افزایش بازدید سایت با روش های اصولی و کاربردی + فیلم آموزش رایگان

۵۱۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۳ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴۹ دقیقه
افزایش بازدید سایت با روش های اصولی و کاربردی + فیلم آموزش رایگان

افزایش بازدید سایت و راه‌های مختلفی که برای هدایت ترافیک به سمت سایت وجود دارند، از جمله دغدغه‌های روزانه دیجیتال مارکترها است. بر اساس تحقیقات انجام شده، ۶۱ درصد افراد فعال در حوزه محتوا همواره درگیر شناخت نیازهای جدید مخاطب خود هستند و ۵۰ درصد نیز در درک هدف مخاطب در مراحل مختلف «سفر مشتری» (Customer Journey) مشکلاتی دارند. به همین دلیل در این آموزش قصد داریم استراتژی‌های کاربردی را معرفی کنیم که بکارگیری آن‌ها سبب افزایش بازدید سایت و موفقیت در کسب‌وکار شود.

فهرست مطالب این نوشته

فیلم آموزشی افزایش بازدید سایت

دانلود ویدیو

اهمیت افزایش بازدید سایت چیست؟

فرض کنید فروشگاهی اینترنتی داشته باشید و در آن، کالاهای مختلفی را عرضه کنید. در صورتیکه تقاضای مناسبی برای این کالاها وجود نداشته باشد، به طور قطع فروشگاه اینترنتی شما با مشکل مواجه خواهد شد. برای درک بهتر می‌توان یک مغازه را مثال زد. اگر رفت و آمد به یک مغازه کم باشد یا به اصطلاح، پاخور مناسبی نداشته باشد، فروش آن مغازه نیز کم می‌شود. به طور مشابه اگر ترافیک مناسبی به سمت وب‌سایت نداشته باشید، فروشگاه اینترنتی شما نیز روند خوبی را طی نخواهد کرد.

البته استفاده از روش‌های بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی نقش بسیار مهمی در پیش‌برد این اهداف دارد. حتی اگر به جای کالا، خدماتی را عرضه می‌کنید، می‌توانید از روش‌های بازاریابی خدمات برای بهبود کسب‌وکار خود کمک بگیرید.

روش های افزایش بازدید سایت

حال که با اهمیت افزایش بازدید سایت آشنا شده‌اید، در ادامه به روش‌های کاربردی افزایش بازدید سایت اشاره خواهیم کرد.

تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت

یکی از روش‌های پرطرفدار در بازاریابی، «بازاریابی ربایشی» (Inbound Marketing) است. تمرکز این روش بازاریابی بر جذب مخاطب مناسب برای شرکت است و یکی از این روش‌های آن، تولید محتوای مناسب و استفاده از روش‌های بلاگری است.

برای این‌که محتوایی بنوسید که مخاطب مناسب را به وب‌سایت شما جذب کند، باید از «پرسونای خریدار» (Buyer Persona) آگاهی داشته باشید. زمانی که شناخت مناسبی از مخاطب خود پیدا کردید، محتوایی را تولید خواهید کرد که به طور قطع جذب آن‌ها خواهند شد. اما سوال اینجاست که چطور محتوایی تولید کنیم که مخاطب به آن علاقه‌مند باشد. برای این کار باید ۵ گام زیر را در نظر بگیرید.

  • تعیین پرسونای خریدار: اطلاعات بیشتری در رابطه با مخاطب، شغل و مشکلات او کسب کنید.
  • جستجو بر مبنای سئو: بررسی کنید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی در موتورهای جستجو هستند و بر اساس آن، محتوایی مناسب تولید کنید.
  • نوشتن پیش‌نویس: بعد از شناخت مخاطب باید مطلبی را بنویسید که به سوالات او پاسخ دهد.
  • انتشار: پست نوشته شده را منتشر کنید.
  • ترویج:‌ برای دریافت ترافیک، نوشته خود را در شبکه‌های اجتماعی و مطبوعات تبلیغ کنید. برای این کار بویژه با داشتن محصولی برای فروش می‌توانید از رپورتاژ آگهی نیز کمک بگیرید. هرقدر با روش‌های افزایش بازدید گوگل، ترافیک بیشتری کسب کنید، رتبه شما نیز در صفحه نتایج جستجو بهتر خواهد شد.

اگر می‌خواهید تسلط مناسبی برای تولید محتوا و پرسونای خریدار داشته باشید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود.

تولید محتوا

تمرکز بر روی موضوع تخصصی

موتورهای جستجو مانند گوگل به سایت‌هایی علاقه نشان می‌دهند که بر موضوعی خاص متمرکز باشند. برای این کار می‌توان از مدل خوشه‌ای استفاده کرد. در این مدل، یک مطلب اصلی وجود دارد و سایر مطالب، شاخه‌های متنوعی از مطلب اصلی را تشکیل می‌دهند. سپس با استفاده از لینک‌های داخلی، این مطالب به مطلب اصلی مرتبط می‌شوند. نمونه‌ای از این مدل در تصویر زیر نشان داده شده است.

مدل خوشه تولید محتوا

برای این‌که شخص متخصصی در حوزه خود باشید باید یک «صفحه اصلی» (Pillar Page) را تشکیل دهید و مطلبی بلند را برای آن بنویسید که تمامی جنبه‌های یک موضوع را پوشش دهد. در ادامه، خوشه‌های این مطلب اصلی را تشکیل دهید و به تولید «محتوای خوشه» (Cluster Content) بپردازید. شاخه‌های مختلف محتوای اصلی را می‌توانید با مطالب تکمیلی و مطالبی با «کلمات کلیدی طویل» (Long Tail Keyword) کامل کنید. این موارد در طولانی‌مدت، ترافیک پایدار و ماندگاری را برای شما فراهم می‌کند. به این ترتیب، رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب می‌کنید که به افزایش بازدید سایت می‌انجامد.

توجه داشته باشید که تولید محتوا به شکل خوشه‌ای سبب سازماندهی مناسب محتوای تولیدی شما می‌شود. در نهایت، مطالب پیرامون یک موضوع و به کمک لینک‌های داخلی تنظیم می‌شوند. این سازماندهی به موتورهای جستجو کمک می‌کند به راحتی در سایت شما «خزش»‌ (Crawl) و محتوای تولیدی شما پیرامون یک موضوع را دسته‌بندی کنند. زمانی که این مدل به درستی بکار گرفته شود به کاربران کمک می‌کند که با بررسی سایت به راحتی به موضوعات مختلف دسترسی داشته باشند و ترافیک صفحات مختلف را افزایش دهند.

مدل خوشه ای

تبلیغات پولی برای افزایش بازدید وب سایت

به کمک تبلیغات پولی با سرعت بیشتری می‌توانید ترافیک ورودی به سایت را افزایش دهید. برخی از روش‌های پرطرفدار برای تبلیغات کلیکی در زیر آورده شده‌اند.

  • تبلیغاتی کلیکی (PPC): تبلیغاتی که هزینه آن بر اساس کلیک کاربران محاسبه می‌شود.
  • «تبلیغات هدفمند» (Targeted Advertising): تبلیغاتی که به کمک آن می‌توان گروه خاصی از مخاطبان را هدف قرار داد.
  • رپورتاژ آگهی: نوعی از تبلیغات که به کمک متن مناسب رپورتاژ آگهی و بر اساس لحن هر رسانه (ناشر)، می‌توان ترافیک مناسبی را به سمت وب‌سایت هدایت کرد.

نقش شبکه‌های اجتماعی در افزایش بازدید سایت

شبکه‌های اجتماعی استراتژی جدیدی برای افزایش بازدید سایت به شمار نمی‌آیند. اما همچنان این استراتژی توسط دیجیتال مارکترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی می‌توان از قابلیت استوری و لایو اینستاگرام هم بهره برد. نکته‌ای که در رابطه با شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود این است که حتما از قابلیت‌های جدید این شبکه‌ها در همان ابتدا استفاده شود. به طور مثال، زمانی که ریلز اینستاگرام معرفی شد، تعامل بسیاری را برای افرادی فراهم کرد که در همان ابتدا از آن بهره برند.

حتی با استفاده از قابلیت‌های کلاب‌هاوس هم می‌توانید به نتایج مناسبی برسید. به طور مثال، گفتگویی را در رابطه با محصول خود تنظیم کنید و در نهایت، لینک دسترسی به محصول را در پروفایل خود قرار دهید. حتی با استفاده از سرویس‌های لینک‌دهی این امکان وجود دارد که در پروفایل خود چندین لینک را به جای یک لینک قرار دهید.

همچنین به یاد داشته باشید که از موارد مهم در شبکه‌های اجتماعی این است که با استراتژی‌های مختلفی از آن استفاده کنیم و همچنین، شبکه اجتماعی مخصوص هر فعالیتی را به درستی انتخاب کنیم. البته در حال حاضر، اینستاگرام و لینکدین در ایران با استقبال بیشتری همراه هستند. اگر امکان تولید فیلم‌های آموزشی داشته باشید، یوتیوب یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای آپلود ویدیوها و افزایش بازدید سایت به شمار می‌آید.

نکته مشترکی که به هنگام بهره‌گیری از تمامی این شبکه‌های اجتماعی باید در نظر داشته باشید، شناخت مخاطب است. تا زمانی که شناخت مناسبی از مخاطب خود نداشته باشید این امکان وجود ندارد که محتوای مناسبی را برای او فراهم کنید.

اگر می‌خواهید با نحوه بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام آشنا شوید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود.

رصد عملکرد سایت

همانطور که بارها در طول این متن به آن اشاره شد، این استراتژی‌ها زمانی کاربرد دارند که شناخت مناسبی از مخاطب داشته باشید. یکی از روش‌هایی که برای همین منظور استفاده می‌شود، تحلیل داده‌های حاصل از بازدید کاربران است. دسترسی به این داده‌ها با ابزارهای مختلفی امکان‌پذیر است که از جمله آن‌ها می‌توان به گوگل آنالیتیکس اشاره کرد. به طور مثال، اگر از رپورتاژ آگهی به عنوان یک استراتژی در افزایش بازدید سایت استفاده کرده باشید، بهره‌گیری از کدهای UTM در گوگل آنالیتیکس در بررسی و رصد عملکرد رپورتاژ آگهی توصیه می‌شود.

با توجه به اهمیت یادگیری روش‌های رصد عملکرد سایت و تولید محتوای مناسب، «فرادرس» فیلم‌های آموزشی را تدوین کرده که لینک ‌آن‌ها در ادامه آورده شده است.

مسابقه و قرعه‌کشی

از جمله راه‌های ساده‌ای که می‌توان برای افزایش بازدید سایت انجام داد، بهره‌گیری از مسابقه، قرعه‌کشی یا نمونه‌های رایگان (اشانتیون) است. با این کار هم ترافیک سایت خود را افزایش داده‌اید و هم هدایایی را برای کاربران خود فراهم کرده‌اید. مسابقات و قرعه‌کشی‌ها را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق فهرست ایمیل‌های خود سازماندهی کنید. اجرای این استراتژی بسیار ساده است و تنها باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • پلتفرم خود را انتخاب کنید.
  • هدیه خود را مشخص کنید (بلیت رایگان، کد تخفیف و ...).
  • قوانین مسابقه و شرایط دریافت هدایا (درج نظر، ثبت‌نام در سایت و ...) را بیان کنید.
  • متن تبلیغ را بنویسید.
  • کارهای گرافیکی مانند کاور پست را انجام دهید.
  • مطلب را منتشر کنید.

افزایش بازدید سایت

استفاده از اینفلوئنسرها برای افزایش بازدید سایت

اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله راه‌های ارزان‌قیمت برای افزایش بازدید سایت به شمار می‌آید. اگر با یوتیوبرها برای تبلیغ کالا یا خدمات خود همکاری کنید یا این‌که نگاهی به اینفلوئنسرهای اینستاگرام داشته باشید، تاثیر بالای این روش را در افزایش بازدید سایت مشاهده خواهید کرد.

در حقیقت،‌ زمانی که کد تخفیف یا نظری در رابطه با یک محصول توسط اینفلوئنسرها ارائه شود، مخاطبان آن‌ها تمایل زیادی پیدا می‌کنند که به وب‌سایت معرفی شده سر بزنند. به این ترتیب، ترافیک بیشتری به طرف سایت هدایت خواهد شد.

تهیه فهرست ایمیل

استفاده از خوانندگان و مشتریان فعلی روش مناسبی برای افزایش بازدید سایت به شمار می‌آید. زمانی که پستی را در وبلاگ خود منتشر می‌کنید، برای جذب سریع ترافیک می‌توانید از دنبال‌کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. وب‌سایت‌هایی که محتوایی غنی داشته باشند با این روش و استفاده از خوانندگان خود، ترافیک مناسبی را برای سایت فراهم می‌کنند.

برای استفاده از این استراتژی،‌ فهرستی از ایمیل‌ها تهیه و سعی کنید آن را توسعه دهید. برای تهیه این فهرست نیز می‌توانید از نکات زیر کمک بگیرید.

  • تولید محتوای ثبت‌نامی: محتوایی تولید کنید که کاربر برای آن نیاز به ثبت‌نام و وارد کردن ایمیل خود داشته باشد. برای ثبت‌نام کاربران نیز از دکمه‌ها یا لینک‌های «فراخوانی به اقدام» (Call To Action) استفاده کنید.
  • ثبت‌نام برای دریافت اخبار: فرم‌های ثبت‌نام را در وب‌سایت خود بویژه صفحه «تماس با ما» و «درباره ما» قرار دهید. اگر مخاطب، تجربه کاربری مناسبی را کسب کند به طور حتم برای دریافت اخبار نیز ثبت‌‌نام خواهد کرد.
  • استفاده از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن: به کمک تبلیغات پوش نوتیفیکش می‌توانید در هر زمان که بخواهید، ترافیک مناسبی را از کاربران خود دریافت کنید. از آن‌جایی که برخلاف سایر روش‌های تبلیغات، دریافت تبلیغات از قبل توسط کاربر تایید شده است، عملکرد بهتری را به کمک روش‌های تبلیغات پوش نوتیفیکیشن بدست می‌آورید.
  • بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی:‌ ترویج اخبار یا مطالب خود به کمک لینک موجود در شبکه‌های اجتماعی از روش‌های مناسبی است که می‌توان فهرست ایمیل مناسبی را تهیه کرد.

فهرست ایمیل

تعامل با افراد برای افزایش بازدید سایت

هرقدر افراد بیشتری با برند شما آشنایی پیدا کنند، ترافیک بیشتری نیز به سایت شما هدایت می‌شود. شرکت در تالارهای گفتگو و پاسخ به سوالات یا نظرات مثبت و منفی افراد از جمله نمونه‌های تعامل با افراد مختلف است. نمونه‌ای از این تعامل را در تصویر زیر می‌بینید. یکی از کاربران در توییتی برای برند محبوب خود نوشته که دلتنگ اوست. این برند نیز در جواب پاسخ داده که آن‌‌ها نیز دلتنگ مشتری خود هستند.

روش های افزایش بازدید سایت

انتشار پست میهمان

نوشتن پست میهمان نیز مانند انتشار رپورتاژ آگهی یا پست وبلاگی نشان‌دهنده حضور فعال شما در فضای اینترنت است. علاوه بر این، انتشار پست میهمان یکی از روش‌های دریافت بک‌لینک سایت است و همین مورد نیز به افزایش بازدید سایت کمک بسیاری می‌کند. برای بهره‌گیری از این استراتژی باید سایتی را پیدا کنید که با فعالیت‌های کسب‌وکار شما همخوانی داشته باشد. در ادامه باید متنی را آماده و پیام خود را در آن لحاظ کنید.

نقش سئو صفحه در افزایش بازدید سایت

بهره‌گیری از روش‌های «سئو صفحه» (On-Page SEO) در نهایت به کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کند. برخی از این روش‌ها در فهرست زیر آورده شده است.

  • عنوان مناسب
  • تیترهای مختلف با کلمه کلیدی
  • «توضیحات متا» (Meta Description)
  • «متن جایگزین» (Alt-text) برای تصاویر
  • استفاده از پیوند یکتا مناسب
  • و ...

برای این‌که آشنایی بیشتری با این استراتژی افزایش بازدید سایت آشنا شوید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود.

بک لینک با کیفیت

تا اینجا به خوبی می‌دانیم که برای افزایش ترافیک ورودی به سایت باید رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو کسب کنیم. برای رسیدن به این نتایج مناسب هم لازم است در حوزه تخصصی خود اعتبار کسب کرده باشیم. در کنار روش‌هایی همچون مدل خوشه‌ای که در بالا توضیح داده شد،‌ اگر بک‌لینک مناسبی نیز از سایت‌های مختلف دریافت کنید در افزایش ترافیک ورودی به سایت تاثیر مناسبی خواهد داشت.

بک‌لینک سایت درواقع لینکی از سایت شما در صفحه وب‌سایت دیگر است. اگر وب‌سایت معتبری در صفحات خود، لینکی از سایت شما را قرار دهد، اعتبار سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب، رتبه بهتری در صفحه نتایج گوگل کسب می‌کند.

اگر می‌خواهید به طور کامل با بک‌لینک و راه‌های کاربردی دریافت آن آشنا شوید، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

بازاریابی ویدیویی برای افزایش بازدید سایت

بر اساس آمارها و گزارشات مختلف، در سال‌های آینده، ویدیوها و فیلم‌های آموزشی، چیزی در حدود ۸۲ درصد ترافیک را به خود اختصاص می‌دهند. در سریع‌ترین زمان ممکن، بهره‌گیری از روش‌های ویدیو مارکتینگ را آغاز کنید. کافی است نگاهی به سایت‌های همچون یوتیوب داشته باشید یا این‌که قابلیت‌هایی مانند ریلز و IGTV را در اینستاگرام بررسی کنید.

البته پیش از آن‌که بخواهید بازاریابی ویدیویی را به عنوان یک استراتژی در افزایش بازدید وب‌سایت در نظر بگیرید باید با نحوه ساخت ویدیوهای آموزشی آشنا باشید. به همین دلیل، مطالعه مطالب آموزشی زیر برای آشنایی با نحوه ساخت فیلم‌های آموزشی پیشنهاد می‌شود.

ویدیو برای افزایش بازدید سایت

استفاده مجدد از مطالب

بسیاری از مواقع ممکن است نتوانید ایده مناسب برای مطالب خود پیدا کنید یا این‌که فرصت کافی برای این کار نداشته باشید. زیرا تولید یک مطلب جدید نیازمند زمانی برای ایده‌یابی و تنظیم ساختار محتوایی است. به همین دلیل «استفاده مجدد مطالب» (Content Repurposing) روش مناسبی برای تولید محتوا در زمانی کوتاه‌تر است. البته این مورد با بروزرسانی مطالب تفاوت دارد.

در این روش به طور مثال یکی از متن‌های پربازدید خود را انتخاب و به ویدیو تبدیل ‌می‌کنید. یا این‌که در مثال دیگری، محتوایی ویدیویی را در گذشته منتشر کرده‌اید و بازدید مناسبی را کسب کرده است. در مرحله بعد با استفاده از تکنیک‌های ساخت پادکست می‌توانید این ویدیو را به یک پادکست مناسب تبدیل کنید. تمامی این موارد در نهایت به افزایش بازدید سایت و حضور شما در فضای اینترنت کمک می‌کند.

بهینه سازی مطالب قبلی

به‌روز‌رسانی و بهینه‌سازی مطالب قبلی از جمله روش‌های مناسب و سریع برای افزایش ترافیک ورودی به سایت است. ممکن است مطلبی را در گذشته منتشر کرده و بازدید متوسط یا کمی هم از آن دریافت کرده باشید. با بروزرسانی مطلب و اضافه کردن بخش‌های مختلف، این مطلب عملکرد بهتری را کسب می‌کند. به طور مثال با اضافه کردن چند سوال و پاسخ آن‌ها یا اضافه کردن چند پاراگراف جدید و مهم به متن، ترافیک بهتری را دریافت خواهید کرد.

بهینه سازی برای جستجوی صوتی

روزانه افراد زیادی به کمک گوشی‌های موبایل خود و دستیارهای صوتی،‌ جستجوهای خود را به صورت صوتی انجام می‌دهند. به طور مثال، نحوه گفتار و نوشتار در زبان فارسی با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل، زمانی که عبارتی به صورت صوتی جستجو می‌شود، متن متفاوتی خواهد داشت. بنابراین، به هنگام بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی باید از تگ‌های مناسب زبان گفتار هم بهره بگیریم. در ادامه، ترفندهای دیگری برای بهینه‌سازی جستجوی صوتی بیان شده است.

  • استفاده از کلمات کلیدی طویل: زمانی که افراد از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند، جملاتی کامل را به کار می‌برند. برای بهینه‌سازی باید تحقیقی در رابطه با کلمات کلیدی طویل داشته باشید.
  • نوشتن محتوایی پاسخ‌محور:‌ جستجوهای صوتی به طور معمول برای رسیدن به پاسخ‌هایی سریع انجام می‌شوند. به همین دلیل، نوشتن محتوایی که به سوال و جواب اختصاص داشته باشد، تاثیر زیادی در افزایش بازدید سایت خواهد داشت.

بهینه‌سازی برای اسنیپت

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که به دنبال پاسخ‌های کوتاه مانند نقطه جوش آب یا برخی از تبدیل واحدها باشید. گاهی اوقات نیز به دنبال تعریف‌های ساده‌ای مانند تعریف pH هستید. در این مواقع، این پاسخ‌های کوتاه به صورت بریده‌ای از متن در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شوند. این بریده‌ها که در گوگل با نام «Featured Snippet» شناخته می‌شوند نیز در افزایش بازدید سایت و رتبه آن نقش بسزایی دارند.

اسنیپت چیست

به همین دلیل، موتورهای جستجو به در داخل متن‌ها به دنبال پاسخ‌های کوتاهی مانند موارد بالا هستند تا آن‌ها را در صفحه اول خود نمایش دهند. اگر متن‌هایی با پاسخ‌های کوتاه و دقیق بنویسید یا این‌که جمع‌بندی مناسبی را در انتهای مطلب خود قرار دهید، موتورهای جستجو برای پاسخ به سوالات کاربران از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

اسنیپت چیست

سئو محلی (سئو بر اساس موقعیت مکانی)

اگر فروشگاهی سنتی داشته باشید و بخواهید افراد مختلف به راحتی مکان فروشگاه شما را با جستجو در اینترنت پیدا کنند باید از «سئوی محلی» (Local SEO) استفاده کنید. برای این‌که در سئوی محلی موفق باشید باید نام، آدرس، شماره تلفن فروشگاه خود را در «Google My Business» ثبت کرده باشید. علاوه بر این، با استفاده از «Google Trends» کلمات کلیدی را در ارتباط با محل زندگی یا فروشگاه خود بیابید.

تست A/B

به عنوان یک مارکتر باید به این نکته توجه داشته باشید که همواره تمامی استراتژی‌های خود را مورد سنجش قرار دهید. یکی از روش‌هایی که برای این کار استفاده می‌شود انجام تست A/B است. به کمک این آزمون درمی‌یابید که کدام نسخه از کمپین‌های تبلیغاتی شما عملکرد بهتری دارند. به طور مثال، به کمک تست A/B می‌توانید محل مناسب دکمه‌های CTA را در تبلیغات خود مشخص کنید.

تاثیر لینک داخلی در افزایش بازدید سایت

زمانی که بازدیدکننده‌ای وارد وب‌سایت شما می‌شود باید نهایت تلاش خود را برای حفظ او انجام دهید به گونه‌ای که سایر مطالب شما را نیز مطالعه کند. در اینجاست که لینک‌های داخلی معنا پیدا می‌کنند. لینک‌های داخلی به لینک‌هایی می‌گویند که در داخل مطلب، به سایر مطالب وب‌سایت خود لینک شده باشند. زمانی که مخاطب مطالب شما را مطالعه و از سایر صفحات شما بازدید کند، در نهایت، علاوه بر افزایش احتمال «تبدیل» (Convert)، حضور و بازدید او از سایت شما بیشتر می‌شود. این امر به بهبود رتبه در موتورهای جستجو و به دنبال، افزایش بازدید سایت کمک می‌کند.

تاثیر سئو فنی در افزایش بازدید سایت

«سئو فنی» (Technical SEO) بر بک‌اند (Backend) سایت تمرکز دارد به گونه‌ای که نحوه ساختار فنی سایت را بررسی می‌کند. عواملی همچون سرعت صفحه، کراول (Crawl)، «نمایه‌گذاری» (Indexing) و سایر عوامل شامل سئو فنی سایت هستند. برای شروع سئو فنی، نکاتی که در فهرست زیر آورده شده‌اند را در وب‌سایت خود بکار بگیرید.

  • لینک‌های خراب و «ریدایرکت‌ها» (Redirects) را اصلاح کنید.
  • برای زیردامنه‌ها (ساب‌دامین) سایت خود، «نقشه سایت» (XML Sitemap) تهیه کنید.
  • تگ‌های متا مربوط به زبان سایت را تنظیم کنید.
  • از تیترهای H1 برای صفحه‌های اصلی سایت استفاده کنید. 

یکی از روش‌هایی که برخی برای افزایش ترافیک وب‌سایت خود استفاده می‌کنند، خرید ورودی گوگل است. در این روش با استفاده از رباتی برای وب‌سایت ترافیک غیرانسانی ایجاد می‌شود. ربات در موتور جستجو وب‌سایت را می‌یابد و روی آن کلیک می‌کند. اگر رفتار ربات با رفتار کاربر انسانی تفاوت زیادی داشته باشد، گوگل متوجه این موضوع می‌شود و وب‌سایت را جریمه می‌کند.

ایجاد یک جامعه حول برند خود

اگر جامعه هدفی از افراد علاقه‌مند به برندها ایجاد کنید، به شکل مستمری ترافیک ورودی به سایت را افزایش خواهید داد. ایجاد گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی یا تاسیس تالارهای گفتگو از جمله روش‌هایی است که به کمک آن، صحبت‌ها در رابطه با برند افزایش می‌یابد و همه این موارد، افزایش ترافیک سایت را به همراه خواهد داشت. به طور مثال می‌توانید به کمک اتاق‌های گفتگو در کلاب‌هاوس، در رابطه با برند خود گفتگو کنید. فراموش نکنید که این گفتگو را به کمک روش‌های بازاریابی رویداد، به خوبی تبلیغ کنید.

محتوای پیشنهادی

«محتوای پیشنهادی» (Content Offer) که گاهی اوقات با نام «Lead Magnets» هم شناخته می‌شود، راه دیگری برای افزایش بازدید سایت است. در این روش، بر اساس جایگاهی که مشتری در «نقشه سفر مشتری» قرار دارد، محتوایی در اختیار او قرار می‌دهید.

افزایش بازدید سایت

دکمه اشتراک در شبکه‌های اجتماعی

دکمه اشتراک در شبکه‌های احتماعی به لینکی می‌گویند که کار اشتراک محتوای شما را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. زمانی که خوانندگان، کسب‌وکار شما را تبلیغ کنند،‌ به طور طبیعی ترافیک ورودی به سایت شما نیز افزایش می‌یابد. زمانی که این دکمه را در انتهای مطالب خود قرار دادید، افراد را تشویق می‌کنید که محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. برای این‌که چنین روندی به شکل بهتری انجام بگیرد، نکات آورده شده فهرست زیر را در نظر داشته باشید.

  • از افراد بخواهید تا آن‌ها ا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
  • محتوایی غنی تولید کنید.
  • در محتوای خود جملاتی از افراد معروف به صورت «نقل قول» قرار دهید.
  • از تصاویر، عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها و ... کمک بگیرید.

بهینه‌سازی CTR

بعد از این‌که مطلب خود را منتشر کردید و این مطلب شروع به کسب رتبه در موتورهای جستجو کرد، باید مطمئن شوید که افراد از برای مطالعه مطلب شما روی آن کلیک می‌کنند. «نرخ کلیک» (Click Through Rate | CTR) تعداد کلیک‌های روی پست شما را در مقایسه با افرادی نشان می‌دهد که صرفا لینک پست شما را مشاهده کرده‌ و روی آن کلیک نکرده‌اند.

یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای اندازه‌گیری میزان CTR، سرچ کنسول گوگل است. برای این‌که افراد را به مطالعه و کلیک روی مطلب خود دعوت کنید باید «توضیحات متا» (Meta Description) و عنوان مناسبی و رقابتی را برای مطالب خود انتخاب کنید. باید عنوانی را انتخاب کنید که در یک نگاه به سرعت بتوان به هدف مطلب دسترسی پیدا کرد و توضیحات متا نیز باید به گونه‌ای باشد که مخاطب تمایل به کلیک کردن پیدا کند.

تولید محتوای آموزشی برای افزایش بازدید سایت

یکی از انواع محتوا که ترافیک مناسبی را به سمت سایت هدایت می‌کند، تولید محتوای آموزشی است. اگر آموزش‌های مختلفی را در وب‌سایت خود پوشش دهید، به زودی شاهد افزایش ترافیک سایت خواهید بود.

سایر روش های افزایش بازدید وب سایت

اگر مطلب را تا اینجا دنبال کرده باشید، به خوبی با برخی از روش‌های افزایش بازدید سایت آشنا شده‌اید. روش‌هایی که بیان شد، روش‌های معتبری بودند که در نهایت، سبب افزایش ترافیک ورودی به سایت می‌شدند. در ادامه قصد داریم به سایر روش‌های افزایش بازدید سایت اشاره کنیم. با بهره‌گیری از این روش‌ها، شانس بیشتری در افزایش ترافیک ورودی به سایت خواهید داشت.

استفاده از برچسب و هشتگ مناسب

با استفاده از هشتگ‌های مرتبط در پست‌های شبکه‌های اجتماعی و استفاده از برچسب (تگ) در پست‌های وبلاگی، امکان بازدید بیشتر را برای مطالب خود فراهم می‌کنید.

طراحی صفحه فرود

طراحی صفحه فرود مناسب از جمله روش‌هایی است که بدون صرف هزینه می‌توان ترافیک ورودی به سایت را افزایش داد. صفحاتی از سایت که به طور ویژه به تخفیف‌ها یا پیشنهادات ویژه اختصاص دارند را باید با طراحی صفحه فرود مناسب، بهینه‌سازی کرد.

صفحه فرود

سایر موارد مورد نیاز برای صفحه فرود در زیر آورده شده است.

  • کد تخفیف
  • دانلود راهنمای رایگان
  • دانلود نرم‌افزارها با زمان ۳۰ روزه
  • فرم ثبت‌نام
  • فرم شرکت در قرعه‌کشی

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید که به کمک روش‌های بازاریابی رویداد بخواهید رویدادی را برگزار کنید. برای این کار نیز مطلب علمی یا فنی را در سایت خود منتشر می‌کنید تا اطلاع‌رسانی بهتری برای بازدیدکنندگان فراهم کرده باشید. همچنین، ممکن است محصولاتی مرتبط با مطلب نوشته شده هم داشته باشید و بخواهید در طول متن، تبلیغاتی برای آن انجام دهید.

به کمک کاپریلا و با توجه به کلمات کلیدی داخل متن، این تبلیغات برای کاربر نمایش داده می‌شوند. به طور مثال، در «مجله فرادرس» مطلبی در رابطه با موضوع «نحوه ساخت فیلم آموزشی با کمتازیا» نوشته شده است. با بهره‌گیری از کاپریلا، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با موضوع نوشته و با اندازه و حجم کم را درون متن مانند تصویر زیر خواهیم داشت.

معرفی کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان تاثیرگذارترین پلتفرم برای معرفی خدمات، بررسی محصول و رپورتاژ آگهی

نشریلا

از جمله استراتژی‌هایی که برای افزایش بازدید سایت بیان کردیم، بهره‌گیری از رپورتاژ آگهی بود. تاثیر این رپورتاژ زمانی بیشتر می‌شود که متن‌های مناسبی بر اساس رسانه‌های مختلف تدوین شود. علاوه بر این، استانداردهای تولید محتوای اثرگذار نیز باید در این فرآیند مورد توجه قرار بگیرد. به همین دلیل ممکن است انتشار رپورتاژ آگهی نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی باشد.

به همین دلیل باید از پلتفرمی کمک بگیریم که متن‌های مناسبی را با رعایت تمامی موارد گفته شده آماده کند و هزینه معقولی را هم برای این کار دریافت کند. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به «نشریلا» به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم این حوزه اشاره کرد. علاوه بر این، درصورتیکه بخواهید برای محصولات و خدمات خود، متن‌های معرفی محصول یا خدمت تهیه کنید، استفاده از نشریلا توصیه می‌شود.

معرفی فیلم آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای تحلیل آمار وب سایت

آموزش گوگل آنالیتیکس

اگر مطلب را تا اینجا دنبال کرده باشید به خوبی می‌دانید که برای سنجش عملکرد راه‌های استفاده شده در افزایش بازدید سایت باید از ابزارهای مشخصی بهره بگیرید. از جمله این ابزارها می‌توان به گوگل آنالیتیکس اشاره کرد. به همین دلیل، «فرادرس» دوره‌ای ۳ ساعته را در قالب هشت درس تدوین کرده است که در ادامه به توضیح این دروس خواهیم پرداخت.

در درس یکم با گوگل آنالیتیکس و نحوه فعال‌سازی آن آشنایی می‌شویم. درس دوم به انواع گزارش‌ها و داده‌ها و نمودارهای مربوط به آن اختصاص دارد. درس سوم، مفاهیم اولیه در گزارش‌های گوگل آنالیتیکس مورد بررسی قرار می‌گیرد. از درس چهارم تا هفتم، به ترتیب نحوه بررسی گزارش‌های فهرست زیر آموزش داده می‌شود.

  • Audience
  • Acquisitions
  • Behavior
  • Conversions

در نهایت، درس هشتم به کار با پنل مدیریت و ابزارهای مختلف اختصاص دارد.

  • برای دیدن فیلم آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای تحلیل آمار وب سایت + اینجا کلیک کنید

معرفی فیلم آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت

از جمله مواردی که در رابطه با افزایش بازدید سایت مطرح شد، بهره‌گیری از کلمات کلیدی مناسب بود. برای این کار باید جستجوی مناسبی را برای یافتن کلمات کلیدی انجام داد و این مورد به طور معمول با عنوان «تحقیق کلمه کلیدی» شناخته می‌شود. به همین دلیل، آموزشی ۵۱ دقیقه‌ای و در قالب ۳ درس توسط «فرادرس» تدوین شده است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

در درس یکم، نکات اولیه تحقیق کلمه کلیدی بررسی و نحوه ورود به Google Keyword Planner آموزش داده می‌شود. در درس دوم به طور کامل نحوه کار با ابزار Google Keyword Planner با استفاده از مثال‌های مختلف، مرور خواهد شد. در درس سوم، نحوه ساخت فهرستی از کلمات کلیدی و بررسی میزان سختی آن‌ها آموزش داده می‌شود.

سوالات متداول پیرامون افزایش بازدید سایت

حال که این مطلب را به طور کامل یاد گرفتید ممکن است سوالاتی پیرامون نحوه افزایش بازدید سایت برای شما ایجاد شده باشد. به همین دلیل، در ادامه به برخی از سوالات متداول در این زمینه پرداخته شده است.

ترافیک یک سایت را چگونه رصد کنیم؟

از جمله روش‌های رایگان برای رصد ترافیک سایت، استفاده از گوگل آنالیتیکس است. باید سایت خود را در Google Analytics ثبت‌نام و کدی را دریافت کنید. با استفاده از این کد که به طور معمول در هدر سایت قرار می‌گیرد، امکان ردیابی ترافیک ورودی به سایت را خواهید داشت.

چقدر زمان می‌برد تا داده‌ها در گوگل آنالیتیکس مشاهده شوند؟

گوگل آنالیتیکس داده‌های مربوط به ترافیک را به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهد. زمانی که برای گوگل آنالیتیکس ثبت نام می‌کنید،‌ سوالی در رابطه با موقعیت زمانی وب‌سایت پرسیده می‌شود. این مورد به نحوه سازماندهی آمارهای سایت و داده‌های روزانه سایت مرتبط می‌شود.

بالا بردن رتبه سایت در گوگل چطور انجام می‌شود؟

راه‌های مختلفی برای کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج جستجو وجود دارد. از میان آن‌ها می‌توان به تولید محتوای رقابتی، طراحی سایت واکنش‌گرا (ریسپانسیو)، اضافه کردن داده‌ها متا برای مطالب و کاهش سرعت بارگذاری سایت به کمتر از ۳ ثانیه اشاره کرد. علاوه بر این باید حداکثر تلاش خود را برای دریافت بک‌لینک داشته باشید. همچنین، بهره‌گیری از ترکیبی از کلمات کلیدی مشتری، حوزه تخصصی و کلمات کلیدی محلی (منطقه‌ای) در این مسیر بسیار راه‌گشا خواهد بود.

چطور افزایش بازدید سایت را با کلمات کلیدی طویل انجام دهیم؟

کلمات کلیدی طویل به طور معمول عباراتی تا ۵ کلمه یا حتی بیشتر را شامل می‌شوند. تولید محتوا به کمک این روش، ساده‌تر خواهد بود و رقابت کمتری نیز برای آن وجود دارد. بعد از این‌که محتوای کافی در رابطه با تخصص خود تولید کردید، سایت شما بیشتر دیده می‌شود و بعد از آن می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی کوتاه‌تر نیز رتبه مناسبی بدست آورید.

 

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HubSpotMatthewb
۱ دیدگاه برای «افزایش بازدید سایت با روش های اصولی و کاربردی + فیلم آموزش رایگان»

درود سهیل جان، عالی و ستودنی

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *