امکانات قطارهای رجا

۷۹۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
امکانات قطارهای رجا

اگر شما نیز قصد خرید بلیط قطار رجا و سفر با این شرکت حمل و نقل را دارید، بهتر است بدانید رجا قطارهای مختلف با امکانات مختلفی داشته و آن را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر با انواع قطارهای رجا و امکانات هر کدام از آن‌ها آشنا شویم.

قطار لوکس چهار نفره

این قطار دو نوع واگن دارد. واگن اول آن ۳۲ نفره آلمان غربی و واگن دوم آن ۳۶ نفره آلمان شرقی است. هر کابین آن ۴ نفر ظرفیت دارد. بلیط هر واگن یکسان است. سرویس خواب، تهویه مطبوع، سیستم صوتی از خدمات این قطار محسوب می شوند.

قطار پلور سبز رجا

این قطار ۱۰ کوپه ۴ نفره دارد. قطار دارای سیستم صوتی و تصویری مداربسته برای پخش فیلم سینمایی است تا حوصله شما حین سفر سر نرود. در هر واگن دو سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی وجود دارد. بدنه کوپه‌ها دارای عایق‌بندی صدا و حرارت بوده و شیشه‌ها دو لایه هستند. نکته قابل توجه وجود پریز برق ۲۲۰ ولت است تا بتوانید به راحتی از وسایل برقی خود استفاده کنید.

قطار سیمرغ رجا

این قطار هشت کوپه ۴ نفره داشته و ظرفیت نهایی آن ۳۲ نفر است. هزینه بلیط قطار بدون شام بوده و برای سرو شام باید هزینه آن را پرداخت کنید. سیستم صوتی و تصویری، پریز برق ۲۲۰ ولت، تهویه مطبوع، دولایه بودن شیشه‌ها و پنجره‌ها و وجود یک رستوران با انواع نوشیدنی و غذاها از جمله ویژگی‌های این قطار به شمار می‌روند.

قطار سبز رجا

این قطار ۸ واگن ۴ نفره داشته و ظرفیت آن ۳۲ نفر است. مانند دیگر قطارهای رجا شیشه و پنجره‌ها دو لایه بوده و سیستم صوتی و تصویری موجود در قطار قابلیت دریافت شبکه‌های تلویزیونی را دارد. پریز برق 220 ولت و یک رستوران از ویژگی‌های قطار سبز به شمار می‌رود. در این قطار نیز سرویس بهداشتی وجود دارد و شما می‌توانید در حین مسیر از آن استفاده کنید.

قطار طوس رجا

این قطار کوپه ۴ نفره با ظرفیت ۳۶ نفر دارد. سیستم صوتی و تصویری با قابلیت دریافت شبکه‌های تلویزیونی، پریز برق، شیشه‌ها، کوپه‌ها و پنجره‌های دوجداره از ویژگی‌های این قطار به شمار می‌روند. در این قطار از شما به همراه یک بسته غذایی سبک کنسروی و نوشیدنی و تنقلات پذیرایی می‌شود. این پذیرایی رایگان بوده و شما هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌کنید.

قطار پردیس رجا

این قطار ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و صندلی‌های آن شبیه به صندلی‌های هواپیما است. سیستم سرمایشی و گرمایشی آن به صورت خودکار عمل می‌کند. در داخل واگن‌ها سیستم صوتی و تصویری همراه با امکان استفاده از هدفون وجود دارد. در هر واگن سرویس بهداشتی برای استفاده مسافران تعبیه شده است.

قطار خلیج فارس رجا

هر واگن این قطار دارای ۱۱ کوپه ۴ نفره و ظرفیت ۴۴ نفر است. پنجره دوجداره سیستم صوتی و تصویری و سرویس بهداشتی از ویژگی‌های این قطار است. اگر قصد خرید بلیط قطار رجا با امکانات کافی و قیمت مناسب دارید، این قطار می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

قطار ریل باس ارم رجا

این قطار اتوبوسی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. فضای داخلی آن مدرن، ایمن و بسیار زیبا است. با وجود فضای کم، صندلی‌ها از نشیمن راحتی برخوردار هستند. سیستم صوتی کپسول آتش‌نشانی و سیستم گرمایش و سرمایش پیشرفته از دیگر ویژگی‌های این قطار به شمار می‌روند.

قطار دو طبقه جدید رجا

قطار ۳۰۸ نفره لوکس اتوبوسی که در دو طبقه توسط کشور چین ساخته شده است. این قطار دارای دو طبقه مخصوص مسافر در طبقه بالا و پایین و یک طبقه میانی مخصوص به تجهیزات برق و استقرار ماموران است. سیستم گرمایش و سرمایش سیستم‌های صوتی و همچنین شیشه‌های دوجداره از ویژگی‌های این قطار است تا سفر را برای مسافران راحت‌تر و لذت بخش‌تر کند.

قطار دلیجان رجا

یکی دیگر از قطارهای رجا، قطار دلیجان با ظرفیت 44 نفر و 11 کوچه 4 نفره است. در هر واگن دو سرویس بهداشتی وجود دارد. عایق‌بندی شیشه‌ها و پنجره‌ها باعث می‌شود که سر و صدای بین کابین شما را اذیت نکند. در این قطار می‌توانید با استفاده از سیستم‌های صوتی و تصویری آهنگ مورد علاقه خود را گوش داده و یا فیلم مورد نظرتان را ببینید.

قطار درجه دو رجا

این قطار درجه دو بوده و دارای امکانات کمتر نسبت به قطارهای دیگر و البته قیمت پایین‌تر است. این قطار 11 کوپه 6 نفره داشته و ظرفیت آن 66 نفر است. سیستم تهویه در آن چندان مناسب نیست اما پنجره‌ها کشویی بوده و راحت باز می‌شوند. برای تامین گرما از یک مولد بخار گرمایش استفاده می‌شود.

قطار اتوبوسی جدید رجا

یک انتخاب خوب و اقتصادی برای افرادی که به دنبال سفر ارزان هستند. این قطار 10 واگن داشته و ظرفیت آن متغیر است. 5 رستوران در آن آماده سرو غذا به مسافران هستند. سیستم تهویه و سیستم صوتی و تصویری از ویژگی‌های مثبت این قطار است.

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *