افعال مدال در زبان آلمانی — آموزک [ویدیوی آموزشی]

۲۶۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
افعال مدال در زبان آلمانی — آموزک [ویدیوی آموزشی]

در قسمت قبلی از مجموعه آموزک‌های زبان آلمانی مجله فرادرس، به افعال ماضی بعید در این زبان پرداختیم، اکنون و در این مطلب قصد داریم به سراغ افعال مدال در زبان آلمانی برویم. افعال در آلمانی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. برخی از آن‌ها به صورت مستقل و تنها مورد استفاده قرار می‌گیرند که از این نوع افعال، با عنوان افعال اصلی یاد می‌شود.

گونه‌ای دیگر از افعال، به صورت ویژه برای کمک به سایر فعل‌های اصلی کاربرد دارند و برای ساخت زمان‌های مرکب به کار می‌روند؛ اینگونه از افعال به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول، افعال کمکی با دخالت زمان هستند که برای ساختن زمان‌های مرکب از قبیل گذشته و آینده به کار می‌روند. گونه دوم نیز افعال کمکی بدون دخالت زمان هستند که از آن‌ها به عنوان افعال شبه‌کمکی یا مدال نیز یاد می‌شود.

افعال مدال برای ساختن زمان‌های مختلف به کار نمی‌روند، بلکه از نظر جمله‌سازی به افعال اصلی کمک می‌کنند. افعال مدال شامل شش فعل مهم هستند که در آموزک‌هایی که در این مطلب آمده‌اند به آن‌ها پرداخته شده است. هر یک از این افعال شبه کمکی در جمله صرف می‌شوند ولی سایر افعال به صورت مصدر در پایان جمله قرار می‌گیرند و معانی مختلفی مثل، امکان یا اراده، وظیفه یا الزام اخلاقی، تکلیف، توانایی، اجبار، قصد و اجازه عملی را می‌توان از آن‌ها استنباط کرد.

پس اگر به دنبال یادگیری افعال شبه کمکی یا همان افعال مدال در زبان آلمانی هستید و می‌خواهید به دانش خود در این زمینه بیافزایید، تماشای آموزک‌هایی که در ادامه آمده‌اند را از دست ندهید.

برای مشاهده قسمت بعدی از آموزک‌های زبان آلمانی روی این لینک کلیک کنید: مضاف و مضاف الیه در زبان آلمانی — آموزک [ویدیوی آموزشی]

+ لینک دانلود آموزک

+ لینک دانلود آموزک

+ لینک دانلود آموزک

+ لینک دانلود آموزک

+ لینک دانلود آموزک

+ لینک دانلود آموزک

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، مطالب و آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *