آموزش Word — مجموعه مقالات جامع وبلاگ فرادرس

۹۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
آموزش Word — مجموعه مقالات جامع وبلاگ فرادرس

نرم‌افزار «مایکروسافت ورد» (Microsoft Word) از آن دسته نرم‌افزارهایی است که هر کسی در هر سنی به آن نیاز دارد. چه یک دانش‌آموز ابتدایی باشید که تحقیقی برای درس ادبیات فارسی دارد و یا یک متخصص باشید که می‌خواهد گزارش کار خود را تکمیل کند، نرم‌افزار Word بهترین و کامل‌ترین ابزاری است که می‌توانید برای نیاز خود از آن استفاده کنید.

با توجه به اهمیت زیاد این نرم‌افزار، آموزش‌ها و مطالب زیادی در مجله فرادرس راجع به آن تهیه شده‌اند که در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در ادامه آموزش‌های اصلی را به سه دسته‌ی «عمومی»، «متون، جداول و فرم‌ها» و «کار با تصاویر و اشکال»تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

آموزش‌های عمومی Word

آموزش‌های عمومی نکات و ترفندهایی هستند که هر کسی برای کار با این ابزار باید بداند. این نکات گاهی ساده و مبتدی بوده و گاهی پیچیدگی‌های بیشتری دارند، ولی به طور کلی دانستن آن‌ها می‌تواند به جریان کاری و بهره‌وری شما در هنگام کار با نرم‌افزار مایکروسافت ورد کمک کند. این مجموعه آموزش‌ها عبارتند از:

البته قابل ذکر است که این مطالب نیازمند دانشی پایه و اولیه در این نرم‌افزار هستند. اگر کاملا تازه‌کار هستید و دانش کمی درباره این نرم‌افزار دارید، به شما «آموزش ویدیویی نرم افزار Microsoft Word 2016» را توصیه می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانید کار با این ابزار را یاد بگیرید.

کار با متون، جداول و فرم‌ها

زمانی که شروع به کار با ابزار Word می‌کنید و می‌خواهید مطالب علمی، پژوهشی یا حتی کاری را در آن آماده کرده و ارائه دهید، بسیار ضروری است که بتوانید مطلبی زیبا، چشم‌نواز و خوانا تولید کنید. این ابزار امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به کمک آن‌ها قالب‌بندی و زیبایی متن خود را بهبود ببخشید. با این حال، استفاده از این امکانات نظیر جداول گاهی نیاز به دانشی بیشتر از حالت معمول دارند تا بتوانید به طور کامل از آن‌ها بهره ببرید. برخی از نکات مرتبط و آموزش‌هایی که در این زمینه در مجله فرادرس تهیه شده‌اند به شرح زیر هستند:

کار با تصاویر و اشکال

زمانی که قصد ساخت سندی حرفه‌ای را داشته باشید، قطعا بخش عظیمی از سند شما را تصاویر و اشکال تشکیل خواهند داد. در چنین مطالبی بسیار ضروری است که بتوانید تصاویر و اشکال را به خوبی و زیبایی در سند خود استفاده کنید. همچنین Word امکاناتی را در اختیار کاربران قرار داده است که به کمک آن‌ها بتوانید بدون نیاز به ابزارهایی نظیر فتوشاپ، تصاویر جزئی را ویرایش کرده و در سندهای خود استفاده نمایید.

از آنجایی که بسیاری از کاربران با این ترفندها و ابزارها آشنا نیستند، مطالب متنوعی درباره آن‌ها در وبلاگ فرادرس منتشر شده است. مطالب زیر برخی از این دست آموزش‌ها هستند:

با استفاده از این آموزش‌ها و مطالب می‌توانید به سرعت دانش خود را در رابطه با نرم‌افزار ورد افزایش داده و نکات جدیدی بیاموزید. همچنین در کنار این مطالب، آموزش‌های دیگری نیز در فرادرس وجود دارند که ممکن است برای شما کاربردی باشند. شما را به مشاهده برخی از این آموزش‌ها دعوت می‌کنیم:

^^

بر اساس رای ۳۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *