انبوه رزومه‌های دریافتی را چگونه بسیار سریع بررسی کنیم؟

۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
انبوه رزومه‌های دریافتی را چگونه بسیار سریع بررسی کنیم؟

اگر شما مسئول استخدام افراد در یک شرکت باشید، احتمالاً در طول روز تعداد زیادی رزومه کاری دریافت می‌کنید؛ مخصوصاً اگر شرکت شما از برندهای شناخته شده باشد. از آنجایی که بررسی دقیق این تعداد رزومه کار بسیار دشواری است، توصیه می‌کنیم که در هنگام مطالعه هر درخواست، یک سری نشانه مهم را در نظر داشته باشید. به این ترتیب، در صورت وجود هر یک از این نشانه‌ها، دیگر نیازی به بررسی کامل یک رزومه نخواهید داشت و می‌توانید آن داوطلب را پایین‌تر از دیگران قرار دهید. در ادامه به معرفی چهار نشانه منفی موجود در یک رزومه کاری خواهیم پرداخت.

1. تغییر شغلی زیاد

اگر یک داوطلب به طور مکرر شغل خود را تغییر داده باشد، این مسئله را می‌توان به عنوان یک نشانه منفی در نظر گرفت.

استخدام یک فرد، فرآیندی پرهزینه است. پس از استخدام، باید بر روی کارمند جدید و آموزش او سرمایه‌گذاری شود تا به بازده کاری مطلوب برسد. معمولاً رسیدن به یک سطح بهره‌وری مناسب برای یک کارمند جدید حدود شش ماه زمان می‌برد. به این ترتیب، اگر با شخصی مواجه شوید که هر هفت یا هشت ماه شغل خود را تغییر داده، باید مراقب او باشید. به علاوه، تا حد ممکن از پذیرش چنین افرادی اجتناب کنید زیرا تغییر مکرر شغل به معنای فقدان تعهد کاری، ضعف در روحیه همکاری و داشتن ویژگی خودمحوری است.

2. وقفه‌های کاری

کارفرما باید به وقفه‌های کاری موجود در رزومه داوطلب توجه داشته باشد. این وقفه‌ها می‌توانند به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفته شوند اما در برخی موارد ممکن است دلیل قانع‌کننده‌ای برای آن‌ها وجود داشته باشد.

گاهی اوقات، بنا به دلایلی از قبیل مراقبت از فرزندان یا والدین، گذراندن وقت بیشتر با خانواده، ادامه تحصیل یا حتی رفتن به مسافرت‌های طولانی، وقفه‌ای در مدت زمان اشتغال افراد به وجود می‌آید. اگر به عنوان کارفرما از داوطلبی در مورد وقفه‌های کاری موجود در رزومه او سؤال کردید و داوطب نیز پاسخ معقولی به شما داد، دیگر جای نگرانی نیست. اگرچه، در صورتی که داوطلب توضیحی برای این موضوع نداشته باشد، سؤالات و نگرانی‌های بیشتری پیش می‌آید.

3. اشتباهات املائی و گرامری

اشتباهات املائی و گرامری در یک رزومه می‌توانند اخطار بزرگی محسوب شوند زیرا این مسئله نشان می‌دهد که داوطلب ارزش زیادی برای جزئیات قائل نیست. علاوه بر این، یک رزومه مجموعه اطلاعاتی است که داوطلب در آن به معرفی خود می‌پردازد و داشتن اشتباهات زیاد، می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت ندادن این فرد به ارائه ویژگی‌های خود باشد. هر شغلی نیازمند جزئیات، توجه و ارائه خوب است. بنابراین، کارفرما باید توجه خاصی بر روی این نوع از داوطلبان داشته باشد.

4. کمبود دستاورد

یک رزومه خوب باید بیانگر پیشرفت موفقیت‌آمیز یک فرد در حرفه خود باشد.

مسئولیت‌های شغلی و شرح وظایف باید در طی زمان رشد کنند. بنابراین، در صورتی که یک داوطلب هیچ دستاوردی در رزومه خود نداشته یا حتی عنوان و وظایف شغلی‌اش تنزل یافته باشد، این مسئله یک نشانه منفی محسوب خواهد شد. گاهی اوقات، با توجه به شرایط پیش‌بینی نشده ممکن است که یک داوطلب وظایف کمتری را در طی فعالیت کاری خود بر عهده بگیرد اما یک فرد باهوش می‌داند که این موضوع می‌تواند در آینده سؤال‌برانگیز شود. از این‌رو، توضیحات و دلایل منطقی را برای این امر آماده می‌کند.

امیدواریم این مقاله بریتان مفید واقع شده باشد. در صورتی که به موضوعات مشابه علاقه‌مند هستید، مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

^^

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
PersonalBrandingBlog
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *