انواع دیجیتال مارکتینگ – ۱۴ روش کلیدی بازاریابی دیجیتال

۱۱۸۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
انواع دیجیتال مارکتینگ – ۱۴ روش کلیدی بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ امکان ارسال پیام‌های بازاریابی و دسترسی به مشتریان ایده‌آل از طریق پلتفرم‌های مختلف آنلاین را برای کسب و کارها فراهم می‌کند. کسب و کارهایی که می‌خواهند ترافیک وب‌سایت، تعداد مشتریان، میزان آگاهی از برند و میزان تعامل با مشتریان را افزایش دهند، از انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ در فعالیت‌های بازاریابی خود بهره می‌گیرند. در این مطلب، با انواع دیجیتال مارکتینگ و مزایای به‌کارگیری هر استراتژی برای رسیدن به اهداف بازاریابی کسب و کار آشنا می‌شوید.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

به معرفی و تبلیغ کسب و کار و برند و محصولات یا خدمات آن به مخاطبان هدف با استفاده از کامپیوترها، موبایل‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی دیگر «دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال» (Digital Marketing) گفته می‌شود. دیجیتال مارکتینگ که گاهی با نام «بازاریابی اینترنتی» نیز شناخته می‌شود، از کانال‌های مختلف دیجیتال برای جذب کاربران و تبدیل آن‌ها به مشتری کسب و کار استفاده می‌کند. از مهم‌ترین و پرکاربردترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توان سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا، تبلیغات کلیکی، بازاریابی ایمیلی و... را نام برد.

دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارد که می‌توان از آن‌ها برای دسترسی به مخاطبان بهره گرفت. در ادامه این مطلب، با انواع دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به اهداف بازاریابی کسب و کارها آشنا می‌شوید.

دیجیتال مارکتینگ چیست

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با روش‌های بازاریابی سنتی، امکان دسترسی به مخاطبان بیشتری را برای کسب و کارها فراهم می‌کند و با استفاده از آن می‌توان مشتریان احتمالی را بر اساس ویژگی‌های مختلف هدف‌گذاری کرد.

علاوه بر این، روش‌های دیجیتال مارکتینگ از روش‌های بازاریابی قدیمی، مقرون‌به‌صرفه‌ترند و با استفاده از آن‌ها می‌توان روند پیشرفت کمپین‌های بازاریابی را به شکل لحظه‌ای ارزیابی کرد و در صورت لزوم، تغییراتی را برای بهبود نتیجه کلی کمپین در آن اعمال کرد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

همان‌طور که گفتیم، بهره‌گیری از دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. به طور کلی، مزایای دیجیتال مارکتینگ را می‌توان در فهرست زیر خلاصه کرد.

  • با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌توان تنها روی جذب مخاطبانی تمرکز کرد که به خرید محصولات یا خدمات کسب و کار علاقه‌مندند.
  • روش‌های دیجیتال مارکتینگ از روش‌های بازاریابی قدیمی مقرون‌به‌صرفه‌ترند.
  • دیجیتال مارکتینگ امکان رقابت با برندهای بزرگ‌تر و قدرتمندتر در حوزه تخصصی را برای کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کند.
  • نتیجه کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به‌سادگی ارزیابی کرد.
  • اعمال تغییرات در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ از اعمال تغییرات در سایر استراتژی‌های بازاریابی ساده‌تر است.
  • دیجیتال مارکتینگ می‌تواند «نرخ تبدیل» ‌(Conversion Rate) و تعداد «مخاطبان راغب یا لید» (Leads) کسب و کار را افزایش دهد.
  • استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، امکان برقراری ارتباط با مخاطبان در تمامی مراحل را برای کسب و کار فراهم می‌کنند.

انواع دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، دیجیتال مارکتینگ حوزه‌ای بسیار گسترده است و انواع مختلفی دارد و از هر استراتژی آن برای رسیدن به اهداف متفاوتی استفاده می‌شود. در این بخش، تعدادی از مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع دیجیتال مارکتینگ چیست

۱. بازاریابی محتوا

به بازاریابی از طریق پیام‌های تبلیغاتی و محتوای تولید شده به شکل‌های مختلف در پلتفرم‌های مختلف کسب و کار «بازاریابی محتوا» (Content Marketing) گفته می‌شود. در بازاریابی محتوا می‌توان از شکل‌های مختلف محتوا مانند پست‌های وبلاگ، مقاله، ایمیل، اینفوگرافیک، پادکست، محتوای قابل دانلود و... برای جذب مخاطب و مشتری بهره گرفت. در یک استراتژی بازاریابی محتوای مناسب و قدرتمند، باید برای هر کانال محتوای منحصربه‌فرد و مناسب آن کانال را تولید کرد.

از بازاریابی محتوا برای رسیدن به اهداف مختلفی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطبان راغب است. مصرف‌کنندگان همواره به دنبال یافتن اطلاعاتی هستند که مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کند و به نیازها و درخواست‌هایشان پاسخ می‌دهد. بنابراین، بسیاری از کسب و کارها از طریق تولید محتوای باکیفیت برای مخاطبان، به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهند و محصولات و خدمات خود را به آن‌ها ارائه می‌کنند.

بر اساس آمارها در سال ۲۰۲۱، درصد زیادی از کسب و کارهای B2B و B2C در سال‌های گذشته بودجه بازاریابی محتوای خود را افزایش داده‌اند و حدود ۶۹ درصد از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای تولید محتوا بودجه مخصوصی را در نظر بگیرند.

۲. سئو

زمانی که کار تولید محتوا در وب‌سایت کسب و کار خود را آغاز می‌کنید، باید این محتوا را طوری طراحی کنید که مخاطبان بتوانند آن را در موتورهای جستجو بیابند. «بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا سئو» (Search Engine Optimization | SEO) از انواع بسیار پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ است.

به‌کارگیری استراتژی‌های سئو در بخش‌های مختلف مانند سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی می‌تواند محتوای وب‌سایت شما در موتورهای جستجو را در جایگاه‌های بالاتر و با رتبه بهتر نمایش دهد. بنابراین، زمانی که شخصی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما را جستجو می‌کند، لینک‌های شما را در جایگاه‌های بالا مشاهده می‌کند.

برای اجرای استراتژی سئو ابتدا باید کلمات کلیدی مدنظر مخاطبان هنگام جستجو برای محصولات و خدمات خود را بیابید. برای این کار باید مرحله تحقیق کلمات کلیدی را بگذرانید و سپس محتوای خود را بر اساس کلمات و عبارت‌های یافته شده بهینه‌سازی کنید.

آمارها نشان می‌دهند که حدود ۹۱/۵ درصد از تمام ترافیک وب به سمت وب‌سایت‌های فهرست شده در صفحه اول نتایج گوگل هدایت می‌شوند و اولین نتیجه طبیعی (ارگانیک)، ۳۲/۵ درصد از تمام این ترافیک را جذب می‌کند. همچنین به طور میانگین، ۵۱ درصد از تمام ترافیک یک وب‌سایت از طریق نتایج طبیعی جستجوها به سمت وب‌سایت هدایت می شوند. بنابراین، افزایش ترافیک طبیعی وب‌سایت از طریق تولید محتوای باکیفیت از مهم‌ترین روش‌های جذب مخاطبان محسوب می‌شود.

۳. بازاریابی ایمیلی

«بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ» (Email Marketing) امکان دسترسی به مشتریان و معرفی و تبلیغ برند و محصولات یا خدمات آن به مخاطبان از طریق ایمیل را برای کسب و کارها فراهم می‌کند. کسب و کارها فهرست آدرس‌های ایمیل مخاطبان خود را از روش‌های مختلف مانند وب‌سایت، وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی خود جمع‌آوری می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهند که «نرخ بازگشت سرمایه» (ROI) در بازاریابی ایمیلی حدود ۴۰۰ درصد است، یعنی برندها به‌ازای هر یک دلار سرمایه‌گذاری روی بازاریابی ایمیلی، می‌توانند حدود ۴۰ دلار درآمد کسب کنند. بنابراین اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را به مشتری کسب و کار تبدیل کنید، استفاده از ایمیل مارکتینگ برای جلب‌توجه مخاطبان راغب به برند برای شما گزینه‌ای مناسب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازاریابی ایمیلی، مطالعه مطالب زیر را نیز به شما توصیه می‌کنیم.

بازاریابی ایمیلی - انواع دیجیتال مارکتینگ

۴. بازاریابی موتورهای جستجو

«بازاریابی موتورهای جستجو» (Search Engine Marketing | SEM) از انواع رایج دیجیتال مارکتینگ است. این روش بازاریابی، امکان دسترسی به کاربران از طریق موتورهای جستجوی مشهور مانند گوگل و بینگ را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.

فعالیت‌های سئو روی بهینه‌سازی رتبه صفحه‌ها در نتایج طبیعی (ارگانیک) صفحه‌ نتایج موتورهای جستجو (SERP) تمرکز می‌کنند، اما بازاریابی از طریق انتشار تبلیغات در موتورهای جستجو با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند گوگل ادز، به بهینه‌سازی تبلیغات برای کسب رتبه‌های بالاتر در «نتایج پولی جستجوها» (Paid Search Results) می‌پردازد.

۵. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی در دنیای مدرن محبوبیت بیشتری میان کاربران پیدا کرده‌اند، بنابراین استفاده از استراتژی «بازاریابی شبکه‌های اجتماعی» (Social Media Marketing | SMM) برای دسترسی به کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، توییتر، پینترست و... به امری ضروری تبدیل شده است.

آمارها نشان می‌دهند که بیش از ۴/۲ میلیارد نفر در دنیا در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت می‌کنند، حدود ۲۷/۵ درصد از این کاربران در شبکه‌های اجتماعی به دنبال یافتن محصولات مدنظرشان هستند و ۴۴/۸ درصد از کاربران از شبکه‌های اجتماعی برای کسب اطلاعات مختلف درباره برندها استفاده می‌کنند.

با توجه به این که بخش بسیار بزرگی از جمعیت دنیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بیشتر برندها می‌توانند در یک یا چند شبکه اجتماعی، مخاطبان هدف خود را بیابند. علاوه بر این، فعالیت و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به بهبود فعالیت‌های سئو نیز کمک کند.

 

۶. بازاریابی ویدیویی

ویدیو از محبوب‌ترین شکل‌های محتوا برای کاربران اینترنت است و «بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ» (Video Marketing) از انواع پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی ویدیویی به دسترسی به مخاطبان هدف از طریق تولید محتوای ویدیویی گفته می‌شود. بیشتر مواقع، این شکل از بازاریابی در پلتفرم‌های میزبان محتوای ویدیویی مانند یوتیوب یا تلویزیون‌های اینترنتی به‌کار گرفته می‌شود.

 

بر اساس نتیجه یک پژوهش در سال ۲۰۲۱ با ۵۸۲ شرکت‌کننده، ۷۸ درصد از ویدیو مارکترها گفته‌اند که ویدیو به افزایش فروش کمک می‌کند، ۸۳ درصد گفته‌اند که ویدیو زمان سپری شده در سایت را افزایش داده است و ۸۶ درصد از آن‌ها گفته‌اند که ویدیو به افزایش ترافیک وب‌سایت آن‌ها کمک کرده است.

استفاده از ویدیو در لینک‌سازی و کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار سودمند است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ساخت و تدوین ویدیو، مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بازاریابی ویدیویی فرادرس

۷. بازاریابی صوتی

با افزایش استفاده کاربران از موبایل، «بازاریابی صوتی» (Audio Marketing) یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ است که توجه کارشناسان دیجیتال مارکتینگ را به خود جلب کرده است. با این که استفاده از محتوای صوتی به اندازه محتوای ویدیویی میان کاربران محبوب نیست، بازاریابی صوتی توسط رسانه‌هایی مانند پادکست به یکی از روش‌های بازاریابی پرکاربرد برای کسب و کارها در سراسر جهان تبدیل شده است.

کسب و کارها برای دسترسی به مخاطبانی که از طریق پلتفرم‌های مختلف به پادکست‌ها گوش می‌دهند از «بازاریابی پادکست» (Podcast Marketing) بهره می‌گیرند. برندها برای دسترسی به این دسته از کاربران از روش‌های مختلفی مانند انتشار تبلیغات در پادکست‌ها، شرکت در مصاحبه‌های پادکستی یا ساخت پادکست مرتبط با حوزه تخصصی خود استفاده می‌کنند.

میزان سرمایه‌گذاری تبلیغ‌کنندگان در بازاریابی پادکستی در سال‌های گذشته رشد زیادی داشته و انتظار می‌رود که در آینده بسیار بیشتر از این رسانه برای رسیدن به اهداف بازاریابی بهره گرفته شود. همچنین، بازاریابی از طریق پادکست علاوه بر افزایش میزان دیده شدن برند می‌تواند روشی برای گرفتن بک‌لینک برای بهینه‌سازی رتبه لینک‌های وب‌سایت در موتورهای جستجو باشد.

علاوه بر بازاریابی از طریق پادکست، بازاریابی از طریق ارائه‌دهندگان خدمات صوتی مانند «الکسای آمازون» (Alexa)، «سیری اپل» (Siri) و «دستیار گوگل» (Google Assistant) و بازاریابی در پلتفرم‌های صوتی مانند «اسپاتیفای» (Spotify) و «کلاب هاوس» (Clubhouse) نیز از روش‌های بازاریابی صوتی است که میان کسب و کارها رایج شده است.

۸. تبلیغات کلیکی

روش‌های زیادی برای انتشار تبلیغات پولی در اینترنت وجود دارد. برای مثال، می‌توان تبلیغات کسب و کار را در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو منتشر کرد. «تبلیغات کلیکی» (Pay-per-Click Advertising | PPC) از انواع پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ است. در این روش تبلیغاتی، کسب و کارها تبلیغات خود را با استفاده از پلتفرم‌های انتشار تبلیغات کلیکی در فضاهای مختلف آنلاین مانند صفحه نتایج موتور جستجو یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

در تبلیغات کلیکی تنها زمانی هزینه تبلیغات به پلتفرم‌های منتشرکننده تبلیغ پرداخت می‌شود که کاربران روی تبلیغات کلیک کنند. این روش از روش‌های مقرون‌به‌صرفه و کارآمد انتشار تبلیغات است و کسب و کارهای بسیاری از آن برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود بهره می‌گیرند.

 

۹. تبلیغات نمایشی

«تبلیغات نمایشی» (Display Advertising) که با نام تبلیغات بنری نیز شناخته می‌شود، از روش‌های دیجیتال مارکتینگ محبوب و پرکاربرد در برندهای مختلف است. این روش تبلیغاتی درست مانند تبلیغات چاپی قدیمی در مجله‌ها عمل می‌کند، با این تفاوت که بنرهای تبلیغاتی در فضای آنلاین منتشر می‌شوند و امکان هدف‌گذاری آن‌ها برای مخاطبان با ویژگی‌های خاص برای کسب و کارها وجود دارد.

در تبلیغات نمایشی علاوه بر امکان هدف‌گذاری مخاطبان بر اساس ویژگی‌های مختلف آن‌ها، امکان ارزیابی و تحلیل نتیجه کمپین‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف و امکان «بازاریابی مجدد» (Remarketing) نیز وجود دارد.

هزینه تبلیغات نمایشی بر اساس معیارهای قیمت‌گذاری مختلف مانند «هزینه به‌ازای کلیک» (CPC)، «هزینه به‌ازای هزار نمایش» (CPM) و «هزینه به‌ازای اقدام» (CPA) تعیین می‌شود.

۱۰. بازاریابی موبایلی

«موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی» (Mobile Marketing) از انواع پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ است. این استراتژی بازاریابی، امکان دسترسی به مخاطبان از طریق تلفن‌های همراه هوشمند یا سایر دستگاه‌های موبایل را فراهم می‌کند. برندها برای اجرای کمپین‌های بازاریابی موبایلی می‌توانند از تبلیغات هدفمند موبایلی به شکل‌های مختلف مانند پوش نوتیفیکیشن و تبلیغات درون اپلیکیشن‌ها یا بازاریابی پیامکی استفاده کنند.

 

حدود ۶۲ درصد از مصرف‌کنندگان در یک نظرسنجی اعلام کرده‌اند که برای دریافت تبلیغات پیامکی از حداقل یک کسب و کار در طول سال ثبت نام کرده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید به کاربران موبایل‌ها دسترسی بیشتری پیدا کنید و از این طریق مشتریان بیشتری بیابید، بهره‌گیری از روش‌های مختلف بازاریابی موبایلی به شما توصیه می‌شود.

نمونه بازاریابی از طریق پوش نوتیفیکیشن موبایل
نمونه بازاریابی از طریق پوش نوتیفیکیشن موبایل

۱۱. بازاریابی همکاری در فروش

«بازاریابی همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ» (Affiliate Marketing) امکان فروش محصولات و خدمات از طریق منتشرکنندگان شخص ثالث یا همکاران فروش آنلاین را برای کسب و کارها فراهم می‌کند. این همکاران، اغلب از میان افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی انتخاب می‌شوند.

بیشتر مواقع، تبلیغ‌کنندگان یک URL ارجاعی شخصی‌سازی شده (لینک افیلیت) را در اختیار همکاران فروش قرار می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند که این لینک را در محتوای وب‌سایت، مقاله‌های وبلاگ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل‌های خود در اختیار مخاطبانشان قرار دهند. اگر شخصی روی این لینک افیلیت کلیک کند یا سفارش خرید خود را ثبت کند، تبلیغ‌کننده مبلغ توافق شده تبلیغات را به همکار خود پرداخت می‌کند.

این استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهایی مناسب است که می‌خواهند مشتریان و طرفداران برند خود را به همکار فروش تبدیل تبدیل کنند و درآمد خود را از این طریق افزایش دهند.

۱۲. بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار

کسب و کارها با استفاده از «اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار» (Influencer Marketing) امکان دسترسی به مخاطبان از طریق کاربران مشهور در شبکه‌های اجتماعی را پیدا می‌کنند. در این شکل بازاریابی، برندها برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود از طریق پست‌های حمایت شده با افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی همکاری می‌کنند.

بر اساس آمارها، اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های گذشته طرفداران بسیار زیادی میان برندها پیدا کرده است، چراکه می‌توان از طریق آن تعداد دفعات «نمایش» (Impression) پست‌های تبلیغاتی را به شکل چشمگیری افزایش داد. به همین دلیل، اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند نقش مهمی در میزان دیده شدن برند میان مخاطبان حوزه تخصصی برند ایفا کند.

 

۱۳. بازاریابی روابط عمومی

«بازاریابی روابط عمومی» (Public Relations Marketing) امکان دیده شدن کسب و کارها و برند از طریق رسانه‌ها را فراهم می‌کند. هدف بازاریابی روباط عمومی، ترغیب خبرنگاران و افراد مشهور شبکه‌های اجتماعی به صحبت درباره برند و خدمات یا محصولات آن است.

اگر بازاریابی روابط عمومی به شکلی صحیح و تأثیرگذار انجام شود، می‌تواند به عنوان روشی مکمل برای بهبود حضور برند در شبکه‌های اجتماعی و لینک‌سازی در رسیدن کسب و کار به اهداف بازاریابی، مؤثر باشد.

۱۴. بازاریابی چریکی

«بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی» (Guerilla Marketing) به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که با ایجاد کمپین‌های بازاریابی وایرال (Viral) و نوآورانه، توجه مخاطبان را به برند خود جلب کنند.

بسیاری از کمپین‌های بازاریابی چریکی به شکل آفلاین آغاز می‌شوند، اما از آنجایی که افراد تجربه‌های خود درباره مواجهه با این کمپین‌ها را در فضای آنلاین نیز به‌اشتراک می‌گذارند، این کمپین‌ها نیز به بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ برند تبدیل می‌شوند.

در مجله فرادرس، مطلبی در خصوص آموزش Digital Marketing تهیه شده که به توضیح نحوه انجام استراتژی‌های اصلی بازاریابی اینترنتی می‌پردازد و توصیه می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید:

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

پرسش‌های متداول درباره انواع دیجیتال مارکتینگ

در بخش‌های قبلی با انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آن‌ها برای رسیدن به اهداف بازاریابی در کسب و کارها آشنا شدیم. در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول کاربران درباره انواع دیجیتال مارکتینگ پاسخ می‌دهیم.

بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

انتخاب بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ به اهداف بازاریابی کسب و کار بستگی دارد. به ‌طور کلی می‌توان گفت که استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا و سئو از مؤثرترین انواع دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شوند.

چگونه بهترین انواع دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ در ابتدا می‌تواند کمی دشوار باشد و برای یافتن روش‌های مناسب به آزمون و خطا نیاز دارید. برای انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی دیجیتال باید اهداف کسب و کار از بازاریابی، بودجه مدنظر و مخاطبان هدف را شناسایی کنید.

بر اساس رای ۱۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HubSpotSEJRock Content99designs
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *