بازاریابی برونگرا چیست؟ – همه چیز درباره Outbound Marketing

۱۴۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
بازاریابی برونگرا چیست؟ – همه چیز درباره Outbound Marketing

مارکترهای مدرن، روش‌های بازاریابی را بر اساس معیارهای مختلف به دو بخش کلی «بازاریابی برونگرا» و «بازاریابی درونگرا یا ربایشی» تقسیم کرده‌اند. اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت یا مطالعه کرده باشید، احتمالاً با بسیاری از روش‌های بازاریابی ربایشی مانند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آشنا شده‌اید. بازاریابی برونگرا نیز بخش مؤثری در بازاریابی است که کمتر درباره آن صحبت می‌شود. در این مطلب بررسی می‌کنیم بازاریابی برونگرا چیست و چه مزایا و معایبی دارد. همچنین، تعدادی از استراتژی‌های بازاریابی برونگرا و نکاتی برای بهبود کمپین‌های آن را مرور می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

بازاریابی برونگرا چیست ؟

«بازاریابی برونگرا» (Outbound Marketing) روشی نسبتاً قدیمی در بازاریابی است که در آن، پیام‌های تبلیغاتی برای عده زیادی از افراد بدون هدف‌گذاری ارسال می‌شود. روش‌های بازاریابی قدیمی مانند تبلیغات در بیلبوردها، تبلیغات رادیویی، تبلیغات تلویزیونی، ارسال نامه مستقیم و بعضی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات نمایشی و بنرهای تبلیغاتی بدون هدف‌گذاری مخاطبان، تبلیغات پاپ‌آپ و ارسال ایمیل انبوه به کاربران در این دسته از بازاریابی قرار می‌گیرند.

به بیان دیگر، در روش‌های تبلیغاتی بازاریابی برونگرا از استراتژی‌های مختلف برای ارسال اطلاعات برای کاربران، بدون دریافت اجازه اولیه از آن‌ها، استفاده می‌شود. به همین دلیل گاهی این روش بازاریابی را «پوش مارکتینگ» (Push Marketing) نیز می‌نامند.

در سال‌های اخیر، استفاده از بازاریابی برونگرا وجهه‌ای کمی منفی پیدا کرده است. چراکه زیاده‌روی استفاده کسب و کارها از این روش بازاریابی، به ویژه در فضای اینترنت، باعث «نادیده‌گیری بنرهای تبلیغاتی» (Banner Blindness) و ساخت ابزارهای مختلف برای مسدود کردن تمام تبلیغات آنلاین شده است.

با این حال، همچنان کسب و کارهای زیادی از استراتژی‌های بازاریابی برونگرا استفاده می‌کنند. برندها در حال حاضر در تلاشند که تبلیغات برونگرای قدیمی را به تبلیغاتی هوشمندتر تبدیل کنند و پیام‌های تبلیغاتی خود را برای مخاطبان ارسال کنند. تبلیغات محیطی مانند بیلبوردهای شهری نیز همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند و آمارها نشان می‌دهند که استفاده از این روش‌های تبلیغاتی در دنیا رو به افزایش است.

بنابراین، لازم است که مارکترها با هر دو روش بازاریابی برونگرا و درونگرا آشنا باشند تا بتوانند در هر زمان، بهترین گزینه برای بازاریابی را انتخاب کنند. در ادمه این مطلب، با بازاریابی برونگرا و روش‌های آن بیشتر آشنا خواهید شد.

نمونه بیلبورد تبلیغاتی در بازاریابی برونگرا
نمونه استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در بازاریابی برونگرا

تفاوت بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا چیست ؟

بازاریابی برونگرا بر خرید تبلیغات، به دست آوردن فهرست ایمیل‌های انبوه و افزایش آگاهی از برند و میزان «ظاهر شدن برند در مقابل دید مخاطبان» (Exposure) تمرکز می‌کند. اما در بازاریابی درونگرا یا ربایشی بر جلب‌توجه مخاطبان توسط تولید محتوای مفید و مرتبط با علاقه‌مندی‌های مخاطبان هدف، ایجاد آگاهی از برند، افزایش میزان تعامل با مخاطبان، پرورش مخاطبان راغب و تبدیل آن‌ها به مشتری تمرکز می‌شود.

در واقع در بازاریابی ربایشی به‌جای انتشار تبلیغات برای طیف مخاطبانی بسیار گسترده که ممکن است تعداد زیادی از آن‌ها به محصولات یا دریافت پیام‌های تبلیغاتی شما علاقه‌مند نباشند، به جذب مشتریان احتمالی بر اساس مخاطبان هدف و افراد علاقه‌مند به برند و خدمات یا محصولات آن پرداخته می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ میان بازاریابی برونگرا و درونگرا این است که در بازاریابی برونگرا از تکنیک‌های آنلاین و آفلاین استفاده می‌شود، در حالی‌که در بازاریابی ربایشی اغلب تنها از گزینه‌های بازاریابی آنلاین استفاده می‌شود.

جدول زیر، تفاوت این دو شکل بازاریابی را به شکل خلاصه توضیح می‌دهد.

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing)
تولید محتوای دیجیتال باکیفیت و آگاهی‌بخش متناسب با علاقه‌مندی‌ها و نیازهای مخاطبان هدفتولید محتوای غیردیجیتال برای جلب‌توجه مخاطب و افزایش فروش
تولید محتوا برای برقراری ارتباط با مخاطبان به شکل‌های مختلف مانند پست‌های شبکه‌های اجتماعی، مقاله وبلاگ، گزارش، وبینار و...تولید محتوا به شکل تبلیغات چاپی در مجله‌ها و روزنامه‌ها، بروشور و نامه، بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و...
طراحی پیام‌های تبلیغاتی متناسب با ویژگی‌ها و علاقه‌مندی‌های بخش خاصی از مصرف‌کنندگانطراحی پیام‌های تبلیغاتی جذاب برای جلب‌توجه مخاطبان در میان پیا‌های تبلیغاتی بی‌شمار
داشتن استراتژی‌های جامع و بسیار متنوع در کانال‌های مختلفداشتن استراتژی خطی با کانال‌های محدود
قابل ارزیابی از طریق نرم‌افزارها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگارزیابی دشوار به دلیل فیزیکی بودن شکل تبلیغات

مزایای بازاریابی برونگرا چیست ؟

با این‌که بازاریابی ربایشی در هدف‌گذاری مخاطبان بر اساس ویژگی‌ها و علاقه‌مندی‌های آن‌ها بهتر عمل می‌کند، بازاریابی برونگرا نیز مزایایی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. از جمله مزایای این روش بازاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش آگاهی از برند: با استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی برونگرا می‌توان محصولات یا خدمات کسب و کار را به افرادی معرفی کرد که تاکنون چیزی درباره برند شما نشنیده‌اند.
  • دریافت نتیجه سریع: افرادی که به محصولات یا خدمات برند شما علاقه‌مند باشند، با مشاهده تبلیغات برونگرا به کسب و کار شما جذب می‌شوند و ممکن است به سرعت به مشتری شما تبدیل شوند.
  • عادت مصرف‌کنندگان به این روش بازاریابی: افراد با این شکل تبلیغات به خوبی آشنا هستند و به مشاهده این دسته از تبلیغات در رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی برخورد کرده‌اند و به مشاهده آن‌ها عادت دارند.
  • مفید برای هدف‌گذاری مخاطبان غیرآنلاین: استفاده از این شکل بازاریابی برای جذب افرادی که از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده چندانی نمی‌کنند و با روش‌های بازاریابی آنلاین آشنا نیستند بسیار مفید و مؤثر است.

به طور کلی، روش‌های بازاریابی برونگرا از جمله روش‌های قدیمی در زمینه تبلیغات محسوب می‌شوند و کسب و کارها حتی پیش از اینترنت نیز از این روش‌ها به شکل مؤثری برای دسترسی به مشتریان بهره می‌گرفتند. در عصر حاضر نیز تعداد بسیار زیادی از کسب و کارها، به‌ویژه کسب و کارهای بزرگ، از این روش‌ها برای افزایش میزان آگاهی از برند استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید «بازاریابی چندکاناله» (Omnichannel Marketing) داشته باشید، نمی‌توانید روش‌های برونگرا را نادیده بگیرید. ممکن است تصور کنید روش‌های بازاریابی قدیمی به اندازه روش‌های دیجیتال و مدرن مؤثر نیستند، اما این روش‌های بازاریابی قدیمی نیز تأثیر مهمی در افزایش میزان شناخته شدن برند میان مخاطبان دارند.

به یاد داشته باشید که بسیاری از مصرف‌کنندگان در دنیا از تکنولوژی دورند و با استفاده از استراتژی‌های برونگرا می‌توانید به این دسته از افراد نیز دسترسی پیدا کنید.

تفاوت بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا چیست

معایب بازاریابی برونگرا چیست ؟

این روش بازاریابی نیز مانند تمام روش‌های بازاریابی دیگر معایب و چالش‌هایی دارد. از جمله معایب بازاریابی برونگرا می‌توان موارد فهرست زیر را مثال زد.

  • عمومی و گستره بودن: از آنجاکه تبلیغات در روش‌های بازاریابی برونگرا برای عموم مردم منتشر می‌شوند، نمی‌توان از طریق آن‌ها تمام مخاطبان را راضی نگه داشت و با همه آن‌ها ارتباط مفیدی برقرار کرد.
  • بدبینی مصرف‌کنندگان: بسیاری از افراد از تبلیغات برونگرا خسته شده‌اند و نسبت به آن‌ها بدبین هستند؛ به همین دلیل، ممکن است تعداد زیادی از مخاطبان به این شکل از تبلیغات که در تلویزیون یا صندوق ورودی ایمیل‌های خود می‌بینند بی‌توجه باشند.
  • دشوار بودن سنجش میزان تأثیر: نتایج کمپین‌های بازاریابی برونگرا را نمی‌توان به شکل دقیق ارزیابی کرد، زیرا در این روش بازاریابی نمی‌توان به طور دقیق متوجه شد که هر تبلیغ چندبار مشاهده شده و کدام کانال‌های بازاریابی تأثیر بهتری در جذب مخاطب داشته‌اند.
  • پرهزینه بودن: به طور کلی استراتژی‌های برونگرا در مقایسه با روش‌های ربایشی و آنلاین پرهزینه‌تر هستند. در این روش‌ها باید هزینه‌های مختلفی مانند هزینه سفر برای شرکت در رویدادهای تبلیغاتی، هزینه بنرهای تبلیغاتی انبوه و اجاره بیلبوردهای شهری پرداخت شوند که در روش‌های بازاریابی دیجیتال و هدفمند وجود ندارند.

به طور کلی، پیام‌های تبلیغاتی در روش‌های بازاریابی برونگرا به شکل عمومی و گسترده‌ای منتشر می‌شوند و در آن‌ها نمی‌توان مخاطبان خاصی را هدف‌گذاری کرد. در این روش‌های بازاریابی این احتمال وجود دارد که فردی از میان مخاطبان مشاهده کننده تبلیغ به حوزه تخصصی یا محصولات و خدمات برند علاقه داشته باشد و به مشتری تبدیل شود، اما برای این تبدیل باید بودجه نسبتاً زیادی صرف شود.

استراتژی های بازاریابی برونگرا چیست ؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بیشتر استراتژی‌های بازاریابی برونگرا به شکل آفلاین انجام می‌شوند و روش‌های قدیمی‌تر تبلیغات و بازاریابی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و تبلیغات در روزنامه‌ها و بیلبوردهای شهری در این دسته از بازاریابی جای می‌گیرند. کسب و کارها برای انتشار تبلیغات برای عموم مردم از روش‌های متفاوت و متنوعی بهره می‌گیرند که در ادامه، تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

در گذشته، تلویزیون و رادیو به عنوان رسانه‌های جدید شناخته می‌شدند و بسیاری از افراد از این رسانه‌ها برای تبلیغ و معرفی کسب و کار خود بهره می‌گیرند. با پیشرفت تکنولوژی، استراتژی‌های بازاریابی نیز تغییر کرده‌اند، اما همچنان بسیاری از کسب و کارها می‌خواهند برند خود را در این رسانه‌های محبوب قدیمی تبلیغ کنند. تلویزیون و رادیو از رسانه‌های بسیار مؤثر در بازاریابی برونگرا به شمار می‌روند و به همین دلیل، هزینه تبلیغات در آن‌ها، به‌ویژه در زمان پخش برنامه‌های محبوب و پربیننده، بسیار زیاد است.

تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلفنی

ممکن است تصور کنید که به دلیل پیشرفت تکنولوژی و تغییر شکل انتقال اطلاعات، دوران تبلیغات تلفنی به سر رسیده است. اما این تصور صحیح نیست. در عصر حاضر، هنوز بسیاری از کسب و کارها از تبلیغات تلفنی برای معرفی محصولات یا خدمات خود به مخاطبان عام استفاده می‌کنند. اگرچه بسیاری از مخاطبان این روش تبلیغاتی را به عنوان روشی آزاردهنده می‌شناسند و نسبت به آن دیدگاهی منفی دارند.

شرکت در رویدادهای تجاری

بعضی از مارکترها با شرکت در رویدادهای تجاری مختلف، کسب و کار و محصولات یا خدمات برند خود را به دیگران معرفی می‌کنند. مارکترها در این رویدادها با مشتریان احتمالی، شرکای تجاری و شبکه خود ارتباط مستقیم برقرار می‌کنند و سعی می‌کنند توجه این افراد را به حوزه کاری کسب و کار خود جلب کنند. افرادی که در زمینه بازاریابی رویداد به شکل حضوری فعالیت می‌کنند اغلب معتقدند که تأثیر شرکت در یک رویداد تجاری بسیار بیشتر از کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین است.

 

ارسال مستقیم تبلیغات

بسیاری از کسب و کارها هنوز از روش ارسال مستقیم آگهی‌های تبلیغاتی برای مخاطبان استفاده می‌کنند. در واقع، بعضی از مارکترها تصور می‌کنند از آنجاکه به نظر بسیاری از برندها ارسال مستقیم تبلیغات برای مخاطبان روشی بی‌فایده است، با استفاده از این روش می‌توانند مزیتی در برابر رقیبان خود به دست آورند. همچنین، بعضی از مارکترها معتقدند افراد ممکن است آگهی‌های تبلیغاتی کاغذی که دریافت کرده‌اند را روی میز خود بگذارند و در زمانی دیگر آن را مطالعه کنند، اما ایمیل‌های تبلیغاتی معمولاً از صندوق ایمیل‌های دریافتی کاربران حذف می‌شوند و شانسی برای باز شدن پیدا نمی‌کنند.

خبرنامه

کارآفرینان همچنان از خبرنامه‌ها برای افزایش آگاهی از برند میان مخاطبان بهره می‌گیرند. افرادی که قصد دارند از روش ارسال مستقیم خبرنامه‌های تبلیغاتی برای بازاریابی محصولات یا خدمات کسب و کار خود استفاده کنند باید این کار را به شکل مستمر انجام دهند، چراکه توقف در ارسال خبرنامه‌ها و ازسرگیری ارسال آن‌ها به شکل مداوم می‌تواند در تأثیرگذاری آن‌ها روی مخاطبان اثر منفی داشته باشد.

شرکت در نشست‌های خبری

یکی از بهترین روش‌های بازاریابی قدیمی، شرکت در نشست‌های خبری است. ممکن است بسیاری از مخاطبان عام در نهایت نتیجه این نشست‌های خبری را مشاهده نکنند، اما اگر توجه تعداد اندکی از خبرنگاران به این نشست‌های خبری جلب شود ممکن است به شکل رایگان کسب و کار شما را در مقاله‌های مختلف تبلیغ و معرفی کنند.

بازاریابی برنددار

یکی از روش‌های عالی در بازاریابی برونگرا برای قرار دادن برند در برابر مخاطبان در تمام طول روز و در تمام مکان‌ها، استفاده از استراتژی «بازاریابی برنددار» (Branded Marketing) است. در این استراتژی، آگهی‌های تبلیغاتی همراه با لوگوی برند به شکل‌های متفاوت مانند تراکت، تقویم، خودکار و وسایل تبلیغاتی دیگر در دسترس مخاطبان در سطحی گسترده قرار می‌گیرد. در نتیجه، تعداد زیادی از افراد به شکل ناخودآگاه با برند و محصولات یا خدمات آن آشنا می‌شوند و ممکن است به خرید از برند ترغیب شوند.

تبلیغات چاپی

اگرچه بسیاری از افراد به خواندن مطالب رسانه‌های آنلاین روی آورده‌اند، هنوز افرادی وجود دارند که از خواندن روزنامه‌ها و مجله‌ها لذت می‌برند. به همین دلیل، مارکترها معمولاً بخشی از بودجه بازاریابی برونگرای خود را به تبلیغات در رسانه‌های چاپی اختصاص می‌دهند تا توجه این دسته از مخاطبان را نیز جلب کنند.

تبلیغات چاپی موتورولا Moto X
تبلیغ چاپی خلاقانه موتورولا برای گوشی موبایل Moto X

بیلبورد

معمولاً از بیلبوردها برای تبلیغات کسب و کارهای محلی یا کسب و کارهای بسیار بزرگ استفاده می‌شود. همچنین، کسب و کارهایی که نام‌هایی جذاب و به‌یادماندنی و آدرس URL یا شماره تماس کوتاهی دارند می‌توانند از این روش تبلیغاتی برای ماندن در ذهن مخاطبان و جذب مشتری بهره بگیرند.

کمپین تبلیغاتی موفق اسنپ

نکاتی برای بهبود نتیجه بازاریابی برونگرا

به‌طور کلی ارزیابی نتایج و بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی برونگرا از بازاریابی ربایشی دشوارتر است، اما همچنان روش‌هایی برای بهینه‌سازی این روش‌های بازاریابی وجود دارد. در این بخش، نکاتی برای بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی برونگرا به منظور دریافت بهترین نتایج از این روش‌های بازاریابی و جلب‌توجه مخاطبان راغب را مطرح می‌کنیم.

استفاده از پیام‌های تبلیغاتی دقیق و واضح

برای رسیدن به اهداف بازاریابی باید از پیام‌هایی ترغیب‌کننده برای تشویق افراد به تبدیل شدن به مشتری استفاده کنید. اقدامات مدنظر برای تبدیل شدن مخاطبان می‌تواند کلیک کردن روی یک لینک وب‌سایت، دانلود یک فایل یا کتاب الکترونیکی، ثبت‌نام در وب‌سایت، تنظیم کردن یک قرار ملاقات یا اقدامات مختلف دیگر باشد. پیام شما باید به شکلی طراحی شود که به مشکلات یا نیازهای آن‌ها توجه کند و راه‌حلی برای این مشکلات یا نیازها ارائه دهد.

بهینه‌سازی محتوا برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف

با تمرکز بر مخاطبان هدف و ویژگی‌های آن‌ها در بازاریابی می‌توانید پیام‌ها، تصاویر و محتوای کلی کمپین‌های خود را بر اساس نیازهای کاربران طراحی کنید. بهینه‌سازی محتوا بر اساس خواسته‌ها و ویژگی‌های مخاطبان هدف سبب صرفه‌جویی در زمان می‌شود و می‌تواند «نرخ بازگشت سرمایه» (ROI) کمپین‌های بازاریابی برونگرای شما را افزایش دهد.

 

استفاده از کانال‌های مختلف برای دسترسی به مخاطبان هدف

روش‌های بسیار زیادی برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی وجود دارد. برای مثال می‌توان از شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، پیامک و وب‌سایت برای برقراری ارتباط با مخاطبان بهره گرفت. زمانی که از چند کانال برای بازاریابی خود بهره بگیرید، می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی را متناسب با ویژگی‌های شخصیتی و نیازهای هر گروه از مصرف‌کنندگان در رسانه‌های مورد علاقه آن‌ها منتشر کنید. این موضوع احتمال تبدیل شدن مخاطبان به مشتری در هر رسانه را افزایش می‌دهد.

 

تداوم در تلاش برای دسترسی به مخاطبان

اجرای استراتژی‌های بازاریابی برونگرا فرآیندی زمان‌بر است و برای انجام آن باید در کار خود تداوم و استمرار داشته باشید. نباید انتظار داشته باشید که تنها با انتشار چند تبلیغ عمومی در رسانه‌های مختلف، تعداد بسیار زیادی از مخاطبان به کسب و کار شما علاقه‌مند شوند. به همین دلیل، باید پیام‌های تبلیغاتی خود را برای مدتی نسبتاً طولانی و به شکل مداوم در کانال‌های مختلف منتشر کنید تا به مخاطبان دلخواه خود دسترسی پیدا کنید و افراد به کسب و کار شما توجه بیشتری نشان دهند.

ارزیابی نتیجه‌ها و تغییر استراتژی

پس از این که کمپین‌های بازاریابی برونگرای خود را اجرا کردید، مهم است که نتیجه کمپین‌ها و میزان موفقیت خود را ارزیابی کنید تا نقاط قوت و ضعف استراتژی‌های خود را بیابید. برای مثال، با ارزیابی نتایج کمپین‌های بازاریابی ایمیلی برونگرا متوجه می‌شوید که کدام پیام‌های تبلیغاتی تأثیر بهتری دارند.

ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه

در نهایت، مهم است که نرخ بازگشت سرمایه در کمپین‌های بازاریابی خود را محاسبه و ارزیابی کنید. در بازاریابی برونگرا شما باید برای انتشار تبلیغات یا خرید فهرست ایمیل‌های مخاطبان خود مبلغی را هزینه کنید، بنابراین مهم است که نسبت مبلغ هزینه شده به سود دریافت شده را به شکل مداوم محاسبه کنید تا دچار زیان نشوید. ارزیابی میزان اثرگذاری و موفقیت کمپین‌های بازاریابی به شما کمک می‌کند که متوجه شوید با هزینه‌های انجام شده، کسب و کار شما به چه درآمد و سودی دست پیدا کرده است.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

قیف فروش

در بازاریابی درونگرا، بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است و کسب و کارهای بسیار زیادی از این روش برای بهبود نتایج بازاریابی دیجیتال در کسب و کار خود بهره می‌گیرند. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

پرسش‌های متداول درباره بازاریابی برونگرا

در بخش‌های قبلی تعریف بازاریابی برونگرا و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم. در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول کاربران درباره بازاریابی برونگرا پاسخ می‌دهیم.

مزایا و معایب بازاریابی برونگرا چیست ؟

از مهم‌ترین مزایای بازاریابی برونگرا می‌توان به افزایش آگاهی از برند، دریافت نتایج سریع و امکان هدف‌گذاری مخاطبان غیرآنلاین اشاره کرد. اما اجرای این روش بازاریابی معایبی مانند هزینه‌های زیاد، دشوار بودن سنجش میزان اثرگذاری و بدبینی کاربران به تبلیغات برونگرا را نیز در پی دارد.

بهره‌گیری از بازاریابی برونگرا برای چه کسب و کارهایی مفید است؟

کسب و کارهایی که می‌خواهند بازاریابی چندکاناله (Omnichannel Marketing) داشته باشند و میزان دیده شدن برند در میان مخاطبان آنلاین و آفلاین را افزایش دهند از استراتژی‌های بازاریابی برونگرا سود می‌برند. این روش بازاریابی معمولاً توسط کسب و کارهای محلی و کسب و کارهای بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازاریابی برونگرا بهتر است یا بازاریابی درونگرا؟

بهترین استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف یکسان نیست و هر روش بازاریابی، مزایا و معایبی دارد. همچنین، مخاطبان و بازارها نیز با مرور زمان تغییر می‌کنند و تنها با ارزیابی مداوم نتایج کمپین‌های مختلف بازاریابی می‌توان داده‌های مفید برای انتخاب بهترین روش‌ها را به دست آورد. به همین دلیل، کسب و کارها معمولاً از ترکیبی از هر دو روش بازاریابی برونگرا و درونگرا برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌گیرند.

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
OutbrainIgnite VisibilitySeeResponseMarketo
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *