با ترجمانو آشنا شوید؛ سرویسی برای ترجمه تخصصی

۱۳۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
با ترجمانو آشنا شوید؛ سرویسی برای ترجمه تخصصی
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

وقتی صحبت از ترجمه تخصصی به‌میان می‌آید منظور طیف گسترده‌ای از متون مختلف است که ترجمه آن‌‌ها تنها از عهده مترجم حرفه‌ای و کاربلد برمی‌آید. با توجه به این تعریف ترجمه دانشگاهی، ترجمه‌‌های تخصصیِ مورد نیاز شرکت‌ها تجاری و بازرگانی و حتی ترجمه کتاب‌های فنی را می‌توان در گروه ترجمه تخصصی قرار داد.

به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد ترجمه تخصصی یکی از پربسامد‌ترین بسترها در صنعت ترجمه است و این امر باعث شده تا ترجمانو نیز حساب ویژه‌ای برای ترجمه‌ تخصصی باز کند. برای رسیدن به این هدف ترجمانو گلچینی از کارآمدترین مترجم‌ها را با تخصص‌های مختلف گردهم‌ آورده‌ است تا پاسخ مثبتی به نیاز مشتریان متفاوتی که ترجمانو را به‌عنوان مرکز حرفه‌ای برای ترجمه تخصصی می‌شناسند داده باشد.

در ترجمه تخصصی مدیریت یا ترجمه تخصصی کامپیوتر مترجم باید در کنار تسلط به زبان مبدأ و مقصد، گستره واژگان کاملی در زمینه‌ متنی که قرار است ترجمه شود داشته باشد،‌ از طرف دیگر استفاده از لحنی شیوا و کلامی رسا در متن تخصصی باعث روان‌‌ خوانده شدن این متن می‌شود و فرآیند درک آن را برای مخاطب ساده‌تر می‌کند.

این موارد باعث شده تا ترجمانو وسواس به‌خصوصی در خصوص جذب مترجم‌های تخصصی داشته باشد و در نتیجه می‌توانید باخیال راحت ترجمه‌های تخصصی خود را به ترجمانو بسپارید.

دانشجویان، طیف وسیعی از مشتریانی را تشکیل می‌دهند که نیاز به ترجمه تخصصی دارند، انجام ترجمه برای دانشجویان ظرافت‌های خاص خود را دارد و در کنار رعایت دقت، مترجم باید وقت‌شناس باشد و پروژه‌ ترجمه را دقیقاً در زمانی که کارفرما مشخص کرده آماده کند.

خوشبختانه از آنجایی که در ترجمانو با یک مرکز ترجمه آنلاین سروکار دارید که ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته خدمات می‌دهد دانشجویان باخیال راحت می‌توانند پروژه‌های ترجمه خود را بدون اینکه نگران بدقولی‌های مترجم باشند به ترجمانو بسپارند چرا که در ترجمانو با یک مؤسسه آنلاین ترجمه طرف هستید و سروکار شما به جای یک مترجم با یک مجموعه مترجم است که هرکدام یدطولایی در ترجمه دارند.

در کنار پروژه‌های دانشجویی ترجمه، دانشجویانِ علاقه‌مند زیادی را نیز سراغ داریم که به فکر ارتقا سطح علمی خود و انتشار مقاله‌های ISI برای چاپ در ژورنال‌های جهانی هستند. ترجمه مقاله یکی از تخصصی‌ترین و بارزترین شایستگی‌های ترجمانو محسوب می‌شود. از طرف دیگر دانشجویان زیادی را سراغ داریم که با ترجمه کتاب به فکر کسر خدمت سربازی هستند. در این زمینه هم روی ترجمانو می‌توانید حساب باز کنید.

کاملاً مشخص است دانشجو وقت زیادی برای ترجمه کتاب ندارد و به راحتی ممکن است این فرصت گران‌بها برای کسر خدمت را از دست بدهید، در نتیجه برای ترجمه کتاب جهت کسر خدمت سربازی نیز می‌توانید روی کمک مترجمین ترجمانو حساب باز کنید.

ترجمانو

در بین تمامی زمینه‌های مختلف ترجمه، ترجمه فارسی به انگلیسی نیازمند دقت و تخصص بیشتری است، این سبک از ترجمه نیز بیشتر در گروه ترجمه‌های دانشگاهی و علمی قرار می‌گیرد و ترجمه نادرست می‌تواند به سادگی زحمات دانشجو را برای حضور در انجمن‌های علمی بین‌المللی از بین ببرد چرا که در ترجمه تخصصی متون از زبان فارسی به انگلیسی مترجم باید در کنار تخصص به زمینه‌ متنی که در حال ترجمه آن است اصول نگارش زبان انگلیسی را نیز تمام‌و‌کمال رعایت کند.

به همین منظور برای اینکه پس از ترجمه چیزی از قلم نیافتاده باشد متن ترجمه شده فارسی به انگلیسی توسط ویراستان حرفه‌ای ترجمانو که تسلط کافی به متون دانشگاهی بین‌المللی دارند بازدید خواهد شد. بدون شک چنین متنی مورد پذیرش مجامع علمی جهانی قرار خواهد گرفت و رشد و پیشرفت شما را به دنبال خواهد داشت.

در کنار متون دانشگاهی که نیاز به ترجمه تخصصی دارند شرکت‌های زیادی هستند که ترجمه تخصصی نقش مهمی در موفقیت این شرکت‌ها ایفا می‌کند. کاتالوگ‌‌ شرکت‌، راهنمای استفاده از محصولات، اعطای نمایندگی فروش و مواردی از این دست را می‌توان در گروه ترجمه‌های تخصصی بازرگانی قرار داد. در این موارد نیز شرکت‌های تجاری موفقی هستند که ترجمه‌های تخصصی خود را به ترجمانو واگذار می‌کنند. ترجمه‌ تخصصی حسابداری برای شرکت‌های مالی و ترجمه‌ تخصصی مهندسی مکانیک برای صنایع بزرگ را می‌توان مواردی دیگر از این دست دانست.

با در نظر گرفتن این موارد حتماً متوجه شده‌اید که در ترجمانو تمامی ابعاد ترجمه تخصصی در نظر گرفته شده است و در نتیجه با خیال راحت می‌توانید ترجمه‌های تخصصی خود را به مترجمین کاربلد ترجمانو بسپارید، مطمئن باشید پس از تحویل ترجمه، شما نیز به جمع صدها مشتری ترجمانو خواهید پیوست.

برای ثبت سفارش ترجمه کلیک کنید
تلفن پشتیبانی: 66469735-021

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *