اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟ – راهنمای افزایش نرخ تعامل اینستا

۴۲۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟ – راهنمای افزایش نرخ تعامل اینستا

با توجه به پتانسیل بالای شناساندن برند به مشتریان و اعتباربخشی به آن در اینستاگرام، درک اینکه این شبکه اجتماعی اساسا چه ساز و کاری دارد شکلی بسیار حیاتی به خود می‌گیرد. راه‌های بسیار زیادی برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی گوناگون، از جمله اینستاگرام وجود دارد. اما اگر ابتدا درکی عمیق و جامع از نرخ اینگیجمنت اینستاگرام به دست نیاورده باشید، موفقیت عملا شکلی غیر ممکن به خود می‌گیرد.

پیش از این درباره ریچ در اینستاگرام به صورت مفصل توضیح داده‌ایم و در ادامه این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که نرخ اینگیجمنت اینستاگرام اساسا چیست، چه اهمیتی دارد و با در پیش‌گیری چه رویکردهایی می‌توانید این نرخ را بالا ببرید و رقابتی مؤثرتر با دیگران داشته باشید. بنابراین به مطالعه ادامه دهید تا با زیر و بم آنچه که بنیادین‌ترین قانون حاکم بر اینستاگرام به حساب می‌آید آشنا شوید. ناگفته نماند که این مقاله صرفا بر اینگیجمنت اینستاگرام متمرکز است، اما اگر علاقه‌مند به آشنایی با دیگر تنظیمات و قابلیت‌های این شبکه اجتماعی محبوب هستید، مطالعه مقاله آموزش اینستاگرام را هم پیشنهاد می‌کنیم که از صفر تا صد را پوشش می‌دهد.

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اینگیجمنت اینستاگرام

نرخ اینگیجمنت اینستاگرام معیاری کمّی است که نشان می‌دهد کاربران تا چه میزان با محتوایی که در پروفایل خود منتشر کرده‌اید تعامل دارندو در اصل یکی از ابزارهای کلیدی تحلیل اینستاگرام به حساب می‌آید. در این نرخ، فاکتورهای مختلفی مانند تعداد فالوئرها، لایک‌ها، کامنت‌ها و بازنشرها در نظر گرفته می‌شوند. در نهایت نیز نرخ اینگیجمنت شما به روشی ساده به دست می‌آید: با تقسیم کردن شمار لایک‌ها و کامنت‌های حساب کاربری بر تعداد فالوئرها.

چرا نرخ اینگیجمنت اینستاگرام اهمیت دارد؟

نرخ اینگیجمنت در شبکه اجتماعی اینستاگرام از آن جهت مهم است که موارد مهمی از قبیل میزان تمایل کاربران به محتوای شما، موفقیت برند در نگاه مشتریان و همینطور اعتبار اجتماعی را به نمایش می‌گذارد.

تمایل کاربران

اگر محتوایی که تولید می‌کند باب میل مخاطبان هدف شما باشد، به نرخ اینگیجمنت بالاتری هم دست پیدا خواهید کرد. برای درک اینکه کاربران به دنبال چه چیزهایی می‌گردند و از کدام نوع محتوا استقبال بیشتری به عمل می‌آورند، لازم است اندکی وقت گذاشته و موفق‌ترین محتوای خود را به صورت کامل از نظر رد کنید. در اینجا منظور از موفق‌ترین محتوا، پست‌هایی است که به بیشترین میزان لایک، بازنشر، ذخیره‌سازی و کامنت دست پیدا کرده‌اند.

البته باید در نظر داشت که نرخ اینگیجمنت اساسا به معنای «نرخ تعامل» با پست‌ها است. این یعنی شاید محتوای شما بازدید یا «ایمپرشن» (Impression) بالایی داشته باشد، اما آنچه اینجا درباره‌اش صحبت می‌کنیم، میزان تعامل کاربران با محتوای شما است و نه بازدیدهای صرف.

موفقیت برند در نگاه مشتری

حتماً به خوبی می‌دانید که برند چیست و برندسازی چگونه صورت می‌گیرد. حال باید یادآور شویم که اگر نرخ اینگیجمنت بالایی داشته باشید، می‌توان با تقریب خوبی گفت که مخاطبان به شما به چشم یک منبع موثق برای دریافت اطلاعات نگاه می‌کنند. آن‌ها ممکن است محتوای شما را منحصر به فرد یافته و به همین خاطر، آن را به آنچه رقبا تولید می‌کنند ترجیح دهند. اما سوال مهم این است که اگر همین حالا نرخ اینگیجمنت بالایی داشته باشید، آیا طی سه ماه آینده هم شرایط به همین شکل باقی می‌ماند؟ آیا نرخ تعامل شما نسبت به سال گذشته افزایشی یافته؟

اگر به پایش نرخ اینگیجمنت اینستاگرام خود نپرداخته و به آن به چشم یک معیار اساسی برای موفقیت برند در نظر مشتریان نگاه نکنید، ممکن است در گذر زمان امتیاز کمتری به دست آورده و در واقع سطحی‌ پایین‌تر از موفقیت را تجربه کنید.

اعتبار اجتماعی

اگرچه احتمالا از قبل مخاطبان هدف خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی کرده‌اید و به تولید محتوا برای همان قشر خاص مشغول شده‌اید، اما هیچ‌وقت ضرری ندارد که به فالوئرها و طرفدارانی هرچه بیشتر را به فهرست مخاطبان خود اضافه کنید. این فالوئرهای تازه از راه رسیده به نرخ اینگیجمنت شما - لایک‌ها، فالوئرها و کامنت‌های شما - توجه نشان داده و بر همان اساس، تصمیم می‌گیرند که آیا علاقه‌ای به دنبال کردن حساب شما دارند یا خیر.

اگر این افراد متوجه شوند که اینگیجمنت برند (یا به عبارت دیگر، اعتبار اجتماعی برند) آنقدرها خوب نیست، به احتمال فراوان به سراغ پروفایل‌ها و برندهای رقیب خواهند رفت.

میانگین نرخ اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

نرخ انگیجمنت

هیچ رقم مشخصی نداریم که بتوان آن را نرخ اینگیجمنت «خوب» به حساب آورد. در واقع بسته به اینکه در چه صنعتی فعالیت می‌کنید و همینطور مجموعه‌ای از فاکتورهای دیگر، این رقم کاملا متغیر ظاهر می‌شود. اما باید این را در نظر داشت که نرخ تعامل اینستاگرام به شکل قابل توجهی از دیگر شبکه‌های اجتماعی بالاتر است و البته Insight اینستاگرام حدقل آمارهای کلی را در اینباره ارائه می‌کند.

بنابر گزارش موسسه Hubspot، پست‌های این پلفترم ۲۳ درصد اینگیجمنت بالاتر نسبت به فیسبوک دارند، حتی با این وجود که تعداد کاربران ماهانه فیسبوک تا دو برابر بیشتر از اینستاگرام است. اگر هم به دنبال یک مقدار عددی برای مقایسه با عملکرد خودتان می‌گردید، موسسه Rival IQ در گزارش سال ۲۰۲۲ خود دریافته که میانگین نرخ اینگیجمنت در بین تمام صنایع، معادل ۰.۰۶۴ درصد است. در این بین بالاترین نرخ تعامل هم به صنعت ورزش (۰.۲۷ درصد) و اینفلوئنسرها (۰.۲۳ درصد) تعلق دارد.

با توجه به این آمار و ارقام، می‌توان فرض را بر این گذاشت که نرخ اینگیجمنت ۱ درصدی، رقمی بسیار خوب برای شما به حساب می‌آید. اگر پیشتر به مقایسه نرخ خود پرداخته و دریافته‌اید که به شکل قابل توجهی از میانگین پایین‌تر است، نیازی به نگرانی نیست. همیشه فضا برای بهبود وجود دارد.

در این مرحله لازم است تغییرات نرخ اینگیجمنت خود را در گذر زمان بررسی کرده و سپس به سراغ استراتژی‌هایی گوناگون برای بهبود آن بروید. در بخش‌های بعدی این مقاله برخی از این استراتژی‌های تضمین شده و موثر را به شما آموزش خواهیم داد. برای آغاز این فرایند هم می‌توانید شروع به محاسبه نرخ اینگیجمنت خود کنید و در ادامه می‌گوییم این کار چطور انجام می‌شود.

چطور نرخ اینگیجمنت اینستاگرام را محاسبه کنیم؟

از سال‌ها پیش تا به امروز، این بحث میان بازاریابان درباره بازاریابی شبکه های اجتماعی مطرح بوده که بهترین روش برای محاسبه نرخ اینگیجمنت در اینستاگرام چیست، عمدتا به این خاطر که صنایع مختلف، تعاریف گوناگونی از موفقیت دارند. بنابراین روش مطلوب شما نیز وابسته به اهداف شما به عنوان یک برند یا اینفلوئنسر خواهد بود. برای برندها محاسبه بازدید یا ایمپرشن پست‌ها بهترین رویکرد است و اینفلوئنسرها نیز باید شمار فالوئرها و لایک‌ها را مد نظر قرار دهند.

محاسبه نرخ تعامل برای برندها

نرخ تعامل برندها

این فرمول بهترین گزینه برای برندهای حاضر در اینستاگرام به حساب می‌آید، زیرا این را در نظر می‌گیرد که چند نفر محتوای شما را مشاهده کرده‌اند (ایمپرشن) و به سراغ تعداد کل فالوئرهای شما نمی‌رود. برندها معمولا با دیده شدن صرف قادر به افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری هستند و تعداد فالوئرها از اهمیت کمتری برخوردار است.

وقتی تبلیغات برندها دیده می‌شوند، نرخ‌های تعامل نیز بالاتر می‌روند، خصوصا اگر کاربران بعد از دیدن تبلیغ، وارد پروفایل شده و شروع به دنبال کردن آن برند کنند. در نظر داشته باشید که برای مشاهده تعداد ایمپرشن‌ها یا بازدیدها لازم است اکانت بیزینس اینستاگرام ساخته و آن را در حالت عمومی (Public) قرار داده باشید.

محاسبه نرخ تعامل برای اینفلوئنسرها

نرخ تعامل اینفلوئنسرها

از آنجا که اسپانسرها معمولا براساس شمار فالوئرها و لایک‌ها به انتخاب اینفلوئنسرها مشغول می‌شوند، هنگام محاسبه نرخ تعامل نیز باید توجهی ویژه به این دو فاکتور نشان داد. با توجه به اینکه این معیارها نیازمند هیچ‌گونه داده شخصی نیستند، می‌توانید به مقایسه نرخ‌های اینگیجمنت خود با رقبا نیز مشغول شوید.

چطور نرخ اینگیجمنت اینستاگرام را بالاتر ببریم؟

مهم نیست به چه نرخ تعاملی دست یافته‌اید، همواره می‌توان گام‌های بیشتری برداشت که امتیاز شما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام بالاتر می‌برند. در این بخش از مقاله دقیقا همین گام‌ها را شرح می‌دهیم.

۱. محتوایی یکپارچه برای برند خود تولید کنید

یکپارچی و ثبات قدم در تولید محتوا از اهمیت فراوان برخوردار است و برای این کار می‌توانید رویکردهای مختلفی را در پیش بگیرید.

پیش از هر چیز، نام کاربری شما باید دقیقا همان نامی باشد که در سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اید. برای مثال اگر نام کاربری شما در توییتر faradarsblog باشد، باید در اینستاگرام هم دقیقا از همین نام استفاده کنید یا اگر این نام در دسترس نبود، به سراغ گزینه‌ای بسیار شبیه به آن بروید.

علاوه بر این باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما یکپارچگی بصری هم دارد. این یعنی باید فرمتی واحد به دست آورد و از آن در تمامی پست‌ها استفاده کرد. برای مثال می‌توانید نگاهی به پروفایل برند نایکی در اینستاگرام بیندازید.

پروفایل نایکی در اینستا

هر زمان این شرکت مشغول به انتشار پستی حاوی تایپوگرافی می‌شود، از تصویر پس‌زمینه و فونتی یکسان استفاده می‌کند. هر زمان هم که نوبت به انتشار تصاویر می‌رسد، همگی کیفیتی بالا داشته و با فیلتری یکسان منتشر می‌شوند.

پست‌های نایکی در اینستا

وقتی تمام محتوای شما ظاهری یکسان داشته باشند، پروفایل شما از لحاظ بصری رضایت‌بخش ظاهر می‌شوند و کاربران می‌توانند با دیدن تنها یک تصویر، برند شما را به خاطر بیاورند. بدین ترتیب وقتی کاربران محتوای شما را در یک شبکه اجتماعی دیگر ببینند و تشخیص دهند که متعلق به شماست، به احتمال بالاتری شما را در آن‌جا نیز دنبال خواهند کرد.

ضمنا باید خاطر نشان کرد که این موضوع فقط یک تئوری نیست و از لحاظ عملی هم اثبات شده است. موسسه آماری WebDam متوجه شد که ۶۰ درصد از برندهایی که بهترین عملکرد را از خود در اینستاگرام به نمایش می‌گذارند، در تک‌تک پست‌های خود از فیلتری یکسان بهره می‌گیرند.

۲. مخاطبان خود را درک کنید

تا وقتی ندانید که می‌خواهید چه قشری از مخاطبان را هدف قرار دهید، نمی‌توانید شروع به تولید محتوا کنید. در این راستا، ساخت پرسونا برای مخاطبان اینستاگرامی یکی از بهترین ابزارهای شما به حساب می‌آید. اگر بدانید که چه افرادی به فالوئرهای شما تبدیل شده‌اند، می‌توانید به تولید محتوایی مشغول شوید که شانس بیشتری برای دریافت تعامل از سوی آن‌ها دارد. بنابراین برای بررسی آمار و ارقام مخاطبان خود حسابی وقت بگذارید و پرسوناها را براساس داده‌های به دست آمده به‌روزرسانی کنید.

Insight و اینگیجمنت اینستاگرام

برای به دست آوردن درکی جامع و عمیق از هویت مخاطبان خود می‌توانید به سراغ ابزار Insight اینستاگرام بروید. اگر یک حساب کاربری بیزینس (Business) در اینستاگرام داشته باشید، کافی است در منوی Insights به سراغ زبانه «مخاطبان» (Audience) بروید.

Insight ایستا

در نهایت فارغ از اینکه مخاطب هدف شما کیست، لازم است به تولید محتوای مناسب برای همه افراد مشغول شوید. بنابراین به سراغ ابزارهای «دسترس‌پذیری» (Accessibility) اینستاگرام بروید و از آن برای نوشتن متن جایگزین برای تصاویر، زیرنویس و کپشن استفاده کنید.

۳. به صورت مداوم پست بگذارید

زمانی که مخاطب هدف خود را شناختید، لازم است به انتشار مداوم محتوایی مشغول شوید که او را به وجد می‌آورد. تعداد دفعاتی که به صورت روزانه یا هفتگی پست‌ها را منتشر می‌کنید بستگی به استراتژی بازاریابی شما دارد. اما باید این را دانست که برندها به صورت میانگین بین ۴ الی ۶ پست در هر هفته منتشر می‌کنند. باید تاکید کرد که این رقم صرفا میانگین است و لزوما برای همه جواب نمی‌دهد.

انتشار پست‌های بیش از حد می‌تواند به مخاطبان فشار آورد و اگر فید آن‌ها را پر کرده باشید، هیچ تردیدی در آنفالو کردن شما نخواهند داشت. از سوی دیگر لازم است بهترین زمان‌های انتشار پست برای مخاطبان خود را بشناسید. باز هم ابزار Insight اینستاگرام در اینجا به کار آمده و به شما می‌گوید که بهترین روزها و ساعات برای انتشار محتوا چیست.

این را در نظر داشته باشید که کمیت فاکتوری کاملا متفاوت از کیفیت است و همین ما را به استراتژی بعدی برای افزایش نرخ اینگیجمنت اینستاگرام می‌رساند.

۴. کپشن‌هایی بهتر بنویسید

مگر اینکه صاحب اکانت World_record_egg@ باشید که تصویری از یک تخم‌مرغ را بدون هیچ‌گونه کپشن منتشر کرد و ۱۲ میلیون لایک به دست آورد، لازم است تمرکز خود را روی نوشتن کپشن‌هایی بهتر از همیشه بگذارید. از لحن و صدای برندی که پیشتر ساخته‌اید به شکلی یکپارچه استفاده کرده و همواره تمایلات مخاطبان هدف را نیز در ذهن نگه دارید. برای مثال می‌توانید کپشن‌هایی کوتاه بنویسید که شکلی جدی یا طنز‌آمیز دارند.

به صورت مشابه می‌توانید به سراغ کپشن‌هایی طولانی نیز بروید که داستانی را روایت می‌کنند یا کاربر را با خود به یک سفر می‌برند. برای مثال اکانت زیر را در نظر بگیرید که به صورت مداوم داستان‌های شخصی افراد گوناگون در سراسر جهان را تعریف می‌کند. از آن‌جایی که فاکتورهای معیار اینگیجمنت تا حد زیادی به مدت‌زمان تعامل کاربران با پست‌های شما وابستگی دارند، می‌توانید کپشن‌های کوتاه را به کپشن‌هایی بلندتر تبدیل کنید.

اینگیجمنت اینستاگرام

یک نکته دیگر که ارتباطی تنگاتنگ با نوشتن کپشن‌های بهتر دارد، استفاده از هشتگ های با کیفیت است. در واقع فونداسیون اینستاگرام بر هشتگ‌ها بنا شده است. هشتگ‌ها هنوز هم اصلی‌ترین روش دسته‌بندی محتوا از سوی الگوریتم اینستاگرام به حساب می‌آیند. کپشن هر پست شما می‌تواند تا سقف ۳۰ هشتگ را در خود جای دهد، اما حفظ تعادل هم از اوجب واجبات است.

استفاده بی‌رویه از هشتگ‌ها باعث می‌شود الگوریتم، حساب شما را «اسپم» به حساب آورده و اصطلاحاً آن را «شدوبن» (Shadowban) کند که برخی دسترسی‌ها را از آن می‌گیرد. بنابراین هدف اصلی باید شناسایی آن چیزی باشد که با نیازهای شما سازگار است و سپس همان رویه را در طولانی‌مدت حفظ کرد.

هشتگ‌های شما باید ترکیبی از کلمات کلیدی به‌خصوص و محبوب باشند. برای مثال اگر یک حساب کاربری برای هتل خود ساخته‌اید، باید به سراغ برخی هشتگ‌های رایج مانند «#هتل» و «#سفر» بروید. با این حال چنین هشتگ‌هایی هم زیادی پرکاربرد به حساب می‌آیند و برای مثال وقتی #هتل را جستجو می‌کنید، به بیش از میلیون‌ها پست خواهید رسید. پس گاهی هم هشتگ‌های خود را به صورت هدفمندتر و سازگارتر با نیازهای خود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید #هتل را با نام هتل خود و همین‌طور شهری که در آن حضور دارید ادغام کنید.

با تحقیق کلمات کلیدی و دسته‌بندی عباراتی که بهترین نتیجه را برای برند شما به همراه می‌آورند قادر به استفاده بهینه از هشتگ‌ها خواهید بود. از سوی دیگر می‌توانید هشتگ‌هایی کاملا منحصر به فرد برای برند خودتان ساخته و کاربران را به استفاده از آن تشویق کنید.

۵. با کاربران تعامل کنید

بعد از اینکه پست‌های خود را منتشر کردید، لازم است به تعامل با فالوئرها مشغول شوید. اگرچه اینستاگرام یک قابلیت برای غیرفعال کردن کامنت‌ها دارد، اما تا زمانی که ضرورتی وجود نداشته، به سراغ آن نروید. به کامنت‌هایی که مخاطبان می‌گذارند پاسخ دهید. برای مثال شاید آن‌ها در حال طرح یک پرسش یا نشان دادن اشتیاق خود نسبت به محصولات شما باشند. یکی از بهترین مثال‌های این موضوع Paula's Choice است که برندی در دنیای زیبایی به حساب می‌آید.

اینگیجمنت اینستاگرام

این برند به صورت مداوم جلسات پرسش و پاسخی در اینستاگرام برگزار می‌کند که در جریان آن‌ها، کاربران سوالاتی را پرسیده و سپس پاسخ خود را از طریق استوری‌های اینستاگرامی دریافت می‌کنند. این برند در مجموع دست به کارهایی می‌زند که می‌داند مخاطبان را به وجد آورده و وادار به تعامل با محتوا می‌کند. و این فاکتوری مهم در فرایند افزایش نرخ اینگیجمنت اینستاگرام است.

تعامل با کاربران می‌تواند به معنای انتشار محتوای آن‌ها در سایت شما نیز باشد که به آن «محتوای تولیدی کاربران» (User-Generated Content یا به اختصار UGC) گفته می‌شود. برای مثال با گشت‌وگذار در صفحات هشتگ‌های مخصوص برند خود می‌توانید کاربرانی را بیابید که پست‌هایی راجع به شما منتشر کرده‌اند. سپس می‌توان از این محتوا اسکرین‌شات گرفت و آن را در قالب استوری یا پست‌های درون فید منتشر کرد.

فالوئرهای شما از اینکه با آن‌ها تعامل می‌کنید هیجان‌زده می‌شوند و این تعامل نشان می‌دهد که آن‌ها ارتباطی در سطح شخصی با برند برقرار کرده‌اند.

اکانت Paulas Choice

۶. با اکانت‌های مشابه تعامل کنید

اگر به دنبال کردن سایر اکانت‌ها و تعامل با آن‌ها مشغول نشوید، استفاده از اینستاگرام اصلا هیچ معنایی نخواهد داشت. بنابراین بسیار مهم است از که این پلتفرم برای تعامل با اکانت‌های مشابه بهره بگیرید. اگر یک برند هستید، برای مثال می‌توانید به همکاری با اینفلوئنسرهای صنعت خود بپردازید. اگر محصولات و خدمات خود را در اختیار این افراد بگذارید، آن‌ها محتوایی حاوی برند شما منتشر خواهند کرد. ضمنا آن‌ها می‌توانند شما را تگ کنند و با این کار، در معرض دید فالوئرهای آن‌ها قرار گرفته و شانسی برای جذب مخاطبات تازه خواهید داشت. تمام این‌ها فاکتورهایی اساسی در نرخ اینگیجمنت هستند.

اما «شمبرلین» یک یوتیوبر بسیار محبوب است که در سن ۱۹ سالگی بیش از ۱۰٫۴ میلیون فالوئر اینستاگرامی به دست آورده است. او به صورت مداوم محتوای اسپانسری تولید می‌کند و اسپانسرها نیز محتوای او را در مقابل چشمان دیگران قرار می‌دهند. او از فالوئرهای خود می‌خواهد که به تعامل با این برندها مشغول شوند و عکس همین موضوع نیز اتفاق می‌افتد.

بدین ترتیب شکلی منحصربه‌فرد از اعتماد میان برندها، اینفلوئنسرها و مخاطبان هر دو پدید می‌آید که نشان‌دهنده نرخ تعامل بالا است و کاربران را به فالو کردن شما ترغیب می‌کند.

علاوه بر اینفلوئنسرها می‌توانید خیلی ساده با دیگر برندهای صنعت خود نیز تعامل کنید. کامنت گذاشتن زیر پست‌های شرکت‌های برجسته هر صنعتی باعث می‌شود سایر کاربران در همان بخش کامنت‌ها شما را ببینند و شاید روی پروفایل‌تان کلیک کنند و تبدیل به فالوئرهایی تازه شوند.

۷. محتوای متنوع خلق کنید

اینگیجمنت اینستاگرام

وقتی اینستاگرام برای نخستین بار عرضه شد، تنها امکان انتشار پست‌های تصویری را فراهم می‌آورد. اما اکنون می‌توان پنج نوع محتوای مختلف در اینستاگرام منتشر کرد: تصویر، ویدیو، اینستاگرام تی‌وی (IGTV)، اینستاگرام ریلز و استوری‌های اینستاگرامی. بنابراین دیگر نباید به انتشار تصاویر صرف بسنده کرد و باید به سراغ تمامی گزینه‌هایی که در اختیارتان قرار گرفته بروید.

ویدیوها

موسسه Zenith Media تخمین می‌زند که کاربران به صورت میانگین در سال ۲۰۲۰ میلادی، روزانه ۸۴ دقیقه ویدیوی اینستاگرامی تماشا کرده‌اند. این رقمی واقعا چشمگیر است و بنابراین باید از آن به نفع خودتان استفاده کنید. برای انتشار ویدیو در اینستاگرام پنج گزینه مختلف دارید: ویدیوهای ریلز، ویدیوهای IGTV، استوری‌های ویدیویی، لایو‌های اینستاگرامی و پست‌های ویدیویی. تصمیم‌گیری راجع به اینکه کدام روش برای شما بهتر جواب می‌دهد به خودتان بستگی دارد، اما یک استراتژی اینستاگرامی چفت و بست‌دار، تمامی این موارد را شامل می‌شود. اگر مردم در صفحه شما ویدیو تماشا کنند، زمان بیشتری را به پروفایل شما اختصاص می‌دهند و در نتیجه نرخ تعامل را بالا می‌برند.

استوری‌ها

استوری‌های اینستاگرام اساسا همان قابلیت استوری موجود در اپلیکیشن اسنپ‌چت هستند. گزارش اینگیجمنت موسسه HubSpot نشان می‌دهد که ۲۲ درصد از کاربران بیش از یک بار در هفته استوری‌های شرکت‌ها، کسب‌وکارها و برندها را مشاهده می‌کنند و ۳۶ درصد از آن‌ها نیز به لایک کردن، کامنت گذاشتن یا بازنشر استوری‌ها مشغول می‌شوند.

شما هم می‌توانید از این آمار و ارقام شگفت‌انگیز به نفع خود استفاده کرده و میزان توجه به پست‌های جدید خود را افزایش دهید. برای مثال می‌توانید پست‌ها را درون استوری بازنشر کنید یا اینکه اصلا محتوایی منحصر به استوری بسازید.

یک استراتژی معرکه دیگر می‌تواند اسپانسری اینفلوئنسرها و آوردن آن‌ها به استریم‌های اینستاگرامی باشد. لایوهای اینستاگرام ضمنا در حساب شما ذخیره می‌شوند و بنابراین کاربران می‌توانند هر زمان دیگری نیز به تماشای آن‌ها بنشینند.

۸. فراخوانی به اقدام کنید

اینگیجمنت اینستاگرام

«فراخوانی به اقدام» (Call to Action یا به اختصار CTA) به معنای یک تصویر، یک متن، یک هشتگ یا یک لینک است که مخاطبان شما را هیجان‌زده و متقاعد به انجام کاری می‌کند.

کار به خصوصی که مخاطبان را متقاعد به انجام دادن آن می‌کنید کاملا بستگی به برند شما، سرویس شما یا نیازهای اینفلوئنسرها دارد. برای مثال می‌توانید با تعبیه یک لینک در استوری‌، مخاطبان را از یک فروش ویژه باخبر کنید. از سوی دیگر می‌توانید خواستار تگ کردن دوستان در بخش کامنت‌ها شوید یا لینک‌های مربوط به همکاران را زیر پست‌های خود بگذارید.

اگرچه لینک‌های منتهی به سایت‌های دیگر تاثیری مستقیم بر نرخ اینگیجمنت اینستاگرام شما نمی‌گذارند، اما در هر صورت باعث می‌شوند کاربران برای اندکی زمان بیشتر در پروفایل شما باقی بمانند یا در پلتفرمی دیگر برای شما درآمدزایی کنند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تبلیغات هدفمند اینترنتی از جمله روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر آن را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. همانطور که می‌توانید خودتان در تصویر پایین ببینید، بنرهای کاپریلا چند ویژگی کلیدی مانند حجم کم و ارتباط موضوعی با مطلب اصلی را با خود به همراه می‌آورند.

بنرهای کاپریلا

کسب‌وکارها، در بخش دیگر کاپریلا می‌توانند خود را به افراد معرفی کنند. از آنجایی‌که این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شود، نرخ تبدیل آن‌ها بالا است.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

 رپورتاژ آگهی روشی برای بهبود رتبه وب‌سایت است. تدوین متن رپورتاژ آگهی به دانش کافی و صرف زمان لازم نیاز دارد. به همین منظور می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم دارای تخصص در این حوزه، بهره برد. در نشریلا می‌توانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید.

سخن آخر در رابطه با افزایش نرخ تعامل اینستاگرام: از پایش آمار و ارقام دست نکشید

اگر نتوانید به خوبی درک کنید که راهکارهایتان برای بهبود نرخ اینگیجمنت به اندازه کافی موفقیت‌آمیز بوده‌اند یا خیر، چرا اصلا باید زحمت در پیش‌گیری این رویکردها را به خودتان بدهید؟ پایش کردن میزان پیشرفت کاری بسیار ضروری به حساب می‌آید و همواره باید بخشی از تمرکز خود را روی آن بگذارید.

آزمون و خطا عنصری اجتناب‌ناپذیر به حساب می‌آید و باید با آزمودن رویکردهای مختلف، دائما مشغول به به‌روزرسانی استراتژی‌های فعلی و آتی خود باشید. از روش‌های دلخواه خود برای مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده کرده و موثرترین پست‌ها و محتواهای خود را شناسایی کنید. از سوی دیگر به بررسی این مشغول شوید که چه استراتژی‌هایی منجر به موفقیت آن پست‌ها شده و چطور می‌توان آن‌ها را در پست‌های آتی پیاده‌سازی کرد.

بعد از اینکه نرخ اینگیجمنت خود را برای نخستین بار محاسبه کردید، لازم است یک برنامه زمانی فراهم بیاورید و تاریخ محاسبه مجدد نرخ تعامل را برای خود تعیین کنید. برای مثال شاید بخواهید امتیاز تعامل خود را تا دقیقا یک سال دیگر، ۰٫۱۰ درصد افزایش دهید و بنابراین تصمیم بگیرید که هر سه ماه یک‌بار، به محاسبه دوباره مشغول شوید.

بدین شکل به خوبی متوجه خواهید شد که چه رویکردهایی نتیجه مطلوب را به همراه نمی‌آورند. اگر اعداد و ارقام با انتظارات هم‌سو نباشند، زمان آن رسیده که چیزی را در استراتژی خود دستخوش تغییر کنید.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Hubspot Blog
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *