کرد که تمام قابلیت‌های بالا را در کنار یک فایروال، یک سیستم فیلتر کردن اسپم، کنترل والدین و گزینه‌های بیشتر برای محافظت از حریم شخصی مانند تدابیر مقابله با سرقت داده‌های وبکم و میکروفون در اختیار شما خواهد گذاشت.

در نهایت نوبت به محصول پرچمدار کمپانی، یعنی Bitdefender Total Security می‌رسد که ابزارهایی برای نگهداری کامپیوتر شخصی دارد و علاوه بر ویندوز و مک، از سیستم‌های عامل iOS و اندروید هم پشتیبانی می‌کند. مهم نیست که به سراغ کدام ورژن از بیت‌دیفندر می‌روید، می‌توانید آسوده خاطر باشید که انبوهی قابلیت کارآمد و ارزشمند در ازای رقمی مقرون به صرفه در اختیارتان قرار می‌گیرد.

سلب مسئولیت: مجله فرادرس مسئولیتی در برابر نحوه ارائه خدمات از جانب آگهی دهندگان ندارد، برای اطلاعات بیشتر به صفحه شرایط استفاده از مجله فرادرس رجوع کنید.

۲. Norton AntiVirus

آنتی ویروس ویندوز نورتون

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • امکان استفاده همزمان: روی ۵ دستگاه
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: فایروال هوشمند، قابلیت‌های نگهداری از کامپیوتر، ابزار بکاپ‌گیری همراه با فضای ذخیره‌سازی آنلاین

دلایل خرید:

  • انبوهی از قابلیت‌های مختلف
  • ابزار بکاپ‌گیری
  • قابلیت تحسین‌برانگیز محافظت از کاربر هنگام گشت‌وگذار در وب

دلایل اجتناب:

  • بیشتر از رقبا روی عملکرد کامپیوتر تاثیر می‌گذارد

Norton AntiVirus Plus یک اپلیکیشن آنتی ویروس است که توسط شرکتی به نام NortonLifeLock توسعه یافته. اصلی‌ترین دلیل ما برای قرار دادن این نرم‌افزار درون لیست بهترین آنتی ویروس ویندوز طی سال ۲۰۲۱ این بوده که نورتون انبوهی از قابلیت‌های گوناگون را در اختیار شما قرار می‌دهد که همگی در بالاترین سطح کیفیت توسعه یافته‌اند.

از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به یک فایروال هوشمند کارآمد که واقعا به شما در نظارت بر سیستم یاری می‌رساند و تدابیری برای محافظت از کاربر هنگام گشت‌وگذار در وب اشاره کرد. بعد هم نوبت به قابلیت‌های اضافه‌ای می‌رسد که معمولا آن‌ها را در اپلیکیشن‌های آنتی ویروس نمی‌یابید: چیزهایی نظیر ابزار بکاپ‌گیری که ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آنلاین در اختیار شما می‌گذارد و همینطور مجموعه‌ ابزارهایی برای بهینه‌سازی کامپیوتر. تست‌هایی که توسط شرکت‌های امنیتی مستقل انجام شده‌اند نشان می‌دهند که اساسا مو لای درز توانایی‌های این آنتی ویروس نمی‌رود.

اما نکته ناامیدکننده این است که بنابر آخرین بررسی‌ها، نورتون اندکی بیشتر از آنچه که باید و شاید به مصرف منابع سیستمی می‌پردازد. علاوه بر این، نورتون اخیرا در رده‌بندی AV-Comparative به رده‌های پایانی دست پیدا کرده که اتفاقی هم ناامیدکننده و هم غافلگیرکننده است؛ زیرا طی چند سال اخیر نورتون عملکردی معرکه در این رده‌بندی داشت.

اما هنگام استفاده از اپلیکیشن به صورت نرمال، شاهد کند شدن عملکرد سیستم نخواهید بود و در ازای پولی هم که پرداخت می‌کنید، به لیستی بلندبالا از قابلیت‌های گوناگون دسترسی خواهید یافت. اگر به دنبال قابلیت‌‌های هرچه باشید، NortonLifeLock چند مجموعه‌ پریمیوم‌تر و گران‌قیمت‌تر هم دارد. برای مثال Norton 360 Standard ویژگی‌هایی تازه مانند سرویس تغییر آی‌پی، فضای بکاپ‌گیری بیشتر (۱۰ گیگابایت) و پایش دارک وب (برای شناسایی تازه‌ترین تهدیدها و ویروس‌ها) را در با خود به ارمفان می‌آورد. از سوی دیگر هم شاهد اپلیکیشن‌های قدرتمندی برای اندروید و iOS هستیم.

در نهایت اگر نیازمند استفاده از این آنتی ویروس روی چند دستگاه باشید، باید به سراغ Norton 360 Deluxe بروید که استفاده همزمان روی حداکثر ۵ دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند و فضای ذخیره بکاپ‌ را هم به ۵۰ گیگابایت می‌رساند.

۳. Kaspersky Anti-Virus

آنتی ویروس ویندوز کسپرسکای

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • امکان استفاده همزمان: روی ۱۰ دستگاه
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: اسکن‌های شدیدا قابل‌ شخصی‌سازی ویروس، سیستم مقابله با باج‌افزار، جلوگیری از ماینینگ ناخواسته رمزارز

دلایل خرید:

  • موتور آنتی ویروس بسیار قدرتمند
  • اسکن‌های قابل شخصی‌سازی و سریع ویروس
  • قابلیت‌های تحسین‌برانگیز برای مقابله با باج‌افزارها

دلایل اجتناب:

  • قابلیت‌ها آنقدرها زیاد نیستند

Kaspersky Anti-Virus ساده‌ترین و بهترین آنتی ویروس ویندوز شرکت کسپرسکای به حساب می‌آید که ۱۰ کامپیوتر مختلف را به صورت همزمان پوشش می‌دهد. این آنتی ویروس به اندازه برخی دیگر از محصولات موجود در این لیست همراه با انبوهی از قابلیت‌های گوناگون عرضه نشده، اما کسپرسکای در عوض روی اساسی‌ترین قابلیت‌های امنیتی تمرکز کرده و در کار خود بسیار موفق نیز بوده.

اصلی‌ترین قابلیت‌ها بسیار قدرتمند از آب درآمده‌اند و کسپرسکای در تست‌های آزمایشگاهی گوناگون، همواره یکی از بهترین عملکردهای ممکن را به نمایش می‌گذارد. این خبری بسیار خوب است و هنگامی که اپلیکیشن را نصب کنید، خود نیز متوجه عملکرد بهینه آن در برابر باج‌افزارها و دیگر بدافزارها خواهید شد. حتی تهدیدهای ناشناخته هم به شکلی فوری از بین برده می‌شوند و سپس می‌توانید فایل‌هایی که تحت تاثیر حمله قرار گرفته بودند را ریکاوری کنید.

طی چند سال اخیر، شاهد رونمایی از قابلیت‌های تازه‌ای در کسپرسکای نبوده‌ایم و اصلی‌ترین نقطه ضعف (همانطور که در دلایل اجتناب هم گفتیم)، عدم پشتیبانی از قابلیت‌های متعدد است. مشکل دیگر اینکه برخی قابلیت‌های اضافه هم آنقدرها کارآمد ظاهر نمی‌شوند. برای مثال قابلیت‌های متعدد «Wizard» کسپرسکای کاستی‌های فراوان دارند و قابلیت تنظیم مرورگر تنها از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی می‌کند. حتی خبری از پشتیبانی از مرورگر Edge هم نیست، چه برسد به کروم یا فایرفاکس که محبوب‌ترین مرورگرهای جهان به حساب می‌آیند. یک ابزار تغییر آی‌پی درون اپلیکیشن می‌یابید که از محدودیت‌های گسترده مانند عدم امکان انتخاب آی‌پی کشور دلخواه و همینطور ترافیک روزانه ۲۰۰ مگابایتی رنج می‌برد.

خبر خوب اینکه وقتی صحبت از قابلیت‌های اضافه باشد، باندل‌های بزرگ‌تر و گران‌قیمت‌تر کسپرسکای می‌توانند جالب‌ توجه‌تر ظاهر شوند. برای مثال باندل Kaspersky Internet Security از یک فایروال هوشمند و یک مرورگر امن برخوردار شده و علاوه بر ویندوز و مک، از دیوایس‌های مبتنی بر اندروید و iOS هم پشتیبانی می‌کند.

Kaspersky Total Security گام را از این هم فراتر گذاشته و شامل کنترل والدین هوشمند، یک سیستم مدیریت پسوورد همه‌فن‌حریف و بکاپ‌گیری خودکار روی سیستم (یا روی دراپ‌باکس) می‌شود. به لطف تخفیف‌هایی که مدام از راه می‌رسند، Total Security معمولا آنقدرها گران‌قیمت‌تر از Internet Security ظاهر نمی‌شود و مگر اینکه واقعا نیازی به قابلیت‌های اضافه نداشته باشید، ارزش خرید بالایی دارد.

4. Trend Micro Antivirus

آنتی ویروس ویندوز ترند مایکرو

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • امکان استفاده همزمان: روی ۱۰ دستگاه
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: پایش باج‌افزار، سیستم حفاظت از بانکداری آنلاین Pay Guard، سیستم مسدودسازی باکیفیت URL

دلایل خرید:

  • موتور آنتی ویروس قدرتمند
  • عملکرد تحسین‌برانگیز در مقابله با باج‌افزارها
  • محیط بسیار کاربرپسند

دلایل اجتناب:

  • قابلیت‌ها و تنظیمات محدود نسبت به رقبا

Trend Micro Antivirus+ Security به شکلی ساده اما موثر از شما محافظت می‌کند و محیط کاربر پسندی دارد که تمام گزینه‌ها را به شکلی سرراست و به زبان ساده مقابل چشم قرار می‌دهد.

موتور آنتی ویروس این اپلیکیشن امتیازهایی بسیار تحسین‌برانگیز در تست‌های آزمایشگاهی مستقل دریافت کرده و نتایج به دست آمده از ارزیابی‌های اخیر واقعا معرکه بوده‌اند. تنها مشکلی که به صورت مداوم به آن اشاره شده این است که اپلیکیشن مورد نظر بیشتر از رقبا، هشدارهای اشتباه به کاربر می‌دهد. البته که اکثر کاربران به هنگام استفاده عادی با چنین مشکلی روبه‌رو نخواهند شد و ضمنا سیستم مقابله با باج‌افزارها در Antivirus+ Security بزرگ‌ترین نقطه قوت به حساب می‌آید.

بنابر یافته‌های AV-Comparatives، وقتی صحبت از مسدود کردن سایت‌های فیشینگ باشد، هیچ نرم‌افزاری به عملکردی بهتر از این نرم‌افزار دست پیدا نمی‌کند و با قابلیت Pay Guard نیز به محیطی امن برای کارهایی نظیر بانکداری آنلاین دسترسی خواهید یافت. نقاط ضعف؟ Antivirus+ Security بیشتر از رقبا عملکرد سیستم را تحت تاثیر می‌دهد و گزینه‌ها و ویژگی‌های در دسترس هم به اندازه آنچه در اپلیکیشن‌های رقیب یافت می‌شود گسترده نیست. اساسا این آنتی ویروس بیشتر از اینکه برای متخصصین ساخته شده باشد، کاربران تازه‌کار را هدف قرار داده. اما اگر به دنبال ویژگی‌های بیشتر باشید می‌توانید به سراغ باندل‌های پریمیوم‌تر Trend Micro بروید.

در سطحی بالاتر از Antivirus+ Security، باندل Trend Micro Internet Security یافت می‌شود که چند قابلیت اضافه جالب مانند کنترل والدین و ابزارهای محافظتی در شبکه‌های اجتماعی را در خود جای داده. اما تصمیم درست برای اکثر کاربران این خواهد بود که اندکی بیشتر هزینه کرده و به سراغ Trend Micro Maximum Security بروند که علاوه بر ویندوز، از مک و دیوایس‌های موبایل پشتیبانی می‌کند و یک سیستم مدیریت پسوورد و مخزنی امن برای نگهداری فایل‌های حساس دارد.

در آخر نوبت به باندل آنتی ویروس ویندوز Premium Security Suite می‌رسد که تا سقف ۱۰ دیوایس را پوشش می‌دهد (برخلاف ۵ دیوایس در Maximum Security) و یک ابزار تغییر آی‌پی رایگان و سرویس پشتیبانی فنی همه‌جانبه را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد.

5. Avira Antivirus

آنتی ویروس ویندوز آویرا

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • امکان استفاده همزمان: روی ۲۵ دستگاه
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: سیستم مقابله با باج‌افزارها، به‌روزرسان نرم‌افزاری، محافظت هنگام گشت‌وگذار در وب

دلایل خرید:

  • قیمت‌گذاری عالی
  • سیستم محافظت وب و مقابله با فیشینگ تحسین‌برانگیز
  • انبوهی از تنظیمات برای شخصی‌سازی گسترده نرم‌افزار

دلایل اجتناب:

  • برخی تست‌های آزمایشگاهی مستقل نتایج نگران‌کننده داشته‌اند

شرکت Avira بیش از هر چیز به ساخت آنتی ویروس ویندوز Avira Free شهرت دارد که به صورت رایگان عرضه شده و در انتهای مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت، اما نباید پکیج‌های پریمیوم و پولی این کمپانی را نادیده گرفت، خصوصا پکیج Antivirus Pro که با قیمتی حیرت‌انگیز در دسترس مشتریان قرار گرفته.

Antivirus Pro نام اقتصادی‌ترین آنتی ویروس ویندوز شرکت Avira است و هرآنچه از یک اپلیکیشن امنیتی مدرن انتظار دارید در آن یافت می‌شود: اسکن بلادرنگ سیستم برای یافتن بدافزارها، قابلیت‌های امنیتی مخصوص باج‌افزارها، یک سیستم به‌روزرسان نرم‌افزاری که تمام اپلیکیشن‌های شما را امن نگه می‌دارد و مجموعه‌ای از ابزارهای حفاظت از حریم شخصی مانند «خردکن فایل» تا محرمانگی به بیشترین سطح ممکن برسد.

در سال ۲۰۲۱ شاهد رابط کاربری هوشمندانه‌تر و شاداب‌تری درون Antivirus Pro بوده‌ایم و شرکت Avira از چند قابلیت تازه مانند ابزار تغییر آی‌پی رایگان (با محدودیت ترافیک ۱ گیگابایت در ماه) نیز رونمایی کرده. اصلی‌ترین نقطه ضعف این است که موتور آنتی ویروس ویندوز مورد اشاره در تست‌های آزمایشگاهی مختلف به امتیازاتی متوسط دست پیدا کرده، اما همچنان می‌توانید منتظر سطوحی قابل قبول از امنیت باشید.

با خرید اشتراک‌های Internet Security یا Prime می‌توانید انتظار قابلیت‌های هرچه بیشتر مانند سیستم مدیریت پسوورد و یک ورژن پیشرفته‌تر از به‌روزرسانی نرم‌افزاری را بکشید (که به‌روزرسانی‌های خودکار برای اپلیکیشن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد). در اشتراک Prime هم یک ورژن نامحدود از ابزار تغییر آی‌پی و پشتیبانی از سیستم‌های عامل موبایل نیز در دسترس قرار گرفته.

6. Webroot SecureAnywhere AntiVirus

آنتی ویروس ویندوز وبروت

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • امکان استفاده همزمان: روی ۱۰ دستگاه
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: محافظت در برابر سرقت هویت، سیستم مقابله با فیشینگ بلادرنگ، پایش فایروال

دلایل خرید:

  • قابلیت‌های گسترده و کارآمد
  • رابط کاربری روان و خوش‌دست
  • اسکن‌های ویروس فوق سریع

دلایل اجتناب:

  • انتشار داده‌های محدود از سوی آزمایشگاه‌های مستقل

هیچ ابزار آنتی ویروسی در بازار نمی‌یابید که ادعای «سبک‌وزن» بودن نکند، اما Webroot SecureAnywhere Antivirus واقعا به این وعده خود پایبند مانده است. روند نصب اپلیکیشن تنها چند ثانیه طول می‌کشد و فضای بسیار ناچیزی درون سیستم اشغال می‌شود. علاوه بر این، میزان استفاده این آنتی ویروس ویندوز از حافظه رم بسیار اندک است و بخش اعظمی از وظایف درون حافظه‌های ابری شرکت سازنده دنبال می‌شوند.

با این وجود اما شاهد هیچ‌گونه کم‌کاری از نظر قابلیت‌های در دسترس نبوده‌ایم و این به ساخته Webroot شکلی تحسین‌برانگیزتر می‌بخشد. اسکن سیستم برای ویروس با سرعتی بسیار سریع انجام می‌شود و از سوی دیگر شاهد سیستم پایش هوشمند فایروال، سیستم دقیق و بلادرنگ مقابله با فیشینگ و محافظت از کاربر در برابر سرقت هویت هستیم. SecureAnywhere Antivirus توسط بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌های امنیتی جهان رده‌بندی نشده، اما شرکت معتبر SE Labs در آخرین گزارش اپلیکیشن‌های آنتی ویروس خود، Webroot را یکی از برترین بازیگران این حوزه معرفی کرده؛ هرچند که هنوز مانده تا عملکردی یکسان با برترین رقبا ارائه کند.

در میان محصولات Webroot می‌توان آنتی ویروس ویندوز Internet Security Plus را نیز یافت که علاوه بر سیستم‌های عامل مایکروسافت و مک، به دیوایس‌های موبایل نیز آمده، از پسوورد منیجر LastPass پشتیبانی می‌کند و به جای سه دستگاه، با سقف پنج دستگاه سازگاری دارد.

در بالاترین سطح نیز به SecureAnywhere Complete می‌رسیم که از ابزار بکاپ‌گیری خودکار (با ۲۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری) بهره‌مند شده و قابلیت‌های اضافه برای حفاظت از حریم شخصی شما در دنیای آنلاین دارد. اگر بخواهید به صورت خانوادگی از اپلیکیشن استفاده کنید، پیشنهاد ما ورژن Family Pack است که ۱۰ سخت‌افزار مختلف را زیر چتر خود می‌آورد و ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری دارد. SecureAnywhere AntiVirus هرآن‌چه کاربران نیاز دارند را با خود به همراه می‌آورد، اما بهترین آنتی ویروس ویندوز Webroot، بدون هیچ تردید Internet Security Plus است که با گارانتی بازگردانی تمام پول تا ۷۰ روز پس از خرید اپلیکیشن به دست مشتریان می‌رسد.

7. Avast Antivirus

آنتی ویروس ویندوز آواست

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • امکان استفاده همزمان: روی ۱۰ دستگاه
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: مقابله با باج‌افزارها، جلوگیری از سرقت DNS، سیستم بررسی وای‌فای

دلایل خرید:

  • انبوهی از قابلیت‌های مختلف
  • تنظیمات متنوع
  • فایروال کارآمد

دلایل اجتناب:

  • ممکن است سرعت کامپیوتر را بیشتر از رقبا پایین آورد
  • قابلیت محافظت هنگام گشت‌وگذار در وب جزو بهترین سیستم‌های موجود نیست

اپلیکیشن Premium Security شرکت Avast، انبوهی از قابلیت‌های اضافه را به آنتی ویروس رایگان و مشهور کمپانی می‌آورد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به یک فایروال بسیار کارآمد، یک خردکن فایل و یک سیستم بررسی وای‌فای اشاره کرد که همواره یک چشم را روی شبکه شما نگه می‌دارد تا تمام آسیب‌پذیری‌های احتمالی شناسایی شوند.

درون این اپلیکیشن ابزارهایی مرتبط با حریم شخصی نیز خواهید یافت. برای مثال قابلیت Sensitive Data Shield به شما در یافتن و مراقبت از فایل‌هایی که حاوی جزییات شخصی و حساس هستند یاری می‌رساند. یک قابلیت به‌روزرسان نرم‌افزاری را هم شاهد هستیم که از به‌روز بودن اپلیکیشن‌های شما (و در نتیجه امن بودن آن‌ها) اطمینان حاصل می‌کند.

از نظر قابلیت‌های شخصی‌سازی و دستکاری تنظیمات، Premium Security آنتی ویروسی بسیار هوشمند به حساب آمده و گزینه‌های متعددی در پروسه نصب پیش روی شما قرار می‌گیرد. در سمت منفی ماجرا، Avast بیشتر از رقبا عملکرد سیستم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مدت زمان اسکن برای یافتن بدافزارها هم معمولا طولانی‌تر از سایرین است. تدابیر در نظر گرفته شده برای مقابله با حملات فیشینگ نسبت به رقبا چندان موثر واقع نمی‌شوند، اما باید این را نیز افزود که قابلیت‌های آنتی ویروس به اندازه کافی قدرتمند از آب درآمده‌اند و Avast تحسین آزمایشگاه‌های مستقل را برانگیخته است.

یک گزینه دیگر Avast Ultimate است که Premium Security را همراه با SecureLine VPN به دست شما می‌رساند و ابزارهایی برای تمیز کردن فایل‌های کامپیوتری هم دارد. ابزار تغییر آی‌پی آواست بهترین چیزی نیست که در بازار کنونی یافت می‌شود، اما عملکردی قابل قبول به نمایش می‌گذارد. اگر هم نیازمند این ابزار باشید و هم باندل قابلیت‌های آواست، پکیج Ultimate بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. اما همه‌چیز بستگی به این دارد که می‌خواهید با شبکه‌های مجازی خصوصی خود چه کنید.

8. Sophos Home

آنتی ویروس ویندوز Sophos Home

  • سیستم عامل: ویندوز و مک
  • امکان استفاده همزمان: روی ۱۰ دستگاه
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: کنسول مدیریت مرکزی، سیستم تشخیص تهدید مبتنی بر هوش مصنوعی، محافظت پیشرفته در برابر باج‌افزارها

دلایل خرید:

  • موتور آنتی ویروس توانمند
  • قیمت‌گذاری به صرفه

دلایل اجتناب:

  • نبود گزینه‌های رایج
  • رابط کاربری نه‌چندان خوش‌دست

آنتی ویروس ویندوز Sophos Home Premium تا سقف ۱۰ دستگاه (مبتنی بر ویندوز و مک) را پوشش می‌دهد که رقمی حقیقتا تحسین‌برانگیز است. این اپلیکیشن به صورت خاص برای کاربران تازه‌کار طراحی شده که لزوما اتفاقی بد نیست. اما در هر صورت کاربران حرفه‌ای متوجه خواهند شد که رابط کاربری بیش از حد ساده از آب درآمده و گزینه‌های محدود اپلیکیشن هم اندکی ناامیدکننده است.

اما سادگی به معنای کارآمدی نیست. در واقع رابط کاربری اپلیکیشن ساختاری اندک زمخت دارد. با این وجود باید افزود که کنسول مدیریت وب برای آن‌هایی که می‌خواهند دیوایس‌های متعلق به اعضای خانواده‌ای که آنقدرها اهل تکنولوژی نیستند را مدیریت کنند بسیار سرراست از آب درآمده.

Sophos در آنتی ویروس خود سطوحی بسیار خوب از مراقبت را به ارمغان آورده و Home Premium به آسانی راه خود را به لیست بهترین نرم‌افزارهای آنتی ویروس ویندوز باز می‌کند. در ازای سطح امنیتی که روی ۱۰ دیوایس مختلف به دست می‌آید، Sophos Home Premium هزینه‌ای بسیار معقول روی دست کاربران می‌گذارد.

9. ESET Antivirus

آنتی ویروس ویندوز ESET

  • سیستم عامل: فقط ویندوز
  • امکان استفاده همزمان: روی ۵ دستگاه
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: مقابله با باج‌افزارها، اسکنر UEFI، سیستم Exploit Blocker، اسکن مبتنی بر کلاد

دلایل خرید:

  • شدیدا قابل شخصی‌سازی با گزینه‌های متعدد
  • استفاده اندک از منابع سیستمی

دلایل اجتناب:

  • نتایج اندک نگران‌کننده در برخی تست‌های آزمایشگاهی مستقل
  • نامناسب برای تازه‌کاران

اگرچه ESET Antivirus و اشتراک Nod32 به صورت خاص قابلیت‌هایی آنقدرها فراوان ندارند، اما با گزینه‌ای شدیدا قابل شخصی‌سازی طرف هستیم. استفاده از این اپلیکیشن برای تازه‌کاران آنقدرها آسان نخواهد بود، اما کاربران حرفه‌ای عاشق سطح کنترلی می‌شوند که در دسترس قرار گرفته است.

علاوه بر این، استفاده بسیار اندک از منابع سیستمی یک نقطه قوت بزرگ به حساب می‌آید. در آنتی ویروس ESET شاهد قابلیت‌هایی نوآورانه برای شناسایی فایل‌های مختلف هستید و یک سیستم فیلتر کردن URL بسیار باکیفیت هم به چشم می‌خورد. اما این را نیز در ذهن داشته باشید که بنابر برخی تست‌های آزمایشگاهی مستقل، امنیتی که ESET به ارمغان می‌آورد اندکی بی‌ثبات است. البته سایر آزمایشگاه‌ها به نتایجی نویدبخش‌تر دست پیدا کرده‌اند.

شرکت ESET در فرم ESET Internet Security و Smart Security Premium، پکیج‌هایی پریمیوم‌تر را نیز در دسترس قرار داده و این پکیج‌ها گستره وسیعی از قابلیت‌های مختلف را به همراه آورده‌اند. اما برخی از قابلیت‌ها به اندازه کافی قدرتمند نیستند و به عنوان یک قاعده کلی، Nod32 Antivirus بالانس‌ترین و بهینه‌ترین گزینه برای اکثر کاربران به حساب می‌آید.

10. McAfee Antivirus

آنتی ویروس ویندوز McAfee

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • امکان استفاده همزمان: روی ۱۰ دستگاه
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: ابزار تغییر آی‌پی، فیلتر اسپم، فایروال هوشمند

دلایل خرید:

  • انبوهی از قابلیت‌های مختلف
  • ابزار تغییر آی‌پی با امکان مصرف نامحدود
  • قیمت‌گذاری مقرون به صرفه در اشتراک‌های کامل‌تر

دلایل اجتناب:

  • موتور آنتی‌ ویروس در سطح بهترین رقبا نیست
  • ساده‌ترین اشتراک نرم‌افزار تنها روی یک دستگاه قابل استفاده است

شرکت McAfee رویکردی جالب در قبال باندل‌های امنیتی خود در پیش گرفته و محصولات شرکت اساسا ورژن‌هایی گوناگون از Total Protection هستند و اصلی‌ترین وجه تمایز، تعداد دیوایس‌های بیشتری است که در محصولات گران‌قیمت‌تر مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. اقتصادی‌ترین گزینه‌ای که McAfee در اختیار مشتریان گذاشته McAfee Total Protection Single Device است که همانطور که از نام آن برمی‌آید، تنها یک دستگاه را مورد پوشش قرار می‌دهد.

خبر خوب اینکه با یک آنتی ویروس ویندوز بسیار سبک‌وزن روی سیستم عامل مایکروسافت طرف هستیم و منابع کامپیوتر در کمترین میزان ممکن مصرف می‌شوند. از سوی دیگر انبوهی قابلیت درون اپلیکیشن می‌یابید و اگرچه تمام آن‌ها بالاترین کیفیت ممکن را ندارند، اما در ازای هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید واقعا کارآمد به حساب می‌آیند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به یک فایروال هوشمند، یک ابزار تغییر آی‌پی با ترافیک نامحدود، یک سیستم فیلتر کردن اسپم، مخزنی امن برای فایل‌های حساس و گزینه‌هایی برای بهبود کارایی و سرعت کامپیوتر اشاره کرد.

اصلی‌ترین دلیل برای عدم استفاده از این اپلیکیشن، موتور آنتی ویروس مورد استفاده است که بهترین عملکرد را از خود به نمایش نمی‌گذارد، هرچند که برخی تست‌های آزمایشگاهی آن را بهتر از سایرین تلقی کرده‌اند. بعد هم به این حقیقت می‌رسیم که با خرید ساده‌ترین پکیج، امکان استفاده از اپلیکیشن روی تنها یک دیوایس مهیا می‌شود.

اگر به دنبال استفاده همزمان از این آنتی ویروس ویندوز روی چندین سخت‌افزار باشید باید به سراغ پکیج Multi-Device بروید که از سقف پنج دستگاه، از جمله موبایل‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند و یک قابلیت محافظت در برابر سرقت هویت را نیز در خود جای داده. بعد نوبت به McAfee Total Protection Family می‌رسد که از سقف ۱۰ دیوایس پشتیبانی کرده و یک سیستم کنترل والدین تمام و کمال دارد. این اپلیکیشن گزینه‌ای وسوسه‌کننده برای والدینی است که می‌خواهند کودکان خود را در دنیای اینترنت امن نگه دارند و از آن‌جایی که قیمت اشتراک‌های Multi-Device و Family آنقدرها بیشتر از ارزان‌قیمت‌ترین محصول McAfee نیست، در نهایت بهتر است به سراغ پکیج‌های پریمیوم‌تر بروید.

۵ آنتی ویروس ویندوز رایگان برتر

پرداخت پول بابت یک سرویس پریمیوم بدان معنا است که قابلیت‌های بیشتری مانند فیلتر کردن اسپم، کنترل والدین، اسکن‌های سیستمی و فایروال‌های پیشرفته به دست خواهید آورد. این باعث می‌شود آنتی ویروس‌های پولی گزینه‌ای مناسب برای کاربران حرفه‌ای باشند، کاربرانی که اندکی امنیت بیشتر طلب می‌کنند و می‌خواهند سیستم کامپیوتر به روان‌ترین شکل ممکن به کار خود ادامه دهد. پرداخت پول به این معنا نیز هست که می‌توانید از شر پاپ‌آپ‌های آزاردهنده و تبلیغاتی که شما را به خرید ورژن کامل ترغیب می‌کنند خلاص شوید.

اما این روزها گزینه‌های رایگان شکلی بهتر از همیشه به خود گرفته‌اند و می‌توانید آنتی‌ ویروس‌هایی بسیار با کیفیت را بدون پرداخت حتی یک قران دریافت کنید. در واقع بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان آنتی ویروس در جهان امروز، یک اپلیکیشن رایگان هم در اختیار کاربران گذاشته‌اند. با عرضه چنین اپلیکیشن‌های رایگانی، توسعه‌دهندگان می‌توانند به دیوایس‌های بیشتری برای جمع‌آوری داده دسترسی یابند و سپس از آن داده برای بهبود دانش و پلتفرم‌های امنیتی خود استفاده کنند. به همین ترتیب، کاهش شمار قابلیت‌های موجود در اپلیکیشن‌های رایگان آنقدرها به نفع توسعه‌دهندگان نیست.

سیستم عامل ویندوز طی سال‌های اخیر گام‌های بزرگی برای تامین امنیت کاربران برداشته، اما می‌توان با قطعیت گفت که سیستم امنیت داخلی ویندوز ۱۰، یعنی Windows Defender کماکان آخرین اپلیکیشنی به حساب می‌آید که برای امن نگه داشتن کامپیوتر خود باید به آن اتکا کنید.

1. Avira Free Antivirus

آنتی ویروس ویندوز Avira

  • سیستم عامل: ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: تشخیص ویروس، محافظت در برابر فیشینگ، ابزار تغییر آی‌پی داخلی، ابزارهای بهینه‌سازی سیستم

دلایل خرید:

  • اثرگذاری اندک بر عملکرد سیستم
  • نرخ بالای شناسایی ویروس
  • لیستی بلندبالا و غافلگیرکننده از قابلیت‌ها

دلایل اجتناب:

  • نمایش چندین پاپ‌آپ به هنگام استفاده

آنتی ویروس ویندوز Avira Free در بنچمارک امنیت AV-TEST همچنان نمراتی بالا به دست می‌آورد، ۹۹.۷ درصد از تهدیدات امنیتی را از بین می‌برد و در عین حال فشار زیادی به سیستم کامپیوتری شما وارد نمی‌کند. این مشخصه‌ای عالی برای یک نرم‌افزار رایگان است و به همین خاطر بوده که Avast Free را بهترین آنتی ویروس ویندوز در میان گزینه‌هایی که نیازی به پرداخت هزینه ندارند به حساب می‌آوریم.

گذشته از قابلیت‌های امنیتی هوشمند، بعید است که عاشق رابط کاربری تمیز و سرراست اپلیکیشن نشوید. ضمنا بد نیست بدانید که Avast Free Antivirus در قیاس با همتایان خود، کمترین میزان از هشدارهای اشتباه را به کاربران نمایش می‌دهد. لیست قابلیت‌های موجود در این اپلیکیشن فرق چندانی با یک پکیچ پریمیوم ندارد. با دریافت نرم‌افزار می‌توانید منتظر قابلیت حفاظت در برابر سرقت هویت، سیستم مدیریت پسوورد، حفاظت در برابر کلاه‌برداری و حملات فیشینگ و حتی قابلیت‌های مربوط به پاکسازی سیستم باشید. سپس برای اینکه دلایلی هرچه بیشتر برای دانلود اپلیکیشن داشته باشید، Avast یک ابزار تغییر آی‌پی (با ترافیک ماهانه ۵۰۰ مگابایت) و سیستم محافظت در برابر باج‌افزارها را هم به باندل خود افزوده.

اگر تنها یک چیز باشد که باعث آزار می‌شود، آن تبلیغات و پاپ‌آپ‌های درون اپلیکیشن است. البته چنین المان‌هایی به وفور در اپلیکیشن‌های رایگان یافت می‌شوند و باعث نمی‌گردند که با قطعیت هرچه تمام‌تر Avast Free Antivirus را به شما پیشنهاد نکنیم.

2. Bitdefender Antivirus Free Edition

آنتی ویروس ویندوز بیت دیفندر

  • سیستم عامل: ویندوز، مک و اندروید
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: شناسایی فیشینگ، تحلیل رفتاری، اسکن خودکار

دلایل خرید:

  • اسکن سریع
  • عملکرد عالی در شناسایی ویروس‌ها

دلایل اجتناب:

  • کاربران حرفه‌ای نیازمند گزینه‌های بیشتری خواهند بود
  • اسکن‌ها را نمی‌توان زمان‌بندی کرد

Bitdefender Antivirus Free Edition یک آنتی ویروس ویندوز سبک‌وزن، تمیز و خوش‌ساخت است که مکانیزم اسکنی سریع‌تر از استانداردهای این صنعت دارد و قادر به شناسایی گستره وسیعی از ویروس‌های امروزی است. نسخه رایگان بیت‌دیفندر اصرار فراوانی روی کار کردن به صورت خودکار دارد و این می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد: از یک سو کار برای کاربر آسان‌تر می‌شود و نیازی به مداخله چندان نیست، اما از سوی دیگر در گذشته شاهد وقایع عجیبی در سیستم‌های امنیتی خودکار بوده‌ایم؛ مانند حادثه‌ای که چند سال پیش با آنتی ویروس ویندوز Panda رقم خورد. در این ماجرا، آنتی ویروس خود را به عنوان یک ویروس شناخت و سپس تعداد زیادی از سیستم‌های ویندوز را قفل کرد.

بنابر نتایج به دست آمده در بنچمارک AV-TEST، آنتی ویروس رایگان بیت‌دیفندر در مقابله با تهدیدات روز صفر آنقدرها موفق عمل نمی‌کند، اما غیر از این اساسا با اپلیکیشنی توانمند طرف هستیم که می‌تواند جای خالی ورژن پولی را حداقل برای مدتی کوتاه پر کند.

3. Kaspersky Free

آنتی ویروس ویندوز کسپرسکای

  • سیستم عامل: فقط ویندوز
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: اسکن بلادرنگ، سیستم مقابله با فیشینگ، اسکن ایمیل، محافظت در برابر جاسوس‌افزارها

دلایل خرید:

  • موتور آنتی‌ویروس دقیق و قابل اتکا
  • محیط کاربرپسند

دلایل اجتناب:

  • پشتیبانی صرف از قابلیت‌های ابتدایی
  • پشتیبانی فنی محدود

ورژن پولی آنتی ویروس ویندوز کسپرسکای به صورت مداوم در لیست بهترین نرم‌افزارهای امنیتی کامپیوتر قرار می‌گیرد و در تست AV-TEST هم عملکردی همواره موفق دارد. همانطور که انتظار می‌رود، کسپرسکای رایگان اساسا ورژنی جمع‌وجورتر از ورژن کامل به حساب می‌آید. در این نسخه رایگان خبری از قابلیت‌های اضافه مانند حفاظت از حریم شخصی و محیط امن برای بانکداری آنلاین نیست. نتیجه کار اپلیکیشنی بسیار ساده بوده که گرچه قابلیت‌های فراوانی ندارد اما به شکلی موثر از کامپیوتر شما در برابر ویروس‌ها و بدافزارها مراقبت می‌کند.

با استفاده از همان موتور اسکن پر زرق و برق موجود در ورژن پولی، Kaspersky Free به شکلی بی‌رحمانه به جان ویروس‌ها و تروجان‌ها می‌افتد. از سوی دیگر به صورت دائمی شما را به خرید ورژن پریمیوم تشویق نمی‌کند و اجازه می‌دهد هر از چندگاهی آرامش داشته باشید. اما اشاره به این نکته ضروری است که آنتی ویروس کامل کسپرسکای آنقدرها گران‌قیمت نیست و به شکلی بسیار بهتر از کامپیوتر شما محافظت خواهد کرد. بنابراین پیشنهاد همیشگی ما، پرداخت اندکی هزینه و حصول اطمینان از دستیابی به بهترین ابزارهای امنیتی موجود است.

4. Avast Free Antivirus

آنتی ویروس ویندوز آواست

  • سیستم عامل: ویندوز، مک و اندروید
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: تشخیص ویروس، حالت گیمینگ، سیستم مدیریت پسوورد، اسکنر بدافزار

دلایل خرید:

  • سرعت کامپیوتر را کاهش نمی‌دهد
  • توانمند در شناسایی ویروس‌ها

دلایل اجتناب:

  • تنظیمات آزاردهنده حریم شخصی
  • نمایش انبوهی لینک برای پرداخت پول در ازای قابلیت‌های پریمیوم

اگرچه Avast در سال ۲۰۱۶ شرکت AVG را خرید، اما این دو کمپانی غول دنیای امنیت هنوز به صورت کامل با یکدیگر ادغام نشده‌اند. دو شرکت می‌گویند که آنتی ویروس‌های رایگان خود را از یکدیگر مجزا نگه می‌دارند و بنابراین اگر قرار به انتخاب میان یکی از این دو محصول باشد، مشخصا Avast توانایی‌های بیشتری در اختیار کاربران می‌گذارد و داده‌های بیشتری نیز طی سال‌های اخیر به دست آورده.

Avast Free Antivirus در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و در آخرین ورژن از یک حالت گیمینگ برخوردار شده که پاپ‌آپ را قطع کرده و فشار بر سیستم را کاهش می‌دهد تا پردازنده به بالاترین عملکرد ممکن هنگام اجرای بازی‌های ویدیویی دست پیدا کند. از سوی دیگر، تغییراتی نسبتا بنیادین در رابط کاربری به وجود آمده و شاهد یک سیستم مدیریت پسوورد هم هستیم که شرایط را برای کامپیوتر شما بهتر از قبل خواهد کرد.

Avast Free در بنچمارک بدافزارهای AV-TEST امتیاز خوبی کسب کرده و بهتر از تمام رقبا با حملات روز صفر مقابله می‌کند. آنچه این آنتی ویروس ویندوز را اندکی کمتر تحسین‌برانگیز می‌کند، مدت زمان بارگذاری نرم‌افزار و عادتی که به نمایش انبوهی از پاپ‌آپ‌ها دارد است.

5. Sophos Home

آنتی ویروس ویندوز سوفوس هوم

  • سیستم عامل: ویندوز و مک
  • اصلی‌ترین قابلیت‌ها: تشخیص ویروس، محافظت در برابر فیشینگ، کنترل والدین، محافظت از سقف ۱۰ کامپیوتر

دلایل خرید:

  • ساده و کارآمد
  • کنترل دستگاه‌های تحت پوشش از طریق سیستم کلاد

دلایل اجتناب:

  • خبری از قابلیت زمان‌بندی اسکن‌ها نیست
  • گزینه‌های محدود برای کاربران حرفه‌ای

Sophos Home که خود را یک «نرم‌افزار امنیتی سطح سازمانی» معرفی می‌کند، قادر به انجام کارهای بیشتری نسبت به اکثر نرم‌افزارهای آنتی ویروس ویندوز رایگان است و واقعا گزینه‌ای بهتر برای خانواده‌ها به نظر می‌رسد.

با این آنتی ویروس ویندوز رایگان قادر به محافظت از خود در برابر ویروس‌ها و بدافزارها خواهید بود و در عین حال به ابزارهایی برای مقابله با حملات فیشینگ و کنترل محتوا دسترسی خواهید یافت. در کنار سیستم مدیریت مرکزی که تا سقف ۱۰ کامپیوتر را پوشش می‌دهد، به شکلی موثر و همه‌جانبه قادر به کنترل فعالیت‌های فرزند خود در سراسر اینترنت خواهید بود. بنچمارک AV-TEST هنوز به صورت رسمی توانایی‌های Sophos را ارزیابی نکرده، اما آزمایشگاه‌های مستقل امتیازهایی قابل قبول به آن اعطا کرده‌اند.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
TechRadar
۳ دیدگاه برای «آنتی ویروس ویندوز — فهرست بهترین آنتی ویروس های ویندوز ۲۰۲۱»

عالی

کدام یکی در ایران آپدیت می شوند؟ مثلا Avast آپدیت نمیشه چون تحریم هستیم.

درود

ترتیب معرفی آنتی ویروس ها مطابق با کیفیت و سهم بازار اونها نیست.

شرکتهای نورتون – ترندمیکرو – مکافی در رده غولهای امنیتی محسوب میشوند و فاصله زیادی به لحاظ کیفیت و اعتبار و میزان فروش و سهم بازار با بقیه شرکتهای آنتی ویروس مانند بیت دیفندر و کسپرسکی دارند.

نورتون سالی 2.5 میلیارد دلار
ترندمیکرو 1.5 میلیارد دلار
مکافی 3 میلیارد دلار

بیت دیفندر 150 میلیون دلار

کسپرسکی ادعا میکند 700 میلیون دلار فروش دارد ولی با توجه به سابقه طولانی این شرکت روسی در دروغگویی و ارائه آمارهای غیر واقعی، میتوان حدس زد این رقم نادرست است.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *