افزونه فایرفاکس | بهترین اکستنشن‌هایی که باید نصب داشته باشید

۸۰۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
افزونه فایرفاکس | بهترین اکستنشن‌هایی که باید نصب داشته باشید

موزیلا فایرفاکس یکی از بهترین مرورگرهایی است که محبوبیت زیادی در سراسر دنیا دارد، زیرا قابلیت‌های مختلفی دارد و افزونه‌های مفیدی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. به طور میانگین هر کاربر فایرفاکس روزانه پنج ساعت از این نرم‌افزار استفاده می‌کند که این آمار در ایالات متحده به شش ساعت در روز نیز می‌رسد. در این نوشته با فهرستی از انواع افزونه فایرفاکس یا همان اکستنشن‌های این مرورگر آشنا می‌شویم که به کاربران آن کمک می‌کنند تا کارهای خود را با سرعت و سهولت بیشتری انجام دهند.

فایرفاکس بیش از هشتصد میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد و ماهانه بیش از 250 میلیون کاربر فعال از آن بهره می‌گیرند. یکی از مهمترین دلایل این محبوبیت گسترده فایرفاکس، جامعه قدرتمند تولید افزونه‌های آن است که به کاربران امکان می‌دهد تا تجربه وبگردی خود را سفارشی‌سازی و کنترل کنند.

اکستنشن‌ها و افزونه‌های مرورگر فایرفاکس به کاربران امکان می‌دهند که قابلیت‌های بیشتری به صفحه‌های وب اضافه کنند، یک کارکرد خاص را پیاده‌سازی کند، اینترفیس کاربری را تغییر داده و ظاهر فایرفاکس را دستخوش دست‌کاری قرار دهند. به این ترتیب هر کس می‌تواند این افزونه‌ها و اکستنشن‌ها را به سادگی دانلود کند. در ادامه این راهنما یک فهرست از افزونه فایرفاکس ارائه می‌شود که در دسته‌بندی‌های مختلف مرتب‌سازی شده‌اند. همچنین به شما توصیه می‌کنیم در کنار این افزونه‌ها با ترفندهای فایرفاکس نیز آشنا شوید، تا بتوانید صفحات و دنیای وب را سریع‌تر و بهتر مرور کنید.

اکستنشن‌ها و افزونه فایرفاکس برای مسدود کردن تبلیغات

تبلیغات در طی تجربه وبگردی هم می‌تواند آزاردهنده باشد و هم موجب حواس‌پرتی شود. اکستنشن‌ها و افزونه‌های ad-blocker فایرفاکس به کاربر امکان می‌دهند که همه این آگهی‌ها و pop-up-ها را مسدود سازد.

این مجموعه افزونه فایرفاکس و اکستنشن‌ها موجب می‌شوند که تجربه وبگردی شما عاری از آگهی، روان و سریع باشد. این افزونه‌ها و اکستنشن‌ها بیشترین کاربرد ر در میان همه انواع افزونه فایرفاکس دارند. در ادامه فهرستی از افزونه‌ها برای بستن تبلیغات در فایرفاکس را می‌بینید تا تجربه مرور وب بهتری برای شما رقم بخورد.

Ghostery

افزونه فایرفاکس

Ghostery (+) یک اکستنشن قدرتمند است که به صورت خصوصی اداره می‌شود و آگهی‌های روی صفحه وب را مسدود می‌سازد. این افزونه موجب می‌شود که نرم‌افزارهای ردگیری متوقف شوند و به این ترتیب یک تجربه وبگردی سریع و امن داشته باشید. این افزونه یک ad-blocker داخلی دارد که از نمایش آگهی‌ها روی صفحه وب جلوگیری می‌کند و از این رو می‌توانید روی محتوایی که مطالعه می‌کنید، تمرکز داشته باشید.

همچنین می‌توانید به بررسی ترکرها روی وب‌سایت بپردازید و روی این که چه کسانی داده‌ها شما را گردآوری می‌کنند، کنترل کاملی داشته باشید. قابلیت‌های مسدودسازی این افزونه موجب می‌شود که بارگذاری صفحه تسریع شود و عملکرد صفحه وب از طریق مسدودسازی و آزادسازی خودکار ابزارهای ردگیری آنلاین بهبود یابد. این افزونه یک افزونه خصوصی است و می‌توانید آن را مستقیماً روی فایرفاکس نصب کرده و یا ثبت نام کنید تا به قابلیت‌های پیشرفته‌تر دسترسی داشته باشید.

AdGuard

افزونه فایرفاکس

AdGuard (+) یکی از بهترین افزونه‌های فایرفاکس است که تبلیغات ناخواسته و حواس‌پرت کن را روی فیسبوک، یوتیوب و دیگر وب‌سایت‌ها مسدود می‌سازد. این افزونه پاپ‌آپ‌ها، تبلیغات ویدئویی، بنرهای ناخواسته، متن‌ها و تبلیغات مالتی‌مدیا را حذف می‌کند. شما باید در این افزونه ثبت نام کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

همچنین این افزونه موجب افزایش سرعت، بارگذاری صفحه، حفظ پهنای باند، مسدودسازی برخی جاسوس‌افزارها، آگهی‌افزارها و دیگر نرم‌افزارهای مخرب می‌شود. به علاوه این افزونه از طریق مسدودسازی سیستم‌های ردگیری شخص ثالث، از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند. در نهایت این افزونه باعث می‌شود که تجربه وبگردی شما در برابر بدافزار و فیشینگ امین شود.

AdGuard یکی از بزرگ‌ترین فیلترهای ابزارهای ردگیری است که بیش از 5 هزار قاعده را گردآوری کرده است. با فعال‌سازی فیلتر رسانه اجتماعی AdGuard می‌توانید همه ویجت‌ها و دکمه‌های لایک سایت‌های رسانه اجتماعی را مسدود کنید. این افزونه رایانه شما را در برابر ویروس‌های خطرناک، اسب‌های تروجان، کرم‌های رایانه‌ای، جاسوس‌افزارها و غیره حفاظت می‌کند.

AdGuard نیازمند مجوز است تا به داده‌های شما و مرورگر دسترسی داشته باشد. این افزونه برای محافظت از محتوای صفحه به بررسی سابقه ناوبری پرداخته و آگهی‌ها و پاپ‌آپ‌های ناخواسته را مسدود می‌سازد.

ادبلاک (Ad‌Block)

افزونه فایرفاکس

AdBlock (+) مشهورترین اکستنشن مسدودسازی آگهی برای کروم، سافاری و فایرفاکس است. این اکستنشن همه آگهی‌های روی صفحه‌های وب مانند فیسبوک، یوتیوب و Hulu و غیره را مسدود می‌سازد. این اکستنشن حتی از دانلود شدن اغلب آگهی‌ها جلوگیری می‌کند و به این ترتیب موجب می‌شود که تجربه وبگردی شما سریع و امن باشد.

بیش از 65 میلیون کاربر به AdBlock اعتماد دارند و امکان نصب مستقیم آن روی مرورگر نیز وجود دارد. این افزونه آگهی‌ها را مسدود می‌کند و با استفاده از آن امکان تهیه لیست فیلتر، گزارش آگهی‌های درون صفحه‌ای و تهیه فهرست از همه آگهی‌های مسدود شده وجود دارد. این افزونه موجب می‌شود که بارگذاری صفحه سریع‌تر شود و به این ترتیب موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های اینترنت شما نیز می‌شود.

AdBlock از طریق جلوگیری از اشتراک داده‌های شما با ابزارهای ردگیری مورد استفاده از سوی آگهی‌دهندگان، موجب تأمین امنیت داده‌های اینترنتی شما نیز می‌شود. به علاوه به آگهی‌های مجاز امکان می‌دهد که یک اکوسیستم سالم برای وب‌سایت‌ها و خالقان محتوا فراهم بیاورند. اگر در حیطه رمزپول‌ها نیز وارد شده باشید، AdBlock رایانه شما را در برابر فریب‌های آنلاین و سارقان رمزپول که این روزها رواج زیادی دارند حفاظت می‌کند. این اکستنشن قواعدی برای حفاظت از بیت‌کوین‌ها دارد.

اکستنشن‌ها و افزونه فایرفاکس برای دانلود فیلم ها و ویدئوها

این افزونه‌ها و اکستنشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدون هیچ مانعی به دنبال ویدئوها گشته و آن‌ها را دانلود کنید. این اکستنشن‌ها کار دانلود ویدئو را در هر قالبی به صورت ساده و آسان درآورده‌اند. بنابراین این افزونه‌ها می‌توانند ویدئو‌ها را در قالب‌های MP3, MP4, FLV یا هر قالب دیگری دانلود کنند و به این ترتیب تجربه استریم ویدئو را ارتقا ببخشند. در ادامه برخی از این موارد مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

Video DownloadHelper

افزونه فایرفاکس

این افزونه (+) یکی از بهترین اکستنشن‌هایی است که ویدئو‌ها را از بیش از 100 وب‌سایت دانلود می‌کند. با استفاده از این افزونه می‌توانید به طور معمول در مرورگر به گردش بپردازید و ویدئوهای جاسازی‌شده را شناسایی کرده و از طریق نوار منوی ساده آن دانلود کنید.

این افزونه ویدئوها را به سادگی از هزاران وب‌سایت مانند یوتیوب، فیسبوک، DailyMotion، Twitch، Vine، Fox و بسیاری سایت‌های دیگر دانلود می‌کند. به علاوه، این افزونه امکان تبدیل فرمت‌های صوتی و ویدئویی را نیز دارد و با بهره‌گیری از آن می‌توان کارهایی مانند ترکیب کردن چند فرمت مجزا در یک فایل واحد را انجام داد.

قابلیت گفتگو و تجمیع یک قابلیت ارتقا یافته است که برای استفاده از آن باید پول پرداخت کنید. البته شما می‌توانید با نادیده گرفتن ویرایش‌هایی که برچسب ADP خورده‌اند، این موارد را نادیده بگیرید. این افزونه از چند نوع استریم مختلف پشتیبانی می‌کند که موجب می‌شود در میان افزونه‌های مشابه برای فایرفاکس متمایز و برجسته باشد.

پروتکل‌های HTTP, HLS, DASH و غیره از سوی افزونه Video DownloadHelper پشتیبانی می‌شوند. این افزونه می‌تواند هر زمان که سایتی از یک فناوری استریم استفاده می‌کند که پشتیبانی نمی‌شود، رسانه‌ها را از روی صفحه ضبط کرده و به صورت یک فایل برای دانلود عرضه کند.

Easy YouTube Video Downloader Express

افزونه فایرفاکس

این افزونه (+) برای دانلود آسان ویدئوها از یوتیوب در قالب‌های FLV, MP3, MP4 و با وضوح‌های 720p و 1080p طراحی شده است. این ساده‌ترین افزونه دانلود کننده ویدئو است که به طور مستقیم روی وب‌سایت یوتیوب و بدون هیچ واسطه دیگر این کار را انجام می‌دهد.

این افزونه با توجه به قابلیت‌های دانلود 1080p Full-HD و دانلود فایل‌های 256Kbps MP3 در میان ابزارهای دانلود از یوتیوب رتبه اول را به خود اختصاص داده است. همچنین یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای دانلود از یوتیوب برای فایرفاکس است که با استفاده از یک کلیک قابل نصب روی این مرورگر است.

اخیراً یوتیوب قوانین خود را تغییر داده است و دیگر از بسیاری از ابزارهایی که امکان دانلود ویدئوهای 1080p Full- را فراهم می‌ساختد پشتیبانی نمی‌کند، اما با این حال از Easy YouTube Video Downloader Express پشتیبانی می‌کند. شما با بهره‌گیری از این افزونه فایرفاکس، امکان دانلود فایل‌های ام‌پی‌تری 256Kbps HQ را تنها با یک کلیک خواهید داشت.

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، بسیاری از ابزارهای دانلود از یوتیوب با نسخه‌های تازه این پلتفرم سازگار نیستند، اما با بهره‌گیری از افزونه Easy YouTube Video Downloader Express می‌توانید این کار را به آسانی انجام دهید.

Enhancer for YouTube

v

همان طور که از نام این افزونه مشخص می‌شود، افزونه Enhancer for YouTube (+) مجهز به قابلیت‌های زیادی است که تجربه کاربری وب‌سایت یوتیوب را بهبود می‌بخشند. این افزونه به میزان زیادی قابل سفارشی‌سازی است و قابلیت‌های با استفاده آسان آن به کاربران یوتیوب این آزادی را می‌دهد که تجربه وبگردی پیشرفته و بهبود یافته‌ای را شاهد باشند.

افزونه Enhancer for YouTube برخی قابلیت‌های جالب مانند کنترل حجم صدا و سرعت بازپخش با استفاده از چرخ ماوس و حذف یا مسدودسازی آگهی به طور خودکار یا بستن به تقاضا را عرضه می‌کند.

به علاوه این افزونه حاشیه‌نویسی‌های ویدئوها را نیز حذف کرده و همچنین لیست سفیدی از کانال‌هایی که نباید آگهی‌هایشان حذف شود تهیه می‌کند و همچنین امکان تکرار پخش ویدئوها را فراهم ساخته است. برخی قابلیت‌های دیگر این افزونه شامل پخش ویدئوها با کیفیت 4K، HD یا هر فرمت دیگر به طور پیش‌فرض است. این افزونه همچنین از تم‌های سفارشی، پلیر بزرگ ویدئو، پین کردن ویدئو پلیر، اجرای برخی کارهای خاص با استفاده از جاوا اسکریپت و موارد زیاد دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

از آنجا که یوتیوب یک محصول متعلق به گوگل است، استفاده از نشان تجاری آن نیز منوط به کسب مجوز از گوگل است. همچنین این اکستنشن باید از وب‌سایت رسمی آن و نه ازهیچ وب‌سایت دیگر دانلود شود.

اکستنشن‌ها و افزونه فایرفاکس برای حفظ حریم خصوصی

در این بخش برخی از نمونه‌های افزونه فایرفاکس معرفی ‌شده‌اند که به منظور امن‌سازی موقعیت جغرافیایی شما از دید وب‌سایت‌هایی استفاده می‌شوند که اقدام به ردگیری مکان شما کرده و به این ترتیب حریم خصوصی‌تان را نقض می‌کنند. وب‌سایت‌ها پیام‌هایی را به سرورها ارسال می‌کنند که موقعیت جغرافیایی شما را ردگیری می‌کنند. در ادامه با برخی از اکستنشن‌های فایرفاکس برای تأمین حریم خصوصی کاربران آشنا خواهید شد.

Facebook Container

افزونه فایرفاکس

Facebook Container (+) از جمله اکستنشن‌های رایگان فایرفاکس است که شما را مطمئن می‌سازد داده‌هایتان در زمان استفاده از فیسبوک، امن باقی می‌ماند. این اکستنشن فیسبوک را از ردگیری فعالیت‌های شما روی وب‌سایتش باز می‌دارد و به این ترتیب می‌توانید فعالیت‌های خود را روی وب از دید فیسبوک پنهان نگاه دارید.

برای نصب این اکستنشن، باید یک حساب باز کرده و در آن لاگین کنید. سپس این اکستنشن شما را از حساب فیسبوکتان خارج می‌کند، زبانه‌های مربوط به وب‌سایت فیسبوک را می‌بندد و کوکی‌های مربوط به این پلتفرم را از روی سیستم پاک می‌سازد. بدین ترتیب کامنت‌های جاسازی‌شده فیسبوک و لایک‌ها در زبانه‌های خارج از این اکستنشن کار نخواهند کرد.

دلیل این اتفاق آن است که فیسبوک نتواند اطلاعات وبگردی شما را با روی وب‌سایت‌هایی خارج از فیسبوک ردگیری کرده و هویت شما را شناسایی کند. نکته مهمی که باید بدانید این است که افزونه «کانتینر فیسبوک» نمی‌تواند مانع فیسبوک شود که از داده‌هایی که قبلاً از شما گردآوری کرده است، سوء استفاده کند. برای ایجاد کانتینر و دسترسی و تعیین این که کدام سایت‌ها در هر کانتینر باز هستند، می‌توانید افزونه Multi-account Containers را نصب کنید که کارکردی عمومی‌تر دارد.

Privacy Badger

افزونه فایرفاکس

افزونه Privacy Badger (+) یکی از بهترین نمونه‌های افزونه فایرفاکس است که به طور خودکار ابزارهای ردگیری نامرئی را مسدود می‌سازد. این افزونه همچنان آن دسته از ابزارهای ردگیری که می‌توانند از داده‌های شما در زمان وبگردی سوءاستفاده کنند را مورد رصد قرار می‌دهد.

افزونه Privacy Badger به طرز مؤثر و هوشمندانه‌ای از طریق ارسال سیگنال «عدم ردگیری» (Do Not Track) در زمان وبگردی عمل می‌کند. اگر سرور یا ابزار ردگیری این پیام را نادیده بگیرد، افزونه Do Not Track آن را بی‌درنگ مسدود می‌کند. این افزونه نه تنها ابزارهای ردگیری را به طور خودکار مسدود می‌سازد، بلکه با حذف ردگیری کلیک لینک‌های خروجی توییتر، گوگل و فیس‌بوک از حریم خصوصی شما نیز حفاظت می‌کند.

افزونه Do Not Track یک پروژه طراحی شده از سوی «بنیاد مرزهای الکترونیک» (Electronic Frontier Foundation) است که امکان دانلود مستقیم آن از وب‌سایت رسمی مربوطه نیز فراهم شده است. این افزونه یکی از بهترین نمونه‌های افزونه فایرفاکس است که مانع آگهی‌دهندگان و دیگر ابزارهای ردگیری ثالث برای ردگیری ناشناس فعالیت‌های آنلاین شما می‌شود.

اکستنشن‌های دیگر مسدودسازی آگهی نیاز به مجوز و پیکربندی برای مسدودسازی آگهی‌ها و جلوگیری از گرداوری داده‌ها از سوی ابزارهای ردگیری دارند، در حالی که افزونه Privacy Badger به آن نیاز ندارد.

Location Guard

افزونه فایرفاکس

این افزونه (+) یکی از بهترین نمونه‌های افزونه فایرفاکس برای حفاظت از اطلاعات محرمانه موقعیت جغرافیایی شما در برابر وب‌سایت‌ها است. افزونه Location Guard با داشتن سه سطح قابل پیکربندی مربوط به دقت به شما کمک می‌کند که حتی از یک موقعیت مکانی ثابت در زمان وبگردی استفاده کنید.

همچنین شما امکان گزارش یک مکان جعلی یا نویز تصادفی برای حفاظت از حریم خصوصی خود را دارید. موزیلا فایرفاکس و دیگر مرورگرهای مدرن می‌توانند موقعیت جغرافیایی شما را جهت ارائه کارکردهای آگاه از مکان اعلام کنند. در واقع موقعیت مکانی شما از طریق ابزارهای مختلفی قابل افشا است و این موضوع به حریم خصوصی شما آسیب می‌زند.

افزونه Location Guard به شما امکان می‌دهد که از اپلیکیشن‌های جغرافیایی همزمان با رعایت موارد امنیتی و حریم خصوصی‌تان استفاده کنید. این اکستنشن حریم خصوصی موقعیت دقیق مکانی شما را که از طریق نشانی IP و به وسیله API جاوا اسکریپت قابل رهگیری است، پنهان می‌کند. همچنین این افزونه می‌تواند با تولید یک مقدار نویز روی موقعیت مکانی شما، یک موقعیت مکانی جعلی ایجاد کند. بنابراین سه سطح پیکربندی وجود دارد که سطح حفاظت حریم خصوصی شما را ارتقا می‌بخشد و هر چه سطح نویز بالاتر رود، حریم خصوصی امن‌تر خواهد بود.

اکستنشن‌ها و افزونه فایرفاکس برای آب و هوا

انواع افزونه فایرفاکس و اکستنشن‌هایی که در این بخش برای گاهی از شرایط جوی معرفی می‌شوند، بسیار مفید بوده و استفاده آسانی دارند. این دسته افزونه فایرفاکس امن بوده و سرعت بالایی نیز دارند. انواع افزونه فایرفاکس برای آگاهی از شرایط آب‌وهوا، گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی دارند که می‌تواند در یک زبانه جدید آن‌ها را داشته باشید. در ادامه با برخی از این اکستنشن‌ها آشنا می‌شوید.

Weather Extension

افزونه فایرفاکس

این افزونه (+) به شما کمک می‌کند، به بررسی وضعیت آب‌وهوا در پیرامون خود بپردازید و بدین ترتیب دیگر نیاز نیست که از پنجره بیرون را نگاه کنید. این افزونه جزء یکی از اکستنشن‌های رایگان موزیلا فایرفاکس است که به شما امکان می‌دهد به سادگی به پیش‌بینی ساعتی و روزانه آب‌وهوا بپردازید.

اکستنشن آب‌وهوا رایگان است و می‌تواند به سادگی از وب‌سایت رسمی روی مرورگرهای مختلف دانلود شود. این اکستنشن از سوی LifeHacker توصیه شده است که یک وبلاگ در مورد ترفندهای نرم‌افزاری است و از Dark Sky API استفاده می‌کند و پشتیبانی چندزبانی دارد.

Dark Sky API بهترین، آسان‌ترین و پیشرفته‌ترین API است که امکان درخواست پیش‌بینی آب‌وهوا و داده‌های تاریخی شرایط جوی را به صورت برنامه‌نویسی فراهم می‌سازد. این اکستنشن امکان دسترسی به پیش‌بینی‌ها جوی 7-روزه را فراهم می‌سازد و به این ترتیب می‌توانید در سراسر هفته از وضع آب‌وهوا مطلع باشید.

با نصب این اکستنشن می‌توانید در مورد وضعیت‌های جوی نامناسب، اعلان‌هایی دریافت کنید، دما را به صورت فارنهایت و سلسیوس مشاهده کنید، از قالب زمانی 12 یا 24 ساعت استفاده کنید و از بسیاری از قابلیت‌های شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

Momentum

افزونه فایرفاکس

Momentum (+) نه تنها یک اکستنشن شرایط جوی است، بلکه یک داشبورد شخصی الهام‌بخش روی صفحه اضافه می‌کند. این افزونه یکی از اکستنشن‌های فایرفاکس است که زبانه جدید این مرورگر را با نقل‌قول‌ها و عکس‌های انگیزشی عوض کرده و شما را به خلاقیت و بهره‌وری بیشتر تشویق می‌کند.

به این ترتیب شما نه تنها می‌توانید در مورد وضعیت جوی روزانه کسب اطلاع کنید، بلکه یک برنامه تمرکز روزانه تنظیم کرده و کارهایی که باید در طی روز انجام دهید را پیگیری می‌کنید. از آنجا که این اکستنشن از موقعیت مکانی شما برای به دست آوردن وضعیت جوی استفاده می‌کند، سطح بالایی از حریم خصوصی را به این منظور رعایت کرده است.

در زمان استفاده از این اکستنشن می‌توانید زمان خوابیدن و بیدار شدن خود را نیز به صورت روزانه تعیین کنید. این اکستنشن را می‌توانید به سادگی از وب‌سایت رسمی مربوطه دانلود کنید. همچنین یک پلن پلاس دارد که امکانات سفارشی‌سازی خاص، یکپارچه‌سازی با برنامه‌های دیگر، ویجت‌ها و موارد دیگر را عرضه می‌کند.

با استفاده از این پلن پلاس می‌توانید فونت و قالب‌های رنگی قابل سفارشی‌سازی به دست آورید، عکس‌ها و قالب‌های خاص خود را اضافه کنید، پشتیبانی بهتری دریافت نمایید، از حالت فوکوس خودکار بهره بگیرید، به‌روزرسانی‌های وب بهتری داشته باشید و از بسیاری امکانات اضافی دیگر بهره‌مند شوید.

Tabliss

افزونه فایرفاکس

این اکستنشن (+) با نصب افزونه‌ وضعیت آب‌وهوا روی زبانه جدید مرورگر، تجربه جدیدی برای شما رقم می‌زند. در واقع این افزونه جایگزینی برای اکستنشن Momentum است که در بخش قبل معرفی کردیم و البته کاملاً رایگان است. این اکستنشن صدها گزینه سفارشی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد، به طوری که می‌توانید «زبانه جدید» (New Tab) مرورگر را به صورتی منحصر به فرد و جالب طراحی کنید.

اکستنشن Tabliss طیف وسیعی از میلیون‌ها پس‌زمینه ارائه کرده است، که همگی رایگان هستند و می‌توانید به صورت سریع و امن از آن‌ها استفاده کنید. این اکستنشن از جمله آن دسته اکستنشن‌های فایرفاکس است که کمترین میزان مجوز را برای دسترسی به داده‌ها شما نیاز دارد. اکستنشن Tabliss با مراجعه به وب‌سایت رسمی مربوطه به سادگی روی دسکتاپ نصب خواهد شد.

اکستنشن Tabliss دارای برخی ویجت‌های جذاب و چشم‌نواز است. با استفاده از این اکستنشن می‌توانید زمان کنونی را به صورت یک ساعت آنالوگ، دیجیتال یا در قالب متنی مشاهده کنید، خوشامدگویی شخصی داشته باشید و فهرست یادآوری کارهای برنامه‌ریزی‌شده را تنظیم کنید.

به علاوه یک کادر جستجو برای موتورهای جستجوی گوگل، بینگ، داک‌داک‌گو و غیره نیز عرضه شده است که به همراه بخش لینک‌های سریع، CSS برای دست‌کاری استایل و دیگر قابلیت‌های ویجت بسیار کمک‌کننده است. اکستنشن Tabliss شما را در مورد حریم خصوصی و امنیت مطمئن می‌سازد و تجربه کار با آن لذت‌بخش است.

اکستنشن‌ها و افزونه فایرفاکس برای توسعه‌دهندگان

در این بخش آن دسته از افزونه فایرفاکس و اکستنشن‌ها را معرفی می‌کنیم که برای کارهای توسعه وب مفید هستند. شما می‌توانید از این اکستنشن‌ها برای مقاصد برنامه‌نویسی خود استفاده کنید، به طوری که امکان توسعه یک صفحه وب جدید یا یک اپلیکیشن را پیدا می‌کنید.

Web Developer

افزونه فایرفاکس

این اکستنشن (+) چندین ابزار توسعه‌دهنده را به مرورگر اضافه می‌کند. اکستنشن وب دولوپر برای مرورگرهای فایرفاکس، کروم و اپرا عرضه شده است و روی هر پلتفرمی که این مرورگرها ارائه شده باشند از جمله ویندوز، مک و لینوکس کار می‌کند.

آیکون‌های مختلفی که به همراه این اکستنشن عرضه شده‌اند موجب بهبود تجربه وبگردی شما می‌شوند. این اکستنشن گزینه‌های قوی و قدرتمندی برای پشتیبانی دارد و قابلیت‌های زیاد دیگری دارد که به شما کمک می‌کند.

قابلیت Clear Session Cookie شما را به صورت خودکار از همه وب‌سایت‌هایی که بازدید کرده‌اید خارج می‌کند و تاریخچه را طوری پاک می‌کند که حریم خصوصی شما از ردگیری ابزارهای آنلاین در امان بماند. به علاوه می‌توانید CSS صفحات را نیز ادیت کرده و ظاهر صفحه را تغییر داده و شیوه توسعه وب را روی مرورگرها در کنترل خود دربیاورید.

React Developer Tools

افزونه فایرفاکس

این اکستنشن (+) یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای ساخت رابط‌های کاربری است. این اکستنشن به کاربران امکان بررسی درخت ری‌اکت و همچنین سلسله مراتب کامپوننت‌ها، پراپ‌ها، حالت و موارد دیگر را می‌دهد.

امکان نصب اکستنشن React Developer Tools روی مرورگر و استفاده از آن در سطوح مختلف روی فریمورک ری‌اکت وجود دارد. با استفاده از این اکستنشن می‌توان UI-های تعاملی را به سادگی ایجاد کرد. این اکستنشن نماهای دستوری ایجاد می‌کند که کد تولید شده با قابلیت پیش‌بینی بالایی دارند، درک آن آسان است و دیباگ کردنش به راحتی صورت می‌پذیرد.

افزونه فایرفاکس کامپوننت‌های جمع و جوری می‌سازد و سپس آن‌ها را برای ساخت UI-های پیچیده در هم ادغام می‌کند. از آنجا که زبان جاوا اسکریپت در منطق کامپوننت‌ها به جای قالب‌ها استفاده می‌شود، می‌توانید «حالت» (‌State) را خارج از DOM نگه‌داری کنید و داده‌های سنگینی را در سراسر اپلیکیشن مبادله نمایید.

به علاوه می‌توانید قابلیت‌های جدیدی را در اکستنشن React Developer Tools توسعه دهید و این کار نیاز به بازنویسی کد موجود ندارد. در صورتی که صرفاً می‌خواهد کمی با ری‌اکت آشنا شوید، صفحه ‌HTML خود را تعاملی‌تر بسازید یا این که اپلیکیشن قدرتمند ری‌اکت با UI ری‌اکت بسازید، در هر حالت این اکستنشن برای مقاصد شما مناسب خواهد بود.

Axe Developer Tools

افزونه فایرفاکس

این اکستنشن (+) از جمله اکستنشن‌ها رایگان فایرفاکس است که به عنوان یک ابزار خودکار برای، بهترین کاربرد را برای حل مشکلات دسترس‌پذیری دارد. با استفاده از ابزارهای تست خودکار این اکستنشن می‌توانید به سادگی محل وجود مشکلات را پیدا کنید.

تست خودکار نقشی کلیدی در دسترسی به عدالت دیجیتال ایفا می‌کند. این اکستنشن ابزارهای رایگان، سبک، سریع و آسانی برای تست دسترس‌پذیری ارائه می‌کند که موارد «مثبت نادرست» آن صفر است. این ابزارها استفاده آسانی دارند و نیازمند منابع خارجی نیستند.

این اکستنشن که بر مبنای کتابخانه Axe جاوا اسکریپت ساخته شده است، نسل سوم قواعد دسترس‌پذیری را برای رابط‌های کاربری مبتنی بر HTML عرضه می‌کند که از رویکردهای دیگر متفاوت هستند. این اکستنشن می‌تواند به صورت مکانیکی تعیین کند که کدام قواعد برای ارزیابی مورد نیاز هستند و قابلیت پیکربندی بالایی دارد. اکستنشن Axe Developer Tools دارای فیکسچرهای درون حافظه‌ای، فیکسچرهای استاتیک، تست‌های یکپارچه‌سازی و iFrame-های با عمق نامتناهی است و فعالانه از سوی ارائه‌دهندگان خدمات دسترس‌پذیری مورد تقویت قرار می‌گیرد.

این اکستنشن می‌تواند با تست‌های موجود کارکردی/پذیرشی خودکار شما به سادگی تجمیع شود و از این رو بسیار کاربرپسند است.

اکستنشن‌ها و افزونه فایرفاکس برای SEO

«بهینه‌سازی موتور جستجو» (Search Engine Optimization) که به اختصار SEO نامیده می‌شود، حائز اهمیت بالایی برای بازاریابی یا کسب‌وکار دیجیتال است. سئو به بهبود تجربه بازاریابی و همچنین استفاده از وب‌سایت کمک می‌کند. با استفاده از بهترین افزونه‌های سئو که در ادامه معرفی می‌شوند، می‌توانید به ردگیری مشتریان، بررسی رتبه‌بندی سئو و موارد دیگر بپردازید.

SEOquake

افزونه فایرفاکس

افزونه SEOquake (+) یک از مشهورترین نمونه‌های افزونه فایرفاکس در زمینه سئو محسوب می‌شود. این اکستنشن امکان دسترسی به معیارهای کلیدی سئو برای یک صفحه خاص را همراه با قابلیت‌های زیاد دیگر فراهم ساخته است.

اکستنشن SEOquake از سوی SEMrush توسعه یافته و یکی از بهترین ابزارهای سئو محسوب می‌شود که به صورت یک افزونه رایگان فایرفاکس امکان بررسی عیارهای سئو، نمایش نوار رعایت پارامترهای سئو و بسیاری فرم‌های دیگر از قابلیت‌های فنی مورد نیاز را روی مرورگر فایرفاکس عرضه می‌کند. شرکت‌ها به طور عمده از طریق SERP به جستجوی کلیدواژه‌های خاصی می‌پردازند تا ببینند رقبایشان در بازار جستجو در کجا قرار گرفته‌اند. آن‌ها داده‌ها را دریافت می‌کنند و انتظار می‌رود که داده‌ها را به صورت دستی برای هر صفحه فرود بازیابی کنند که فرایندی زمان‌گیر محسوب می‌شود.

این افزونه در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و به شما امکان می‌دهد که معیارهای سئو را برای هر دامنه و یا صفحه فرود مانند رتبه الکسا، رتبه فیسبوک، شاخص گوگل، SEMrush و غیره مشاهده کنید. به این ترتیب دسترسی آسانی به داده‌های تحلیلی روی هر صفحه وب به دست می‌آورید. این اکستنشن گزارش‌های مفصلی در مورد SERP-ها ارائه می‌کند که به سادگی و به سرعت خوانده می‌شوند. اکستنشن SEOquake با بسیاری از مرورگرها سازگار است و به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود.

SEO Minion

افزونه فایرفاکس

اکستنشن SEO Minion (+) قابلیت‌های مفید زیادی در زمینه سئو ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به بررسی لینک‌های خراب، پیش‌نمایش SERP، تحلیل درون‌صفحه‌ای سئو، بررسی Hreflang، شبیه‌سازی مکان گوگل و موارد زیاد دیگر اشاره کرد. اکستنشن SEO Minion یک اکستنشن رایگان است که می‌تواند به اجرای صحیح وظایف روزانه شما در زمینه سئو کمک زیادی بکند.

این اکستنشن به بررسی HTML می‌پردازد و اطلاعات ارزشمندی روی هر صفحه وب ارائه می‌کند که به بهبود سئوی درون‌صفحه‌ای کمک می‌کند و شما را در زمینه حل مشکلات مربوطه یاری می‌رساند. اکستنشن SEO Minion به سرعت همه لینک‌های داخلی و همچنین خارجی صفحه را برای هر وب‌سایت یا صفحه وب هایلایت می‌کند.

اکستنشن SEO Minion به بررسی همه لینک‌ها پرداخته و در صورتی که هر کدام از آن‌ها از کار افتاده باشند یا مشکلی وجود داشته باشد، گزارش بی‌درنگی ارائه می‌کند. همچنین می‌تواند به بررسی اعتبار تگ hreflang پرداخته و پیش‌نمایش SERP کاملی از وب‌سایت ارائه نمایید. این افزونه فایرفاکس در مجموع قابلیت‌های جالب زیادی دارد.

Flagfox

افزونه فایرفاکس

اکستنشن Flagfox (+) به نمایش یک آیکون پرچم می‌پردازد که مکان فیزیکی وب‌سرور را نشان می‌دهد. در مورد مرورگر فایرفاکس اگر بدانیم‌ دقیقاً به کجا متصل شده‌ایم، می‌توانیم زبان نیتیو را تشخیص داده و همچنین یک آگاهی اضافی در مورد قواعد حقوقی یا قضایی که باید رعایت کنیم به دست می‌آوریم.

برای این که نمای نقشه تفصیلی از شهری که سرور قرار دارد به دست آوریم، می‌توانیم با کلیک کردن روی آیکون پرچم به اکشن Geo-tool برویم که اطلاعات مفیدی دیگری مانند زمان محلی و ISP نیز عرضه می‌کند.

این اکستنشن یک افزونه فایرفاکس است که پایگاه داده داخلی دقیقی دارد و قابلیت‌هایی در مورد بدافزارها، گزارش امنیت سایت، یافتن سایت‌های موازی و بررسی سایت‌ها، ترجمه خودکار زبان سایت، سئو و تحقیقات توسعه وب و همچنین اطلاعاتی در مورد Whois و DNS ارائه می‌کند.

به علاوه اکستنشن Flagfox اقدام به اعتبارسنجی کد کرده، نشانی IP سرور را کپی می‌کند و کارهای زیاد دیگری برای شما انجام می‌دهد. این اکستنشن پشتیبانی کاملی از IPv6 به عمل می‌آورد و به‌روزرسانی‌های ماهانه منظمی دارد.

WooRank

افزونه فایرفاکس

اکستنشن WooRank (+) یک تحلیل آنی از سئو و بررسی وب‌سایت، نسخه موبایل، کاربردپذیری و رسانه‌های اجتماعی مرتبط سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. این اکستنشن یک آنالیز سریع از دسترس‌پذیری سایتی که در حال بازدید هستید به همراه میزان خوانایی آن و کاربردپذیری‌اش ارائه می‌کند.

شما با استفاده از این تحلیل می‌توانید عملکردهای بازاریابی وب‌سایت خود را توسعه دهید و آن را با عملکرد وب‌سایت‌های دیگر مقایسه کرده و بک‌لینک‌های رقبا را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید به بررسی روند‌های تازه فناوری بپردازید. این اکستنشن با عدم جاسوسی از کاربران به زمینه‌های رعایت حریم خصوصی و امنیت کاربرانش احترام می‌گذارد.

داده‌های آنالیز شده از سوی این اکستنشن شامل بهینه‌سازی موتور جستجو، داده‌های ساخت‌یافته، مناسب بودن نسخه موبایل، فناوری‌های وب‌سایت و بسیاری موارد دیگر است. شما می‌توانید از این تحلیل برای بهبود وب‌سایت خود بهره بگیرید، بهینه‌سازی‌هایی در زمینه بازاریابی به اجرا درآورید و یا به عنوان یک فریلنسر و یا آژانس بازاریابی، تیم فروش و هر عنوان دیگر از قابلیت‌های آن بهره بگیرید. این اکستنشن یک نسخه 14 روزه آزمایشی دارد و سپس سه پلن مختلف عرضه می‌کند که بسته به امکاناتشان قیمت‌های متفاوتی دارند. هر پلن مجموعه متفاوتی از قابلیت‌ها و خصوصیات دارد.

اکستنشن‌ها و افزونه فایرفاکس برای ترجمه سایت‌ها

در این بخش بهترین نمونه‌های افزونه فایرفاکس و اکستنشن‌ها برای ترجمه هر کلمه یا عبارت در صفحه‌های وب به صورت سریع و امن معرفی شده‌اند. این اکستنشن‌ها بهترین اکستنشن‌های ترجمه‌ای هستند که می‌توانید روی مرورگر فایرفاکس خود داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید از هر کجا و هر زمان به چندین زبان دسترس داشته باشید.

To Google Translate

افزونه فایرفاکس

اکستنشن To Google Translate (+) اکستنشنی است که برای فایرفاکس ارائه شده است و یک آیتم برای منوی زمینه‌ای این مرورگر ایجاد می‌کند. استفاده از این افزونه بسیار آسان است و به سادگی هر چیزی که به هر زبانی باشد را برای شما ترجمه می‌کند.

با استفاده از این افزونه می‌توانید به آسانی با انتخاب کردن متن و سپس کلیک کردن روی آیتم مربوطه منوی زمینه‌ای آن را ترجمه کنید. این متن انتخاب شده به سرویس ترجمه گوگل ارسال می‌شود و یا در صورتی که بخواهید به تلفظ یک کلمه یا عبارت خاص گوش دهید می‌تواند از Google TTS استفاده کنید.

با استفاده از این افزونه، امکان تعیین زبان پیش‌فرض برای ترجمه را در صفحه گزینه‌ها به دست خواهید آورد. سیاست حریم خصوصی این افزونه چنین اعلام می‌کند که متن انتخابی کاربر به نشانی translate.google.com ارسال می‌شود که شامل زبان تعیین شده است.

شما می‌توانید این داده‌ها را در web-ext فایرفاکس نیز تست کنید. web-ext را می‌توانید با استفاده از ابزار مدیریت پکیج Node دانلود کنید. امکان دانلود اکستنشن To Google Translate از طریق صفحه گیت‌هاب مربوطه که در ابتدای این بخش ارائه شده است وجود دارد.

Translator

افزونه فایرفاکس

اکستنشن Translator (+) یک اکستنشن مدرن و قدرتمند است که هر زبانی را برای شما ترجمه می‌کند و برخی قابلیت‌‌های خاص دارد. در زمان استفاده از این اکستنشن می‌توانید متن‌های به طول 5000 کاراکتر را انتخاب کرده و یا به ترجمه کلمات و اصطلاحات موجود روی صفحه‌های وب بپردازید.

این اکستنشن از بیش از 100 زبان پشتیبانی می‌کند و سه سرویس ترجمه شامل ترجمه گوگل، بینگ مایکروسافت و خود Translator را شامل می‌شود. این اکستنشن روش‌های مختلفی برای انتقال متن دارد که شامل Inline Translator, General Pop-up, Pop-up Bubble, Webpage Translation و Dictionary می‌شود.

از آنجا که این اکستنشن، کلمات را با استفاده از یک دیکشنری ترجمه می‌کند، صحت ترجمه‌ها قابل تردید نیست و می‌توانید به ترجمه این اکستنشن اعتماد کنید. علاوه بر امکان بومی‌سازی اینترفیس اکستنشن، امکان غیر فعال کردن آیکون پاپ‌آپ نیز در تنظیمات اکستنشن فراهم شده است.

این اکستنشن می‌تواند کل صفحه وب را ترجمه کند و همچنین رتبه‌بندی متن را برای 30 زبان انجام داده و سوابق ترجمه را ذخیره می‌کند و به صورت خودکار زبان مورد استفاده را تشخیص می‌دهد. با استفاده از این اکستنشن امکان انتخاب و شکل‌دهی به میانبرهای کیبورد را دارید و قابلیت سفارشی‌سازی کامل هر اپلیکیشن ترجمه را به دست خواهید آورد.

Simple Translate

افزونه فایرفاکس

افزونه Simple Translate (+) یک افزونه مفید دیگر فایرفاکس است که متن‌های انتخابی روی صفحه وب را به سرعت ترجمه می‌کند. همچنین می‌توانید از نوار ابزار پاپ‌آپ آن برای وارد کردن سریع متن‌های مورد نیاز خود استفاده کنید.

این اکستنشن ترجمه متن انتخاب شده را به صورت آنی با کلیک کردن روی دکمه‌ای که کنار متن انتخابی ظاهر می‌شود، نمایش می‌دهد. در زمان استفاده از اکستنشن Simple Translate می‌توانید در صورتی که موقتاً نیازی به ترجمه نداشته باشید، ظاهر شدن این دکمه را غیر فعال کنید. همچنین برای فعال‌سازی امکان ترجمه متن ورودی به صوت بی‌درنگ می‌توانید روی آیکون Automatically Switch to Second Language کلیک کنید.

افزونه Simple Translate امکان وارد کردن متن را به هر زبانی فراهم ساخته است و آن را به صورت خودکار به زبان‌های دیگر ترجمه می‌کند. این افزونه امکان ترجمه کردن کل صفحه، متن انتخابی و لینک انتخاب شده را به ترتیب با کلیک کردن روی گزینه Translate this page، Translate selected text و Translate selected link از منوی زمینه‌ای مرورگر فراهم ساخته است. به این ترتیب می‌توانید به سادگی نوع ترجمه مورد نظر خود را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم زمان مورد نیاز برای انتظار ترجمه را افزایش دهید تا افزونه به دلیل تغییر مشخصه‌های API ترجمه کارکرد خود را از دست ندهد.

Firefox Language Packs

افزونه فایرفاکس

افزونه Firefox Language Packs (+) زبان کل اینترفیس را در اپلیکیشن موزیلا تغییر می‌دهد. برای نمونه اگر اپلیکیشن شما به زبان انگلیسی باشد و بخواهید به زبان فرانسوی ترجمه کنید، کافی است French Pack را دانلود کرده و زبان اینترفیس را به فرانسه سوئیچ کنید.

همچنین می‌توانید یک زبان متفاوت اینترفیس کاربری برای هر پروفایل، دستور یا آیکون اختصاص دهید. البته این اکستنشن برخی محدودیت‌ها نیز دارد که باید به خاطر داشته باشید. این اکستنشن روی محتوای ایمیل‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها اعمال نمی‌شود. همچنین درستی املای متون را بررسی نمی‌کند و به این منظور باید دیکشنری جداگانه‌ای دانلود کنید. شما می‌توانید این افزونه را از صفحه افزونه فایرفاکس یا وب‌سایت تاندربرد دانلود کنید. اگر آن را از تاندربرد دانلود کنید، دیگر نیاز نیست که فایل XPI را باز کنید و به جای آن باید پنجره Thunderbird Extensions یا Add-ons را باز کنید و لینک را از مرورگر خود روی آن بکشید.

اکستنشن‌ها و افزونه فایرفاکس برای مدیریت رمز‌های عبور

حفظ امنیت لاگین‌ها و امن نگه‌داشتن رمز‌های عبور نیازمند توجه ویژه‌ای است و از این رو در این بخش برخی اکستنشن‌ها و افزونه فایرفاکس را به این منظور معرفی می‌کنیم. با استفاده از اکستنشن‌های رمز عبور دیگر نیازی ندارید رمزهای عبور خود را همیشه به خاطر بسپارید.

بدین ترتیب کافی است یک رمز عبور مستر برای این اکستنشن را به خاطر بسپارید و بقیه رمزهای عبور حساب‌های کاربری‌تان در این اکستنشن‌ها به صورت امن ذخیره می‌شوند. این دسته از افزونه فایرفاکس قابلیت‌های جالبی به همراه دانلود آسان عرضه می‌کنند.

LastPass

افزونه فایرفاکس

افزونه LastPass (+) یک ابزار قوی برای مدیریت رمز عبور است که با ارائه یک اکستنشن رایگان برای مرورگر فایرفاکس موجب می‌شود که مشکلات‌تان در زمینه به خاطر سپردن رمز‌های عبور حساب‌های مختلف کاهش یابد. این اکستنشن امکان ساخت رمزهای عبور قوی را نیز برای حساب‌ها فراهم ساخته است و به این ترتیب ورود به حساب‌ها به فرایندی آسان و سریع تبدیل می‌شود.

اکستنشن LastPass یک همگام‌سازی بین مرورگرهای دسکتاپ و موبایل و همچنین بین نسخه‌های تبلت و گوشی و وب فایرفاکس انجام می‌دهد و بدین ترتیب از دردسر مشکل فراموش کردن رمز عبور آسوده می‌شوید. LastPass یک اکستنشن رایگان برای فایرفاکس است که به سادگی می‌توانید از فروشگاه افزونه فایرفاکس دانلود کنید. با این حال اکستنشن LastPass پلن‌های پولی نیز دارد که در آن‌ها برخی قابلیت‌های اضافی برای مدیریت رمز عبور و امنیت آنلاین شما ارائه داده است.

این افزونه امنیت داده‌های شما را ذخیره و همگام‌سازی می‌کند تا لاگین‌های امن و دسترسی ایمن آفلاین به داده‌هایتان داشته باشید. شما می‌توانید حساب LastPass خود را با استفاده از احراز هویت چندعاملی با قابلیت‌های امنیتی انعطاف‌پذیر مانند گزینه‌های لاگ‌آوت خودکار و هشدار در مورد رمز عبور مستر تنظیم کنید.

به این ترتیب داده‌های حساستان به روشی رمزنگاری‌شده ذخیره می‌شوند که به هیچ وجه امکان مشاهده آن‌ها در حالت عادی وجود ندارد. همچنین این اکستنشن مجهز به برخی قابلیت‌های اضافی برای حفظ امنیت شما است که توضیح آن‌ها خارج از حوصله این مقاله است و پیشنهاد می‌کنیم با نصب این افزونه به بررسی همه امکانات آن بپردازید.

Bitwarden

افزونه فایرفاکس

اکستنشن Bitwarden (+) یکی از بهترین اکستنشن‌های موزیلا فایرفاکس برای ذخیره همه رمزهای عبور و لاگین‌ها است. این اکستنشن داده‌های شما را نیز بین همه دستگاه‌هایتان همگام‌سازی می‌کند. وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید و سایت‌هایی که هر روز باز می‌کنید در معرض خطر سرقت رمز عبور هستند.

سرقت رمز‌های عبور پدیده غریبی نیست و نشت‌های امنیتی همواره رخ می‌دهند و هکرها می‌توانند رمزهای عبور را هک کنند. اگر از یک رمز عبور ثابت برای همه وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کنید، با افشای رمز عبور در یکی از سرویس‌ها، همه ایمیل‌ها، حساب‌های بانکی یا هر اطلاعات ذی‌قیمت دیگر شما در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

کارشناسان امنیت و افراد خبره در این حوزه پیشنهاد می‌کنند که از رمز‌های عبور متفاوت برای وب‌سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها استفاده کنیم، اما مدیریت این همه رمز عبور هم کار دشواری است. به همین جهت Bitwarden یکی از ساده‌ترین و امن‌ترین ابزارها برای مدیریت رمز عبور روی فایرفاکس محسوب می‌شود.

این اکستنشن همه رمزهای عبور و داده‌های شما را با روش رمزنگاری AES-256 بیتی، هش‌کردن به روش Salted و PBKDF2 SHA-256 رمزنگاری می‌کند. این اکستنشن یک نرم‌افزار صد درصد اوپن سورس است.

RoboForm

افزونه فایرفاکس

در صورتی که به طور مرتب رمز‌های عبور خود را فراموش می‌کنید، اکستنشن RoboForm (+) می‌تواند به کمک شما بیاید. در زمان استفاده از این اکستنشن کافی است یک رمز عبور اصلی (Master) این اکستنشن را به خاطر بسپارید و بقیه کار از سوی خود اکستنشن مدیریت خواهد شد.

این اکستنشن شامل لاگین‌هایی به سبک بوکمارک است که موجب می‌شود بتوانید به صورت خودکار وارد حساب خود در وب‌سایت‌های مورد علاقه‌تان بشوید. این اکستنشن یک قابلیت ویژه دارد که قابلیت لاگین‌های Matching است و با استفاده از آن می‌توانید لاگین‌های چند مرحله‌ای را به سادگی مدیریت کنید. RoboForm یک سیستم امن و قدرتمند مدیریت رمز عبور در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق آن می‌توانید اطلاعات لاگین‌های خود و بوکمارک‌ها، هویت‌ها و Safenotes‌-ها را ذخیره و ویرایش کنید.

امکان همگام‌سازی داده‌های Safenotes روی چند رایانه و دستگاه موبایل وجود دارد و به این ترتیب می‌توانید فرم‌های وب را به سادگی با یک کلیک پر کنید. امکان اشتراک امنی از طریق فایل CSV نیز عرضه شده است. اکستنشن RoboForm یک قابلیت جستجوی داخلی نیز دارد که امکان جستجوی لاگین‌ها و برخی قابلیت‌های دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزونه در صورتی که RoboForm دانلود نشده باشد، به صورت مستقل نیز عملکرد خواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله با برخی از بهترین اکستنشن‌ها و افزونه فایرفاکس در زمینه‌های موضوعی مختلف آشنا شدیم. امیدواریم این موارد مورد توجه شما قرار گرفته باشند و بتوانید از آن‌ها برای حل مشکلات مختلف که در زمان کار با مرورگر فایرفاکس مواجه می‌شوید، استفاده کنید.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
allthatsaas
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *