افزایش ورودی گوگل و رسیدن به صفحه اول با تکنیک‌های سئو

۲۴۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۸ دقیقه
افزایش ورودی گوگل و رسیدن به صفحه اول با تکنیک‌های سئو

استراتژی‌های افزایش ورودی گوگل، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است که برای تجارت الکترونیک خود انجام می‌دهید. در این مطلب روش‌های افزایش ورودی گوگل از جمله بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو را با ارائه مثال شرح می‌دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

از طریق روش‌های طبیعی و پولی می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید. در روش‌های ارگانیک یا طبیعی با استفاده از بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو یا سئو به صورت طبیعی در صفحه نتایج گوگل، رتبه مناسبی به دست می‌آورید. در روش‌های پولی نیز با استفاده از تبلیغات، ترافیک را به سمت وب‌سایت خود هدایت می‌کنید. تبلیغات گوگل نمونه‌ای از افزایش ورودی گوگل از طریق روش‌های پولی است. برای مثال در تصویر زیر با جست‌وجوی عبارت کلیدی «خرید اسکوتر»، نتایج پولی تبلیغات خرید گوگل و در ادامه، نتایج طبیعی به نمایش درآمده‌اند.

ترافیک طبیعی و پولی

در تبلیغات پولی، نتایج تقریبا فوری است، اما با هر بار کلیک کاربر روی تبلیغ باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. بنابراین روش‌های پولی میان‌بری برای رسیدن به اهداف است ولی این احتمال وجود دارد که باعث افزایش نرخ پرش وب‌سایت شما شود و مشتریان موقت به همراه داشته باشد. افزایش ورودی گوگل به صورت طبیعی رایگان است اما به تلاش طولانی مدت نیاز دارد.

اهمیت افزایش ورودی گوگل با تکنیک های سئو

ترافیک طبیعی به بازدیدکنندگانی اطلاق می‌شود که پس از جست‌وجو در موتورهای جست‌وجو به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند. تکنیک‌های سئو نیاز به زمان دارند تا به نتیجه برسند، اما ترافیکی که از این طریق ایجاد می‌شود بهترین نوع ترافیک برای وب‌سایت شما خواهد بود. چراکه ترافیک طبیعی، هدف‌گذاری شده است. این بدین معنی است که کاربرانی که به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند هدف خاصی را دنبال می‌کنند و نرخ تبدیل بالاتری نسبت به بازدیدکنندگان تصادفی از جست‌وجوی پولی دارند.

ترافیک طبیعی، باعث افزایش اعتبار وب‌سایت شما نیز می‌شود چراکه کاربران بیشتر به وب‌سایت‌هایی اعتماد می‌کنند که به صورت طبیعی رتبه و جایگاه بهتری در نتایج موتور جست‌وجو دارند. براساس آمار، ترافیک طبیعی 51 درصد از کل ترافیک وب را تشکیل می‌دهد و ۴۰ درصد از کل درآمد را هدایت می‌کند. به همین دلیل است که تیم‌های بازاریابی به طور مداوم در پی افزایش ورودی گوگل هستند.

برای مثال در تصویر زیر با جست‌وجو «آموزش شیمی» دو نتیجه اول مربوط به وب‌سایت فرادرس است که نشان می‌دهد با استفاده از تکنیک‌های سئو، در این کلمه کلیدی به این جایگاه رسیده است.

سئو

روش‌های رایگان افزایش ورودی گوگل

چالش هر کسب‌وکاری این است که مخاطبان هدف خود را بیابد و در جایگاهی قرار بگیرد که افراد آن‌ها را نسبت به رقبا ترجیح دهند.

در ادامه روش‌های افزایش ورودی گوگل و ترافیک وب‌سایت را شرح داده‌ایم.

  • بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • استفاده از کلمات کلیدی بلند
  • یافتن و حذف محتوای نامناسب
  • وبلاگ‌نویسی مهمان
  • ساخت محتوای ویدیویی
  • ساخت پادکست
  • استفاده از کلمات کلیدی LSI
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • پاسخ به سوالات در قسمت «People’s Ask»
  • کاهش بانس ریت
  • انتشار محتوای طولانی
  • بهینه‌سازی برای موبایل
  • انتشار محتوای ویروسی
  • همکاری با سایر برندها
  • جذب ترافیک رقبا
  • وبلاگ نویسی منظم

بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو

فعالیت‌های سئو برای بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو و هدایت ترافیک به وب‌سایت انجام می‌گیرد. وظایف متداول مرتبط با سئو شامل ایجاد محتوا باکیفیت، بهینه‌سازی محتوا پیرامون کلمات کلیدی مختلف و ایجاد بک‌لینک است. در کل بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو برای کسب رتبه بهتر در نتایج طبیعی یا ارگانیک است و مزیت آن این است که برای کلمه کلیدی خاصی ترافیک رایگان به دست می‌آورید. در تصویر زیر تفاوت بخش طبیعی و پولی را مشاهده می‌کنید.

ترافیک طبیعی و پولی

همان‌طور که احتمالا می‌دانید بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو از سه بخش زیر تشکیل می‌شود که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

سئو داخلی یا On-Page SEO

سئوی داخلی فرآیند بهیه‌سازی اجزای Front-End و Back-End وب‌سایت است تا به این وسیله وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو رتبه مناسبی کسب کند و ترافیک به سمت سایت هدایت شود. اجزای سئوی داخلی شامل موارد زیر است.

  • عناصر محتوا
  • معماری سایت
  • عناصر HTML

در ادامه این سه عنصر را به موارد جزئی‌تر تقسیم کرده‌ایم و به توضیح آن می‌پردازیم.

عناصر محتوا

محتوای صفحه قلب سئو داخلی است. محتوا، موضوع صفحه را برای خوانندگان و موتورهای جست‌وجو مشخص می‌کند. اولین قدم در سئو داخلی ایجاد محتوای باکیفیت با استفاده از کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط است.

برای تحقیق کلمه کلیدی عبارات را در گوگل جست‌وجو و وب‌سایت‌های رقیب را بررسی کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs و AnswerthePublic نیز بهره ببرید.

  • Ahrefs «+»
  • AnswerthePublic «+»

برای تدوین محتوای باکیفیت نکات زیر مهم است.

  • استفاده از کلمات کلیدی بلند و کوتاه به صورت طبیعی
  • بهره‌گیری از محتوا بصری جذاب و تعاملی
  • تدوین مطالب برای پرسونای خاص
  • حل مشکل مخاطب هدف به صورت فعالانه
  • ایجاد محتوایی که افراد آن را لایک کنند و به اشتراک بگذارند
  • بهینه‌سازی تبدیل با استفاده از «فراخوانی به اقدام»  (Call To Action | CTA)

عناصر HTML

HTML به عناصر موجود در منبع کد وب‌سایت شما اشاره دارد. در ادامه موارد مهم در مورد کدهای HTML‌ را بیان کرده‌ایم.

تگ عنوان: تگ عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر HTML است و موضوع صفحه را به خوانندگان و موتورهای جست‌وجو معرفی می‌کند. تصویر زیر نمونه‌ای از این تگ را نشان می‌دهد.

تگ عنوان

تگ H: «سرفصل‌ها» (Header) که به عنوان «تگ بدنه متن» (Body Tag) نیز شناخته می‌شوند شامل تگ <h1> و <h2> و غیره هستند.

تگ سرفصل

توضیحات متا: این توضیحات، متن کوتاهی در مورد صفحه هستند که در زیر عنوان، در نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شوند. اگرچه این عامل برای رتبه‌بندی در موتورهای جست‌وجو، عامل رسمی به حساب نمی‌آید، اما می‌تواند بر تصمیم کاربر برای کلیک یا عدم کلیک روی صفحه شما اثر بگذارد. تصویر زیر نمونه نمایش توضیحات متا در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل را نشان می‌دهد.

عنوان و ت.ضیحات متا

متن جایگزین تصویر: این مورد در واقع بهینه‌سازی تصاویر برای موتورهای جست‌وجو است و به گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو در مورد عکس توضیحاتی را ارائه می‌دهد. متن جایگزین تصویر اهمیت بسیاری دارد چراکه تعداد جست‌وجوی تصویر تقریبا به تعداد جست‌وجوی متنی رسیده است. برای نوشتن «متن جایگزین تصویر» (Image Alt Text) رعایت نکات زیر کمک‌کننده خواهد بود.

    • متن جایگزین تصویر را توصیفی، مشخص و مرتبط با متن اصلی بنویسید.
    • تعداد کاراکترهای آن از ۱۲۵ کمتر باشد.
    • از کلمات کلیدی در آن به صورت طبیعی استفاده کنید.

داده‌های ساختاریافته: با استفاده از داده‌های ساختاریافته، گوگل عناصر مختلف محتوای شما را آسان‌تر پیدا و درک می‌کند. این داده‌های به صورت «Featured Snippet» در جست‌وجوی گوگل نمایش داده می‌شوند.

معماری سایت

عناصر معماری وب‌سایت به مواردی اشاره دارد که وب‌سایت شما و صفحات آن را تشکیل داده‌اند. با معماری مناسب سایت، گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو می‌توانند به راحتی سایت شما را کراول کنند و محتوای آن را بخوانند. بهینه‌سازی موارد زیر در معماری سایت مهم است.

URL صفحات: رعایت نکات زیر به بهبود معماری و سئوی وب‌سایت شما کمک می‌کند.

  • کلمات اضافی و غیرضروری را از URL‌ حذف کنید.
  • از ۱ یا ۲ کلمه کلیدی در آن بهره ببرید.
  • در صورت امکان از HTTPS استفاده کنید.

برای مثال در تصویر زیر مطلب «راهنمای خرید رپورتاژ آگهی» از مجله فرادرس را به عنوان مثال انتخاب کرده‌ایم. همان‌طور که مشاده می کنید در URL مطلب از HTTPS و کلمه کلیدی استفاده شده است و کلمه اضافه در آن مشاهده نمی‌شود.

URL

لینک‌سازی داخلی: این فرآیند شامل لینک دادن مطالب به سایر صفحات مفید در وب‌سایت است. با استفاده از لینک‌سازی داخلی خواننده را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت می‌کنید و با این کار ضمن کاهش بانس ریت، زمان صرف شده کاربر در صفحه را افزایش می‌دهید.

سازگاری سایت با موبایل: گوگل وب‌سایت‌هایی را ترجیح می‌دهد که در موبایل سرعت بالاتر و نمایش بهتری دارند.

سئو خارجی یا Off-Page SEO

نکات زیر در بهبود سئو خارجی سایت اهمیت دارند.

  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی: تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر نتایج جست‌وجو هر روز در حال افزایش است. بنابراین، راه‌اندازی کانال‌های رسانه اجتماعی قوی برای انتشار محتوا و دریافت لینک ضروری است.
  • لینک‌های Do-follow و No-follow: لینک‌های Do-follow لینک‌هایی هستند که دامنه به گوگل دستور می‌دهد از آن‌ها پیروی کند و لینک‌های No-follow لینک‌هایی هستند که دامنه، دستور پیروی گوگل به آن‌ها را نمی‌دهد. برای بهبود سئو خارجی بهتر است لینک‌های Do-follow از وب‌سایت‌های معتبر داشته باشید.
  • ایجاد اینفوگرافیک‌: افراد اینفوگرافیک‌ها را دوست دارند و در صورتی که کاربردی باشد آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند. آنها نه تنها به برندسازی کمک می‌کنند و ترافیک خوبی تولید می‌کنند، بلکه اگر آن‌ها را به خوبی تولید کنید، تعداد زیادی بک‌لینک تولید می‌کنند.

 

برای مثال تصویر زیر از مطلب «بهبود سئو وب‌سایت» در مجله فرادرس انتخاب شده است که در آن مراحل کار موتورهای جست‌وجو، با استفاده از یک اینفوگرافیک به کاربر نمایش داده شده است.

نحوه عملکرد موتورهای جست‌وجو

سئو تکنیکال یا فنی

در سئو تکنیکال رعایت نکات زیر مهم است.

  • حذف لینک‌های خراب: لینک‌های خراب «Broken Link» منجر به ورود کاربر به صفحه خطا می‌شوند. وجود لینک‌های خراب از لحاظ تجربه کاربری و رتبه موتور جست‌وجو به وب‌سایت شما آسیب می‌زند. برای جلوگیری از این امر م توانید از ابزارهایی برای یافتن لینک‌های خراب وب‌سایت خود بهره ببرید.
لینک خراب
  • سرعت وب‌سایت: وب‌سایت شما باید روی هر دستگاهی به سرعت بارگذاری شود. قبل از هر چیز، گوگل به تجربه کاربر اهمیت می‌دهد و اگر وب‌سایت شما به سرعت و کامل بارگذاری نمی‌شود، گوگل شما را به کاربران نشان نخواهد داد. سرعت وب‌سایت خود را با ابزار Google PageSpeed Insights «+» بررسی کنید و اصلاحات مورد نیاز را انجام دهید.
  • بهینه‌سازی تصاویر: در بخش قبلی در مورد سرعت وب‌سایت صحبت کردیم. در نظر داشته باشید، تصاویر بهینه نشده تا ۹۰ درصد بر سرعت وب‌سایت تاثیر دارند. تصاویر با حجم بالا زمان زیادی را برای بارگذاری لازم دارند که این موضوع با کاهش سرعت وب‌سایت، به سئو و رتبه آن آسیب می‌زند.

کلمات کلیدی بلند

تدوین محتوای باکیفیت بخشی از کار است. برای افزایش ورودی گوگل و ترافیک طبیعی، باید روی کلمات کلیدی بلند تمرکز کنید. کلمه کلیدی بلند ترکیبی از ۳ یا ۴ کلمه است. برای مثال «موثرترین تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی» کلمه کلیدی بلند به حساب می‌آید. با استفاده از کلمات کلیدی طولانی می‌توانید عنوان‌های جذاب برای پست‌های وبلاگ خود ایجاد کنید.

یافتن و حذف محتوای نامناسب

محتوای نامناسب محتوایی است که نه تنها به اهداف بازاریابی وب‌سایت کمکی نمی‌کند، بلکه ممکن است به شانس شما برای دریافت ترافیک طبیعی آسیب بزند. این موضوع بدین دلیل است که محتوای بی‌کیفیت بودجه Crawl را اشغال می‌کند. چراکه موتورهای جست‌وجو برای میزان کراول کردن صفحات هر وب‌سایت محدودیت قائل می‌شوند. اگر وب‌سایت شما تعداد زیادی محتوا با عملکرد نامناسب داشته باشد، موتورهای جست‌وجو درگیر کراول کردن محتوای نامناسب می‌شوند و قبل از یافتن محتوای کاربردی و مناسب، وب‌سایت شما را رها می‌کنند.

شناسایی و حذف محتوا با عملکرد نامناسب باعث می‌شود موتور جست‌وجو صفحات و پست‌های مهم در وب‌سایت را کراول کند. محتوای کاربردی می‌تواند جایگاه بهتری در صفحه نتایج موتور جست‌وجو داشته باشد و در بلند مدت کلیک‌های طبیعی بیشتری به دست آورد.

همکاری با سایر برندها

برای بیشتر کسب‌وکارها برندهای غیر رقیب، با مخاطبان هدف مشابه وجود دارد. این کسب‌وکارها می‌توانند با همکاری هم، تبلیغات متقابل برای مخاطبان هدف انجام دهند. برای مثال در تصویر زیر وب‌سایت Ahrefs و Buffer با همکاری هم، وبینار مشترکی در خصوص ابزار برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی ترتیب دادند. موضوع این وبینار به صورت خلاصه «چگونگی ایجاد ترافیک وب‌سایت با استفاده از محتوای همیشه سبز و شبکه‌های اجتماعی» است.

برگزاری وبینار مشترک

هر دوی این افراد قبل از برگزاری وبینار، آن را در شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان خود تبلیغ کردند. در پایان وبینار ضبط شده را در یوتیوب پست کردند و اسلایدها را نیز به اشتراک گذاشتند و تاکنون این ویدیو بیش از 4500 بازدید داشته است.

وبینار

پست مهمان

انتشار پست مهمان یک خیابان دو طرفه است. شما می‌توانید به صورت مهمان برای وب‌سایت‌های دیگر وبلاگ‌نویسی کنید یا این‌که از سایرین دعوت کنید تا در وب‌سایت شما بنویسند. پست مهمان شما در وب‌سایت‌های معتبر می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به شناخت برند شما بیانجامد. معمولا صاحبان وب‌سایت‌های میزبان، شما را تشویق به انتشار لینک مطلب در وب‌سایت خودتان می‌کنند که این موضوع ترافیک ارجاعی را در پی دارد.

ساخت محتوای ویدیویی

استراتژی محتوا نباید محدود به نوشتن مطالب برای وب‌سایت شود بلکه قالب‌های مختلف محتوا از جمله ویدیو و پادکست را امتحان کنید. برای مثال انتشار فیلم آموزشی در یوتیوب می‌تواند باعث جذب افراد و مشترک شدن آن‌ها شود. بارگذاری ویدیو، استراتژی بازاریابی آنلاین است که به مشتریان شما اجازه می‌دهد تا محصولات و خدمات شما را مشاهده کنند. همچنین این موضوع باعث می‌شود به سوالات در مورد برند شما پاسخ داده شود. بنابراین، ایجاد محتوای ویدیویی تا حد زیادی باعث افزایش فروش می‌شود و افزایش ورودی گوگل را در پی دارد. نرم‌افزارهای زیادی برای ساخت محتوای ویدیویی وجود دارند که برای آشنایی با آن‌ها مطالعه منابع زیر توصیه می‌شود.

افزایش ورودی گوگل با استفاده از ویدیو

ساخت پادکست در افزایش ورودی گوگل

استفاده از پادکست‌ها روز به روز در حال افزایش است. براساس مطالعات ۲۶ درصد از آمریکایی‌ها به صورت منظم به پادکست گوش می‌دهند. اما این بدین معنی نیست که میکروفن به دست بگیرید و پادکست راه بیاندازید. بلکه می‌توانید در پادکست سایرین به عنوان مهمان حضور پیدا کنید. اگر در هر ماه حداقل در یک پادکست مهمان شوید، این استراتژی به خوبی کار می‌کند.

شرکت در پادکست سایرین، بازدیدکننده‌های زیادی را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند. برای مثال در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که وب‌سایت Backlinko با شرکت در یک پادکست به عنوان مهمان 984 بازدیدکننده در طول ۶۰ روز به دست آورده است.

افزایش ورودی گوگل با استفاده از پادکست

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

همان‌طور که قبلا مطرح کردیم، سئو بهترین روش برای افزایش ورودی گوگل به وب‌سایت است. باتوجه به الگوریتم‌های گوگل به خصوص الگوریتم مرغ مگس‌خوار، استراتژی‌های قدیمی سئو دیگر کار نمی‌کند. اکنون گوگل به جای اینکه به کلمات کلیدی توجه کند، موضوع را به صورت کلی در نظر می‌گیرد. براساس اظهارات گوگل ۹۰ درصد همه جست‌وجوها تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفته است.

حال این سوال مطرح می‌شود که از کجا بفهمیم که گوگل موضوع مطلب را متوجه می‌شود؟ جواب استفاده از کلمات کلیدی مرتبط یا LSI است.کلمات کلیدی «LSI‌ | Latent Semantic Indexing» در واقع کلمات و عبارات مرتبط با کلمه کلیدی هدف هستند. برای مثال، فرض کنید مطلبی در مورد شبکه‌های اجتماعی تدوین کرده‌اید. کلمات و عبارات LSI به شرح زیر خواهند بود.

  • صفحه فیس‌بوک
  • توییتر
  • لینکدین
  • پینترست
  • محتوای ویروسی

با تشخیص کلمات کلیدی LSI را در متن، گوگل تایید می‌کند که متن واقعا درباره شبکه‌های اجتماعی است.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز روشی برای جذب ترافیک است.

در ادامه ویژگی رسانه‌های اجتماعی را مطرح کرده‌ایم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • غیرقابل پیش‌بینی بودن:‌ حتی اگر همواره در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید، باز هم نوسان زیادی را در میزان ترافیک خود از این شبکه‌ها مشاهده می‌کنید. پیش‌بینی موضوعات داغ و روند آینده در شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر نیست.
  • موضوع تنها ترافیک نیست: بلکه ایجاد شبکه است. گوش دادن به حرف‌های مشتری، اینفلوئنسر مارکتینگ، خدمات مشتریان و روابط عمومی در آنالیتیکس اندازه‌گیری نمی‌شوند.
  • مدیریت خودکار: برخی شبکه‌های اجتماعی را می‌توان به وسیله یک ربات مدیریت کرد.

در مجموع ۳ نوع پست شبکه اجتماعی داریم که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

  • «ایجاد شده» (Creation): این پست‌ها معمولا به یک مطلب یا مقاله لینک هستند و هدف آن‌ها انتشار محتوا و هدایت ترافیک است.
  • «جمع‌آوری شده» (Curation): این پست‌ها مربوط به اخبار هر در حوزه تخصصی هستند و هدف آن‌ها ایجاد شبکه، جذب فالوور، رشد و ماندن در ذهن‌ها است.
  • «تبدیل» (Conversion): این پست‌ها معمولا در پرسش و پاسخ یا برای تشکر مورد استفاده قرار می‌گیرند و هدف آن‌ها ایجاد شبکه و ارتباطات است.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تاثیر بسزایی در افزایش ورودی گوگل دارد. برای مطالعه بیشتر در این حوزه مطلب زیر توصیه می‌شود.

پاسخ به سوالات متداول

به جای انتشار محتوای عمومی در مورد موضوعات مختلف، عمیق‌تر در گوگل جست‌وجو کنید و سوالات کاربران در جست‌وجوها را بیابید. براساس این سوالات به تولید محتوا بپردازید. با پاسخ به پرسش‌های در بخش «People Also Ask» می‌توانید ترافیک طبیعی به دست آورید. تولید محتوا پیرامون سوالات واقعی کاربران، افزایش ورودی گوگل را در پی خواهد داشت. دقت داشته باشید بخش People Also Ask در وب فارسی وجود ندارد و باید از روش‌های دیگر سوالات متداول پیرامون موضوعات مختلف را بیابید.

افزایش ورودی گوگل

کاهش نرخ پرش در افزایش ورودی گوگل

نرخ پرش یا بانس ریت بالا به سئو وب‌سایت آسیب می‌زند. به لطف الگوریتم «RankBrain» گوگل، بانس ریت سیگنال مهمی در رتبه‌بندی وب‌سایت به حساب می‌آید.

برای بهبود بانس ریت از ۴ استراتژی زیر بهره ببرید.

  • استفاده از تکنیک Bucket Brigade: در این تکنیک از لغاتی در متن استفاده می‌کنیم که افراد را مدت زمان بیشتری در صفحه نگه دارد. برای مثال عباراتی مانند «به طور خلاصه» و «آیا می‌خواهید نتیجه را بدانید؟» عبارات Bucket Brigade به شمار می‌آیند.
  • قرار دادن محتوای اصلی در بالای صفحه: توجه افراد در فضای آنلاین به شدت محدود است و باید چکیده محتوا را در ابتدا به آن‌ها ارائه کنید.
  • مقدمه کوتاه در مطالب وبلاگ: هر چه مقدمه مطالب طولانی‌تر باشد و دیرتر به سراغ اصل مطلب بروید، نرخ پرش افزایش می‌یابد. با کوتاه کردن مقدمه ضمن کاهش نرخ پرش، زمان سپری شده کاربر در صفحه نیز افزایش می‌یابد. بهتر است مقدمه مطالب حداکثر ۹ جمله باشد و طولانی‌تر نشود.
  • استفاده از پاراگراف‌های کوتاه: توصیه می‌شود پاراگراف‌ها از ۳ جمله یا کمتر از آن تشکیل شوند چراکه خواندن پاراگراف‌های طولانی برای افراد خسته‌کننده است. پاراگراف‌های کوتاه باعث می‌شوند متن راحت‌تر خوانده شود. این موضوع به خصوص در موبایل و تبلت اهمیت دارد.

انتشار محتوای طولانی

شرکت BuzzSumo در طی مطالعاتی میلیون‌ها مطلب را مورد بررسی قرار داد تا متوجه شود چه نوع محتوایی عملکرد بهتری دارد. در این مطالعه متوجه شدند محتوای طولانی (بین ۳000 تا 10000 کلمه) بک‌لینک بیشتری دریافت می‌کند و به نسبت محتوای کوتاه (زیر 1000 کلمه) بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. تصویر زیر نتیجه این مطالعات را نشان می‌دهد.

آمار تولید محتوا

با توجه به تصویر بالا محتوای طولانی که بالای ۳۰۰۰ کلمه دارند، ۲۰۸ درصد بیشتر از محتوای کوتاه به اشتراک گذاشته شده‌اند.

بهینه‌سازی برای موبایل

همان‌طور که ممکن است شنیده باشید گوگل شاخص Mobile-First خود را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی به این معنی است که گوگل نسخه موبایل وب‌سایت شما را ابتدا مورد بررسی قرار می‌دهد و تا حد زیادی نسخه دسکتاپ را نادیده می‌گیرد. بنابراین، باید از نمایش مناسب وب‌سایت خود در موبایل اطمینان حاصل کنید. برای این کار گوگل ابزار رایگانی را در اختیار کاربران قرار داده است. این ابزار «Mobile-Friendly Test» نام دارد و به شما می‌گوید آیا وب‌سایت به خوبی برای موبایل بهینه‌سازی شده است یا خیر.

Mobile-Friendly Test «+»

تصویر زیر نتیجه سنجش یک صفحه از وب‌سایت را در این ابزار نشان می‌دهد.

Mobile-Friendly Test

اگر وب‌سایت برای موبایل بهینه‌سازی نشده باشد، این ابزار توصیه‌هایی را برای بهبود آن ارائه می‌کند که نمونه‌ای از این توصیه‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

Mobile-Friendly Test

انتشار محتوای ویروسی

هیچ دستورالعملی برای انتشار محتوا ویروسی وجود ندارد. با این حال، با انجام ۳ مورد زیر احتمال ویروسی شدن محتوای خود را افزایش می‌دهید.

استفاده از تصاویر و محتوای بصری زیاد

محتوای بصری می‌تواند مجموعه‌ای از تصاویر، اینفوگرافیک و ویدیو باشد. مطالعات نشان می‌دهد مطالبی که از محتوای بصری استفاده کرده‌اند، ۹۴ درصد بیشتر از مطالب صرفا متن، در شبکه‌های اجتماعی به اشترا ک گذاشته شده‌اند. این موضوع در تصویر زیر نشان داده شده است.

نمودار استفاده از تصاویر در متن

محتوای کاربردی

محتوایی معمولا ویروسی می‌شود که برای کاربران کاربردی باشد. برای مثال در محتوای خود به کاربران نشان می‌دهید که چگونه کلم بروکلی را بخارپز کنند یا نکاتی برای موفقیت در مصاحبه شغلی مطرح می‌کنید. در هر صورت تحقیقات نشان می‌دهد محتوای بسیار کاربردی شانس بالایی برای ویروسی شدن دارند.

وجود تبلیغات

برای مثال در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یک وب‌سایت از طریق تبلیغ محتوای خود در وبسایت Reddit در عرض چند ساعت صدها بازدیدکننده پیدا کرده است و در طول یک روز ۱۷۰۰۰ کاربر مطلب او را مطالعه کرده‌اند.

جذب ترافیک رقبا

اگر می‌توانستید منابع ترافیک رقبای خود را متوجه شوید، مخاطبان و ترافیک آن‌ها را جذب می‌کردید. برای این کار به رمز حساب کاربری ابزار گوگل آنالیتیکس آن‌ها نیاز دارید که تقریبا غیرممکن است. اما در وب‌سایت SimilarWeb می‌توانید منابع برتر ترافیک رقبا را به صورت رایگان مشاهده کنید. این وب‌سایت وضعیت کلی وب‌سایت‌های رقبا را به صورت تصویر زیر به شما ارائه می‌دهد.

جذب ترافیک رقبا

علاوه بر این در تصویر زیر نمونه‌ای از نمایش دقیق منابع ترافیک ارائه شده توسط وب‌سایت SimilarWeb را مشاهده می‌کنید.

جذب ترافیک رقبا

وبلاگ نویسی منظم

وبلاگ‌نویسی موثرترین روش برای افزایش ورودی گوگل است. این روش به شما اجازه می‌دهد کاتالوگی وسیع از مطالب مفید و بهینه‌سازی شده برای پرسوناهای مختلف، در حوزه تخصصی خود ایجاد کنید. در عین حال، مطالب هرزنامه و با محتوای غیرمفید و نامناسب بیشتر از آن‌که مفید باشند، به وب‌سایت شما آسیب می‌زنند.

روش‌های پولی افزایش ورودی از گوگل

در ادامه روش‌های پولی برای افزایش ورودی از گوگل را بررسی می‌کنیم.

تبلیغات پولی در افزایش ورودی گوگل

علاوه بر ترافیک طبیعی که با استفاده از تکنیک‌های سئو به دست می‌آید، ترافیک پولی نیز روشی برای افزلیش ورودی به وب‌سایت است. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و تبلیغات نمایشی از جمله روش‌هایی است که برای افزایش ترافیک توسط وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزایا و معایب استفاده از تبلیغات پولی به شرح زیر است.

  • ارائه نتایج سریع: در تبلیغات پولی پس از انتخاب پلتفرم و تعیین بودجه، کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد می‌کنید و به محض راه‌اندازی کمپین، ترافیک پولی خواهید داشت.
  • موقت بودن: این روش برای جذب ترافیک موقتی است و به محض این‌که قطع شود نتایج حاصل از آن از بین می‌رود. بنابراین استفاده از روش‌های دیگر نتایج بادوام‌تری را به همراه دارد.
  • هدفمند بودن: شما تبلیغات را براساس مخاطبان هدف خود تنظیم می‌کنید و افرادی روی تبلیغ کلیک می‌کنند که واقعا به آن علاقه دارند.
  • هزینه بالا: تبلیغات پولی به شما هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند همین موضوع باعث می‌شود که نتوانید آن را برای بلند مدت ادامه دهید و باید به راه‌های جایگزین فکر کنید.
گوگل

برای مثال در تصویر بالا با جست‌وجو عبارت کلیدی «سفارش گل» وب‌سایتی با استفاده از تبلیغات ادوردز، در رتبه اول صفحه نتایج موتور جست‌جو، نمایش داده شده است.

افراد معمولا برای گشت‌وگذار به گوگل نمی‌روند و از طرف دیگر حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی برای مقصود خاصی نیست. بنابراین نوع تبلیغات در گوگل و شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر متفاوت است. برای مطالعه بیشتر در مورد تبلیغات مطالعه مطالب زیر توصیه می‌شود.

نحوه افزایش ترافیک با استفاده از تبلیغات پولی

هرکسی می‌تواند برای جذب ترافیک بیشتر از تبلیغات استفاده کند اما مهم آن است برای مخاطبان هدف خود هزینه پرداخت کنید و آن‌ها را به سمت اقدام مورد نظر هدایت کنید. برای این کار از ۳ گام زیر پیروی کنید.

  • استراتژی تبلیغاتی خود را برای مخاطبان هدف انتخاب و اهداف و محتوای خود را مشخص کنید.
  • تا جایی که می‌توانید مرتبط با مخاطبان، هدف‌گذاری کنید.
  • خود را ذهن مخاطبان قرار دهید و به آن‌ها چیزی مرتبط و ارزشمند ارائه دهید تا اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها افرادی هستند که فالوورهای زیادی دارند و به طور مداوم با آن‌ها تعامل دارند. اگر برند شما توسط این افراد معرفی و توصیه شود، ترافیک طبیعی عظیمی به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌شود. مزیت دیگر استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ این است که اینفلوئنسرها برای برند شما محتوای جدید و تاثیرگذار تولید می‌کنند بنابراین شما می‌توانید با استفاده از اینفلوئنسرها، به عنوان سفیر برند خود، مشتریان بالقوه جدیدی به دست آورید.

این موضوع به‌خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک کاربرد دارد. برای مثال در تصویر زیر یک اینفلوئنسر به معرفی مسابقه شرکت دلپذیر می‌پردازد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

معرفی فیلم آموزش سئو در وردپرس WordPress SEO

آموزش سئو در وردپرس

تا اینجا روش‌های مختلفی را برای افزایش ورودی گوگل مطرح کردیم. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای افزایش ترافیک، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو است. بسیاری از افراد از وردپرس برای ایجاد وب‌سایت خود استفاده می‌کنند. این سیستم مدیریت محتوا کاملا براساس سئو طراحی و هسته اولیه آن بر پایه اصول SEO‌ کدنویسی شده است. باتوجه به گستردگی استفاده از وردپرس در زمینه‌های مختلف، کاربران باید وب‌سایت خود را از نظر محتوا و افزونه‌های به‌کاربرده‌شده بهینه‌سازی کنند.

به همین جهت «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش سئو WordPress SEO در ۲ ساعت و ۳ درس کرده است که در ادامه به توضیح سرفصل‌های این دوره می‌پردازیم.

در درس اول نحوه نصب، تنظیمات اولیه، افزونه‌ها و ارتباط با موتورهای جست‌وجو برای افزونه All In One SEO Pack آموزش داده می‌شود. درس دوم به نصب و فعال‌سازی، تنظیمات، تنظیم عنوان‌ها متاها، ابزارهای جانبی و نقشه سایت برای افزونه Wordpress SEO By Yoast می‌پردازد و در نهایت در درس سوم این دو افزونه مقایسه می‌شوند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که در این مطلب توضیح دادیم، راه‌های متعددی از جمله سئو و تبلیغات هدفمند اینترنتی برای افزایش ورودی گوگل وجود دارد. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید براساس سلیقه و نیاز مخاطبان هدف مطالبی را تولید کرده‌اید و آن‌ها را در وب‌سایت خود قرار داده‌اید. برای مثال در «مجله فرادرس» مطلبی با عنوان «بازاریابی محتوا چیست» نوشته شده است و با استفاده از کاپریلا بنرهای تبلیغاتی زیر که به موضوع نوشته مرتبط هستند و حجم کم و اندازه کوچکی دارند در متن به نمایش درآمده‌اند.

بنرهای کاپریلا

این پلتفرم بخش دیگری با کاربرد تبلیغ‌دهنده دارد. از طریق این بخش امکان معرفی کسب و کار خود را خواهید داشت. ویژگی مهم بخش تبلیغ‌دهنده، نرخ تبدیل بالاست چراکه تبلیغات تنها برای مخاطبان هدف انجام می‌گیرد. طبیعی است که جامعه هدف تمایل بیشتری به خرید و استفاده از محصولات و خدمات شما دارند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم مناسب برای رپورتاژ آگهی، بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

در روش‌هایی که برای افزایش ورودی گوگل بیان کردیم، رپورتاژ آگهی نیز روشی برای تبلیغات است که اگر متن آن بر اساس لحن هر رسانه تدوین شود، نقش آن در افزایش ترافیک ورودی به سایت انکارناپذیر است.

از این‌رو باید از پلتفرمی بهره برد که متن رپورتاژ آگهی را براساس لحن رسانه تنظیم و تدوین کند. در ضمن همه این فرآیندها باید با هزینه معقولی انجام پذیرد. برای این منظور می‌توان از «نشریلا» به عنوان بزرگترین پلتفرم این حوزه نام برد. علاوه بر این، با استفاده از نشریلا امکان معرفی محصول یا انتشار مطالب جهت بررسی محصول فراهم می‌شود.

سوالات متداول پیرامون افزایش ورودی گوگل

در ادامه به بررسی سوالات متداول پیرامون افزایش ورودی گوگل می‌پردازیم.

روش‌های افزایش ورودی گوگل به صورت رایگان چیست ؟

برای افزایش ورودی گوگل به صورت رایگان روش‌های متعددی از جمله وبلاگ‌نویسی، سئو، ایجاد محتوای ویدیویی و پادکست، همکاری با سایر برندها و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

برای خرید ورودی از گوگل چه باید کرد ؟

خرید ورودی از گوگل به معنای استفاده از ربات‌هایی برای ایجاد ترافیک است. این روش تکنیک سئو کلاه سیاه به حساب می آید و ممکن است گوگل وب‌سایت شما را جریمه کند.

روش‌های جذب ترافیک رقبا چیست ؟

برای جذب ترافیک رقبا از طریق وب‌سایت SimilarWeb می‌توانید منابع ترافیک و وضعیت آن‌ها را رصد کنید و تلاش کنید تا با استفاده از روش‌های رایگان ترافیک آن‌ها را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید. همچنین می‌توانید در کمپین‌های تبلیغاتی خود از عباراتی استفاده کنید که رقبا در آن‌ها برند هستند.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NEXCESSahrefsArticulateBACKLINKOAlexaHubSpotSTYLAorbitmedia
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *