انواع تعطیلات در زبان انگلیسی – توضیح کامل + مثال، تمرین و تلفظ

۱۸۹۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴۸ دقیقه
انواع تعطیلات در زبان انگلیسی – توضیح کامل + مثال، تمرین و تلفظ

تعطیلات زمانی است که از کار یا فعالیت‌های معمول روزانه دور می‌شویم. این زمان برای استراحت یا تفریح در نظر گرفته شده است. معمولاً در این روز افراد مجبور نیستند کار کنند. تعطیلات در بسیاری از کشورها اغلب با مراسم‌های مختلف جشن گرفته می‌شود. از این رو، تعطیلات انواع مختلفی دارد. در این مطلب، انواع تعطیلات در زبان انگلیسی را با هم مرور خواهیم کرد که واژگان آن شامل امکانات تفریحی، اسکان و حمل‌و‌نقل می‌شود. در ادامه نیز اصطلاحات و جملات مربوط به تعطیلات در زبان انگلیسی را با هم بررسی می‌کنیم و چند نمونه از موارد قابل تامل پیش از رفتن به تعطیلات را توضیح خواهیم داد.

فهرست مطالب این نوشته

انواع تعطیلات در زبان انگلیسی

تعطیلات معمولا بخش مورد علاقه زندگی هر کسی به شمار می‌آید، این‌طور نیست؟ بنابراین یادگیری انواع تعطیلات در زبان انگلیسی و واژگان و نمونه سوالات مربوط به انواع تعطیلات در زبان انگلیسی می‌توانند نه تنها سرگرم‌کننده بلکه ضروری باشد.

همه دانش‌آموزان یا افرادی که درگیر کار هستند منتظرند تا بتوانند برای مدتی به دور از اضطراب و تنش زندگی روزمره مدتی را به استراحت بپردازند و از زندگی لذت ببرند. افراد پس از یک وقفه می‌توانند سرحال‌تر برگردند و در کارشان بازدهی بیشتری داشته باشند. علاوه‌براین، افرادی که مدت‌ها مشغول یادگیری زبان انگلیسی بوده‌اند با سفر به سایر کشورهای انگلیسی‌زبان می‌توانند نه‌تنها از نزدیک با فرهنگ‌های جدید آشنایی پیدا کنند، بلکه مهارت‌های زبانی خود را به چالش بکشند و ارتقا دهند.

از این رو، در این مطب می‌خواهیم ابتدا انواع تعطیلات در زبان انگلیسی را توضیح دهیم و پس از آن با واژگان و اصطلاحات مرتبط با انواع تعطیلات در زبان انگلیسی در جمله آشنا شویم. انواع تعطیلات در زبان انگلیسی عبارت‌اند از:

  • سفر دریایی (Cruises)
  • سفر خارجی (International Travel)
  • سفر جاده‌ای (Road Trips)
  • سفر ساحلی (Beach Vacation)
  • سفر طبیعت‌گردی (Camping Vacation)
  • سفر داوطلبانه برای خیریه (Volunteer Vacation)
  • تعطیلات خانگی (Staycation)
  • تعطیلات در استراحتگاه (Resort)
  • تعطیلات در مهمان‌سرا (Bed and Breakfasts)
  • سیاحت اکتشافی (Safari)
  • سفر با کوله‌پشتی (Backpacking)

در ادامه هر یک از این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

سفر دریایی (Cruises)

محبوب‌ترین نوع تعطیلات در زبان انگلیسی که بسیاری از مردم از آن لذت می‌برند سفر دریایی است. کشتی‌های کروز امکانات رفاهی مختلفی مانند استخر، سرسره آبی و حتی کازینو را برای کسانی که می‌خواهند شانس خود را امتحان کنند فراهم می‌کند. با وجود تفریحات زیادی که در کشتی‌های تفریحی هست، زمانی برای خسته یا تنها شدن در هنگام قایقرانی در اقیانوس آبی نخواهید داشت.

سفر دریایی

اگر زیاد اهل شلوغی نیستید و دوست ندارید با افراد زیادی در فضاهای تنگ باشید، این نوع تعطیلات ممکن است متناسب با سلیقه شما نباشد. اما اگر برای ماجراجویی و گذراندن حداقل یک هفته در دریا آماده هستید، از یک تا دو سال قبل به دنبال برنامه‌ریزی برای سفر دریایی باشید. به این ترتیب بهترین قیمت را پیدا خواهید کرد. اگر برنامه‌ریزی خود را به تعویق بیندازید، با نزدیک شدن به تاریخ حرکت، سفر شما گران‌تر خواهد شد. به مثال‌های زیر توجه کنید.

Cruise holidays are great, because you can sit on the deck, relax and look out to sea.

تعطیلات روی کشتی تفریحی عالی است، زیرا می‌توانید روی عرشه بنشینید، استراحت کنید و به دریا بنگرید.

You can watch a sunset (or a sunrise) over the ocean.

می‌توانید غروب خورشید (یا طلوع خورشید) را بر فراز اقیانوس تماشا کنید.

You can sit in the sun by the pool or swim in the pool.

می‌توانید در کنار استخر زیر آفتاب بنشینید یا در استخر شنا کنید.

سفر خارجی (International Travel)

هیچ‌چیز به اندازه تجربه سفر به کشوری جدید و یادگیری فرهنگ و تاریخ آن از مردم محلی هیجان‌انگیز نیست. به همین دلیل، امروزه سفرهای ماجراجویی به یکی از محبوب‌ترین انواع تعطیلات در زبان انگلیسی میان جوانان و افراد مسن‌تر تبدیل شده است.

سفر خارجی شما را مجبور می‌کند از نقطه امن خود خارج شوید و تجربیات جدیدی داشته باشید. به همین علت،‌ وقتی به خانه بازمی‌گردید احساس می‌کنید دستاورد بزرگی کسب کرده‌اید. سفرهای ماجراجویانه خارجی، چه سفر با کوله‌پشتی در اروپا باشد، چه کاوش در کشورهای آسیایی و یادگیری زبانی جدید در طول مسیر، هر لحظه شما را با هیجان و تجربیات مختلف شگفت‌زده می‌کند.

سفر خارجی به پاریس

فقط به یاد داشته باشید که اگرچه در سفرهای خارجی انواع مختلفی از ماجراجویی وجود دارد، اما ممکن است قیمت این سفر زیاد باشد، بنابراین فراموش نکنید که از قبل تحقیقات خود را انجام دهید! هیچ‌کس نباید بعد از رفتن به سفر خارجی ورشکست شود. بنابراین تمام پس‌انداز خود را خرج بلیت هواپیما و هتل نکنید. اگر زود شروع به برنامه‌ریزی کنید گزینه‌های ارزان‌تری نیز پیدا می‌کنید. در ادامه چند نمونه از مثال‌های مرتبط به سفر خارجی را با هم بررسی خواهیم کرد.

I really like looking around museums and art galleries and going to cathedrals.

من واقعاً دوست دارم از موزه‌ها و گالری‌های هنری بازدید کنم و به کلیساها بروم.

I usually take photos in front of historic buildings.

من معمولا جلوی ساختمان‌های تاریخی عکس می‌گیرم.

I like exploring the city I'm in by hopping on a sightseeing bus.

من دوست دارم با سوار شدن در اتوبوس گشت‌و‌گذار، شهری را که در آن هستم کاوش کنم.

Sightseeing is great, but you can easily spend a fortune on entrance fees.

گشت‌و‌گذار عالی است، اما ممکن است به راحتی مبلغ هنگفتی را بابت بلیت ورودی خرج کنید.

The guided tour of the old town was a real learning experience.

گشت‌وگذار همراه با راهنما در شهر قدیمی، تجربه کسب اطلاعات تمام‌‌کمالی بود.

I spent the weekend in a fascinating small town with lots of impressive buildings.

من آخر هفته را در یک شهر کوچک جذاب با تعداد زیادی ساختمان‌ چشمگیر گذراندم.

سفر جاده‌ای (Road Trips)

سفر جاده‌ای می‌تواند شما را به مکان‌های بکر و خلوتی ببرد که در غیر این صورت هرگز کشف نمی‌کردید، و به شما اجازه می‌دهد مسیر خاص خود را برای سفر برنامه‌ریزی کنید. این‌گونه سفرها می‌توانند راهی سرگرم‌کننده برای برقراری ارتباط با همسفر(های) شما باشد، یا اگر به تنهایی سفر می‌کنید، وقت خوبی است که با خودتان خلوت کنید.

سفر جاده‌ای نوع منحصربه‌فردی از تعطیلات در زبان انگلیسی است که در آن زمان با کیفیتی را با شریک زندگی، خانواده یا دوستان خود می‌گذرانید، غذاهای محلی را امتحان می‌کنید و در شهرهای کوچک توقف می‌کنید تا کاوش کنید، عکس بگیرید و به پیاده‌روی یا کمپینگ بروید. سفر جاده‌ای می‌تواند بین دو روز تا یک هفته یا بیشتر طول بکشد. برخی از مردم آن‌قدر سفرهای جاده‌ای را دوست دارند که آن را به سبک زندگی خود تبدیل کرده‌اند. آن‌ها در سراسر کشور به سفر می‌کنند تا انجا مشاغل مختلفی را بر عهده بگیرند و در طول مسیر با انجام این کارها امرار معاش می‌کنند.

زوجی در سفر جاده ای

اگر چندان اهل سفرهای طولانی نیستید، می‌توانید در استان خود یا شهرهای نزدیک سفر جاده‌ای کوتاهی داشته باشید. فرقی نمی‌کند که مقصد یک ساعت یا دو ساعت رانندگی از محل زندگی شما فاصله داشته باشد. قدم گذاشتن در جاده‌های باز هنگام کاوش در مکان‌های ناشناخته به پاک شدن ذهن شما از هر گونه حس منفی کمک شایانی می‌کند. هیچ حسی بهتر از این نیست که آزادی کافی داشته باشید تا برای چند روز بدون خرج کردن پول زیادی از خانه و مکان‌های آشنا دور شوید!

با آماده‌سازی و تدارکات مناسب می‌توانید سفر جاد‌ه‌ای موفقی داشته باشید و احتمالاً در نهایت نسبت به زمانی که در خانه مانده بودید، پول کمتری را در جاده خرج کنید. اما به این نکته ایمنی توجه داشته باشید که صرف نظر از اینکه قرار است چقدر دور یا نزدیک از خانه رانندگی کنید، همیشه اطمینان حاصل کنید که کسی همیشه دقیقاً می‌داند کجا هستید. مکان خود را با فردی که به او اعتماد دارید به اشتراک بگذارید و بازه زمانی‌ای را برای خبر دادن تعیین کنید تا اگر مشکلی پیش آمد، فوراً متوجه شود.

Hawkins' most memorable road trip took place over spring break.

خاطره‌انگیزترین سفر جاده‌ای «هاوکینز» در تعطیلات بهاری اتفاق افتاد.

I was driving on a road trip through Nevada across to Arizona last week.

هفته گذشته در حال رانندگی در یک سفر جاده‌ای از «نوادا» به سمت «آریزونا» بودم.

Did you buy the map of the city and snacks for our road trip this afternoon?

نقشه شهر و خوراکی‌های سفر جاده‌ای امروز بعد از ظهر ما را خریدی؟

سفر ساحلی (Beach Vacation)

سعی کنید حتما روزهایی را در زندگی خود تعیین کنید تا به سفر ساحلی بروید. این کار موجب آرامش بدن و ذهن شما خواهد شد. علاوه بر این، همراه با آب‌تنی در آب‌های دریا، از آفتاب گرفتن با شن‌های سفید نیز لذت خواهید برد.

سفر ساحلی یکی از محبوب‌ترین تعطیلات در زبان انگلیسی میان مردم محسوب می‌شود. شما می‌توانید در روزهای مرخصی خود یک تعطیلات عاشقانه لب ساحل را با شریک زندگی خود برنامه‌ریزی کنید. علاوه‌‌براین، شما می‌توانید به تنهایی یا با دوستان خود لب ساحل بروید و اوقات خوشی داشته باشید. برخی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید برای لذت بردن از این نوع تعطیلات بروید «هاوایی» در «ایالات متحده» و «مومباسا» در «کنیا» یا «بندر انزلی» و «کیش» در «ایران» است.

تعطیلات ساحلی برای کسانی که به دنبال گذراندن بیشتر وقت خود در طبیعت هستند عالی است. بهترین ويژگی ساحل ساکت و آرام بودن آن است و برای استراحت، مراقبه یا حتی یادداشت افکار خود در دفتر خاطرات حرف ندارد. گذراندن مدتی به تنهایی و به دور از کار و هر چیز تنش‌زا دیگری که ممکن است در زندگی شما وجود داشته باشد به خصوص در این زمانه پر اضطراب عالی است.

سفر ساحلی خانوادگی - انواع تعطیلات در زبان انگلیسی

اگر دنبال تجربه عجیب و غریبی مانند اجاره قایق خصوصی و تجهیزات برای غواصی در اعماق دریا نیستید، رفتن به سفر ساحلی برنامه‌ریزی خاصی لازم ندارد. این‌گونه فعالیت‌های ساحلی در برخی از کشورها از پیش برنامه‌ریزی شده است و اگر مشکلی ندارید که قایق را با چند نفر دیگر سهیم شوید، می‌توانید فعالیت‌های دریایی را با قیمت مناسب تجربه کنید. ماجراجویی در تعطیلات ساحلی بی‌پایان است. اگر اهل ورزش هستید، تعطیلات ساحلی برای شرکت در والیبال یا انواع دیگر بازی‌های آبی مناسب است. صرف نظر از سن، همه می‌توانند از آرامشی که با گذراندن وقت در کنار اقیانوس حاصل می‌شود، لذت ببرند. به مثال‌های زیر توجه کنید.

My ideal holiday is relaxing on the beach and swimming.

تعطیلات ایده‌آل من استراحت در ساحل و شنا است.

Our kids prefer to play in the sea and build sand castles.

بچه‌های ما ترجیح می‌دهند در دریا بازی کنند و قلعه‌های شنی بسازند.

We love playing volleyball and Frisbee on the beach.

ما عاشق بازی والیبال و فریزبی در ساحل هستیم.

I would like to look for some seashells to take back home.

من می‌خواهم دنبال صدف‌های دریایی بگردم تا با خودم به خانه ببرم.

I always have a great time just lying on the sand or walking along the sand.

من همیشه با دراز کشیدن روی شن‌ها یا راه رفتن در امتداد شن‌ها اوقات خوبی را سپری می‌کنم.

When I'm on a beach holiday, I rather sit in the shade and read.

وقتی در تعطیلات ساحلی هستم، ترجیح می‌دهم در سایه بنشینم و مطالعه کنم.

سفر طبیعت‌گردی (Camping Vacation)

طبیعت‌گردی یکی دیگر از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای مسافرانی است که عاشق فضای باز هستند یا می‌خواهند مکان‌های بکر با تعداد محدودی از هتل را کاوش کنند. چه مشغول از چادرنشینی در مناطق برهوت باشید، چه طبیعت‌گردی خانوادگی، این نوع تعطیلات می‌تواند حس ماجراجویی و آزادی به شما بدهد و هنگام استفاده از زمان خود آزادی عمل داشته باشید.

یکی دیگر از مزیت‌های طبیعت‌گردی این است که می‌توان آن را با انتخاب‌های دیگر ترکیب کرد. به طور مثال، ممکن است هنگام سفر جاده‌ای تصمیم بگیرید برخی از شب‌ها چادر برپا کنید و شب‌های دیگر در هتل‌های امتداد مسیر یا در خانه دوستان خود سپری کنید. از طرفی، حتی کسانی که از طبیعت‌گردی لذت می‌برند نیز ممکن است نخواهند وزن وسایل اضافی مورد نیاز در یک سفر خاص را به دوش بکشند. اگر طبیعت‌گردی را دوست دارید اما تحمل مشقت‌های آن را ندارید، ما به شما هتل‌های طبیعت‌گردی را پیشنهاد می‌دهیم که در دل طبیعت دایر شده‌اند تا بتوانید در عین این که از زیبایی‌های طبیعت بهره می‌برید، دردسرهای آن را به جان نخرید.

سفر طبیعت گردی - انواع تعطیلات در زبان انگلیسی

سفر طبیعت‌گردی نوعی ماجراجویی منحصربه‌فرد برای هر کسی است. دو مورد از مهم‌ترین نکات در مورد سفر طبیعت‌گردی، اطمینان از وجود غذای کافی و سرپناه مناسب است. هیچ‌کس بدون داشتن این دو مورد نمی‌تواند از این نوع تعطیلات لذت ببرد زیرا درگیری فکری زمانی برای آسایش و استراحت باقی نمی‌گذارد.

امروزه، طبیعت‌گردی دیگر فقط چادر زدن در فضای باز با چند ابزار ساده برای بقا نیست و مانند هر چیز دیگری تکامل یافته است. آشپزی در فضای باز، بیدار شدن در کنار دریاچه یا بالای کوه، تنفس هوای تازه و ترد در ریه‌هایتان در اول صبح برای خلق و خوی شما معجزه می‌کند و دیدگاه شما را نسبت به همه چیز تغییر می‌دهد. طبیعت فوق‌العاده است، و بهترین بخش تعطیلات این است که برای تجربه آن لازم نیست راه دوری بروید. می‌توانید برای شروع، در مکان‌های نزدیک محل زندگیتان چادر بزنید و سپس مکان‌های محلی دیگری را که دوست دارید کاوش کنید.

هنگام برنامه ریزی برای این نوع تعطیلات مراقب آب و هوا باشید. در صورت عدم آمادگی لازم، باران می‌تواند طبیعت‌گردی شما را خراب کند. به مثال‌های زیر توجه کنید.

We pitched our tent as soon as we got to the campsite.

ما به محض اینکه به محل اردوگاه رسیدیم چادر زدیم.

We took down our tent early in the morning.

ما صبح زود چادرمان را از هم باز کردیم.

I love camping holidays and being outdoors. I like getting closer to nature, waking up in a tent, and then going fishing all day.

من عاشق تعطیلات طبیعت‌گردی و بودن در فضای باز هستم. دوست دارم به طبیعت نزدیک‌تر شوم، در چادر از خواب بیدار شوم و سپس تمام روز به ماهیگیری بروم.

We went on a camping holiday in southwest France. The campsite was huge -- with a water park and an immense beach stretching as far as the eye can see.

We explored the inland on horses and we also hired bikes a few times. That's probably the most memorable holiday I've ever had.

ما برای تعطیلات طبیعت‌گردی به جنوب غربی فرانسه رفتیم. محل اردوگاه بسیار بزرگ بود. پارک آبی و یک ساحل بزرگ در آنجا بود که تا جایی که چشم کار می‌کرد امتداد داشت.

ما با اسب به گشت‌وگذار در داخل کشور پرداختیم و چند بار دوچرخه کرایه کردیم. این احتمالا به‌یادماندنی‌ترین تعطیلاتی است که تا‌به‌حال داشته‌ام.

We stayed at an amazing campsite in the mountains.

ما در یک اردوگاه شگفت‌انگیز در کوهستان اقامت کردیم.

سفر داوطلبانه برای خیریه (Volunteer Vacation)

آیا دل داوطلب شدن برای کار خیریه را دارید؟ می‌توانید از محل کار خود چند روز مرخصی بگیرید و از کار داوطلبانه لذت ببرید. این نوع تعطیلات در زبان انگلیسی شما را قادر می‌سازد تا به جوامع محلی کمک کنید. به طور مثال، می‌توانید به شهرهای دورافتاده سفر کنید و به ساختن مدرسه برای کودکان کمک کنید.

شما می‌توانید با دوستان خود برنامه‌ریزی کنید و به این نوع تعطیلات بروید. معمولا افراد خیر که دستشان همیشه در کار خیر است این گونه تعطیلات را پیشنهاد می‌دهند. در طول این نوع تعطیلات، با افراد جدیدی آشنا می‌شوید و دایره اطرافیان خود را افزایش می‌دهید. این نوع تعطیلات می‌تواند بسیار رضایت‌بخش و ارزشمند باشد.

Older citizens are active participants in volunteer work in all three countries.

شهروندان مسن در هر سه کشور در کارهای داوطلبانه مشارکت فعال دارند.

Many seniors are volunteers, but their contributions are not emphasized in attempts to make volunteer work attractive to younger people.

بسیاری از سالمندان داوطلب هستند، اما برای تلاش جهت جذاب کردن کار داوطلبانه برای جوانان، به مشارکت آن‌ها اشاره زیادی نمی‌شود.

She now helps in a local school as a volunteer three days a week in Africa.

او اکنون سه روز در هفته به عنوان داوطلب در یک مدرسه محلی در «آفریقا» کمک می‌کند.

تعطیلات خانگی (Staycation)

تابه‌حال شده احساس کنید که نیاز به استراحت دارید اما برای پرداخت هزینه تعطیلات پول کافی نداشته باشید؟ در این مواقع می‌توانید تعطیلات خانگی را امتحان کنید. در این نوع تعطیلات در زبان انگلیسی، داخل خانه می‌مانید و از هرگونه فعالیت خودداری می‌کنید، روی مبل می‌نشینید و فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود را تماشا می‌کنید.

این تعطیلات تقریبا برای همه ایده‌آل است. شما می‌توانید چه تنهایی، چه با شریک زندگیتان و چه با دوستان خود از تعطیلات در خانه لذت ببرید. این کار به شما کمک می‌کند تا خود را از شر فرسودگی شغلی خلاص کنید و دوباره سرحال شوید.

در واقع، تعطیلات خانگی آرامش و گشت و گذار تعطیلات معمولی را با راحتی و راحتی حاصل از خوابیدن در تخت خودتان ترکیب می‌کند. اگر دوست ندارید در خانه خود بخوابید و دلتان کمی تنوع نیز می‌خواهد،‌ می‌توانید در یکی از هتل‌های شهر خود اتاق اجاره کنید. خرج این کار از سفر رفتن و اقامت در هتل ارزان‌تر است و می‌توانید از لحظات فراغت خود بیشترین استفاده را ببرید. تعطیلات خانگی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا مردم از خرج کردن پول زیاد برای بلیت هواپیما و هتل که بیشتر به دلیل برنامه‌ریزی ضعیف اتفاق می‌افتد خسته شده‌اند.

خانواده ای در تعطیلات خانگی

تعطیلات خانگی برای کاوش محل زندگی خود عالی است. اکثر افراد معمولا هر شهری را به‌جز شهر یا استان محل سکونت خود سیاحت می‌کنند. ممکن است اگر از کسی در مورد جاذبه‌های گردشگری محل زندگی‌اش بپرسید مکان آن را بداند، اما هرگز به داخل آنجا قدم نگذاشته باشد. اگر در نزدیکی کوه زندگی می‌کنید، مکان ایده‌آلی برای پیاده‌روی، ماهیگیری یا طبیعت‌گردی در ماه‌های گرم دارید. اگر در اطراف شهر شما دریاچه وجود دارد، می‌توانید در طول تابستان قایقی را برای قایق‌رانی و ماهیگیری اجاره کنید و بدین ترتیب، اوقات خوشی را در شهر محل سکونت خود بگذرانید.

Before it's time for your staycation, take a day to load up the freezer with yummy treats and easy-to-bake casseroles and soups.

قبل از اینکه زمان تعطیلات خانگی شما فرا برسد، روزی را به پر کردن فریزر با خوراکی‌های خوشمزه و غذاهای آسان‌پز و سوپ‌ اختصاص دهید.

On the last day of our staycation, I made a blueberry cream cheese strudel and had a few phyllo sheets left over.

در آخرین روز تعطیلات خانگی، یک اشترودل پنیری بلوبری درست کردم و چند ورقه خمیر هزارلا باقی مانده بود.

Sixteen people said on their ideal vacation, they would stay close to home on what's called a staycation.

شانزده نفر گفتند در تعطیلات ایده‌آل خود، در جایی نزدیک به خانه‌شان می‌مانند و اصطلاحاً به تعطیلات خانگی می‌روند.

تعطیلات در استراحتگاه تفریحی (Resort)

اگر هوس نکرده‌اید به دریا بروید، تعطیلاتی مجلل در یک استراحتگاه همه‌منظوره را حتما در نظر داشته باشید. شما می‌توانید تا زمانی که بخواهید در این استراحتگاه‌ها بمانید و معمولاً وقتی اقامت به مدت حداقل یک هفته کامل را رزرو می‌کنید، تخفیف‌هایی به شما ارائه می‌شود. شما می‌توانید به‌جای رزرو تنها یک اتاق، پکیج همه‌منظوره یا «all-inclusive» را رزرو کنید.

استراحتگاه معمولاً مقصدی است که سعی می‌کند همه نیازهای مسافران را به طور یکجا فراهم آورد. نیازهایی مانند محل اقامت، غذاخوری، نوشیدنی، خرید و سرگرمی. برخی از استراحتگاه‌ها که اغلب از مقصدهای محبوب مسافران برای تعطیلات به شمار می‌آیند، «all-inclusive» هستند. یعنی شامل همه‌چیز می‌شوند و به مسافران این امکان را می‌دهند که با هزینه‌ای که می‌پردازند خدمات نامحدود دریافت کنند.

تعطیلات در استراحتگاه تفریحی - انواع تعطیلات در زبان انگلیسی

شما با پرداخت هزینه اضافه و دریافت دستبند مخصوص می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید نوشیدنی سفارش دهید و از بودن در لب ساحل لذت ببرید. غذا خوردن در استراحتگاه‌ها معمولاً چشم‌نواز است. در استراحتگاه، غذاهای سبک و سریع بوفه و غذاخوری با سرویس کامل وجود دارد. معمولا در میز غذاخوری استراحتگاه می‌توانید غذاهای معروف و خوشمزه ملل مختلف را ببینید و بچشید.

سرگرمی در استراحتگاه‌ها کاملاً متنوع است. فعالیت‌های روزانه ممکن است شامل کلاس‌های ورزشی، مسابقه، یا استراحت در کابین باشد. در طول شب، اغلب مهمانی‌های ساحلی، نمایش‌ها و موسیقی زنده را تجربه خواهید کرد. نگهبان می‌تواند شما را به ماجراجویی‌های خارج از سایت نیز متصل کند. کارمندان هتل می‌توانند محل‌های دیدنی خارج از استراحتگاه را نیز به شما معرفی کنند.

This town is a bustling holiday resort with a large, busy harbor and a jam-packed beach.

این شهر یک استراحتگاه تفریحی شلوغ با بندری بزرگ و شلوغ و ساحلی مملو از مردم است.

Rimini is a thriving holiday resort on the east coast of Italy.

«ریمینی» یک استراحتگاه پررونق برای تعطیلات در سواحل شرقی ایتالیا است.

The holiday resort had all kinds of fun activities.

استراحتگاه دارای انواع فعالیت‌های سرگرم‌کننده بود.

تعطیلات در مهمان‌سرا (Bed and Breakfasts)

اگر به دنبال یک محیط شخصی‌تر برای تعطیلات هستید، مهمان‌سرا گزینه فوق‌العاده‌ای است. مهمان‌سرا تقریبا در سراسر جهان یافت می‌شود. در مهمان سراها سروصدا و بروبیای کمتر و جاذبه‌های بیشتری خواهید یافت. هنگام رزرو حتما توجه داشته باشید که چقدر فضای شخصی می‌خواهید. بسیاری از مهمان‌سراها در خانه‌های بزرگی با امکانات مشترک بین صاحب خانه و مهمان دایر می‌شوند. با این حال، برخی دیگر شامل اقامتگاه‌های جدا مانند کلبه‌های خصوصی است.

مهمانسرا

این نوع اقامتگاه مزایای خاص خودش را دارد. میزبان مهمان‌سرا معمولاً بسیار خوش‌برخورد و آگاه هستند. به همین علت می‌توانند در مورد پیاده‌روی محلی، گشت و گذار، رستوران‌ها و موارد دیگر بهترین پیشنهادات را به شما ارائه دهند. نه تنها صبحانه شما در خود مهمان‌سرا و فضایی خانگی طبخ می‌شود، بلکه برای شما این امکان را فراهم می‌آورد تا غذاهای اصیل محلی را با دستپخت مردم همان منطقه بچشید.

Can you recommend a good bed and breakfast near Brighton?

آیا می‌‌توانید یک مهمان‌سرای خوب در نزدیکی «برایتون» توصیه کنید؟

Bed and breakfast costs from £30 per person per night.

هزینه مهمان‌سرا برای هر نفر از شبی از ۳۰ پوند شروع می‌شود.

More and more travelers are looking for bed and breakfast accommodations in private homes.

مسافران بیشتر و بیشتری به دنبال اقامت در مهمان‌سرا واقع در خانه‌های شخصی هستند.

سیاحت اکتشافی (Safari)

سیاحت‌های اکتشافی در آفریقا محبوب هستند و نوعی تعطیلات در زبان انگلیسی مبتنی بر طبیعت به حساب می‌آیند که در آن اغلب با «تورلیدر» (Tour leader) به طبیعت وحشی می‌‌روید و حیوانات را در زیستگاه محلی خود می‌بینید. در آفریقا ممکن است حیواناتی مانند فیل، شیر، گورخر، زرافه و بسیاری از انواع دیگر حیوانات را ببینید. چند مکان برای سیاحت اکتشافی در خارج از کشور شامل «تانزانیا» و «آفریقای جنوبی» و در داخل کشور شامل «کویر خارا» و «کویر مصر» می‌شود. همچنین می‌توانید تور‌های گردشگری با قیمت‌های مناسبی را پیدا کنید که بسته به مقصدی که می‌روید اغلب شامل سیاحت اکتشافی نیز می‌شود.

سیاحت اکتشافی در آفریقا

He'd like to go on a safari to photograph snakes and tigers.

او دوست دارد برای عکاسی از مارها و ببرها به سیاحت اکتشافی برود.

Both of the safari buses were booked up solid for the month after that.

هر دو اتوبوس سیاحت اکتشافی برای یک ماه آتی کاملاً رزرو شده بودند.

Without prompt action, the zoo may be the only place where a safari is possible.

اگر سریعا اقدام نکنیم، ممکن است باغ‌وحش تنها مکانی باشد که در آن سیاحت اکتشافی امکان‌پذیر است.

سفر با کوله‌پشتی (Backpacking)

سفر با کوله‌پشتی برای افرادی که مدت طولانی سفر می‌کنند و اغلب دوست دارند مقاصد و تجربیات جدید را در حین سفر خود امتحان کنند بسیار دلپذیر است. افرادی که با کوله‌پشتی به مسافرت می‌روند اغلب بودجه‌ محدودی دارند و سعی می‌کنند با وجود آن تا جای امکان سفر کنند. این افراد ممکن است به تنهایی سفر کنند و اغلب در مسافرخانه‌ اقامت می‌کنند.

زوجی در سفر با کوله پشتی کنار دریاچه

I really like activity holidays where I can do lots of fun things, like mountain bike riding – that’s my favorite – or canoeing, and I like horse riding too.

Personally, I think holidays are for doing exciting things.

من واقعاً تعطیلات پر از فعالیت را دوست دارم که در آن می‌توانم کارهای سرگرم‌کننده زیادی مانند دوچرخه‌سواری در کوهستان که آن را خیلی دوست دارم انجام دهم. علاوه بر آن، قایق‌رانی و اسب‌سواری را نیز دوست دارم.

از نظر شخصی من، تعطیلات برای انجام کارهای هیجان انگیز است.

I'm big on outdoor activities like hiking and mountain biking.

من به فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان علاقه‌مند هستم.

Bungee jumping seems dangerous to me, so I would think twice about it.

بانجی جامپینگ برای من خطرناک به نظر می‌رسد، بنابراین در مورد آن تجدید نظر می‌کنم.

واژگان انواع تعطیلات در زبان انگلیسی

به زمان دوری از کار یا اعمال متداول روزانه تعطیلات می‌گوییم. این دوره برای استراحت یا تفریح در نظر گرفته شده است. این روز یک روز استراحت یا جشن است، معمولاً روزی که افراد مجبور به کار در آن نیستند. در بسیاری از کشورها، آن‌ها اغلب با جشن‌ها و مراسم جشن گرفته می‌شوند. واژگان مربوط به تعطیلات در زبان انگلیسی شامل امکانات تفریحی و حمل و نقل می‌شود. در جدول زیر می‌توانید چند نمونه از واژگان مرتبط با تعطیلات در زبان انگلیسی را مشاهده کنید.

واژگان انواع تعطیلات در زبان انگلیسی
Aircraft
هواگرد
A vehicle that can fly
Airfare
هزینه سفر با هواپیما
The money paid to travel by airplane
Airline
شرکت هواپیمایی
A company that provides scheduled flights for carrying passengers to different places
Airport
فرودگاه
A place where airplanes land and take off and which is equipped with terminal buildings and hangars
Airplane
هواپیما
A vehicle that has a fixed wing and is powered by a propeller or jets
Aisle
راهرو ( بین صندلی‌های هواپیما)
A long narrow passage between seating areas in a passenger vehicle
Arrivals area
محل ورود مسافران پرواز
The area of an airport where incoming passengers arrive
Baggage
چمدان
The bags or cases used to carry belongings when traveling
Baggage claim
محل تحویل بار
An area in an airport where arriving passengers collect their baggage
Board
سوار شدن
To get onto trains, buses, ships, etc.
Boarding pass
کارت پرواز
A card that allows you to board a ship or plane
Taxi
تاکسی
A car driven by a person whose job is to take passengers where they want to go in exchange for money
Check-in
اعلام حضور کردن در فرودگاه
To announce your arrival at a hotel or airport
Connection flight/Layover
پروازهای توقف‌دار
A different train/flight taken from a station/airport other than that from which the journey started
Cottage 
 کلبه
A small house in the country
Cruise
سفر دریایی
An ocean trip taken for pleasure
Cruise ship
کشتی تفریحی
A passenger ship used commercially for pleasure cruises
Currency
 ارز
The money that is used as a medium of exchange in a particular country
Customs 
 گمرک
The procedure for examining baggage and freight, paying duty, etc
Depart 
حرکت
To move away from a place into another direction
Departure 
حرکت کردن
The act of departing
Departure board
تابلو اطلاعات پروازهای خروجی
A board in an airport, bus terminal, or train station that displays the times and destinations of future departures
Departure lounge
سالن انتظار پروازهای خروجی
A lounge in an airport where passengers can wait before the departure of their flight
Destination 
 مقصد
A place where you end your journey
Domestic flight
پرواز داخلی
A flight that begins and ends in the same country
Embark
سوار کشتی شدن
To get onto a ship or airplane
Excursion 
گشت و گذار
A short journey taken for pleasure, usually by a group of people
Excess baggage 
هزینه اضافه بار
Baggage that weighs more than the maximum amount each passenger is allowed to carry without paying extra fees
Fare
کرایه
The money paid to use public transport, such as bus, plane, taxi, etc
Flight 
 پرواز
A journey made by air transport, especially by plane
Foreign 
 خارج
In or from a country that is not your own
Foreigner
خارجی
A person who comes from a different country or who does not belong in a particular place
Getaway
 سفر کوتاه
A short holiday or vacation/A place that is suitable for a holiday or vacation
Guide 
 راهنما
A person who shows tourists around interesting places
Hand baggage
ساک دستی
The small bags that passengers can carry into an airplane
Holiday
 تعطیلات
A period when a break is taken from work or studies for rest, travel, or recreation
Hotel
هتل
A building where people pay to stay and eat meals
Hostel
مهمان‌خانه
A building that provides cheap accommodation and meals to travelers
Inn
مهمان‌سرا
A small hotel, usually in the countryside
Jet lag 
خستگی ناشی از سفر هوایی و اختلاف زمان
The feeling of being tired and slightly confused after flying a very long distance because of a time difference
Journey
سفر
An act of traveling from one place to another, especially over a long distance
Keepsake 
هدیه یادبود
A small object or gift that reminds you of a person or an event
Landing
فرود
The action of bringing an aircraft down to the ground after being in the air
Leisure time
اوقات فراغت
When you are not working or studying and can relax or do things you enjoy
Motel
مسافرخانه بین‌راهی
A hotel for people who are traveling by car, where they can park a car outside their room
Off-peak
زمان خلوتی
A time when fewer people take trips and tickets are usually cheaper
Passage
سفر با کشتی
A journey on a ship
Passport
 گذرنامه
An official document that you get from your government that identifies who you are, and what you need to use to leave your country and enter other countries
Peak time
زمان اوج تقاضا
A time when the greatest number of people are traveling
Port
 بندرگاه
A place where ships load and unload goods
Return
بلیت برگشت
A ticket for a trip to a place and back again
Resort
استراحتگاه
A place where a lot of people go for holidays
Safari
سیاحت اکتشافی
A trip to see or hunt wild animals
Sail
دریانوردی
To travel across an area of water in a boat or ship
Scenery
منظره
The natural features of a beautiful landscape
Shore
ساحل، کرانه
The land along the edge of a large area of water such as an ocean or lake
Single
بلیت یک‌طرفه
A ticket for a one-way trip to a place
Sightseeing
بازدید از جاهای دیدنی
The activity of visiting the famous or interesting sights of a place
Souvenir
سوغاتی
An object that you buy or keep that reminds you of a special occasion or a place you have visited
Layover
توقف بین راه (برای عوض کردن پرواز)
A temporary stop for a day or two during a long trip. (noun)
Suitcase: A large case with a handle, used for carrying clothes and belongings when traveling
Take-off
بلند شدن هواپیما
The time when a plane leaves the ground and begins to fly
Taxi rank
ایستگاه تاکسی
A place where taxis wait for customers
Tour
تور گردشگری
A journey for pleasure, during which you visit places of interest along the route
Tourist
گردشگر
A person who travels for pleasure/A person on a sightseeing tour
Travel
مسافرت
To move from one place to another using a vehicle, usually over a long distance
Trip
گردش
A journey to visit a place for a particular purpose
Unpack
باز کردن چمدان و...
To remove things from a suitcase, bag, box, etc
Camp
اردوگاه
a place with temporary accommodations of huts, tents, etc.
Route
مسیر
a way or course taken in getting from a starting point to a destination
Travel agent
اژانس مسافرتی
the person who arranges travel for business and vacation clients
All-in package/All-inclusive
شامل همه‌چیز، همه‌منظوره
all-in package/package holiday: a holiday where you purchase the travel and accommodation together
Backpacking
کوله‌گردی، سفر با کوله‌پشتی
to travel or hike carrying one’s belongings in a backpack
Self-catering
 سلف سرویس، پذیرایی از خود
a holiday where you supply your own food
Island
 جزیره
a piece of land surrounded by water
Downtime
اوقات فراغت
a time of reduced activity or inactivity
Explore
اکتشاف
to search a place and discover things about it
Expedition
سفر تحقیقاتی
a journey or voyage was undertaken by a group of people with a particular purpose, especially that of exploration, scientific research, etc.
Itinerary
برنامه سفر
a planned route or journey
Postcard
کارت پستال
a card for sending a message to someone as a keepsake of your travel
Swimming
شنا کردن
the activity or sport of swimming
Sun-tanning
آفتاب گرفتن
the process of tanning the skin by exposure to the sun or artificial light
Beach volleyball
والیبال ساحلی
volleyball played outdoors on sand with usually two players on a side
Surfing
موج سواری
the sport of riding the surf, especially on a surfboard
Paddleboarding
پدل بردینگ، پارو زنی ایستاده
the sport of moving on the water on a board
Hiking
 کوهنوردی
a long walk especially for pleasure or exercise
Rafting 
قایق‌رانی
the sport or pastime of traveling down a river on a raft
Visiting museums 
 بازدید از موزه
going to the museum to spend time
Shopping
 خرید
the action or activity of purchasing goods from stores
Take Off
پرواز کردن
(of an aircraft or bird) become airborne.
Land
فرود آمدن
the plane arriving at its destination
Bucket list
لیست آرزوهای قبل از مرگ
a list of things you want to do before you die
Accommodation
اقامتگاه/ اسکان
a place to sleep

گرامر مکالمه در مورد تعطیلات در زبان انگلیسی

با نزدیک شدن به ماه‌های گرم و فصل تعطیلات، صحبت‌ درباره مرخصی و گذراندن تعطیلات همراه با شریک زندگی، دوستان، خانواده یا همکارانتان حسابی داغ می‌شود. هر کسی دوست دارد به شیوه مخصوص به خودش استراحت کند و از تعطیلات لذت ببرد. شاید دوست داشته باشید تعطیلات خود را در خانه با استراحت در کنار دوستان و خانواده یا تماشای فیلم و سریال بگذرانید. یا دلتان بخواهد در کوهستان چادر بزنید و کوهنوردی کنید. برخی دیگر نیز از آفتاب گرفتن در ساحل و نوشیدن یک لیوان شربت خنک لذت می‌برند. عده‌ای دیگر نیز ترجیح می‌دهند به شهری بزرگ بروند و از تجربه بازدید از موزه‌ها و جاهای دیدنی لذت ببرند.

شیوه‌های لذت بردن از تعطیلات در زبان انگلیسی بی‌انتهاست، از این رو، به شیوه‌های گوناگونی نیز می‌توانیم در زبان انگلیسی در مورد تعطیلات صحبت کنیم. تعطیلات در زبان انگلیسی موضوع سرگرم‌کننده‌ای است که بیشتر مردم برای صحبت در مورد آن بسیار مشتاق هستند. در این بخش می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که شما کلمات و عباراتی را که برای توصیف تجربه خود نیاز دارید به درستی یاد گرفته‌اید. گرامر صحبت در مورد تعطیلات در زبان انگلیسی در ادامه به صورت مورد و با ذکر مثال‌های متنوع ارائه شده است.

برای صحبت در مورد تعطیلات ایده‌آل خود می‌توانید از عبارت‌های خاصی استفاده کنید که عبارت‌اند از:

  • My idea of a good vacation is…
  • My dream vacation would be…
  • I prefer to…
  • I’d prefer not to…
  • I would like to…
  • I hope to…
  • I’d rather…
  • I don’t like…

در ادامه نمونه‌هایی از گرامر زمان‌های مختلف هنگام صحبت در مورد تعطیلات در زبان انگلیسی را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • نمونه‌هایی از به‌کارگیری زمان آینده برای سوال پرسیدن در مورد برنامه‌ریزی تعطیلات در زبان انگلیسی:

When do you have a vacation?

چه زمانی به تعطیلات می‌روی؟

How long are you on vacation?

چه مدت در تعطیلات هستید؟

What are your plans for the summer?

برای تابستان چه برنامه‌ای دارید؟

What are you going to do on vacation?

قرار است در تعطیلات چه کاری انجام دهید؟

Are you going somewhere for vacation?

آیا برای تعطیلات به جایی می‌روید؟

Who are you going on vacation with?

با چه کسی به تعطیلات می‌روی؟

Where do you want to go?

کجا می‌خواهی بروی؟

فرودگاه - انواع تعطیلات در زبان انگلیسی
  • نمونه‌هایی از به‌کارگیری زمان گذشته برای سوال پرسیدن در مورد تعطیلات در زبان انگلیسی:

Did you enjoy your vacation?

آیا از تعطیلات خود لذت بردید؟

What did you do for vacation?

برای تعطیلات چه کردی؟

What was your favorite part about your vacation?

قسمت مورد علاقه‌ات در تعطیلات چه بود؟

Where did you go on vacation?

تعطیلات کجا رفتی؟

How was your vacation?

تعطیلاتت چطور بود؟

How long were you on vacation?

چه مدت در تعطیلات بودید؟

Who did you go with?

با چه کسی رفتی؟

Did you go with your family?

با خانواده رفتی؟

  • سایر روش‌ها برای صحبت کردن در مورد تعطیلات در زبان انگلیسی:

I’m going on vacation in two weeks.

دو هفته دیگر به مرخصی می‌روم.

I took a vacation a month ago.

یک ماه پیش به تعطیلات رفتم.

I’m going to book a vacation in Dubai in September.

من قصد دارم در سپتامبر تعطیلات «دبی» رزرو کنم.

We’re going to relax and just stay in one place during our Europe trip.

ما قصد داریم در طول سفر خود به اروپا استراحت کنیم و فقط در یک جا بمانیم.

I stayed in one place when I was in Dubai.

زمانی که در «دبی» بودم در یک جا ماندم.

My friend and I went on a day trip to Valparaiso.

من و دوستم به سفر یک‌روزه به «والپارزو» رفتیم.

We’ll be taking a day trip to celebrate the New Year.

ما برای جشن سال نو سفر یک‌روزه خواهیم داشت.

I went sightseeing in Dubai on my vacation.

من در تعطیلاتم به گشت‌وگذار در «دبی» رفتم.

I’ll do some sightseeing when I take my vacation in Paris.

وقتی به تعطیلاتم در «پاریس» می‌روم، کمی گشت‌وگذار خواهم کرد.

نمونه جملات ضروری برای تعطیلات در زبان انگلیسی

در این بخش با هم پرسش و پاسخ‌های مربوط به بخش‌های مختلف تعطیلات در زبان انگلیسی را به طور موردی مرور می‌کنیم و یاد می‌گیریم.

در فرودگاه

هنگامی که در فرودگاه هستید، علاوه بر آشنایی با واژگان مرتبط با فرودگاه توصیه می‌شود با نمونه پرسش و پاسخ‌های فرودگاه نیز آشنا باشید. در ادامه پرسش و پاسخ‌های مربوط به تعطیلات در زبان انگلیسی را در دو دسته ارائه کرده‌ایم.

  • سوال‌هایی که ممکن است لازم باشد بپرسید و جواب‌های احتمالی:

A: Where is the check-in counter for British Airways?

B: It’s in the other terminal over the road.

or

It’s on the right just opposite Starbucks.

A: باجه اعلام حضور برای پرواز «British Airways» کجاست؟

B: در ترمینال آن طرف خیابان قرار دارد.

سمت راست درست روبه‌روی کافه «Starbucks» قرار دارد.

A: Am I in the right queue?

B: No, this is for customers with priority boarding.

or

Yes, you’re in the right place.

A: آیا من در صف درست هستم؟

B: نه، این صف برای مشتریانی است که برای سوار شدن اولویت دارند.

بله، شما در جای درستی هستید.

A: Do you accept payment in Euros?

B: Yes, but there’s a 12% fee on top of the exchange rate.

or

No, sorry about that. We accept credit cards though!

A: آیا پرداخت به یورو را قبول می‌کنید؟

B: بله، اما علاوه بر نرخ، ۱۲٪ کارمزد نیز دارد.

نه، بابت این موضوع متاسفم. ما کارت اعتباری قبول می‌کنیم!

A: Where is the currency exchange?

B: There’s a booth right next to the front entrance.

or

There’s an ATM on the other side of security.

A: صرافی کجاست؟

B: یک غرفه دقیقا در کنار ورودی اصلی وجود دارد.

یک دستگاه خودپرداز در سمت دیگر نگهبانی وجود دارد.

A: Will I be allowed to take this on the plane?

B: No, I’m afraid you’ll have to empty the container or throw it away.

or

Yes, that should be fine as long as it’s in your checked baggage.

or

Yes, that should be alright!

A: آیا اجازه دارم این را به داخل هواپیما ببرم؟

B: نه، متاسفانه باید ظرف را خالی کنید یا دور بیندازید.

بله، تا وقتی داخل چمدان تحویل داده شده باشد، مشکلی پیش نمی‌آید.

بله، مشکلی نیست!

A: Do you have more information on why my flight was delayed?

B: No, sorry, I can’t comment on that. There will be more information on the boards when it comes in.

or

There are some minor Air Traffic Control issues today.

or

There are adverse weather conditions on the flight journey, because of a storm over the Atlantic Ocean.

A: آیا اطلاعات بیشتری در مورد علت تاخیر پرواز من دارید؟

B: نه، متاسفم، نمی‌توانم در این مورد نظر بدهم. وقتی مشخص شد، اطلاعات بیشتری روی تابلوها نمایش داده خواهد شد.

امروز مشکلات جزئی در کنترل ترافیک هوایی وجود دارد.

به دلیل طوفان بر فراز اقیانوس اطلس، در طول سفر شرایط جوی نامساعد وجود دارد.

A: Is there a shuttle bus that runs between terminals?

B: Yes, you will need to go to the end of this terminal and down the escalators to find it.

or

No, but there’s a train between terminals 2 and 5. Just follow the signs.

or

No, but it won’t take long to walk.

A: آیا اتوبوس شاتلی هست که بین پایانه‌ها حرکت کند؟

B: بله، برای پیدا کردن آن باید به انتهای این پایانه و از پله برقی پایین بروید.

نه، اما یک قطار بین پایانه ۲ و ۵ وجود دارد. فقط باید تابلوها را دنبال کنید.

نه، اما پیاده زمان زیادی طول نمی‌کشد.

خانواده ای هنگام استراحت در هتل - انواع تعطیلات در زبان انگلیسی

A: How long will it take me to get to the gate?

B: About thirty minutes. I would start walking soon if I were you!

or

It’s a five or ten-minute walk.

A: چقدر طول می‌کشد تا به گیت برسم؟

B: حدود سی دقیقه. من اگر جای شما بودم سریع راه می‌افتادم!

پنج یا ده دقیقه پیاده‌روی دارد.

A: Where is the departure lounge?

B: Just around the corner, on the right.

or

Keep walking straight through this terminal. It’s near the toilets.

A: سالن استراحت پروازهای خروجی کجاست؟

B: همین گوشه، سمت راست.

از همین پایانه مستقیم بروید. نزدیک توالت است.

A: Excuse me, where is the baggage claim area?

B: Just follow the signs to the exit.

A: ببخشید، محل تحویل بار کجاست؟

B: فقط باید تابلوها را تا خروجی دنبال کنید.

A: When are the bags arriving for the flight from Malaga?

B: It should be less than half an hour now.

or

I don’t know, I will check with another member of staff.

A: چمدان‌های پرواز «مالاگا» چه زمانی می‌رسند؟

B: کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد.

نمی‌دانم، از یکی دیگر از کارکنان پرس‌وجو می‌کنم.

A: I can’t see my suitcase on the conveyor belt! Is it lost?

B: Not all of the suitcases from your flight are out yet. It is probably still onboard the plane.

‌or

I’m very sorry to hear that. Come and speak to a colleague of mine, please.

A: چمدانم را روی نوار نقاله فرودگاه نمی‌بینم! آیا گم شده است؟

B: همه چمدان‌های پرواز شما هنوز خارج نشده‌اند. احتمالاً هنوز در هواپیما است.

از شنیدنش بسیار متاسفم. لطفا بیایید و با یکی از همکارانم صحبت کنید.

A: Can I request an aisle seat, please?

B: Of course, you can change seats for an extra $15.

‌or

No, I’m afraid all of the seats are booked up.

A: آیا ممکن است صندلی‌ام در ردیف راهرو باشد؟

B: البته، می‌توانید با پرداخت ۱۵ دلار بیشتر صندلی‌‌تان را تغییر دهید.

نه، متاسفانه تمام صندلی‌ها رزرو شده‌اند.

A: When is the final boarding call?

B: In ten minutes!

A: آخرین زمان سوار شدن در هواپیما چه ساعتی است؟

B: ده دقیقه دیگر!

  • سوال‌هایی که ممکن است از شما برای تعطیلات در زبان انگلیسی پرسیده شود و جواب‌های احتمالی:

A: Is anybody else traveling with you today?

B: Yes, my wife is with me.

‌or

No, it’s just me.

A: آیا امروز شخص دیگری همراه شما سفر می‌کند؟

B: بله، همسرم با من است.

نه، فقط من هستم.

A: What’s the purpose of your trip?

B: I’m visiting Kyiv on business. I am a journalist.

‌or

I’m going on holiday for a few weeks.

A: هدف شما از این سفر چیست؟

B: من برای سفر کاری به «کیف» می‌روم. من یک روزنامه نگار هستم.

چند هفته‌ای به تعطیلات می‌روم.

A: May I see your boarding pass and passport?

B: Sure, here you go.

A: می‌توانم کارت پرواز و گذرنامه شما را ببینم؟

B: حتما، بفرمایید.

A: How many pieces of luggage are you checking in today?

B: None, I only have hand luggage.

‌or

Two: my suitcase and these golf clubs.

A: چند چمدان تحویل می‌دهید؟

B: هیچی، من فقط یک ساک دستی دارم.

دوتا. چمدانم و این چوب‌های گلف.

A: Do you have a carry-on?

B: Yes, here it is.

A: ساک دستی همراه خود دارید؟

B: بله، اینجاست.

A: Did you pack your suitcase yourself?

B: Yes.

A: خودتان چمدانتان را بستید؟

B: بله.

A: Have you left your luggage unattended at the airport?

B: No.

A: آیا چمدان خود را بدون مراقبت در فرودگاه رها کردید؟

B: نه.

A: Do you have any flammable materials, firearms, or perishable food items?

B: No.

‌or

Oh, whoops! I did pack some bananas. I can take them out now if they are banned.

A: آیا مواد قابل اشتعال، سلاح گرم یا مواد غذایی فاسدشدنی همراه خود دارید؟

B: نه.

اوه وای! من چندتا موز گذاشتم. اگر ممنوع است می‌توانم از چمدان بیرون بیاورم.

A: Could you please take your laptop out of its case and put all electrical items in a tray?

B: Sure, of course.

A: ممکن است لطفا لپ‌تاپ خود را از جعبه آن خارج کنید و تمام وسایل الکتریکی را در یک ظرف قرار دهید؟

B: حتما، البته.

A: Is Barcelona your final destination or are you transferring to somewhere else?

B: It’s a connecting flight. I have to catch another flight from Barcelona to Lisbon.

‌or

Barcelona is my final destination.

A: آیا «بارسلونا» مقصد نهایی شماست یا در حال رفتن به جای دیگری هستید؟

B: این پرواز توقف‌دار است. باید سوار یک پرواز دیگر از «بارسلونا» به «لیسبون» سوار شوم.

«بارسلونا» مقصد نهایی من است.

در هواپیما

برخی از پرسش و پاسخ‌های ضروری هنگام پرواز را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

  • سوال‌هایی که ممکن است لازم باشد بپرسید و جواب‌های احتمالی:

A: Do you have any food that’s suitable for vegetarians?

B: Yes, of course, we have a cheese sandwich.

‌or

Yes, a selection of crisps and biscuits is available on the in-flight menu.

A: آیا غذای مناسب برای گیاهخواران دارید؟

B: بله، البته، ساندویچ پنیر داریم.

بله، در منوی پرواز تنوعی از چیپس و بیسکویت موجود است.

A: Can I have a bottle of water, please?

B: Of course, here you go.

‌or

Sure, that will be $4, please.

A: ممکن است به من یک بطری آب بدهید؟

B: البته، بفرمایید.

البته، ۴ دلار می‌شود.

A: Is there a complimentary meal?

B: Yes, a trolley will be around in fifteen minutes or so.

‌or

No, but a selection of refreshments is available for a small fee.

A: آیا غذای رایگان دارید؟

B: بله، تا حدود پانزده دقیقه دیگر یک چرخ دستی می‌رسد.

نه، اما تنوعی از نوشیدنی‌ها با هزینه کمی موجود هستند.

A: Am I allowed to get out of my seat?

B: Not during take-off. Wait until the red light goes off, please.

‌or

Yes, go ahead.

A: آیا اجازه دارم از صندلی خود بلند شوم؟

B: هنگام بلند شدن هواپیما، خیر. لطفا تا زمان خاموش شدن چراغ قرمز صبر کنید.

بله، بفرمایید.

A: This turbulence is frightening, when will it pass?

B: Don’t worry, sir. It should only last a few more minutes.

‌or

Don’t worry, it’s just a bit bumpy, but it will pass soon.

‌or

We don’t know, but don’t worry — it’s not unusual and you’re perfectly safe.

A: این لرزش‌ها ترسناک است، چه موقع تمام می‌شود؟

B: نگران نباشید، جناب. فقط چند دقیقه دیگر طول می‌کشد.

نگران نباشید، فقط کمی دست‌انداز هوایی پیش آمده است، اما به‌زودی تمام می‌شود.

اطلاع نداریم، اما نگران نباشید. غیرعادی نیست و جای شما کاملا امن است.

آفرود در صحرا - انواع تعطیلات در زبان انگلیسی

A: Can you show me how to use the fan?

B: Sure, here you go.

A: آیا می‌توانید نحوه استفاده از پنکه را به من نشان دهید؟

B: البته، بفرمایید.

A: Is the aisle seat taken?

B: Yes, my husband is sitting there, sorry.

‌or

No, do you want to swap?

A: آیا صندلی‌های ردیف راهرو پر شده است؟

B: بله، شوهرم آنجا نشسته است. متاسفم.

نه، آیا می‌خواهید صندلی‌تان را عوض کنید؟

A: Could you move up one seat, please?

B: Sure thing, let me just move my bag.

‌or

Sorry, my son is sitting here.

A: ممکن است لطفا یک صندلی جلوتر بروید؟

B: حتماً، اجازه دهید کیفم را جابه‌جا کنم.

ببخشید، پسرم اینجا نشسته است.

A: Excuse me please, I need to use the bathroom.

B: Sure, one second.

A: ببخشید لطفا، باید از دستشویی استفاده کنم.

B: حتما، یک لحظه صبر کنید.

A: How long until touchdown?

B: Not long now, another forty minutes or so.

‌or

Three hours yet, sir.

A: تا فرود چقدر باقی مانده است؟

B: زیاد طول نمی‌کشد، چهل دقیقه دیگر یا بیشتر.

هنوز سه ساعت مانده، آقا.

  • سوال‌هایی که ممکن است برای تعطیلات در زبان انگلیسی از شما پرسیده شود و برخی از جواب‌های احتمالی:

A: Can I get you anything to drink?

B: Yes, please! Can I have a non-alcholic beer?

‌or

No thanks, I’m all set.

‌or

Is there an extra fee for food and drink?

A: می‌توانم برای شما چیزی برای نوشیدن بیاورم؟

B: بله، لطفا! ممکن است برایم ماءالشعیر بیاروید؟

نه ممنون، همه‌چیز هست.

آیا غذا و نوشیدنی شامل هزینه اضافی می‌شود؟

Can you put your bag under the seat, please?

ممکن است لطفا کیفتان را زیر صندلی بگذارید؟

Can you put your carry-on in the overhead compartment?

ممکن است ساک دستی خود را در محفظه بالای سرتان قرار دهید؟

Can you fasten your seatbelt, please?

ممکن است لطفا کمربندتان را ببندید؟

Can you fasten your tray table in the upright position for take-off?

ممکن است میز غذاخوری خود را هنگام بلند شدن هواپیما در حالت بسته قرار دهید؟

Please fasten your seatbelts for lift-off.

لطفا کمربندهای خود را برای بلند شد هواپیما ببندید.

Can you sit down, please?

ممکن است لطفا بنشینید؟

در قطار

پرسش و پاسخ‌های مرتبط با سفر با قطار در ادامه آورده شده‌اند.

  • سوال‌هایی که ممکن است لازم باشد بپرسید و جواب‌های احتمالی:

A: How much is a return ticket to Liverpool?

B: That depends. When do you want to come back?

‌or

$59 if you are coming back today.

A: بلیت رفت و برگشت «لیورپول» چقدر است؟

B: بستگی دارد. چه زمانی می‌خواهید برگردید؟

اگر امروز برمی‌گردید، ۵۹ دلار.

A: Can I book a window seat, please?

B: Sure. It costs $5 extra to reserve a seat.

‌or

Of course.

‌or

No, sorry, there are no reserved seats on this train.

A: ممکن است لطفا صندلی کنار پنجره رزرو کنم؟

B: حتما. رزرو صندلی ۵ دلار هزینه اضافی دارد.

البته.

نه، متأسفیم، هیچ صندلی رزروی در این قطار وجود ندارد.

A: What time does the train leave?

B: At 10:55.

‌or

Not until this afternoon.

A: قطار چه ساعتی حرکت می‌کند؟

B: ساعت ۱۰:۵۵

امروز بعد از ظهر.

A: Is there a student discount?

B: Only if you have a valid Student Railcard. Do you?

‌or

Yes, with a valid student ID.

‌or

Not for this service.

A: آیا تخفیف دانشجویی دارید؟

B: فقط در صورت داشتن کارت دانشجویی معتبر. همراه دارید؟

بله، با کارت دانشجویی معتبر.

در این سرویس نداریم.

A: Does this train have sleeper seats?

B: No, I’m afraid not.

‌or

Yes, they cost $80 each.

A: آیا این قطار صندلی تخت‌خواب‌شو دارد؟

B: نه، متاسفانه خیر.

بله، هر کدام ۸۰ دلار قیمت دارند.

A: Can I buy food on board?

B: Yes, there’s a buffet car.

‌or

No, you have to bring your own.

A: آیا می‌توانم در قطار غذا بخرم؟

B: بله، یک واگن بوفه وجود دارد.

نه، باید خودتان بیاورید.

A: I booked my ticket online. Do I need to collect a paper version?

B: Yes, you’ll have to type your reservation code into one of the machines over there.

‌or

Yes, I can print it for you here.

‌or

No, just show the QR code on your phone.

A: من بلیتم را آنلاین رزرو کرده‌ام. آیا باید نسخه کاغذی بگیرم؟

B: بله، باید کد رزرو خود را در یکی از دستگاه‌های موجود در آنجا تایپ کنید.

بله، می‌توانم اینجا برای شما چاپش کنم.

نه، فقط کد QR را با تلفن خود نشان دهید.

A: Can you swap places with me? I want to sit next to my wife.

B: Sure! Where’s your seat at the moment?

‌or

No, sorry, I like having the window seat.

A: آیا می‌توانید جای خودتان را با من عوض کنید؟ من می‌خواهم کنار همسرم بنشینم.

B: البته! الان صندلی شما کجاست؟

نه، ببخشید، من دوست دارم صندلی‌ام کنار پنجره باشد.

A: Do you know how much longer my train will be delayed?

B: No idea, sorry. There will be further announcements on the board when we get them.

‌or‌

It shouldn’t be more than ten minutes late, it’s just being held at a red signal.

A: آیا می‌دانید قطار من چقدر بیشتر تأخیر خواهد داشت؟

B: اطلاعی ندارم، ببخشید. زمانی که اطلاعاتی دریافت کنیم، اعلان‌های بیشتری روی تابلو خواهد بود.

نباید بیش از ده دقیقه طول بکشد، فقط پشت چراغ قرمز مانده است.

مردی با کوله پشتی در کوهستان - انواع تعطیلات در زبان انگلیسی

A: Do you know if the 10:45 to Oxford is canceled?

B: It’s not canceled, just running ten minutes late.

‌or

It has been canceled, I’m afraid. There’s another one due at 11:45.

A: خبر دارید که آیا قطار ساعت ۱۰:۴۵ به «آکسفورد» لغو شده است؟

B: لغو نشده است، فقط ده دقیقه تأخیر دارد.

متاسفانه لغو شده است. ساعت ۱۱:۴۵ قطار دیگری حرکت می‌کند.

  • سوال‌هایی که ممکن است از شما پرسیده شود و برخی از جواب‌های احتمالی:

A: Return or one way?

B: Return, please. I want to come back today.

‌or

One way, please.

A: بلیت رفت و برگشت یا یک‌طرفه؟

B: رفت و برگشت، لطفا. من می‌خواهم امروز برگردم.

یک‌طرفه لطفا.

A: Is that a single?

B: Yes, I’m going one way.

‌or

No, return.

A: بلیت یک‌طرفه است؟

B: بله، یک‌طرفه می‌روم.

بدون بازگشت.

A: Can I see your ticket, please?

B: Here you go. Do you need to see my ID, too?

‌or

I haven’t bought it yet. Can I buy one from you?

A: آیا ممکن است بلیت شما را ببینم؟

B: بفرمایید. آیا باید کارت شناسایی من را هم ببینید؟

هنوز نخریده‌ام. آیا می‌توانم از شما بخرم؟

A: Standard or first class?

B: Standard, please.

‌or

What’s the difference in the service?

A: استاندارد یا درجه یک؟

B: استاندارد، لطفا.

تفاوت این سرویس‌ها چیست؟

A: Do you want a window or aisle seat?

B: I don’t mind.

‌or

A window seat, please.

A: آیا صندلی کنار پنجره می‌خواهید یا راهرو؟

B: من مشکلی ندارم.

یک صندلی کنار پنجره، لطفا.

A: Your ticket isn’t valid on this train. Would you like to upgrade it?

B: Sorry about that, I didn’t know! How much does an upgrade cost?

‌or

Oh no, I didn’t realize! When is the next train I can use it on?

A: بلیت شما در این قطار معتبر نیست. آیا می‌خواهید آن را ارتقا دهید؟

B: متاسفم، نمی‌دانستم! هزینه ارتقا چقدر است؟

اوه نه، متوجه نشدم! قطار بعدی که می‌توانم از آن استفاده کنم چه زمانی حرکت می‌کند؟

در هتل یا اقامتگاه

یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فرد در تعطیلات، اسکان است. بدین منظور توصیه می‌شود با پرسش و پاسخ‌های احتمالی که ممکن است از شما سوال شود یا لازم است برای رفع نیازهای خود بپرسید آشنا باشید. در ادامه این موارد را در دو دسته مختلف توضیح خواهیم داد.

  • سوال‌هایی که ممکن است لازم باشد بپرسید و جواب‌های احتمالی:

A: Do you have any double rooms available for tonight?

B: No, I’m afraid we’re all booked up.

‌or

Certainly, how many nights are you planning to stay with us?

A: آیا برای امشب اتاق با تخت دو نفره موجود دارید؟

B: نه، متاسفانه همه اتاق‌ها رزرو شده‌اند.

حتما، چند شب می‌خواهید پیش ما اقامت داشته باشید؟

A: Do you have any beds available in a female-only dorm?

B: Yes, we have one available in an 8-bed dorm.

‌or

No, all of our rooms are mixed-gender.

A: آیا در خوابگاه زنانه تخت موجود دارید؟

B: بله، ما در خوابگاه ۸ نفره یک تخت داریم.

نه، همه اتاق‌های ما مختلط هستند.

A: How much does it cost for one night?

B: $60 per night, $50 per night if you book more than three nights in a row.

‌or

$12 for an 8-bed dorm, $10 for a 16-bed.

A: هزینه هر شب چقدر است؟

B: شصت دلار برای هر شب، اگر بیش از سه شب متوالی رزرو کنید هزینه هر شب پنجاه دلار است.

۱۲ دلار برای یک خوابگاه ۸ تخته، ۱۰ دلار برای یک خوابگاه ۱۶ تخته.

A: Which floor is my room on?

B: The third floor. You might want to take the elevator if your bags are heavy.

‌or

The ground floor, just along the corridor.

A: اتاق من در کدام طبقه است؟

B: طبقه سوم. اگر چمدان‌هایتان سنگین است، می‌توانید سوار آسانسور شوید.

طبقه همکف، درست در امتداد راهرو.

A: Our sheets are dirty. Can you please change them?

B: I’m so sorry about that! I will send someone up.

A: ملحفه‌های ما کثیف است. ممکن است لطفا آن‌ها را عوض کنید؟

B: از این بابت خیلی متاسفم! الان یکی را می‌فرستیم.

A: What time is check-out?

B: 10am.

‌or

9am. Or you can leave at midday for a small fee.

A: ساعت خروج چند است؟

B: ده صبح

نه صبح. یا می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای ناچیز اتاق را هنگام ظهر تحویل دهید.

A: Is there a kitchen I can use?

B: Yes, we have a shared kitchen down the hall. Please label your food!

‌or

No, we have a cafe, though.

A: آیا آشپزخانه‌ای وجود دارد که بتوانم از آن استفاده کنم؟

B: بله، ما یک آشپزخانه مشترک در پایین راهرو داریم. لطفا روی غذای خود برچسب بزنید!

نه، ما یک کافه داریم.

  • سوال‌هایی که ممکن است از شما پرسیده شود و برخی از جواب‌های احتمالی:

A: Do you have a reservation?

B: Yes, I booked online. Let me find the email.

‌or

No, do you have any spare rooms for tonight?

A: آیا رزرو کرده‌اید؟

B: بله، من آنلاین رزرو کردم. اجازه دهید ایمیل را پیدا کنم.

نه، آیا اتاق برای امشب اتاقی دارید؟

A: What name is your reservation under?

B: Claire Jones.

A: رزرو شما تحت چه نامی است؟

B: «کلر جونز».

A: Would you like a single or a double room?

B: A single please, with an ensuite if possible.

‌or

A large double room, please.

A: آیا اتاق با تخت یک نفره می‌خواهید یا دو نفره؟

B: با تخت یک نفره، لطفاً. در صورت امکان همراه با حمام اختصاصی.

لطفا اتاق بزرگ با تخت دو نفره.

A: Would you like to be in an 8-bed or 16-bed dorm?

B: How much is the price difference?

‌or

8-bed, please.

A: آیا دوست دارید در خوابگاه ۸ تخته باشید یا ۱۶ تخته؟

B: تفاوت قیمت چقدر است؟

۸ تخته لطفا.

زنی روی ننو در کنار دریاچه

A: Can I see some IDs, please?

B: Sure, is my driver’s license alright?

‌or

Here’s my passport. I would prefer to keep hold of it, though!

A: ممکن است کارت‌های شناسایی‌تان را ببینم؟

B: البته، گواهینامه رانندگی من مناسب است؟

اینم از گذرنامه‌ام. اما ترجیح می‌دهم پیش خودم باشد!

A: Would you like a view of the street or onto the sea?

B: What’s the difference in price?

‌or

The sea, please, if possible!

A: آیا می‌خواهید منظره رو به خیابان داشته باشید یا رو به دریا؟

B: تفاوت قیمت چقدر است؟

دریا لطفا اگر ممکن است!

A: Is everything okay with your room?

B: It’s great, thanks!

‌or

Not bad, but it was very loud last night.

‌or

It’s good, but I can’t figure out how to work the air conditioning. Can you help me?

A: آیا همه‌چیز در اتاق شما خوب است؟

B: عالی است، متشکرم!

بد نیست ولی دیشب سروصدا خیلی زیاد بود.

خوب است، اما نحوه کار با کولر را بلد نیستم. می‌توانید به من کمک کنید؟

در هنگام بازدید از مناظر

پرسش و پاسخ‌های مورد نیاز در طول بازدید از مناظر دیدنی مقصد شما در ادامه ذکر شده است.

  • سوال‌هایی که ممکن است لازم باشد بپرسید و جواب‌های احتمالی:

A: When does the museum open?

B: It opens at 10am every day except Mondays.

A: موزه چه موقع باز می‌شود؟

B: هر روز به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح باز می‌شود.

A: Am I in the right place for the tour?

B: Yes, wait over there by the sign, please.

Which tour are you looking for? Have you booked?

A: آیا من برای تور در مکان مناسبی هستم؟

B: بله، لطفا در کنار تابلو منتظر بمانید.

به دنبال کدام تور می‌گردید؟ آیا رزرو کرده‌اید؟

A: Where is the entrance to the cathedral?

B: You have to go around the back and through a big metal gate.

‌or

It’s in a building next door.

A: ورودی کلیسای جامع کجاست؟

B: باید از پشت و از یک دروازه فلزی بزرگ عبور کنید.

در ساختمان بغلی است.

A: Do I need to book a ticket online for this?

B: Yes, visitors are only allowed to enter in timed slots.

‌or

No, you can buy them here.

A: آیا برای این کار باید بلیت آنلاین رزرو کنم؟

B: بله، بازدیدکنندگان فقط مجاز به ورود در بازه‌های زمان‌بندی‌شده هستند.

نه، می‌توانید از همین‌جا خریداری کنید.

A: Is there parking near the garden?

B: Yes, you can pay for it in the cafe.

‌or

No, you have to find parking on a side street.

A: آیا نزدیک باغ پارکینگی وجود دارد؟

B: بله، می‌توانید هزینه آن را در کافه پرداخت کنید.

نه، باید در یک خیابان فرعی پارکینگ پیدا کنید.

A: Where is the gift shop?

B: It’s on the second floor, just near the escalators.

A: فروشگاه سوغاتی کجاست؟

B: در طبقه دوم است، درست نزدیک پله برقی.

A: Is the gallery suitable for children?

B: Yes, we’ve got plenty of activities for kids!

‌or

Mostly, but some of the rooms have content warnings. I can show you which ones they are on a map.

‌or

Maybe, but I think they might get a bit bored.

A: آیا نمایشگاه برای کودکان مناسب است؟

B: بله، ما سرگرمی‌های زیادی برای بچه‌ها داریم!

اکثرا، اما برخی از اتاق‌ها هشدار محتوایی دارند. می‌توانم روی نقشه به شما نشان دهم کدام‌ها هستند.

شاید، اما فکر کنم ممکن است حوصله آن‌ها کمی سر برود.

A: What is there for tourists to do in this city?

B: There’s a famous cathedral you might like to check out and a huge shopping center.

‌or

We have some leaflets behind the front desk. What do you enjoy doing on holiday?

A: گردشگران می‌توانند در این شهر چه کارهایی انجام دهند؟

B: یک کلیسای جامع معروف وجود دارد که ممکن است دوست داشته باشید از آن دیدن کنید و یک مرکز خرید بزرگ.

چند بروشور پشت میز پذیرش قرار دارد. در تعطیلات از انجام چه کاری لذت می‌برید؟

A: How long are we allowed to stay?

B: Until the closing time, if you like! We close at 5:30pm.

‌or

Your ticket is valid for an hour and a half.

A: چه مدت می‌توانیم بمانیم؟

B: اگر مایل هستید، تا زمان بسته شدن! ساعت ۱۷:۳۰ تعطیل می‌کنیم.

بلیت شما یک ساعت و نیم اعتبار دارد.

  • سوال‌هایی که ممکن است از شما پرسیده شود و برخی از جواب‌های احتمالی:

A: Are you looking for the exhibition?

B: Yes, am I in the right place?

‌or

No, I’m alright, thanks.

A: آیا دنبال نمایشگاه می‌گردید؟

B: بله، آیا در جای درستی هستم؟

نه، دنبال چیزی نیستم، ممنون.

A: How many tickets do you need?

B: Two, please.

‌or

Three, please. Is there a discount for seniors?

A: چند بلیت احتیاج دارید؟

B: دوتا، لطفا.

سه‌تا، لطفا. آیا بلیت سالمندان تخفیف دارد؟

A: Do you want a leaflet about our tours?

B: Sure, thanks.

‌or

No, thanks.

A: آیا بروشور مربوط به تورهای ما را می‌خواهید؟

B: البته، ممنونم.

نه ممنونم.

A: Can I see your ticket, please?

B: I don’t have one, can I buy one?

‌or

Sure, here you go.

A: ممکن است لطفا بلیت شما را ببینم؟

B: ندارم، می‌توانم بخرم؟

البته، بفرمایید.

A: Can you stay behind the barrier, please?

B: Sorry, of course.

A: ممکن است لطفا پشت مانع بمانید؟

B: البته، متاسفم.

A: Can I check your bag, please?

B: Sure, here you go.

‌or

Okay. Am I allowed to take water in with me?

A: ممکن است لطفاً کیفتان را تحویل بدهید؟

B: البته، بفرمایید.

بسیارخب. آیا اجازه دارم با خودم آب ببرم؟

مردی در کوهنوردی

صحبت با افراد جدید

یکی از مهم‌ترین روش‌های آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، گفت‌وگو با مردم محلی آنجا و حتی پیدا کردن دوست جدید است. از این رو، در ادامه پرسش و پاسخ‌های ضروری آورده شده است.

  • سوال‌هایی که ممکن است لازم باشد بپرسید و جواب‌های احتمالی:

A: Where are you from?

B: I’m from Poland, how about you?

‌or

I am from São Paulo but I live in Lisbon now.

A: اهل کجایی؟

B: من اهل «لهستان» هستم، شما چطور؟

من اهل «سائوپائولو» هستم اما اکنون در «لیسبون» زندگی می‌کنم.

A: Can you take a picture of me?

B: Sure! Pass me your phone.

‌or

No, sorry, I’m in a hurry.

A: ممکن است از من عکس بگیرید؟

B: حتما! تلفنت را به من بده.

نه ببخشید من عجله دارم.

A: How long have you lived in Manchester?

B: All my life. I was born here!

‌or

Only about a year. Before that, I lived in London.

A: چه مدت در «منچستر» زندگی کرده‌اید؟

B: تمام زندگی‌ام. من اینجا متولد شده‌آم!

فقط در حدود یک سال. قبل از آن در «لندن» زندگی می‌کردم.

A: How long do you plan to stay in Australia?

B: Our flight is in ten days, but we have been here for over a month already.

‌or

Just a week.

A: چه مدت قصد دارید در «استرالیا» بمانید؟

B: پرواز ما ده روز دیگر است، اما ما بیش از یک ماه است که اینجا هستیم.

فقط یک هفته.

A: What do you think of the food here?

B: The portions are huge!

‌or

I really like it, it’s so different from what I usually eat.

A: نظر شما در مورد غذاهای اینجا چیست؟

B: اندازه وعده‌ها خیلی بزرگ است!

خیلی دوست دارم، با چیزهایی که معمولاً می‌خورم بسیار متفاوت است.

A: What do you think of New York so far?

B: It’s a crazy city! There is so much to see.

‌or

I love the culture but the streets are very dirty.

A: تا به اینجا نظرتان در مورد «نیویورک» چه بوده است؟

B: شهر پر هیاهویی است! جاهای زیادی برای دیدن وجود دارد.

من عاشق فرهنگش هستم اما خیابان‌ها بسیار کثیف‌اند.

A: Can you be a bit quieter, please? I’m trying to sleep.

B: Sorry, we’ll go to the common room.

‌or

It’s a hostel, deal with it!

A: ممکن است لطفا کمی ساکت باشید؟ دارم سعی می‌کنم بخوابم.

B: ببخشید، ما به سالن می‌رویم.

اینجا مهمان‌سرا است، با صداها کنار بیا!

A: Can I borrow your phone charger?

B: I’m using it right now but you can borrow it in half an hour or so.

‌or

Sure! Go ahead.

A: آیا می‌توانم شارژر تلفن شما را قرض بگیرم؟

B: من در حال استفاده از آن هستم، اما می‌توانید آن را تا نیم ساعت دیگر قرض بگیرید

البته! بردار.

A: Have you seen my bag?

B: I’m not sure. What does it look like?

‌or

Yes, I think I saw it in the kitchen.

A: کیف من را دیدی؟

B: مطمئن نیستم. چه شکلی است؟

بله، فکر می‌کنم آن را در آشپزخانه دیدم.

A: Do you mind if I switch the light on?

B: Of course not, go ahead.

‌or

I’m about to go to sleep soon, so I’d rather you didn’t.

A: اشکالی ندارد که چراغ را روشن کنم؟

B: البته که نه، روشن کن.

من به‌زودی می‌روم بخوابم، بنابراین ترجیح می‌دهم روشن نکنید.

  • سوال‌هایی که ممکن است از شما پرسیده شود و برخی از جواب‌های احتمالی:

A: Do you want to come out with us tonight?

B: I can’t, I have a flight in the morning.

‌or

Sure! Shall we meet in the hostel diner at 8?

A: می‌خواهی امشب با ما بیرون بیایی؟

B: نمی‌توانم، صبح پرواز دارم.

البته! ساعت ۸ در غذاخوری مهمان‌سرا همدیگر را ببینیم؟

A: What languages do you speak?

B: French, Spanish, and a little bit of English.

‌or

My native language is Japanese, but I’m learning English and Portuguese.

A: به چه زبان‌هایی صحبت می‌کنید؟

B: فرانسوی، اسپانیایی و کمی انگلیسی.

زبان مادری من ژاپنی است، اما در حال یادگیری زبان انگلیسی و پرتغالی هستم.

A: Want to play a board game?

B: Sure! What games do they have here?

‌or

No thanks, I’m going out soon.

A: می‌خواهی بازی روی تخته انجام دهی؟

B: حتما! اینجا چه بازی‌هایی دارند؟

نه ممنون، من به زودی بیرون می‌روم.

A: Do you travel a lot?

B: Yes, I love traveling.

‌or

Not really. I enjoy it though.

A: آیا زیاد سفر می‌کنید؟

B: بله، من عاشق سفر هستم.

نه راستش. اما از آن لذت می‌برم.

A: Can I have your phone number?

B: Sure, it’s 9876788 2990.

‌or

No, sorry, my phone doesn’t work in this country.

A: آیا می‌توانم شماره تلفن شما را داشته باشم؟

B: البته، ۹۸۷۶۷۸۸۲۹۹۰ است.

نه، متاسفم، تلفن من در این کشور کار نمی‌کند.

A: What do you do for a living?

B: I’m a music student. How about you?

‌or

I quit my job to go traveling, but I was a journalist before that. And you?

A: برای امرار معاش چه کار می‌کنید؟

B: من دانشجوی موسیقی هستم. شما چطور؟

من شغلم را رها کردم تا به مسافرت بروم، اما قبل از آن روزنامه‌نگار بودم. شما چطور؟

زنی در سفر جاده ای - انواع تعطیلات در زبان انگلیسی

موارد قابل تامل پیش از رفتن به تعطیلات

رفتن به سفر لذت بسیار زیادی دارد، اما اگر به نکات مهم توجه نکنید، ممکن است تجربه سفری مفرح به خاطره‌ای تلخ منجر شود. در ادامه می‌خواهیم سه نکته مهم که باید پیش از سفر به آن توجه داشته باشید با هم مرور کنیم.

اول: به فصل توجه کنید

اگر برای چند هفته به فرار از زمستان فکر می‌کنید، فصلی که اکنون در آن هستید را حتما در نظر بگیرید. اگر در فصل زمستان یا فصلی نزدیک به آن است، ممکن است برای به چنگ آوردن تخفیف‌های خوب برای مسافرت به مکان‌هایی مانند «هاوایی» (که همیشه گران است) یا «آروبا» یا حتی «کیش» و «قشم» دیر باشد. بهتر است به‌جای این کار به مقصدهایی با نرخ بهتر در فصل زمستان مثل «مکزیک»، «فلوریدا» یا حتی «ترکیه» فکر کنید. یا حتی می‌توانید برنامه‌ریزی برای تعطیلات خود در سال آینده را شروع کنید.

دوم: به بودجه‌تان توجه کنید

با برنامه‌ریزی درست، حتی بودجه اندک هم می‌تواند سفر مفرحی را برای شما به ارمغان بیاورد. به طور مثال، برای سفر تنهایی آخر هفته به «ترکیه» به ۱۵ هزار لیر احتیاجی ندارید. این کار ولخرجی محض است. می‌توانید در سایت‌های مختلف دنبال تخفیف هتل بگردید تا بهترین روز را برای پرواز با مغرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت پیدا کنید.

سوم: تصمیم بگیرید از تعطیلاتتان چه می‌خواهید

در اوقات فراغت خود از انجام چه کاری لذت می‌برید؟ آیا هدف از سفرتان، بازدید از فرهنگ و تاریخ است یا از رفتن به شهربازی، رستوران یا سایر مکان‌های تفریحی لذت می‌برید؟ شاید شما عاشق پارک‌های تفریحی باشید اما از صدای بلند بدتان بیاید، یا هوس کنید روز آرامی را در لب ساحل بگذرانید. انواع مختلفی از تعطیلات وجود دارد که تقریباً غیرممکن است چیزی را که با سلیقه شما مطابقت داشته باشد پیدا نکنید.

در صورت امکان می‌توانید تعطیلات مختلفی را که خوب کنار هم جور در می‌آیند با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، مسافرت جاده‌ای با تعطیلات لب ساحل که شامل پیاده‌روی و گشت و گذار کنار ساحل است، ترکیب خوبی می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید هیجان سفر ماجراجویانه را با فضایی آرام تلفیق کنید.

سوالات رایج درباره تعطیلات در زبان انگلیسی

در ادامه این مطلب، برای درک بهتر مطلب تعطیلات در زبان انگلیسی به تعدادی از پرسش‌های رایج در این خصوص پاسخ داده‌ایم.

تعطیلات در زبان انگلیسی چیست؟

تعطیلات (vacation در انگلیسی امریکن و holiday در انگلیسی بریتیش) نوعی مرخصی گرفتن از شغل ثابت یا رفتن به سفرهای تفریحی دور از خانه نامیده می‌شود. مردم اغلب در ایام تعطیل یا جشن‌های خاص به تعطیلات می‌روند. تعطیلات اغلب در کنار دوستان یا خانواده سپری می‌شود.

ایده‌آل‌ترین نوع تعطیلات چیست؟

یک تعطیلات ایده‌آل متناسب با نیازها و سلیقه شما طراحی شده است. اگر به دنبال تعطیلات در ساحلی آرام، سفری پر از ماجراجویی یا چیزی مابین این‌ها می‌گردید، یا حتی اگر مطمئن نیستید که کدام نوع تعطیلات برای شما مناسب است، پیشنهاد می‌کنیم در مورد انواع مختلف تعطیلات ارائه شده تحقیق کنید.

انواع تعطیلات در زبان انگلیسی چگونه طبقه‌بندی می‌شود؟

تعطیلات نوعی گریز از روال عادی زندگی است و آن را می‌توان بر اساس نوع فعالیتی که قصد انجامش را دارید، مقصد یا هدف سفر طبقه‌بندی کرد. انواع مختلفی از تعطیلات وجود دارد. برخی از مثال‌ها عبارت‌اند از سفر دریایی، سفر خارجی، سفر جاده‌ای، سفر ساحلی، سفر طبیعت‌گردی، تعطیلات خانگی و... .

برای تعطیلات کجا بروم؟

وقتی می‌خواهید انتخاب کنید که کجا بروید، به این فکر کنید که می‌خواهید از تعطیلات خود چه تجربیاتی به دست آورید. آیا می‌خواهید تعطیلات ساحلی آرام داشته باشید، یا سفری پر از ماجراجویی در جاده، یا حتی ترکیبی از چند نوع از تعطیلات؟ انواع مختلفی از تعطیلات برای انتخاب وجود دارد. وقتی می‌دانید دلتان می‌خواهد چه کاری انجام دهید، انتخاب جایی که باید بروید آسان‌تر می‌شود.

جمع‌بندی

هر یک از سبک‌های تعطیلات ذکر شده تجربیات کاملاً متفاوتی برای شما خواهند ساخت، بنابراین قبل از رزرو بلیت پرواز یا تصمیم به عزیمت تصمیم بگیرید که دوست دارید چه نوع سفری را تجربه کنید تا بتوانید تعطیلات مفرحی را برنامه‌ریزی کنید. به هر حال، دلیل اصلی رفتن ما به تعطیلات این است که اوقات خوشی داشته باشیم و استراحت کنیم، بنابراین رفتن به سفری اشتباه که از آن لذت نمی‌برید هیچ فایده‌ای ندارد.

علاوه‌براین، باید مطمئن شوید که تعطیلات بدون اضطرابی خواهید داشت. بنابراین مطمئن شوید که اگر به یک سفر طولانی می‌روید، کسی را برای رسیدگی از خانه خود انتخاب کنید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
PreplyDynamic EnglishMy English Pages
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *