چطور در اینستاگرام فالوور جمع کنیم؟ — راهنمای افزایش فالوور اینستاگرام واقعی

۳۶۱۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۲۰ دقیقه
چطور در اینستاگرام فالوور جمع کنیم؟ — راهنمای افزایش فالوور اینستاگرام واقعی

چه به دنبال برندسازی شخصی باشید و چه مدیریت حساب یک کسب‌وکار، آغاز به کار در اینستاگرام آنقدرها آسان نیست. نخستین کار چیست؟ افزایش فالوور اینستاگرام. اما چطور می‌توان چنین کاری کرد؟

فهرست مطالب این نوشته

این روزها دیگر ترفندهای قدیمی مانند خرید فالوور یا استفاده از ربات‌ها جواب نمی‌دهند. در واقع با درپیش‌گیری چنین رویکردهایی می‌توانید به افزایش فالوور اینستاگرام در کوتاه‌مدت مشغول شوید، اما در بلندمدت نفع چندانی نخواهید برد. این بدان خاطر است که تنها فالوورهای ارزشمند در اینستاگرام، انسان‌هایی واقعی هستند که به برند شما اهمیت داده و با آن تعامل می‌کنند. افزایش فالوور اینستاگرام به شکلی دروغین می‌تواند اعتماد به نفس شما را برای مدتی افزایش دهد، اما هیچ کمکی به استراتژی‌های شما در این شبکه اجتماعی نمی‌کند.

بنابراین لازم است به مرور ترفندهایی بپردازیم که با به‌کارگیری هوشمندانه آن‌ها قادر به جذب و افزایش فالوور اینستاگرام خود هستید. این روش‌ها در طول زمان کارآمدی خود را اثبات کرده‌اند و پیشنهاد می‌کنیم با دقت هرچه تمام‌تر به مطالعه آن‌ها مشغول شوید. ناگفته نماند که این نوشتار به صورت خاص بر روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام تمرکز دارد، اما اگر مایل به آشنایی تمام و کمال با این پلتفرم و تنظیمات آن هستید، مطالعه آموزش صفر تا صد اینستاگرام را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۳۲ ترفند برای افزایش فالوور در اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام

در ادامه مقاله به ۳۲ روش گوناگونی می‌پردازیم که به شکلی تضمین‌شده و قطعی، افزایش فالوور اینستاگرام را به همراه خواهند داشت. به مطالعه ادامه دهید.

۱. یک استراتژی بازاریابی فکر شده داشته باشید

برای استفاده از هر شبکه اجتماعی مدرنی و نه فقط اینستاگرام، لازم است برنامه‌ای واضح برای خود تدارک ببینید. اینکه بخواهید شمار فالوورها را افزایش دهید شروع خوبی است، اما تنها تعداد فالوورها نیست که میزان موفقیت یک حساب اینستاگرامی را تضمین می‌کند. افزایش دنبال‌کنندگان باید بخشی از یک برنامه بزرگ‌تر باشد که به استراتژی کسب‌وکار و اهداف بازاریابی شما در شبکه‌های اجتماعی متصل می‌شود.

به دلایل خود برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر فکر کنید. دقیقا امیدوار به دستیابی به چه هدفی هستید؟ شاید بخواهید:

  • میزان شناخت برند خود از سوی مشتریان کنونی و بالقوه را افزایش دهید
  • به فروش محصولات و خدمات خود کمک کنید
  • ترافیکی تازه را روانه وب‌سایت خود کنید

متمرکز ماندن بر چنین اهداف کسب‌وکار-محوری منجر به یکپارچگی عملکرد در حساب اینستاگرامی شما خواهد شد. وقتی تصویری دقیق از آن‌چه می‌خواهید ترسیم می‌کنید، قادر به روایت کردن داستانی جذاب راجع به برند خود خواهید بود که بازدیدکنندگانی تازه را به سمت پروفایل می‌کشاند و برخی از آن‌ها را هم به فالوورهایی وفادار تبدیل می‌کند.

۲. قشر هدف خود را تعریف کنید

هنگامی که به دنبال جذب مخاطبان تازه می‌گردید، چنین سوال‌هایی از خود بپرسید:

  • آن‌ها چند سال سن دارند؟
  • آن‌ها کجا زندگی می‌کنند؟
  • آن‌ها چه شغلی دارند؟
  • آن‌ها چه زمانی و چطور از اینستاگرام از استفاده می‌کنند؟
  • اصلی‌ترین چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند چیست؟

با پاسخ دادن به این سوالات می‌توانید محتوای درست را تولید کرده و به جذب افرادی بپردازید که بیشترین هم‌سویی را با قشر هدف شما دارند. از سوی دیگر، می‌توانید روی نیازهای مخاطبان خود متمرکز باشید و به صورت مداوم به تولید محتوایی بپردازید که آن‌ها را مجذوب و علاقه‌مند به دنبال کردن هرچه بیشتر حساب نگه می‌دارد.

۳. یک داستان و مشخصات ظاهری یکپارچه برای برند خود بسازید

شاید بخواهید با نمایش اینکه محصولات‌تان چطور ساخته می‌شوند، ویدیویی بسازید که کنجکاوی دنبال‌کنندگان را برطرف می‌سازد. یا شاید بخواهید برای انسانی‌تر کردن برند خود، نظرات کارمندان را به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید برند شما محتوایی انگیزه‌بخش تولید کند، می‌توانید سبک زندگی یا دستاوردهای مشتریان خود را هم نمایش دهید. مهم نیست چه هدفی را دنبال می‌کنید، در نهایت لازم است برند شما شخصیت و ظاهری یکدست داشته باشید.

پست‌های شما باید به آسانی و با تنها یک نگاه قابل تشخیص و تمیز دادن باشند. به تصاویری که درون قاب مشبک پروفایل اینستاگرام قرار گرفته‌اند به چشم یک واحد منسجم نگاه کنید. زمانی هم که خواستید محتوایی به اشتراک بگذارید که لزوما با ظاهر و احساس فید اصلی سازگاری ندارد، می‌توانید به سراغ استوری‌های اینستاگرام بروید.

۴. از کلمات کلیدی برای سر در آوردن از نتایج جستجو استفاده کنید

پیش از اینکه مردم شما را در اینستاگرام دنبال کنند، باید قادر به یافتن شما باشند. بسیاری از متونی که در اینستاگرام نوشته می‌شوند قابل جستجو نیستند. در واقع تنها دو عنصر در اینستاگرام داریم که سر از نتایج جستجو در می‌آورند: نام و نام کاربری.

نام کاربری شما همان نامی است که در تمام نقاط اینستاگرام به نمایش درمی‌آید. بهترین رویکرد این است که از یک نام کاربری واحد در تمام شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، زیرا به این ترتیب مردم راحت‌تر قادر به یافتن شما خواهند بود. از نام برند یا ورژنی اندک متفاوت از همان نام استفاده کنید تا به سادگی در نتایج جستجو ظاهر شوید.

نام شما هم می‌تواند هرچیزی باشد، البته تا سقف ۳۰ کاراکتر. پر کردن تمام فضاهای متنی با کلمه کلیدی مورد نظرتان هیچوقت ایده خوبی نیست، اما در عین حال خوب خاهد بود اگر از کلمات کلیدی مربوط به حوزه خود در کادر نام استفاده کنید تا شانس دیده شدن در نتایج جستجو را افزایش دهید.

۵. از هشتگ‌های مرتبط برای یافتن کاربران جدید استفاده کنید

اندکی بالاتر گفتیم که متون درج شده در پست‌های اینستاگرامی شما قابل جستجو نیستند. اما این موضوع راجع به هشتگ‌ها مصداق ندارد. این یعنی با انتخاب هشتگ‌های درست، می‌توانید به افزایش فالوور اینستاگرام، آن هم به شکلی رایگان و بی‌دردسر مشغول شوید. استفاده از هشتگ‌های مرتبط باعث می‌شود مردم بعد از یک جستجوی ساده به محتوای شما برسند یا اینکه پست شما را بعد از کلیک روی هشتگی در پستی دیگر اما مرتبط مشاهده کنند. کاربران اینستاگرام حتی قادر به فالو کردن هشتگ‌های گوناگون نیز هستند و بنابراین پست شما می‌تواند در فید افرادی که لزوما حساب‌تان را فالو نمی‌کنند ظاهر شود.

در هر پست اینستاگرامی می‌توان از سقف ۳۰ هشتگ استفاده کرد، اما اگر کیفیت را نسبت به کمیت در اولویت قرار دهید معمولا به نتایج بهتری دست پیدا خواهید کرد. به اندکی آزمون و خطا بپردازید تا ببینید چند هشتگ برای حساب کاربری شما بیشترین اثرگذاری را به همراه می‌آورند.

از هشتگ‌های اشباع شده و بی‌معنی مانند LikeForLike# یا FollowMe# پرهیز کنید. این هشتگ‌ها تنها به افزایش فالوور اینستاگرام به شکل موقتی منجر می‌شوند. فالوورهایی که با این روش به دست می‌آیند یا ربات هستند یا صرفا افرادی که علاقه به دریافت فالو از سوی شما دارند. چنین چیزی به شما در دستیابی به جامعه‌ای معنادار و تعاملگر از مخاطبان کمک نمی‌کند. در عوض روی هشتگ‌های شدیدا هدفمند برای تصاویر، محصولات یا کسب‌وکار خود باشید.

۶. بهینه‌سازی بیو و پروفایل اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام

دو سوم از بازدیدهایی که پروفایل‌های تجاری در اینستاگرام به دست می‌آورند، از سوی افرادی صورت می‌گیرد که فالوور آن صفحات نیستند. این بازدیدکنندگان تازه از راه رسیده همگی پتانسیلی برای تبدیل شدن به فالوور رایگان شما دارند، اما اگر بیو و پروفایل شما به اندازه کافی برای کلیک روی دکمه فالو متقاعدکننده باشد. اگر پروفایلی غیر واضح، ناقص و نه‌چندان جذاب داشته باشید چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

علاوه بر نام و نام کاربری که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم، پروفایل شما می‌تواند حاوی یک لینک به وب‌سایت مورد نظرتان و همینطور متن «بیو» باشد. در بخش بیو یا همان بیوگرافی، ۱۵۰ کاراکتر در اختیار دارید و باید از این فضای محدود برای توصیف ماهیت برند خود و همینطور ارائه دلیلی برای فالو شدن از سوی مخاطبان استفاده کنید. به آن‌ها بگویید که با دنبال کردن این صفحه می‌توانند انتظار مشاهده چه نوع محتوایی را داشته باشند و  متنی خاص در بیو خود بنویسید که در همان ثانیه نخست جلب توجه کند.

اگر حساب اینستاگرام شما از نوع تجاری (یعنی Business یا Creator) باشد، قادر به افزودن محتوای هرچه بیشتر مانند اطلاعات تماس، نوع کسب‌وکار و لوکیشن هم خواهید بود. از پر کردن تمام این کادرها اطمینان حاصل کنید تا مخاطبان تازه از راه رسیده به تمام اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری راجع به فالو کردن شما دسترسی داشته باشند.

7. شبکه تصاویر پروفایل خود را به زیبایی طراحی کنید

شاید بدیهی به نظر برسد، اما تصویری که شما در صفحه پروفایل خود به نمایش می‌گذارید باید بسیار زیبا باشد و مخاطبان بالقوه را به فالو کردن ترغیب کند. هر پستی که درون شبکه تصاویرتان قرار گرفته، باید کیفیت بالا داشته و از نظر بصری، درگیرکننده باشد. وقتی کاربری جدید از پروفایل شما بازدید می‌کند، محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که او علاقه‌مند به تماشای پست‌های هرچه بیشتر شود.

۸. کپشن‌های طولانی و درگیرکننده بنویسید

اگر اینستاگرام پلتفرمی عمدتا بصری به حساب می‌آید، اما کپشن‌هایی که به زیبایی نوشته شده‌اند نقشی اساسی در دستیابی به گستره وسیعی از کاربران و تعاملات هرچه بیشتر ایفا می‌کنند. همانطور که خودتان از پیش می‌دانید نیز، دامنه دیده شدن پروفایل شما و تعامل، کلیدی‌ترین فاکتورها در افزایش فالوور اینستاگرام به حساب می‌آیند.

برخی از کلیدی‌ترین استراتژی‌هایی که باید مد نظر داشته باشید به شرح زیر است:

  • مهم‌ترین کلمات را اول کپشن بگذارید. اگر کپشن شما بیشتر از ۱۲۵ کاراکتر داشته باشد، کاربران باید برای تماشای تمام متن روی دکمه More بزنند. بنابراین بیشترین استفاده را از نخستین کلمات ببرید تا انگیزه‌ای برای کلیک روی این گزینه به مخاطبان داده باشید.
  • سوال بپرسید. با این کار، ترغیب مخاطبان به گذاشتن کامنت زیر آسان می‌شود. همین تعامل نیز سبب می‌شود که اکانت شما مقابل چشم افراد بیشتری قرار بگیرد.
  • اموجی‌ها را امتحان کنید. اموجی‌ها چشم‌ها را به سمت خود می‌چرخانند و گزینه‌ای مناسب برای استفاده در این شبکه اجتماعی بصری به حساب می‌آیند.
  • کپشن‌هایی با اندازه‌های گوناگون را تست کنید. اینستاگرام اجازه می‌دهد کپشن‌هایی تا سقف ۲۲۰۰ کاراکتر بنوسید. بنابراین اگر موضوع پست گنجایش لازم را داشته باشد، می‌توانید به نوشتن داستان‌هایی عمیق مشغول شوید. از سوی دیگر، زمانی که تصویرتان حرف‌های فراوان برای گفتن دارد، کپشن‌های فوق کوتاه هم موثر واقع می‌شوند. به عنوان یک قاعده کلی اما داده‌ها نشان می‌دهند که هرچه کپشن طولانی‌تر باشد، احتمال افزایش تعامل هم بالاتر می‌رود.

۹. بهترین کامنت‌ها را سنجاق کنید

افزایش فالوور اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های کمتر شناخته شده اینستاگرام، امکان سنجاق (Pin) کردن حداکثر سه کامنت در زیر هر پست است. در برنامه‌ریزی‌های خود برای افزایش فالوور اینستاگرام، به دو روش قادر به استفاده از این قابلیت جذاب خواهید بود.

یک گزینه، استفاده از کامنت‌های سنجاق شده برای نوشتن کپشن‌هایی است که طولی بیشتر از ۲۲۰۰ کاراکتر دارند. در واقع متن شما در کامنت‌ها ادامه می‌یابد. به این ترتیب می‌توانید متونی حتی عمیق‌تر و پرجزییات‌تر بنویسید که شاید برای حساب کاربری شما مناسب باشد.

یک گزینه دیگر این است که کامنت‌های محبوب خود از میان کامنت‌هایی که کاربران نوشته‌اند را سنجاق کنید، خصوصا اگر حسابی مورد توجه قرار گرفته‌اند و تعامل ایجاد می‌کنند. در نهایت مهم نیست که چطور از این ویژگی استفاده می‌کنید، مهم این است که به کمک آن قادر به مدیریت مکالمات زیر هر پست و خلق فرصت‌های تازه برای تعامل و ارتباط خواهید بود.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

۱۰. اکانت اینستاگرام خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

مهم‌ترین راه برای افزایش فالوور در اینستاگرام این است که یافتن خودتان را برای مردم آسان‌ کنید. پروفایل اینستاگرام شما باید به راحتی قابل یافتن باشد. اگر همین حالا حضوری پر رنگ در دیگر شبکه‌های اجتماعی دارید، به مخاطبان خود راجع به اکانت اینستاگرام اطلاع بدهید. لینکی به پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید و از فالوورهای کنونی خود دلیلی بدهید که از آن بازدید کنند. (این دلیل می‌تواند یک کد تخفیف مخصوص اینستاگرام، یک رویداد، یک مسابقه یا هرچیز دیگری باشد).

اگر به تازگی حساب اینستاگرام خود را راه‌اندازی کرده‌اید و قصد اشتراک‌گذاری آن در دیگر پلتفرم‌ها را دارید، پیش از این کار مقداری محتوا برای آن تدارک ببینید. در این راستا به سراغ حداقل ۱۲ پست بروید. علاوه بر این می‌توانید بهترین پست‌های اینستاگرامی خود را در سایر کانال‌ها به اشتراک بگذارید.

۱۱. پست‌های اینستاگرامی را درون بلاگ خود نیز قرار دهید

با تعبیه (Embed) کردن پست‌های اینستاگرامی خود درون وب‌سایت‌ها و بلاگ‌ها، می‌توانید پستی قابل کلیک در اختیار کاربران بگذارید که نه‌تنها محتوای آن را به نمایش درمی‌آورد، بلکه مخاطبان را مستقیما به پست مربوطه یا پروفایل شما هدایت می‌کند. بنابراین تعبیه پست‌های اینستاگرامی راهی عالی برای محتوای شما در این شبکه اجتماعی بوده و ترافیک بیشتری را روانه پروفایل‌تان می‌کند. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، هرچه بازدیدکنندگان پروفایل اینستاگرام شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای افزایش شمار فالوورها خواهید داشت.

برای مثال بیایید فرض کنیم مقاله‌ای درباره جمعیت‌شناسی کاربران شبکه اجتماعی لینکدین نوشته‌ایم. در چنین پستی می‌توانیم یک تصویر اینفوگرافی نیز قرار دهیم که مهم‌ترین جزییات را به شکلی بصری نمایش می‌دهد. در عین حال اما می‌توانیم تصویری مشابه که پیشتر در اینستاگرام منتشر کرده‌ایم را درون بلاگ قرار دهیم تا هم اطلاعات مورد نظر را منتقل کرده باشیم و هم دلیلی به مخاطبان برای کلیک کردن روی تصویر اینستاگرامی بدهیم. هر زمان که در حال اشتراک‌گذاری محتوایی مانند تصاویر، نمودارها یا اینفوگرافی‌ها درون بلاگ خود بودید، فرصتی برای این دارید که در عوض پست اینستاگرامی حاوی محتوای مشابه را به اشتراک بگذارید.

۱۲. انتشار محتوایی که ارزش بازنشر دارد

همینطور که به محتوای خود و استراتژی‌های مرتبط با آن فکر می‌کنید، به محتوایی فکر کنید که شاید کاربران را به اشتراک‌گذاری دوباره و دوباره آن‌ها با دیگران ترغیب کند.

مردم عاشق اشتراک‌گذاری یک تصویر خوش‌رنگ‌ولعاب یا یک اینفوگرافی پرجزییات هستند. اگر یک نفر پست‌های اینستاگرامی شما را درون بلاگ خود قرار دهد، در معرض دید انبوهی از مخاطبان تازه و فالوورهای بالقوه قرار می‌گیرید.

علاوه بر این در صدد تولید محتوایی باشید که مردم حاضر به بازنشر آن‌ها در استوری‌های خود می‌شوند. هرکسی می‌تواند پست‌های اصلی شما را درون استوری خود قرار دهد. باز هم با محتوایی قابل کلیک خوردن روبه‌رو هستیم و بنابراین هرکسی می‌تواند پروفایل صاحب محتوا که شما باشید را ببیند. این هم راهی دیگر برای دستیابی به مخاطبان هرچه بیشتر است.

۱۳. از هر ظرفیتی برای اشتراک‌گذاری حساب اینستاگرام بهره ببرید

اطمینان حاصل کنید که لینک حساب اینستاگرام خود را در وب‌سایت‌ کسب‌وکارتان، در امضای ایمیل و در خبرنامه‌های آنلاین قرار می‌دهید. این لینک لازم نیست طولانی و بزرگ باشد و برای مثال می‌توانید به سراغ سرویس‌های کوتاه کردن لینک یا آیکن‌های حاوی لینک بروید. اگر مشغول به تبلیغ کردن حساب اینستاگرام جدیدتان شدید، ارسال یک ایمیل همگانی که برخی از زیباترین پست‌ها را به نمایش می‌گذارد هم راهی سریع برای به دست آوردن چند فالوور خواهد بود.

ضمنا محتوای آفلاین را هم از یاد نبرید. پوسترها، کارت‌های تجاری و بسته‌بندی محصولات هم فضایی عالی برای تعبیه نام کاربری اینستاگرامی شما به حساب می‌آیند و به شکلی ارزان، مخاطبان بیشتری را روانه پروفایل‌تان خواهند کرد.

۱۴. از Nametag اینستاگرام استفاده کنید

Nametag شما در اینستاگرام، کدی قابل اسکن است که به کاربران این شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد به شکلی آنی شما را دنبال کنند. پیشتر گفتیم که محتوای فیزیکی و آفلاین هم شانسی برای تبلیغ کردن حساب اینستاگرام به حساب می‌آید. در همین راستا، Nametag اینستاگرام را می‌توان روی محتوای آفلاین مانند بسته‌بندی‌های محصولات، سربرگ‌های اداری و موارد مشابه چاپ کرد.

به صورت مشابه، از این قابلیت می‌توانید برای به دست آوردن فالوورهای هرچه بیشتر در جریان رویدادها و کنفرانس‌ها هم استفاده کنید. افرادی که به صورت حضوری ملاقات می‌کنید قادر به اسکن کد و فالو کردن حساب اینستاگرام خواهند بود و هیچ نیازی به تایپ کردن نام کاربری شما نخواهند داشت.

برای یافتن Nametag خود کافی است روی آیکن سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست پروفایل اینستاگرام زده و گزینه Nametag را انتخاب کنید.

۱۵. به دنبال نمایش داده شدن در سایر حساب‌ها باشید

افزایش فالوور اینستاگرام

در اینستاگرام انبوهی حساب کاربری داریم که تحت عنوان Featured Accounts شناخته می‌شوند و اساسا به دستچین کردن و بازنشر محتوای دیگران می‌پردازند و تولیدکننده اصلی را هم تگ می‌کنند. برخی از این اکانت‌ها جامعه مخاطبان بسیار وسیعی دارند و اگر یکی از پست‌های شما را (همراه با نام کاربری) به اشتراک بگذارند، موجی تازه از فالوورهای اینستاگرامی را شاهد خواهید بود.

فیچر اکانت‌ها تقریبا در هر حوزه‌ای فعالیت می‌کنند. همینطور که به جستجو برای هشتگ‌های مرتبط با حوزه خود مشغول می‌شوید، برخی از این اکانت‌ها را خواهید یافت. برخی از آن‌ها هم روی سوژه‌ای بسیار خاص دست گذشته‌اند. به عنوان مثال حساب کاربری damngoodstitch@ به صورت خاص بر پست‌های مربوط به گلدوزی متمرکز است و بیش از ۱۴۵ هزار دنبال‌کننده دارد.

۱۶. در پی ورود به صفحه Explore باشید

صفحه اکسپلور همان صفحه‌ای است که بعد از کلیک روی آیکن ذره‌بین در بخش پایینی اپلیکیشن اینستاگرام باز می‌شود. آن‌طور که توسعه‌دهندگان این شبکه اجتماعی می‌گویند، در این صفحه «قادر به یافتن تصاویر و ویدیوهای متعلق به اکانت‌هایی خواهید بود که شاید از آن‌ها خوشتان بیاید، اما هنوز دنبال‌شان نکرده‌اید».

صفحه اکسپلور اینستاگرام انبوهی از پست‌ها، استوری‌ها و IGTVها را در خود جای داده است. کاربران ابتدا مجموعه‌ای از محتویاتی که توسط الگوریتم اینستاگرام انتخاب شده‌اند را مشاهده می‌کند. اما بعد می‌توانند روی موضوعات خاص عمیق‌تر شده و به انتخاب کانال‌های موضوعی که در بالای صفحه می‌بینند مشغول شوند.

تقریبا نیمی از کاربران اینستاگرام در هر ماه به صفحه اکسپلور سر می‌زنند. بنابراین برندهایی که در پی افزایش فالوور اینستاگرام خود هستند با فرصتی بزرگ روبه‌رو شده‌اند. اما چطور می‌توان از صفحه اکسپلور سر درآورد؟ چنین کاری آسان نیست اما خوشبختانه یک مقاله کامل با عنوان «چطور در اکسپلور اینستا دیده شویم؟» داریم که به شما در این مسیر یاری می‌رساند.

۱۷. لوکیشن خود را تگ کنید

هر زمان که در پس‌زمینه پست یا استوری خود عنصری واضح و مرتبط با یک مکان خاص دارید، بهتر است که لوکیشن را نیز تگ کنید. این هم یک راه آسان‌ دیگر برای دیده شدن از سوی مخاطبان تازه به حساب می‌آید.

اگر کسب‌وکار شما یک فروشگاه فیزیکی دارد، حتما آن را تگ کنید و از مشتریان هم بخواهید که دست به کاری مشابه بزنند. سپس کاربران می‌توانند روی آن لوکیشن کلیک کرده و تمام تصاویر و استوری‌های مربوط به فروشگاه، رستوران یا دفتر کار شما را ببینند. به این ترتیب برند و حساب کاربری شما هر دو مقابل چشم‌های بیشتری قرار خواهند گرفت.

اگر در یک کنفرانس یا رویداد شرکت کرده‌اید و پست‌های مربوط به آن را می‌گذارید نیز افزودن لوکیشن باعث می‌شود قادر به برقراری ارتباط با سایر شرکت‌کنندگان باشید. این یعنی گروهی شدیدا هدفمند از مخاطبانی را به دست خواهید آورد که به احتمال زیاد شما را فالو خواهند کرد.

۱۸. تگ کردن کاربران مرتبط

افزایش فالوور اینستاگرام

با استفاده از علامت @ قادر به تگ کردن کاربران حاضر در تصاویر خود خواهید بود. این کار را هم می‌توان در کپشن‌ پست‌ها و هم روی تصاویر به انجام رساند. در هر دو حالت، کاربر مورد نظر اعلانی دریافت خواهد کرد که موضوع را به اطلاع او می‌رساند. با تگ کردن یک نفر، او را ترغیب به تعامل با پست و بازنشر آن برای مخاطبان خودش خواهید کرد. علاوه بر این، پست شما در بخش Tagged In پروفایل شخص مورد نظر هم قرار خواهد گرفت.

علاوه بر پست‌های معمولی، قادر به تگ کردن کاربران مرتبط درون استوری‌های اینستاگرام هم خواهید بود. سپس هرکسی که در استوری تگ شده باشد، با تنها دو کلیک قادر به بازنشر محتوا درون استوری خود خواهد بود. در این صورت، هرکسی که استوری‌های او را دنبال می‌کند هم نام کاربری شما را خواهد دید و با یک کلیک، سر از حساب کاربری شما در می‌آورد.

با اندکی دقت متوجه می‌شوید که گفتیم باید کاربران مرتبط را تگ کرد. تگ کردن یک نفر برای اینکه صرفا توجه او را به دست آورید هیچوقت ایده خوبی نیست. تنها افرادی را تگ کنید که درون تصویر شما حضور دارند یا به نوعی به محتوای پست مربوط می‌شوند. برخی از کاربرانی که احتمالا مناسب تگ کردن باشند به شرح زیر هستند:

  • مشتریان
  • تامین‌کنندگان
  • سایر کسب‌وکارهای حوزه خودتان
  • شرکا یا کارمندان
  • کسی که مهارتی را به شما آموخته یا راجع به چیزی به شما گفته که در پست به آن پرداخته‌اید
  • هرکسی که در تصویر حضور دارد

۱۹. دیگران را به تگ کردن خودتان ترغیب کنید

یک راه دیگر برای معرفی کردن حساب کاربری خودتان به مخاطبان جدید این است که از دیگران بخواهید شما را تگ کنند. وقتی آن‌ها شما را در یک پست تگ می‌کنند، مخاطبان‌شان نام کاربری متعلق به شما را خواهند دید و در صورت تمایل و برای دریافت اطلاعات بیشتر، روی آن می‌زنند. بیو شما می‌تواند جایی عالی برای طرح درخواست تگ کردن شما از سوی دیگران باشد. برای مثال حساب کاربری Visit the USA از کاربران می‌خواهد برای به دست آوردن شانسی برای بازنشر محتوایی که تولید کرده‌اند، این حساب را تگ کنند.

۲۰. حساب‌های مرتبط را فالو کنید

گفتیم تنها باید به تگ کردن افرادی مشغول شوید که محتوای پست شما مستقیما به آن‌ها ارتباط دارد. اما در عوض می‌توانید هرکسی که دوست دارید را فالو کنید. زمانی که کاربری را در اینستاگرام فالو می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که او نیم‌نگاهی به فید شما بیندازد. اگر فید اینستاگرام شما پر از محتوای جذابی باشد که با علایق او سازگار است، به احتمال زیاد لطف شما را جبران خواهد کرد.

Social Listening (به معنای پایش کانال‌های اجتماعی برای یافتن اشارات به برند خود، رقبا، محصولات و کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما) رویکردی معرکه برای یافتن مباحثات مرتبط به برندتان به حساب می‌آید. سپس می‌توانید به آسانی کاربران تاثیرگذار (یا اینفلوئنسرها) را یافته و دنبال کنید. این ایده‌ای معرکه است و اگر بتوانید چنین کاربران اثرگذاری را تبدیل به فالوورهای خود کنید، به پیروزی بزرگی دست یافته‌اید.

بخش «Suggested for You» اینستاگرام هم منبعی عالی برای یافتن اکانت‌های مرتبط با حوزه کاری شما و دنبال کردن آن‌ها به حساب می‌آید. این بخش درون فید اصلی اینستاگرام و میان پست‌ها به نمایش درمی‌آید و اگر در حال کار با اینستاگرام روی کامپیوتر باشید هم آن را در سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد. در رویکردی دیگر، با ورود به پروفایل خود، کلیک روی آیکن سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست و انتخاب گزینه Discover People هم قادر به یافتن کاربران پیشنهادی اینستاگرام خواهید بود. در اینجا لیستی بلندبالا از اکانت‌های محبوب به نمایش درمی‌آید که براساس فعالیت‌های پیشین شما و توسط الگوریتم اینستاگرام انتخاب شده‌اند.

اما در نظر داشته باشید که نباید در مدت‌زمانی کوتاه، انبوهی از اکانت‌های مختلف را فالو کنید. نسبت اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید به اکانت‌هایی که شما را دنبال کرده‌اند، تاثیری شگرف روی میزان اعتبار شما می‌گذارد. ضمنا کاربران را به بازی نگیرید. این یعنی برای جلب توجه دیگران، آن‌ها را فالو نکنید و بعد از دریافت فالو متقابل، به سراغ آنفالو بروید. چنین کاری نه‌تنها غیر اخلاقی است، بلکه به اعتبار حساب کاربری شما هم آسیب می‌زند.

۲۱. با جوامع از پیش فعال تعامل داشته باشید

مثل تمام شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام راجع به جوامعی است که درون آن شکل می‌گیرند. باید با این جوامع تعامل داشته باشید. با لایک زدن، کامنت گذاشتن و اشتراک‌گذاری محتوا دست به کار شوید. از کامنت‌های عامی (مانند «عالی بود!») پرهیز کنند، چرا که به نظر می‌آید توسط ربات‌ها ارسال شده باشد. با این کار به دو روش قادر به جلب توجه فالوورهای بالقوه خواهید بود:

  • وقتی لایک می‌زنید و برای مردم کامنت می‌گذارید، اعلانی به دست آن‌ها می‌رسد و ممکن است برای جبران نگاهی به پروفایل شما بیندازند
  • بقیه ممکن است کامنت‌های شما که متفکرانه و جذاب به نظر می‌رسند را دیده و پروفایل‌تان را چک کنند

معرفی مجموعه فیلم‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) فرادرس

آموزش دیجیتال مارکتینگ

فرادرس گستره وسیعی از فیلم‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ را آماده کرده و در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار داده است. این فیلم‌های آموزشی عناوین مختلفی مانند آموزش سئو در وردپس، آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال، آموزش تولید محتوای متنی، آموزش گوگل آنالیتیکس، آموزش مبانی بازاریابی محتوای و آموزش تبلیغ‌نویسی (Copywriting) را در بر می‌گیرند و برای تمام علاقه‌مندان به دنیای بازاریابی و تبلیغات ارزشمند به حساب آمده و می‌توانند به بهبود گسترده تخصص‌ها و مهارت‌های شما منجر شوند.

22. با اینفلوئنسرهای حوزه خود همکاری کنید

این هم یک اطلاعات آماری ارزشمند برای هرکسی که به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام است: ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند وقتی یک برند توسط اینفلوئنسر مورد اعتمادشان معرفی می‌شود، آن را دنبال می‌کنند.

۲۳. همکاری با دیگر برندها

از برقراری ارتباط با دیگر برندها نترسید و فرصت‌های همکاری با یکدیگر را در اینستاگرام بررسی کنید. بهترین نوع همکاری این است که به همه در افزایش فالوور اینستاگرام کمک کند. به برندها و کسب‌وکارهای دیگری که همین حالا به شکلی دیگر با آن‌ها همکاری داشته‌اید فکر کنید. چطور می‌توان بار دیگر و در این بار در اینستاگرام با آن‌ها همکاری داشت؟

۲۴. استوری‌های اینستاگرام را در آغوش بگیرید

تا امروز در مقالات گوناگونی به استوری‌ها اشاره کرده‌ایم و پرداخت کامل به آن‌ها در این نوشتار دشوار است. اگر ساده بگوییم، اگر فالوورهای بیشتری می‌خواهید باید از استوری‌ها استفاده کنید. نیم میلیارد حساب کاربری در اینستاگرام روزانه از استوری‌ها استفاده می‌کنند و ۴۵ درصد از پربازدیدترین استوری‌های جهان متعلق به کسب‌وکارها هستند.

کاربرانی که از استوری استفاده می‌کنند تعامل بسیار بالایی دارند. اینستاگرام می‌گوید از هر سه استوری، یک مورد به پیام دایرکت منتهی می‌شود. از قابلیت‌های هشتگ و لوکیشن در استوری‌های خود استفاده کنید تا در معرض دید افرادی که شما را فالو نکرده‌اند قرار بگیرند. این راهی کمتر شناخته شده برای به دست آوردن فالوور رایگان است.

۲۵. از قابلیت‌های تعاملی استفاده کنید

افزایش فالوور اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام انبوهی قابلیت تعاملی دارند که کاربران را سرگرم می‌کنند: مثل استیکرهای نظرسنجی‌ها، سوالات و چت. اسیکرهای نظرسنجی باعث شدند ویدیوهای سه‌ ثانیه‌ای تا ۹۰ درصد بیشتر تماشا شوند. اگر کاربران از صفحات هشتگ یا لوکیشن به استوری شما برسند، همان لحظه فرصتب عالی برای درگیر کردن مخاطب به دست می‌آورید و کاری می‌کنید راجع به برندتان کنجکاو شود.

۲۶. اکثر استوری‌ها را به هایلایت تبدیل کنید

قابلیت هایلایت (Highlight) فرصتی در اختیار شما می‌گذارد که استوری‌های پیشین را در پوشه‌ای واحد جمع‌آوری کرده و بی‌توجه به محدودیت ۲۴ ساعته استوری‌ها، مشاهده آن‌ها را برای همیشه امکان‌پذیر کنید. این فولدرها سپس در پروفایل شما (درست زیر تصویر آواتار) قرار می‌گیرند و جزو نخستین مواردی هستند که به چشم بازدیدکنندگان بالقوه می‌آیند. بنابراین هایلایت‌هایی حاوی اطلاعات و محتوای فراوان دستچین کنید که دلایل کافی برای فالو کردن شما را به مخاطبان می‌دهند.

حالا که صحبت از این قابلیت مهم است، اطمینان حاصل کنید که تصویر کاور خوبی نیز برای هایلایت‌های خود انتخاب می‌کنید.

۲۷. همکاری در بستر Instagram Live را بیازمایید

اینستاگرام بهترین پلتفرم ممکن برای استفاده از ویدیوهای لایو و لایو استریم به حساب می‌آید، ترندی که روز به روز در شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تر می‌شود. با استفاده از قابلیت‌های تعاملی این شبکه اجتماعی مانند سوالات و کامنت‌ها، می‌توانید به صورت بلادرنگ با کاربران تعامل داشته باشید و رویکردهای ارزشمندی که منجر به وسیع‌تر شدن دایره مخاطبان می‌شوند را در پیش بگیرید.

ویدیوهای لایو اینستاگرامی در قالب استوری‌های برند شما ظاهر می‌شوند. وقتی این استریم‌ها به پایان می‌رسند، می‌توانید کاری کنید که برای همیشه ناپدید شوند، درون استوری قرار بگیرند و برای ۲۴ ساعت بازخورد بگیرند یا اینکه به IGTV اضافه گردند. وقتی یک لایو اینستاگرامی آغاز می‌شود، برخی از کاربرانی که حساب کاربری شما را فالو می‌کنند شاهد اعلانی در این زمینه خواهند بود و در نتیجه احتمال دستیابی به شمار فراوانی از مخاطبان واقعا بالا است.

برای مخابره یک ویدیوی لایو با همراه دوستان یا شرکا، به سراغ گزینه ‌«Go Live with a Friend» استفاده کنید. از شخص مقابل بخواهید که میزبان ویدیوی لایو شود و سپس شما را به عنوان مهمان دعوت می‌کنید. در این صورت هر دوی شما سر از صفحه‌ای که به دو نیم تقسیم شده درخواهید آورد و به مخاطبان یکدیگر شناسانده می‌شوید. در دوران پاندمی کووید-۱۹، کاربران اینستاگرامی به دفعات فراوان و با رویکردهای بسیار خلاقانه به استفاده از قابلیت لایو مشغول شدند. بنابراین اکنون بهترین فرصت برای شما نیز به حساب می‌آید.

۲۸. از ظرفیت‌های IGTV بهره ببرید

همانطور که در مورد قبلی اشاره کردیم، ویدیوهای مخابره شده در اینستاگرام لایو را می‌توان پس از پایان یافتن مکالمه در بستر IGTV نیز منتشر کرد. IGTV در واقع قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهایی تا سقف ۱ ساعت را بارگذاری کرده و به شکلی عمیق به موضوع مختلف بپردازند. از سوی دیگر می‌توان به ساخت سری برنامه‌هایی در قالب IGTV مشغول شد و کاربران را به جای تماشای یک ویدیو و گذر کردن از آن، به دنبال کردن حساب کاربری ترغیب کرد.

پست‌های IGTV اینستاگرام با ابعادی چهار برابر بیشتر از تصاویر عادی در صفحه اکسپلور به نمایش درمی‌آیند و بنابراین احتمال اینکه مخاطبان تازه و بالقوه روی آن‌ها کلیک کنند بیشتر است.

۲۹. فعالیت مداوم داشته باشید

فالوورهایی که همین حالا به دست آورده‌اید انتظار دارند که به صورت مداوم شاهد انتشار محتوای جدید از سوی شما باشند. اصلا به همین خاطر بوده که دکمه فالو را در حساب کاربری شما فشرده‌اند.

همانطور که پیشتر نیز به دفعات اشاره کردیم، وقتی کاربران با پست‌های شما تعامل می‌کنند، این تعامل منجر به توجه هرچه بیشتر الگوریتم اینستاگرام به حساب شما می‌شوند. بنابراین فرصت‌هایی بی‌نظیر برای تعامل مخاطبان با خود ایجاد کنید تا شانسی برای افزایش فالوور اینستاگرام خود داشته باشید. می‌پرسید هر چند وقت یک‌بار باید پستی جدید منتشر کرد؟ تحلیلگران متوجه شده‌اند حساب‌هایی که پست‌های روزانه منتشر می‌کنند چهار برابر سریع‌تر از حساب‌هایی که پست‌های هفتگی دارند قادر به افزایش شمار فالوورها خواهند بود.

۳۰. پست‌ها را در زمان درست منتشر کنید

بله، اینستاگرام به جای نمایش پست‌ها براساس ترتیب انتشار، از الگوریتمی که تاثیرگرفته از تمایلات کاربران است استفاده می‌کند. اما زمان‌بندی درست همچنان از اهمیت فراوان برخوردار بوده و یکی از اصلی‌ترین سیگنال‌های مورد توجه الگوریتم به حساب می‌آید.

داده‌های آماری نشان می‌دهند که بهترین زمان‌ها برای انتشار پستی جدید در اینستاگرام، بازه ۸ صبح الی ۱۲ ظهر یا ساعت ۱۶ الی ۱۷ عصر است. اما این بازه‌ها برای تمام حساب‌های کاربری جواب نمی‌دهند و شاید مخاطبان شما عاداتی متفاوت داشته باشند. بنابراین بهتر است به سراغ ابزارهای تحلیلی گوناگون رفته و براساس تعاملات پیشین، میزان بازدیدها و ترافیک، بهترین زمان‌ها را انتخاب کنید.

اما بدون چنین ابزارهایی و با آزمون و خطای صرف هم می‌توان به نتایج قابل استناد دست یافت. بهترین رویکرد این است که پست‌هایی در ساعات مختلف روز منتشر و سپس بررسی کنید عملکرد کدام یک بهتر بوده است. برای مثال اگر یک برند خرده‌فروشی هستید، می‌توانید انتشار پست در ساعات صرف ناهار را امتحان کنید.

۳۱. مسابقه برگزار کنید

افزایش فالوور اینستاگرام

مسابقات تاثیر قابل توجهی بر افزایش فالوور اینستاگرام می‌گذارند، خصوصا اگر خواستار این شوید که کاربران برای ورود به مسابقه شما را فالو کنند، زیر یکی از پست‌ها کامنت‌ها بگذارند و حتی به تگ کردن دوستان خود مشغول شوند. به این ترتیب، دوستانی که تگ شده‌اند هم پست‌های شما را دیده و شاید تصمیم به فالو کردن شما بگیرند.

در رویکردی جالب‌تر، ترغیب مخاطبان به تولید محتوا برای شانس پیروزی در مسابقه شما هم می‌تواند منجر به دیده شدن از سوی گستره وسیعی از مخاطبان بالقوه شود. مردم با مشاهده پست‌هایی که توسط دوستان‌شان ایجاد شده از مسابقه شما باخبر خواهند شد. این راهی موثر برای کسب اعتماد فالوورهای تازه از راه رسیده است و چشم‌ها را به سمت صفحه شما می‌چرخاند.

۳۲. از ابزار Instagram Insight بیاموزید

ابزار تحلیلی Instagram Insight داده‌های مربوط به میزان بازدید هر پست را همراه با اطلاعاتی نظیر مقدار فراگیری، تعاملات و موارد مشابه به نمایش می‌گذارد. از سوی دیگر قادر به دستیابی به اطلاعات جمعیت‌شناسی گوناگون راجع به فالوورهای خود خواهید بود و برای مثال می‌توان به سن، جنسیت و محل زندگی آن‌ها اشاره کرد.

بررسی این داده‌ها به صورت مداوم باعث می‌شود قادر به حفره‌های موجود در استراتژی بازاریابی خود بوده و رویکردهایی را در پیش بگیرید که افزایش فالوور اینستاگرام را با خود به همراه می‌آورند. یکی از کلیدی‌ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، زمانی است که فالوورهای اینستاگرامی شما در هر روز به استفاده از این پلتفرم می‌پردازند. در این صورت می‌توانید پست‌هایی منتشر کنید که مقابل چشم بیشترین افراد ممکن قرار گرفته و تعاملی فراوان را با خود به همراه می‌آورند.

 

بر اساس رای ۲۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Hootsuite Blog
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *