اهمیت معرفی برند در شبکه‌های اجتماعی

۲۳۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
اهمیت معرفی برند در شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در فضای مجازی را می‌توان به عنوان بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی جوامع امروزی در نظر گرفت. با گسترش روزافزون این ابزارهای ارتباطی، موضوع اهمیت و ارزش آن‌ها در رشد و توسعه یک کسب و کار نوپا یا اصطلاحاً استارتاپ، به بحث داغی میان سرمایه‌گذاران، افراد حرفه‌ای و دیگر افراد حاضر در بازار تبدیل شده است.

شبکه‌های اجتماعی محیطی را فراهم می‌کنند که یک کارآفرین می‌تواند با بهره‌گیری از آن، به معرفی برند خود در فضای مجازی بپردازد. برخی از افراد علاقه‌ای به توسعه فعالیت‌های تجاری خود در این محیط ندارند اما با قاطعیت می‌توان گفت که ساده‌ترین راه برای معرفی یک برند و همچنین ارتباط با مشتریان، کاربران و طرفداران آن برند، استفاده از قابلیت‌های همین شبکه‌ها است.

استفاده مناسب از شبکه‌های اجتماعی در جهت رشد و توسعه کسب و کار، دارای اصول و قواعد مختص به خود است. با این وجود، شباهت‌های جالبی بین اداره شعبه، نمایندگی یا فروشگاه یک شرکت با اداره صفحه مجازی آن در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. در این مقاله، برخی از این شباهت‌ها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

1. انتخاب نام تجاری مناسب و محافظت از آن

یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات برای پایه‌گذاران یک کسب و کار، انتخاب نام شرکت است. این لحظه به قدری جذاب است که معمولاً در هنگام یافتن نام مناسب، حس یک کشف غیر منتظره به فرد دست می‌دهد.

در مرحله بعد، سعی می‌شود تا اقداماتی در جهت محافظت از این نام صورت گیرد.

در شبکه‌های اجتماعی نیز شرایط مشابه با حالت بالا خواهد بود. مسئله مهم در فضای مجازی این است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن نام مد نظر خود را در تمام شبکه‌ها از قبیل اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و غیره ثبت کنید. این موضوع در مورد ثبت اینترنتی برندهای شخصی نیز صادق است. ثبات یک برند باعث می‌شود تا طرفداران، آن را به راحتی پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار کنند. در بسیاری از موارد، صاحبان کسب و کارهای شخصی یا شرکتی به دلیل کوتاهی در ثبت برند مد نظر خود، مجبور به خریدن یک حساب کاربری بخصوص شده‌اند.

2. انتخاب محل مناسب برای معرفی محصول

برای هر فروشگاهی، محل قرارگیری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

این محل، بر روی نوع مشتریان احتمالی، میزان شناخته شدن فروشگاه و تعریف و تمجید مشتریان از آن تأثیرگذار خواهد بود.

در هنگام انتخاب یک محل برای معرفی برند در شبکه‌های اجتماعی، در ابتدا باید پلتفرم اصلی را تعیین کرد. به عنوان مثال، اگر قصد تولید محتوای مرتبط با کسب و کار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تمرکز اصلی خود را برای روی ساخت یک حساب لینکدین معطوف کنید.

منظور از این پیشنهاد این نیست که متخصصان کسب و کار در فضای توییتر یا اینستاگرام حضور ندارند بلکه تولید این نوع محتوا برای پلتفرمی که بر پایه کسب و کار بنا شده است، جذاب‌تر خواهد بود. در نتیجه، مخاطبان مورد نظر شما سریع‌تر جذب خواهند شد. اگر در زمینه مد یا هنر فعالیت دارید، اینستاگرام نقش مهمی را در معرفی برند شما بازی می‌کند. نکته مهم این است که باید بدانید تمرکز خود را در کجا معطوف کنید. اگر می‌خواهید از ویدیوهای بلند برای تبلیغات خود استفاده کنید، به سمت سرویس‌های به اشتراک‌گذاری ویدیو بروید. در طرف مقابل، برای ویدیوهای کوتاه، اینستاگرام گزینه بهتری خواهد بود.

3. رعایت اصول زیبایی‌شناسی در توسعه برند

چینش محصولات و قسمت‌های مختلف در یک فروشگاه را در نظر بگیرید. اگر دکوراسیون وسایل خوب به نظر نرسد یا با برند شما همخوانی نداشته باشد، برای دیگران قابل تشخیص خواهد بود. طرح‌بندی رنگ‌ها، لوگو، نورپردازی و غیره، نقش مهمی را در ذهنیت افراد نسبت به یک کسب و کار بازی می‌کنند.

این عوامل، معیارهایی برای تعیین میزان جدیت و اهمیت دادن یک مجموعه به نظر دیگران هستند که می‌توانند در نوع رفتار آن‌ها نیز تأثیرگذار باشند.

این اصول، در مورد شبکه‌های اجتماعی نیز صادق هستند. نحوه به تصویر کشیدن یک برند در اینستاگرام، به کاربران نشان می‌دهد که یک شرکت تا چه حد برند خود و ذهنیت دیگران را جدی گرفته است. در اینستاگرام باید با توجه به محتوای ارائه شده (عکس یا ویدیو)، از یک نوع طرح و ویرایش ثابت استفاده کرد. می‌توان یک سبک و قالب بخصوص را انتخاب کرد و طراحی‌های دیگر را طبق آن انجام داد. به علاوه، برای جذب کاربران در توییتر، باید از هشتگ‌های مرتبط با برند استفاده شود.

4. رعایت ثبات در تولید محصول و محتوا

ثبات کلید موفقیت در هر کسب و کاری است. فرض کنید که چندین بار به یک رستوران می‌روید و هر دفعه، چیزی که از منو سفارش می‌دهید را ندارند.

در مثال دیگر، تصور کنید که به فروشگاه مورد علاقه خود رفته‌اید و لباسی که از پیش انتخاب کرده‌اید، در فروشگاه یا حتی انبار موجود نیست. این موارد بسیار آزاردهنده و خسته‌کننده هستند.

در شبکه‌های مجازی، اگر تولید محتوا و ارسال پست‌های مرتبط با برند به طور مداوم صورت نگیرد، کاربران و طرفداران دلیلی برای بازدید از صفحه مجازی آن برند را نخواهند داشت. عدم ثبات در تولید محتوا باعث می‌شود تا آن‌ها هیچ‌گاه متوجه نشود که آیا محتوای جدیدی در دسترس‌شان خواهد بود یا کار ارسال پست متوقف شده است. باید توجه داشت که نیازی به تولید محتوای اورجینال در تمام موارد نیست بلکه می‌توان مطالب دیگران را با ذکر منبع مورد استفاده قرار داد. نکته مهم، داشتن یک برنامه ثابت برای تولید محتوا و ارسال پست است.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. اگر به مطالعه موضوعات مشابه علاقه‌مند هستید، مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

kaprila
این مطلب با حمایت شرکت کاپریلا تهیه شده است.

شبکه نمایش تبلیغات دیجیتال و هدفمند کاپریلا با بهره‌گیری منحصر به فرد از فناوری هوش مصنوعی و تحلیل محتوا، قادر است محصولات و خدمات شما را به صورت کاملا مرتبط و موثر، در معرض دید 32 میلیون کاربر اینترنت داخل کشور قرار دهد. به این طریق، بدون شک بیشترین میزان رضایتمندی هم برای مخاطبان و هم برای آگهی‌دهندگان رقم خواهد خورد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و شروع به همکاری با کاپریلا روی «این لینک» کلیک کنید.

کالا، خدمات و برند خود را در کادر «حامی مطالب» مجله فرادرس معرفی کنید.
کلیک کنید

^^

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Entrepreneur
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *